Ik zoek oplossingen voor onze kleine badkamer:quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Kijkdag zit erop! Het blijft bijzonder en onwerkelijk om een huis te bekijken en te beseffen dat het je eigen huis gaat worden, je eigen huis is. Toch voelt het al best vertrouwd. Het is fijn om er rond te struinen en wat met de toekomstige buren te babbelen.
loeszie, leuk ook om jullie dan eindelijk ontmoet te hebben! Nu ik jullie woning heb gezien heb ik wel een beetje spijt dat wij er niet voor hebben gekozen om de badkamer uit te breken naar de slaapkamer ernaast. Ik vond de hap uit de slaapkamer ernaast helemaal niet storend (integendeel). Zelfs als we niet voor een douche én ligbad hadden gekozen dan was het nog fijn geweest om die extra ruimte te hebben voor de wastafel.
Maar goed, fotospam!
Ivan begon met goede zin omdat hij eendjes spotte bij het uit de auto stappen:
Nog maar eens een fotootje van de straat. De straat en het fietspad liggen er nog niet. Ik ben benieuwd wanneer ze daaraan gaan beginnen, want over 1 maand en 1 week worden de eerste woningen opgeleverd:
Daar gaan we met z'n allen.
De straat van de andere kant:
Burgerlijk maar toch aardig, vind ik:
Je kunt op deze foto goed zien tot hoever we de binnenmuur (tussen gang en keuken rechts) hebben laten komen. Er komt nog een deur in met glas ernaast. De muur wordt dus niet helemaal dichtgemaakt.
Foto vanuit de keuken. De schuifpui was afgeplakt:
Close-up van de vensterbank in de keuken. Die is tegen mijn verwachting in licht!
De gang in:
De trapkast is groter dan ik had verwacht:
Ik vind het mooi dat de ramen echt in de muur liggen, al zal het wel heel standaard zijn. Je krijgt er zo'n mooie, knusse vensterbank van.
Close-up van de vloer omdat ik wilde bekijken of er veel egalisatiewerk nodig zou zijn voor het aanbrengen van de epoxy coating. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten. De vloer lijkt me er redelijk vlak uitzien.
De badkamer is piepklein. Dat blijft telkens slikken. Het bad neemt de helft van de vloerruimte in beslag. Er is amper ruimte voor een wastafel over, aangezien links het toilet komt.
De kamer ernaast, Ivans kamer, is kleiner dan ik had verwacht. Ik heb zo vaak naar de plattegronden gekeken om zijn kamer in te richten en had voor mijn gevoel te veel ruimte voor al zijn meubels. Nu ik de kamer in het echt heb gezien valt dat erg mee (of tegen, het is maar hoe je het bekijkt).
Ik wist dat Lena's kamer klein zou zijn, maar die viel ook even wat tegen. Het licht dat in die kamer valt is wel ontzettend mooi.
Onze slaapkamer vond ik op de plattegronden altijd al groot en in het echt was die nog groter dan ik had verwacht (al komt dat op de foto niet over). Wat moeten we met al die ruimte? Helaas past onze kledingkast net niet tegen de korte wand. Volgens loeszie is die wand 2,99 meter breed. Onze kast is ongeveer zo breed en er moeten nog stucwerk en plinten tegen de muren komen. Over stucwerk gesproken: ik vond de wanden al heel goed eruit zien!
De trap naar de zolder hebben we dicht laten maken. Daar ben ik erg blij mee!
De zolder is groot, hoog en licht. Dat wordt een geweldige plek.
De kleine is er ook blij mee:
Bij een van de buren heb ik foto's gemaakt om te bekijken hoe de woonkamer eruit zou zien zonder plastic voor de schuifpui. Nou, héél licht dus!
En een close-up van hun trapkast. Ik weet nog niet wat ik met onze trapkast wil doen. Het ligt voor de hand om die als bergruimte te gebruiken voor boodschappen, de stofzuiger, enzovoort. Maar er moet toch ook iets leukers denkbaar zijn? Voor een plekje voor de kinderen lijkt het me weer zo opgesloten.
Achterkant van de huizen:
De schuifpui gaat maar aan één kant open. We hebben er trouwens een slot op laten zetten (dat was niet standaard zo):
De berging en een begin van de 'schutting' aan de achterkant staan al. (Ivan is hier aan het opkrabbelen van driftbui #4. Hij wou naar vogels kijken en wij hadden meer interesse voor het huis dan de stadsduiven.)
De tuin vanaf de andere kant. Je ziet hier goed waar we nog zon hebben zo rond het middaguur.
Eindelijk weer eendjes kijken. Daarna was hij in de auto nog 8 minuten woedend omdat we naar huis gingen. 't Arme jongetje was ook zo moe.
En ik heb een verfkleur gevonden voor onze slaapkamer:quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
Voor in de badkamer overweeg ik nu zo'n soort wastafel. Wat denken jullie, is dat groot genoeg voor in een badkamer? Wat doe je er nou helemaal mee behalve tandenpoetsen?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
NP, wij hebben het ook even overwogen uit angst dat de zolder donker zou zijn. Maarja, veel geld. En ach, ook weer niet zo nodig. Gelukkig blijkt onze zolder heel licht te zijn. Hebben jullie er minder ramen in zitten?
Oh, en ik heb een eureka-moment gehad! Deze kleur voor in onze slaapkamer:
Ja hoorquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 23:06 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er tegenwoordig eigenlijk nog hanglampen verkrijgbaar die je omlaag kunt trekken en weer omhoog kunt duwen?
Het is juist een voor Amsterdam-Noord karakteristieke bouwstijl, heb ik begrepen. In de Bloemenbuurt vind je veel van dit soort woningen:quote:Op zondag 9 oktober 2011 15:10 schreef twentemeisje het volgende:
Wel grappig dat het er zo 'on-Amsterdams' uitziet dat rijtje met huizen. Wel mooi!
Helemaal vergeten te zeggen, Karin, maar bedankt voor de vriezertip! Wij hebben ook nog een tafelmodelvriezer die we ergens kwijt moeten. Ik zat te denken aan de zolder, maar dat is geen handige plek. De berging buiten leek me ook wel geschikt (mijn vader had daar vroeger zijn vriezer staan), maar dat schijnt niet te mogen.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ziet er goed uit claudia, het heeft heel erg veel van ons oude huis weg.
De trapkast hadden wij ook, sommige mensen bij ons in de straat hadden de muur eruit gebroken en de trapkast bij de kamer aangetrokken.
Wij haddden zelf planken erin gemaakt voor voorraad en er stond een diepvries, en inderdaad stofzuiger en zulks
Nee nooit gehoord.quote:Op maandag 10 oktober 2011 19:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal vergeten te zeggen, Karin, maar bedankt voor de vriezertip! Wij hebben ook nog een tafelmodelvriezer die we ergens kwijt moeten. Ik zat te denken aan de zolder, maar dat is geen handige plek. De berging buiten leek me ook wel geschikt (mijn vader had daar vroeger zijn vriezer staan), maar dat schijnt niet te mogen.
Heb je geen last van het geluid dat de vriezer maakt?
Het ligt voor de hand dat het bij ons een plek gaat worden voor huishoudspullen, misschien wat voorraden die niet in de keuken passen, en speelgoed.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hadden naast de vriezer nog een knutselkastje van Meike staan, ook wel handig, op een plek dat ze er zelf bij kon, maar dat ook de deur dicht kon tegen -en troep -en kleine broertjeshandjes
Ah gelukkig maar! Zelf helaas een keer de ervaring gehad dat de kast ein-de-lijk stond en dus niet open kon vandaarquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een schuifdeurkast! Een ondiep exemplaar van de Ikea omdat we hier ook niet veel ruimte hadden.
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 20:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ah gelukkig maar! Zelf helaas een keer de ervaring gehad dat de kast ein-de-lijk stond en dus niet open kon vandaar
Ha, so true! Ik zat er gister nog aan te denken toen ik onze tafel bekeek in combinatie met de vloer en het kleed en gordijn. Het staat mooi bij elkaar, maar oh wat hebben erover getwijfeld. En waarschijnlijk zouden we een net iets andere kleur ook prima hebben gevonden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 12:23 schreef yinu het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat dit een soort universeel menselijk proces is: de keuze die je maakt vind je uiteindelijk toch altijd de beste. Neemt niet weg dat ik me je twijfel goed kan voorstellen! Maar hopelijk steekt dit je een beetje een hart onder de riem ;-)
Pas maar op dat het niet de kattenbak voor de buurtkatten wordquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil net als Groofsken een zandbak in de voortuin! Zodat ze er met de buurtkindertjes in kunnen spelen.
ligstoelen voor jou en een eettafel voor je vriendquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, momenteel helemaal niets.Het lijkt me fijn om buiten te kunnen eten, maar ik ben zelf echt een hanger en geef de voorkeur aan een boekje lezen in een lekkere ligstoel.
Wij hebben ook een tuin zonder gras en Daan is een echte buitenscharrelaar. Hij vermaakt zich met zijn fietsje; lekker crossen, de schommel aan de poort, met zijn emmertje en schepje en met mooie dagen water erbij. Ook sleept hij met de bezem en harkt hij de plantenpotten haha.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ach, zonder gras zal ze zich er ongetwijfeld ook prima vermaken. En ze krijgt een schommel!
Is dat minder onderhoudsgevoelig?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben zo'n schutting, afgewisseld met gaasschermen die we laten begroeien met hedera
[ afbeelding ]
Wood-plastic composiet
Dat duurt nog maar een goeie maand!!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ja!24 november wordt het dus. Weer wat eerder dan verwacht. We moesten maar eens gaan proberen om een paar afspraken te vervroegen, anders ligt in de maand december alles zo'n beetje stil.
Onderhoudsvrijquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is dat minder onderhoudsgevoelig?
Ik houd op zich niet zo van materiaal dat doet alsof het ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu nog welquote:Op woensdag 19 oktober 2011 20:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onderhoudsvrij![]()
![]()
Wij vonden de kleur heel mooi, en het ziet er echt heel mooi en strak uit.
Plakken en nieten. Hoe hangt een beetje van het soort plinten af.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november.
Domme vraag: hoe monteer je plinten?Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november.
Domme vraag: hoe monteer je plinten?Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Goed om te weten. Toch maar een klusjesman zoeken dan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef Z het volgende:
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Klinkt alsof spijkers de beste oplossing zijn! Maar zo te horen zouden we dus ook wel zonder kunnen. We kijken wel even aan wat de stucadoor ervan maakt. Dat is een kennis van ons, dus we hopen dat hij er iets moois van maakt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.
Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
Ja, de buiksloterdijk is erg leuk!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.
Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.
Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
Ja, die bedoelde ik ook. Is dat niet hetzelfde stuk water? Het ligt wel heel dichtbij in ieder geval.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng.
Ja, precies. Dat maakt het meteen wat kleurlozer. Zou wel jammer zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk.
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)quote:Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef lily het volgende:
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuinen ogen ook vaak rommelig en scheef
Mijn tante heeft op de Buiksloterdijk gewoond, in een dijkhuisje. Inderdaad heel idyllisch, prachtig huisje om te zien. Maar klein, en de trap naar de keuken was zo stijl dat het bijna levensgevaarlijk werd. (En een keuken beneden en de woonkamer boven is echt maar eventjes leuk.)quote:Op woensdag 2 november 2011 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)quote:Op woensdag 2 november 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
Het is de officiële sleuteloverdracht! De vooroplevering hebben we volgende week al.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:45 schreef No_Promises het volgende:
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Tja, de stucadoor gaat eerst flink aan de slag. En die gaat ook alles voor ons verven. Ook kunnen we kleine klusjes doen, zoals wasbak en kraan monteren, gordijnroedes ophangen... Maar het zal allemaal wel even stil komen te liggen. We wisten dat december een drukke maand is voor de vloerleverancier. Bedrijven sluiten dan hun pand en dat is hét moment voor hen om de vloer aan te laten pakken. Die gaan dus voor. Mocht er een gaatje vrijkomen dan kan onze vloer eerder worden aangebracht.quote:Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Jemig de pemig, dat is snel! Fijn dat het zo voortvarend kan.quote:Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?quote:Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef Bleie het volgende:
Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan.
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?quote:En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
Gelukkig krijgen wij heel leuke buren!quote:Op woensdag 2 november 2011 20:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)
We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?
Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen.Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?
Nou ja, we hebben deze zomer natuurlijk niet overdreven veel in de tuin gezetenquote:Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
Ik vind structuur ook vreselijk. Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur.quote:Op vrijdag 4 november 2011 02:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur.
Wij hebben alles in RAL 9010 laten doen (een vrij standaard off-white). Kleur hebben we aangebracht door in elke kamer één muur te behangen, en met meubels en accessoires. Ben er heel blij mee. Alleen in de keuken moeten we nog iets anders bedenken ooit (we hebben geen achterwand genomen (geld was op), en dat is toch niet zo heel handigquote:Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
Nee, maar wel een die er een beetje op lijkt. Niet zo chique als die van jullie, overigens ook met stof en die behandeling, maar wij morsen weinig.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?
Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
Oh, dat klinkt leuk! Dat is prijstechnisch sowieso een slimme zet, om iets te kopen van een beginnend kunstenaar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:45 schreef Bleie het volgende:
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro
Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi huishoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Ik vind het ook geen onlogische plek, maar net bovenaan de trap had me ook niet onlogisch geleken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
De capaciteit van de verwarming in een ruimte word bepaald door de radiator en niet door met welke kraan er op de radiator gemonteerd is. Als er een ruimtethermostaat in de woonkamer zit, zal die afhankelijk de temperatuur waarop hij is ingesteld zorgen dat de woonkamer die temperatuur krijgt. Zet je deze op 15°C dan zullen de slaapkamers nooit de berekende 18°C halen met of zonder thermostatische kraanquote:Op vrijdag 11 november 2011 23:00 schreef No_Promises het volgende:
Zo garanderen ze bepaalde temperaturen per ruimte. Mijn s.vader weet dat dat alleen kan als er boven thermostatische kranen op de verwarming zitten. Die zitten er nu dus niet en daar gaan ze nu naar kijken. Zou bij mij echt niet opgekomen zijn.
Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef loeszie het volgende:
Ik ben er geloof ik wel over uit dat er geen gras komt. Omdat het zo'n kleine tuin is wil je toch groot zitoppervlakte als er bezoek komt. En ik wil genoeg ruimte voor planten. Als Milou op het gras wilt spelen gaat ze maar naar het speeltuintje
Wij waren na de aankoop (en met name na de verkoop van ons vorige huis) volledig blut, dus de tuin had niet zo veel prioriteit. We hebben uiteindelijk van allerlei buren de standaard stoeptegels gekregen die in de tuinen waren gelegd, en daar achter een terras mee getegeld (verder hebben we gras - ik kan het toch wel aanraden hoor), en een deel van de voortuin (het idee van de voortuin is bij ons dat je daar je auto neerzet, maar aangezien we die niet hebben, gaan we een deel ook beplanten - maar dat wordt pas in het voorjaar).quote:Op zaterdag 12 november 2011 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou een reden zijn voor ons om de tuin zo snel mogelijk te laten betegelen. Zand zal onze vloer sowieso geen goed doen.
Natuurlijkquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?
Mag het ook low budget. Tijdje terug lagen er bij de Action houten horizontale lamellen. Van 60 tot 120 cm breed. Tegen Action prijzen. Zie ze bij alle Actions nog steeds liggen.quote:Op zondag 13 november 2011 10:54 schreef loeszie het volgende:
Ik vrees dat wij ook pas na mei iets aan de tuin kunnen gaan doen. Van ons belastinggeld![]()
Ik wilde eerst mijn vrijgekomen spaarloon aan de tuin besteden maar ik denk dat we het aan andere dingen moeten gaan uitgeven. Ik heb mijn zinnen gezet op houten luxaflex voor alle ramen. Katjing!
ik vind gras toch wel heel fijn hoor. Zeker met kinderen. Lekker met de waterbaan pielen gaat toch net wat fijner, picknicken, een speeltentje opzetten, een klein zwembadje... En dat je het dan gewoon leeg kan laten lopen allemaal.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil.Ik weet nu wel dat ik geen gras meer wil.
Blijf jij nog bij je ontwerp?
Volgens mij heeft ze het over horizontale lamellen en dus niet die kantoor achtige verticale. Luxaflex is maar een merknaam, zij verkopen ook verticalen lamellen en een heleboel andere dingen die jij volgens mij ook niet bedoeld.quote:Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef loeszie het volgende:
Lamellen en luxaflex is voor mij een wereld van verschil (in lelijkheid) maar bedankt voor de tip!
Ik heb blinds van Jasno en ben nu aan het sparen voor shutters voor mijn schuine slaapkamerraam. Lijkt me echt heel lekker iets te hebben dat goed sluit en goed donker is enzo. Maar qua duurzaamheid en kwaliteit bevallen ze me heeeeel goed. Kan geen bouwmarkt of ikea aan tippenquote:Op maandag 14 november 2011 19:51 schreef loeszie het volgende:
Luxaflex zijn inderdaad erg duur. Maar ik wil wel graag een beetje meer kwaliteit. Ik heb ook wel eens luxaflex van de ikea gehad en die gingen al snel verkleuren door de zon. Ik ben inmiddels aan het rondshoppen voor andere merken, maar je zult toch luxaflex op maat moeten hebben, dus ik denk dat die wel iets duurder uitvallen. Maar goed, gordijnen etc. zijn gewoon een flinke kostenpost helaas. Ben allang blij dat het spaarloon vrij valt in 2012. Eindelijk niet meer die stomme ikeagordijnen
Dan lijkt het me niet verstandig om die schotten los te schoeven en als los schot te gaan gebruiken. Het schot is immers deel van je constructie.quote:Op vrijdag 18 november 2011 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens de aannemer is de ruimte achter de schotten trouwens vrij maar zijn de schotten zelf wel onderdeel van de draagconstructie.
Van die platen die deel uitmaken van de contructie zien er voor leken altijd uit als vrij nutteloze dingen. Het is immers geen Balk of Muur of ander Duidelijk Stevig Ding.quote:Op vrijdag 18 november 2011 21:19 schreef Claudia_x het volgende:
Er zit een heel klein deel dat losgeschroefd kan worden tussen, sigme. Zou dat ook niet kunnen?
Toch maar een conservatiever tuinontwerp gemaakt, en ik vind het geslaagder:
[ afbeelding ]
Met eenvoudige pergola (lees: 2 palen en een balk) om een schommel aan te hangen. En een bank omdat ik verliefd ben geworden op een blauw-witte bank in het tuinontwerpboek.
Waar het om gaat bij het knieschot is dat de krachten in de kap afgedragen worden op de betonvloer. In het knieschot zit altijd een luik met vier schroeven bevestigd. Deze mag los en men mag er achter kruipen.quote:Van die platen die deel uitmaken van de contructie zien er voor leken altijd uit als vrij nutteloze dingen. Het is immers geen Balk of Muur of ander Duidelijk Stevig Ding.
Ik zou het de aannemer vragen. Die weet het wel, als het goed is.
Dragende knieschotten worden het meest toegepast bij schanierkappen. Hierbij heb je een doos bestaande uit een onderplaat, balklaag en bovenplaat. Natuurlijk ook isolatie en folies, tengels panlatten en heel veel nieten.quote:Op zondag 20 november 2011 21:55 schreef mefke79 het volgende:
jpajs: als je dus een dak hebt zonder knieschotten dan hebben die dikke balken ergens halverwege het dak (of bij groot dak, op meerdere plaatsen) dezelfde functie? Al kan ik me zo voorstellen dat de krachten dan richting muur gaan en niet richting vloer, maar goed, ik ben dan ook een echte bouwleek.
Over wat je hierboven schrijft, wij hadden deze tip gekregen voor een half jaar, maar doordat we zo lang met andere dingen bezig zijn geweest is het uiteindelijk pas na 2 jaar geworden. En er waren inderdaad hele grote kieren die we nu hebben kunnen afkitten. Alhoewel ook deze na een aantal maanden al weer een beetje bewegen. Dus ik ben bang dat je het wel altijd zult blijven houden bij nieuwbouw met trappen van zacht hout. Als je in mijn topic kijkt kun je de voor en na resultaten zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 19:32 schreef Claudia_x het volgende:
...
Een tip die we hebben gehad is om de trap de eerste 2 jaar niet te verven. Het hout gaat nog werken en dan schijn je weer allerlei kieren te krijgen...
De foto's verraden het wel. Maar ik houd het bewust ook een beetje vaag. Niet iedereen online hoeft te weten op welk nummer we precies komen te wonen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 07:27 schreef Bleie het volgende:
Als ik het goed in mijn hoofd heb zitten, fietste ik gisteren ongeveer langs jullie huis (weet natuurlijk niet exact welk van jullie is), straatje ziet er echt leuk uit!
Wel heel leuk ja!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ha, dat is nog eens snel antwoord! Dank!
Ik heb trouwens iets grappigs gevonden, namelijk kant-en-klare tuinen (ontwerp, handleiding en aanlevering materialen) op www.4stappentuin.nl.
Ik sluit hem even en kom hierop terug.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wel heel leuk ja!
En niet prijzig ook.
Je kunt overigens onderhoudsvrij potdekselen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |