De capaciteit van de verwarming in een ruimte word bepaald door de radiator en niet door met welke kraan er op de radiator gemonteerd is. Als er een ruimtethermostaat in de woonkamer zit, zal die afhankelijk de temperatuur waarop hij is ingesteld zorgen dat de woonkamer die temperatuur krijgt. Zet je deze op 15°C dan zullen de slaapkamers nooit de berekende 18°C halen met of zonder thermostatische kraanquote:Op vrijdag 11 november 2011 23:00 schreef No_Promises het volgende:
Zo garanderen ze bepaalde temperaturen per ruimte. Mijn s.vader weet dat dat alleen kan als er boven thermostatische kranen op de verwarming zitten. Die zitten er nu dus niet en daar gaan ze nu naar kijken. Zou bij mij echt niet opgekomen zijn.
Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 09:49 schreef loeszie het volgende:
Ik ben er geloof ik wel over uit dat er geen gras komt. Omdat het zo'n kleine tuin is wil je toch groot zitoppervlakte als er bezoek komt. En ik wil genoeg ruimte voor planten. Als Milou op het gras wilt spelen gaat ze maar naar het speeltuintje
Wij waren na de aankoop (en met name na de verkoop van ons vorige huis) volledig blut, dus de tuin had niet zo veel prioriteit. We hebben uiteindelijk van allerlei buren de standaard stoeptegels gekregen die in de tuinen waren gelegd, en daar achter een terras mee getegeld (verder hebben we gras - ik kan het toch wel aanraden hoor), en een deel van de voortuin (het idee van de voortuin is bij ons dat je daar je auto neerzet, maar aangezien we die niet hebben, gaan we een deel ook beplanten - maar dat wordt pas in het voorjaar).quote:Op zaterdag 12 november 2011 08:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou een reden zijn voor ons om de tuin zo snel mogelijk te laten betegelen. Zand zal onze vloer sowieso geen goed doen.
Natuurlijkquote:Op vrijdag 11 november 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?
Mag het ook low budget. Tijdje terug lagen er bij de Action houten horizontale lamellen. Van 60 tot 120 cm breed. Tegen Action prijzen. Zie ze bij alle Actions nog steeds liggen.quote:Op zondag 13 november 2011 10:54 schreef loeszie het volgende:
Ik vrees dat wij ook pas na mei iets aan de tuin kunnen gaan doen. Van ons belastinggeld![]()
Ik wilde eerst mijn vrijgekomen spaarloon aan de tuin besteden maar ik denk dat we het aan andere dingen moeten gaan uitgeven. Ik heb mijn zinnen gezet op houten luxaflex voor alle ramen. Katjing!
ik vind gras toch wel heel fijn hoor. Zeker met kinderen. Lekker met de waterbaan pielen gaat toch net wat fijner, picknicken, een speeltentje opzetten, een klein zwembadje... En dat je het dan gewoon leeg kan laten lopen allemaal.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het boek ook en het is inderdaad geweldig! Alleen weet ik nog steeds niet wat ik wil.Ik weet nu wel dat ik geen gras meer wil.
Blijf jij nog bij je ontwerp?
Volgens mij heeft ze het over horizontale lamellen en dus niet die kantoor achtige verticale. Luxaflex is maar een merknaam, zij verkopen ook verticalen lamellen en een heleboel andere dingen die jij volgens mij ook niet bedoeld.quote:Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef loeszie het volgende:
Lamellen en luxaflex is voor mij een wereld van verschil (in lelijkheid) maar bedankt voor de tip!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |