abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103268731
Hier is ie dan!

pi_103268916
Hij loopt links een beetje scheef omdat ik het blad in mijn handen had :')
Even ondertiteling :P
Links onder komt waarschijnlijk een hoge bak met planten. Of misschien hangplanten aan de schutting. Rechtsonder bloembakken en de BBQ. Die rondjes zijn planten/struiken/boompjes. Die zwarte vlakken is ons tuinmeubilair. Dan rechts in het midden komt de pergola met schommel. Moet nog even goed kijken of de deur van het schuurtje nog goed open kan. Op de grond komt een combinatie van tegels en hout. Dat grote vierkant wordt van hout, of iets van een plateau. MIjn tuinboek noemt dat een 'plankier'.

Dit is nog maar een eerste idee. Misschien wordt het allemaal nog helemaal anders. Dat tuinboek is echt leuk, je doet er echt super ideeën op. Ik ben er geloof ik wel over uit dat er geen gras komt. Omdat het zo'n kleine tuin is wil je toch groot zitoppervlakte als er bezoek komt. En ik wil genoeg ruimte voor planten. Als Milou op het gras wilt spelen gaat ze maar naar het speeltuintje >:)
pi_103268944
Haha ja ik vind die kokosschutting ook niks. Gelukkig hebben wij tenminste dezelfde smaak en wonen we naast elkaar :+
pi_103269636
Wauw, wat een gaaf ontwerp!

Ik wil je wel ter overweging geven dat het voor jezelf juist heel fijn kan zijn als de tuin geschikt is voor Milou om in te spelen. Ergens na zijn eerste verjaardag begon Ivan meer behoefte te krijgen aan buiten ravotten. Het lijkt me fijn als hij dat bij ons in de tuin kan doen, want dan kan ik lekker binnen blijven chillen en kan ik doen wat ík leuk vind. :+

Maar ach, zonder gras zal ze zich er ongetwijfeld ook prima vermaken. En ze krijgt een schommel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_103269648
Hoe zit het trouwens met de combinatie hout-onkruid?
pi_103273497
De tuin is ook voor Milou om te spelen. Maar wil dat dan zeggen dat er per se gras in moet? Ik heb geen ervaring...Ik weet alleen dat we vroeger ook gras hadden in onze achtertuin maar dat was meestal te modderig om te spelen..En anders komt ze lekker bij jullie in de tuis spelen :+ Ik wil nog wel een verrijdbare zandbak of zoiets..

En hout en onkruid..geen idee. Ik weet wel dat je bij tegels en hout toch vaak zit met een mossige aanslag. Mijn lief wil al lang een hogedrukreiniger dus die gaat er vast wel komen. Ook handig voor de houten balken op ons huis.
pi_103273604
Gras is zeker niet per se nodig, hoor! Senna speelt bij mijn ouders in de tuin altijd heerlijk en die hebben alleen tegels. En op ons dakterras is alleen hout en daar amuseert ze zich ook prima.

Over hout-onkruid kan ik weinig zeggen, dat hebben we niet op het dakterras :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_103273618
Ja ach, het is niet alsof ik ervaring met een tuin heb. :D Ik vind zo'n vlonder wel altijd erg mooi. O+ Gaan jullie ook een tafel met stoelen eromheen neerzetten of houden jullie het bij een loungeset? Dat is wel het fijne aan de grote schuur, dat het tuinspul erin kan.

Heb je al plannen voor de voortuin?

En een hogedrukreiniger is geen overbodige luxe! Mijn vader had er een, erg handig.
pi_103274347
Ja het liefste zou ik nog zo'n picknick tafel erin willen. Maar dan wordt het wel erg vol ben ik bang! De voortuin ben ik nog niet mee bezig geweest. Ik vrees dat die het aller-, aller- ,allerlaatste aan de beurt is financieel gezien :{
pi_103275001
Ik wil net als Groofsken een zandbak in de voortuin! Zodat ze er met de buurtkindertjes in kunnen spelen. :+

Ik moet ook nog even flink puzzelen op wat er aan tuinmeubilair in de tuin kan. Dat zal vermoedelijk niet veel zijn. Vriendlief geeft de voorkeur aan een eettafel, maar ik zie juist een loungeset ook wel weer zitten. Lastig.
pi_103275719
wat doe je vooral buiten?
lekker zitten met een drankje/boek enz?
of echt buiten eten.

anders een tafel en nog 2 losse loungestoellen?
pi_103275984
Nou, momenteel helemaal niets. :+ Het lijkt me fijn om buiten te kunnen eten, maar ik ben zelf echt een hanger en geef de voorkeur aan een boekje lezen in een lekkere ligstoel.
pi_103277250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil net als Groofsken een zandbak in de voortuin! Zodat ze er met de buurtkindertjes in kunnen spelen. :+
Pas maar op dat het niet de kattenbak voor de buurtkatten word ;)

Wellicht kan je direct bij de schuifpui de eettafel + stoelen maken en dan achterin naast/bij de schuur een lounge set neerzetten? Dan kun je 2 zitjes maken :) Ook handig met zon/schaduw wellicht.
pi_103278444
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 13:06 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, momenteel helemaal niets. :+ Het lijkt me fijn om buiten te kunnen eten, maar ik ben zelf echt een hanger en geef de voorkeur aan een boekje lezen in een lekkere ligstoel.
ligstoelen voor jou en een eettafel voor je vriend ;)
pi_103279243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ach, zonder gras zal ze zich er ongetwijfeld ook prima vermaken. En ze krijgt een schommel!
Wij hebben ook een tuin zonder gras en Daan is een echte buitenscharrelaar. Hij vermaakt zich met zijn fietsje; lekker crossen, de schommel aan de poort, met zijn emmertje en schepje en met mooie dagen water erbij. Ook sleept hij met de bezem en harkt hij de plantenpotten haha.

Verder wilde ik zeggen dat het echt tof wordt Claudia! Lijkt me een gezellige wijk zo in de 'grote stad' en toch dicht bij het centrum.
pi_103279806
Wij hebben zo'n schutting, afgewisseld met gaasschermen die we laten begroeien met hedera

Wood-plastic composiet
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103294175
Claudia we hebben een opleverdatum *O*
pi_103296959
Ja! *O* 24 november wordt het dus. Weer wat eerder dan verwacht. We moesten maar eens gaan proberen om een paar afspraken te vervroegen, anders ligt in de maand december alles zo'n beetje stil. :+
pi_103297019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 14:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben zo'n schutting, afgewisseld met gaasschermen die we laten begroeien met hedera
[ afbeelding ]

Wood-plastic composiet
Is dat minder onderhoudsgevoelig?

Ik houd op zich niet zo van materiaal dat doet alsof het ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_103297167
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ja! *O* 24 november wordt het dus. Weer wat eerder dan verwacht. We moesten maar eens gaan proberen om een paar afspraken te vervroegen, anders ligt in de maand december alles zo'n beetje stil. :+
Dat duurt nog maar een goeie maand!!
O lekker hoor, nu kun je echt gaan plannen!

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is dat minder onderhoudsgevoelig?

Ik houd op zich niet zo van materiaal dat doet alsof het ander materiaal is, als je begrijpt wat ik bedoel.
Onderhoudsvrij ;) *O*

Wij vonden de kleur heel mooi, en het ziet er echt heel mooi en strak uit.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_103297617
Je zou het niet denken, maar ik houd meer van kneuterig dan van strak. :+

Onderhoudsvrij, wauw! Dat klinkt wel heel ideaal!
pi_103360545
Tuin zinder gras is geen probleem hoor, ze vermaken zich toch wel. Mette doet weinig met het gras in onze tuin. Het is bijvoorbeeld wel heel handig als je er een glijbaantje opzet, zachte ondergrond. Maar desalniettemin houd ik persoonlijk gewoon van gras in een tuin. Hoort er toch een soort van bij voor mij :+

En op zandbakken kan je deksels doen zodat de katten er niet in kunnen, hebben wij ook en werkt perfect.

Schuttingen, moeilijk hoor. Ik denk dat dat composietspul niet eens zo lelijk is hoor. En je kan het maar beter zo onder onderhoudsvriendelijk houden, zeker met 2 kleine kids. Of een degelijke, makkelijk te onderhouden houten, maar die zijn meestal wat duurder. Wij hoeven geen schutting bij te houden, alleen de heg af en toe bijwerken, maar dat is in een half uurtje/uurtje gebeurd.

En tot slot, jippie!! Over goed een maand hebben jullie oplevering!! Ik zou als het even kan zeker de afspraken vervroegen, wantbeind december ligt alles vanwege de feestdagen weer plat en die paar weekjes ervoor kan je dan lekker pakken en zorgen dat er doorgewerkt wordt. Dan heb je minder stress op het eind en kan je dat lekker geleidelijk aanpakken.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103360956
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 20:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onderhoudsvrij ;) *O*

Wij vonden de kleur heel mooi, en het ziet er echt heel mooi en strak uit.
Nu nog wel ;)
pi_103851274
Het is definitief! Ons huis wordt opgeleverd op 24 november. *O*

Domme vraag: hoe monteer je plinten? :@ Is dat een rotklus? Heb je ze uberhaupt nodig?
pi_103851362
Ja hallo dan moet ik over een tijdje weer komen kijken, pffffff :P

Je hebt een datum en al snel!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')