Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoordquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en ik heb ongeveer hetzelfde loon als jou. Maar wel geaccepeteerd dat ik geen woning ging kopen. Maar gewoon een appartement hebt aangeschaft, en dat over een jaar of 9 afbetaald zal hebben. De hypotheek adviseurs vonden het toendertijd maar vreemd dat ik niet een hogere hypotheek wou afsluiten en er zoveel eigen geld in wou stoppen. Maar ja die krijgen natuurlijk een loon over het afgesloten bedrag.
3 van de 4 konden niets anders als een aanbod geven voor hypotheken af te laten sluiten waar perse een overlijdens risico verzekering bij zat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:03 schreef antfukker het volgende:
Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoord. Ik was zeker niet interessant genoeg.
Nou ja, het schiet natuurlijk aardig opquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:54 schreef antfukker het volgende:
[..]
Tsja, nu moeten alleen nog de huizenprijzen gaan dalen naar rato van wat er geleend kan worden. Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren
Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:12 schreef antfukker het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het spaargeld inbrengen (dat heb ik wel degelijk). Het gaat mij meer dat je in je eentje niet iets leuks kan kopen. Het is toch te gek voor woorden dat je pas met je partner, die ook bovenmodaal moet verdienen, pas voor iets leuks in aanmerking komt? Ik wilde meer aantonen dat de hele huizenmarkt momenteel scheef is
En er zijn er maar weinig die 50.000 euro aan spaargeld mee nemen denk ik zo.
Afgelopen jaar zijn de woningprijzen in Drenthe met 4,3 % gedaald. Het landelijk gemiddelde was 2,8% per jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Er daalt helemaal niets gigantisch in prijs. Op de korte termijn gaat er misschien even 20 of 30 % af en inflatiegecorrigeerd ziie je de huidige prijsniveau's misschien wel nooit meer terug maar met dank aan inflatie gaat in euri de prijs wel weer omhoog hoor. 200 k vandaag =/= 200 k in 2030.
Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
De rijkskantoren gaan daar weg. Het leger sluit kazernes en krimpt. Er zijn geen grote werkgevers in Drenthe.
En dan alleen nog maar via internet met mensen communiceren, want iedereen is daar vertrokkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen.
Hier ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen.
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier ook.
Waarom perse een tophypotheek willen?
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"
"Dat betekent dat papa beter een wat hogere hypotheek had kunnen nemen zoon"
Jo! Alles goed?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
hey! Bleiblei in da house! (zijn eigen huis wel te verstaan)
Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De bank is ook bleiblei met zijn nieuwe slaaf
Pfff, dat is wel erg negatief hequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Artimunor het volgende:
[..]
[..]
ook niet een soortgelijke woning of eentje met nog meer woongenot voor minder geld?
als ik zo op funda kijk komen er alleen maar meer woningen te staan.
het is natuurlijk wel begrijpelijk dat je het liefst je keuze als de juiste probeert te argumenteren, maar wees eerlijk, het had ook beter uit kunnen pakken (en ook slechter, stel je had dat huis niet gekocht, en je beslissings boom had aangepast geweest, en toevallig net op het pad van die niet remmende vrachtwagen geplaatst, dan had je het woongenot van 6 plankjes gehad)
al met al mag iedereen die in gezondheid verkeerd en goed eten op tafel heeft, hurend of in eigen huis, zichzelf gelukkig prijzen.
Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?
Haha.... je had beter ergens anders kunnen gaan wonen, in Drenthe bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"
"Dat betekent dat papa beter een wat hogere hypotheek had kunnen nemen zoon"
jah, prima aan deze kant. En daar?quote:
Ik snap niet wat je punt is. Dat klopt ja, iemand anders kan er niet gaan wonen. En dus? Dat is een direct gevolg van het kopen van een huis. Zodra 1 iemand het huis koopt kunnen alle andere bieders daar niet meer gaan wonen, want het huis is van de markt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.
3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jo! Alles goed?
[..]
Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.
Al heb ik wel al 3% van ons huis bij elkaar gespaard, ondanks de waardeverlaging!
Je trekt snelle conclusies op incomplete info.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.
Learn you fast, young padawanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je trekt snelle conclusies op incomplete info.
Ik heb deel 1 gelezen, t/m deel 15 ofzo meegepost en toen Huizenmarktzeepbel.nl te lang bleef plakken op zijn bullshit argumenten kwam ben ik afgehaaktquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
jah, prima aan deze kant. En daar?Overigens, hou je vast voor de discussie hier hoor, ik weet niet hoe lang je eventueel al meegelezen hebt, maar euh...nou ja..
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?
Hoe is dat een reactie op 'per se geen tophypotheek willen'?
nee nee, ik stel niet dat ik slim was door 50k in te brengen. Nee, ik stel dat het slim is om te sparen. Je kunt wel zeggen dat iemand blij kan zijn als ie zonder schuld door de studie komt, en dat is voor een bepaalde groep mensen ook zo, maar dat betekent niet dat je dan maar een jaar later een huis moet gaan kopen als je daar eigenlijk nog geen rooie cent voor opzij hebt gezet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.
Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?
Tja.. Dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt hoor.
Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.
Dan had je nu tenminste echt een huis voor de komende 20 jaar gehad..
Je hebt imho helemaal gelijk op 1 punt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.
Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?
Tja.. Dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt hoor.
Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.
Dan had je nu tenminste echt een huis voor de komende 20 jaar gehad..
Gast, jij woont gewoon in Tilburg?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:49 schreef Basp1 het volgende:
Hannoying beetje gefrusteerd dat je nu nog niets naar je zin kan kopen dat je mij in deze discussie zo denigrerend neer moet zetten met een appartement waar ik wel blij mee ben. En die minaretten moet je toch flink voor zoeken, westpoint is toch een stuk prominenter aanwezig in mijn super uitzicht.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:49 schreef Basp1 het volgende:
Hannoying beetje gefrusteerd dat je nu nog niets naar je zin kan kopen dat je mij in deze discussie zo denigrerend neer moet zetten met een appartement waar ik wel blij mee ben. En die minaretten moet je toch flink voor zoeken, westpoint is toch een stuk prominenter aanwezig in mijn super uitzicht.
onor.nl geeft als max. mogelijke hypotheek (bij Argenta Waerdevol/special living) obv geboortejaar 1980, salaris 43.000, ORV 150.000, rentevastperiode 10 jaar, een hypotheek van 220.561 euro.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:37 schreef antfukker het volgende:
Ik zal hier ook mijn jaarsalaris neerzetten, dat is ongeveer 43.000 euro. Dat is bovenmodaal volgens mij. Hoeveel denken jullie dat ik kan lenen? Dan ga ik kijken in mijn plaats wat ik kan kopen
Ik zal de volgende aannames hier neerzetten:
1) Ik kan geen huis kopen van 270k
2) Ik kan alleen een huis kopen in een wijk waar de schoteldichtheid erg hoog is
3) De hypotheek die ik nu kan krijgen, is (veel) lager als vorig jaar. Terwijl ik 6% meer ben gaan verdienen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 14-10-2011 22:59:29 ]
Ik zal ook even inhaken:quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:37 schreef antfukker het volgende:
Ik zal de volgende aannames hier neerzetten:
1) Ik kan geen huis kopen van 270k
2) Ik kan alleen een huis kopen in een wijk waar de schoteldichtheid erg hoog is
3) De hypotheek die ik nu kan krijgen, is (veel) lager als vorig jaar. Terwijl ik 6% meer ben gaan verdienen.
Klopt ,, ik ken er ook twee, waarvan ik me afvraag wanneer de bank gaat ingrijpen, het kost steeds meer en de kosten lopen fors op per maandquote:za 15 okt 2011, 11:03
Tijdbom op huizenmarkt
AMSTERDAM - In heel Nederland dreigt een golf van huisuitzettingen en gedwongen verkopen van woningen.
Daarmee opent Het Parool.
De banken zitten met 20.000 woningen waarvan de eigenaar grote achterstanden heeft bij de hypotheekbetalingen.
Deze huizen worden nog niet gedwongen geveild omdat banken bang zijn voor hun imago en geen zin hebben om 50.000 euro verlies per huis te incasseren.
Dat is het gemiddelde bedrag dat een woning te weinig opbrengt bij een executieveiling. De komende maanden moeten zo op grond van Europese regels kiezen: de hypotheeklening afschrijven of de huizen toch laten veilen.
De banken zullen bij gedwongen veiling in totaal 1 miljard euro aan verlies moeten afboeken.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
AMSTERDAM - In heel Nederland dreigt een golf van huisuitzettingen en gedwongen verkopen van woningen.
20.000 x 50.000 euro verlies, en dan de kantorenmarktquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....valt me nog mee, gezien de apocalyptische voorspellingen in dit topic !
Waar komt die 1,4 miljoen vandaan? Of bedoel je 4,1 miljoen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....
Denk hetquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar komt die 1,4 miljoen vandaan? Of bedoel je 4,1 miljoen?
20.000 is natuurlijk geen apocalyps, maar het is wel meer dan 15% van het aantal transacties en gaat dus een grote invloed op de prijsvorming hebben.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
20.000 woningen op een totaal van 1.4 miljoen.....valt me nog mee, gezien de apocalyptische voorspellingen in dit topic !
Ik zou me eerder afvragen welke revolutionaire Europese wetgeving dit zou verplichten, want dat is natuurlijk weer nergens te vinden ...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar komt die 1,4 miljoen vandaan? Of bedoel je 4,1 miljoen?
Met miljarden winsten van bank is 1 miljard verlies ook niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
20.000 x 50.000 euro verlies, en dan de kantorenmarkt
Dit verlies zal genomen moeten worden komende maanden
Ze gaan ook heus niet alle 20.000 de executieveiling op maar aan de andere kant is het een begin. Een verbazingwekkend begin aangezien de situatie op de arbeidsmarkt nog steeds historisch goed is, rentes historisch laag en de huizenprijs nog behoorlijk op niveau.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:08 schreef lutser.com het volgende:
[..]
20.000 is natuurlijk geen apocalyps, maar het is wel meer dan 15% van het aantal transacties en gaat dus een grote invloed op de prijsvorming hebben.
Tevens zijn het natuurlijk 20.000 kleine drama's.
Het gaat ook om het Imagoverlies als je de mensen op straat moet zetten, daar houden banken niet vanquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met miljarden winsten van bank is 1 miljard verlies ook niet zo'n probleem.
De markt is stroperig maar zal uiteindelijk convergeren naar de prijs die de markt kan betalen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal ook even inhaken:
1) En ook geen huis van 500K, moet dat dan, met een inkomen van 43k?
2) Welke regio zoek je wat dan?
3) Ja, duh... Dat werd in dit topic al tot in den treure voorspeld. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt. En duurder. Zelfs als de aankoopprijs iets daalt.
20.000 woningen in de ramsj.... dat lost op zijn minst de scheefleen problematiek en het scheefhuur probleem opquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Precies.... de banken zijn poeslief tegen wanbetalers.... iets wat jij een tijdje geleden gewoon zat te ontkennen... De banken gaan deze mensen niet hun woning uitzetten omdat de markt dan gewoon verder afglijdt... men bedenkt wel een of andere regeling met ze of vraagt de belastingbetaler de rekening te betalen... bankster stylequote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou me eerder afvragen welke revolutionaire Europese wetgeving dit zou verplichten, want dat is natuurlijk weer nergens te vinden ...
De gemiddelde verkoopprijs ligt ook nog op een astronomisch hoog niveau... als die andere factoren kunnen de status quo nog wat rekken maar groei is absoluut uitgesloten.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:16 schreef Hanoying het volgende:
Ze gaan ook heus niet alle 20.000 de executieveiling op maar aan de andere kant is het een begin. Een verbazingwekkend begin aangezien de situatie op de arbeidsmarkt nog steeds historisch goed is, rentes historisch laag en de huizenprijs nog behoorlijk op niveau.
De inflatie is alleen zo hoog voor zaken die niet op krediet gekocht worden, prijzen van luxe artikelen dalen nog steeds of blijven op hetzelfde prijsniveau.quote:Mocht er echt een beetje werkloosheid de kop op steken, de rente een procent of 3 stijgen (let wel: we hebben dit jaar maar liefst 3 % inflatie!) en de huizenprijs nog een procentje of 10 doordalen dan komen er pas echt heel veel mensen in de problemen.
Geen stukje risico analyse uitgevoerd... heel bijzonder als je je tot aan je oogballen toe laat financierenquote:we hebben niets bijzonders gedaan! Konden alleen maar op twee inkomens kopen en hadden een rentevaste periode van 5 jaar. We hadden zelfs wat eigen geld ingebracht maar nu is Henk acht uur per week gekort, is mijn pensioenspremie verhoogt, GWL 70 euro per maand duurder geworden en biedt de bank ons een verlenging van de hypotheek aan tegen 7 %. Dat kunnen we helemaal niet betalen maar we kunnen nergens naar oversluiten doordat we 40 k onderwaarde hebben! We gaan hier kapot aan!"
Ik neem aan dat je dit post vanaf je mobiel @ beursplein, waar je samen met je tweelingsbroer Xeno naartoe getogen bent om ons allemaal te redden van den kwaade. Kun je daar misschien even rondvragen wat deze mysterieuze Europese wetgeving concreet is dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Precies.... de banken zijn poeslief tegen wanbetalers.... iets wat jij een tijdje geleden gewoon zat te ontkennen... De banken gaan deze mensen niet hun woning uitzetten omdat de markt dan gewoon verder afglijdt... men bedenkt wel een of andere regeling met ze of vraagt de belastingbetaler de rekening te betalen... bankster style
Maar zo zijn er honderdduizenden. Van de woningeigenaren heeft zeker 20 % een 'negatieve overwaarde' en dat is bij het huidige prijsniveau dat dus nog altijd historisch hoog is. Dan heb je het nu al over ruim 750.000 huishoudens en door de bank genomen zijn dat nou net niet de meest draagkrachtige huishoudens. Bij het kleinste zuchtje tegenwind komen er heel wat Henk en Ingrids in de problemen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen stukje risico analyse uitgevoerd... heel bijzonder als je je tot aan je oogballen toe laat financieren
Mag je tegenwoordig met een bijstandsuitkering een koophuis bezitten? Volgens mij niet hoor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat ook om het Imagoverlies als je de mensen op straat moet zetten, daar houden banken niet van
Velen zijn werkloos en gescheiden of bijstand en gaan langzaam aan de bietenbrug op omdat niemand de hut komt kopen
Ik doe niet mee met de bezetting... is niet effectiefquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit post vanaf je mobiel @ beursplein, waar je samen met je tweelingsbroer Xeno naartoe getogen bent om ons allemaal te redden van den kwaade. Kun je daar misschien even rondvragen wat deze mysterieuze Europese wetgeving concreet is dan?
Misschien is het wel dezelfde wetgeving die de Grieken verplicht 400 tanks te kopen....
QFTquote:
Dat is niet zo moeilijkquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig met een bijstandsuitkering een koophuis bezitten? Volgens mij niet hoor.
Dan kunnen ze daarna ook direct door naar de WNSP om hun schuld weg te saneren.
Even nog een zoek de 2 minaretten vanuit mijn uitzicht zoekplaatje voor de liefhebbers.![]()
[ afbeelding ]
tuurlijk wel, en de bank ziet op je salarisrekening een bijstandsuitkering als je een keer te laat bent en ze je nakijkenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mag je tegenwoordig met een bijstandsuitkering een koophuis bezitten? Volgens mij niet hoor.
Dat valt me tegen van je, LXIV. Lees 'ns vorige pagina terug.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:08 schreef LXIV het volgende:
Tijdbom huizenmarkt: verkoopgolf dreigt
Verder is er niks aan de hand op de markt.
http://maps.google.nl/map(...)ant&t=h&z=17&vpsrc=6quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk![]()
[ afbeelding ]
Overigens waar woon je in het centrum?
Zoals ik al eerder hier voorspeld heb: hoe langer de overheid de boel rekt/redt, hoe harder de klap wordt. Dit is nog maar het begin...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:08 schreef LXIV het volgende:
Tijdbom huizenmarkt: verkoopgolf dreigt
Verder is er niks aan de hand op de markt.
Stug blijven volhouden dat er niets aan de hand is... Doet me ondertussen aan een zekere Iraakse ex-minister denkenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Wat mij betreft hoog tijd om 90% van de bankenbusiness te sluiten! Ze zijn niet nodig, produceren niets, maar zorgen wel voor enorm veel ellende met hun dikke-lucht-business.quote:Momenteel zijn er bij tweehonderdduizend woningen betalingsproblemen, waarvan tien procent ernstig is. Banken hebben tientallen specialisten ingehuurd om de schade te beperken. Dat gaat zo ver dat ze bij huizen die ze onderhands hopen te verkopen, het gras maaien of de gevel schilderen om de objecten toonbaar te houden. Daarmee houden banken het aantal executieveilingen kunstmatig laag.
Als je me dan toch quote.... heb je dan ook antwoord op mijn vraag wat die 1,4 miljoen betekentquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Stug blijven volhouden dat er niets aan de hand is... Doet me ondertussen aan een zekere Iraakse ex-minister denken![]()
Welke activiteiten vallen allemaal onder die 90%?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat mij betreft hoog tijd om 90% van de bankenbusiness te sluiten! Ze zijn niet nodig, produceren niets, maar zorgen wel voor enorm veel ellende met hun dikke-lucht-business.
Ook op de FP: 'Tikkende tijdbom op huizenmarkt'quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 11:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Klopt ,, ik ken er ook twee, waarvan ik me afvraag wanneer de bank gaat ingrijpen, het kost steeds meer en de kosten lopen fors op per maand
Ze staan te koop voor net boven de hypotheeksom, maar dat is volslagen klets, voor een ton minder wil niemand ze hebben
Overigens is de kantorenmarkt net zo een zeepbel hoor, daar liggen ook vele miljarden verlies te wachten
En hoeveel zat er ook alweer in het nationale hypotheekgarantie-potje?quote:1 miljard euro schade
Als de 20.000 woningen geveild moeten worden, bedraagt de schade voor banken 1 miljard euro. De voorraad woningen van wanbetalers stijgt bovendien met 5.000 per jaar. In totaal zijn er bij 200.000 woningen in Nederland betalingsproblemen, waarvan er dus 10 procent ernstige problemen zijn.
700 miljoen las ik pas. Ik ben nu wel benieuwd of deze 20.000 mensen NHG hebben, want in dat geval zou de bank er niets op verliezen. Ik kan me dus voorstellen dat ze de NHG-leners wel hun huis uit zetten, en de mensen zonder NHG niet! Ironisch toch...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
En hoeveel zat er ook alweer in het nationale hypotheekgarantie-potje?
Nooit genoeg om echte klappen op te vangen natuurlijk![]()
![]()
.
Tja, als ik in die situatie zou zitten zou een verkoop (en daarna vereffening naar ¤0 door de NHG) toch mijn voorkeur hebben. Dan kun je tenminste met een schone lei opnieuw beginnen. Anders word je door de mangel gehaald door de bank en is de enige oplossing de WSNP.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
700 miljoen las ik pas. Ik ben nu wel benieuwd of deze 20.000 mensen NHG hebben, want in dat geval zou de bank er niets op verliezen. Ik kan me dus voorstellen dat ze de NHG-leners wel hun huis uit zetten, en de mensen zonder NHG niet! Ironisch toch...
Denk dat een groot gedeelte van die hypotheken die echt problemen opleveren zonder NHG is. Lekker veel aflossingsvrije maximale tophypothekenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
.
Goh nee echt. Liever geen schuld dan wel een schuldquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Tja, als ik in die situatie zou zitten zou een verkoop (en daarna vereffening naar ¤0 door de NHG) toch mijn voorkeur hebben. Dan kun je tenminste met een schone lei op beginnen. Anders word je door de mangel gehaald door de bank en is de enige oplossing de WSNP.
De mensen met NHG hebben een grondige financiële screening gehad en mochten max 50% aflossingsvrij kopen, die zonder NHG konden bv gewoon 100% aflossingsvrij kopen en konden meer lenen. Het grootste deel van die 20.000 zal dan ook waarschijnlijk tot de groep zonder NHG behoren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
700 miljoen las ik pas. Ik ben nu wel benieuwd of deze 20.000 mensen NHG hebben, want in dat geval zou de bank er niets op verliezen. Ik kan me dus voorstellen dat ze de NHG-leners wel hun huis uit zetten, en de mensen zonder NHG niet! Ironisch toch...
Allesquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:10 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Welke activiteiten vallen allemaal onder die 90%?
Maar dat zoiets gaat gebeuren is natuurlijk ondenkbaar.... de banksters zullen wel gered worden en de belastingbetaler nog een keer flink uitwonen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
.
De vraag is dus; wat gaat je op langere termijn meer kosten? De boel laten klappen of kapitaal blijven injecteren?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar dat zoiets gaat gebeuren is natuurlijk ondenkbaar.... de banksters zullen wel gered worden en de belastingbetaler nog een keer flink uitwonen.
Die vraag is of je principieel of rationeel wilt handelen. Als je pas nu rationeel gaat handelen dan is dat aan de late kant. Vanuit het pragmatisme van de banksters bekeken is het gewoon weer een kans om door te gaan met de zakken te vullen. Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:46 schreef Devv het volgende:
[..]
De vraag is dus; wat gaat je op langere termijn meer kosten? De boel laten klappen of kapitaal blijven injecteren?
En jij denk serieus dat dit dan ook echt gaat gebeuren?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).
Ja. Hij wel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:16 schreef Devv het volgende:
En jij denk serieus dat dit dan ook echt gaat gebeuren?
Ik vind ze best aardig hoor, sterker nog ik huur iets soortgelijks voor zo'n 850 euro per maandquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt goed gezocht hanoy![]()
En zoals we kunnen zien zijn dit niet zoals eerder door jou gesteld te hoge prijzen omdat ze door ee WBV onder koopgarant worden aangeboden, want zoek maar eens wat andere appartementen met zoveel oppervlakte en neem dan ook de VVE bijdrage in de vergelijking mee.
Op een Fok!ker of 6 na, vindt iedereen dat.quote:
Volgens mij maar 4, die andere 2 zijn klonenquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Op een Fok!ker of 6 na, vindt iedereen dat.
Aan die andere 4 twijfel ik ook nog...quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij maar 4, die andere 2 zijn klonen
Ik stel voor: een bailout van de NHG.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
![]()
.
Ik heb je voorstel op een post-it memoblaadje aan mijn monitor gehangen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 21:24 schreef Bankfurt het volgende:
Ik stel voor: een bailout van de NHG.
Oproep tot revolutie, de hypothekenherfst!quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 19:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik voor een systeemcrash omdat we dan in 1 klap een aantal vervelende fouten uit het verleden kunnen herstellen (nadat we de huidige elite buiten spel gezet hebben).
Al moet ik wel zeggen dat ik mijzelf (als huizenbezitter) wel blijf verbazen over sommige verkopers in de huidige markt. Vrienden van ons hebben een appartement te koop. In die flat staan 4 appartementen in de verkoop. 2 voor 180K en 2 voor 190K (waarvan 1 van die vrienden dus... Voor 190K).quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 20:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij maar 1, die andere 5 zijn klonen
Eens hoor. Hier zie ik het ook, verkopers in denial.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 22:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Al moet ik wel zeggen dat ik mijzelf (als huizenbezitter) wel blijf verbazen over sommige verkopers in de huidige markt. Vrienden van ons hebben een appartement te koop. In die flat staan 4 appartementen in de verkoop. 2 voor 180K en 2 voor 190K (waarvan 1 van die vrienden dus... Voor 190K).
Verschil tussen de 4 flats is.... er niet.
Naja, okee, qua inrichting verschilt het. Maar ik heb toch echt geen 10K over voor andermans interieur. Ik vraag me dan echt serieus af van, come on... Wat denk je zelf. Als je nu met mooi interieur op 180K gaat zitten, ben je er in een maand vanaf. Nu zit je 7 maanden a 1000 euro p/m te kijken met je appartementje.... En heb je het nog niet verkocht.
De situatie is dan weer niet zo dat je zegt "ooh, tijd zat".
Je moet je gewoon aanpassen aan de markt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eens hoor. Hier zie ik het ook, verkopers in denial.
Doe je goed ! Makelaars weten ook niet alles.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je moet je gewoon aanpassen aan de markt.
Mijn appartement heb ik op de top in 12 dagen verkocht voor een prijs waarvan de makelaar (ja, was een beetje jammer) zei dat het onrealistisch was en dat ik er nooit vanaf zou komen.
(Makelaar zei, 179K op Funda en 175K verkoop is top. Ik zei, 189K op funda en 185K is deal.
, appartementje is met 189K op Funda gegaan, verder geen promotie. Zelfs geen bord aan het raam en in 12 dagen massa's kijkers en iemand die zei, we dealen @ 185K).
Belangrijkste is dat je weet wat kan en wat niet op het moment dat het er toe doet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 23:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe je goed ! Makelaars weten ook niet alles.
Nu aan het kijkenquote:Op zondag 16 oktober 2011 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Heeft iemand anders ook Debat Op 2 gezien?
Boze verkopers, dubbele lasten, rustig wachtende kopers, liegende NVM makelaar, brabbelende VEH.![]()
En natuurlijk Arie Boomsma![]()
http://debatop2.ncrv.nl/ kijk nu online
Die presentator: "Moeten de huizenprijzen nog verder zakken...?" Met de klemtoon op "nog"! Wow na een paar procent daling na gigantische stijgingen. Z'n eerste indruk is dus erg bevooroordeeld met de gedachte dat het piramidespel omhoog zou moeten gaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Boze verkopers, dubbele lasten, rustig wachtende kopers, liegende NVM makelaar, brabbelende VEH.![]()
Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven. Daarnaast zijn de eisen van kopers ook bijna onrealistisch. Je kan de huizenprijzen niet in één keer op een "gezond" niveau krijgen. Dit moet geleidelijk gaan.quote:Op zondag 16 oktober 2011 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Geniaal die vrouw: zegt eerst haar vraagprijs, daarna schaamt ze zich een beetje om d'r koopprijs te moeten zeggen (nog niet de helft!), en daarna dat ze al 10k gezakt is![]()
Starters verwachten een kapitale villa in het hartje van Amsterdam voor rond de twee ton, bij wijze van spreke.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Devv het volgende:
[..]
Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven.
Net even gekeken. Best bizar dat in Nederland de discussie nog op deze manier gevoerd wordt enquote:Op zondag 16 oktober 2011 03:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zijn ook nog mensen die nu een huis kopen, wetende dat er een reele kans is dat het huis de komende 5 jaar 30% in waarde daalt. Wat voor reden ze daar ook voor hebben: ik doe het niet, en heel veel anderen ook niet!quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:02 schreef Devv het volgende:
[..]
Weet jij veel. Misschien is de overwaarde haar volledige pensioen. Dan snap ik best dat je niet wil inleveren. Helaas is deze denkwijze juist de crux in het hele verhaal. Al denk ik wel dat het mes aan twee kanten snijdt. Enerzijds moeten huizenbezitters tegemoetkomen met een prijsdaling. Maar kopers moeten ook coulant zijn door niet het onderste uit de kan te willen halen. Je kan moeilijk alles op het bordje van de huizenbezitter schuiven. Daarnaast zijn de eisen van kopers ook bijna onrealistisch. Je kan de huizenprijzen niet in één keer op een "gezond" niveau krijgen. Dit moet geleidelijk gaan.
De échte filantropen onder ons!quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zijn ook nog mensen die nu een huis kopen, wetende dat er een reele kans is dat het huis de komende 5 jaar 30% in waarde daalt. Wat voor reden ze daar ook voor hebben: ik doe het niet, en heel veel anderen ook niet!
Dat mensen denken hun pensioen uit prijsstijgingen te kunnen halen zonder ervoor te werken is niet mijn verantwoordelijkheid. En dat het ze niet (meer) lukt is niet mijn probleem.
30%? Waar is dat op gebaseerd? Hoeveel is er sinds het begin van de crisis tot nu toe van af gegaan, volgens mij niet eens 10% toch?quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er zijn ook nog mensen die nu een huis kopen, wetende dat er een reele kans is dat het huis de komende 5 jaar 30% in waarde daalt. Wat voor reden ze daar ook voor hebben: ik doe het niet, en heel veel anderen ook niet!
5 tot 6% als ik het goed heb. Die 30% zijn de doemroepers.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
30%? Waar is dat op gebaseerd? Hoeveel is er sinds het begin van de crisis tot nu toe van af gegaan, volgens mij niet eens 10% toch?
moeten ze de huren maar omhoog doen net als hierquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:35 schreef Jane het volgende:
Btw, niet zo lang geleden werd hier ook nog geroepen dat we maar naar Australië moesten kijken, als argument dat de huizenprijzen in Nederland niet te hoog waren. In Australië ging het ook nog 'goed'. And look what is happening Down Under now:
50 euro om het leuk te houden?quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verwachtingen van heel veel mensen, incl. experts. Hell, wedje zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |