abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:27:50 #201
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_103415213
Waarschijnlijk gewoon een Palestijnverbod.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:39:30 #202
137949 Disana
pi_103419602
Vanavond op Ned3 om 20.50u:

Louis Theroux - The Ultra Zionists; Living in the danger zone.

Wat beweegt de ultranationalistische joodse kolonisten in de bezette gebieden in de Westelijke Jordaanover en in Oost-Jeruzalem? Louis praat met mensen die het als hun religieuze en politieke taak zien om in de meest omstreden gebieden van de Westelijke Jordaanoever te gaan wonen.
pi_103419745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:39 schreef Disana het volgende:
Vanavond op Ned3 om 20.50u:

Louis Theroux - The Ultra Zionists; Living in the danger zone.

Wat beweegt de ultranationalistische joodse kolonisten in de bezette gebieden in de Westelijke Jordaanover en in Oost-Jeruzalem? Louis praat met mensen die het als hun religieuze en politieke taak zien om in de meest omstreden gebieden van de Westelijke Jordaanoever te gaan wonen.
Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:00:20 #204
137949 Disana
pi_103420295
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:

[..]

Leuk, ik ken hem al maar wel leuk. Theroux in z'n normale rol als wereldvreemde idioot met z'n gespeelde verontwaardiging.
Blijft lachen.
Theroux vind ik al jaren niet boeiend meer, maar een blik in de wereld van een stel agressieve godsdienstfanaten is mogelijk wel interessant.
pi_103483477
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:07 schreef waht het volgende:

[..]

Het heeft talloze verbindingen met buurlanden. Ik heb ze persoonlijk meegemaakt. Je dacht toch niet dat een land als Israel zich hermetisch kon afsluiten? Dat zou het land zelf veel te veel schaden. Redelijk verbazend dat je dit niet weet.

Ik snap niet dat we hierover moeten discussieren. Natuurlijk beïnvloeden landen elkaar, zou je eerste reactie moeten zijn geweest. Net zoals mensen elkander beïnvloeden.
Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.
Israel presenteert zichzelf alsof het zich volledig van de buitenwereld afsluit. Of in elk geval van de buurlanden. Die zijn immers allemaal vijandig en uit op zijn vernietiging.
En ja: ik vind het vreemd dat landen elkaar beïnvloeden. Het argument dat alle landen in Europa gekozen burgemeesters hebben behalve wij, heb ik altijd absurd gevonden.
quote:
[..]

Die 'voorpost' maken xenofoben in het westen ervan. Met tanende steun vanuit het westen speelt Israel daarop in, dat is niet meer dan zelfbehoud zoals alle landen ooit hebben gedaan.
Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.
En worden getolereerd zo niet gesteund door de staatsorganen.
quote:
[..]

Alle volkeren hebben genoeg op hun kerfstok dus ga ik uit pure noodzaak af op huidige omstandigheden. Israel is vele malen beschaafder dan omringende landen. Het wordt daartoe gedwongen door persvrijheid, onder andere.
Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.
Maar sinds de Tweede Wereldoorlog, of zelfs sinds Johan van Oldebarnevelt, hebben we iets als een internationaal recht.
Natuurlijk: de sterkste of rijkste man in de straat kan zijn wil aan iedereen opleggen. Maar is dat beschaafd?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103483944
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:43 schreef waht het volgende:

[..]

Blijft lachen.
Ik snap niet wat daar te lachen is.
De laatste scene bleef me bij: een jood veroorzaakt grote overlast aan een buurman door honderden mensen naar zijn huis te halen. De buurman is daar, mede door de religieuze en discriminerende toon, niet blij mee en protesteert luidkeels. De jood belt de politie en de buurman wordt afgevoerd of zo.
En de blik waarmee hij zei dat het nooit anders zal worden!!
De blik van de overwinnaar die de overwonnene een extra klap uitdeelt, gewoon omdat het kan. Die onrecht begaat in de veilige wetenschap, dat hij er niet voor gestraft zal worden.
De roofridder die tol heft en je dan alsnog gewoon het hoofd afhakt.

Ikzelf ben meer een voorstander van Noblesse oblige. Wie de macht heeft, heeft ook de verantwoordelijkheid. En die verplicht tot menselijkheid.

Oh, en verder snap ik niet wat er wereldvreemd is aan het niet begrijpen van monomane idioten. Dat ze bestaan is wel bekend, maar dat dit soort mensen ook maar enige invloed zouden mogen hebben op andere mensen is absurd. Opsluiten die handel!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_103484005
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: misschien via geheime gesprekken. Zoals gesprekken met Hamas over Shalit.
Israel presenteert zichzelf alsof het zich volledig van de buitenwereld afsluit. Of in elk geval van de buurlanden. Die zijn immers allemaal vijandig en uit op zijn vernietiging.
Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.
quote:
En ja: ik vind het vreemd dat landen elkaar beïnvloeden. Het argument dat alle landen in Europa gekozen burgemeesters hebben behalve wij, heb ik altijd absurd gevonden.
Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.
quote:
[..]

Ik zag gisteren de documentaire van Theroux. De fanatieke zionisten hebben het inderdaad niet over een voorpost van het westen, want het westen kan hen geen kloot schelen. Ze hebben het over een door god gegeven land en recht.
En worden getolereerd zo niet gesteund door de staatsorganen.
Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.
quote:
[..]

Daar heb je een punt. Dat besef ik ook voortdurend in deze discussie.
Maar sinds de Tweede Wereldoorlog, of zelfs sinds Johan van Oldebarnevelt, hebben we iets als een internationaal recht.
Natuurlijk: de sterkste of rijkste man in de straat kan zijn wil aan iedereen opleggen. Maar is dat beschaafd?
Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.
pi_103484207
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap niet wat daar te lachen is.
Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.
quote:
De laatste scene bleef me bij: een jood veroorzaakt grote overlast aan een buurman door honderden mensen naar zijn huis te halen. De buurman is daar, mede door de religieuze en discriminerende toon, niet blij mee en protesteert luidkeels. De jood belt de politie en de buurman wordt afgevoerd of zo.
En de blik waarmee hij zei dat het nooit anders zal worden!!
De blik van de overwinnaar die de overwonnene een extra klap uitdeelt, gewoon omdat het kan. Die onrecht begaat in de veilige wetenschap, dat hij er niet voor gestraft zal worden.
De roofridder die tol heft en je dan alsnog gewoon het hoofd afhakt.

Ikzelf ben meer een voorstander van Noblesse oblige. Wie de macht heeft, heeft ook de verantwoordelijkheid. En die verplicht tot menselijkheid.

Oh, en verder snap ik niet wat er wereldvreemd is aan het niet begrijpen van monomane idioten. Dat ze bestaan is wel bekend, maar dat dit soort mensen ook maar enige invloed zouden mogen hebben op andere mensen is absurd. Opsluiten die handel!
Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.
pi_103484298
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:50 schreef waht het volgende:

[..]

Klopt maar er vindt ook veel wederzijde beïnvloeding plaats via de moderne telecommunicatie.
Arabische en Hebreeuws zijn beide Semitische talen, maar beide partijen presenteren zich als tegenpolen, zo niet tegenstanders.
quote:
[..]

Er zit wel wat in om na te gaan waarom vergelijkbare landen (wat buurlanden doorgaans zijn) anders zijn.
Ja, dat wel. Maar het is geen argument om hun gebruiken dan maar als de norm te presenteren.
quote:
[..]

Precies, Israël zelf is niet meer dan een bondgenoot. Net zoals Turkije dat aan het worden is.
Mwa, van mij hoeven wij beide niet als bondgenoot te zien.
quote:
[..]

Dat hangt af van diegene die zijn wil oplegt en aan wie dat wordt opgelegd. Wat betreft Amerika kun je daar sterke twijfels over hebben, of het beschaafd is wat Amerika doet. Op veel punten is het dat niet maar is het alternatief erger. Veelal komt het daarop neer.
Oh, ik heb over andere landen ook wel mijn ideeën. Alsof dat wat uitmaakt in de wereldpolitiek ;)
pi_103484667
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 00:57 schreef waht het volgende:

[..]

Ik ken al z'n documentaires. Z'n benadering is altijd weer hetzelfde.
Ja, dat is waar.
En zijn subjecten zijn ook altijd van een vergelijkbare kwaliteit.
quote:
[..]

Noblesse oblige is mooi en wel maar ik vond de zionisten in kwestie niet uitermate onbeschoft. Maar vanzelfsprekend moet Israël sowieso elke burger in het land en het liefst ook daarbuiten een zo goed mogelijk leven bieden.
Nou, dan verschillen onze normen. Maar dat wisten we al ;)
Inderdaad: het wordt als beschaving gezien als je elke burger in het land en in het land dat door jou bezet wordt een zo goed mogelijk leven biedt.
Dat is de achtergrond van het internationaal recht. Waar Israel zich niet aan houdt.

Ik stuit op iets onbenoembaars. Rijp voor een pm of zo.
Voor naspelen wat er gebeurt daar. Dan kom ik bij jou langs en ik bezet je huis en verjaag jou naar je tuinschuurtje. Waar ik je ook nog verhinder fatsoenlijk eten te kopen.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand de onbeschoftheid, de absolute eigenrichting, de totale ontkenning van een andere werkelijkheid dan de eigen ideeën, niet ziet.

Het is echt onbegrijpelijk voor mij dat iemand zijn eigen versie van de wereld als de enig ware voorstelt en die ook met alle geweld waar wil maken. Met ontkenning van elke andere menselijke waardigheid.
pi_103490775
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat is waar.

[..]

Inderdaad: het wordt als beschaving gezien als je elke burger in het land en in het land dat door jou bezet wordt een zo goed mogelijk leven biedt.
Dat is de achtergrond van het internationaal recht. Waar Israel zich niet aan houdt.

Voor naspelen wat er gebeurt daar. Dan kom ik bij jou langs en ik bezet je huis en verjaag jou naar je tuinschuurtje. Waar ik je ook nog verhinder fatsoenlijk eten te kopen.
kees zijn dagelijkselandjepikteorieriedeltje,, een waar haal jij vandaan dat de mensen geen fatsoenelijk eeten kunnen kopen ?? ik kan het nergens terug vinden buiten ,driesje van 8 en vrienden, websites .

buiten dat beantwoord deze vragen eens

1) wat waren de palestijnse leiders,, voor ,,arafath .?

2) Wat was de munteenheid, voor de jooden steelden(in jou termen) het land ?

3) Jerusalen was de hoofdstad van welke palestijnse empire ??

4) welken palestijnse koning is begraven in jerusalem ?

5) wat zijn de technishe advanses dat de wereld schuldig is aan de palestijnen

6) noem een paar culturelen gifts van de palestijnen ?

7) als de palestijnen bidden ,,neem een vrijdagmiddag gebed,, waar naar keren zij hun kont ?
quote:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand de onbeschoftheid, de absolute eigenrichting, de totale ontkenning van een andere werkelijkheid dan de eigen ideeën, niet ziet.
IDD ;) en dan zulken dingen schrijf
quote:
Het is echt onbegrijpelijk voor mij dat iemand zijn eigen versie van de wereld als de enig ware voorstelt en die ook met alle geweld waar wil maken. Met ontkenning van elke andere menselijke waardigheid.
IDD ;)
quote:

[ Bericht 1% gewijzigd door C_N op 24-10-2011 15:03:45 ]
pi_103494273
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat is waar.

[..]

Het is moeilijk je aan bepaalde regels te houden als de tegenstander dat sowieso niet doet. Dan zou het best kunnen zijn dat niet vechten slechter uitpakt dan wel vechten. Hetgeen vaak de realiteit is.
quote:
Dat zou ik niet prettig vinden, Kees. ;)
quote:

Sommigen zijn nogal fanatiek ja maar ik vind het al heel wat dat ze zelf niet met grof geweld hun doelen proberen te bereiken maar enkel meeliften op de welwillendheid van de staat.

Overigens is dit m.i. een redelijk correcte kijk op Israël en het MO, ben benieuwd wat jij ervan vindt:
http://www.tabletmag.com/(...)dward-luttwak/?all=1
pi_103505574
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 22:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

noem er eens een paar?
Kunnen hé, afhankelijk van wat je definitie van terrorisme is en of de huidige definitie erop wordt gekwalificeerd of een destijds door de Duitse bezetter. Ik maak zelf die kwalificatie niet en schaar het ook niet onder terrorisme maar vind het niet onbegrijpelijk dat het wel gebeurt.

Ik doel dan vooral op moorden op Duitse soldaten, priesters en legerkapiteinen en andere Duitse legerofficiers, vooral in Frankrijk zijn er door de FTP veel van dit soort acties gepleegd.

http://buitenland.nieuws.nl/106468
pi_103505635
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:41 schreef C_N het volgende:

[..]

kees zijn dagelijkselandjepikteorieriedeltje,, een waar haal jij vandaan dat de mensen geen fatsoenelijk eeten kunnen kopen ?? ik kan het nergens terug vinden buiten ,driesje van 8 en vrienden, websites .

7) als de palestijnen bidden ,,neem een vrijdagmiddag gebed,, waar naar keren zij hun kont ?

[..]

[..]

IDD ;)

[..]

Probeer je nou een religieuze claim als rechtvaardiging aan te voeren? En wat bedoel je met culturele gifts van de Palestijnen?
pi_103507028
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:00 schreef Capi het volgende:

[..]

Probeer je nou een religieuze claim als rechtvaardiging aan te voeren? En wat bedoel je met culturele gifts van de Palestijnen?
De reden dat de Palestijnen Jeruzalem claimen is niet vanwege de lange traditie als hoofdstad van hun land, maar vanwege de heilige status. De stad wordt niet voor niets 'Al Quds' genoemd, wat 'de heilige' betekent. Veel religieuze joden vragen zich af waarom moslims die op de tempelberg bidden dan buigen met hun rug van de rotskoepel af naar Mekka toe. Blijkbaar is die religieuze claim niet zo zwaar als ze zelf voordoen. Dit, in tegenstelling tot religieuze joden, die overal ter wereld zich in het gebed naar Jeruzalem richten, en in Jeruzalem naar de tempelberg (en op de tempelberg, als ze daar zouden mogen komen naar het midden van de koepelrots, die op de plek van het allerheiligste van de joodse tempel staat).
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_103507244
quote:

[..]

..........
PhysicsRules heeft al het eerste uitgelegd

wat cultureels heeft of hebben de palestijnen buiten terreur en stenen gooien om ..

en ik vroeg eigenlijk om antwoorden op de vragen .

[ Bericht 6% gewijzigd door C_N op 24-10-2011 18:55:08 ]
  maandag 24 oktober 2011 @ 19:22:10 #217
176916 Karrs
2007-2017
pi_103509310
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De reden dat de Palestijnen Jeruzalem claimen is niet vanwege de lange traditie als hoofdstad van hun land, maar vanwege de heilige status. De stad wordt niet voor niets 'Al Quds' genoemd, wat 'de heilige' betekent. Veel religieuze joden vragen zich af waarom moslims die op de tempelberg bidden dan buigen met hun rug van de rotskoepel af naar Mekka toe. Blijkbaar is die religieuze claim niet zo zwaar als ze zelf voordoen. Dit, in tegenstelling tot religieuze joden, die overal ter wereld zich in het gebed naar Jeruzalem richten, en in Jeruzalem naar de tempelberg (en op de tempelberg, als ze daar zouden mogen komen naar het midden van de koepelrots, die op de plek van het allerheiligste van de joodse tempel staat).
Jeruzalem is op zo'n manier heilig voor de moslims dat dáár het eerste echte grootse islamitische bouwwerk werd neergezet, ter vervanging (letterlijk én figuurlijk) van de Tempel van Salomo en daarmee het Jodendom en het Christendom. Het heet volgens mij het Uiterste Gebedshuis en Mohammed schijnt er zelf geweest te zijn.

De Al-Aqsa-moskee is bovendien een bouwwerk die de eerdere manifestaties van het (volgens de islam) Ware Geloof teniet deed en recht zette. Kijk maar naar de inscripties die er in die tempel staan, "God is één, zonder deelgenoot, zonder lotgenoot." en "Hij, God, is één. God de Eeuwige. Niet heeft Hij verwekt, noch is hij verwekt en niet één is aan Hem gelijkwaardig." :)

Nee, ze hebben wel een terechte claim op Jeruzalem wat dat betreft. Al was het natuurlijk alleen maar historisch gezien, want voor wat religie betreft zou het de Joden natuurlijk aan hun reet roesten wat de Moslims willen. ;)
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_103530414
quote:

[..]

[..]

[..]

IDD ;)

[..]

Onzin.
Weg ermee!
pi_103530719
quote:

[..]

[..]

[..]

IDD ;)

[..]

Nadere argumentatie: geen enkele van de bovenstaande vragen is relevant voor een discussie over het conflict in Palestina tussen Israel en de rechtmatige bewoners.

Absurde vragen trouwens.
Alsof het feit dat een Frankische koning in Nijmegen hof hield Frankrijk het recht zou geven Nijmegen te bezetten.
Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_103530771
quote:

[..]

Culturele giften van Palestijnen aan de wereld.
Als Palestijnen de wereld cultureel verder geholpen hadden, bijvoorbeeld een belangrijk schilderij of een interessant muziekstuk geschonken hadden, dan hadden ze meer recht gehad op wonen in Palestina.
Ik moet zeggen: dit is een volkomen nieuw argument. Naarmate een volk meer bijgedragen heeft aan de cultuur van de wereld, zou het meer rechten hebben om in Palestina te wonen?
En wie beoordeelt dat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')