Plakken en nieten. Hoe hangt een beetje van het soort plinten af.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november.
Domme vraag: hoe monteer je plinten?Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.quote:Op dinsdag 1 november 2011 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november.
Domme vraag: hoe monteer je plinten?Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
Goed om te weten. Toch maar een klusjesman zoeken dan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:26 schreef Z het volgende:
En het is een e-nor-me rotklus en je hebt ze zeker nodig.
Klinkt alsof spijkers de beste oplossing zijn! Maar zo te horen zouden we dus ook wel zonder kunnen. We kijken wel even aan wat de stucadoor ervan maakt. Dat is een kennis van ons, dus we hopen dat hij er iets moois van maakt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Plinten zijn vooral nodig om oneffenheden aan de rand van de vloer en de rand van de muur af te dekken. Jullie vloer zal waarschijnlijk wel tot aan de randen mooi te leggen zijn, als je dan ook nog een stucadoor vind die helemaal tot onderaan strak stuct zou je geen plinten nodig hebben.
Hoe je plinten monteert is afhankelijk van het soort plint en of je wilt dat ze demontabel zijn. Je kunt dus kiezen uit schroeven (schroeven blijven zichtbaar dus alleen als je je plinten er nog makkelijk af wilt halen zou ik dit doen), spijkers (hoe kleiner de spijker hoe onzichtbaarder) en montagekit. Nadeel van montagekit is dat je je plint er alleen af kunt halen als je of je muur of je plint kapot maakt. Verder moet je tot de kit droog is, de plint onder spanning houden zodat deze mooi aansluit op vloer en muur. Ook bij 10sec. kit is dit langer dan 10 sec vooral als muur en vloer niet exact vlak zijn, wat meestal het geval is.
Na al deze praktische info, succes met klussen en verhuizen. Het komt nu wel heel dichtbij!!
Ja, de buiksloterdijk is erg leuk!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Grappig dat je dat zegt! We hebben namelijk ook naar het project op het Koopvaardersplantsoen gekeken, Koers Noord heet dat. We hebben er best over getwijfeld, vooral omdat de huizen daar van binnen een fijnere indeling hadden. Maar de tuin lag daar ook minder gunstig, het project leek minder voortvarend te verlopen en we vonden de onmiddellijke omgeving van Marjolein leuker, met de Buiksloterdijk en het groen eromheen.
Wat ik nog steeds een groot nadeel vind aan de locatie van Marjolein is de Kamperfoelieweg. Daar komt toch best veel verkeer langs en dat blijft slikken.
Je broer woont waarschijnljik in een nieuwbouwwoning naast Koers Noord? Dat project was al af en er waren nog een paar woningen te koop. Volgens mij heeft miss_sly daar ook nog een woning bezichtigd, of was van plan dat te gaan doen. Ik vind de buurt er wat troosteloos uitzien en dat wordt versterkt door de grijze facade.
Ja, die bedoelde ik ook. Is dat niet hetzelfde stuk water? Het ligt wel heel dichtbij in ieder geval.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Er looopt ook een sloot naast het stuk Marjoleinstraat dat haaks op de Kamperfoelieweg ligt. Ik vind het nu al doodeng.
Ja, precies. Dat maakt het meteen wat kleurlozer. Zou wel jammer zijn.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Bovendien verdrijf je met dat soort acties wel de laagste inkomensgroepen uit de wijk.
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)quote:Op woensdag 2 november 2011 11:55 schreef lily het volgende:
Die huizen op de dijk kosten trouwens een fortuinen ogen ook vaak rommelig en scheef
Mijn tante heeft op de Buiksloterdijk gewoond, in een dijkhuisje. Inderdaad heel idyllisch, prachtig huisje om te zien. Maar klein, en de trap naar de keuken was zo stijl dat het bijna levensgevaarlijk werd. (En een keuken beneden en de woonkamer boven is echt maar eventjes leuk.)quote:Op woensdag 2 november 2011 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ik ben benieuwd hoe het daar met verzakkingsgevaar zit. Maar het is er wel erg idyllisch, vooral als je de achterkant aan het water ziet. (Het zal inderdaad het water zijn waar je eerder op doelde.)
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)quote:Op woensdag 2 november 2011 15:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk, Candaasje! Woont er nog steeds familie van je in dat dijkhuisje, of is het inmiddels verkocht? (Daar is iemand vast erg rijk mee geworden.)
Het is de officiële sleuteloverdracht! De vooroplevering hebben we volgende week al.quote:Op woensdag 2 november 2011 19:45 schreef No_Promises het volgende:
Wat fijn dat jullie nu een definitieve datum hebben. Krijg je dan ook de sleutel of is het een vooroplevering?
Tja, de stucadoor gaat eerst flink aan de slag. En die gaat ook alles voor ons verven. Ook kunnen we kleine klusjes doen, zoals wasbak en kraan monteren, gordijnroedes ophangen... Maar het zal allemaal wel even stil komen te liggen. We wisten dat december een drukke maand is voor de vloerleverancier. Bedrijven sluiten dan hun pand en dat is hét moment voor hen om de vloer aan te laten pakken. Die gaan dus voor. Mocht er een gaatje vrijkomen dan kan onze vloer eerder worden aangebracht.quote:Tjee dat de vloer pas in januari komt, dat is balen! Boven komt ook dezelfde vloer toch? Dan kun je echt nog weinig doen de komende tijd.
Jemig de pemig, dat is snel! Fijn dat het zo voortvarend kan.quote:Wij krijgen 21 november de sleutel. We hopen er met de jaarwisseling al in te zitten. Ben benieuwd of we dat gaan halen.
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?quote:Op woensdag 2 november 2011 19:37 schreef Bleie het volgende:
Grappig, jullie huis doet me wel wat aan het onze denken, al is de indeling toch wel anders. Maar het ziet er superleuk uit. Wordt het behangklaar opgeleverd? Dat was bij ons wel zo, en daar heb je dus eigenlijk niets aan. Wij hebben het hele huis laten stucen met een heel dun laagje stuc (daar is een naam voor, maar die ben ik vergeten. Mocht je nog iemand zoeken, dan heb ik de naam van dat klusbedrijf nog wel. Kostte 11 euro per meter, inclusief spuiten in elke willekeurige RAL-kleur, ziet er superstrak uit. Hij heeft hier zo'n beetje de hele straat gedaan.
Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?quote:En over de tuinen: ik weet niet hoe groot die bij jullie worden, bij ons zijn ze ongeveer 5 x 7, dus vrij klein. Tot nu toe hebben wij maar aan één kant een schutting, omdat die buurvrouw dat heel graag wilde (over de hele diepte van de tuin 1.80 m hoog, ben er nog steeds niet echt blij mee). Aan de andere kant hebben we nog geen schutting, al is het plan wel om één of twee schuttingdelen te plaatsen. De buren en wij hebben kinderen die even oud zijn, en die hebben zo beide tuinen ter beschikking. Bevalt ons uitstekend.
Gelukkig krijgen wij heel leuke buren!quote:Op woensdag 2 november 2011 20:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee het is verkocht, ik weet niet precies voor hoeveel, maar ze hebben er een leuk jaren-30 huis van kunnen kopen. (Er kwamen kinderen, en dan is een klein huisje met een gevaarlijke trap niet alles.). Ze zijn nu geen miljonairs, maar ze kunnen wel gewoon ruim leven. (het heeft geloof ik wel wat moeite gekost, omdat de buren tegen kijkers liepen te verkondigen dat er scheuren in de muren zaten. Dat was niet waar, maar ja, schrikt kijkers wel af natuurlijk. Was nogal vreemd, want ze hadden juist al veel ruzie, dus dan zou je toch juist nieuwe buren willen? Afijn)
We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij ons worden de muren ook behangklaar opgeleverd. Van ons huidig appartement weet ik dat de muren er dan redelijk uit kunnen zien, maar dat ze eigenlijk toch nog wel iets nodig hebben. Daarom laten we de boel ook stucen. Hoelang geleden hebben jullie dat laten doen? Merken jullie iets van scheuren? Hebben jullie nog voorzorgsmaatregelen getroffen om scheuren te voorkomen?
Dank voor het aanbod! We hebben al een mannetje dat we kennen en het voor een mooi prijsje gaat doen.Maar 11 euro inclusief spuiten in een willekeurige RAL-kleur is wel een superprijs! Hebben jullie het stucwerk laten spuiten (met een beetje structuur erin)?
Nou ja, we hebben deze zomer natuurlijk niet overdreven veel in de tuin gezetenquote:Vind je dat niet vervelend i.v.m. privacy?
Ik vind structuur ook vreselijk. Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur.quote:Op vrijdag 4 november 2011 02:40 schreef Bleie het volgende:
[..]
We hebben het eigenlijk direct na de oplevering (in maart) laten doen. Heb tot nu toe alleen in de slaapkamer een dunne scheur ontdekt. Wij hebben zelf niets gedaan tegen scheuren, maar ik geloof dat zo'n dunne laag minder snel scheurt of zo. En wij hebben (tegen het advies van de stucadoor in trouwens) alles helemaal glad, omdat ik niet hou van structuur in mijn muren, maar dat kon ook. Het is inderdaad eerst gestuct, en daarna gespoten.
quote:Op vrijdag 4 november 2011 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Hoewel ik er ook wel een beetje romantische gevoelens bij heb. Toen ik mijn lief net leerde kennen sliepen we nog samen in een eenpersoonsbed. Heel knus. En dan lag ik steevast tegen de muur met structuur.
Wij hebben alles in RAL 9010 laten doen (een vrij standaard off-white). Kleur hebben we aangebracht door in elke kamer één muur te behangen, en met meubels en accessoires. Ben er heel blij mee. Alleen in de keuken moeten we nog iets anders bedenken ooit (we hebben geen achterwand genomen (geld was op), en dat is toch niet zo heel handigquote:Suffe vraag, maar heb je de muren 'gewoon wit' laten spuiten, of een bijzondere kleur off-white? Er was hier pas iemand in het topic die het erover had dat een bepaalde RAL-kleur heel geschikt was, en een andere juist weer niet.
Nee, maar wel een die er een beetje op lijkt. Niet zo chique als die van jullie, overigens ook met stof en die behandeling, maar wij morsen weinig.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:40 schreef Claudia_x het volgende:
Maar begrijp ik nu dat jij de bank ook hebt, Lienekien?
Oh, en je hebt groot gelijk: dat soort dingen moet je eigenlijk pas rustig aan gaan verzamelen als je je huis beter kent.
Oh, dat klinkt leuk! Dat is prijstechnisch sowieso een slimme zet, om iets te kopen van een beginnend kunstenaar.quote:Op vrijdag 11 november 2011 11:45 schreef Bleie het volgende:
Over het kopen van kunst: toen wij net in ons huis woonden, kwamen er mensen langs de deur van een of ander kunstproject (kunst op locatie? weet het niet meer helemaal), van beginnende kunstenaars. Ze kwamen dan langs met een heleboel doeken, en die kon je rustig bekijken. Wij hebben uiteindelijk een prachtig tweeluik gekocht voor iets van 200 euro
Ik heb geen idee, maar misschien doen ze dat ook wel bij andere nieuwbouwprojecten in Noord...
Ja, hoe dan? Zou je de schuine wanden kunnen laten stuccen of zo?quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mooi huishoop wel dat ze nog even puinruimen voor ze het opleveren.
De afwerking van de zolder is wel bijzonder ja maar dat is simpel te wijzigen.
Ik vind het ook geen onlogische plek, maar net bovenaan de trap had me ook niet onlogisch geleken.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:29 schreef SV-tje het volgende:
Over het licht op zolder, zo zat dat bij ons ook gemonteerd. M'n vriend (die van origine elektricien is) zegt hierover: Logische plek aangezien je hier naar boven komt en dus het licht aan moet kunnen doen. Wat niet wil zeggen dat het mooi is en wij hebben hem dan ook verplaatst en een hotel schakeling gemaakt vanaf de overloop.
Bij ons op zolder was het zelfs nog erger, daar waren alle platen donkergroen in plaats van wit, terwijl er standaard 2 dakramen en een zijraam inzit, het wordt inderdaad niet gezien als volwaardige ruimte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |