abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103851850
Terwijl de verhuizing juist weer heel ver weg is. De vloer kan pas in de tweede week van januari worden aangebracht, en daarna moet de keuken er nog in.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103853822
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november. *O*

Domme vraag: hoe monteer je plinten? :@ Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Plakken en nieten. Hoe hangt een beetje van het soort plinten af.
Aldus.
pi_103854100
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Aldus.
  dinsdag 1 november 2011 @ 22:29:24 #104
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_103854292
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november. *O*

Domme vraag: hoe monteer je plinten? :@ Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.

Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_103855150
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef Z het volgende:
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Goed om te weten. Toch maar een klusjesman zoeken dan.
pi_103855270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.

Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
Klinkt alsof spijkers de beste oplossing zijn! Maar zo te horen zouden we dus ook wel zonder kunnen. We kijken wel even aan wat de stucadoor ervan maakt. Dat is een kennis van ons, dus we hopen dat hij er iets moois van maakt.

Dank voor de info! Heel duidelijk.
pi_103864201
je hebt ook van die speciale tape. dat is makkelijker te verwijderen dan montagekit. je ziet er niets van. geen idee wat de nadelen daarvan zijn.
pi_103864285
Als je tot aan de vloer wilt laten stuken moet je daar expliciet om vragen. Mijn ervaring is dat stukadoors denken "er komt toch nog een plint". Zo werd ik zo'n beetje verplicht tot hoge plinten.
pi_103865061
Goed dat je het zegt, lezzer! Een plintloos huis staat me eigenlijk wel aan. Al hebben we de plinten wel al besteld.
pi_103866094
Ik vind plinten juist altijd erg mooi! Mooie hoge plinten...

Ik ben vorige week woensdag toevallig lang het bouwterrein gelopen, Claudia (we waren bij mijn broer aan het Koopvaardersplantsoen).

Ik vind het er leuk uitzien. Wel knus. Het voelde kleinschaliger aan dan de artist impression tekening doet vermoeden.
De verschillen in bouw ziet er leuk uit en een speelveldje ernaast is ook altijd mooi meegenomen.

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als de bestrating af is.

Ik vind het een veel leuker stuk dan het Koopvaardersplantsoen trouwens.
Dat oogt veel "kaler"...
pi_103867544
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.

Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.

Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
pi_103867570
En het zal mij benieuwen wanneer ze de bestrating aan gaan pakken!
pi_103868048
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.

Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.

Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
Ja, de buiksloterdijk is erg leuk!

De Kamperfoelieweg ligt wel wat hoger toch? Dat is in ieder geval een voordeel lijkt me.

Volgens mij kijkt hij vanuit zijn keuken op het project Koers Noord. Hij kijkt uit op een speelveld voor kinderen en daarachter zijn ze aan het bouwen. Aan de linkerkant (met de voordeur in de rug) ligt het nu nog troosteloze winkelcentrum de Banne. Als je vanuit Marjolein binnendoor naar het winkelcentrum loopt dan kom je langs zijn huis.

Het nieuwbouwproject waar hij nu woont heette Kaapstander
pi_103868298
Ja, Kaapstander! We zijn er regelmatig doorheen gereden. Die galerijflat ernaast is niet zo fraai, hè? Er zit hier naast Marjolein ook een soort galerijflat maar dan iets lager, heel lelijk. Mogen ze wat mij betreft tegen de vlakte gooien. :+
pi_103868423
Nee, zo'n grote blok. Inderdaad, het woord troosteloos voldoet wel ja.
Marjolein oogt veel vriendelijker. Meer groen eromheen en met het water dat achter de dijk loopt (wel weer eng...water :+ )

Die flats naast Marjolein zijn wel al oud, toch? Ze waren wat rommelig maar tegelijkertijd vind ik dat ook wel weer leuk.
Het moet niet allemaal strak zijn (zoals de Kaapstander juist wel is).
pi_103868506
Er wonen wel veel kinderen en er zijn regelmatig buurtbarbeque's enzo. Er is regelmatig wat te doen en de buurtbewoners van Noord zijn daar best actief in.
Wel leuk
pi_103868791
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng. :+

Het is trouwens heel makkelijk om het over slopen te hebben, maar in de praktijk ligt dat natuurlijk veel lastiger. Als woningen prima zijn maar alleen lelijk dan is slopen gewoon geldverspilling. Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk. De woningen die op de plek van Koers Noord stonden zijn gesloopt en daarmee is de samenstelling van de wijk ineens drastisch veranderd. Dat knapt niet alleen op maar is ook heel schrijnend.
pi_103869263
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng. :+
Ja, die bedoelde ik ook. Is dat niet hetzelfde stuk water? Het ligt wel heel dichtbij in ieder geval.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk.
Ja, precies. Dat maakt het meteen wat kleurlozer. Zou wel jammer zijn.
Maar veel mensen willen graag in wijken met alleen maar koopwoningen wonen om die reden natuurlijk.
Ik vind die oude flats met hun rommelige achterom/balkonnetjes wel gezellig
pi_103869337
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuin :o en ogen ook vaak rommelig en scheef
pi_103869406
Ik houd niet zo van gated communities. Ik woon nu met veel plezier in Oost vanwege de gemengde samenstelling van de wijk. Oost heeft ook zo haar troosteloze delen, hoor, maar ik vind het toch een fijn stadsdeel om in te wonen. Ik heb delen van Noord gezien waar ik écht niet zou willen wonen, meer naar de oostkant toe. En van de Kamperfoelieweg en Floradorp word ik ook niet vrolijk. Maar goed, ons wijkje wordt vast heel leuk. :+
pi_103869441
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef lily het volgende:
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuin :o en ogen ook vaak rommelig en scheef
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
pi_103875692
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
Mijn tante heeft op de Buiksloterdijk gewoond, in een dijkhuisje. Inderdaad heel idyllisch, prachtig huisje om te zien. Maar klein, en de trap naar de keuken was zo stijl dat het bijna levensgevaarlijk werd. (En een keuken beneden en de woonkamer boven is echt maar eventjes leuk.)
Ik heb toentertijd ook nog een grote foto van het straatnaambordje van jullie straat gekregen, die hangt nog naast mijn slaapkamerdeur. (Drie keer raden hoe ik heet) :)
pi_103876829
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
pi_103887475
Hai, ik kom hier ook maar eens even kijken ;).

Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan :D.

En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
pi_103887802
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
pi_103891579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)

*Gaat weer in vol-modus* :)
pi_103929337
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:45 schreef No_Promises het volgende:
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Het is de officiële sleuteloverdracht! De vooroplevering hebben we volgende week al. :o

quote:
Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Tja, de stucadoor gaat eerst flink aan de slag. En die gaat ook alles voor ons verven. Ook kunnen we kleine klusjes doen, zoals wasbak en kraan monteren, gordijnroedes ophangen... Maar het zal allemaal wel even stil komen te liggen. We wisten dat december een drukke maand is voor de vloerleverancier. Bedrijven sluiten dan hun pand en dat is hét moment voor hen om de vloer aan te laten pakken. Die gaan dus voor. Mocht er een gaatje vrijkomen dan kan onze vloer eerder worden aangebracht.

Het aanbrengen van de vloer duurt 5 dagen en daarna moet 'ie in ieder geval 3 dagen drogen voor de keuken erin kan. Veel eerder dan 1 februari zal de verhuizing dus niet zijn.

quote:
Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
Jemig de pemig, dat is snel! Fijn dat het zo voortvarend kan.
pi_103929640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef Bleie het volgende:
Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan :D.
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?

Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen. 8-) Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?

quote:
En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
pi_103929733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 20:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)
Gelukkig krijgen wij heel leuke buren! *O*

Ik vind het zo lief dat jullie m'n topic volgen. Het is gewoon een suffe rijtjeswoning en we doen ook nog eens vrijwel niets zelf. :+
pi_103931887
Claudia, dat van die schutting is wel een punt ja. Je wilt echt niet aan twee kanten een hoge schutting tot 180 cm, dan voel je je echt opgesloten. Wij hebben wel aan twee kanten schuttingen, maar die zijn maar 170 of 165 en je kijkt er bijna doorheen (verticale latjes), dat geeft een heel open gevoel.

En *O* voor de bijna oplevering!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_103932552
Ja maar ja maar, hoe moet dat dan met naakt zonnen?
  donderdag 3 november 2011 @ 21:48:45 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_103934490
Een windscherm om je heen bouwen, weet de buurman tenminste wanneer hij vanuit het slaapkamerraam je tuin moet gaan bewonderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_103939177
claudia, wat leandra zegt dus.
Of, dakraam open en dan hopen dat de zon precies zo binnenschijnt dat je op zolder kan naakt zonnen.
pi_103945849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?

Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen. 8-) Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?

We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.

quote:
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
Nou ja, we hebben deze zomer natuurlijk niet overdreven veel in de tuin gezeten ;). Het oorspronkelijke plan was om twee hoge schuttingdelen te plaatsen, en verder lagere, om het tunneleffect een beetje te voorkomen, met hoogstens een soort jip-en-janneke-gat voor de kinderen, maar we zijn daar allemaal een beetje laks in geweest, dus uiteindelijk staat er nu nog steeds niets. We hebben wel goede afspraken gemaakt met de buren over direct aan de bel trekken bij enige vorm van irritatie.

En verder kijken de achterburen sowieso de tuin in, dus echt veel privacy heb je toch niet.
pi_103952104
Hey buurvrouw! Wat jammer zeg dat de vloer zo laat gedaan kan worden. Wij nemen trouwens ook geen plinten want de vloer wordt afgekit. Ik vind plinten ook ondingen en niet mooi. Ik geloof dat wij mazzel hebben met de vloerenlegger want die kan gelukkig tussen kerst en oud&nieuw. Op 9 januari wordt de keuken geïnstalleerd en 15 januari willen we gaan verhuizen. Jammer dat we elkaar dan mislopen want we gaan begin febr gelijk op vakantie. Maar we worden buren dus we zullen elkaar nog vaak genoeg zien :+
pi_103959736
En als jullie terug zijn van vakantie gaan wij net weg. :D

Van onze vloerleverancier hebben we begrepen dat plintloos niet kan. We krijgen nog informatie daarover als hij de ondervloer komt inspecteren.
pi_103959832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 02:40 schreef Bleie het volgende:

[..]

We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.
Ik vind structuur ook vreselijk. Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur. :+

Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
pi_103961807
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 15:48 schreef Claudia_x het volgende:

Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur. :+

O+

quote:
Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
Wij hebben alles in RAL 9010 laten doen (een vrij standaard off-white). Kleur hebben we aangebracht door in elke kamer één muur te behangen, en met meubels en accessoires. Ben er heel blij mee. Alleen in de keuken moeten we nog iets anders bedenken ooit (we hebben geen achterwand genomen (geld was op), en dat is toch niet zo heel handig ;) .
pi_104008324
Spannend hoor, het is al bijna zover!!
pi_104039759
Ze zijn bezig met de straat *O*

pi_104040171
Hey, gave foto's! Goed om te zien dat ze ermee bezig zijn.
pi_104040218
Er hangen ook nog geen voordeuren in, hè? Dat ze daar zolang mee wachten.
pi_104040923
Nee raar eigenlijk. Ik hoop ook dat er alleen woonverkeer is in deze straat. Op de impressietekening zie je echt autoverkeer, maar volgens mij klopt dat niet omdat het nu alleen een fietspad is waar je uitkomt...
pi_104041057
Wordt de weg niet doorgetrokken dan, zoals op onderstaande impressie?

pi_104044340
Ja maar volgens mij is de weg helemaal bovenaan nu fietspad toch?
pi_104045177
Jep, maar in de impressie loopt er een fietspad naast. Nou ja, het zal mij benieuwen! Er zal sowieso alleen verkeer van de buren komen, maar het is wel fijn als wij geen auto's voor het huis hebben rijden.
pi_104045849
Ja dat fietspad klopt maar de autoweg zou een doodlopende weg moeten zijn. Tenminste ik hoop niet dat ze de autoweg doortrekken zoals op de impressie. Zou fijn zijn alleen bestemmingsverkeer!
pi_104051099
Heb je aanleiding om te denken dat het een doodlopende weg wordt? Zag het er zo uit op locatie?
pi_104053899
Volgens mij begrijp je me niet..
pi_104068893
Even kijken of ik het beter kan uitleggen. Op de impressie zie je de autoweg doorgetrokken. Maar in realiteit is daar aan het einde helemaal geen autoweg want daar is alleen een fietspad met een tunneltje onder de kamperfoelieweg. Het zou dus logisch zijn als de straat een doodlopende weg zou worden voor auto's. Of denk jij dat ze die autoweg doortrekken? En dat het fietspad dan verdwijnt? Want er is daar geen ruimte voor beide volgens mij.
pi_104138324
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed hoe het er op locatie uitziet. Ik ben er telkens vanuit gegaan dat ze de situatie daar nog zouden veranderen. Ik zal er komende vrijdag eens naar kijken. Maken jullie ook gebruik van de mogelijheid om de woning dan te inspecteren?

Morgen gaan we trouwens naar banken kijken! Eigenlijk is er nog steeds maar één bank die ik echt mooi vind, maar goed. Ik moet m'n lief toch de indruk geven dat ik opensta voor een goedkoper alternatief. :+
pi_104166528
Bank gekocht!

De rugleuning kantelt naar achter:

Poef:

pi_104167029
Mooooooi! Ik ben er vrijdag trouwens niet, Koen wel. Ik blijf thuis werken en ben bij Milou. Vrijdag is papadag vandaar.
  woensdag 9 november 2011 @ 18:51:34 #154
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_104170972
Mooie bank, ben ik benieuwd welk merk het nu geworden is (en of deze ook betaalbaar is).
pi_104172057
Het is de Hopper van Roderick Vos! Verkrijgbaar vanaf 1849 (2,5 zits) en 1949 euro (3 zits). Je krijgt tijdelijk 20% korting. Er komen extra kosten bij als je een duurdere stof kiest.
pi_104173302
Mooie bank, ik vind de poef ook erg leuk!
Wij hebben vandaag de vooroplevering gehad. Viel nog wel een beetje tegen, ze moeten nog best veel doen voor de 26e. Er waren nog geen toiletten. Alle contactdozen moesten nog afgemonteerd worden. De trappen geverfd. De kozijnen + deuren binnen zaten er nog niet in. De dakkapellen waren nu nog erg lelijk afgewerkt van binnen, ik ben benieuwd wat ze daar nog aan gaan doen.
Ik ben erg benieuwd hoe ver jullie huis vrijdag al klaar is. Misschien is het ook wel normaal dat er in de laatste 1,5 week nog veel gedaan moet worden. Ik werd er alleen wel een beetje zenuwachtig van ;-)
pi_104173831
Jemig, dan moet er zeker nog een hoop gebeuren! Ik ben heel benieuwd hoe onze woning eraan toe is.

De trappen worden bij jullie dus geverfd? Ik herinner me dat mijn vader dat indertijd zelf nog moest doen. (De pot verf heeft ruim 10 jaar op de trap gestaan en is nooit opengemaakt. :') ) Het is zo'n klusje waar ik absoluut geen zin in heb.
pi_104175414
Ja dat hoorde erbij, afgelakte trappen. Ik moet er ook niet aan denken om dat zelf te doen! Ik ben ook erg blij met de kunststofkozijnen die we dus ook niet hoeven te verven.
pi_104185259
om de 'feestvreugde' even te temperen: in onze nieuwbouwwoning hadden we ook afgelakte trappen, maar mooi dat die dus al binnen een jaar van een nieuw laagje voorzien zijn. Ze waren namelijk geschilderd met een dun laagje verf en geen traplak.
Enne, wees blij dat er nog geen deuren/wc's ed inzitten: wat er niet is kan ook niet beschadigd of gejat worden.
Claudia gave bank!
pi_104224198
Mooie bank!!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104235571
Fijn dat je het even meldt, mefke! Dan vraag ik er expliciet naar.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 10:13:10 #162
5428 crew  miss_sly
pi_104236641
Ik vind de bank mooi maar de poef echt prachtig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104238112
Grappig dat je dat zegt, miss, want juist vanwege de poef zat ik erg over dit model te twijfelen! Uiteindelijk heb ik besloten dat ik het toch mooi vond. Maar ik had er even voor nodig.

We gaan zometeen naar het huis kijken! Vooroplevering. Ik vind het spannend.
pi_104238140
Over de bank: die komt dus los in de ruimte te staan en dat heeft ook meegewogen in onze keuze voor dit model. De achterkant is heel fraai, met de rugleuning die wat achterover helt.

Voor mensen met (kleine) kinderen: je kunt stoffen een Protexbehandeling laten geven en daarmee zou je bank 5 jaar gegarandeerd vlekvrij moeten blijven. Zo'n behandeling gaat alleen niet op wollen stoffen, die van zichzelf al een vlekafwerende kwaliteit schijnen te hebben. Als er iets op valt dan zou een doek met water genoeg moeten zijn om de vlek te verwijderen (binnen zekere grenzen, vermoed ik zo).

Wij hebben de duurste stof gekozen (Hallingdal) omdat die minder snel zou slijten en van zichzelf al behoorlijk vlekbestendig is (want wol). En de stof zou ook mooier om de bank blijven zitten aangezien er wat rek in zit.

Ik voel me zomaar ineens heel volwassen! :D Ik geloof dat dit het eerste meubelstuk is waar we grof geld aan hebben uitgegeven omdat we hopen er langere tijd mee te doen. En omdat het kan. :+
pi_104238491
Iemand anders op het forum had zelf een tafel ontworpen en laten maken. Ik speel ook nog een beetje met dat idee. Het lijkt me heel handig om een tafel zo te ontwerpen dat je er je laptop, opladers en snoeren in kwijt kunt. En ik wil een zitbank aan tafel hebben.

Maar goed, eerst gaat de huidige tafel gewoon mee. Ivan heeft er van de week butsen in geslagen. Da's vast een teken, of niet? O-)
pi_104238626
We kwamen nog toffe kunst tegen in de Villa Arena (je zou denken dat dat een contradictie is, maar nee).

Doet me aan Murakami denken. O+ Acryl op doek, 120 x 120 cm, 550 euro! Maar we geven al zoveel geld uit dat we ons hebben ingehouden.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 11:26:09 #167
5428 crew  miss_sly
pi_104239075
Wij zijn ook nog op zoek naar kunst, maar dat valt nog niet mee. We waren naar de affordable art fair geweest, maar dat affordable zat hem toch in andere portemonnees, dachten wij (vanaf een duizend of drie kon je leuke werkjes kopen :') )
pi_104239169
Je kunt hier kijken of er iets voor je bijzit, miss.

Wij hebben veel mazzel met schoonouders die wel eens kunst kopen en ook zo nu en dan iets afstaan. Zo komen wij aan ons schilderij.
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:30:45 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104239242
Wij zijn pas na een half jaar in ons nieuwe huis eens gaan kijken voor kunst. We zijn om te beginnen eerst maar eens iets gaan huren!

Mooie bank, overigens. Weet uit ervaring dat het prettige leuningen zijn voor laptop of IPad. Alleen kan er op de rugleuning wat moeilijker een kat liggen. :)
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator vrijdag 11 november 2011 @ 11:32:16 #170
5428 crew  miss_sly
pi_104239297
Ik denk dat ik de rugleuning wat laag vind, dat lijkt tenminste op de foto. Ik wil graag tot en met mijn schouders tegen de leuning kunnen leunen.

Wij wonen inmiddels ruim 3 jaar hier, maar we hebben echt nog niets aan de muur hangen. Alleen in de slaapkamer een foto van het Forum romanum in Rome. Wordt wel tijd dus voor wat aankleding :P
pi_104239534
Ik heb de armleuningen uitvoerig getest op lekker liggen om tv te kijken. In dat opzicht beviel de Bloq van Roderick Vos beter dan het model dat we nu hebben. We moeten t.z.t. nog kussens kopen voor op de bank.

We hebben geen katten meer. Als we die nog wel hadden had ik denk ik niet zo'n dure bank durven kopen. Onze huidige bank werd bij vlagen als krabpaal gebruikt.

Dit geeft je een aardig beeld van hoe hoog de rugleuning is, miss:

Ik vind de bank heel comfortabel zitten. Je zakt er niet in weg maar zit ook niet zo actief dat je je niet op je gemak voelt. En de bank nodigt ook uit om je armen over een leuning te gooien.

Deze kleur bank vind ik trouwens erg mooi (dat kleed is volgens mij ons kleed!), maar we zijn toch voor een veel donkerdere bank gegaan. Ik durf het met kinderen niet aan, zo'n lichte bank.
pi_104239584
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?

Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
pi_104239783
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro :)

Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
  vrijdag 11 november 2011 @ 11:45:31 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_104239803
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?

Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
Nee, maar wel een die er een beetje op lijkt. Niet zo chique als die van jullie, overigens ook met stof en die behandeling, maar wij morsen weinig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_104239893
Dat is nog een reden dat ik een bank voor aan tafel wil: als ze willen eten klem ik ze erin vast zodat ze niet door de woonkamer wandelen en met hun vieze handjes mijn geliefde bank smoezelig maken.

Ik vermoed trouwens dat de hoes van de Hopper afneembaar is, want ik zag een rits aan de achterkant. Ik heb er alleen niet naar gevraagd, stom genoeg.
pi_104239942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 11:45 schreef Bleie het volgende:
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro :)

Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
Oh, dat klinkt leuk! Dat is prijstechnisch sowieso een slimme zet, om iets te kopen van een beginnend kunstenaar.
pi_104249585
Zo, net klaar! ik dacht dat de verandering niet zo groot zou zijn, maar dat was die wel! Wat gaaf om het huis zo af te zien. Er waren wel wat kleine punten van kritiek, en een grote: de ramen zijn bij iedereen beschadigd.

Loeszie, je lief was de held van de dag. We werden een uur te vroeg weggestuurd en hij heeft ter plekke de hoofdas nemer gebeld en geregeld dat we konden blijven.
pi_104251789
Tip voor kunst kopen: ga voor zeefdrukken. Dit is een stuk goedkoper omdat ze in oplage worden gedrukt. Of kijk naar kunst wat in oplage is gedrukt op dibont. Of fotografie.
Ga gewoon eens op stap in A'dam naar kleine galerietjes. Als je nog adresjes wil dan kan ik wel wat navragen.
Wat je ook kan doen is je smaak even aan me doormailen. Een vriendin van me heeft heel lang in een galerie gewerkt (galerie VIPS) en die weet misschien dan wel goede kunstenaars die bij jullie smaak past) zij heeft trouwens een behoorlijke kunstcollectie voor niet veel geld opgebouwd.
pi_104251826
En anders de kunstuitleen!!
pi_104251959
Oh, interessant, wickie! Daar ga ik je nog even over pm'en.

Vanavond volgen er foto's trouwens. Eerst de kindjes ophalen, van eten voorzien, naar bed doen en dan met gegrilde vis van onze favoriete bezorgboer op de bank ploffen. :+ Volgens mij heeft je lief geen foto's gemaakt, loeszie, dus voor jou zal het ook wel leuk zijn om bepaalde dingen te zien!
pi_104252068
Meevaller van de dag was eindelijk eens de badkamer! Betegeld en ingericht valt het wel mee met het formaat.
pi_104252155
Ik liep de hele tijd als de dorpsidioot tegen iedereen te fluisteren. :') Ik ben m'n stem kwijt en voel me er behoorlijk door gehandicapt.
pi_104252849
Oohhh ben benieuwd naar de foto's!!!
pi_104253830
Koen heeft wel een paar foto's gemaakt. In ieder geval van de voordeur. Het toilet is hij vergeten :')

Wat zonde dat alle ramen waren beschadigd he? Echt dan ben je toch een enorm domme schilder als je lekker de ramen mee schuurt }:|

Ik heb nog even in de map nagekeken en de trap wordt helaas alleen maar in de grondverf gezet. Dat is wel een tegenvaller.

Wat fijn dat de badkamer toch ruim oogde! Ben heeeeel benieuwd naar de foto's. Enne wat een held he mijn lief *;
pi_104254877
Ons toilet is hetzelfde zag ik! Ik heb er foto's van.

En de beschadigingen op de ramen waren me niet opgevallen als Koen ons er niet op had geattendeerd. :o
pi_104256082
Wat leuk dat het toch weer zo anders was! En fijn dat de badkamer meeviel, maar balen van de ramen. Ben benieuwd naar de foto's.
pi_104257184
Ja we hebben dezelfde wc :+
pi_104264527
Oké, komt 'ie! Ik heb vooral foto's van de details gemaakt.

De stand van zaken in de straat:

Deze foto geeft de grootte van de voortuinen aardig weer:

Als ik het goed heb loopt onze voortuin iets verder dan de betegelde opgang, ongeveer tot de groene markering:

Ik heb nog even goed gekeken naar het werk aan de weg. Er wordt helemaal niets gedaan om de weg door te trekken, maar daar zou in de toekomst wel ruimte genoeg voor zijn:

Onze voordeur! *O* De bordjes met de huisnummers zijn ookal gemonteerd. (Ik heb ons nummer weggepoetst.) Er zit nog iets om de deurklink heen waardoor die er op de foto wat maf uitziet, maar in het echt is 'ie ook wel een beetje maf. Hij is vrij rond van vorm in plaats van langwerpig:

De hal, met rechts eerst het toilet en daarnaast de meterkast. Het raam boven de deur moet nog gemonteerd worden:

De vloer en achterwand van het toilet zijn grijsbetegeld, de rest wit. Ik vind het wel jammer dat die achterkant niet echt tot z'n recht komt doordat je die vrijwel niet ziet. Wel ben ik blij dat we voor lichtgrijs en wit hebben gekozen in plaats van donkerdere tinten, want in het toilet zit geen raam en dus is de ruimte donker.

Hier zie je het grijs iets beter:

Voor zover ik dat in kan schatten - ik ben een totale leek - is het toilet mooi betegeld. Let op de lichtgrijze in plaats van witte voeg. :+ (Jouw lief was ook over het tegelwerk te spreken, loeszie.)

Zo ziet de hal er vanuit de woonkamer uit:

De deur achterin de tuin zit er ook in! Best mooi, vind ik.

De vensterbanken zijn heel licht van kleur:

Ons uitzicht vanuit de keuken:

Wat is er toch veel ruimte aanwezig in de trapkast!

Nog een keer de hal:

Ik vind de trap ook zo gaaf, al weet ik niet goed waarom. :+

De trapleuningen (hout!) zijn ook gemonteerd:

De aangename verrassing, de badkamer!

Ik ben weg van de donkere tegels. O+

We hebben een douchescherm gekozen dat uit twee delen bestaat:

De thermostaatkraan is wat slanker en eleganter dan die in onze huidige badkamer:

En ik ben blij met het bad (niet het standaardmodel) dat we hebben gekozen!

De radiatoren zijn onder de ramen gemonteerd:

Op alle ramen zit zo'n euh, ding:

En wat me ook opviel is dat de deuren van alle slaapkamers een slot hebben:

Onze achtertuin vanuit onze slaapkamer:

En vanuit onze slaapkamer kun je het torentje zien! (Welk torentje? Nou euh, geen idee. Maar leuk is het wel, toch?)

De trap naar de zolder ziet er kindproof uit:

Dakramen zien er prima uit:

Ik had niet verwacht dat ze de lichtschakelaar op zolder hier zouden monteren!

Het luik waarmee we bij de ruimte op zolder achter de schotten kunnen komen zit dicht. We moeten even bedenken hoe we ervoor gaan zorgen dat we erbij kunnen. Ik ben heel benieuwd hoe de ruimte daarachter eruit ziet.

De berging is lekker ruim! Dat komt op de foto's niet echt over:

We hebben elektriciteit in onze berging, heel fijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 11-11-2011 21:34:43 ]
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:50:39 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104265847
die lichtknop :o dat is toch tijdelijk mag ik hopen?
is dat even lelijk gemonteerd
pi_104265937
Dat lijkt me hartstikke permanent!

Het is net alsof ze de zolder niet als een volwaardige leefruimte zien maar als berging. De afwerking is er minder goed en er zaten bijvoorbeeld ook geen radiatoren in het oorspronkelijke ontwerp.
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:55:08 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104266171
wat vind je er zelf eigenlijk van?
ze doen nog niet eens moeite om de leiding weg te werken. tis verdorie nog opbouw ook.
misschien denken ze: het is de zolder maar
  † In Memoriam † vrijdag 11 november 2011 @ 21:55:48 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_104266227
maar verder is het een mooi huis hoor. die badkamer is ook erg mooi.
pi_104266383
De schakelaar valt niet zo op, dus ik kan er niet mee zitten. Wat meer opvalt zijn de buizen (je ziet op de achtergrond een deel) en dat er allemaal schroefjes zitten in de platen onder het raam en de platen die als schotten fungeren.

Ik begrijp het niet zo goed. Volgens mij gebruikt vrijwel iedereen die ruimte als leefruimte, namelijk als werkkamer of extra slaapkamer.
pi_104267909
Mooi hoor! Dat torentje, is dat niet van de Buiksloterkerk? Weet even niet welke kant jullie precies op kijken.

En niet om te zeuren, maar de trappen lijken hetzelfde euvel te hebben als bij ons: er zijn haast geen traphekjes op te monteren (weet niet zeker of jullie die nog nodig hebben, maar toch). Ik snap dat niet in nieuwbouwwoningen waar veel gezinnen met kleine kinderen gaan wonen.

Er zijn wel leuke dingen te doen met trappen, gebaseerd op dit topic, heb ik er bij ons dit van gemaakt:

vrijdag 11 november 2011 @ 22:29:09 #195
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_104268362
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
pi_104268682
Ziet er al completer uit dan het onze! Mooie badkamer ook!
Wij hadden overigens de optie om van de zolder echt een leefruimte te laten maken. Dat kostte echt duizenden euro's, belachelijk dus.
Wij hebben woensdag gevraagd hoe het zat met de ruimte onder de schuine kanten op zolder. Bij ons zit er ook zo'n plaat voor. Daarachter zitten dragende delen van de dakconstructie. Je kunt er dus wel iets achter zetten, maar geen grote dingen zoals skispullen bijvoorbeeld.

Wat stom van die schilder trouwens, schuren lijkt me nogal een basisding wat dan toch niet fout zou mogen gaan.

Bij ons zijn de vensterbanken door de aannemer teruggestuurd naar de leverancier vanwege beschadigingen. Zijn jullie vensterbanken ook van composiet? Ze lijken erg op die van ons.
pi_104269196
Mooi huis :Y hoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_104269336
Goed om te weten dat er geen open ruimte achter zit, NP! Wel heel jammer. Ik weet niet of de vensterbanken van composiet zijn. In één van de vensterbanken zit wel een butsje. Ik weet niet of het erg genoeg is om de vensterbank daarvoor te vervangen, maar we hebben het wel op de lijst gezet. De 24e hebben we de officiële oplevert met iemand van Eigen Huis die meekijkt. Gelukkig maar, want wij hebben er de ballen verstand van.

Bleie, dat topic heb ik inderdaad al die tijd in m'n achterhoofd gehouden! Ik twijfel nog wat met de trappen te doen. Ik heb dit als inspiratieplaatje opgeslagen:

Maar eigenlijk staan lichte ruimtes me wel aan. Alles wat kleur heeft springt er ineens uit. Dan kun je nog eens een mooi kunstwerk ophangen:

pi_104269388
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi huis :Y hoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?
pi_104269485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
Ik vind het ook geen onlogische plek, maar net bovenaan de trap had me ook niet onlogisch geleken.

De vriend van mijn moeder is elektricien. Misschien ga ik wel even vragen of hij er iets aan kan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')