Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoordquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb ik gedaan en ik heb ongeveer hetzelfde loon als jou. Maar wel geaccepeteerd dat ik geen woning ging kopen. Maar gewoon een appartement hebt aangeschaft, en dat over een jaar of 9 afbetaald zal hebben. De hypotheek adviseurs vonden het toendertijd maar vreemd dat ik niet een hogere hypotheek wou afsluiten en er zoveel eigen geld in wou stoppen. Maar ja die krijgen natuurlijk een loon over het afgesloten bedrag.
3 van de 4 konden niets anders als een aanbod geven voor hypotheken af te laten sluiten waar perse een overlijdens risico verzekering bij zat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:03 schreef antfukker het volgende:
Was bij mij hetzelfde.. En ik wilde geen extra verzekeringen afsluiten, behalve de broodnodige die vereist waren. Nooit meer wat van hem gehoord. Ik was zeker niet interessant genoeg.
Nou ja, het schiet natuurlijk aardig opquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:54 schreef antfukker het volgende:
[..]
Tsja, nu moeten alleen nog de huizenprijzen gaan dalen naar rato van wat er geleend kan worden. Denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren
Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:12 schreef antfukker het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het spaargeld inbrengen (dat heb ik wel degelijk). Het gaat mij meer dat je in je eentje niet iets leuks kan kopen. Het is toch te gek voor woorden dat je pas met je partner, die ook bovenmodaal moet verdienen, pas voor iets leuks in aanmerking komt? Ik wilde meer aantonen dat de hele huizenmarkt momenteel scheef is
En er zijn er maar weinig die 50.000 euro aan spaargeld mee nemen denk ik zo.
Afgelopen jaar zijn de woningprijzen in Drenthe met 4,3 % gedaald. Het landelijk gemiddelde was 2,8% per jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:33 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Er daalt helemaal niets gigantisch in prijs. Op de korte termijn gaat er misschien even 20 of 30 % af en inflatiegecorrigeerd ziie je de huidige prijsniveau's misschien wel nooit meer terug maar met dank aan inflatie gaat in euri de prijs wel weer omhoog hoor. 200 k vandaag =/= 200 k in 2030.
Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
De rijkskantoren gaan daar weg. Het leger sluit kazernes en krimpt. Er zijn geen grote werkgevers in Drenthe.
En dan alleen nog maar via internet met mensen communiceren, want iedereen is daar vertrokkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:30 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Heerlijk, nog meer reden om naar Drenthe te gaan verhuizen.
Hier ook.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die 50k had ik wel ja, maar dat is nou net het hele voordeel van sparen, dan heb je iets meer in de melk te brokkelen. Dat is dus precies datgene wat de meeste mensen niet doen.
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier ook.
Waarom perse een tophypotheek willen?
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"
"Dat betekent dat papa beter een wat hogere hypotheek had kunnen nemen zoon"
Jo! Alles goed?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
hey! Bleiblei in da house! (zijn eigen huis wel te verstaan)
Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De bank is ook bleiblei met zijn nieuwe slaaf
Pfff, dat is wel erg negatief hequote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:17 schreef Artimunor het volgende:
[..]
[..]
ook niet een soortgelijke woning of eentje met nog meer woongenot voor minder geld?
als ik zo op funda kijk komen er alleen maar meer woningen te staan.
het is natuurlijk wel begrijpelijk dat je het liefst je keuze als de juiste probeert te argumenteren, maar wees eerlijk, het had ook beter uit kunnen pakken (en ook slechter, stel je had dat huis niet gekocht, en je beslissings boom had aangepast geweest, en toevallig net op het pad van die niet remmende vrachtwagen geplaatst, dan had je het woongenot van 6 plankjes gehad)
al met al mag iedereen die in gezondheid verkeerd en goed eten op tafel heeft, hurend of in eigen huis, zichzelf gelukkig prijzen.
Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?
Haha.... je had beter ergens anders kunnen gaan wonen, in Drenthe bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:
"papa.. Mo zegt dat hij met zijn tjappies een jonko gaat smoken voor hij de meisje gaat geven. Wat betekent dat papa?"
"Dat betekent dat papa beter een wat hogere hypotheek had kunnen nemen zoon"
jah, prima aan deze kant. En daar?quote:
Ik snap niet wat je punt is. Dat klopt ja, iemand anders kan er niet gaan wonen. En dus? Dat is een direct gevolg van het kopen van een huis. Zodra 1 iemand het huis koopt kunnen alle andere bieders daar niet meer gaan wonen, want het huis is van de markt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja leuk, gegeven dat het aantal huizen in die "normale" buurt vast is, betekent het tegen elkaar opbieden alleen dat iemand anders er niet kan wonen. En dat is nou precies wat sommige Nederlanders jarenlang hebben gedaan.
3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jo! Alles goed?
[..]
Ach, dat ben ik al een jaar of 6 nu, dus nieuw is relatief.
Al heb ik wel al 3% van ons huis bij elkaar gespaard, ondanks de waardeverlaging!
Je trekt snelle conclusies op incomplete info.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:05 schreef antfukker het volgende:
[..]
3% in 6 jaar. Dat word nog flink veel sparen de komende 30 jaar.
Learn you fast, young padawanquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je trekt snelle conclusies op incomplete info.
Ik heb deel 1 gelezen, t/m deel 15 ofzo meegepost en toen Huizenmarktzeepbel.nl te lang bleef plakken op zijn bullshit argumenten kwam ben ik afgehaaktquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
jah, prima aan deze kant. En daar?Overigens, hou je vast voor de discussie hier hoor, ik weet niet hoe lang je eventueel al meegelezen hebt, maar euh...nou ja..
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daarmee doelend op de buurt waar ze wonen, maw, dat als ze een hogere hypotheek hadden gehad, ze wel in een normale buurt hadden gewoond?
Hoe is dat een reactie op 'per se geen tophypotheek willen'?
nee nee, ik stel niet dat ik slim was door 50k in te brengen. Nee, ik stel dat het slim is om te sparen. Je kunt wel zeggen dat iemand blij kan zijn als ie zonder schuld door de studie komt, en dat is voor een bepaalde groep mensen ook zo, maar dat betekent niet dat je dan maar een jaar later een huis moet gaan kopen als je daar eigenlijk nog geen rooie cent voor opzij hebt gezet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.
Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?
Tja.. Dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt hoor.
Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.
Dan had je nu tenminste echt een huis voor de komende 20 jaar gehad..
Je hebt imho helemaal gelijk op 1 punt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:35 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De meeste mensen lenen wat ze maximaal kunnen krijgen zodat ze een beetje fatsoenlijk huis kunnen kopen. We zijn niet allemaal Basp's die na een erfenis alsnog een koopgarantappartement kopen met rustiek uitzicht op de plaatselijke minaret omdat we zonodig lage maandlasten willen hebben.
Jezelf afvragen ' waarom de meeste mensen eigenlijk geen 50 k in willen brengen' is helemaal waanzin natuurlijk. Als je van vers je uni of HBO komt heb je over het algemeen 0,0 euro op de bank en ben je al blij als je zonder schulden door je studie bent gekomen. Vervolgens ga je in het begin zo'n 1800 euro netto verdienen.Maar even acht jaar brood met soep eten zodat je 50 k op kunt sparen om het vervolgens allemaal als aanbetaling te gebruiken voor een huis dat ondertussen meer dan 50 k duurder is geworden terwijl je van de bank ook gewoon op dag 1 van je vaste contract het huis gefinancieerd had kunnen krijgen? Een huis dat ook nog eens een stuk lagere maandlasten had gehad dan het equivalent huren?
Tja.. Dan is de keuze voor veel mensen snel gemaakt hoor.
Je kunt dus wel arrogant stellen dat ' jij tenminste slim was door 50 k in te brengen' maar dan sluit je je ogen voor het feit dat de meeste starters die optie helemaal niet hebben. Dat nog los van het feit dat ik denk dat je beter en al je eigen geld had ingebracht en maximaal had geleend.
Dan had je nu tenminste echt een huis voor de komende 20 jaar gehad..
Gast, jij woont gewoon in Tilburg?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:49 schreef Basp1 het volgende:
Hannoying beetje gefrusteerd dat je nu nog niets naar je zin kan kopen dat je mij in deze discussie zo denigrerend neer moet zetten met een appartement waar ik wel blij mee ben. En die minaretten moet je toch flink voor zoeken, westpoint is toch een stuk prominenter aanwezig in mijn super uitzicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |