abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102731579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:00 schreef greavy het volgende:
Er zijn meerdere Plan U's in Amersfoort. De 113 en 121 van de SHD, de 115 van Stichting DE3, en nog 5 stuks in de NSR loods. Dezen in de NSR loods (inmiddels ergens op Goederen) zijn verkocht aan Roemenie
Ik zal thuis eens kijken welke ik gezien heb.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102731592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:21 schreef Bitlord het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat er met DM '90 gaat gebeuren. Ze zouden Zwolle - Enschede met tien treinstellen per trein kunnen gaan rijden, maar erg logisch lijkt me dat niet.

Alle materieel er uit gooien lijkt me vooralsnog geen optie, omdat voorgenoemde lijn nog gereden moet worden. Het kan dan ook weer wat duur zijn om een materieelsoort voor slechts 1 lijn te onderhouden. Nu alle Plan V op zijn eind loopt is het een idee om wat DM'90 onder de draad te laten rijden. Hoewel een rit daardoor misschien wat duurder is vanwege de verbruikte brandstof, kan het mogelijk weer voordeliger zijn tov andere dingen.

Maar verkoop is natuurlijk ook een optie, de treinen zijn natuurlijk een stuk nieuwer dan Plan U en de Wadlopers. Mogelijk liggen ze dan wat gustiger op de markt.
Ze hebben er ook nog een aantal nogdig voor reserve.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 14:06:18 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102733157
gniffel. Een IC tussen Rotterdam en Deventer bestond vanochtend uit een SLeT VI _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:08:27 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102733221
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Een IC tussen Rotterdam en Deventer bestond vanochtend uit een SLeT VI _O-
Shit, die heb ik gemist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 14:17:46 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102733520
Wees blij. Het ging om de trein van iets over half negen uit Gouda. Stel heeft een complete slag Rotterdam - Deventer - Rotterdam gereden.

Heb medelijden met de passagiers van die 'IC'
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:37:06 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102734158
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Wees blij. Het ging om de trein van iets over half negen uit Gouda. Stel heeft een complete slag Rotterdam - Deventer - Rotterdam gereden.

Heb medelijden met de passagiers van die 'IC'
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 14:38:37 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102734213
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.
i know, maar je zult er maar het hele eind ingezeten hebben _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:42:47 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102734372
Dan had ik wel gewacht op e volgende :Y
pi_102734665
De volgende is toch een kwartier later al
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:55:10 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102734844
Daarom :Y
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:58:41 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102735000
Negen dagen geen treinverkeer Alphen-Woerden
Van 15 tot en met 23 oktober rijden er geen treinen tussen Alphen en Woerden. ProRail voert in de herfstvakantie groot onderhoud uit op het traject Bodegraven-Woerden.

De NS laat bussen rijden tussen de plaatsen. Omrijden per trein via Gouda behoort ook tot de mogelijkheden. Komend weekend (8 en 9 oktober) rijden er ook geen treinen tussen Alphen en Leiden.

Eén kilometer spoor tussen station Bodegraven en het Bodegraafse gemaal wordt opgeknapt door een gespecialiseerd team uit Oostenrijk. Met een megatrein vervangt Sietelski, het Oostenrijkse bedrijf, het oude spoor en de onderlaag door een nieuwe en slakachtige constructie die steviger is en minder gevoelig is voor zettingen.

Ook de rails en onderdoorgangen worden vernieuwd. Het treintraject is al meer dan een eeuw oud. Een woordvoerster van ProRail stelt dat de renovatie spectaculair is. Daarom plaatst de spoorwegbeheerder een tribune nabij de werkzaamheden, zodat belangstellenden alles kunnen aanschouwen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:05:54 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102735280
quote:
Eis storingvrij treinverkeer Arnhem - Winterswijk

WESTERVOORT - De provincie moet de storingen op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk snel moet oplossen. Vijf fracties in Westervoort eisen dat en hebben daarom woensdag een brandbrief gestuurd aan de Gelderse gedeputeerde van Mobiliteit Conny Bieze.

Westervoort heeft vanaf 11 december een treinstation. Hoewel PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66 daar blij mee zijn, menen ze dat reizigers recht hebben op een betere service.

Het vervoer op de spoorlijn vinden ze nu ondermaats. De provincie moet er bij spoorbeheerder ProRail op aandringen dat iets wordt gedaan aan de sein- en wisselstoringen, aldus Westervoort.
_O- Vooral die 'eis' _O-
pi_102735540
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef greavy het volgende:
[...]
Ook de rails en onderdoorgangen worden vernieuwd. Het treintraject is al meer dan een eeuw oud. Een woordvoerster van ProRail stelt dat de renovatie spectaculair is. Daarom plaatst de spoorwegbeheerder een tribune nabij de werkzaamheden, zodat belangstellenden alles kunnen aanschouwen.
:o Dit klinkt bijna als een slechte 1 april grap! _O-
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:15:46 #165
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_102735651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:05 schreef greavy het volgende:

[..]

_O- Vooral die 'eis' _O-
Dat is toch dat gedoemde syntus lijntje _O-.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:28:06 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102736146
Voorheen dagelijks een storing. Nu wekelijks wel 1 keer of meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 15:37:14 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102736586
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Voorheen dagelijks een storing. Nu wekelijks wel 1 keer of meer.
Met name op verstoringen veroorzaakt door derden valt op dat traject nog wel wat te winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102741384
Heeft Ns niet nog wat diesellijntjes in Engeland of Duitsland voor de DM'90?
dag
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:03:49 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102741730
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 17:52 schreef Peter het volgende:
Heeft Ns niet nog wat diesellijntjes in Engeland of Duitsland voor de DM'90?
Helaas: buiten profiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 18:10:31 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_102741920
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurd :'( omdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:14:03 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_102742029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurd :'( omdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Dat had hij bij mij niet moeten doen. Dan ik had wat van hem verscheurd.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:35:37 #172
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102742702
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurd :'( omdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Grapje, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  PR/Manusje van alles woensdag 5 oktober 2011 @ 18:39:47 #173
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102742809
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurd :'( omdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan. _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:40:48 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102742845
Dit soort conducteurs verdient toch gewoon oneervol ontslag...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 18:44:55 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102742952
quote:
9s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan. _O-
de mijne mogen ze hebben. Staat -4 euro op :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:46:05 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102742984
Het NS-personeel mocht destijds een papieren vervoersbewijs in beslag nemen bij misbruik. Tegenwoordig mogen ze NIET een OV-Chipkaart in beslag nemen, tenzij er vermoeden is van:
a) veelvuldig fraude;
b) Misbruik maken van bugs
etc
Het niet meer mogen innemen van de OVC heeft als reden dat de reiziger er:
a) saldo op kan hebben staan
b) andere abonnementen van andere vervoerders
etc
pi_102743127
Lekker dan :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:01:49 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102743515
Binnenkort een weekendje België(22/23 oktober) *O*
Zaterdag ochtend vertrek naar Mechelen, aldaar de Centrale Werkplaats bezoeken, ff wat rondhangen in de regio daar (foto's ed), en dan ergens overnachten, de zondag naar de werkplaats Salzinnes, waar ik kom door vanaf Namen de gratis pendeltrein te nemen _O_
En dan verspreid over de hele dag weer thuis zien te komen, of zorgen dat ik de maandag vrij ben op stage :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:44:51 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102745178
Een vervoerbewijs in beslag nemen is ook nog iets anders dan vernietigen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 19:52:25 #180
155227 crew  Guppy
dus
pi_102745565
quote:
5s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 18:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grapje, toch?
Oordeel zelf :')



En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik: :? Ja, had je maar moeten verlengen :7

Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...

En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 19:54:50 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102745706
mja, dat valt nog mee. Het hadden meer stukjes kunnen zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 19:57:02 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_102745819
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 19:59:26 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102745947
true, maar een conducteur zal denk ik op zijn dienst wel vaker dit soort dingen tegenkomen. Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:59:36 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102745956
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
  PR/Manusje van alles woensdag 5 oktober 2011 @ 20:09:49 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_102746426
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:11:27 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102746505
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef Peterselieman het volgende:Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Dan nog was het een volstrekt onnodige actie geweest. Het kan sowieso al niet meer gebruikt worden als er de datum van gisteren op staat, met of zonder scheur! Er is geen enkele reden waarom een conducteur een verlopen abbonnement ongeldig zou willen maken. Nou ja, behalve dan misschien dat 'ie overspannen is.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:15:13 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102746669
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:22:51 #188
155227 crew  Guppy
dus
pi_102747011
quote:
4s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?

Treinnummer weet ik sowieso niet meer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:23:16 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102747038
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Dat dus. HC zat fout. Verscheuren van vervoersbewijzen is nog nooit toegestaan geweest, dacht ik. In beslag name bij fraude e.d. wel.
pi_102747122
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Oordeel zelf :')

[ afbeelding ]

En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik: :? Ja, had je maar moeten verlengen :7

Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...

En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
Als er iets niet klopt moet hij een boete uitschrijven niet verscheuren. Daar kan jij tegen bezwaar maken.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:26:13 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102747162
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?
De conducteur in kwestie had het kaartje nooit moeten verscheuren. Een boete met terugwerkende kracht zul je niet krijgen.
quote:
Treinnummer weet ik sowieso niet meer
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:27:00 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102747205
Ik zou zeggen welke trein het was. Geen treinnummer, kom je weer betweterig over natuurlijk.
pi_102747348
Altijd aanklagen, het treinnummer is altijd nog op te zoeken. Hier heb je niks aan. Zo had ik te Zwolle ooit een conducteur die het ook niet snapte: na instappen vroeg een man of voor Delft beter overgestapt kon worden te R'dam of Den Haag. Antwoord die mafkees: "Had je thuis uit moeten zoeken, ik ben niet voor de reisinformatie..." (en weg liep ie) :{
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:31:19 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_102747387
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef James1988 het volgende:

Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
Die dus ja :')

Als je zou willen kijken, graag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102747464
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:35:56 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102747580
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die dus ja :')

Als je zou willen kijken, graag
Het was serieus de trein van 13:37? :D
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:36:53 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_102747627
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het was serieus de trein van 13:37? :D
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid :@ ...)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102747723
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:46:34 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102748149
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid :@ ...)
Treinnummer is 3147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
Guppy maakte inderdaad de fout om zonder een geldig vervoerbewijs te reizen. Hiervoor had de conducteur haar kunnen beboeten (¤ 35 + wettelijke ritprijs). Het doormidden scheuren van het kaartje is buiten alle proporties, aangezien er niet mee gefraudeerd is of wat dan ook.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:49:06 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102748315
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
RIP -O- :W
Zaterdag dan maar ff m'n filmcamera meenemen naar Utrecht, met een 1-poot statief.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:50:07 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102748360
Hoe zit het met de Go Pass. Als je een reis maakt van Essen naar Mechelen, maar je neemt een trein of 2-3 later uit Antwerpen. Mag dat?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:51:25 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102748426
Je mag je reis in België niet onderbreken. Je zult dan dus een regel moeten invullen voor Essen - Antwerpen, en eentje voor Antwerpen - Mechelen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:56:26 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_102748683
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
Ik zeg ook nergens dat ik niet fout ben. Een bekeuring had ik ook terecht gevonden. Want laten we eerlijk wezen, ik zàt gewoon fout. Ik hàd 'm ook op tijd moeten verlengen.

Maar doorscheuren en niet terug willen geven, dat vond ik dan ook weer een beetje raar. Geef me dan een bekeuring, of zet me de trein uit om me in Ede een kaartje te laten kopen (ook met liefde, dan maar een kwartiertje later thuis, eigen schuld).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102752390
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_102752599
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
Als je je treinkaartje nog nodig hebt om je reiskosten te declareren is een heel kaartje meestal wel zo praktisch...
pi_102752705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
:{ Morgen maar de toerist uithangen en foto's maken van t bord.
Al heb ik ergens nog wel een hele gave waarbij de flapjes omklappen <3
pi_102753202
Flappenbord :'(
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 22:41:50 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_102754563
Noes :'(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102756548
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten? :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 23:35:52 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102756826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:

[..]

dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten? :')
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102756896
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
zeker bij utrecht vind ik dat het bord dat er komt gewoon even groot moet zijn als het bord dat er nu hangt., e.v.t. 2 losse lange naast elkaar..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:47:28 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102757267
NS heeft al toegezegd dat er een groter formaat gaat komen dan de AV21's die verder in de stationshal hangen.
pi_102759046
Volgens de website V250.nl en Somda zijn er inmiddels (al) 8 V250-en in Nederland (geweest).

Mij bekende actuele status
4801 - In Nederland
4802 - In Nederland geweest, nu in Italië voor nawerk
4803 - In Nederland (? of is dit de 4805)
4804 - In Nederland
4805 - In Nederland (? of is dit de 4803)
4806 - In Nederland geweest, nu in Italië voor afbouw interieur
4807 - In Nederland
4808 - In Nederland
4881 - In Nederland (dit is een "Belgisch stel")

Als men dit materieel op tijd toegelaten krijgt zou hiermee makkelijk in een keer de hele Beneluxtrein door dit materieel vervangen kunnen worden (temeer omdat de totale rit Amsterdam - Brussel met dit materieel over de nieuwe lijn afneemt van 2u49 naar 1u48 en er dus twee omlopen minder nodig zijn voor een uurdienst).


En nog een recent plaatje (vier weken oud) van twee V250, die klaar staan in Italië.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bitlord op 06-10-2011 00:57:45 ]
pi_102759701
Ben toch wel benieuwd naar de V250. Als hij echt zo strak op de rails ligt wil ik wel een ritje maken. :)
Ik denk dat de ouwe hondekoppen/apekoppen ook niet meteen in de smaak vielen :6

Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ( _O_ )geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
pi_102760864
Hij zal inderdaad vrij strak op de rails liggen. Hieronder een overzichtje van het dienstgewicht per treinsoort in ton (per meter / aslast / totaal):

GTW 2/8 E: 1,48 / 10,3 / 83
RegioCitadis (tram): 1,58 / 7,25 / 58
DH2: 1,59 / 8,63 / 69
Plan V: 1,65 / 10,75 / 86
1600+10x ICR: 1,73 / 11,11 / 489
SLT-6: 1,75 / 12,57 / 176
ICMm-3: 1,79 / 12 / 144
SLT-4: 1,86 / 12,91 / 129
V250: 2,11 / 13,22 / 423
Hondekop 4: 2,13 / 13,13 / 210
VIRM/6: 2,17 / 14,67 / 352
ICE3: 2,19 / 13,75 / 440
TEE NS/SBB: 2,33 / 12,72 / 229

[ Bericht 10% gewijzigd door Bitlord op 06-10-2011 03:15:22 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:32:15 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102762002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 01:20 schreef TeringHenkie het volgende:

Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ( _O_ )geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102762141
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:44:51 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102762185
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
De Traxx-locs hebben ook de nodige tijd niet om kunnen gaan met ERTMS Level 1. Pas sinds de meest software-update die begin dit jaar is doorgevoerd zijn de Traxx-locomotieven ook gecertificeerd voor ERTMS Level 2 op de HSL-Zuid.

Hoe dan ook blijft het gewoon verbazend hoe lang het allemaal duurt, zeker wanneer je de vergelijking trekt met die andere nieuwe hogesnelheidstrein, de AGVs voor NTV, Italië. Die zijn 4 jaar later besteld, en het ziet ernaar uit dat die eerder in dienst gaan komen dan onze V250's ;(
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:07:24 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102762524
WTF, ik rij net voorbij Lage Zwaluwe (over de HSL) en ik zag daar een prachtig glimmende Captrain-Traxxloc staan, met erachter 3 goederenwagons, vervolgens een verzameling rijtuigen van TEE Rheingold, weer 3 goederenwagons en aan de andere kant een dieselloc.

Wat doet dat daar? :)

edit: antwoord gevonden op Somda

quote:
treinfan (do 06 okt 2011 08:02:20): Later vandaag zal er nog een apart ritje zijn, volgens een [url=]http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6018]spot op RR[/url] bestaat de trein waarschijnlijk uit de Captrain 186 149 + 3 Grawaco Uagpps'n + 7 Rheingold rijtuigen + 3 Grawaco Uagpps'n + CT L032.
quote:
rolandrail in het topic van gisteren ([url=http://www.somda.nl/forum/11006/p358576/wo 05 okt 2011 23:19:36[/ur]): Er is een graanbeurs in R'dam en dat is de aanleiding voor een rondrit morgen voor een gezelschap wat rond 17u15 instapt te Rtb en dan naar Mvt, kopmaken en dan via Rtd-Hmla-Asd-Hlm naar Rtd.


[ Bericht 27% gewijzigd door James1988 op 06-10-2011 10:14:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 10:05:23 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102763789
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
Omdat wij ze niet nodig hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:08:11 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102765321
Duurzame ondergrondverbetering Bodegraven

Vanaf 15 oktober aanstaande staat op het baanvak Woerden – Alphen a/d Rijn ter hoogte van Bodegraven een bijzondere vernieuwing van spoor en ballast gepland. De ondergrond op dit baanvak is één van de slechtste van Nederland doordat er diepe veenlagen zitten en daardoor de handhaving van spoorgeometrie (de “ligging”) problematisch is. Dit leidt tot een matig rijcomfort en klachten van reizigers en conducteurs.
Deze spoorvernieuwing was voor Railsystemen en Infra Planvorming Regio Randstad Zuid aanleiding om te zoeken naar een mogelijke duurzame en structurele ondergrondverbetering. Deze wordt nu gerealiseerd door het aanbrengen van een dikke funderingslaag ( in vaktermen Planumm Schützschicht (PSS) genoemd) onder het ballastbed, waardoor een betere en duurzamere spoorligging ontstaat en daarmee een beter rijcomfort.

Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Zie de site van Prorail: http://www.prorail.nl/Pub(...)ages/Bodegraven.aspx

Werd tijd. Eens kijken of het VIRM er dan wat beter gaat rijden. Misschien dat 1700 lokjes daar dan weer komen mogen enzo..
pi_102765554
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Omdat wij ze niet nodig hebben
Da's ook zonde. Ook van het geld van de maker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102765577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef greavy het volgende:

Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Komt er een tribune?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102765634
Ja, dat stond in een ander nieuwsbericht wat gisteren al in dit topic gequote werd (ik ben te lui om 'm te zoeken) er inderdaad bij. :Y
pi_102765764
ik dacht dat alle olympische treinen al verbouwd waren etc, maar de olympische virm staat nog bij nedtrain in haren...

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2011 11:27:08 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 11:27:38 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102765801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik dacht dat alle olympische treinen al verbouwd waren etc, maar de olympische virm staat nog bij nedtrain in haren...
De olympische schommelboten zijn er nog ja.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102766389
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat stond in een ander nieuwsbericht wat gisteren al in dit topic gequote werd (ik ben te lui om 'm te zoeken) er inderdaad bij. :Y
Oh het isdus dezelfde :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:17:21 #228
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102768726
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat? Of in een lijnenkaart het metronet van Tilburg herkent? Herken je ook het station op een foto en weet je ook nog dat de nieuwe Siemensloc Vectron heet en dat DB Netze de spoorbeheerder is in Duitsland? Dan is de jaarlijkse NVBS Railquiz op zaterdag 22 oktober misschien wel iets voor jou!

Uiteraard hoef je niet alles te weten: de eerste ronde is een teamronde waarbij je kan overleggen. Je mag best alleen komen, dan worden de teams terplekke gemaakt. En soms word je ook geholpen bij een vraag: dan rijdt de Berlijntrein voorbij op het moment dat naar het gewicht van een NS 1700-loc wordt gevraagd :D

Hierna is het tijd voor de individuele ronde waarbij dé spoorkenner van Nederland boven komt drijven in een spannende en gezellige strijd! Uiteraard hoort daar af en toe een flinke discussie bij over de juistheid van de antwoorden ;)

De vragen hierboven zul je waarschijnlijk niet krijgen, deze waren uit de Railquiz van vorig jaar. Dit jaar is de organisatie in handen van de NVBS afdeling Zwolle en de presentatie wordt vakkundig verzorgd door John Krijgsman.

Vanaf 12:00 ben je welkom in NVBS Centraal in het stationsgebouw van Amersfoort en om 13:15 begint de eerste ronde. Warme en koude dranken, een koekje en uitzicht op het spoor zijn net als deelname gratis.
Aanmelden vooraf niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd: zwolle@nvbs.com
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:32:47 #229
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102769215
De eerste 'Gladde sporen' van het seizoen zijn al een feit: Minder treinen tussen Maassluis en Maassluis West.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:39:06 #230
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102769394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef greavy het volgende:
De eerste 'Gladde sporen' van het seizoen zijn al een feit: Minder treinen tussen Maassluis en Maassluis West.
De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 13:40:30 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102769440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug als ik het goed heb :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2011 @ 13:44:01 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102769545
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen. ;)
Dat mag ook. Het staat nu voor het eerst bij de verstoringen.
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 13:53:36 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_102769866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat? Of in een lijnenkaart het metronet van Tilburg herkent? Herken je ook het station op een foto en weet je ook nog dat de nieuwe Siemensloc Vectron heet en dat DB Netze de spoorbeheerder is in Duitsland?
Hmm, komen me bekend voor :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:13:32 #234
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_102770502
Het metronetwerk van Tilburg?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:14:54 #235
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102770566
quote:
5s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:13 schreef V2 het volgende:
Het metronetwerk van Tilburg?
Ja ;)
Dat was nou een voorbeeld van een vraag waar niemand het antwoord op wist ;)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102770568
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug oftwel Snel Licht Innovatief Regionaal Treinstel

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2011 14:27:49 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:58:16 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102773955
Zou leuker zijn als je 'Licht Innovatief' door 'Nieuw Eigentijds' ofzo zou vervangen. Een SNERT-trein _O-
pi_102774604
Nieuwe lens gekocht: de 18-200 IS van Canon! Filmen zal hierdoor een stuk makkelijker gaan. Hier iemand interesse in de 18-200 van Sigma, voor een leuk prijsje?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:38:14 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102775473
Vandaag de CapTrain 186 149 + 3x Grawaco Uagpps'n + 7x Rheingold (waaronder een panoramarijtuig) + 3x Grawaco Uagpps'n gespot te Zwijndrecht. Foto's komen spoedig.
De CapTrain G1206 L032 was er in Lage Zwaluwe al afgetrapt.
pi_102777701
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:42:14 #241
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_102777703
Weet iemand of SGMm vanaf deze week planmatig in de 5600 (Zwolle Utrecht stop.) zit? Zitten minimaal 2 setjes in (die zag ik net tegelijkertijd bij Nijkerk ri. Zl en Ut)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 17:43:33 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102777745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef Mkr het volgende:
Weet iemand of SGMm vanaf deze week planmatig in de 5600 (Zwolle Utrecht stop.) zit? Zitten minimaal 2 setjes in (die zag ik net tegelijkertijd bij Nijkerk ri. Zl en Ut)
Minimaal een setje is planmatig ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:46:57 #243
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_102777869
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Minimaal een setje is planmatig ja
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komen :)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:47:51 #244
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102777899
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
Omdat de VIRMs verhuisd naar, bijvoorbeeld naar Deventer-Rotterdam maar ze rijden nu ook wat slagen naar Enschede.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 17:48:13 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102777913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Mkr het volgende:

[..]

Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komen :)
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-AR
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:48:16 #246
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102777914
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
Sommige treinstellen zijn ergens weer vervangen door de VIRM's die normaal tussen Amersfoort en Enkhuizen rijden. In plaats daarvoor zijn er dus nu van ICM (koplopers). Persoonlijk vind ik het geweldig, veel meer zitcomfort. Het is wel waar dat NS het beter niet kan inzetten tijdens de spits..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:25:13 #247
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102779122
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-AR
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 18:28:18 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102779233
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
Die rijdt los toch of wordt dat stel na de slagen naar Leeuwarden en Groningen weer aan de 5600 gehangen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102781628
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...


Overigens verbazingwekkend hoe stil je die camera kan houden met Image Stabilizing, wie mijn andere filmpjes wel eens gezien heeft weet hoe schokkerig die kunnen zijn.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:45:12 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102782254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
:{w Neeh, zaterdag ik ook nog filmpie maken :P
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:47:20 #251
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102782384
CT 186 149 + 3x Uagpps'n + 7x Rheingold + 3x Uagpps'n.

Helaas niet de hele trein op de foto. Pal naast de fotograaf stond een SLeT als Stoptrein naar Den Haag. Staat net buiten beeld..
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:55:14 #252
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_102782822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:

[..]

Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
Daar hadden ze toch juist een DDAR voor, of wordt nu net die stam verbouwd?
pi_102783979
quote:
Het bekende "blauwe bord' van de Nederlandse Spoorwegen op station Utrecht Centraal nog volop in bedrijf begin oktober 2011. Een maand later was het grote mechanische bord vervangen door displays.
U reist door de tijd? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:19:09 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102784045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...


Overigens verbazingwekkend hoe stil je die camera kan houden met Image Stabilizing, wie mijn andere filmpjes wel eens gezien heeft weet hoe schokkerig die kunnen zijn.
Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerd :P
pi_102784341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerd :P
Dan klik je op de onderstaande titel en ga je naar youtube :+
dag
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:24:32 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102784366
Weet ik, en heb ik ook gedaan hoor ;)
pi_102784647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:45 schreef greavy het volgende:

[..]

:{w Neeh, zaterdag ik ook nog filmpie maken :P
En ik ook :P :D
pi_102785223
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

U reist door de tijd? :o
Dan hoef ik de tekst niet volgende maand weer aan te passen :p
pi_102786543
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:

[..]

dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten? :')
Nee. Er komt een groot digitaal bord voor terug, opgebouwd uit vele schermen. Dit bord is in informatievoorziening vergelijkbaar met de huidige TB7/14/21, alleen wordt er een veelvoud van 7 treinen getoond (49 om precies te zijn, een TB49) aangepast aan de grootte van het nieuwe geheel. Enige aanpassing in de software is het tonen van de vele treinen en wat te doen als een scherm uitvalt. Oplossing is dat het geheel is opgedeeld in blokken: als er 1 scherm uitvalt, valt het hele blok uit. Weinig moeilijks aan, alleen even opletten met de koppen van kolommen enzo.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:06:49 #260
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_102786612
Filmpje van ProRail over de gladheid op het spoor

  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:19:08 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102787162
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.

Zie www.infrabel.be en dan "Producten"

Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten. :')
pi_102788254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Filmpje van ProRail over de gladheid op het spoor

Duidelijke uitleg. ^O^

Als mensen begrijpen wat er aan de hand is, hebben ze er vaak ook meer begrip voor. Goede zaak dus. Maar wat wil ProRail met dit filmpje gaan doen?

Ik snap alleen niet waarom ze hekken plaatsen. Blaadjes laten zich toch niet tegen houden door een hek? 8)7
pi_102788330
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Duidelijke uitleg. ^O^

Als mensen begrijpen wat er aan de hand is, hebben ze er vaak ook meer begrip voor. Goede zaak dus. Maar wat wil ProRail met dit filmpje gaan doen?

Ik snap alleen niet waarom ze hekken plaatsen. Blaadjes laten zich toch niet tegen houden door een hek? 8)7
Oh jawel hoor, heel veel windtransport is laag bij de grond, dat vang je er allemaal mee af :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:51:22 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102788795
En de rest van de foto's van de 'leuke' treintjes:

Arriva E-GTW's gaan regelmatig van Dordrecht naar Rotterdam waar een wasbeurt. Na de spits vertrekken naar Rotterdam, en voor de spits weer terug in Dordrecht. Hier kwamen 2x een E-GTW 2/8 (3-delig) voorbij.

Bij deze foto had ik redelijk geluk. De VIRM reed circa 2 meter voor de goederentrein met de neus. Maar gelukkig kreeg de VIRM een rood seintje, en mocht de cargo met geel-6 doorkarren.

En tenslotte deze zeer-korte keteltrein nog.
pi_102788798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.

Zie www.infrabel.be en dan "Producten"

Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten. :')
Als je iets aan jongetjes van 16 wil verkopen, okee. Maar bedrijven die goederenvervoer doen _O-
Ik zou zoiets hebben van, dan maar vrachtwagens :{w
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_102789024
Vandaag voor het eerst een locomotief gezien bij het zijspoor bij Barneveld Centrum.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:59:03 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102789273
Die loco's komen daar vaker. Er moet daar gereden worden met radiobesturing (tijdens rangeren).
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat de lok daar lang stil stond kwam omdat de afstandsbediening defekt was. Een monteur heeft het gefixt. Vanavond / middernacht vertrekt de compositie pas weer.
pi_102789966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Die loco's komen daar vaker. Er moet daar gereden worden met radiobesturing (tijdens rangeren).
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat de lok daar lang stil stond kwam omdat de afstandsbediening defekt was. Een monteur heeft het gefixt. Vanavond / middernacht vertrekt de compositie pas weer.
Wauw je hebt zojuist drie vragen tegelijk beantwoord die ik nog niet eens gesteld had! Altijd interessant om te weten. Wat voor een kleur is de vierde lamp?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:16:38 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102790293
De vierde lamp is wit.

En ik dacht, laat maar vermelden waarvoor hij daar stond ;)
Het radiografisch besturen is voor het rangeren dus nodig.

Wanneer het witte sein brand, kan de TRDL dus niks bedienen binnen het gebied waar dat witte sein geld.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:25:29 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102790705
In de nacht van 8 op 9 oktober zal de Schipholtunnel volledig geblokkeerd zijn, ook voor LM-ritten. De hulpdiensten van Veiligheidsregio Kennemerland, Schiphol, ProRail en de NS houden dan een grootscheepse oefening (met een trein).
pi_102790835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:16 schreef greavy het volgende:
De vierde lamp is wit.

En ik dacht, laat maar vermelden waarvoor hij daar stond ;)
Het radiografisch besturen is voor het rangeren dus nodig.

Wanneer het witte sein brand, kan de TRDL dus niks bedienen binnen het gebied waar dat witte sein geld.
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?

Er stonden vandaag veel wagons, een diesel loc en een stel mannen die duidelijk aan het wachten waren. De Unimog die er soms staat zag ik niet en het hek zat dicht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:29:19 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102790868
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102790897
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Haha serieus? Dat is gaaf :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:30:37 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102790927
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Haha serieus? Dat is gaaf :P
Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102791062
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Of op de treeplank gaan zitten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_102791139
quote:
3s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.
Dan lijkt het mij nog wel enorm wonderlijk!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:35:22 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102791171
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
De rangeerder/machinist kunnen dan vanaf een afstand de locomotief besturen. Bijvoorbeeld door op de achterste wagon te staan, en achteruit te rijden. Dan heb je het overzicht. Of op de loc buiten te staan. Bijvoorbeeld op een goederenlijntje zoals Dordrecht Zeehaventerrein, mag de 'bestuurder' niet in de lok zitten. Hij moet voorop staan.
pi_102791356
Ik kan nog niet eens een TV bestellen of er wordt alweer aan mij gedacht O+

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:41:21 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102791492
Doe mij die Naughty Girls van Platform 1 dan maar O+

[ Bericht 30% gewijzigd door James1988 op 06-10-2011 22:50:39 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 22:59:17 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102792320
Koperdiefstal was er vanavond tussen Breda en Tilburg ... Om 19:54 was de prognose nog 02:00, maar het is al verholpen. En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag }:|
pi_102792646
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Koperdiefstal was er vanavond tussen Breda en Tilburg ... Om 19:54 was de prognose nog 02:00, maar het is al verholpen. En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag }:|
ze moeten maar eens wat anders als koper gaan gebruiken, hand wissels en handseinen ofzo ...

met die miljoenen die ze achter hebben gehouden kunnen ze vast wel wat wissel- en seinpersoneel aannemen
pi_102792812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag }:|
JA! HAD DAAR DAN GEEN KOPER NEERGELEGD VERDOMME :(

_O- :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:11:51 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102792854
Hoezo, fietsen niet toegestaan op de HSL?


Bron foto: renedef op Panoramio
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:16:28 #284
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_102793056
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Klopt. Een volledige toelichting met een slordig fictief emplacementje, gebaseerd op Zuidbroek:



Goederenvervoerder komt van links binnen op spoor 3 en heeft op spoor 4 nog wat wagens staan die hij ook mee moet nemen. Daarvan moet er weer eentje op spoor 3 achterblijven. Een hoop gerangeer dus, en voor een treindienstleider betekent dat normaal een boel telefoontjes van de machinist die op seinbediening van het ene spoor naar het andere wil steken en weer terug.

In dit geval kan de treindienstleider de Vrijgave Rangeren weggeven. Wissels 1A en 1B worden dan rechtsleidend vastgelegd, wissel 3 wordt linksleidend vastgelegd en in seinen 6 en 8 gaat een witte lamp branden, terwijl de andere lampen van dat sein doven. Seinen 2 en 4 kunnen nu niet meer bediend worden.

De machinist mag nu vrijelijk rijden op sporen 3 en 4, en richting spoor B tot het R-bord, dat meestal pal tegen het inrijdsein 2 staat. Wissel 5 kan hij ter plaatse bedienen. Op deze manier kan hij zonder tussenkomst van de treindienstleider zijn trein samenstellen en de wagens op de juiste plaatsen neerzetten.

Nadeel is wel dat sein 4 niet meer bediend kan worden. Als een trein van spoor 2 naar spoor A of B moet, kan dat dus gewoon niet. En ook een trein die van spoor B het emplacement op wil, moet wachten voor sein 2.

Uiteindelijk is de machinist klaar en geeft hij de Vrijgave Rangeren terug. Seinen 6 en 8 gaan weer rood tonen en alle wissels komen weer onder de controle van de treindienstleider.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_102794177
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:11 schreef James1988 het volgende:
Hoezo, fietsen niet toegestaan op de HSL?

[ afbeelding ]
Bron foto: renedef op Panoramio
Dat heb ik 2x gedaan door een tunnel van de betuweroute.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 00:13:34 #286
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102795259
Op zaterdag 22 oktober a.s. organiseert de Stichting NVBS Manifestaties in samenwerking met de NVBS Afdeling Utrecht opnieuw een excursie naar de Sneltram Utrecht - Nieuwegein. De vorige editie van deze excursie in juli was volledig volgeboekt en van vele kanten heeft ons de vraag bereikt om deze excursie nogmaals te organiseren. Dit is nu dus gelukt! Het programma van deze excursie zal sterk lijken op het programma van de excursie in juli.

De excursie bevat een rondleiding in de werkplaats, uitleg over wat er bij de sneltram gebeurt en wat de plannen voor de komende jaren zijn, zoals de aanleg van een nieuwe tramlijn naar De Uithof. Tot slot staat een rit van de werkplaats naar Nieuwegein Zuid met de rode ex-Weense trams van de sneltram Utrecht – Nieuwegein op het programma.

U bent van harte uitgenodigd om met deze excursie mee te gaan. Ook mensen in uw
omgeving die geen lid zijn van de vereniging maar wel graag mee willen kunt u naar deze excursie meenemen.

Aanmelding is mogelijk door voor 1 oktober het deelnemingsgeld over te maken op
bankrekening 62.74.54.771 van de Stichting SNM te Urmond. Het deelnemingsgeld bedraagt ¤ 20 (code CON) voor leden, ¤ 12.50 voor jongeren t/m 24 jaar (code CONJ) en ¤ 25 voor niet leden (code CONNL). Wilt u daarbij uw lidmaatschapsnummer en de excursiecode vermelden. Het maximaal aantal deelnemers is 30. Bij overtekening gaan leden vóór niet-leden.

Na aanmelding ontvangt u kort voor de excursie bericht over de exacte locatie en tijd.

Naast deze excursie organiseert de afdeling Utrecht ook 9x per jaar een afdelingsavond met een afwisselend programma. Deze avonden worden gehouden in Bilthoven. Voor meer informatie over deze avonden of over andere activiteiten van de NVBS zie: http://www.nvbs.com/Afdelingen/Utrecht

Vragen over deze excursie? Mail Utecht@nvbs.com
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 00:16:12 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_102795324
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?

Dat de mcn op de Kijfhoek staat, met afstandsbediening om zn nek de loc wil laten bewegen en steeds meer gas geeft tot de loc eindelijk van zn plaats komt en daarna achter zich een 6400 hard in een andere trein ziet knallen ;)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_102795522
Heb ooit zelf mogen rijden met de sneltram. Vanaf het opstelterrein en de draaicirkel naar de overloopwissels op de hoofdbaan. Een geweldige ervaring, voor een kind van 10.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 04:03:33 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_102797557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.

Zie www.infrabel.be en dan "Producten"

Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten. :')
Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:19:30 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102797833
Ziggy, bedankt voor je duidelijke uitleg! Maakt het nog iets duidelijker!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 07:50:48 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102797996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 04:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,
Zal ze lekker boeien ja. Neem ze het STAAKrecht maar af, dat zet meer zoden aan de dijk lijkt me ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:11:24 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102798151
Het is toch de exploitatietak die zo vaak staakt? Verder is staken een basisrecht in mijn ogen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102798186
quote:
Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
wtf, is dit een grap?
pi_102798190
Sta ik op station deventer, komt de trein naar enschede, 1 treinstel. Mocht de trein niet eens meer in (zo vol was ie) gebeurt vaker 1 treinstel.. zo slecht.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:16:40 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102798192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:15 schreef remcoP het volgende:

[..]

wtf, is dit een grap?
7 oktober, ja dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:21:02 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102798233
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:11 schreef Duvel het volgende:
Het is toch de exploitatietak die zo vaak staakt? Verder is staken een basisrecht in mijn ogen.
Ja, maar dat is het stemrecht ook ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:24:48 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102798277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:15 schreef remcoP het volgende:

[..]

wtf, is dit een grap?
VVMC-voorzitter op Twitter:
vvmcvoorzitter twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 08:23:03 Plaszak NS op het nieuws zal toch niet waar zijn wat ik hoor. Cabine mcn wordt toilet? reageer retweet
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:28:34 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102798324
http://www.nu.nl/binnenla(...)c-loze-sprinter.html

Bezopen idee idd. Dit kan gewoon niet echt waar zijn 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:28:38 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102798325
quote:
Wilde staking Franse conducteurs

STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.

Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:30:39 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102798343
Als het een vroege 1-aprilgrap is: _O-
Als het serieus is: stelletje klotskoppen :{
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:31:02 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102798349
BAM, vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')