abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103078338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb ik gedaan en ik heb ongeveer hetzelfde loon als jou. Maar wel geaccepeteerd dat ik geen woning ging kopen. Maar gewoon een appartement hebt aangeschaft, en dat over een jaar of 9 afbetaald zal hebben. De hypotheek adviseurs vonden het toendertijd maar vreemd dat ik niet een hogere hypotheek wou afsluiten en er zoveel eigen geld in wou stoppen. Maar ja die krijgen natuurlijk een loon over het afgesloten bedrag. _O-
Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoord :'). Ik was zeker niet interessant genoeg.
pi_103078587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:03 schreef antfukker het volgende:

Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoord :'). Ik was zeker niet interessant genoeg.
3 van de 4 konden niets anders als een aanbod geven voor hypotheken af te laten sluiten waar perse een overlijdens risico verzekering bij zat.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:13:50 #103
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_103078731
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 15:54 schreef antfukker het volgende:

[..]

Tsja, nu moeten alleen nog de huizenprijzen gaan dalen naar rato van wat er geleend kan worden. Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren :)
Nou ja, het schiet natuurlijk aardig op :)

Eind dit jaar is er door de bank genomen wel zo'n 10 % van de top af, dan is er ook nog eens 4 % overdrachtsbelasting af en mag je over een periode van 4 jaar (sinds de top) zo'n 8 % inflatie meerekenen.

Laat je de inflatie buiten beschouwing dan ben je dus al snel 14 % goedkoper uit (scheelt toch mooi 35 k op een huis van 2,5 ton) en als je voor inflatie corrigeert dan liggen de prijzen zelfs al 22 % onder de top.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:21:43 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_103079065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:12 schreef antfukker het volgende:

[..]

Het gaat mij niet om het spaargeld inbrengen (dat heb ik wel degelijk). Het gaat mij meer dat je in je eentje niet iets leuks kan kopen. Het is toch te gek voor woorden dat je pas met je partner, die ook bovenmodaal moet verdienen, pas voor iets leuks in aanmerking komt? Ik wilde meer aantonen dat de hele huizenmarkt momenteel scheef is :)

En er zijn er maar weinig die 50.000 euro aan spaargeld mee nemen denk ik zo.
Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:27:53 #105
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103079317
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Er daalt helemaal niets gigantisch in prijs. Op de korte termijn gaat er misschien even 20 of 30 % af en inflatiegecorrigeerd ziie je de huidige prijsniveau's misschien wel nooit meer terug maar met dank aan inflatie gaat in euri de prijs wel weer omhoog hoor. 200 k vandaag =/= 200 k in 2030.
Afgelopen jaar zijn de woningprijzen in Drenthe met 4,3 % gedaald. Het landelijk gemiddelde was 2,8% per jaar.

Ga er maar vanuit dat de woningmarkt in Drenthe helemaal in stort. De rijkskantoren gaan daar weg. Het leger sluit kazernes en krimpt. Er zijn geen grote werkgevers in Drenthe.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_103079395
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

De rijkskantoren gaan daar weg. Het leger sluit kazernes en krimpt. Er zijn geen grote werkgevers in Drenthe.
Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen. >:O
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:31:46 #107
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_103079448
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:30 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen. >:O
En dan alleen nog maar via internet met mensen communiceren, want iedereen is daar vertrokken 8-)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:32:55 #108
236264 crew  capricia
pi_103079482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen. :)
Hier ook.
Waarom perse een tophypotheek willen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:42:42 #109
194833 Hanoying
pi_103079827
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier ook.
Waarom perse een tophypotheek willen?
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"

"Dat betekent dat papa beter een wat hogere hypotheek had kunnen nemen zoon"

^O^
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:46:08 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_103079950
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:

[..]

"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"

^O^
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?

Hoe is dat een reactie op 'per se geen tophypotheek willen'?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:57:28 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_103080303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
hey! Bleiblei in da house! (zijn eigen huis wel te verstaan :P )
Jo! Alles goed? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De bank is ook bleiblei met zijn nieuwe slaaf :P
Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.
Al heb ik wel al 3% van ons huis bij elkaar gespaard, ondanks de waardeverlaging!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Artimunor het volgende:

[..]

[..]

ook niet een soortgelijke woning of eentje met nog meer woongenot voor minder geld?
als ik zo op funda kijk komen er alleen maar meer woningen te staan.

het is natuurlijk wel begrijpelijk dat je het liefst je keuze als de juiste probeert te argumenteren, maar wees eerlijk, het had ook beter uit kunnen pakken (en ook slechter, stel je had dat huis niet gekocht, en je beslissings boom had aangepast geweest, en toevallig net op het pad van die niet remmende vrachtwagen geplaatst, dan had je het woongenot van 6 plankjes gehad)
al met al mag iedereen die in gezondheid verkeerd en goed eten op tafel heeft, hurend of in eigen huis, zichzelf gelukkig prijzen.
Pfff, dat is wel erg negatief he :') .
Ge wit oit noit nie is mijn devies. En het eigen geld wat hier in het huis zit had anders in aandelen gezeten. Ben dus best wel tevreden met het resultaat. Er is meer dan de helft verdampt in fictief geld en ons huis is 10% verdampt. Dus ach... :P Goeie investering geweest dus ;) .
Kwestie van het verhaal zo draaien dat het in je voordeel past.

Wat ik niet weet is of we niet een mooier, leuker huis hadden kopen. Al kom ik nu op Funda geen huizen tegen in de toenmalige prijsklasse van ons huis waar ik het huis nu op in zou willen ruilen.
En daar twijfel ook geen seconde aan. We zitten zelfs nu zo goed dat we zouden blijven wonen waar we wonen, ook al winnen we de staatsloterij. Veels te leuke buurt, veels te leuke buren (naja, op dit moment op 1 onderwerp na ;) ), veels te tof huis helemaal naar onze smaak, veels te relaxde locatie en we zouden in theorie dood kunnen gaan want er is ruimte zat voor gezinsvergroting en niet te groot voor latere gezinsverkleining. Kortom. Helemaal 100% perfect!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:58:19 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103080332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?
Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.
censuur :O
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:01:19 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103080444
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:

^O^
Haha.... je had beter ergens anders kunnen gaan wonen, in Drenthe bijvoorbeeld ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:02:16 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_103080478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

jah, prima aan deze kant. En daar? :) Overigens, hou je vast voor de discussie hier hoor, ik weet niet hoe lang je eventueel al meegelezen hebt, maar euh...nou ja.. :')
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:04:17 #115
16180 crew  CoolGuy
pi_103080550
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.
Ik snap niet wat je punt is. Dat klopt ja, iemand anders kan er niet gaan wonen. En dus? Dat is een direct gevolg van het kopen van een huis. Zodra 1 iemand het huis koopt kunnen alle andere bieders daar niet meer gaan wonen, want het huis is van de markt.

Dat er op een gegeven moment steeds meer mensen gaan afvallen in de race omdat het bedrag dat geboden wordt niet meer door iedereen op te brengen is, dat is dan logisch, maar wat is daar je punt dan? Dat dat niet mag omdat dat voor mensen met een kleinere portemonnee niet eerlijk is?
pi_103080588
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:57 schreef bleiblei het volgende:

[..]

[..]

Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.
Al heb ik wel al 3% van ons huis bij elkaar gespaard, ondanks de waardeverlaging!

3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:17:12 #117
36431 bleiblei
pi_103081067
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:05 schreef antfukker het volgende:

[..]

3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.
Je trekt snelle conclusies op incomplete info.
50% in 30 jaar is het.
En we gaan de gehele looptijd niet meer betalen per maand. Kortom, is gewoon een goeie deal *) . We gaan het overigens wel verhogen naar 100% in 30 jaar als we een nieuwe hypotheekronde hebben (of 7 jaar moeten we weer bij de gaan bank zitten geloof ik).

En dan zitten we dermate veilig qua maandlasten dat we het op 1 inkomen kunnen draaien (al wordt het wel krapjes) of de HRA kunnen missen.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:18:14 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_103081113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je trekt snelle conclusies op incomplete info.

Learn you fast, young padawan ;)
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:24:34 #119
36431 bleiblei
pi_103081371
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

jah, prima aan deze kant. En daar? :) Overigens, hou je vast voor de discussie hier hoor, ik weet niet hoe lang je eventueel al meegelezen hebt, maar euh...nou ja.. :')
Ik heb deel 1 gelezen, t/m deel 15 ofzo meegepost en toen Huizenmarktzeepbel.nl te lang bleef plakken op zijn bullshit argumenten kwam ben ik afgehaakt :P . Dus ik ken het ;) .

Overigens is de gedachtegang van huren niet zo heel dom momenteel. Zou ik ook doen als ik geen koophuis zou hebben (gehad). Kwestie van zo efficient mogelijk met geld om gaan en momenteel is dit het moment om te profiteren van de markt. Je moet weer wel uitkijken dat je te lang wacht op het absolute dieptepunt, want het gaat vanzelf een keer net zo hard omhoog als dat het omlaag gegaan is. Zo is het altijd gegaan en zal het altijd blijven gaan. Met een groeiende wereldbevolking en steeds minder m2's droge grond per inwoner blijft er schaarste. Tis een kwestie van juiste timing.

Blijft wel overeind dat mijn vriendin en ik 3 jaar terug een bewuste keuze hebben gemaakt wat m.i. een goede keuze is geweest waar ik absoluut geen spijt van heb en die ik met de kennis van nu alsnog gemaakt zou hebben. Ondanks de ingestorte huizenmarkt en de wetenschap dat we nu voor hetzelfde geld 10m2 meer woonoppervlak zouden kunnen kopen op een andere vergelijkbare plek.
pi_103081409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Learn you fast, young padawan ;)
+1 :D
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:35:45 #121
194833 Hanoying
pi_103081789
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe is dat een reactie op 'per se geen tophypotheek willen'?
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.

Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?

Tja.. Dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt hoor.

Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.

Dan had je nu tenminste echt een huis voor de komende 20 jaar gehad..
  Moderator vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:39:26 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_103081890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.

Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?

Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.

nee nee, ik stel niet dat ik slim was door 50k in te brengen. Nee, ik stel dat het slim is om te sparen. Je kunt wel zeggen dat iemand blij kan zijn als ie zonder schuld door de studie komt, en dat is voor een bepaalde groep mensen ook zo, maar dat betekent niet dat je dan maar een jaar later een huis moet gaan kopen als je daar eigenlijk nog geen rooie cent voor opzij hebt gezet.

Nou, kijk, ik heb een huis voor de komende 20 jaar. Of dat in jouw ogen ook zo is is helemaal niet interessant, want het gaat er om of ík dat vind, immers, ik woon er, niet jij.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:56:50 #123
36431 bleiblei
pi_103082504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je hebt imho helemaal gelijk op 1 punt.
Waarom zouden mensen direct na hun HBO/WO een huis moeten kunnen kopen?
Wat is dat voor een flauwekul dat dat als standaard wordt gezien?

Het is nooit, en dan bedoel ik ook echt nooit de leefstandaard geweest dat je na een hogere opleiding direct een flink huis kon kopen. Zeker niet op 1 inkomen. Ik snap ook niet dat de net afgestudeerden van tegenwoordig zo naief/dom/arrogant zijn om dat te denken? Net als de figuren die van mening zijn dat het achterlijk is dat je een flinke baan moet hebben om een flinke 2kapper te kunnen betalen. Mensen als onze eigen Vonkenboer hebben verrekte geluk hoor. Dat ze dat kunnen betalen! Dit is echt nooit normaal geweest. Wat ben je dan voor wereldvreemd figuur als je het nu raar vindt dat het nog steeds zo is. Er is ook helemaal niets mis met huren. Gelukkig hebben we in NL de mogelijkheid om te huren. En de mensen die last hebben van wachtlijsten zijn doorgaans de mensen die hun toekomst niet hebben kunnen voorspellen, te veel eisen hebben of geen geduld hebben. Tja, is ook niets mis mee, maar dan wordt het inderdaad net wat moeilijker dan sociale woningbouw.

En klagen dat huizen zo duur zijn? Joh, we verdienen gewoon verrekte veel. Alles is na rato. In Londen, Parijs of Berlijn betaal je 3ton voor een zolderkamertje. Daar kan je hier nog in Amsterdam een leuk appartement van kopen, in een grote stad een leuk rijtjeshuis met tuin of zelfs in de buitengebieden met geluk een aardige 2kapper.

Waar ik zelf wel issues mee heb (terwijl het natuurlijk gewoon iedereen' eigen keuze is) is scheef wonen in sociale woningbouw. Mensen die prima kunnen kopen of privaat huren maar sociale huurwoningen bezet houden onder het mom "ja, maar ik ben toch gek om een huis te kopen voor 250K terwijl ik hier zit voor 300 euro per maand"? Groot gelijk, is lekker goedkoop! Maar je blokkeert wel lekker asociaal een systeem dat geld kost en bedoeld is voor mensen die het echt nodig hebben. Andere mensen dan jij.
pi_103084329
Hannoying beetje gefrusteerd dat je nu nog niets naar je zin kan kopen dat je mij in deze discussie zo denigrerend neer moet zetten met een appartement waar ik wel blij mee ben. En die minaretten moet je toch flink voor zoeken, westpoint is toch een stuk prominenter aanwezig in mijn super uitzicht.
pi_103084526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:49 schreef Basp1 het volgende:
Hannoying beetje gefrusteerd dat je nu nog niets naar je zin kan kopen dat je mij in deze discussie zo denigrerend neer moet zetten met een appartement waar ik wel blij mee ben. En die minaretten moet je toch flink voor zoeken, westpoint is toch een stuk prominenter aanwezig in mijn super uitzicht.
Gast, jij woont gewoon in Tilburg? :o
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:08:06 #126
194833 Hanoying
pi_103085130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:49 schreef Basp1 het volgende:
:@ Sorry Basp :@
pi_103086363
Huizenmarkttopic #165: Waar Donner kebab maakt van de koopmarkt

Wel een prachtige titel _O-.
pi_103097695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:37 schreef antfukker het volgende:
Ik zal hier ook mijn jaarsalaris neerzetten, dat is ongeveer 43.000 euro. Dat is bovenmodaal volgens mij ;). Hoeveel denken jullie dat ik kan lenen? Dan ga ik kijken in mijn plaats wat ik kan kopen :)

Ik zal de volgende aannames hier neerzetten:
1) Ik kan geen huis kopen van 270k
2) Ik kan alleen een huis kopen in een wijk waar de schoteldichtheid erg hoog is
3) De hypotheek die ik nu kan krijgen, is (veel) lager als vorig jaar. Terwijl ik 6% meer ben gaan verdienen.
onor.nl geeft als max. mogelijke hypotheek (bij Argenta Waerdevol/special living) obv geboortejaar 1980, salaris 43.000, ORV 150.000, rentevastperiode 10 jaar, een hypotheek van 220.561 euro.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 14-10-2011 22:59:29 ]
pi_103098057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:37 schreef antfukker het volgende:
Ik zal de volgende aannames hier neerzetten:
1) Ik kan geen huis kopen van 270k
2) Ik kan alleen een huis kopen in een wijk waar de schoteldichtheid erg hoog is
3) De hypotheek die ik nu kan krijgen, is (veel) lager als vorig jaar. Terwijl ik 6% meer ben gaan verdienen.
Ik zal ook even inhaken:

1) En ook geen huis van 500K, moet dat dan, met een inkomen van 43k?
2) Welke regio zoek je wat dan?
3) Ja, duh... Dat werd in dit topic al tot in den treure voorspeld. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. En duurder. Zelfs als de aankoopprijs iets daalt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:14:55 #130
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103107911
quote:
za 15 okt 2011, 11:03

Tijdbom op huizenmarkt
AMSTERDAM - In heel Nederland dreigt een golf van huisuitzettingen en gedwongen verkopen van woningen.
Daarmee opent Het Parool.
De banken zitten met 20.000 woningen waarvan de eigenaar grote achterstanden heeft bij de hypotheekbetalingen.
Deze huizen worden nog niet gedwongen geveild omdat banken bang zijn voor hun imago en geen zin hebben om 50.000 euro verlies per huis te incasseren.
Dat is het gemiddelde bedrag dat een woning te weinig opbrengt bij een executieveiling. De komende maanden moeten zo op grond van Europese regels kiezen: de hypotheeklening afschrijven of de huizen toch laten veilen.
De banken zullen bij gedwongen veiling in totaal 1 miljard euro aan verlies moeten afboeken.
Klopt ,, ik ken er ook twee, waarvan ik me afvraag wanneer de bank gaat ingrijpen, het kost steeds meer en de kosten lopen fors op per maand

Ze staan te koop voor net boven de hypotheeksom, maar dat is volslagen klets, voor een ton minder wil niemand ze hebben

Overigens is de kantorenmarkt net zo een zeepbel hoor, daar liggen ook vele miljarden verlies te wachten

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 15-10-2011 11:20:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:17:35 #131
194833 Hanoying
pi_103107955
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
AMSTERDAM - In heel Nederland dreigt een golf van huisuitzettingen en gedwongen verkopen van woningen.
*O*
pi_103108567
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....valt me nog mee, gezien de apocalyptische voorspellingen in dit topic !
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:51:08 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103108688
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....valt me nog mee, gezien de apocalyptische voorspellingen in dit topic !
20.000 x 50.000 euro verlies, en dan de kantorenmarkt

Dit verlies zal genomen moeten worden komende maanden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_103108724
quote:
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....
Waar komt die 1,4 miljoen vandaan? Of bedoel je 4,1 miljoen?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:59:36 #135
194833 Hanoying
pi_103108879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Denk het :)
pi_103109120
quote:
20.000 is natuurlijk geen apocalyps, maar het is wel meer dan 15% van het aantal transacties en gaat dus een grote invloed op de prijsvorming hebben.

Tevens zijn het natuurlijk 20.000 kleine drama's.
pi_103109293
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zou me eerder afvragen welke revolutionaire Europese wetgeving dit zou verplichten, want dat is natuurlijk weer nergens te vinden ... :)
pi_103109304
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

20.000 x 50.000 euro verlies, en dan de kantorenmarkt

Dit verlies zal genomen moeten worden komende maanden
Met miljarden winsten van bank is 1 miljard verlies ook niet zo'n probleem.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:16:38 #139
194833 Hanoying
pi_103109340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:08 schreef lutser.com het volgende:

[..]

20.000 is natuurlijk geen apocalyps, maar het is wel meer dan 15% van het aantal transacties en gaat dus een grote invloed op de prijsvorming hebben.

Tevens zijn het natuurlijk 20.000 kleine drama's.
Ze gaan ook heus niet alle 20.000 de executieveiling op maar aan de andere kant is het een begin. Een verbazingwekkend begin aangezien de situatie op de arbeidsmarkt nog steeds historisch goed is, rentes historisch laag en de huizenprijs nog behoorlijk op niveau.

Mocht er echt een beetje werkloosheid de kop op steken, de rente een procent of 3 stijgen (let wel: we hebben dit jaar maar liefst 3 % inflatie!) en de huizenprijs nog een procentje of 10 doordalen dan komen er pas echt heel veel mensen in de problemen.

we hebben niets bijzonders gedaan! Konden alleen maar op twee inkomens kopen en hadden een rentevaste periode van 5 jaar. We hadden zelfs wat eigen geld ingebracht maar nu is Henk acht uur per week gekort, is mijn pensioenspremie verhoogt, GWL 70 euro per maand duurder geworden en biedt de bank ons een verlenging van de hypotheek aan tegen 7 %. Dat kunnen we helemaal niet betalen maar we kunnen nergens naar oversluiten doordat we 40 k onderwaarde hebben! We gaan hier kapot aan!"
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:17:57 #140
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103109375
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met miljarden winsten van bank is 1 miljard verlies ook niet zo'n probleem.
Het gaat ook om het Imagoverlies als je de mensen op straat moet zetten, daar houden banken niet van
Velen zijn werkloos en gescheiden of bijstand en gaan langzaam aan de bietenbrug op omdat niemand de hut komt kopen
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:30:38 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103109730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zal ook even inhaken:

1) En ook geen huis van 500K, moet dat dan, met een inkomen van 43k?
2) Welke regio zoek je wat dan?
3) Ja, duh... Dat werd in dit topic al tot in den treure voorspeld. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. En duurder. Zelfs als de aankoopprijs iets daalt.
De markt is stroperig maar zal uiteindelijk convergeren naar de prijs die de markt kan betalen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:32:19 #142
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103109779
quote:
20.000 woningen in de ramsj.... dat lost op zijn minst de scheefleen problematiek en het scheefhuur probleem op :')

Nou... ja... op zijn minst 1 van beiden :P
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:35:01 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103109848
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou me eerder afvragen welke revolutionaire Europese wetgeving dit zou verplichten, want dat is natuurlijk weer nergens te vinden ... :)
Precies.... de banken zijn poeslief tegen wanbetalers.... iets wat jij een tijdje geleden gewoon zat te ontkennen... De banken gaan deze mensen niet hun woning uitzetten omdat de markt dan gewoon verder afglijdt... men bedenkt wel een of andere regeling met ze of vraagt de belastingbetaler de rekening te betalen... bankster style :Y
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:39:08 #144
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103109966
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:16 schreef Hanoying het volgende:

Ze gaan ook heus niet alle 20.000 de executieveiling op maar aan de andere kant is het een begin. Een verbazingwekkend begin aangezien de situatie op de arbeidsmarkt nog steeds historisch goed is, rentes historisch laag en de huizenprijs nog behoorlijk op niveau.
De gemiddelde verkoopprijs ligt ook nog op een astronomisch hoog niveau... als die andere factoren kunnen de status quo nog wat rekken maar groei is absoluut uitgesloten.

quote:
Mocht er echt een beetje werkloosheid de kop op steken, de rente een procent of 3 stijgen (let wel: we hebben dit jaar maar liefst 3 % inflatie!) en de huizenprijs nog een procentje of 10 doordalen dan komen er pas echt heel veel mensen in de problemen.
De inflatie is alleen zo hoog voor zaken die niet op krediet gekocht worden, prijzen van luxe artikelen dalen nog steeds of blijven op hetzelfde prijsniveau.

quote:
we hebben niets bijzonders gedaan! Konden alleen maar op twee inkomens kopen en hadden een rentevaste periode van 5 jaar. We hadden zelfs wat eigen geld ingebracht maar nu is Henk acht uur per week gekort, is mijn pensioenspremie verhoogt, GWL 70 euro per maand duurder geworden en biedt de bank ons een verlenging van de hypotheek aan tegen 7 %. Dat kunnen we helemaal niet betalen maar we kunnen nergens naar oversluiten doordat we 40 k onderwaarde hebben! We gaan hier kapot aan!"
Geen stukje risico analyse uitgevoerd... heel bijzonder als je je tot aan je oogballen toe laat financieren :|W
pi_103110210
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Precies.... de banken zijn poeslief tegen wanbetalers.... iets wat jij een tijdje geleden gewoon zat te ontkennen... De banken gaan deze mensen niet hun woning uitzetten omdat de markt dan gewoon verder afglijdt... men bedenkt wel een of andere regeling met ze of vraagt de belastingbetaler de rekening te betalen... bankster style :Y
Ik neem aan dat je dit post vanaf je mobiel @ beursplein, waar je samen met je tweelingsbroer Xeno naartoe getogen bent om ons allemaal te redden van den kwaade. Kun je daar misschien even rondvragen wat deze mysterieuze Europese wetgeving concreet is dan?
Misschien is het wel dezelfde wetgeving die de Grieken verplicht 400 tanks te kopen....
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:57:03 #146
194833 Hanoying
pi_103110426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen stukje risico analyse uitgevoerd... heel bijzonder als je je tot aan je oogballen toe laat financieren :|W
Maar zo zijn er honderdduizenden. Van de woningeigenaren heeft zeker 20 % een 'negatieve overwaarde' en dat is bij het huidige prijsniveau dat dus nog altijd historisch hoog is. Dan heb je het nu al over ruim 750.000 huishoudens en door de bank genomen zijn dat nou net niet de meest draagkrachtige huishoudens. Bij het kleinste zuchtje tegenwind komen er heel wat Henk en Ingrids in de problemen.
pi_103110437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat ook om het Imagoverlies als je de mensen op straat moet zetten, daar houden banken niet van
Velen zijn werkloos en gescheiden of bijstand en gaan langzaam aan de bietenbrug op omdat niemand de hut komt kopen
Mag je tegenwoordig met een bijstandsuitkering een koophuis bezitten? Volgens mij niet hoor.

Dan kunnen ze daarna ook direct door naar de WNSP om hun schuld weg te saneren.

Even nog een zoek de 2 minaretten vanuit mijn uitzicht zoekplaatje voor de liefhebbers. :+

zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:02:54 #148
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103110564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit post vanaf je mobiel @ beursplein, waar je samen met je tweelingsbroer Xeno naartoe getogen bent om ons allemaal te redden van den kwaade. Kun je daar misschien even rondvragen wat deze mysterieuze Europese wetgeving concreet is dan?
Misschien is het wel dezelfde wetgeving die de Grieken verplicht 400 tanks te kopen....
Ik doe niet mee met de bezetting... is niet effectief :)

De banksters hebben echt geen hulp nodig om hun lot te bezegelen,

xeno zal er wel rondhuppelen... samen met zijn hippie en krakersvrienden :Y
pi_103110975
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

door de bank genomen
QFT
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_103111784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mag je tegenwoordig met een bijstandsuitkering een koophuis bezitten? Volgens mij niet hoor.

Dan kunnen ze daarna ook direct door naar de WNSP om hun schuld weg te saneren.

Even nog een zoek de 2 minaretten vanuit mijn uitzicht zoekplaatje voor de liefhebbers. :+

[ afbeelding ]
Dat is niet zo moeilijk :6

Overigens waar woon je in het centrum?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:01:13 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103111947
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

tuurlijk wel, en de bank ziet op je salarisrekening een bijstandsuitkering als je een keer te laat bent en ze je nakijken
Dan maken ze en aantekening
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:08:47 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_103112136
Tijdbom huizenmarkt: verkoopgolf dreigt

Verder is er niks aan de hand op de markt.
The End Times are wild
pi_103112409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:08 schreef LXIV het volgende:

Dat valt me tegen van je, LXIV. Lees 'ns vorige pagina terug.

Kun je misschien aangeven wat die mysterieuze Europese regelgeving, waar naar wordt verwezen, maar die nergens met naam en toenaam vermeld wordt, nou exact inhoudt?

Voordat de Grieken weer eens 400 tanks gekocht hebben.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:26:05 #154
194833 Hanoying
pi_103112529
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk :6

[ afbeelding ]

Overigens waar woon je in het centrum?
http://maps.google.nl/map(...)ant&t=h&z=17&vpsrc=6

:7

Impressie:
http://www.funda.nl/koop/(...)8531-mozartlaan-533/
pi_103112673
Je hebt goed gezocht hanoy ^O^

En zoals we kunnen zien zijn dit niet zoals eerder door jou gesteld te hoge prijzen omdat ze door ee WBV onder koopgarant worden aangeboden, want zoek maar eens wat andere appartementen met zoveel oppervlakte en neem dan ook de VVE bijdrage in de vergelijking mee. ;)
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:34:32 #156
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103112717
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:08 schreef LXIV het volgende:

Zoals ik al eerder hier voorspeld heb: hoe langer de overheid de boel rekt/redt, hoe harder de klap wordt. Dit is nog maar het begin...
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Oude wijsheden gelden nog steeds, geen bankier die daar iets aan kan veranderen.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:42:43 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103112899
quote:
Stug blijven volhouden dat er niets aan de hand is... Doet me ondertussen aan een zekere Iraakse ex-minister denken O-)
Die 20.000 is trouwens slechts 10% van alle leners-met-betalingsproblemen:
Het Parool:
quote:
Momenteel zijn er bij tweehonderdduizend woningen betalingsproblemen, waarvan tien procent ernstig is. Banken hebben tientallen specialisten ingehuurd om de schade te beperken. Dat gaat zo ver dat ze bij huizen die ze onderhands hopen te verkopen, het gras maaien of de gevel schilderen om de objecten toonbaar te houden. Daarmee houden banken het aantal executieveilingen kunstmatig laag.
Wat mij betreft hoog tijd om 90% van de bankenbusiness te sluiten! Ze zijn niet nodig, produceren niets, maar zorgen wel voor enorm veel ellende met hun dikke-lucht-business.

[ Bericht 3% gewijzigd door RemcoDelft op 15-10-2011 15:31:37 ]
pi_103113403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Stug blijven volhouden dat er niets aan de hand is... Doet me ondertussen aan een zekere Iraakse ex-minister denken O-)
Als je me dan toch quote.... heb je dan ook antwoord op mijn vraag wat die 1,4 miljoen betekent :?
pi_103113535
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:

Wat mij betreft hoog tijd om 90% van de bankenbusiness te sluiten! Ze zijn niet nodig, produceren niets, maar zorgen wel voor enorm veel ellende met hun dikke-lucht-business.
Welke activiteiten vallen allemaal onder die 90%?
pi_103113678
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 11:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt ,, ik ken er ook twee, waarvan ik me afvraag wanneer de bank gaat ingrijpen, het kost steeds meer en de kosten lopen fors op per maand

Ze staan te koop voor net boven de hypotheeksom, maar dat is volslagen klets, voor een ton minder wil niemand ze hebben

Overigens is de kantorenmarkt net zo een zeepbel hoor, daar liggen ook vele miljarden verlies te wachten
Ook op de FP: 'Tikkende tijdbom op huizenmarkt'
pi_103113763
quote:
1 miljard euro schade
Als de 20.000 woningen geveild moeten worden, bedraagt de schade voor banken 1 miljard euro. De voorraad woningen van wanbetalers stijgt bovendien met 5.000 per jaar. In totaal zijn er bij 200.000 woningen in Nederland betalingsproblemen, waarvan er dus 10 procent ernstige problemen zijn.
En hoeveel zat er ook alweer in het nationale hypotheekgarantie-potje?

Nooit genoeg om echte klappen op te vangen natuurlijk :'( :D :'(.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:33:12 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103114073
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:19 schreef pberends het volgende:

[..]

700 miljoen las ik pas. Ik ben nu wel benieuwd of deze 20.000 mensen NHG hebben, want in dat geval zou de bank er niets op verliezen. Ik kan me dus voorstellen dat ze de NHG-leners wel hun huis uit zetten, en de mensen zonder NHG niet! Ironisch toch...
pi_103114118
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

700 miljoen las ik pas. Ik ben nu wel benieuwd of deze 20.000 mensen NHG hebben, want in dat geval zou de bank er niets op verliezen. Ik kan me dus voorstellen dat ze de NHG-leners wel hun huis uit zetten, en de mensen zonder NHG niet! Ironisch toch...
Tja, als ik in die situatie zou zitten zou een verkoop (en daarna vereffening naar ¤0 door de NHG) toch mijn voorkeur hebben. Dan kun je tenminste met een schone lei opnieuw beginnen. Anders word je door de mangel gehaald door de bank en is de enige oplossing de WSNP.

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 15-10-2011 15:43:53 ]
pi_103114195
quote:

[..]

Denk dat een groot gedeelte van die hypotheken die echt problemen opleveren zonder NHG is. Lekker veel aflossingsvrije maximale tophypotheken :)
pi_103114245
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:35 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Tja, als ik in die situatie zou zitten zou een verkoop (en daarna vereffening naar ¤0 door de NHG) toch mijn voorkeur hebben. Dan kun je tenminste met een schone lei op beginnen. Anders word je door de mangel gehaald door de bank en is de enige oplossing de WSNP.
Goh nee echt. Liever geen schuld dan wel een schuld :')
pi_103115751
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De mensen met NHG hebben een grondige financiële screening gehad en mochten max 50% aflossingsvrij kopen, die zonder NHG konden bv gewoon 100% aflossingsvrij kopen en konden meer lenen. Het grootste deel van die 20.000 zal dan ook waarschijnlijk tot de groep zonder NHG behoren.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:38:52 #167
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103121753
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:10 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Welke activiteiten vallen allemaal onder die 90%?
Alles :Y
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:39:47 #168
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103121786
quote:

[..]

Maar dat zoiets gaat gebeuren is natuurlijk ondenkbaar.... de banksters zullen wel gered worden en de belastingbetaler nog een keer flink uitwonen.
pi_103122030
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar dat zoiets gaat gebeuren is natuurlijk ondenkbaar.... de banksters zullen wel gered worden en de belastingbetaler nog een keer flink uitwonen.
De vraag is dus; wat gaat je op langere termijn meer kosten? De boel laten klappen of kapitaal blijven injecteren?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:55:42 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103122397
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:46 schreef Devv het volgende:

[..]

De vraag is dus; wat gaat je op langere termijn meer kosten? De boel laten klappen of kapitaal blijven injecteren?
Die vraag is of je principieel of rationeel wilt handelen. Als je pas nu rationeel gaat handelen dan is dat aan de late kant. Vanuit het pragmatisme van de banksters bekeken is het gewoon weer een kans om door te gaan met de zakken te vullen. Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).
pi_103123325
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).
En jij denk serieus dat dit dan ook echt gaat gebeuren?
pi_103123377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:16 schreef Devv het volgende:
En jij denk serieus dat dit dan ook echt gaat gebeuren?
Ja. Hij wel. :Y
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:43:31 #173
194833 Hanoying
pi_103124573
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt goed gezocht hanoy ^O^

En zoals we kunnen zien zijn dit niet zoals eerder door jou gesteld te hoge prijzen omdat ze door ee WBV onder koopgarant worden aangeboden, want zoek maar eens wat andere appartementen met zoveel oppervlakte en neem dan ook de VVE bijdrage in de vergelijking mee. ;)
Ik vind ze best aardig hoor, sterker nog ik huur iets soortgelijks voor zo'n 850 euro per maand :') :'(

Ik zit ook wel een beetje te etteren soms maar je bent midden 20 toch? Ach, dan is het allemaal ook geen rampzalig plan. Je hebt een stuk eigen geld ingebracht en als je nu die hypotheek zo snel mogelijk aflost ben je straks begin 30 en heb je een afbetaald appartement op zak dat je lekker kan verhuren.

Ik had zelf niet voor de koopgarantconstructie gekozen en denk dat je op het verkeerde moment je appartement hebt gekocht maar het principe kan ik wel volgen, heb zelf min of meer hetzelfde gedaan (zij het met een appartement in Vietnam) :P
pi_103124623
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Hij wel. :Y
Ik vind het naïef.
pi_103124657
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:44 schreef Devv het volgende:
Ik vind het naïef.
Op een Fok!ker of 6 na, vindt iedereen dat. _O-
pi_103125254
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Op een Fok!ker of 6 na, vindt iedereen dat. _O-
Volgens mij maar 4, die andere 2 zijn klonen ;)
pi_103125481
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij maar 4, die andere 2 zijn klonen ;)
Aan die andere 4 twijfel ik ook nog... :D
pi_103126283
quote:

[..]

Ik stel voor: een bailout van de NHG.
pi_103127224
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 21:24 schreef Bankfurt het volgende:
Ik stel voor: een bailout van de NHG.
Ik heb je voorstel op een post-it memoblaadje aan mijn monitor gehangen. ^O^

Daar heb je natuurlijk niets aan, maar dan wordt er tenminste nog iets mee gedaan. :D
pi_103128405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 19:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).
Oproep tot revolutie, de hypothekenherfst!
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:58:03 #181
36431 bleiblei
pi_103130564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij maar 1, die andere 5 zijn klonen ;)
Al moet ik wel zeggen dat ik mijzelf (als huizenbezitter) wel blijf verbazen over sommige verkopers in de huidige markt. Vrienden van ons hebben een appartement te koop. In die flat staan 4 appartementen in de verkoop. 2 voor 180K en 2 voor 190K (waarvan 1 van die vrienden dus... Voor 190K).

Verschil tussen de 4 flats is.... er niet :') .
Naja, okee, qua inrichting verschilt het. Maar ik heb toch echt geen 10K over voor andermans interieur. Ik vraag me dan echt serieus af van, come on... Wat denk je zelf. Als je nu met mooi interieur op 180K gaat zitten, ben je er in een maand vanaf. Nu zit je 7 maanden a 1000 euro p/m te kijken met je appartementje.... En heb je het nog niet verkocht :') .

De situatie is dan weer niet zo dat je zegt "ooh, tijd zat".
pi_103130679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 22:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Al moet ik wel zeggen dat ik mijzelf (als huizenbezitter) wel blijf verbazen over sommige verkopers in de huidige markt. Vrienden van ons hebben een appartement te koop. In die flat staan 4 appartementen in de verkoop. 2 voor 180K en 2 voor 190K (waarvan 1 van die vrienden dus... Voor 190K).

Verschil tussen de 4 flats is.... er niet :') .
Naja, okee, qua inrichting verschilt het. Maar ik heb toch echt geen 10K over voor andermans interieur. Ik vraag me dan echt serieus af van, come on... Wat denk je zelf. Als je nu met mooi interieur op 180K gaat zitten, ben je er in een maand vanaf. Nu zit je 7 maanden a 1000 euro p/m te kijken met je appartementje.... En heb je het nog niet verkocht :') .

De situatie is dan weer niet zo dat je zegt "ooh, tijd zat".
Eens hoor. Hier zie ik het ook, verkopers in denial.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:03:44 #183
36431 bleiblei
pi_103130859
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eens hoor. Hier zie ik het ook, verkopers in denial.
Je moet je gewoon aanpassen aan de markt.
Mijn appartement heb ik op de top in 12 dagen verkocht voor een prijs waarvan de makelaar (ja, was een beetje jammer) zei dat het onrealistisch was en dat ik er nooit vanaf zou komen :D .

(Makelaar zei, 179K op Funda en 175K verkoop is top. Ik zei, 189K op funda en 185K is deal.
, appartementje is met 189K op Funda gegaan, verder geen promotie. Zelfs geen bord aan het raam en in 12 dagen massa's kijkers en iemand die zei, we dealen @ 185K _O- ).
pi_103131407
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je moet je gewoon aanpassen aan de markt.
Mijn appartement heb ik op de top in 12 dagen verkocht voor een prijs waarvan de makelaar (ja, was een beetje jammer) zei dat het onrealistisch was en dat ik er nooit vanaf zou komen :D .

(Makelaar zei, 179K op Funda en 175K verkoop is top. Ik zei, 189K op funda en 185K is deal.
, appartementje is met 189K op Funda gegaan, verder geen promotie. Zelfs geen bord aan het raam en in 12 dagen massa's kijkers en iemand die zei, we dealen @ 185K _O- ).
Doe je goed ! Makelaars weten ook niet alles.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 23:19:50 #185
36431 bleiblei
pi_103131621
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Doe je goed ! Makelaars weten ook niet alles.
Belangrijkste is dat je weet wat kan en wat niet op het moment dat het er toe doet.
Blijkbaar snappen velen dat niet.
Op het moment dat je geen huis wil kopen/verkopen boeit het eigenlijk niet wat de markt doet.
Sterker nog, hoe minder hoe beter. Scheelt WOZ waarde :P .
Maar op het moment dat het er toe doet moet je zoeken naar het beste gebruik maken van hetgene dat je hebt. Naja, verkopen ging bij mij goed. Kopen wat minder... een jaar later en in m2's meer rendement. Maar goed. Wat ik eerder al postte, dan hadden we dit fantiastische huis niet gehad. Het enige bezwaar is dat het slaapkamer aan de voorkant niet optimaal is. Naja... Als dat alles is :') .

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 15-10-2011 23:30:30 ]
pi_103138066
Heeft iemand anders ook Debat Op 2 gezien?

Boze verkopers, dubbele lasten, rustig wachtende kopers, liegende NVM makelaar, brabbelende VEH. _O-
En natuurlijk Arie Boomsma :7

http://debatop2.ncrv.nl/ kijk nu online *O*
pi_103138968
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:

Boze verkopers, dubbele lasten, rustig wachtende kopers, liegende NVM makelaar, brabbelende VEH. _O-

Nu aan het kijken :')

edit: wtf, die feng shui zwever _O- :'( :')
  zondag 16 oktober 2011 @ 09:29:45 #188
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103140427
quote:

Die presentator: "Moeten de huizenprijzen nog verder zakken...?" Met de klemtoon op "nog"! Wow na een paar procent daling na gigantische stijgingen. Z'n eerste indruk is dus erg bevooroordeeld met de gedachte dat het piramidespel omhoog zou moeten gaan.

Geniaal die vrouw: zegt eerst haar vraagprijs, daarna schaamt ze zich een beetje om d'r koopprijs te moeten zeggen (nog niet de helft!), en daarna dat ze al 10k gezakt is :X

Die makelaars zijn inderdaad leuke grappenmakers... "Dalende prijzen zijn een self-fulfilling prophecy"... NO SHIT! Hij wil alleen dat iedereen het tegenovergestelde roept! Wel leuk trouwens dat-ie toegeeft dat het "roepen" helpt! En wat sneu om prijsdalingen als economische schade voor Nederland aan te geven...

Eigenlijk is dat programma wel samen te vatten in 2 categorieen:
-babyboomers die vinden dat je nu moet kopen (maar zelf natuurlijk willen verkopen!)
-jongeren die denken krijg de pest maar, ik wacht lekker tot jouw oude zooi de helft kost.

Ik vind het met name veelzeggend dat die lui praten over "35.000 euro gezakt is zo veel", maar erbij vergeten dat het slechts 10-15% is! 250k is niet veel, 35k wel... Penny wise, pound foolish!

En dan een Jomandel-achtige zweefteef huren, beloven de tuin te snoeien en de auto te wassen... Juist dat soort mensen zijn dus ook zo dom/naief geweest om praatjes van makelaars/hypotheekverstrekkers te geloven.

[ Bericht 6% gewijzigd door RemcoDelft op 16-10-2011 09:54:25 ]
pi_103142876
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Geniaal die vrouw: zegt eerst haar vraagprijs, daarna schaamt ze zich een beetje om d'r koopprijs te moeten zeggen (nog niet de helft!), en daarna dat ze al 10k gezakt is :X
Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven. Daarnaast zijn de eisen van kopers ook bijna onrealistisch. Je kan de huizenprijzen niet in één keer op een "gezond" niveau krijgen. Dit moet geleidelijk gaan.
pi_103142940
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Devv het volgende:

[..]

Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven.
Starters verwachten een kapitale villa in het hartje van Amsterdam voor rond de twee ton, bij wijze van spreke.
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:28:38 #191
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103143425
Bij één van de twee reakties op die site lees ik weer iets van cognitieve dissonantie. :')
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:35:30 #192
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103143539
quote:

Net even gekeken. Best bizar dat in Nederland de discussie nog op deze manier gevoerd wordt en
zoveel mensen nog praten alsof het elk moment weer aan kan trekken als we er allemaal maar niet zo negatief over doen. Alsof wij het enige land zijn waar dit gebeurt. Alsof niet talloze landen ons voorgegaan zijn. Landen waar ook allerlei 'deskundigen', zoals dat mens van VEH, tot op het laatste moment bleven roepen dat het in hun land niet zou gebeuren, omdat hun situatie 'anders' was. En tegenwoordig gelukkig allemaal terug te kijken op YouTube.
Denk goed na voordat je durft te roepen dat Nederland 'anders' is. Tuurlijk, elk land heeft wel wat specifieke regelingetjes en omstandigheden die verschillen van de situatie in andere landen, maar het grote verhaal blijft hetzelfde.

Btw, niet zo lang geleden werd hier ook nog geroepen dat we maar naar Australië moesten kijken, als argument dat de huizenprijzen in Nederland niet te hoog waren. In Australië ging het ook nog 'goed'. And look what is happening Down Under now:

mei 2011

juli 2011

september 2011

oktober 2011

[ Bericht 4% gewijzigd door Jane op 16-10-2011 12:58:45 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 16 oktober 2011 @ 12:56:54 #193
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103144038
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Devv het volgende:

[..]

Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven. Daarnaast zijn de eisen van kopers ook bijna onrealistisch. Je kan de huizenprijzen niet in één keer op een "gezond" niveau krijgen. Dit moet geleidelijk gaan.
Er zijn ook nog mensen die nu een huis kopen, wetende dat er een reele kans is dat het huis de komende 5 jaar 30% in waarde daalt. Wat voor reden ze daar ook voor hebben: ik doe het niet, en heel veel anderen ook niet!
Dat mensen denken hun pensioen uit prijsstijgingen te kunnen halen zonder ervoor te werken is niet mijn verantwoordelijkheid. En dat het ze niet (meer) lukt is niet mijn probleem.
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:08:47 #194
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_103144348
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Er zijn ook nog mensen die nu een huis kopen, wetende dat er een reele kans is dat het huis de komende 5 jaar 30% in waarde daalt. Wat voor reden ze daar ook voor hebben: ik doe het niet, en heel veel anderen ook niet!
Dat mensen denken hun pensioen uit prijsstijgingen te kunnen halen zonder ervoor te werken is niet mijn verantwoordelijkheid. En dat het ze niet (meer) lukt is niet mijn probleem.
De échte filantropen onder ons! B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_103144543
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

30%? Waar is dat op gebaseerd? Hoeveel is er sinds het begin van de crisis tot nu toe van af gegaan, volgens mij niet eens 10% toch?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_103144616
quote:
5s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

30%? Waar is dat op gebaseerd? Hoeveel is er sinds het begin van de crisis tot nu toe van af gegaan, volgens mij niet eens 10% toch?
5 tot 6% als ik het goed heb. Die 30% zijn de doemroepers.
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:23:35 #197
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_103144743
quote:
2s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:35 schreef Jane het volgende:

Btw, niet zo lang geleden werd hier ook nog geroepen dat we maar naar Australië moesten kijken, als argument dat de huizenprijzen in Nederland niet te hoog waren. In Australië ging het ook nog 'goed'. And look what is happening Down Under now:

moeten ze de huren maar omhoog doen net als hier
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:26:11 #198
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103144817
quote:
5s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

30%? Waar is dat op gebaseerd?
Verwachtingen van heel veel mensen, incl. experts. Hell, wedje zetten?
pi_103144863
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Verwachtingen van heel veel mensen, incl. experts. Hell, wedje zetten?
50 euro om het leuk te houden? :P
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:28:27 #200
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_103144893
De omstandigheden zijn er ook niet voor een flinke daling, inflatie en werkloosheid blijven laag. Geen grote leegstand, voorwaarden banken zijn al verscherpt. De doorlooptijd en loonontwikkeling is alleen wat minder momenteel. De groep die wacht wordt steeds groter maar gaan uiteindelijk toch over stag, je moet toch wat met je leven. :)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')