abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102857737
Deel 1: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen
Deel 2: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 2
Deel 3: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 3
Deel 4: Onze nieuwbouwwoning in Amsterdam-Noord, deel 4

1,5 jaar geleden hadden we onze droomwoning gevonden: Mijn White Lodge in Amsterdam-Oost Maar het leven is veranderd nu ons tweede kindje geboren is. We willen een begane grond met tuin waar de koters in kunnen scharrelen, een zolder met verborgen hoekjes waar ze verstoppertje kunnen spelen en een groene omgeving om hutten te bouwen. Kortom: de versuffing is ingetreden. Wel zouden we graag in de buurt blijven wonen van het centrum (in verband met werk) en Oost (in verband met de sociale contacten). We hebben een eengezinswoning gekocht in het nieuwbouwproject Marjolein in De Banne. Dat ligt hier:

Artist impressions van het project (het gaat om een reguliere tussenwoning):

In december 2010 is er begonnen met de bouw; de verwachte opleverdatum voor de eerste koopwoningen is in november. Onze woning wordt waarschijnlijk begin december opgeleverd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_102857774
We hebben net de tweede kijkdag erop zitten:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kijkdag zit erop! Het blijft bijzonder en onwerkelijk om een huis te bekijken en te beseffen dat het je eigen huis gaat worden, je eigen huis is. Toch voelt het al best vertrouwd. Het is fijn om er rond te struinen en wat met de toekomstige buren te babbelen.

loeszie, leuk ook om jullie dan eindelijk ontmoet te hebben! Nu ik jullie woning heb gezien heb ik wel een beetje spijt dat wij er niet voor hebben gekozen om de badkamer uit te breken naar de slaapkamer ernaast. Ik vond de hap uit de slaapkamer ernaast helemaal niet storend (integendeel). Zelfs als we niet voor een douche én ligbad hadden gekozen dan was het nog fijn geweest om die extra ruimte te hebben voor de wastafel.

Maar goed, fotospam!

Ivan begon met goede zin omdat hij eendjes spotte bij het uit de auto stappen:

Nog maar eens een fotootje van de straat. De straat en het fietspad liggen er nog niet. Ik ben benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen, want over 1 maand en 1 week worden de eerste woningen opgeleverd:

Daar gaan we met z'n allen. O+

De straat van de andere kant:

Burgerlijk maar toch aardig, vind ik:

Je kunt op deze foto goed zien tot hoever we de binnenmuur (tussen gang en keuken rechts) hebben laten komen. Er komt nog een deur in met glas ernaast. De muur wordt dus niet helemaal dichtgemaakt.

Foto vanuit de keuken. De schuifpui was afgeplakt:

Close-up van de vensterbank in de keuken. Die is tegen mijn verwachting in licht!

De gang in:

De trapkast is groter dan ik had verwacht:

Ik vind het mooi dat de ramen echt in de muur liggen, al zal het wel heel standaard zijn. Je krijgt er zo'n mooie, knusse vensterbank van.

Close-up van de vloer omdat ik wilde bekijken of er veel egalisatiewerk nodig zou zijn voor het aanbrengen van de epoxy coating. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten. De vloer lijkt me er redelijk vlak uitzien.

De badkamer is piepklein. Dat blijft telkens slikken. Het bad neemt de helft van de vloerruimte in beslag. Er is amper ruimte voor een wastafel over, aangezien links het toilet komt.

De kamer ernaast, Ivans kamer, is kleiner dan ik had verwacht. Ik heb zo vaak naar de plattegronden gekeken om zijn kamer in te richten en had voor mijn gevoel te veel ruimte voor al zijn meubels. Nu ik de kamer in het echt heb gezien valt dat erg mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).

Ik wist dat Lena's kamer klein zou zijn, maar die viel ook even wat tegen. Het licht dat in die kamer valt is wel ontzettend mooi. O+

Onze slaapkamer vond ik op de plattegronden altijd al groot en in het echt was die nog groter dan ik had verwacht (al komt dat op de foto niet over). Wat moeten we met al die ruimte? Helaas past onze kledingkast net niet tegen de korte wand. Volgens loeszie is die wand 2,99 meter breed. Onze kast is ongeveer zo breed en er moeten nog stucwerk en plinten tegen de muren komen. Over stucwerk gesproken: ik vond de wanden al heel goed eruit zien!

De trap naar de zolder hebben we dicht laten maken. Daar ben ik erg blij mee!

De zolder is groot, hoog en licht. Dat wordt een geweldige plek.

De kleine is er ook blij mee:

Bij een van de buren heb ik foto's gemaakt om te bekijken hoe de woonkamer eruit zou zien zonder plastic voor de schuifpui. Nou, héél licht dus!

En een close-up van hun trapkast. Ik weet nog niet wat ik met onze trapkast wil doen. Het ligt voor de hand om die als bergruimte te gebruiken voor boodschappen, de stofzuiger, enzovoort. Maar er moet toch ook iets leukers denkbaar zijn? Voor een plekje voor de kinderen lijkt het me weer zo opgesloten.

Achterkant van de huizen:

De schuifpui gaat maar aan één kant open. We hebben er trouwens een slot op laten zetten (dat was niet standaard zo):

De berging en een begin van de 'schutting' aan de achterkant staan al. (Ivan is hier aan het opkrabbelen van driftbui #4. Hij wou naar vogels kijken en wij hadden meer interesse voor het huis dan de stadsduiven.)

De tuin vanaf de andere kant. Je ziet hier goed waar we nog zon hebben zo rond het middaguur.

Eindelijk weer eendjes kijken. Daarna was hij in de auto nog 8 minuten woedend omdat we naar huis gingen. 't Arme jongetje was ook zo moe.

Ik zoek oplossingen voor onze kleine badkamer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Voor in de badkamer overweeg ik nu zo'n soort wastafel. Wat denken jullie, is dat groot genoeg voor in een badkamer? Wat doe je er nou helemaal mee behalve tandenpoetsen?

En ik heb een verfkleur gevonden voor onze slaapkamer:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
NP, wij hebben het ook even overwogen uit angst dat de zolder donker zou zijn. Maarja, veel geld. En ach, ook weer niet zo nodig. Gelukkig blijkt onze zolder heel licht te zijn. Hebben jullie er minder ramen in zitten?

Oh, en ik heb een eureka-moment gehad! Deze kleur voor in onze slaapkamer:

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 08-10-2011 22:46:36 ]
pi_102858069
Voor de zoveelste keer ben ik aan de indeling van de woonkamer aan het sleutelen geweest. Nu denk ik hieraan:

Boekenkasten toch maar de nis in, tafel toch maar haaks op de muur, en een laag kastje dat we hebben gebruiken als tv-meubel. Dat is dit kastje:

pi_102858249
Wow wat gaat het snel Claudia! Leuk om de voortgang zo te zien. En de kleur voor de muur van de slaapkamer is echt prachtig!
pi_102858358
Ik kwam net tot de constatering dat het dezelfde kleur is als onze huidige vloer.
pi_102858580
Zijn er tegenwoordig eigenlijk nog hanglampen verkrijgbaar die je omlaag kunt trekken en weer omhoog kunt duwen?
pi_102861187
Die linkjes... er zijn mensen van minder in een depressie geraakt. :D

Hoe dan ook; met de Titania van Luceplan kan het ook. Da's bovendien een designklassieker en een sieraad voor je kamer. :)

http://www.luceplan.com/Prodotti/1/2/96/t/85/Titania

pi_102866768
Dank voor de linkjes! 't Is allemaal niet mijn smaak, maarja, lampen vind ik sowieso moeilijk.
pi_102866787
Wij hadden thuis vroeger zo'n lamp. Zoiets zoek ik, maar dan niet ontzettend lelijk. Ik weet nu wel waar ik op moet zoeken, "trekpendel".

pi_102873982
Wil je persee een treklamp Claudia? Wij hebben een verstelbare, niet trekken, maar schroef losdraaien, lamp omhoog of naar beneden en schroef weer vastzetten. Heel simpel. ^O^

*knip*

Ik kon online geen foto vinden, dus onze maar op de foto gezet. Let niet op de rommel op de tafel, maar hij is dus in hoogte verstelbaar en dit is een dimmer. Ik ben er zó blij mee nog steeds O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Vlinder op 10-10-2011 22:41:40 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_102874388
Ha Claudia,
wij hadden in ons vorige huis zo'n lamp *O* : verstelbaar door naar boven te duwen of naar beneden te trekken:

Lampjes waren ook nog draaibaar.. :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door -Caroline- op 09-10-2011 15:02:10 ]
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:10:40 #13
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102875757
Ik vind die vierde link van exlurker best gaaf, alleen die prijs :o.

Deze is ook best cool Claudia: http://link.marktplaats.nl/490995457.
Of deze: http://link.marktplaats.nl/481625294
Dees? http://link.marktplaats.nl/485257539
Of die: http://link.marktplaats.nl/488303322
En die: http://link.marktplaats.nl/490963267

Wat gaat het nu snel met het huis, nog even en jullie kunnen er gewoon in aan de slag! Wel grappig dat het er zo 'on-Amsterdams' uitziet dat rijtje met huizen. Wel mooi!

[ Bericht 5% gewijzigd door twentemeisje op 09-10-2011 15:37:13 ]
pi_102877323
o en claudia: superleuk huis trouwens :Y zul je vast heel fijn wonen met je gezin *O*
(ik houd zo van nieuwbouw O+ )

[ Bericht 11% gewijzigd door -Caroline- op 09-10-2011 16:01:59 ]
pi_102880233
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 15:10 schreef twentemeisje het volgende:
Wel grappig dat het er zo 'on-Amsterdams' uitziet dat rijtje met huizen. Wel mooi!
Het is juist een voor Amsterdam-Noord karakteristieke bouwstijl, heb ik begrepen. In de Bloemenbuurt vind je veel van dit soort woningen:

De driehoekige gevel komt terug in de hoekhuizen en de kleur van de bakstenen en dakpannen doet erg aan de huizen in de Bloemenbuurt denken. Als je goed kijkt zie je bovendien dat in onze woningen een horizontale lijn terugkomt van iets donkerdere bakstenen.
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:21:29 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_102880353
Het is ook iets in mijn hoofd hoor ;). Daar zit wel meer verkeerd (blame it on de witte vlekken daar) :D. Die huizen die je daar laat zien zijn ook echt O+!
pi_102880508
Nou, niet alleen in jouw hoofd, hoor! Ik kende dit Noord niet terwijl ik toch alweer een tijdje in Amsterdam kom/woon.

En het is ook on-Amsterdams als je het prototypische Amsterdam in je hoofd hebt. Noord is een heel ander stadsdeel met een andere omgeving, een andere manier van leven en andersoortige huizen!

Ik vind de huizen in de Bloemenbuurt trouwens geweldig. Helaas konden we daar niet vinden wat we zochten. Bovendien zijn dit soort mooie delen vrij verloederd, helaas. Maar de gemeente is al een aantal jaar bezig om Noord flink op te knappen. Daar is er nog ruimte.
pi_102880601
Dank voor jullie lampentips! Jemig, TM, jij hebt wel echt een marktplaatsoog! Ik had er al op gekeken maar kon niks interessants vinden. Ik vind een paar van de lampen die je laat zien erg gaaf!

Vlindur, het gaat me niet om het verstelbare maar echt om het omlaag en omhoog kunnen trekken. Ik wil er een schilderij achter hangen en het lijkt me zo suf als er alsmaar een lamp voor hangt.
pi_102888438
Ziet er goed uit claudia, het heeft heel erg veel van ons oude huis weg.
De trapkast hadden wij ook, sommige mensen bij ons in de straat hadden de muur eruit gebroken en de trapkast bij de kamer aangetrokken.
Wij haddden zelf planken erin gemaakt voor voorraad en er stond een diepvries, en inderdaad stofzuiger en zulks
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 10 oktober 2011 @ 13:55:49 #20
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102913365
Leuk om te volgen!!
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
pi_102919578
We hebben de lamp uit het laatste linkje van je besteld, TM! Die gaat goed bij onze tafel passen.

pi_102920494
Had ik eigenlijk al gezegd dat de vloerboer (gevonden via Werkspot) zaterdag toch niet kon komen om de vloer te bekijken? De communicatie verliep tot dusver ook behoorlijk stroef.

Ik was toevallig vrijdag gebeld door een bedrijf met showroom waar we waren geweest. We vonden dat een fijn bezoek, maar de offerte was wel veel hoger. Dat heb ik telefonisch uitgelegd en de contactpersoon stelde voor dat ik zou informeren naar het systeem dat de concurrent gebruikt zodat hij aan kon geven hoe zij betere kwaliteit kunnen leveren. Die informatie heb ik doorgegeven en nu biedt hij niet alleen een betere vloer maar ook een extra toplak en hij haalt behoorlijk veel van de prijs af!
pi_102922281
Mooie lamp zeg! Echt heel erg leuk.

En wat fijn van je vloer *O*
pi_102925147
Claudia, gaaf huis zo! En wat komt het al dichtbij. Die lamp is ook mooi. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie vloer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102925289
Das een mooie lamp ja O+ ik ga je topic volgen, leuk! *O*
pi_102926026
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ziet er goed uit claudia, het heeft heel erg veel van ons oude huis weg.
De trapkast hadden wij ook, sommige mensen bij ons in de straat hadden de muur eruit gebroken en de trapkast bij de kamer aangetrokken.
Wij haddden zelf planken erin gemaakt voor voorraad en er stond een diepvries, en inderdaad stofzuiger en zulks
Helemaal vergeten te zeggen, Karin, maar bedankt voor de vriezertip! Wij hebben ook nog een tafelmodelvriezer die we ergens kwijt moeten. Ik zat te denken aan de zolder, maar dat is geen handige plek. De berging buiten leek me ook wel geschikt (mijn vader had daar vroeger zijn vriezer staan), maar dat schijnt niet te mogen.

Heb je geen last van het geluid dat de vriezer maakt?
pi_102926386
Vette lamp zeg!! En wat een goed nieuws over jullie vloer!
pi_102927410
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 19:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helemaal vergeten te zeggen, Karin, maar bedankt voor de vriezertip! Wij hebben ook nog een tafelmodelvriezer die we ergens kwijt moeten. Ik zat te denken aan de zolder, maar dat is geen handige plek. De berging buiten leek me ook wel geschikt (mijn vader had daar vroeger zijn vriezer staan), maar dat schijnt niet te mogen.

Heb je geen last van het geluid dat de vriezer maakt?
Nee nooit gehoord.

Wij hadden naast de vriezer nog een knutselkastje van Meike staan, ook wel handig, op een plek dat ze er zelf bij kon, maar dat ook de deur dicht kon tegen -en troep -en kleine broertjeshandjes
pi_102928005
Heb jij je floorplannerplannen eigenlijk recentelijk nog aangevuld, loeszie?
pi_102928059
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Wij hadden naast de vriezer nog een knutselkastje van Meike staan, ook wel handig, op een plek dat ze er zelf bij kon, maar dat ook de deur dicht kon tegen -en troep -en kleine broertjeshandjes
Het ligt voor de hand dat het bij ons een plek gaat worden voor huishoudspullen, misschien wat voorraden die niet in de keuken passen, en speelgoed.
pi_102970767
Ik heb niet zo veel meer gedaan met de floorplanner geloof ik. Ik weet ook niet hoe ik de plaatjes hier kan plaatsen. Weet jij dat?
pi_102970825
Ik doe control - print screen, 'plakken' in paint, bijsnijden en dan uploaden. Beetje omslachtig.
pi_102970990
Ik heb een macbook en weet ook niet eens hoe je een printsceen maakt :@
pi_102971078
"Met de toetsencombinatie ---> Appeltje shift + 3 kan je een printscreen maken bij een Mac en met de toetsencombinatie ---> Appeltje shift + 4 kan je een deel van een printscreen selecteren en maken bij een Mac zonder bijkomende programma's." (Bron)
pi_102971427
Haha ik had het al gevonden via google. Ik ga het even uploaden!
pi_102971893

pi_102972002
Oh in onze slaapkamer staan nu 2 kasten haha. Als het goed is past de grote (rode) kast precies en kan ons bed met het hoofdeinde tegen de muur. Dan is er nog ruimte voor een andere kast/dressoir. Die slaapkamer is ook zo groot!
pi_102972298
Wat ga je met de zolder doen?

(Ik upload nog even mijn plaatjes.)
pi_102972496
Ja nog geeen idee. We hebben in ieder geval een ikea kast met platen die naar zolder gaat. Verder heeft Koen zijn djspullen die eindelijk weer een plekje krijgen. Er komt een washok en een studeerplek. En hopelijk nog een speelhoekje voor Milou. Maar dat past waarschijnlijk niet.
pi_102973319
Niet overwogen om daar jullie slaapkamer van te maken, met inloopkast? Bij ons komt op zolder onze werkplek en we gaan de zolder gebruiken als opberg- en wasruimte. Gaan jullie er een apart washok van maken?

Hier is dit nu het plan voor de begane grond en eerste verdieping:

Geïnspireerd door Ikea wil ik eens kijken hoe het staat als we een plekje voor de kinderen maken achter de bank. Werkt dat niet dan gaat dat weg.

Onze kledingkast past net niet tegen de korte wand, dus het zal helaas zo moeten. Op onze slaapkamer komt een commode zodat we er niet twee op de kinderkamers hoeven te zetten. Als dat niet bevalt dan regelen we alsnog aparte commodes, die hebben we toch al.

In Lena's kamer komt voor haar raam de tak met vogeltjes te hangen. O+ En in het hoekje bij haar bed wil ik hoekschapjes maken met leuke dingetjes erop. Misschien ga ik nog iets met de lange wand doen, maar dat stel ik uit tot we er wonen. Ik heb er nu een bankje neergezet, maar dat kan net zo goed een klein kastje zijn of helemaal niets.

Ivans kamer heb ik omgegooid omdat ik zijn kamer kleiner vond voelen dan ik had verwacht. Bij zijn bed komt de behanggiraf en tegen de linkerwand zetten we 2 lage 'bankjes' uit de Stuva-serie en een hogere kast. Zo heeft hij er zijn eigen bureautje. Boven dat bureautje ga ik ingelijste dierenprenten tegen de muur hangen. Tegen de wand bovenin wil ik boekenplankjes maken, misschien met schilderijlijsten, misschien met 'echte' plankjes. In het hoekje komt een plekje voor hem om te hangen/liggen voor tijdens het lezen. Ik denk dat de opstelling van zijn kamer zo nog een tijdje meekan. Als hij een groter bed krijgt kan dat op dezelfde plek blijven staan.
pi_102973520
Oh, en ik heb een staal binnengekregen van de kleur die ik voor de slaapkamer in gedachten had. Die is in het echt net zo geweldig! Dat wordt 'em dus. Nu moet ik alleen nog een mooie kleur groen voor in Ivans kamer vinden.
pi_102973661
En waarom twijfel je of alles in de badkamer wel gaat passen? Is de koof achter het toilet breder dan je had verwacht?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:31:32 #43
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102974302
claudia hoe breed is jullie woonkamer?? Wel geinig namelijk dat plekje achter de bank. Onze indeling in de woonkamer ziet er bijna identiek uit behalve dat we geen plekje achter de bank hebben. En ook een schuifpui (nog wel maar over twee/drie weken gaan we uitbouwen, misschien ook maar een topique van maken).
pi_102974815
De woonkamer is 5,1 meter breed. In de opstelling zoals ik die nu getekend heb zou de afstand van de bank tot de televisie hetzelfde zijn als we nu hebben en dat is best ruim, vind ik. Maar het is natuurlijk maar afwachten hoe dat in de praktijk uitpakt. Bij de boekenkast is zo wel weinig ruimte om achter de bank langs te wandelen, maar dat is ook niet zo nodig.

Het is vrij lastig om nu in te schatten hoe ruim of benauwend de opstelling gaat voelen. Over het algemeen ben ik een voorstander van veel ruimte, maar door de Ikea-inspiratieplaatjes ben ik de charme van knus in gaan zien.
pi_102975066
Lijkt me leuk trouwens om een topic van je verbouwing te volgen, becky! Jullie interieur valt me altijd op bij foto's van Noortje. :+
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:47:56 #46
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102975529
Ben dan ook wel benieuwd hoe knus je bevalt. :D
Mijn vorige huis heb ik tot in de puntjes op fok gezet..... weet niet of ik daar weer tijd voor heb maar zal morgen eens een poging wagen om een start te maken.
pi_102975857
Oh, heb je een link naar dat topic?
pi_102977961
Becky, ik ben ook wel erg benieuwd naar dat topic :)

Claudia, ik zou overwegen jullie huidige klerenkast op marktplaats te zetten en een mooie kast tegen die ene muur neer te zetten of op maat te laten maken.
Ik persoonlijk zou me gaan irriteren aan de klerenkast daar. Ik denk jij ook :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102978049
Ik denk dat het wel meevalt, wickie. We hebben nu niet veel meer doorloopruimte dan dat en dat gaat prima. Lief mag lekker aan de raamkant slapen. :+ Maar goed, het is altijd een optie!
pi_102980818
Leuke indeling zo!

Maar kunnen de deuren van de kast in je slaapkamer nog wel goed open als je er staat? Of is het een schuifdeurkast?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 11:30:51 #51
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102991609
Dat topic bestaat nog wel maar ik heb alle foto's verwijderd dus er is weinig aan te zien helaas.
pi_102999822
Het is een schuifdeurkast! Een ondiep exemplaar van de Ikea omdat we hier ook niet veel ruimte hadden.
pi_103013275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een schuifdeurkast! Een ondiep exemplaar van de Ikea omdat we hier ook niet veel ruimte hadden.
Ah gelukkig maar! Zelf helaas een keer de ervaring gehad dat de kast ein-de-lijk stond en dus niet open kon vandaar :X
pi_103016805
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:52 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ah gelukkig maar! Zelf helaas een keer de ervaring gehad dat de kast ein-de-lijk stond en dus niet open kon vandaar :X
:D!

Dan was het wel heel krap.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:18:30 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103018464
Wat gaat het hard en wat wordt het leuk O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103021778
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D!

Dan was het wel heel krap.
Yep ons eerste 'appartementje' was wel 35 m2 groot :D
pi_103048580
Hey Claudia ik zag een leuke nieuwe schijfster voor I love Noord!! Wat leuk!!
pi_103049558
Haha, ja. Mooie gelegenheid om Noord beter te leren kennen.
pi_103056940
Claudia, ziet er heel mooi uit! Ons nieuwe huis lijkt erop, die wordt alleen volgend jaar bouwvak pas opgeleverd.. Ben benieuwd hoe het gaat worden!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_103059084
Ben je al geslaagd voor je wastafelmeubel? Je maakt(e) je zorgen om de ruimte daarvoor maar wellicht valt dat reuze mee.
En heb je al besluit genomen over je achterwand vd keuken?
Komt dichtbij nu, weken en straks dagen tellen ^O^
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_103098721
Lieve reacties allemaal! :*

Morgen kleur van de vloer uitzoeken!
pi_103122546
Oh mèn, weten jullie wel hoeveel kleuren er zijn? Het is een schier onmogelijke opgave om een kleur voor de vloer uit te kiezen.

Enfin, we hebben een selectie van drie gemaakt en nemen later nog de definitieve beslissing. Hij neemt nog eens stalen mee zodat we die kunnen bekijken en daarna wordt er een staal gemaakt die we thuis een tijdje neer kunnen leggen. We kunnen dus nog even verder twijfelen.

De drie kleuren zijn alle drie lichte grijstinten. Eén kleur is heel licht en lijkt haast wit, in de tweede zit een zweem van paars, en in de derde een beetje groen. Dat valt je trouwens alleen op als je de kleuren naast elkaar legt.

Iemand tips? Wat is mooi?
pi_103124267
Paars lijkt me wat meer warmte uitstralen dan de rest. Ik denk dat ik daar voor zou gaan.
pi_103124504
Gek genoeg zou dat grijs met een groene zweem juist 'warm' zijn. Maar ik zag het zelf niet.

Nou ja, als je maar lang genoeg naar die stalen kijkt dan weet je het echt niet meer. Eigenlijk wil ik gewoon wit, maar dat wordt door iedereen afgeraden.
pi_103143317
Ik heb een planken vloer, die al in mijn huis zat, geverfd in Histor Wollig. Niet in een Histor lak, maar die kleur laten mengen.

Wij vonden de vloer niet mooi, hij was erg vergeeld en verkleurd op sommige plaatsen, het is gewoon grenen dus vrij zacht, maar we hadden geen geld voor een nieuwe vloer. Nagedacht over whitewash of greywash, maar dat vonden we iets te 'rustiek', dus uiteindelijk gewoon geverfd. Wollig is heel licht grijs, dus wel iets verschillend van de plinten (wit ral 9010) en de muren (Histor gelukzalig en 1 lange muur in een subtiele warme grijs/vergrijsde beige). Ik vind t zelf erg mooi, omdat het niet spierwit is maar nog steeds wel een echte lichte kleur.

Ik heb ook 100.000 stalen van verschillende net-niet-witten bekeken, en hoewel ik nu natuurlijk superblij ben met mijn keuze, denk ik ook dat ik dat eigenlijk met 90% van die kleuren geweest zou zijn. Wat mij in het hele verfgebeuren vooral is opgevallen, is dat bijna elke kleur, zodra 'ie in mijn huis zat met mijn licht en mijn spullen, opeens heel erg 'goed' en passend voelde. Ik ben ervan overtuigd dat dit een soort universeel menselijk proces is: de keuze die je maakt vind je uiteindelijk toch altijd de beste. Neemt niet weg dat ik me je twijfel goed kan voorstellen! Maar hopelijk steekt dit je een beetje een hart onder de riem ;-)
pi_103143383
Goh, opeens ziet dat plaatje er heel anders uit! Wat is kleur toch een raar fenomeen.
Hier nog een plaatje van een muur in wollig. Ik kijk nu naar mijn vloer en die lijkt echt veel witter!

pi_103144685
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef yinu het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat dit een soort universeel menselijk proces is: de keuze die je maakt vind je uiteindelijk toch altijd de beste. Neemt niet weg dat ik me je twijfel goed kan voorstellen! Maar hopelijk steekt dit je een beetje een hart onder de riem ;-)
Ha, so true! Ik zat er gister nog aan te denken toen ik onze tafel bekeek in combinatie met de vloer en het kleed en gordijn. Het staat mooi bij elkaar, maar oh wat hebben erover getwijfeld. En waarschijnlijk zouden we een net iets andere kleur ook prima hebben gevonden.

Mooie kleur, dat wollig! En inderdaad, op een vloer lijkt een kleur lichter dan tegen een muur. Maar als je bijvoorbeeld het gedeelte ziet waar het zonlicht op valt, dan zou dat zonder de witte kist ervoor haast wit lijken. Ik denk dat dat straks ook bij onze woonkamer gebeurt omdat 'ie heel licht is.

Ik twijfel trouwens nog of ik zo'n soort kleur tegen de muur in de woonkamer wil. Misschien laat ik er alles maar gewoon wit. Da's wel een hoop wit (de keuken is ook wit en de keukentegels worden denk ik ook wit), maar ach, ik zie een licht huis wel zitten.
pi_103144735
Ik vind het trouwens ook grappig om te zien hoe 'hard' de kist afsteekt bij dat zachte van de muur. Dat sterkt me ook wel in het idee dat het goed is om geen wit te nemen voor de vloer.
pi_103145433
Wij hebben merendeels ook witte muren en een grotendeels witte keuken (hoge kasten zijn lichtblauw metallic, klinkt misschien vreemd maar is echt heel mooi). En dat de vloer net niet wit is, geeft het net wat meer zachtheid en 'gronding', vind ik. Bovendien is iets lichtgrijs ook wat minder besmettelijk.
pi_103230210
Hoi Claudia, bij ons worden de muren beneden ook wit. Plus een witte keuken. En wij hebben ook nog een lichte vloer en een witte eettafel en stoelen. Ik zie wel hoe het uitpakt. Je kunt natuurlijk ook nog alles opleuken met gekleurde accessoires. Wij hebben in de woonkamer dan wel een kant zwart behang en een grote hoge boekenkast die we in een kleurtje gaan verven.

Ik was toevallig op hyves en zag een topic over kokosnoten schuttingen? Heb je dat gezien?Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ben er niet kapot van en volgens mij is het duur. Maar dat weet ik niet. Ik neig gewoon naar een degelijke houten schutting. Jij toch ook? Ook vonden mensen de schuur veel te groot. Ik vind het wel een grote schuur, maar ik vind dat juist fijn omdat we geen berging hebben. Kun je gereedschap, fietsen, buitenspeelgoed en kussens van het tuinmeubilair kwijt. Ik krijg die schuur wel vol hoor O-)
pi_103247189
Ben vandaag bezig geweest met het ontwerpen van de tuin. Je moet toch wat als je ziek thuis zit :')

Ik vroeg me af of jij weet wat ze aan vuilnisophaal doen in noord? Krijgen we van die bakken die ook nog in de tuin moeten? Ik hoop het niet!
pi_103250495
Ja, ik heb indertijd van de makelaar of aannemer inderdaad begrepen dat er ondergrondse containers zijn/komen! Gelukkig maar.

Heb je al leuke ideeen voor je tuin om te delen?

(Ik ga even naar de schutting kijken.)
pi_103250992
Wij zijn hier unaniem over de kokosschuttingen: le-lijk! :+ Ik neig vooral naar een niet al te dure, degelijke schutting. Ik denk dat hout voor de hand ligt, maar ik heb geen flauw idee wat alternatieve opties zouden kunnen zijn. Ik vind het ook geen probleem om een middagje de handen flink uit de mouwen te steken voor een schutting en eventueel beitsen of zo. (Ik zit er sowieso aan te denken de deur in de berging te schilderen. Ik vind de kleur zo lelijk. Misschien verf ik de berging zelf ook wel.)

Ik heb niet in de berging kunnen kijken. Jij wel? Een grote berging is wel zonde van de tuin, maar we kunnen de ruimte inderdaad goed gebruiken. We zitten nog aan een bakfiets te denken, en die moet er ook in kunnen. :Y)
pi_103268517
Nee wij hebben ook niet in de berging gekeken...Zou je dat huisje gewoon mogen verven? Zou wel leuk zijn. Ik zag laatst in de VT wonen dat ze een tuinhuisje helemaal zwart hadden geschilderd. Daar zou je niet snel voor kiezen maar het stond fantastisch!

Ik heb een tekening gemaakt van mijn tuinontwerp. Even kijken of ik dat op de foto krijg..
pi_103268731
Hier is ie dan!

pi_103268916
Hij loopt links een beetje scheef omdat ik het blad in mijn handen had :')
Even ondertiteling :P
Links onder komt waarschijnlijk een hoge bak met planten. Of misschien hangplanten aan de schutting. Rechtsonder bloembakken en de BBQ. Die rondjes zijn planten/struiken/boompjes. Die zwarte vlakken is ons tuinmeubilair. Dan rechts in het midden komt de pergola met schommel. Moet nog even goed kijken of de deur van het schuurtje nog goed open kan. Op de grond komt een combinatie van tegels en hout. Dat grote vierkant wordt van hout, of iets van een plateau. MIjn tuinboek noemt dat een 'plankier'.

Dit is nog maar een eerste idee. Misschien wordt het allemaal nog helemaal anders. Dat tuinboek is echt leuk, je doet er echt super ideeën op. Ik ben er geloof ik wel over uit dat er geen gras komt. Omdat het zo'n kleine tuin is wil je toch groot zitoppervlakte als er bezoek komt. En ik wil genoeg ruimte voor planten. Als Milou op het gras wilt spelen gaat ze maar naar het speeltuintje >:)
pi_103268944
Haha ja ik vind die kokosschutting ook niks. Gelukkig hebben wij tenminste dezelfde smaak en wonen we naast elkaar :+
pi_103269636
Wauw, wat een gaaf ontwerp!

Ik wil je wel ter overweging geven dat het voor jezelf juist heel fijn kan zijn als de tuin geschikt is voor Milou om in te spelen. Ergens na zijn eerste verjaardag begon Ivan meer behoefte te krijgen aan buiten ravotten. Het lijkt me fijn als hij dat bij ons in de tuin kan doen, want dan kan ik lekker binnen blijven chillen en kan ik doen wat ík leuk vind. :+

Maar ach, zonder gras zal ze zich er ongetwijfeld ook prima vermaken. En ze krijgt een schommel!
pi_103269648
Hoe zit het trouwens met de combinatie hout-onkruid?
pi_103273497
De tuin is ook voor Milou om te spelen. Maar wil dat dan zeggen dat er per se gras in moet? Ik heb geen ervaring...Ik weet alleen dat we vroeger ook gras hadden in onze achtertuin maar dat was meestal te modderig om te spelen..En anders komt ze lekker bij jullie in de tuis spelen :+ Ik wil nog wel een verrijdbare zandbak of zoiets..

En hout en onkruid..geen idee. Ik weet wel dat je bij tegels en hout toch vaak zit met een mossige aanslag. Mijn lief wil al lang een hogedrukreiniger dus die gaat er vast wel komen. Ook handig voor de houten balken op ons huis.
pi_103273604
Gras is zeker niet per se nodig, hoor! Senna speelt bij mijn ouders in de tuin altijd heerlijk en die hebben alleen tegels. En op ons dakterras is alleen hout en daar amuseert ze zich ook prima.

Over hout-onkruid kan ik weinig zeggen, dat hebben we niet op het dakterras :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103273618
Ja ach, het is niet alsof ik ervaring met een tuin heb. :D Ik vind zo'n vlonder wel altijd erg mooi. O+ Gaan jullie ook een tafel met stoelen eromheen neerzetten of houden jullie het bij een loungeset? Dat is wel het fijne aan de grote schuur, dat het tuinspul erin kan.

Heb je al plannen voor de voortuin?

En een hogedrukreiniger is geen overbodige luxe! Mijn vader had er een, erg handig.
pi_103274347
Ja het liefste zou ik nog zo'n picknick tafel erin willen. Maar dan wordt het wel erg vol ben ik bang! De voortuin ben ik nog niet mee bezig geweest. Ik vrees dat die het aller-, aller- ,allerlaatste aan de beurt is financieel gezien :{
pi_103275001
Ik wil net als Groofsken een zandbak in de voortuin! Zodat ze er met de buurtkindertjes in kunnen spelen. :+

Ik moet ook nog even flink puzzelen op wat er aan tuinmeubilair in de tuin kan. Dat zal vermoedelijk niet veel zijn. Vriendlief geeft de voorkeur aan een eettafel, maar ik zie juist een loungeset ook wel weer zitten. Lastig.
pi_103275719
wat doe je vooral buiten?
lekker zitten met een drankje/boek enz?
of echt buiten eten.

anders een tafel en nog 2 losse loungestoellen?
pi_103275984
Nou, momenteel helemaal niets. :+ Het lijkt me fijn om buiten te kunnen eten, maar ik ben zelf echt een hanger en geef de voorkeur aan een boekje lezen in een lekkere ligstoel.
pi_103277250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil net als Groofsken een zandbak in de voortuin! Zodat ze er met de buurtkindertjes in kunnen spelen. :+
Pas maar op dat het niet de kattenbak voor de buurtkatten word ;)

Wellicht kan je direct bij de schuifpui de eettafel + stoelen maken en dan achterin naast/bij de schuur een lounge set neerzetten? Dan kun je 2 zitjes maken :) Ook handig met zon/schaduw wellicht.
pi_103278444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, momenteel helemaal niets. :+ Het lijkt me fijn om buiten te kunnen eten, maar ik ben zelf echt een hanger en geef de voorkeur aan een boekje lezen in een lekkere ligstoel.
ligstoelen voor jou en een eettafel voor je vriend ;)
pi_103279243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ach, zonder gras zal ze zich er ongetwijfeld ook prima vermaken. En ze krijgt een schommel!
Wij hebben ook een tuin zonder gras en Daan is een echte buitenscharrelaar. Hij vermaakt zich met zijn fietsje; lekker crossen, de schommel aan de poort, met zijn emmertje en schepje en met mooie dagen water erbij. Ook sleept hij met de bezem en harkt hij de plantenpotten haha.

Verder wilde ik zeggen dat het echt tof wordt Claudia! Lijkt me een gezellige wijk zo in de 'grote stad' en toch dicht bij het centrum.
pi_103279806
Wij hebben zo'n schutting, afgewisseld met gaasschermen die we laten begroeien met hedera

Wood-plastic composiet
pi_103294175
Claudia we hebben een opleverdatum *O*
pi_103296959
Ja! *O* 24 november wordt het dus. Weer wat eerder dan verwacht. We moesten maar eens gaan proberen om een paar afspraken te vervroegen, anders ligt in de maand december alles zo'n beetje stil. :+
pi_103297019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben zo'n schutting, afgewisseld met gaasschermen die we laten begroeien met hedera
[ afbeelding ]

Wood-plastic composiet
Is dat minder onderhoudsgevoelig?

Ik houd op zich niet zo van materiaal dat doet alsof het ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_103297167
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ja! *O* 24 november wordt het dus. Weer wat eerder dan verwacht. We moesten maar eens gaan proberen om een paar afspraken te vervroegen, anders ligt in de maand december alles zo'n beetje stil. :+
Dat duurt nog maar een goeie maand!!
O lekker hoor, nu kun je echt gaan plannen!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat minder onderhoudsgevoelig?

Ik houd op zich niet zo van materiaal dat doet alsof het ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Onderhoudsvrij ;) *O*

Wij vonden de kleur heel mooi, en het ziet er echt heel mooi en strak uit.
pi_103297617
Je zou het niet denken, maar ik houd meer van kneuterig dan van strak. :+

Onderhoudsvrij, wauw! Dat klinkt wel heel ideaal!
pi_103360545
Tuin zinder gras is geen probleem hoor, ze vermaken zich toch wel. Mette doet weinig met het gras in onze tuin. Het is bijvoorbeeld wel heel handig als je er een glijbaantje opzet, zachte ondergrond. Maar desalniettemin houd ik persoonlijk gewoon van gras in een tuin. Hoort er toch een soort van bij voor mij :+

En op zandbakken kan je deksels doen zodat de katten er niet in kunnen, hebben wij ook en werkt perfect.

Schuttingen, moeilijk hoor. Ik denk dat dat composietspul niet eens zo lelijk is hoor. En je kan het maar beter zo onder onderhoudsvriendelijk houden, zeker met 2 kleine kids. Of een degelijke, makkelijk te onderhouden houten, maar die zijn meestal wat duurder. Wij hoeven geen schutting bij te houden, alleen de heg af en toe bijwerken, maar dat is in een half uurtje/uurtje gebeurd.

En tot slot, jippie!! Over goed een maand hebben jullie oplevering!! Ik zou als het even kan zeker de afspraken vervroegen, wantbeind december ligt alles vanwege de feestdagen weer plat en die paar weekjes ervoor kan je dan lekker pakken en zorgen dat er doorgewerkt wordt. Dan heb je minder stress op het eind en kan je dat lekker geleidelijk aanpakken.
pi_103360956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onderhoudsvrij ;) *O*

Wij vonden de kleur heel mooi, en het ziet er echt heel mooi en strak uit.
Nu nog wel ;)
pi_103851274
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november. *O*

Domme vraag: hoe monteer je plinten? :@ Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
pi_103851362
Ja hallo dan moet ik over een tijdje weer komen kijken, pffffff :P

Je hebt een datum en al snel!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103851850
Terwijl de verhuizing juist weer heel ver weg is. De vloer kan pas in de tweede week van januari worden aangebracht, en daarna moet de keuken er nog in.
pi_103853822
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

Domme vraag: hoe monteer je plinten? :@ Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Plakken en nieten. Hoe hangt een beetje van het soort plinten af.
Aldus.
pi_103854100
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Aldus.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:29:24 #104
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_103854292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:

Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.

Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_103855150
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef Z het volgende:
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Goed om te weten. Toch maar een klusjesman zoeken dan.
pi_103855270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.

Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
Klinkt alsof spijkers de beste oplossing zijn! Maar zo te horen zouden we dus ook wel zonder kunnen. We kijken wel even aan wat de stucadoor ervan maakt. Dat is een kennis van ons, dus we hopen dat hij er iets moois van maakt.

Dank voor de info! Heel duidelijk.
pi_103864201
je hebt ook van die speciale tape. dat is makkelijker te verwijderen dan montagekit. je ziet er niets van. geen idee wat de nadelen daarvan zijn.
pi_103864285
Als je tot aan de vloer wilt laten stuken moet je daar expliciet om vragen. Mijn ervaring is dat stukadoors denken "er komt toch nog een plint". Zo werd ik zo'n beetje verplicht tot hoge plinten.
pi_103865061
Goed dat je het zegt, lezzer! Een plintloos huis staat me eigenlijk wel aan. Al hebben we de plinten wel al besteld.
pi_103866094
Ik vind plinten juist altijd erg mooi! Mooie hoge plinten...

Ik ben vorige week woensdag toevallig lang het bouwterrein gelopen, Claudia (we waren bij mijn broer aan het Koopvaardersplantsoen).

Ik vind het er leuk uitzien. Wel knus. Het voelde kleinschaliger aan dan de artist impression tekening doet vermoeden.
De verschillen in bouw ziet er leuk uit en een speelveldje ernaast is ook altijd mooi meegenomen.

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als de bestrating af is.

Ik vind het een veel leuker stuk dan het Koopvaardersplantsoen trouwens.
Dat oogt veel "kaler"...
pi_103867544
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.

Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.

Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
pi_103867570
En het zal mij benieuwen wanneer ze de bestrating aan gaan pakken!
pi_103868048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.

Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.

Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
Ja, de buiksloterdijk is erg leuk!

De Kamperfoelieweg ligt wel wat hoger toch? Dat is in ieder geval een voordeel lijkt me.

Volgens mij kijkt hij vanuit zijn keuken op het project Koers Noord. Hij kijkt uit op een speelveld voor kinderen en daarachter zijn ze aan het bouwen. Aan de linkerkant (met de voordeur in de rug) ligt het nu nog troosteloze winkelcentrum de Banne. Als je vanuit Marjolein binnendoor naar het winkelcentrum loopt dan kom je langs zijn huis.

Het nieuwbouwproject waar hij nu woont heette Kaapstander
pi_103868298
Ja, Kaapstander! We zijn er regelmatig doorheen gereden. Die galerijflat ernaast is niet zo fraai, hè? Er zit hier naast Marjolein ook een soort galerijflat maar dan iets lager, heel lelijk. Mogen ze wat mij betreft tegen de vlakte gooien. :+
pi_103868423
Nee, zo'n grote blok. Inderdaad, het woord troosteloos voldoet wel ja.
Marjolein oogt veel vriendelijker. Meer groen eromheen en met het water dat achter de dijk loopt (wel weer eng...water :+ )

Die flats naast Marjolein zijn wel al oud, toch? Ze waren wat rommelig maar tegelijkertijd vind ik dat ook wel weer leuk.
Het moet niet allemaal strak zijn (zoals de Kaapstander juist wel is).
pi_103868506
Er wonen wel veel kinderen en er zijn regelmatig buurtbarbeque's enzo. Er is regelmatig wat te doen en de buurtbewoners van Noord zijn daar best actief in.
Wel leuk
pi_103868791
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng. :+

Het is trouwens heel makkelijk om het over slopen te hebben, maar in de praktijk ligt dat natuurlijk veel lastiger. Als woningen prima zijn maar alleen lelijk dan is slopen gewoon geldverspilling. Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk. De woningen die op de plek van Koers Noord stonden zijn gesloopt en daarmee is de samenstelling van de wijk ineens drastisch veranderd. Dat knapt niet alleen op maar is ook heel schrijnend.
pi_103869263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng. :+
Ja, die bedoelde ik ook. Is dat niet hetzelfde stuk water? Het ligt wel heel dichtbij in ieder geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk.
Ja, precies. Dat maakt het meteen wat kleurlozer. Zou wel jammer zijn.
Maar veel mensen willen graag in wijken met alleen maar koopwoningen wonen om die reden natuurlijk.
Ik vind die oude flats met hun rommelige achterom/balkonnetjes wel gezellig
pi_103869337
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuin :o en ogen ook vaak rommelig en scheef
pi_103869406
Ik houd niet zo van gated communities. Ik woon nu met veel plezier in Oost vanwege de gemengde samenstelling van de wijk. Oost heeft ook zo haar troosteloze delen, hoor, maar ik vind het toch een fijn stadsdeel om in te wonen. Ik heb delen van Noord gezien waar ik écht niet zou willen wonen, meer naar de oostkant toe. En van de Kamperfoelieweg en Floradorp word ik ook niet vrolijk. Maar goed, ons wijkje wordt vast heel leuk. :+
pi_103869441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef lily het volgende:
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuin :o en ogen ook vaak rommelig en scheef
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
pi_103875692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
Mijn tante heeft op de Buiksloterdijk gewoond, in een dijkhuisje. Inderdaad heel idyllisch, prachtig huisje om te zien. Maar klein, en de trap naar de keuken was zo stijl dat het bijna levensgevaarlijk werd. (En een keuken beneden en de woonkamer boven is echt maar eventjes leuk.)
Ik heb toentertijd ook nog een grote foto van het straatnaambordje van jullie straat gekregen, die hangt nog naast mijn slaapkamerdeur. (Drie keer raden hoe ik heet) :)
pi_103876829
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
pi_103887475
Hai, ik kom hier ook maar eens even kijken ;).

Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan :D.

En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
pi_103887802
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
pi_103891579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)

*Gaat weer in vol-modus* :)
pi_103929337
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:45 schreef No_Promises het volgende:
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Het is de officiële sleuteloverdracht! De vooroplevering hebben we volgende week al. :o

quote:
Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Tja, de stucadoor gaat eerst flink aan de slag. En die gaat ook alles voor ons verven. Ook kunnen we kleine klusjes doen, zoals wasbak en kraan monteren, gordijnroedes ophangen... Maar het zal allemaal wel even stil komen te liggen. We wisten dat december een drukke maand is voor de vloerleverancier. Bedrijven sluiten dan hun pand en dat is hét moment voor hen om de vloer aan te laten pakken. Die gaan dus voor. Mocht er een gaatje vrijkomen dan kan onze vloer eerder worden aangebracht.

Het aanbrengen van de vloer duurt 5 dagen en daarna moet 'ie in ieder geval 3 dagen drogen voor de keuken erin kan. Veel eerder dan 1 februari zal de verhuizing dus niet zijn.

quote:
Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
Jemig de pemig, dat is snel! Fijn dat het zo voortvarend kan.
pi_103929640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef Bleie het volgende:
Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan :D.
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?

Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen. 8-) Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?

quote:
En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
pi_103929733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)
Gelukkig krijgen wij heel leuke buren! *O*

Ik vind het zo lief dat jullie m'n topic volgen. Het is gewoon een suffe rijtjeswoning en we doen ook nog eens vrijwel niets zelf. :+
pi_103931887
Claudia, dat van die schutting is wel een punt ja. Je wilt echt niet aan twee kanten een hoge schutting tot 180 cm, dan voel je je echt opgesloten. Wij hebben wel aan twee kanten schuttingen, maar die zijn maar 170 of 165 en je kijkt er bijna doorheen (verticale latjes), dat geeft een heel open gevoel.

En *O* voor de bijna oplevering!
pi_103932552
Ja maar ja maar, hoe moet dat dan met naakt zonnen?
  donderdag 3 november 2011 @ 21:48:45 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103934490
Een windscherm om je heen bouwen, weet de buurman tenminste wanneer hij vanuit het slaapkamerraam je tuin moet gaan bewonderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103939177
claudia, wat leandra zegt dus.
Of, dakraam open en dan hopen dat de zon precies zo binnenschijnt dat je op zolder kan naakt zonnen.
pi_103945849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?

Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen. 8-) Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?

We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.

quote:
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
Nou ja, we hebben deze zomer natuurlijk niet overdreven veel in de tuin gezeten ;). Het oorspronkelijke plan was om twee hoge schuttingdelen te plaatsen, en verder lagere, om het tunneleffect een beetje te voorkomen, met hoogstens een soort jip-en-janneke-gat voor de kinderen, maar we zijn daar allemaal een beetje laks in geweest, dus uiteindelijk staat er nu nog steeds niets. We hebben wel goede afspraken gemaakt met de buren over direct aan de bel trekken bij enige vorm van irritatie.

En verder kijken de achterburen sowieso de tuin in, dus echt veel privacy heb je toch niet.
pi_103952104
Hey buurvrouw! Wat jammer zeg dat de vloer zo laat gedaan kan worden. Wij nemen trouwens ook geen plinten want de vloer wordt afgekit. Ik vind plinten ook ondingen en niet mooi. Ik geloof dat wij mazzel hebben met de vloerenlegger want die kan gelukkig tussen kerst en oud&nieuw. Op 9 januari wordt de keuken geïnstalleerd en 15 januari willen we gaan verhuizen. Jammer dat we elkaar dan mislopen want we gaan begin febr gelijk op vakantie. Maar we worden buren dus we zullen elkaar nog vaak genoeg zien :+
pi_103959736
En als jullie terug zijn van vakantie gaan wij net weg. :D

Van onze vloerleverancier hebben we begrepen dat plintloos niet kan. We krijgen nog informatie daarover als hij de ondervloer komt inspecteren.
pi_103959832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 02:40 schreef Bleie het volgende:

[..]

We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.
Ik vind structuur ook vreselijk. Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur. :+

Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
pi_103961807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:48 schreef Claudia_x het volgende:

Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur. :+

O+

quote:
Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
Wij hebben alles in RAL 9010 laten doen (een vrij standaard off-white). Kleur hebben we aangebracht door in elke kamer één muur te behangen, en met meubels en accessoires. Ben er heel blij mee. Alleen in de keuken moeten we nog iets anders bedenken ooit (we hebben geen achterwand genomen (geld was op), en dat is toch niet zo heel handig ;) .
pi_104008324
Spannend hoor, het is al bijna zover!!
pi_104039759
Ze zijn bezig met de straat *O*

pi_104040171
Hey, gave foto's! Goed om te zien dat ze ermee bezig zijn.
pi_104040218
Er hangen ook nog geen voordeuren in, hè? Dat ze daar zolang mee wachten.
pi_104040923
Nee raar eigenlijk. Ik hoop ook dat er alleen woonverkeer is in deze straat. Op de impressietekening zie je echt autoverkeer, maar volgens mij klopt dat niet omdat het nu alleen een fietspad is waar je uitkomt...
pi_104041057
Wordt de weg niet doorgetrokken dan, zoals op onderstaande impressie?

pi_104044340
Ja maar volgens mij is de weg helemaal bovenaan nu fietspad toch?
pi_104045177
Jep, maar in de impressie loopt er een fietspad naast. Nou ja, het zal mij benieuwen! Er zal sowieso alleen verkeer van de buren komen, maar het is wel fijn als wij geen auto's voor het huis hebben rijden.
pi_104045849
Ja dat fietspad klopt maar de autoweg zou een doodlopende weg moeten zijn. Tenminste ik hoop niet dat ze de autoweg doortrekken zoals op de impressie. Zou fijn zijn alleen bestemmingsverkeer!
pi_104051099
Heb je aanleiding om te denken dat het een doodlopende weg wordt? Zag het er zo uit op locatie?
pi_104053899
Volgens mij begrijp je me niet..
pi_104068893
Even kijken of ik het beter kan uitleggen. Op de impressie zie je de autoweg doorgetrokken. Maar in realiteit is daar aan het einde helemaal geen autoweg want daar is alleen een fietspad met een tunneltje onder de kamperfoelieweg. Het zou dus logisch zijn als de straat een doodlopende weg zou worden voor auto's. Of denk jij dat ze die autoweg doortrekken? En dat het fietspad dan verdwijnt? Want er is daar geen ruimte voor beide volgens mij.
pi_104138324
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het er op locatie uitziet. Ik ben er telkens vanuit gegaan dat ze de situatie daar nog zouden veranderen. Ik zal er komende vrijdag eens naar kijken. Maken jullie ook gebruik van de mogelijheid om de woning dan te inspecteren?

Morgen gaan we trouwens naar banken kijken! Eigenlijk is er nog steeds maar één bank die ik echt mooi vind, maar goed. Ik moet m'n lief toch de indruk geven dat ik opensta voor een goedkoper alternatief. :+
pi_104166528
Bank gekocht!

De rugleuning kantelt naar achter:

Poef:

pi_104167029
Mooooooi! Ik ben er vrijdag trouwens niet, Koen wel. Ik blijf thuis werken en ben bij Milou. Vrijdag is papadag vandaar.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:51:34 #154
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_104170972
Mooie bank, ben ik benieuwd welk merk het nu geworden is (en of deze ook betaalbaar is).
pi_104172057
Het is de Hopper van Roderick Vos! Verkrijgbaar vanaf 1849 (2,5 zits) en 1949 euro (3 zits). Je krijgt tijdelijk 20% korting. Er komen extra kosten bij als je een duurdere stof kiest.
pi_104173302
Mooie bank, ik vind de poef ook erg leuk!
Wij hebben vandaag de vooroplevering gehad. Viel nog wel een beetje tegen, ze moeten nog best veel doen voor de 26e. Er waren nog geen toiletten. Alle contactdozen moesten nog afgemonteerd worden. De trappen geverfd. De kozijnen + deuren binnen zaten er nog niet in. De dakkapellen waren nu nog erg lelijk afgewerkt van binnen, ik ben benieuwd wat ze daar nog aan gaan doen.
Ik ben erg benieuwd hoe ver jullie huis vrijdag al klaar is. Misschien is het ook wel normaal dat er in de laatste 1,5 week nog veel gedaan moet worden. Ik werd er alleen wel een beetje zenuwachtig van ;-)
pi_104173831
Jemig, dan moet er zeker nog een hoop gebeuren! Ik ben heel benieuwd hoe onze woning eraan toe is.

De trappen worden bij jullie dus geverfd? Ik herinner me dat mijn vader dat indertijd zelf nog moest doen. (De pot verf heeft ruim 10 jaar op de trap gestaan en is nooit opengemaakt. :') ) Het is zo'n klusje waar ik absoluut geen zin in heb.
pi_104175414
Ja dat hoorde erbij, afgelakte trappen. Ik moet er ook niet aan denken om dat zelf te doen! Ik ben ook erg blij met de kunststofkozijnen die we dus ook niet hoeven te verven.
pi_104185259
om de 'feestvreugde' even te temperen: in onze nieuwbouwwoning hadden we ook afgelakte trappen, maar mooi dat die dus al binnen een jaar van een nieuw laagje voorzien zijn. Ze waren namelijk geschilderd met een dun laagje verf en geen traplak.
Enne, wees blij dat er nog geen deuren/wc's ed inzitten: wat er niet is kan ook niet beschadigd of gejat worden.
Claudia gave bank!
pi_104224198
Mooie bank!!
pi_104235571
Fijn dat je het even meldt, mefke! Dan vraag ik er expliciet naar.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 10:13:10 #162
5428 crew  miss_sly
pi_104236641
Ik vind de bank mooi maar de poef echt prachtig!
pi_104238112
Grappig dat je dat zegt, miss, want juist vanwege de poef zat ik erg over dit model te twijfelen! Uiteindelijk heb ik besloten dat ik het toch mooi vond. Maar ik had er even voor nodig.

We gaan zometeen naar het huis kijken! Vooroplevering. Ik vind het spannend.
pi_104238140
Over de bank: die komt dus los in de ruimte te staan en dat heeft ook meegewogen in onze keuze voor dit model. De achterkant is heel fraai, met de rugleuning die wat achterover helt.

Voor mensen met (kleine) kinderen: je kunt stoffen een Protexbehandeling laten geven en daarmee zou je bank 5 jaar gegarandeerd vlekvrij moeten blijven. Zo'n behandeling gaat alleen niet op wollen stoffen, die van zichzelf al een vlekafwerende kwaliteit schijnen te hebben. Als er iets op valt dan zou een doek met water genoeg moeten zijn om de vlek te verwijderen (binnen zekere grenzen, vermoed ik zo).

Wij hebben de duurste stof gekozen (Hallingdal) omdat die minder snel zou slijten en van zichzelf al behoorlijk vlekbestendig is (want wol). En de stof zou ook mooier om de bank blijven zitten aangezien er wat rek in zit.

Ik voel me zomaar ineens heel volwassen! :D Ik geloof dat dit het eerste meubelstuk is waar we grof geld aan hebben uitgegeven omdat we hopen er langere tijd mee te doen. En omdat het kan. :+
pi_104238491
Iemand anders op het forum had zelf een tafel ontworpen en laten maken. Ik speel ook nog een beetje met dat idee. Het lijkt me heel handig om een tafel zo te ontwerpen dat je er je laptop, opladers en snoeren in kwijt kunt. En ik wil een zitbank aan tafel hebben.

Maar goed, eerst gaat de huidige tafel gewoon mee. Ivan heeft er van de week butsen in geslagen. Da's vast een teken, of niet? O-)
pi_104238626
We kwamen nog toffe kunst tegen in de Villa Arena (je zou denken dat dat een contradictie is, maar nee).

Doet me aan Murakami denken. O+ Acryl op doek, 120 x 120 cm, 550 euro! Maar we geven al zoveel geld uit dat we ons hebben ingehouden.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 11:26:09 #167
5428 crew  miss_sly
pi_104239075
Wij zijn ook nog op zoek naar kunst, maar dat valt nog niet mee. We waren naar de affordable art fair geweest, maar dat affordable zat hem toch in andere portemonnees, dachten wij (vanaf een duizend of drie kon je leuke werkjes kopen :') )
pi_104239169
Je kunt hier kijken of er iets voor je bijzit, miss.

Wij hebben veel mazzel met schoonouders die wel eens kunst kopen en ook zo nu en dan iets afstaan. Zo komen wij aan ons schilderij.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:30:45 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104239242
Wij zijn pas na een half jaar in ons nieuwe huis eens gaan kijken voor kunst. We zijn om te beginnen eerst maar eens iets gaan huren!

Mooie bank, overigens. Weet uit ervaring dat het prettige leuningen zijn voor laptop of IPad. Alleen kan er op de rugleuning wat moeilijker een kat liggen. :)
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 11:32:16 #170
5428 crew  miss_sly
pi_104239297
Ik denk dat ik de rugleuning wat laag vind, dat lijkt tenminste op de foto. Ik wil graag tot en met mijn schouders tegen de leuning kunnen leunen.

Wij wonen inmiddels ruim 3 jaar hier, maar we hebben echt nog niets aan de muur hangen. Alleen in de slaapkamer een foto van het Forum romanum in Rome. Wordt wel tijd dus voor wat aankleding :P
pi_104239534
Ik heb de armleuningen uitvoerig getest op lekker liggen om tv te kijken. In dat opzicht beviel de Bloq van Roderick Vos beter dan het model dat we nu hebben. We moeten t.z.t. nog kussens kopen voor op de bank.

We hebben geen katten meer. Als we die nog wel hadden had ik denk ik niet zo'n dure bank durven kopen. Onze huidige bank werd bij vlagen als krabpaal gebruikt.

Dit geeft je een aardig beeld van hoe hoog de rugleuning is, miss:

Ik vind de bank heel comfortabel zitten. Je zakt er niet in weg maar zit ook niet zo actief dat je je niet op je gemak voelt. En de bank nodigt ook uit om je armen over een leuning te gooien.

Deze kleur bank vind ik trouwens erg mooi (dat kleed is volgens mij ons kleed!), maar we zijn toch voor een veel donkerdere bank gegaan. Ik durf het met kinderen niet aan, zo'n lichte bank.
pi_104239584
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?

Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
pi_104239783
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro :)

Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:45:31 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104239803
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?

Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
Nee, maar wel een die er een beetje op lijkt. Niet zo chique als die van jullie, overigens ook met stof en die behandeling, maar wij morsen weinig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104239893
Dat is nog een reden dat ik een bank voor aan tafel wil: als ze willen eten klem ik ze erin vast zodat ze niet door de woonkamer wandelen en met hun vieze handjes mijn geliefde bank smoezelig maken.

Ik vermoed trouwens dat de hoes van de Hopper afneembaar is, want ik zag een rits aan de achterkant. Ik heb er alleen niet naar gevraagd, stom genoeg.
pi_104239942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:45 schreef Bleie het volgende:
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro :)

Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
Oh, dat klinkt leuk! Dat is prijstechnisch sowieso een slimme zet, om iets te kopen van een beginnend kunstenaar.
pi_104249585
Zo, net klaar! ik dacht dat de verandering niet zo groot zou zijn, maar dat was die wel! Wat gaaf om het huis zo af te zien. Er waren wel wat kleine punten van kritiek, en een grote: de ramen zijn bij iedereen beschadigd.

Loeszie, je lief was de held van de dag. We werden een uur te vroeg weggestuurd en hij heeft ter plekke de hoofdas nemer gebeld en geregeld dat we konden blijven.
pi_104251789
Tip voor kunst kopen: ga voor zeefdrukken. Dit is een stuk goedkoper omdat ze in oplage worden gedrukt. Of kijk naar kunst wat in oplage is gedrukt op dibont. Of fotografie.
Ga gewoon eens op stap in A'dam naar kleine galerietjes. Als je nog adresjes wil dan kan ik wel wat navragen.
Wat je ook kan doen is je smaak even aan me doormailen. Een vriendin van me heeft heel lang in een galerie gewerkt (galerie VIPS) en die weet misschien dan wel goede kunstenaars die bij jullie smaak past) zij heeft trouwens een behoorlijke kunstcollectie voor niet veel geld opgebouwd.
pi_104251826
En anders de kunstuitleen!!
pi_104251959
Oh, interessant, wickie! Daar ga ik je nog even over pm'en.

Vanavond volgen er foto's trouwens. Eerst de kindjes ophalen, van eten voorzien, naar bed doen en dan met gegrilde vis van onze favoriete bezorgboer op de bank ploffen. :+ Volgens mij heeft je lief geen foto's gemaakt, loeszie, dus voor jou zal het ook wel leuk zijn om bepaalde dingen te zien!
pi_104252068
Meevaller van de dag was eindelijk eens de badkamer! Betegeld en ingericht valt het wel mee met het formaat.
pi_104252155
Ik liep de hele tijd als de dorpsidioot tegen iedereen te fluisteren. :') Ik ben m'n stem kwijt en voel me er behoorlijk door gehandicapt.
pi_104252849
Oohhh ben benieuwd naar de foto's!!!
pi_104253830
Koen heeft wel een paar foto's gemaakt. In ieder geval van de voordeur. Het toilet is hij vergeten :')

Wat zonde dat alle ramen waren beschadigd he? Echt dan ben je toch een enorm domme schilder als je lekker de ramen mee schuurt }:|

Ik heb nog even in de map nagekeken en de trap wordt helaas alleen maar in de grondverf gezet. Dat is wel een tegenvaller.

Wat fijn dat de badkamer toch ruim oogde! Ben heeeeel benieuwd naar de foto's. Enne wat een held he mijn lief *;
pi_104254877
Ons toilet is hetzelfde zag ik! Ik heb er foto's van.

En de beschadigingen op de ramen waren me niet opgevallen als Koen ons er niet op had geattendeerd. :o
pi_104256082
Wat leuk dat het toch weer zo anders was! En fijn dat de badkamer meeviel, maar balen van de ramen. Ben benieuwd naar de foto's.
pi_104257184
Ja we hebben dezelfde wc :+
pi_104264527
Oké, komt 'ie! Ik heb vooral foto's van de details gemaakt.

De stand van zaken in de straat:

Deze foto geeft de grootte van de voortuinen aardig weer:

Als ik het goed heb loopt onze voortuin iets verder dan de betegelde opgang, ongeveer tot de groene markering:

Ik heb nog even goed gekeken naar het werk aan de weg. Er wordt helemaal niets gedaan om de weg door te trekken, maar daar zou in de toekomst wel ruimte genoeg voor zijn:

Onze voordeur! *O* De bordjes met de huisnummers zijn ookal gemonteerd. (Ik heb ons nummer weggepoetst.) Er zit nog iets om de deurklink heen waardoor die er op de foto wat maf uitziet, maar in het echt is 'ie ook wel een beetje maf. Hij is vrij rond van vorm in plaats van langwerpig:

De hal, met rechts eerst het toilet en daarnaast de meterkast. Het raam boven de deur moet nog gemonteerd worden:

De vloer en achterwand van het toilet zijn grijsbetegeld, de rest wit. Ik vind het wel jammer dat die achterkant niet echt tot z'n recht komt doordat je die vrijwel niet ziet. Wel ben ik blij dat we voor lichtgrijs en wit hebben gekozen in plaats van donkerdere tinten, want in het toilet zit geen raam en dus is de ruimte donker.

Hier zie je het grijs iets beter:

Voor zover ik dat in kan schatten - ik ben een totale leek - is het toilet mooi betegeld. Let op de lichtgrijze in plaats van witte voeg. :+ (Jouw lief was ook over het tegelwerk te spreken, loeszie.)

Zo ziet de hal er vanuit de woonkamer uit:

De deur achterin de tuin zit er ook in! Best mooi, vind ik.

De vensterbanken zijn heel licht van kleur:

Ons uitzicht vanuit de keuken:

Wat is er toch veel ruimte aanwezig in de trapkast!

Nog een keer de hal:

Ik vind de trap ook zo gaaf, al weet ik niet goed waarom. :+

De trapleuningen (hout!) zijn ook gemonteerd:

De aangename verrassing, de badkamer!

Ik ben weg van de donkere tegels. O+

We hebben een douchescherm gekozen dat uit twee delen bestaat:

De thermostaatkraan is wat slanker en eleganter dan die in onze huidige badkamer:

En ik ben blij met het bad (niet het standaardmodel) dat we hebben gekozen!

De radiatoren zijn onder de ramen gemonteerd:

Op alle ramen zit zo'n euh, ding:

En wat me ook opviel is dat de deuren van alle slaapkamers een slot hebben:

Onze achtertuin vanuit onze slaapkamer:

En vanuit onze slaapkamer kun je het torentje zien! (Welk torentje? Nou euh, geen idee. Maar leuk is het wel, toch?)

De trap naar de zolder ziet er kindproof uit:

Dakramen zien er prima uit:

Ik had niet verwacht dat ze de lichtschakelaar op zolder hier zouden monteren!

Het luik waarmee we bij de ruimte op zolder achter de schotten kunnen komen zit dicht. We moeten even bedenken hoe we ervoor gaan zorgen dat we erbij kunnen. Ik ben heel benieuwd hoe de ruimte daarachter eruit ziet.

De berging is lekker ruim! Dat komt op de foto's niet echt over:

We hebben elektriciteit in onze berging, heel fijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 11-11-2011 21:34:43 ]
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:50:39 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104265847
die lichtknop :o dat is toch tijdelijk mag ik hopen?
is dat even lelijk gemonteerd
pi_104265937
Dat lijkt me hartstikke permanent!

Het is net alsof ze de zolder niet als een volwaardige leefruimte zien maar als berging. De afwerking is er minder goed en er zaten bijvoorbeeld ook geen radiatoren in het oorspronkelijke ontwerp.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:55:08 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104266171
wat vind je er zelf eigenlijk van?
ze doen nog niet eens moeite om de leiding weg te werken. tis verdorie nog opbouw ook.
misschien denken ze: het is de zolder maar
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:55:48 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104266227
maar verder is het een mooi huis hoor. die badkamer is ook erg mooi.
pi_104266383
De schakelaar valt niet zo op, dus ik kan er niet mee zitten. Wat meer opvalt zijn de buizen (je ziet op de achtergrond een deel) en dat er allemaal schroefjes zitten in de platen onder het raam en de platen die als schotten fungeren.

Ik begrijp het niet zo goed. Volgens mij gebruikt vrijwel iedereen die ruimte als leefruimte, namelijk als werkkamer of extra slaapkamer.
pi_104267909
Mooi hoor! Dat torentje, is dat niet van de Buiksloterkerk? Weet even niet welke kant jullie precies op kijken.

En niet om te zeuren, maar de trappen lijken hetzelfde euvel te hebben als bij ons: er zijn haast geen traphekjes op te monteren (weet niet zeker of jullie die nog nodig hebben, maar toch). Ik snap dat niet in nieuwbouwwoningen waar veel gezinnen met kleine kinderen gaan wonen.

Er zijn wel leuke dingen te doen met trappen, gebaseerd op dit topic, heb ik er bij ons dit van gemaakt:

vrijdag 11 november 2011 @ 22:29:09 #195
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_104268362
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
pi_104268682
Ziet er al completer uit dan het onze! Mooie badkamer ook!
Wij hadden overigens de optie om van de zolder echt een leefruimte te laten maken. Dat kostte echt duizenden euro's, belachelijk dus.
Wij hebben woensdag gevraagd hoe het zat met de ruimte onder de schuine kanten op zolder. Bij ons zit er ook zo'n plaat voor. Daarachter zitten dragende delen van de dakconstructie. Je kunt er dus wel iets achter zetten, maar geen grote dingen zoals skispullen bijvoorbeeld.

Wat stom van die schilder trouwens, schuren lijkt me nogal een basisding wat dan toch niet fout zou mogen gaan.

Bij ons zijn de vensterbanken door de aannemer teruggestuurd naar de leverancier vanwege beschadigingen. Zijn jullie vensterbanken ook van composiet? Ze lijken erg op die van ons.
pi_104269196
Mooi huis :Y hoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104269336
Goed om te weten dat er geen open ruimte achter zit, NP! Wel heel jammer. Ik weet niet of de vensterbanken van composiet zijn. In één van de vensterbanken zit wel een butsje. Ik weet niet of het erg genoeg is om de vensterbank daarvoor te vervangen, maar we hebben het wel op de lijst gezet. De 24e hebben we de officiële oplevert met iemand van Eigen Huis die meekijkt. Gelukkig maar, want wij hebben er de ballen verstand van.

Bleie, dat topic heb ik inderdaad al die tijd in m'n achterhoofd gehouden! Ik twijfel nog wat met de trappen te doen. Ik heb dit als inspiratieplaatje opgeslagen:

Maar eigenlijk staan lichte ruimtes me wel aan. Alles wat kleur heeft springt er ineens uit. Dan kun je nog eens een mooi kunstwerk ophangen:

pi_104269388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi huis :Y hoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?
pi_104269485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
Ik vind het ook geen onlogische plek, maar net bovenaan de trap had me ook niet onlogisch geleken.

De vriend van mijn moeder is elektricien. Misschien ga ik wel even vragen of hij er iets aan kan doen.
pi_104269704
Het is er inderdaad nog wel vies, ja! Maar de oplevering is ook pas over een week of 2.
pi_104269948
Bij ons zijn de platen op zolder ook donkergroen ja. Dat pakken we als eerste aan, anders blijft dat liggen denk ik.

Wij hebben er ook geen verstand van maar mijn schoonvader gelukkig wel. Zo garanderen ze bepaalde temperaturen per ruimte. Mijn s.vader weet dat dat alleen kan als er boven thermostatische kranen op de verwarming zitten. Die zitten er nu dus niet en daar gaan ze nu naar kijken. Zou bij mij echt niet opgekomen zijn.
pi_104270350
Oh, goed dat je dat zegt, NP! Daar maak ik een mentale notitie van.
pi_104278279
Kleine waarschuwing: tot alle vloeren erin liggen, blijft het vies en stoffig. En dan blijf je nog tot de tuinen gedaan zijn eindeloos zand mee naar binnen lopen. Zelfs ik (en ik kan aardig wat hebben) werd er knettergek van.
pi_104278300
Dat zou een reden zijn voor ons om de tuin zo snel mogelijk te laten betegelen. Zand zal onze vloer sowieso geen goed doen.
pi_104278398
Wat is handig om qua bestrating te doen? Naar een tuincentrum gaan? Juist een eenmansbedrijf zoeken?
pi_104280574
beide en dan vergelijken ;)
pi_104282780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:00 schreef No_Promises het volgende:

Zo garanderen ze bepaalde temperaturen per ruimte. Mijn s.vader weet dat dat alleen kan als er boven thermostatische kranen op de verwarming zitten. Die zitten er nu dus niet en daar gaan ze nu naar kijken. Zou bij mij echt niet opgekomen zijn.
De capaciteit van de verwarming in een ruimte word bepaald door de radiator en niet door met welke kraan er op de radiator gemonteerd is. Als er een ruimtethermostaat in de woonkamer zit, zal die afhankelijk de temperatuur waarop hij is ingesteld zorgen dat de woonkamer die temperatuur krijgt. Zet je deze op 15°C dan zullen de slaapkamers nooit de berekende 18°C halen met of zonder thermostatische kraan
pi_104284426
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef loeszie het volgende:
Ik ben er geloof ik wel over uit dat er geen gras komt. Omdat het zo'n kleine tuin is wil je toch groot zitoppervlakte als er bezoek komt. En ik wil genoeg ruimte voor planten. Als Milou op het gras wilt spelen gaat ze maar naar het speeltuintje >:)
Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil. :+ Ik weet nu wel dat ik geen gras meer wil.

Blijf jij nog bij je ontwerp?
pi_104292665
Ja leuk boek is het he? Je krijgt er wel veel leuke ideeën van. Ik vond het vooral een openbaring dat je ook met kleine tuinen veel kanten op kunt. Ik vind mijn ontwerp nog steeds erg leuk dus ik ga daar wel mee verder denk ik.

Toch ook geen gras dus :+ nog wel een pergola met schommel?
pi_104309435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou een reden zijn voor ons om de tuin zo snel mogelijk te laten betegelen. Zand zal onze vloer sowieso geen goed doen.
Wij waren na de aankoop (en met name na de verkoop van ons vorige huis) volledig blut, dus de tuin had niet zo veel prioriteit. We hebben uiteindelijk van allerlei buren de standaard stoeptegels gekregen die in de tuinen waren gelegd, en daar achter een terras mee getegeld (verder hebben we gras - ik kan het toch wel aanraden hoor), en een deel van de voortuin (het idee van de voortuin is bij ons dat je daar je auto neerzet, maar aangezien we die niet hebben, gaan we een deel ook beplanten - maar dat wordt pas in het voorjaar).

Veel van onze buren hebben de tuintegels en hekken trouwens gekocht bij Klaasse Bos in Oostzaan.
  † In Memoriam † zondag 13 november 2011 @ 10:48:53 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104310573
wij hebben alles van marktplaats afgehaald. *O* het had nieuw onbetaalbaar geworden :{
maar goed, dan moet je ook geen hele hoge eisen stellen.
pi_104310639
Ik vrees dat wij ook pas na mei iets aan de tuin kunnen gaan doen. Van ons belastinggeld :+

Ik wilde eerst mijn vrijgekomen spaarloon aan de tuin besteden maar ik denk dat we het aan andere dingen moeten gaan uitgeven. Ik heb mijn zinnen gezet op houten luxaflex voor alle ramen. Katjing! :')
pi_104329834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?
Natuurlijk :Y
pi_104343065
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 10:54 schreef loeszie het volgende:
Ik vrees dat wij ook pas na mei iets aan de tuin kunnen gaan doen. Van ons belastinggeld :+

Ik wilde eerst mijn vrijgekomen spaarloon aan de tuin besteden maar ik denk dat we het aan andere dingen moeten gaan uitgeven. Ik heb mijn zinnen gezet op houten luxaflex voor alle ramen. Katjing! :')
Mag het ook low budget. Tijdje terug lagen er bij de Action houten horizontale lamellen. Van 60 tot 120 cm breed. Tegen Action prijzen. Zie ze bij alle Actions nog steeds liggen.
Jeroentje.
  maandag 14 november 2011 @ 09:05:19 #216
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104343262
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil. :+ Ik weet nu wel dat ik geen gras meer wil.

Blijf jij nog bij je ontwerp?
ik vind gras toch wel heel fijn hoor. Zeker met kinderen. Lekker met de waterbaan pielen gaat toch net wat fijner, picknicken, een speeltentje opzetten, een klein zwembadje... En dat je het dan gewoon leeg kan laten lopen allemaal.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104344467
Gras is ook voor jezelf fijn. In de zomer in je blote voeten op het gras staan. Je waant je meteen op vakantie.
pi_104364571
Lamellen en luxaflex is voor mij een wereld van verschil (in lelijkheid :+ ) maar bedankt voor de tip!
  maandag 14 november 2011 @ 19:38:43 #219
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_104365174
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef loeszie het volgende:
Lamellen en luxaflex is voor mij een wereld van verschil (in lelijkheid :+ ) maar bedankt voor de tip!
Volgens mij heeft ze het over horizontale lamellen en dus niet die kantoor achtige verticale. Luxaflex is maar een merknaam, zij verkopen ook verticalen lamellen en een heleboel andere dingen die jij volgens mij ook niet bedoeld.
pi_104365994
Luxaflex zijn inderdaad erg duur. Maar ik wil wel graag een beetje meer kwaliteit. Ik heb ook wel eens luxaflex van de ikea gehad en die gingen al snel verkleuren door de zon. Ik ben inmiddels aan het rondshoppen voor andere merken, maar je zult toch luxaflex op maat moeten hebben, dus ik denk dat die wel iets duurder uitvallen. Maar goed, gordijnen etc. zijn gewoon een flinke kostenpost helaas. Ben allang blij dat het spaarloon vrij valt in 2012. Eindelijk niet meer die stomme ikeagordijnen :')
pi_104366415
Claudia jullie hebben natuurlijk allang de vloer uitgezocht maar ik las laatst in de VT wonen over microcement vloeren. Ik zat me af te vragen of je die optie nou ook onderzocht had? Vond het een prachtige vloer, heel industrieel.

Hier meer info & impressie http://microcement.nl/
pi_104366531
Geen idee trouwens of dat überhaupt wel betaalbaar is trouwens. Zal wel niet :')
pi_104380235
Ja, heb ik ook naar gekeken! Eén van onze buren neemt microcement. Ik meen me te herinneren dat het nog duurder was dan een gietvloer. :o
pi_104433007
Ik heb denk ik een oplossing voor ons kastprobleem. Ik zit eraan te denken om onze huidige kledingkast op zolder te zetten en een nieuwe te kopen voor de slaapkamer die wel tegen de zijmuur past. Op zolder kunnen we de kast (3 meter breed en 40 cm diep) haaks op de muur zetten waardoor we een inloopkast hebben. Ik zat er al een tijdje aan te denken door dit idee van Ikea:

Het is wel zonde om de ruimte op zolder zo op te delen, maar het is ookfijn om een werkplek te hebben die gescheiden is van het gedeelte waar we spullen op willen bergen.
pi_104433703
Voorlopige opzet (want we bekijken ter plekke wel hoe we de meubels willen zetten):

Dit is ongeveer de zolderoppervlakte tot de knieschotten. Op papier lijkt het alsof je de kast beter zo zou kunnen zetten dat het wasgedeelte afgescheiden is, maar omdat je bij het wasgedeelte de zolder betreedt zou dat er raar uitzien. Je loopt dan meteen tegen een kast aan.

Misschien kunnen we beter wat opbergruimte tegen de achterkant van de kast zetten zodat je dieptewerking krijgt, net als in het Ikeavoorbeeld.
pi_104435336
Claudia, hoe hoog is je raam op zolder? Want anders pakt het kei veel licht weg, ook weer zonde. En weet je zeker dat bij jullie de knieschotten dicht zitten en niet meer open te maken zijn? Want anders kan je ook net onder het raam een rail maken met hang deuren en daarachter opbergen.
pi_104435603
Oh, dat zijn aardige suggesties, mefke! Ik weet niet hoe het er achter de schotten uitziet.

Het neemt wel licht weg, maar ach, we hebben ooit ook met het idee gespeeld om een muur op te laten trekken in die ruimte. Gelukkig is de ruimte heel licht.
  Moderator woensdag 16 november 2011 @ 21:43:41 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_104454240
Vaak zijn de knieschotten niet toegankelijk gemaakt omdat die min of meer een dragend constructiedeel van het dak zijn. Dit zie je vaak bij huizen met een "klapdak" :)
pi_104486242
Ja, dat zei iemand anders ookal! Ik heb maar even geïnformeerd bij de aannemer hoe het nou precies zit. Had ik eigenlijk veel eerder willen doen.

We hebben besloten om de kledingkast toch maar in onze eigen kamer neer te zetten. De doorloop wordt daar smal maar is nog wel acceptabel. De zolder wil ik eerst zo minimaal mogelijk inrichten om rustig na te denken over een optimale oplossing. Het liefst zou ik een kast op maat laten maken voor de rechte wand tegenover de trap.

Vandaag hebben we offertes laten maken door 3 verhuisbedrijven! We gaan een paar meubels laten demonteren en monteren en we maken ook maar gebruik van een inpakservice.

Het verhuisbedrijf wordt betaald door mijn schoonouders, als een cadeau. *O*
pi_104489641
Vonkenboer, is dat dan iets van de laatste jaren? Ons huis is al weer 6 jaar oud (geloof ik) en wij hebben dus een enorm dak (570 breed, nok op 5 meter 30 en dat alles oorspronkelijk zonder tussenverdieping) zonder die knieschotten. Er zitten wel een aantal hele dikke balken over de gehele breedte, maar ook eigenlijk niet bijster veel (maar 2 namelijk). Is dat dak van Claudia dan een ander systeem?

En een juh voor de verhuizers!
pi_104489909
Bij ons zitten in ieder geval geen balken tegen het dak, dus het zou me niets verbazen als onder de knieschotten een draagconstructie zat.

Ik kwam net een aardig tuinontwerp tegen:

pi_104495662
Nou, zoiets (even wat suffe keien als staptegels erin verwerkt):

donderdag 17 november 2011 @ 22:34:41 #233
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104495850
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 19:51 schreef loeszie het volgende:
Luxaflex zijn inderdaad erg duur. Maar ik wil wel graag een beetje meer kwaliteit. Ik heb ook wel eens luxaflex van de ikea gehad en die gingen al snel verkleuren door de zon. Ik ben inmiddels aan het rondshoppen voor andere merken, maar je zult toch luxaflex op maat moeten hebben, dus ik denk dat die wel iets duurder uitvallen. Maar goed, gordijnen etc. zijn gewoon een flinke kostenpost helaas. Ben allang blij dat het spaarloon vrij valt in 2012. Eindelijk niet meer die stomme ikeagordijnen :')
Ik heb blinds van Jasno en ben nu aan het sparen voor shutters voor mijn schuine slaapkamerraam. Lijkt me echt heel lekker iets te hebben dat goed sluit en goed donker is enzo. Maar qua duurzaamheid en kwaliteit bevallen ze me heeeeel goed. Kan geen bouwmarkt of ikea aan tippen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104504477
Hoe groot zijn die tuinen eigenlijk? Want dat ziet er best groot uit. Ik weet niet of ik zelf het gras (of wordt dat geen gras?) zo handig zou vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk.
pi_104505573
Dat diagonale ontwerp ziet er leuk uit!!
Wij hebben gras en het is echt veel werk om het netjes bij te houden. Maar, mijn meiden vinden het heerlijk. Het is fijn voor de glijbaan, picknick, en we liggen er ook vaak samen op te kletsen of kroelen. We hebben ook een lekker grote set in de tuin om op te hangen, maar gras is toch wel fijn.

Wij hebben een pad dwars door te tuin en dat is voor de step en fietsjes heel fijn. Hoef ik niet altijd met ze de straat op, maar kunnen ze lekker hun gang gaan.
Met een meidenkwartet
pi_104506671
Het is erg lastig om alles in zo'n kleine tuin te stoppen: een terras voor onszelf, een beetje gras om op te liggen en zo, en dan ook nog ruimte voor de kinderen om bijvoorbeeld te fietsen. Dat laatste idee heb ik maar laten varen, want onverenigbaar met ruimte voor gras.

Vooral mijn lief wil graag gras. Voor mij hoeft het niet zo, al vind ik ook wel dat het 'vriendelijker' staat. Ik heb goede hoop dat door dit ontwerp - in het midden moeten 2 wat hogere planten komen - lijkt alsof er meer gras aanwezig is dan er eigenlijk is.
pi_104506813
Volgens de aannemer is de ruimte achter de schotten trouwens vrij maar zijn de schotten zelf wel onderdeel van de draagconstructie.
pi_104506839
Volgend project: zonwering. Oh, en voortuin.

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 18-11-2011 11:33:11 ]
pi_104509024
Bij ons was de ruimte achter de knieschotten ook toegankelijk, 4 schroeven er uit en je kunt er bij. Wij hebben hier meteen achter gekeken en dat was maar goed ook! Was er zo vochtig dat de platen helemaal onder de schimmel zaten! Dit hebben we open gezet en laten luchten. Na een paar weken met een beetje vochtige doek de schimmel verwijderd en ventilatieroosters gemaakt in de knieschotten, sluitingen met magneten gemaakt op het deel wat open kon en nu is het prima bergruimte! Wie weet heb je er wat aan...
pi_104509315
Oeh, sunshine83, dankjewel voor de tips! Dat klinkt ideaal voor ons.
pi_104510946
Wij hebben bij de kwantum toen nog even een stuk zeil gehaald, een soort loper, was ongeveer net zo breedt als de diepte achter de knieschotten. De betonvloer was daar namelijk niet afgesmeerd en als je dan zeil erop legt kun je de dozen die je er achter zet iets makkelijker schuiven. Het voordeel van die loper van zeil was ook dat je hem amper op maat hoefde te maken, alleen even in de breedte van het huis en verder gewoon uitrollen. Kosten ook maar een paar euro de meter geloof ik.
pi_104511856
Ja, zoiets had ik ook in m'n hoofd! Zeil bij de Leen Bakker kost ook bijna niets.
pi_104523370
Leuk ook zo'n schuin ontwerp!

Wij hebben net toch maar een andere tegel gekozen voor de badkamer ;(
Maar goed nu zijn we er echt tevreden over.

Nu nog jaloezieën bestellen.
pi_104523498
Was de oude keuze te duur of vond je die tegel niet meer mooi?

Ik vind het best lastig om zoveel keuzes te maken. Normaliter zou ik de helft uitstellen tot na de verhuizing, maar nu met kinderen is de druk groter om alles zoveel mogelijk af te hebben.
pi_104523698
Nee we hebben zelfs een duurdere tegel gekozen :')
Maar de eerste keer hebben we best snel moeten beslissen omdat we maar 1 middag hadden voor een keuken en de badkamertegels. Omdat we geen auto hebben moeten we elke keer de auto lenen en daarom hebben we geen dagen uitgetrokken om dingen te bekijken. We krijgen nu ipv een grijze tegel een meer donker grijze betonachtige tegel en tegen de wand een soort asymmetrisch patroon met grotere en kleinere tegeltjes. En verder witte tegels die we ook in de toilet hebben.
pi_104526444
Goed dat je het nog veranderd hebt dan!

Wij hebben Ivan regelmatig meegenomen bij het uitzoeken van dingen. Hij was toen ongeveer zo oud als M. nu is. Dan zit je ook niet op je gemak keukenbladen te vergelijken!

Wat goed dat je al weet wat voor zonwering je wilt! Waar ga je die bestellen?

Oh, en gaan jullie straks een auto nemen?
pi_104527641
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens de aannemer is de ruimte achter de schotten trouwens vrij maar zijn de schotten zelf wel onderdeel van de draagconstructie.
Dan lijkt het me niet verstandig om die schotten los te schoeven en als los schot te gaan gebruiken. Het schot is immers deel van je constructie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104529339
Er zit een heel klein deel dat losgeschroefd kan worden tussen, sigme. Zou dat ook niet kunnen?

Toch maar een conservatiever tuinontwerp gemaakt, en ik vind het geslaagder:

Met eenvoudige pergola (lees: 2 palen en een balk) om een schommel aan te hangen. En een bank omdat ik verliefd ben geworden op een blauw-witte bank in het tuinontwerpboek.
pi_104529538
Ik vind hem leuk zo! Met bank en pergola O+
The way you rock'n'roll
pi_104529673
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit een heel klein deel dat losgeschroefd kan worden tussen, sigme. Zou dat ook niet kunnen?

Toch maar een conservatiever tuinontwerp gemaakt, en ik vind het geslaagder:

[ afbeelding ]

Met eenvoudige pergola (lees: 2 palen en een balk) om een schommel aan te hangen. En een bank omdat ik verliefd ben geworden op een blauw-witte bank in het tuinontwerpboek.
Van die platen die deel uitmaken van de contructie zien er voor leken altijd uit als vrij nutteloze dingen. Het is immers geen Balk of Muur of ander Duidelijk Stevig Ding.
Ik zou het de aannemer vragen. Die weet het wel, als het goed is.

Wil je geen strandkorf? Die vind ik zo leuk :@.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104533193
Da's te groot en opzichtig, maar allemachtig wat ziet het er comfortabel uit! Maar zulke voetsteunen integeren lijkt me wel wat!
pi_104533234
Minus een keer 'maar'.
pi_104543004
quote:
Van die platen die deel uitmaken van de contructie zien er voor leken altijd uit als vrij nutteloze dingen. Het is immers geen Balk of Muur of ander Duidelijk Stevig Ding.
Ik zou het de aannemer vragen. Die weet het wel, als het goed is.
Waar het om gaat bij het knieschot is dat de krachten in de kap afgedragen worden op de betonvloer. In het knieschot zit altijd een luik met vier schroeven bevestigd. Deze mag los en men mag er achter kruipen.
De rest van de constructie moet blijven zitten omdat deze constructief is. Als men geen knieschotten kan gebruiken word de dak constructie dikker omdat men hogere balken moet gebruiken.
Jeroentje.
pi_104543305
Zo leer je nog eens wat over je eigen huis. Dank!
pi_104607011
jpajs: als je dus een dak hebt zonder knieschotten dan hebben die dikke balken ergens halverwege het dak (of bij groot dak, op meerdere plaatsen) dezelfde functie? Al kan ik me zo voorstellen dat de krachten dan richting muur gaan en niet richting vloer, maar goed, ik ben dan ook een echte bouwleek.
pi_104623779
Klopt ook, maar bij de de daken met dragende knieschotten heb je vaak geen gordingen, de "dikke balken".

Ben wel eens wezen kijken bij iemand die ze er uit gehaald had, en waarbij het dak een beetje begon door te hangen. Terwijl de stickers met de tekst "knieschotten niet verwijderen" er nog op geplakt zaten...
pi_104625408
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:
jpajs: als je dus een dak hebt zonder knieschotten dan hebben die dikke balken ergens halverwege het dak (of bij groot dak, op meerdere plaatsen) dezelfde functie? Al kan ik me zo voorstellen dat de krachten dan richting muur gaan en niet richting vloer, maar goed, ik ben dan ook een echte bouwleek.
Dragende knieschotten worden het meest toegepast bij schanierkappen. Hierbij heb je een doos bestaande uit een onderplaat, balklaag en bovenplaat. Natuurlijk ook isolatie en folies, tengels panlatten en heel veel nieten.
De afstand van muurplaat naar nok is bepalend voor de dikte van de balken in die doos. Uit kosten overweging worden die dozen soms ondersteund. Die ondersteuning kan zijn knieschotten en of een balk onder de doos halverwege. Een constructeur zal uiteindelijk bepalen hoe dik de balken moeten zijn.

Het komt wel eens voor dat er geen knieschotten worden toegepast. Dan komen er in de doos soms twee of drie balken naast elkaar te liggen. Of men neemt een hogere balkmaat.
Elke kap word uiteindelijk weer opnieuw uitgevonden. Tuurlijk heb je de rijtjes woningen waar het een bijna standaard verhaal is. Ook daarin zijn soms uitzonderingen omdat er in de verdiepingen lager ergens ondersteuning ontbreekt.

Veranderingen door het plaatsen van een Veluxvenster of weghalen van de knieschotten kunnen ingrijpende gevolgen hebben. Dergelijke zaken dienen altijd met een constructeur te worden overlegd.
Jeroentje.
pi_104649229
Ik heb toffe tuinbanken gevonden!

Deze kleur vind ik gaaf:

Eventueel met klep:

En kussens:

pi_104702165
Bijna oplevering toch?????
Wanneer mag ik komen kijken? :P
pi_104702271
Ja, donderdag! Ik ben stikzenuwachtig. Ik kan er niet van slapen. :+ Wat als de vloer niet goed uitpakt? Zucht.

Het lijkt me verstandig als jullie even wachten tot in ieder geval medio januari, want dan verhuizen we pas. :s)
pi_104702454
Dan kan ik de geur van beton niet meer ruiken :{ (kom ook graag een keertje met alleen Wies naar je toe, ook wel gezellig, gewoon voor de leuk)

Maar we komen inderdaad graag langs als jullie helemaal gesetteld zijn :s)

En heeeeel logisch dat je super zenuwachtig bent. Ik heb de week voordat we de sleutel kregen van ons huidige huis amper een oog dichtgedaan.
pi_104702587
Oh, je mag ook wel eerder komen, hoor! Kan ik met Wies knuffelen. O+
pi_104702641
We haalden vandaag Ivan en Lena van het kinderdagverblijf op en kwamen binnen in een warm huis. De vloer hier is zo knus. O+ Ik ben een beetje bang voor hoe dat uit gaat pakken in het nieuwe huis, met een lichte vloer zonder isolatie. Wordt het wel net zo warm en gezellig?
pi_104702788
Warm wordt het zeker, dankzij de vloerverwarming :P
Nee, ik denk echt dat de vloerverwarming een heerlijk behagelijk en 'warm' gevoel gaat geven. Ook denk ik dat het wel goed gaat werken.
En je zult wel merken dat als jullie er wonen het zichzelf gaat vormen. Dan ga je voelen wat het huis met jullie erin nog nodig heeft.

We pmen binnenkort om wat af te spreken, ik wil nog graag genieten van mn verlof :) Op dinsdag en donderdagen heb ik Wies alleen, dan kan ik makkelijk op stap met de trein.
pi_104725668
wickie, we pm'en inderdaad! Ik weet niet of ik op korte termijn vrij kan nemen, want ik moet al zoveel vrijnemen.

We zijn vandaag bij de keukenleverancier geweest om tegels uit te zoeken. We hebben alsnog het keukenblad veranderd, en ook de grepen. :+

Het oude blad was het goedkoopste blad in een grijstint:

wickie, ik was zo weg van jullie mooie, warme keuken dat we voor een bruin blad hebben gekozen, steen welteverstaan:

En eenzelfde soort tegels!

En deze greep:

De financiële schade viel mee. We hadden veel meer geld begroot voor de tegels dan nodig en uiteindelijk hebben we vandaag zelfs 50 euro bespaard. :D
pi_104725759
Dat bruin is mooi :Y
The way you rock'n'roll
pi_104732093
gave dingen gekozen Claudia! Enne, heeeel veel succes en plezier morgen met de oplevering, komt vast gewoon goed.
pi_104735535
Heel veel succes morgen!!!! En geniet ook....jullie huis!
pi_104737955
Dank! Morgen zijn we dan echt huizenbezitters! *O* Nou ja, formeel waren we dat al.
pi_104748071
Hele mooie keuzes voor de keuken :)

Ik wilde toendertijd heel graag steen voor het keukenblad. Remco wilde heeeeel graag walnotenhouten blad en dat vond ik ook wel mooi, dus daarom is het toen hout geworden. Maar vooral met het warme ben ik nog steeds superblij.

Heel veel succes en plezier straks!!
Ik ben gewoon zenuwachtig voor jullie :D
pi_104749795
*O* huizenbezitters to be *O*
pi_104750005
Veel succes en plezier vandaag Claudia!
pi_104771018
Jaaa we hebben de sleutel!! *O*

Haha jullie dus ook op het laatste moment nog andere beslissingen genomen. Ziet er mooi uit! Komen die tegels dan tegen de muur achter de keuken? Wij gaan verven met speciale verf die je goed kan afnemen/schoonmaken.

Lief he dat we nog een bos bloemen kregen. En ze gaan alle punten van het proces-verbaal gewoon in 1 week doen. Vind het echt een fijne aannemer. Was wel blij dat we die man van Ver. Eigen Huis mee hadden. Die had ook nog veel goede tips.

We wilden vanmiddag nog kijken voor jaloezieën maar ik moest nog best veel werk doen dus ik hoop dat we het morgen gaan doen. Sanitair komt morgen, stukadoors gaan maandag beginnen. We gaan trouwens al het eerste weekend van januari verhuizen. Dit omdat we waarschijnlijk toch ons jaarcontract voor onze huurwoning kunnen openbreken. Tenminste ik heb goede hoop.
pi_104771422
Ik vind het ook een ontzettend fijne aannemer! En ook ik was blij dat we de man van Vereniging Eigen Huis mee hadden. Toen we zo bezig waren besefte ik meer en meer dat ik er de ballen verstand van heb. :+ We hadden trouwens alleen maar kleine punten, want het zag er gewoon netjes uit.

Een tip die we hebben gehad is om de trap de eerste 2 jaar niet te verven. Het hout gaat nog werken en dan schijn je weer allerlei kieren te krijgen.

Wist jij trouwens dat er zowel in de voor- als in de achtertuin geplant wordt? Ik weet namelijk nog steeds niet wát er nou precies gaat gebeuren. Achterin de tuin tegen de schutting wordt Hedera geplant, en de aannemer had het erover dat die ook voor komt, maar dat lijkt me sterk. In onze papieren staat iets over 'blokhagen'. Er wordt in ieder geval iets geplant vooraan bij de stoep en tussen de tuinen in. (Daar gaan m'n plannen voor een hekje. }:| )
pi_104771559
Krelis zag mij geloof ik als een soort dochter. Die bleef maar tips geven over zaken die hij in het huis van zijn dochter had gegaan. :D O+

Wij hadden na onze bezichtiging afgesproken met de stucadoor. Die gaat morgen al aan de slag en daarna doet hij meteen het schilderwerk.

Daarna zijn we naar gordijnen wezen kijken. We laten een offerte maken en hebben in principe alle gordijnen uitgezocht. Volgende week gaan ze inmeten. Ik zie de offerte met grote vrees tegemoet.
pi_104771666
Oh, en wat gaaf dat jullie al zo snel verhuizen! Is dat het weekeinde van 7-8 januari? Wij gaan 1,5 week later over. De verhuizing is al gepland. We laten alles doen, zelfs het inpakken. :')
pi_104771743
Jaaaaahhhh jullie hebben het huis nu echt *O* *O* *O*

Heel veel plezier en geluk enneh heeeeeel veel foto's plaatsen he want we zijn allemaal retenieuwsgierig hoe het wordt! ;)
pi_104773870
Gaaf Claudia eindelijk de sleutel! Nu is het helemaal echt, de muren worden gedaan etc. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Alvast veel woonplezier gewenst en we willen zeker fotootjes zien! :)
pi_104774079
Jullie hebben de sleutel, wat tof *O* Gefeliciteerd!
pi_104775016
Wat fijn dat jullie de sleutel hebben!!
pi_104775398
Claudia, ik wist nog dat er iets was op 24 november (datumfreakje)...
verjaardag van Stef én jaaah... de sleutel van Claudia en familie! O+

Gefeliciteerd met de oplevering en de sleutel! *O*
Heel veel woongenot gewenst en succes met de komende maanden klussen,verhuizen, inwonen en settlen *;
pi_104776313
Dankjulliewel! *O*

We zullen er zelf weinig doen. :+ We moeten vooral spul uitzoeken, de juiste personen inhuren en aanwezig zijn voor inmeten en dergelijke.

loeszie, hadden jullie nou een tip voor een aardige (lees: goed en goedkoop 8-)) klusjesman?
pi_104776449
Oh, en het goede nieuws is dat we vooralsnog ruim binnen ons budget blijven! Mijn lief had er geen rekening mee gehouden dat gordijnen duur zijn, maar de gordijnen kunnen we betalen van het geld dat we bespaard hebben.

Voor de tuin hebben we zo'n 2500-3000 euro te besteden. Dat zal wel krap zijn. Een collega van mijn lief was ongeveer 3500 euro kwijt voor het aanleggen van hun voor- en achtertuin exclusief beplanting.
pi_104778583
Van harte!
Aldus.
  Moderator donderdag 24 november 2011 @ 21:24:02 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_104778628
Volgens mij komt er inderdaad een hegje aan de voorkant. Net als op de impressie! Ik wist dat niet. En hedera tegen de schutting. Leuk!

Helaas geen tips voor een klusjesman. Ja Koen :+ Wat voor klusjes hebben jullie nog dan?

Wat lekker dat jullie al gordijnen hebben uitgezocht. Wij gaan morgen even kijken. Gaat ook veel geld kosten maar dat moet dan maar. Ik heb de afgelopen 10 jaar met kant en klare ikea gordijnen gedaan. Nu is het klaar >:)

Gelukkig krijgen we nog een schep belasting terug in juni :s)
pi_104778812
Wat heerlijk zeg verhuizers. Wij gaan het weer zelf doen. Vind verhuizen trouwen best leuk de dag zelf. Vind de dagen ervoor en erna altijd zo zwaar. Eerst zit alles al dagen in dozen, daarna moet alles weer een nieuw plekje krijgen. En we zijn net 8 maanden geleden verhuist. Echt ik ga de komende 10 jaar nergens meer heen!

Ben benieuwd trouwens wie er aan de andere kant komt wonen. Woning is nog steeds niet verkocht.
pi_104783459
Lieve Claudia en lief en kindjes, gefeliciteerd met de sleutels van jullie nieuwe huis! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104784732
We zoeken nog iemand om de plinten te monteren. Dat is het wel, denk ik. En nou ja, de tuin. De planten doe ik zelf wel. Maar we hebben dus voor zaterdag het tuincentrum in de planning staan. Volgende week inmeten keuken, definitief maken kleuren verf, verf kopen, school bezichtigen, inmeten gordijnen, kleur gordijnen definitief maken en bezoek aan Ikea voor badkamermeubilair. En ik heb een deadline op m'n werk.

Ik vind het ontzettend knap dat jullie zoveel zelf doen, loeszie. Ik word al doodmoe van beslissingen maken. :+

De verhuizing krijgen we van m'n schoonouders, maar misschien hadden we het zelf ook wel betaald. Het scheelt je weken in de dozen zitten. Als het goed is hebben we in 2 dagen alles in- en uitgepakt.
pi_104785570
Allereerst gefeliciteerd met de sleutel :) *O* En veel plezier en succes de komende tijd.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
...
Een tip die we hebben gehad is om de trap de eerste 2 jaar niet te verven. Het hout gaat nog werken en dan schijn je weer allerlei kieren te krijgen...
Over wat je hierboven schrijft, wij hadden deze tip gekregen voor een half jaar, maar doordat we zo lang met andere dingen bezig zijn geweest is het uiteindelijk pas na 2 jaar geworden. En er waren inderdaad hele grote kieren die we nu hebben kunnen afkitten. Alhoewel ook deze na een aantal maanden al weer een beetje bewegen. Dus ik ben bang dat je het wel altijd zult blijven houden bij nieuwbouw met trappen van zacht hout. Als je in mijn topic kijkt kun je de voor en na resultaten zijn.
pi_104827007
Gefeliciteerd!!! *O*

Foto's? :P
Is de stucadoor vandaag goed begonnen?
pi_104835367
Geen idee, wij waren gewoon aan het werk. :o

De kindjes gaan vandaag naar opa en oma en wij gaan eerst even naar het huis en daarna inspiratie opdoen bij het tuincentrum.
pi_104835387
Als ik het goed in mijn hoofd heb zitten, fietste ik gisteren ongeveer langs jullie huis (weet natuurlijk niet exact welk van jullie is :)), straatje ziet er echt leuk uit!
pi_104835428
Oh, en gisteren zijn we nog naar een gespecialiseerde verfzaak geweest waar ze de Pure-collectie van Flexa hebben. De kleur die ik op het oog had was heel anders dan op het beeldscherm. Maar we hebben wel een andere mooie kleur gevonden voor op zolder en daarmee hebben we de kleuren rond!

Afijn, onze kamer:

Lena's kamer:

Ivan krijgt de kleur van zijn oude kamer:

En de kleur van de zolder kan ik niet online vinden, dus die blijft een verrassing. :+ De woonkamer houden we helemaal wit.
pi_104835429
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 07:27 schreef Bleie het volgende:
Als ik het goed in mijn hoofd heb zitten, fietste ik gisteren ongeveer langs jullie huis (weet natuurlijk niet exact welk van jullie is :)), straatje ziet er echt leuk uit!
De foto's verraden het wel. Maar ik houd het bewust ook een beetje vaag. Niet iedereen online hoeft te weten op welk nummer we precies komen te wonen. :+
pi_104855125
Het bezoek aan het tuincentrum was een beetje een deceptie, want nu weten we nog steeds niet wat we willen. Ik heb wel gezien dat betontegels betaalbaar zijn en er oké uitzien.

Heeft iemand een idee hoe deze manier van planken over elkaar timmeren heet?

pi_104855958
potdeksel schutting
pi_104856622
Potdekselen is het dakpansgewijs bedekken van gevels en wanden met gevelplanken. door de bovenste gevelplank over de onderste te potdekselen loopt het regenwater over de planken af.
Wie potdekselt moet er bij de onderste plank even op letten eerst een onderlat te plaatsen net zoals op het dak de onderste panlat een dubbele panlat geplaatst moet worden. Anders ligt de onderste plank plots niet schuin zoals de rest, maar raar recht op de gevel. Alleen als een rechtvallende plank als stijlelement gewenst is is dit goed, maar dan moet er een afwijkende brede plank bijvoorbeeld gebruikt worden als onderste plank. Het is dan geen "potdekselplank" meer :-)
pi_104856802
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!

Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
pi_104858417
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!

Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)
pi_104860452
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.

Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen ;)
Ik sluit hem even en kom hierop terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')