Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
Vanavond op Ned3 om 20.50u:
Louis Theroux - The Ultra Zionists; Living in the danger zone.
Wat beweegt de ultranationalistische joodse kolonisten in de bezette gebieden in de Westelijke Jordaanover en in Oost-Jeruzalem? Louis praat met mensen die het als hun religieuze en politieke taak zien om in de meest omstreden gebieden van de Westelijke Jordaanoever te gaan wonen.
Theroux vind ik al jaren niet boeiend meer, maar een blik in de wereld van een stel agressieve godsdienstfanaten is mogelijk wel interessant.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.quote:Op zondag 16 oktober 2011 14:07 schreef waht het volgende:
[..]
Het heeft talloze verbindingen met buurlanden. Ik heb ze persoonlijk meegemaakt. Je dacht toch niet dat een land als Israel zich hermetisch kon afsluiten? Dat zou het land zelf veel te veel schaden. Redelijk verbazend dat je dit niet weet.
Ik snap niet dat we hierover moeten discussieren. Natuurlijk beïnvloeden landen elkaar, zou je eerste reactie moeten zijn geweest. Net zoals mensen elkander beïnvloeden.
Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.quote:[..]
Die 'voorpost' maken xenofoben in het westen ervan. Met tanende steun vanuit het westen speelt Israel daarop in, dat is niet meer dan zelfbehoud zoals alle landen ooit hebben gedaan.
Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.quote:[..]
Alle volkeren hebben genoeg op hun kerfstok dus ga ik uit pure noodzaak af op huidige omstandigheden. Israel is vele malen beschaafder dan omringende landen. Het wordt daartoe gedwongen door persvrijheid, onder andere.
Ik snap niet wat daar te lachen is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:
[..]
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.
Israel presenteert zichzelf alsof het zich volledig van de buitenwereld afsluit. Of in elk geval van de buurlanden. Die zijn immers allemaal vijandig en uit op zijn vernietiging.
Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.quote:En ja: ik vind het vreemd dat landen elkaar beïnvloeden. Het argument dat alle landen in Europa gekozen burgemeesters hebben behalve wij, heb ik altijd absurd gevonden.
Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.quote:[..]
Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.
En worden getolereerd zo niet gesteund door de staatsorganen.
Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.quote:[..]
Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.
Maar sinds de Tweede Wereldoorlog, of zelfs sinds Johan van Oldebarnevelt, hebben we iets als een internationaal recht.
Natuurlijk: de sterkste of rijkste man in de straat kan zijn wil aan iedereen opleggen. Maar is dat beschaafd?
Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar te lachen is.
Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.quote:De laatste scene bleef me bij: een jood veroorzaakt grote overlast aan een buurman door honderden mensen naar zijn huis te halen. De buurman is daar, mede door de religieuze en discriminerende toon, niet blij mee en protesteert luidkeels. De jood belt de politie en de buurman wordt afgevoerd of zo.
En de blik waarmee hij zei dat het nooit anders zal worden!!
De blik van de overwinnaar die de overwonnene een extra klap uitdeelt, gewoon omdat het kan. Die onrecht begaat in de veilige wetenschap, dat hij er niet voor gestraft zal worden.
De roofridder die tol heft en je dan alsnog gewoon het hoofd afhakt.
Ikzelf ben meer een voorstander van Noblesse oblige. Wie de macht heeft, heeft ook de verantwoordelijkheid. En die verplicht tot menselijkheid.
Oh, en verder snap ik niet wat er wereldvreemd is aan het niet begrijpen van monomane idioten. Dat ze bestaan is wel bekend, maar dat dit soort mensen ook maar enige invloed zouden mogen hebben op andere mensen is absurd. Opsluiten die handel!
Arabische en Hebreeuws zijn beide Semitische talen, maar beide partijen presenteren zich als tegenpolen, zo niet tegenstanders.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:50 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.
Ja, dat wel. Maar het is geen argument om hun gebruiken dan maar als de norm te presenteren.quote:[..]
Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.
Mwa, van mij hoeven wij beide niet als bondgenoot te zien.quote:[..]
Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.
Oh, ik heb over andere landen ook wel mijn ideeën. Alsof dat wat uitmaakt in de wereldpolitiekquote:[..]
Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.
Ja, dat is waar.quote:Op maandag 24 oktober 2011 00:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.
Nou, dan verschillen onze normen. Maar dat wisten we alquote:[..]
Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.
kees zijn dagelijkselandjepikteorieriedeltje,, een waar haal jij vandaan dat de mensen geen fatsoenelijk eeten kunnen kopen ?? ik kan het nergens terug vinden buiten ,driesje van 8 en vrienden, websites .quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar.
En zijn subjecten zijn ook altijd van een vergelijkbare kwaliteit.
[..]
Nou, dan verschillen onze normen. Maar dat wisten we al
Inderdaad: het wordt als beschaving gezien als je elke burger in het land en in het land dat door jou bezet wordt een zo goed mogelijk leven biedt.
Dat is de achtergrond van het internationaal recht. Waar Israel zich niet aan houdt.
Ik stuit op iets onbenoembaars. Rijp voor een pm of zo.
Voor naspelen wat er gebeurt daar. Dan kom ik bij jou langs en ik bezet je huis en verjaag jou naar je tuinschuurtje. Waar ik je ook nog verhinder fatsoenlijk eten te kopen.
IDDquote:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand de onbeschoftheid, de absolute eigenrichting, de totale ontkenning van een andere werkelijkheid dan de eigen ideeën, niet ziet.
IDDquote:Het is echt onbegrijpelijk voor mij dat iemand zijn eigen versie van de wereld als de enig ware voorstelt en die ook met alle geweld waar wil maken. Met ontkenning van elke andere menselijke waardigheid.
quote:
Het is moeilijk je aan bepaalde regels te houden als de tegenstander dat sowieso niet doet. Dan zou het best kunnen zijn dat niet vechten slechter uitpakt dan wel vechten. Hetgeen vaak de realiteit is.quote:Op maandag 24 oktober 2011 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar.
En zijn subjecten zijn ook altijd van een vergelijkbare kwaliteit.
[..]
Nou, dan verschillen onze normen. Maar dat wisten we al
Inderdaad: het wordt als beschaving gezien als je elke burger in het land en in het land dat door jou bezet wordt een zo goed mogelijk leven biedt.
Dat is de achtergrond van het internationaal recht. Waar Israel zich niet aan houdt.
Dat zou ik niet prettig vinden, Kees.quote:Ik stuit op iets onbenoembaars. Rijp voor een pm of zo.
Voor naspelen wat er gebeurt daar. Dan kom ik bij jou langs en ik bezet je huis en verjaag jou naar je tuinschuurtje. Waar ik je ook nog verhinder fatsoenlijk eten te kopen.
Sommigen zijn nogal fanatiek ja maar ik vind het al heel wat dat ze zelf niet met grof geweld hun doelen proberen te bereiken maar enkel meeliften op de welwillendheid van de staat.quote:Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand de onbeschoftheid, de absolute eigenrichting, de totale ontkenning van een andere werkelijkheid dan de eigen ideeën, niet ziet.
Het is echt onbegrijpelijk voor mij dat iemand zijn eigen versie van de wereld als de enig ware voorstelt en die ook met alle geweld waar wil maken. Met ontkenning van elke andere menselijke waardigheid.
Kunnen hé, afhankelijk van wat je definitie van terrorisme is en of de huidige definitie erop wordt gekwalificeerd of een destijds door de Duitse bezetter. Ik maak zelf die kwalificatie niet en schaar het ook niet onder terrorisme maar vind het niet onbegrijpelijk dat het wel gebeurt.quote:
Probeer je nou een religieuze claim als rechtvaardiging aan te voeren? En wat bedoel je met culturele gifts van de Palestijnen?quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef C_N het volgende:
[..]
kees zijn dagelijkselandjepikteorieriedeltje,, een waar haal jij vandaan dat de mensen geen fatsoenelijk eeten kunnen kopen ?? ik kan het nergens terug vinden buiten ,driesje van 8 en vrienden, websites .
buiten dat beantwoord deze vragen eens
1) wat waren de palestijnse leiders,, voor ,,arafath .?
2) Wat was de munteenheid, voor de jooden steelden(in jou termen) het land ?
3) Jerusalen was de hoofdstad van welke palestijnse empire ??
4) welken palestijnse koning is begraven in jerusalem ?
5) wat zijn de technishe advanses dat de wereld schuldig is aan de palestijnen
6) noem een paar culturelen gifts van de palestijnen ?
7) als de palestijnen bidden ,,neem een vrijdagmiddag gebed,, waar naar keren zij hun kont ?
[..]
IDDen dan zulken dingen schrijf
[..]
IDD
[..]
De reden dat de Palestijnen Jeruzalem claimen is niet vanwege de lange traditie als hoofdstad van hun land, maar vanwege de heilige status. De stad wordt niet voor niets 'Al Quds' genoemd, wat 'de heilige' betekent. Veel religieuze joden vragen zich af waarom moslims die op de tempelberg bidden dan buigen met hun rug van de rotskoepel af naar Mekka toe. Blijkbaar is die religieuze claim niet zo zwaar als ze zelf voordoen. Dit, in tegenstelling tot religieuze joden, die overal ter wereld zich in het gebed naar Jeruzalem richten, en in Jeruzalem naar de tempelberg (en op de tempelberg, als ze daar zouden mogen komen naar het midden van de koepelrots, die op de plek van het allerheiligste van de joodse tempel staat).quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:00 schreef Capi het volgende:
[..]
Probeer je nou een religieuze claim als rechtvaardiging aan te voeren? En wat bedoel je met culturele gifts van de Palestijnen?
..........quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:00 schreef Capi het volgende:
[..]
Probeer je nou een religieuze claim als rechtvaardiging aan te voeren? En wat bedoel je met culturele gifts van de Palestijnen?
Jeruzalem is op zo'n manier heilig voor de moslims dat dáár het eerste echte grootse islamitische bouwwerk werd neergezet, ter vervanging (letterlijk én figuurlijk) van de Tempel van Salomo en daarmee het Jodendom en het Christendom. Het heet volgens mij het Uiterste Gebedshuis en Mohammed schijnt er zelf geweest te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
De reden dat de Palestijnen Jeruzalem claimen is niet vanwege de lange traditie als hoofdstad van hun land, maar vanwege de heilige status. De stad wordt niet voor niets 'Al Quds' genoemd, wat 'de heilige' betekent. Veel religieuze joden vragen zich af waarom moslims die op de tempelberg bidden dan buigen met hun rug van de rotskoepel af naar Mekka toe. Blijkbaar is die religieuze claim niet zo zwaar als ze zelf voordoen. Dit, in tegenstelling tot religieuze joden, die overal ter wereld zich in het gebed naar Jeruzalem richten, en in Jeruzalem naar de tempelberg (en op de tempelberg, als ze daar zouden mogen komen naar het midden van de koepelrots, die op de plek van het allerheiligste van de joodse tempel staat).
Onzin.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef C_N het volgende:
[..]
kees zijn dagelijkselandjepikteorieriedeltje,, een waar haal jij vandaan dat de mensen geen fatsoenelijk eeten kunnen kopen ?? ik kan het nergens terug vinden buiten ,driesje van 8 en vrienden, websites .
7) als de palestijnen bidden ,,neem een vrijdagmiddag gebed,, waar naar keren zij hun kont ?
[..]
[..]
IDD
[..]
Nadere argumentatie: geen enkele van de bovenstaande vragen is relevant voor een discussie over het conflict in Palestina tussen Israel en de rechtmatige bewoners.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef C_N het volgende:
[..]
[..]
[..]
IDD
[..]
Culturele giften van Palestijnen aan de wereld.quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:00 schreef Capi het volgende:
[..]
Het onbeschofte gedrag van Israel en zijn onderdanen is een schoffering van elke regel. Wie lokt dan het vechten uit?quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:17 schreef waht het volgende:
[..]
Het is moeilijk je aan bepaalde regels te houden als de tegenstander dat sowieso niet doet. Dan zou het best kunnen zijn dat niet vechten slechter uitpakt dan wel vechten. Hetgeen vaak de realiteit is.
Precies. En wat zou je dan doen?quote:[..]
Dat zou ik niet prettig vinden, Kees.
Dat valt me echt tegen van je. De staat heeft het monopolie op geweld. Dat groepen meeliften op dat monopolie maakt hen al gewelddadig.quote:[..]
Sommigen zijn nogal fanatiek ja maar ik vind het al heel wat dat ze zelf niet met grof geweld hun doelen proberen te bereiken maar enkel meeliften op de welwillendheid van de staat.
Ik zal kijken.quote:Overigens is dit m.i. een redelijk correcte kijk op Israël en het MO, ben benieuwd wat jij ervan vindt:
http://www.tabletmag.com/(...)dward-luttwak/?all=1
had ik verwacht kees van jou . omdat het nu eenmaal niet in jou straatje is toch .Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand de onbeschoftheid, de absolute eigenrichting, de totale ontkenning van een andere werkelijkheid dan de eigen ideeën, niet ziet.quote:
kees je zij toch weg ermee ?? hou je er dan aan inplaatst dom te argumenteren .quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:07 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Culturele giften van Palestijnen aan de wereld.
Als Palestijnen de wereld cultureel verder geholpen hadden, bijvoorbeeld een belangrijk schilderij of een interessant muziekstuk geschonken hadden, dan hadden ze meer recht gehad op wonen in Palestina.
Ik moet zeggen: dit is een volkomen nieuw argument. Naarmate een volk meer bijgedragen heeft aan de cultuur van de wereld, zou het meer rechten hebben om in Palestina te wonen?
En wie beoordeelt dat dan?
C_N, kees verwoordt het wat kort door de bocht, maar ik ben het wel met hem eens dat dit soort lijstjes hier niet thuis horen. Ze zijn leuk voor aan de bar om onder gelijkgestemden ons gelijk even bevestigd te zien, maar zo hiermee kun je geen discussie mee voeren. Het zijn stuk voor stuk drogredenen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef C_N het volgende:
[..]
Dat is precies wat de Israëli's doen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 08:11 schreef C_N het volgende:
Het is echt onbegrijpelijk voor mij dat iemand zijn eigen versie van de wereld als de enig ware voorstelt en die ook met alle geweld waar wil maken. Met ontkenning van elke andere menselijke waardigheid.
Het is niet altijd onbeschoft, en zeker niet altijd in overtreding van regels.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het onbeschofte gedrag van Israel en zijn onderdanen is een schoffering van elke regel. Wie lokt dan het vechten uit?
Vechten uiteraard, maar die analogie klopt niet een op een met de situatie in Palestina.quote:[..]
Precies. En wat zou je dan doen?
Dat maakt ze gehoorzame burgers. Ze doen niet aan eigenrichting. En als ze dat wel deden belanden ze in een Israëlische of eventueel Palestijnse gevangenis. Ik lift ook mee op de Nederlandse staat, ben ik nu ook gewelddadig? Nee.quote:[..]
Dat valt me echt tegen van je. De staat heeft het monopolie op geweld. Dat groepen meeliften op dat monopolie maakt hen al gewelddadig.
Mooi, er staat een interessant deel in over de nederzettingen in Palestijns gebied. Dat die compleet irrelevant zijn.quote:[..]
Ik zal kijken.
Een interessant interview, maar ik ben het niet met hem eens wat betreft de nederzettingen. Judea en Samaria hebben nu eenmaal veel meer betekenis in de joodse geschiedenis dan de Sinai, Gaza of de Golan. Ik denk dat er bij een ontruiming van de Westbank wel sprake zal zijn van een harde kern die zich met geweld zal verzetten, of die ervoor willen kiezen om er onder Palestijns bewind te blijven wonen (hetgeen de Palestijnen steeds uitsluiten...). Of dit verzet uiteindelijk significant en relevant zal zijn, dat denk ik niet, maar het zal er veel meer zijn dan bij de andere ontruimde / te ontruimen gebieden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:19 schreef waht het volgende:
[..]
Het is niet altijd onbeschoft, en zeker niet altijd in overtreding van regels.
[..]
Vechten uiteraard, maar die analogie klopt niet een op een met de situatie in Palestina.
[..]
Dat maakt ze gehoorzame burgers. Ze doen niet aan eigenrichting. En als ze dat wel deden belanden ze in een Israëlische of eventueel Palestijnse gevangenis. Ik lift ook mee op de Nederlandse staat, ben ik nu ook gewelddadig? Nee.
Als die lui uit de documentaire de extremisten van Israël zijn spreekt dat boekdelen. Ze hebben misschien een extreme mening maar hun gedrag is alles behalve problematisch.
[..]
Mooi, er staat een interessant deel in over de nederzettingen in Palestijns gebied. Dat die compleet irrelevant zijn.
Voor de betrokkenen zal het zeker relevant zijn, maar voor het algemene plaatje niet. En zeker niet voor ons iets om zo verontwaardigd over te zijn. De grenzen van Israël zijn die van 1967, daarom heet alles daarbuiten ook een nederzetting.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een interessant interview, maar ik ben het niet met hem eens wat betreft de nederzettingen. Judea en Samaria hebben nu eenmaal veel meer betekenis in de joodse geschiedenis dan de Sinai, Gaza of de Golan. Ik denk dat er bij een ontruiming van de Westbank wel sprake zal zijn van een harde kern die zich met geweld zal verzetten, of die ervoor willen kiezen om er onder Palestijns bewind te blijven wonen (hetgeen de Palestijnen steeds uitsluiten...). Of dit verzet uiteindelijk significant en relevant zal zijn, dat denk ik niet, maar het zal er veel meer zijn dan bij de andere ontruimde / te ontruimen gebieden.
Ik denk dat hij bedoelt op de invloed die die nederzettingen hebben op de hele situatie. Die is volgens hem nihil. Als je daar een bewijs voor zoekt, kijk maar naar wat de teruggave van Gaza heeft opgeleverd: ook nihil. Het is een rode lap op de stier, een casus belli, voor jodenhaters, antizionisten en moslims om af te kunnen geven op Israël. Meer niet.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Een interessant interview, maar ik ben het niet met hem eens wat betreft de nederzettingen. Judea en Samaria hebben nu eenmaal veel meer betekenis in de joodse geschiedenis dan de Sinai, Gaza of de Golan. Ik denk dat er bij een ontruiming van de Westbank wel sprake zal zijn van een harde kern die zich met geweld zal verzetten, of die ervoor willen kiezen om er onder Palestijns bewind te blijven wonen (hetgeen de Palestijnen steeds uitsluiten...). Of dit verzet uiteindelijk significant en relevant zal zijn, dat denk ik niet, maar het zal er veel meer zijn dan bij de andere ontruimde / te ontruimen gebieden.
Als je het zo verwoord, ja daar kan ik me in vinden. Een stok om mee te slaan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt op de invloed die die nederzettingen hebben op de hele situatie. Die is volgens hem nihil. Als je daar een bewijs voor zoekt, kijk maar naar wat de teruggave van Gaza heeft opgeleverd: ook nihil. Het is een rode lap op de stier, een casus belli, voor jodenhaters, antizionisten en moslims om af te kunnen geven op Israël. Meer niet.
De moslims zijn een geheel eigen specifiek groep ofzo, dat zij niet onder jodenhaters en antizionisten vallen zoals er is onder elk deel van de naties, maar moeten apart genoemd worden?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt op de invloed die die nederzettingen hebben op de hele situatie. Die is volgens hem nihil. Als je daar een bewijs voor zoekt, kijk maar naar wat de teruggave van Gaza heeft opgeleverd: ook nihil. Het is een rode lap op de stier, een casus belli, voor jodenhaters, antizionisten en moslims om af te kunnen geven op Israël. Meer niet.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moslims zijn een geheel eigen specifiek groep ofzo, dat zij niet onder jodenhaters en antizionisten vallen zoals er is onder elk deel van de naties, maar moeten apart genoemd worden?
Alsof dat wat uitmaakt voor het punt dat Karrs maakt. Zet alle groepen in die opsomming die je wilt.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moslims zijn een geheel eigen specifiek groep ofzo, dat zij niet onder jodenhaters en antizionisten vallen zoals er is onder elk deel van de naties, maar moeten apart genoemd worden?
En een ad-hominem als antwoord... als je afvraagt waarom ik moslims apart noem van jodenhaters en antizionisten, dat was niet bewust of expres of zo. Als je je beledigd voelt, heb ik totaal geen boodschap aan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van je kromme en misplaatste redenaties en uitspraken? Neuh.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
En een ad-hominem als antwoord... als je afvraagt waarom ik moslims apart noem van jodenhaters en antizionisten, dat was niet bewust of expres of zo. Als je je beledigd voelt, heb ik totaal geen boodschap aan.
Dus, als je uitgeklaagd bent?
quote:
Mja, enige nuance en inzicht zou je toch wel hopen, maar wellicht heb je gelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:17 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof dat wat uitmaakt voor het punt dat Karrs maakt. Zet alle groepen in die opsomming die je wilt.
quote:
Ik denk dat je daarnaast ook nog een onderscheid moet maken tussen de groep die er al sinds mensenheugenis woont en waarvan sommigen zelfs fel anti-zionist zijn, en de verse, vaak ultra-orthodoxe import die grotendeels uit de voormalige Oostblok-landen en Rusland komt. Ik vermoed dat beide groepen zich zullen verzetten. Nou wekt de tweede groep met haar vaak militante houding en emotionele chantage meer agressie op, het blijft moeilijk maar het is te doen, zie Gaza .. maar hoe gaat de soldaat om met die oude ingezetene wiens voorouders nog samen met Saladin tegen de kruisvaarders hebben gevochten?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik val er weer eens onregelmatig in, maar dit viond ik wel een interessante.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar het is een merkwaardig en niet eenduidig verhaal.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 02:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
http://www.tabletmag.com/(...)dward-luttwak/?all=1
Ik zal kijken.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Klopt, en deze zouden dus weg moeten volgens de Palestijnen... Judenrein noemen we dat. Als je dat vergelijkt met de 1M+ Arabieren in Israël is de onredelijkheid daarvan meteen evident.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik val er weer eens onregelmatig in, maar dit viond ik wel een interessante.
Er hebben in diverse plaatsen, ook onder islamitisch beheer, ongestoord joden gewoond. Bijvoorbeeld in Hebron en Jeruzalem.
Bedoel je nu de Israëlische Arabieren die gewoon in Israël wonen, want dan ben ik het niet met je eens, of refereer je aan de intifada's?quote:Dat gaf minder problemen dan Palestijnen in dezelfde plaats onder de Israelische bezetting.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Karrs het volgende:
[quote]Op dinsdag 25 oktober 2011 10:51 schreef Karrs het volgende:
Het is een rode lap op de stier, [b]een casus belli[/b], voor jodenhaters, antizionisten en moslims om af te kunnen geven op Israël. Meer niet.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Teruggave van Gaza. De uitdrukking alleen al bewijst dat Gaza bezet en ingenomen was.
En hoe laat je zien dat die teruggave de rode lap, casus belli was?
Hij haalt verschillende onderwerpen aan ja, maar ik heb een paar boeken van hem gelezen en er zit wel een alomvattende gedachte achter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar het is een merkwaardig en niet eenduidig verhaal.
Dat wordt een herhaling.
Je zou toch zeggen dat die niet weg hoeven. er wordt altijd gesproken over het ontruimen van de nederzettingen, niet over het jodenvrij maken van de westbank. De Palestijnen roepen dat dan wel, maar dat valt dan in de categorie onredelijke eisen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarnaast ook nog een onderscheid moet maken tussen de groep die er al sinds mensenheugenis woont en waarvan sommigen zelfs fel anti-zionist zijn, en de verse, vaak ultra-orthodoxe import die grotendeels uit de voormalige Oostblok-landen en Rusland komt. Ik vermoed dat beide groepen zich zullen verzetten. Nou wekt de tweede groep met haar vaak militante houding en emotionele chantage meer agressie op, het blijft moeilijk maar het is te doen, zie Gaza .. maar hoe gaat de soldaat om met die oude ingezetene wiens voorouders nog samen met Saladin tegen de kruisvaarders hebben gevochten?
Ik bedoel maar, het was al overduidelijk moeilijk tegen de groep die door haar houding een aardige portie agressie opwekt, hoeveel moeilijker zal dat zijn tegenover een groep die zich echt kan beroepen op historische rechten?
Het punt van Luttwak is dat de nederzettingen geen opstakel voor vrede zijn (zoals de Palestijnen beweren) omdat ze in het verleden dat ook nooit zijn geweest (zie ontruiming van Sinai en Gaza). Dat vind ik wat kort door de bocht. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en de geschiedenis herhaalt zich steeds, maar nooit op dezelfde manier, om er maar even twee tegelspreuken tegenaan te gooien.quote:Met andere woorden, significant en relevant zal verzet niet zijn tegen de militaire macht bij een mogelijke ontruiming van de Westbank, relevant is mi meer de vraag of 'de soldaat' bereid en in staat is om die taak ook uit te voeren ..
vet van jou ?? teruggegeven ?? aan wie van wie hebben wij het afgepakt ??quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Teruggave van Gaza. De uitdrukking alleen al bewijst dat Gaza bezet en ingenomen was.
En hoe laat je zien dat die teruggave de rode lap, casus belli was?
het is alsof je je berichten lees ??? niet .quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Maar het is een merkwaardig en niet eenduidig verhaal.
Dat wordt een herhaling.
Voorzover ik weet zouden joden niet uit Hebron weg hoeven. Palestijnen worden wel weggepest uit Hebron.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Klopt, en deze zouden dus weg moeten volgens de Palestijnen... Judenrein noemen we dat. Als je dat vergelijkt met de 1M+ Arabieren in Israël is de onredelijkheid daarvan meteen evident.
[..]
Bedoel je nu de Israëlische Arabieren die gewoon in Israël wonen, want dan ben ik het niet met je eens, of refereer je aan de intifada's?
Nuances, inderdaad.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 00:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarnaast ook nog een onderscheid moet maken tussen de groep die er al sinds mensenheugenis woont en waarvan sommigen zelfs fel anti-zionist zijn, en de verse, vaak ultra-orthodoxe import die grotendeels uit de voormalige Oostblok-landen en Rusland komt. Ik vermoed dat beide groepen zich zullen verzetten. Nou wekt de tweede groep met haar vaak militante houding en emotionele chantage meer agressie op, het blijft moeilijk maar het is te doen, zie Gaza .. maar hoe gaat de soldaat om met die oude ingezetene wiens voorouders nog samen met Saladin tegen de kruisvaarders hebben gevochten?
Ik bedoel maar, het was al overduidelijk moeilijk tegen de groep die door haar houding een aardige portie agressie opwekt, hoeveel moeilijker zal dat zijn tegenover een groep die zich echt kan beroepen op historische rechten?
Met andere woorden, significant en relevant zal verzet niet zijn tegen de militaire macht bij een mogelijke ontruiming van de Westbank, relevant is mi meer de vraag of 'de soldaat' bereid en in staat is om die taak ook uit te voeren ..
Vertel!quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 15:56 schreef waht het volgende:
[..]
Hij haalt verschillende onderwerpen aan ja, maar ik heb een paar boeken van hem gelezen en er zit wel een alomvattende gedachte achter.
100+ voortwitter:Reuters twitterde op maandag 31-10-2011 om 13:34:36UNESCO grants Palestinians full membership in vote reageer retweet
Tja, Nederland heeft geen voortrekkersrol meer sinds Rosenthal. Verder waren, heel voorspelbaar, ook Israël en de VS tegen. Evengoed een mooie stap in de richting van een volledig VN-lidmaatschap.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
100+ voortwitter:Reuters twitterde op maandag 31-10-2011 om 13:34:36UNESCO grants Palestinians full membership in vote reageer retweet
50+ niet gestemd
14 tegen (waaronder Nederland![]()
)
Nog eens mijn en jouw post gelezen, maar had 'm inderdaad uit context gelezen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voorzover ik weet zouden joden niet uit Hebron weg hoeven. Palestijnen worden wel weggepest uit Hebron.
De scheiding in je post is kunstmatig en onzinnig, want in mijn originele post heb ik het duidelijk over Hebron.
Je bedoelt dus die joden die in 1929 werden afgeslacht? Nee hoor, dat is ook alleen een selectief geheugen en alleen in vergelijk met de gemiddeld veel slechter behandeling van Joden in Europa.quote:Dat gaf minder problemen dan Palestijnen in dezelfde plaats onder de Israelische bezetting.
Onder het mom van "haatcultuur is ook cultuur"!quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
50+ niet gestemd
)
De VS hebben aangegeven te zullen stoppen met het financieren van Unesco. Dit naar aanleiding van een wet die in 1990 is aangenomen die stelt dat de VS geen VN-organisaties subsidieert die Palestina erkennen als volwaardig lid. Israël zal waarschijnlijk dit voorbeeld volgen.quote:Op maandag 31 oktober 2011 13:36 schreef Frutsel het volgende:
50+ niet gestemd
)
Dat is de hoofdreden dat Israël lid is.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Onder het mom van "haatcultuur is ook cultuur"!
Het betreft niet iets over het conflict in Israël hoor. Hij heeft een bepaalde kijk op conflicten in het algemeen.quote:
http://www.huffingtonpost(...)67628.html?ref=worldquote:Palestine Statehood Bid: U.S. Cutting Off UNESCO Funding After Palestine Vote
WASHINGTON (AP) — The Obama administration is cutting off funding for the U.N. cultural agency because it approved a Palestinian bid for full membership.
State Department spokeswoman Victoria Nuland says Monday's vote triggers a long-standing congressional restriction on funding to U.N. bodies that recognize Palestine as a state before an Israeli-Palestinian peace deal is reached.
Nuland says UNESCO's decision was "regrettable, premature and undermines our shared goal to a comprehensive, just and lasting peace" between Israelis and Palestinians.
She says the U.S. would refrain from making a $60 million payment it planned to make in November.
But Nuland said the U.S. would maintain membership in the body.
The Palestinians want full membership in the U.N., but Israel opposes the bid. The U.S. says it would veto a vote in the Security Council...
- UNESCO krijgt collectieve straf van de VS.quote:A top advisor to Palestinian President Mahmoud Abbas today (31 October) condemned a US decision to withdraw funding from UNESCO as a 'crime', hours after the UN’s cultural organisation voted to grant the Palestinians full membership.
“It is a crime and a typical collective punishment,” Nabil Sha’ath, the foreign policy chief for the Palestinain Authority's governing Fatah movement, told EurActiv, referring to the withdrawal of US funding to the organisation.
“The US supported the right of the Cook Islands, a small trusteeship of New Zealand in the Pacific, to full UN membership and when the Palestinians apply [to UNESCO], they cut all funding? This is ridiculous and outrageous”, he said.
The Palestinians say that 20 years of talks have bequeathed them nothing but a mushrooming of Jewish settlements, and a corresponding loss of their land.
“The Europeans cannot unite against us and apparently they cannot unite with us,” Sha’ath said. “This is unfortunate.”
Under interpretations of international law accepted by all countries except Israel, the territory on which the holy sites are located is Palestinian.
Zeker, want Israël is een haatland.quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat is de hoofdreden dat Israël lid is.
En als we je wat anders zouden vertellen, zou je dan schreiend op de grond vallen en, half gek van schaamte, je ongelijk toegeven?quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag toont maar weer eens aan dat Israël (en de VS) helemaal geen baat hebben bij en behoefte hebben aan vrede met de Palestijnen. Israël neemt die paar gewonden en doden per jaar vanwege de Hamas raketten graag op de koop toe als ze daarmee de oorlog tegen de Palestijnen en de steeds verdergaande bezetting van hun grondgebied mee kunnen doorzetten.
Stiekem is Israël de Hamas juist dankbaar voor het afvuren van die raketten. Als Hamas daarmee zou stoppen heeft Israël namelijk geen smoes meer om vrede uit te sluiten en daarmee zouden ze het beste excuus voor het annexeren van Palestijns grondgebied verliezen.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:32 schreef Karrs het volgende:
En als we je wat anders zouden vertellen, zou je dan schreiend op de grond vallen en, half gek van schaamte, je ongelijk toegeven?
Nee, dus.
Omgekeerd geldt het niet. De Palestijnen hebben als onderdrukt volk baat bij vrede. Israël heeft dat als onderdrukker en apartheidsregering niet. Naar goed voorbeeld hebben ze blijkbaar Lebensraum nodig.quote:Omgekeerd geldt dat ook. Dus wat wil je hier nou mee?
Palestijnse politici hebben net zoveel belang bij de status quo als Israelische politici. Het gewone volk aan beide kanten wil gewoon vrede hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Omgekeerd geldt het niet. De Palestijnen hebben als onderdrukt volk baat bij vrede. Israël heeft dat als onderdrukker en apartheidsregering niet. Naar goed voorbeeld hebben ze blijkbaar Lebensraum nodig.
quote:
Ja, vréeeeeselijk, is 't niet?quote:zo'n beetje tussen Hitler-Duitsland en Cromwell-Engeland.
Die Hitlersnorretjes schijnen in Israël ook erg in te zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Omgekeerd geldt het niet. De Palestijnen hebben als onderdrukt volk baat bij vrede. Israël heeft dat als onderdrukker en apartheidsregering niet. Naar goed voorbeeld hebben ze blijkbaar Lebensraum nodig.
En dan vergeet ie zomaar Stalin en Maoquote:
Ik zou ze eigenlijk willen bestempelen als een mix tussen Oliver Cromwell (quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dan vergeet ie zomaar Stalin en Mao
Ah, jij bent ook zo'n joodje die het tof vindt als er Palestijnse kinderen worden vermoord door zionisten. Tof man!quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik zou ze eigenlijk willen bestempelen als een mix tussen Oliver Cromwell (), Mao, Stalin, Hitler en de aliens uit Independence Day.
En Montgomery Burns uit de SImpsons om het helemaal compleet te maken.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:42 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik zou ze eigenlijk willen bestempelen als een mix tussen Oliver Cromwell (), Mao, Stalin, Hitler en de aliens uit Independence Day.
first of all unesco is geen instantie die een zomaar een land kan erkennen . het heeft namelijk anderen doelen dat unesco .zo een niets zeggende domme zet van unesco .quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De VS hebben aangegeven te zullen stoppen met het financieren van Unesco. Dit naar aanleiding van een wet die in 1990 is aangenomen die stelt dat de VS geen VN-organisaties subsidieert die Palestina erkennen als volwaardig lid. Israël zal waarschijnlijk dit voorbeeld volgen.
Doordat de VS en Israël waarschijnlijk hun bijdrage stopzetten, verliest Unesco 25% van haar budget.
door wat ??als dit voor een reden is om in te zien dat er geen behoevte is voor vrede ??ok !quote:Op maandag 31 oktober 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag toont maar weer eens aan dat Israël (en de VS) helemaal geen baat hebben bij en behoefte hebben aan vrede met de Palestijnen.
bron .quote:Israël neemt die paar gewonden en doden per jaar vanwege de Hamas raketten graag op de koop toe als ze daarmee de oorlog tegen de Palestijnen en de steeds verdergaande bezetting van hun grondgebied mee kunnen doorzetten.
wow heb je dit zelf verzonnen ,goed zeg .quote:Stiekem is Israël de Hamas juist dankbaar voor het afvuren van die raketten. Als Hamas daarmee zou stoppen heeft Israël namelijk geen smoes meer om vrede uit te sluiten en daarmee zouden ze het beste excuus voor het annexeren van Palestijns grondgebied verliezen.
quote:
kan jij mij de definietie van apartheid eens uitleggen .quote:Op maandag 31 oktober 2011 19:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
nee hij is een palestijn die het ahgla vind dat er Israelishe kinderen opgeblazen woorden ahgla man !quote:Op dinsdag 1 november 2011 07:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ah, jij bent ook zo'n joodje die het tof vindt als er Palestijnse kinderen worden vermoord door zionisten. Tof man!
Simpel: Een Jood / jood heeft per definitie meer rechten in Israël dan een niet-Jood.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:47 schreef C_N het volgende:
[..]
kan jij mij de definietie van apartheid eens uitleggen .
en daarna waarom Israel een apartheids regering/land is
thanks
ow ja .is niet zo simpel dan jij denkt .simpel om op te schrijven ja dat wel ...any way welken rechten hebben ze meer .quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel: Een Jood / jood heeft per definitie meer rechten in Israël dan een niet-Jood.
Simpel in praktijk en een pretje zal het zeker niet zijn, maar doet niets af aan dat het wel zo is helaas.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:23 schreef C_N het volgende:
[..]
ow ja .is niet zo simpel dan jij denkt .simpel om op te schrijven ja dat wel ...any way welken rechten hebben ze meer .
apartheid kom ook maar een cm dichtbij het,,, rome statute van 1998.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Simpel in praktijk en een pretje zal het zeker niet zijn, maar doet niets af aan dat het wel zo is helaas.
Cute, laten we lekker semantics doen en ad hominems ipv op inhoud in te gaan op punten waarin Israël een apartheid beleid heeft.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:30 schreef C_N het volgende:
niets kom
[..]
apartheid kom ook maar een cm dichtbij het,,, rome statute van 1998.
en als jij dat zeg dan weet jij niet echt de defenitie van apartheid .
en dat isquote:Op dinsdag 1 november 2011 11:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Cute, laten we lekker semantics doen en ad hominems ipv op inhoud in te gaan op punten waarin Israël een apartheid beleid heeft.
Compliceren op gemengde huwelijke, justitieel meer domein geven voor het Judaïsme dan Islam of Christendom etc.quote:
lief,,,,eh we hadden het over apartheid ?? en dat is dit niet dit zijn mensen rechten en vrijheid van geloof en kerk . .en die worden zelfs in nederland geschonden . zo om een staat nu van apartheid te beschuldigen gaat wat ver niet .quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Compliceren op gemengde huwelijke, justitieel meer domein geven voor het Judaïsme dan Islam of Christendom etc.
quote:Goldstone: There is no apartheid in Israel
In pro-Israel NYT op-ed piece, judge says 'nothing in Israel comes close to the definition of apartheid', further stating 'charge Israel is an apartheid state is false and malicious'. Judge also comes out in defense of Israel's counter-terrorism measures
Ynetnews
Published: 11.01.11, 07:52 / Israel News
"The charge that Israel is an apartheid state is a false and malicious one that precludes, rather than promotes, peace and harmony," Judge Richard Goldstone writes in an op-ed published in the New York Times.
Goldstone, whose UN report on Israel's Operation Cast Lead in the Gaza Strip became a symbol of anti-Israel diatribe across the globe, published yet another pro-Israel opinion piece. In April, Goldstone appeared to retract his report in a Washington Post op-ed, in which he claimed it would have been a different document "if I had known then what I know now."
Related stories:
Goldstone rethinks controversial report
'Goldstone's road to atonement long'
PA: Goldstone caved under pressure
Richard Goldstone in Gaza (Photo: AP)
Goldstone, who served on South Africa's Supreme Court during the apartheid era, said, "While 'apartheid' can have broader meaning, its use is meant to evoke the situation in pre-1994 South Africa. It is an unfair and inaccurate slander against Israel, calculated to retard rather than advance peace negotiations."
"In Israel," writes Goldstone, "there is no apartheid. Nothing there comes close to the definition of apartheid under the 1998 Rome Statute."
The South African judge distinguishes between Israeli Arabs and Palestinians: "Israeli Arabs vote, have political parties and representatives in the Knesset and occupy positions of acclaim, including on its Supreme Court. Arab patients lie alongside Jewish patients in Israeli hospitals, receiving identical treatment."
Goldstone does not ignore the problems and even discrimination Israeli Arabs suffer from. "But it is not apartheid, which consciously enshrines separation as an ideal," he stresses.
Anti-Israel installation in New York (Photo: Gilad Shai)
With regards to the West Bank, Goldstone says the situation is more complex. "But here too there is no intent to maintain an institutionalized regime of systematic oppression and domination by one racial group. This is a critical distinction, even if Israel acts oppressively toward Palestinians there," he writes.
The judge also comes out in defense of Israel's counter-terrorism measures. "As long as Israels citizens remain under threat of attacks from the West Bank and Gaza, Israel will see roadblocks and similar measures as necessary for self-defense, even as Palestinians feel oppressed."
What has been often termed by left wing activists as an apartheid wall is actually, according to Goldstone, a "security barrier built to stop unrelenting terrorist attacks; while it has inflicted great hardship in places, the Israeli Supreme Court has ordered the state in many cases to reroute it to minimize unreasonable hardship."
Nederland is gebaseerd op Judea-Christelijke traditie waarin het Protestantisme ging domineren met later nog een zwaai naar secularisme en scheiding van kerk en staat. Israël zou graag willen claimen dat het gebaseerd is op Judaisme, maar integendeel: Israël is gebaseerd op het Zionisme van de 19-20e eeuw. Dit is ook waarom veel Rabbi's en andere Joodse geestelijken tegen Israël zijn als politieke entiteit, niet opgericht door de verwachte Messias.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:47 schreef C_N het volgende:
[..]
lief,,,,eh we hadden het over apartheid ?? en dat is dit niet dit zijn mensen rechten en vrijheid van geloof en kerk . .en die worden zelfs in nederland geschonden . zo om een staat nu van apartheid te beschuldigen gaat wat ver niet .
Israel is gebazeerd op het joodse geloof .zoals nederland ,was, gebazeerd op het katholiken geloof .
Enkel een paar van de Arabische landen zijn gebaseerd op het Islamitische geloof, veruit minderheid van die landen. Grootste gros van de Arabische landen is gebaseerd op totalitair nationaal-socialisme. Deze landen zijn ook op veel punten apartheidstaten.quote:zoals de arabishe landen zijn gebaseerd op het islamitishe geloof en waar geen cristian en ander geloof welkom is .dit is geen apartheid .je ben zeker nog nooit in jerusalem geweest ??
Dat doet niets af aan wetten die worden aangenomen om het te bemoeilijken, wel?quote:er zijn genoeg gemengde huwelijken erg veel zelfs,( kijk alleen al naar de russen in dit land) .....en je heb de zelfde rechten ??
En hoeveel zaken zijn er waar jij aanspraak op kunt maken binnen de Israelische staat zijnde een jood waar een niet-jood geen aanspraak op kan maken?quote:een maat van mij kom uit holland en is niet joods en kreeg zelfs een balasting voordeel die ik zelfs niet kan krijgen .
Goldstone is zelf een seculiere Jood. Wordt wel een beetje 'wij van wc eend' he?quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:51 schreef C_N het volgende:
ik kwam dit tegen , van de man waar jullie allemaal achter stonden toen het wat zei wat tegen Israel was .
[..]
quote:United Nations General Assembly President Miguel D'Escoto Brockmann on Monday likened Israel's policies toward the Palestinians to South Africa's treatment of blacks under apartheid.
Israel's actions in the West Bank and Gaza Strip were like "the apartheid of an earlier era," said Brockmann, of Nicaragua, speaking at the annual debate marking the International Day of Solidarity with the Palestinian People.
He added: "We must not be afraid to call something what it is."
Brockmann stressed that it was important for the United Nations to use the heavily-charged term since it was the institution itself that had passed the International Convention against the crime of apartheid.
Israeli ambassador to the UN Gabriela Shalev in September called Brockmann an "Israel hater" for having hugged Iranian President Mahmoud Ahmadinejad, a vocal enemy of Israel.
Meanwhile, other diplomatic attacks against Israel were expected Tuesday on the second day of the annual debate.
The event is usually observed on November 29, to coincide with the UN's resolution in 1947 to establish a Jewish and an Arab state in Palestine.
The Palestinians, along with a group of Arab states, intend to use Tuesday's debate, entitled "the Palestinian question and the situation in the Middle East," for a public campaign directed at the international community about the the suffering of the Palestinian people under Israeli occupation. They will also denounce Israel as responsible for the lack of a solution for the Israeli-Palestinian conflict.
Speakers at the debate are expected to harshly criticize Israel for its policy in the territories, especially following UN Secretary General Ban Ki-moon's complaint that Israel refused his request to alleviate the humanitarian crisis in the Gaza Strip.
In her address Tuesday, Shalev asked why the UN has turned November 29 into a day of mourning, but does not mention that on this day a resolution to establish two states was adopted with Israel's consent.
"The UN must adopt new content and no longer accept the agenda foisted on it by the automatic majority, which sabotages the peace process' progress in the region," she said.
The two-day event includes several events and ceremonies at the UN headquarters, including movies and photography exhibitions showing alleged Palestinian hardships under Israeli occupation.
The debate is expected to end with the adoption of some 20 anti-Israel resolutions. In the past, these included denouncing Israel for annexing East Jerusalem and the Golan Heights in separate resolutions.
Waarom zou ik in Jahwehsnaam Israël als een apartheidstaat willen (noemen)?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:00 schreef C_N het volgende:
dit maak het nog geen apartheidstaat hoe graag je dat zou willen, daar is namelijk veel meer voor nodig .
maar ik verondschuldig mij ik moet weg fotos maken bij migron, kom er later op terug
omdat je het ook vededigd .quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zou ik in Jahwehsnaam Israël als een apartheidstaat willen (noemen)?
Wat?!quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:04 schreef C_N het volgende:
dit is al een fout er is geen palestijnse staat en is er ook nooit geweest .zxowel noem mij de presideneten van het imperium palestina ?? van voor abbas die buiten al illegaal in offiche zit een paar jaar lang .
zo dit schuif ik zoal van de tafel zeker als er UN boven staat ,de UN is een apartheid organisatie .doe mij ook denken aan wij van WC eend .maar dan meer bij het door trekken er van .
Verdedigen dat Israël een apartheidstaat is? Aankaarten is wat anders.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:05 schreef C_N het volgende:
[..]
omdat je het ook vededigd .
ok je noem het niet maar verdedig het wel![]()
ik moet nu gaan............. laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |