Shit, die heb ik gemist!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Een IC tussen Rotterdam en Deventer bestond vanochtend uit een SLeT VI
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:17 schreef Peterselieman het volgende:
Wees blij. Het ging om de trein van iets over half negen uit Gouda. Stel heeft een complete slag Rotterdam - Deventer - Rotterdam gereden.
Heb medelijden met de passagiers van die 'IC'
i know, maar je zult er maar het hele eind ingezeten hebbenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's mij te laat... Je kunt medelijden hebben, maar misschien hadden ze de keuze: deze trein of geen trein.
quote:Eis storingvrij treinverkeer Arnhem - Winterswijk
WESTERVOORT - De provincie moet de storingen op het spoor tussen Arnhem en Winterswijk snel moet oplossen. Vijf fracties in Westervoort eisen dat en hebben daarom woensdag een brandbrief gestuurd aan de Gelderse gedeputeerde van Mobiliteit Conny Bieze.
Westervoort heeft vanaf 11 december een treinstation. Hoewel PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66 daar blij mee zijn, menen ze dat reizigers recht hebben op een betere service.
Het vervoer op de spoorlijn vinden ze nu ondermaats. De provincie moet er bij spoorbeheerder ProRail op aandringen dat iets wordt gedaan aan de sein- en wisselstoringen, aldus Westervoort.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:58 schreef greavy het volgende:
[...]
Ook de rails en onderdoorgangen worden vernieuwd. Het treintraject is al meer dan een eeuw oud. Een woordvoerster van ProRail stelt dat de renovatie spectaculair is. Daarom plaatst de spoorwegbeheerder een tribune nabij de werkzaamheden, zodat belangstellenden alles kunnen aanschouwen.
Met name op verstoringen veroorzaakt door derden valt op dat traject nog wel wat te winnen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Voorheen dagelijks een storing. Nu wekelijks wel 1 keer of meer.
Helaas: buiten profiel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:52 schreef Peter het volgende:
Heeft Ns niet nog wat diesellijntjes in Engeland of Duitsland voor de DM'90?
Dat had hij bij mij niet moeten doen. Dan ik had wat van hem verscheurd.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Grapje, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
De conducteur heeft m'n abonnement doormidden gescheurdomdat ik gisteren had moeten verlengen en ik was dat vergeten... Nu moest ik smeken om de stukjes terug te krijgen en mag ik op m'n werk gaan uitleggen waarom ik snippers declareer... Zucht
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:10 schreef Guppyfriend het volgende:
de mijne mogen ze hebben. Staat -4 euro opquote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Laatst een dame op leeftijd in de trein. Had een OV-chipkaart van de NS met een voordeeluren abonnement d'r op. Ze had dus blijkbaar al een nieuwe moeten krijgen want de kaart was verlopen. Dus die conducteur wordt boos en loopt weg met die kaart. Zegt die vrouw: Hoe moet ik nu verder reizen dan? "Ja, dat is jouw probleem. Had je die nieuwe kaart maar bij je moeten hebben." En weg was die vent met haar kaart. Bleek er nog 40 euro op die kaart te staan.
Oordeel zelfquote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Dan nog was het een volstrekt onnodige actie geweest. Het kan sowieso al niet meer gebruikt worden als er de datum van gisteren op staat, met of zonder scheur! Er is geen enkele reden waarom een conducteur een verlopen abbonnement ongeldig zou willen maken. Nou ja, behalve dan misschien dat 'ie overspannen is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef Peterselieman het volgende:Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Dat dus. HC zat fout. Verscheuren van vervoersbewijzen is nog nooit toegestaan geweest, dacht ik. In beslag name bij fraude e.d. wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Als er iets niet klopt moet hij een boete uitschrijven niet verscheuren. Daar kan jij tegen bezwaar maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oordeel zelf
[ afbeelding ]
En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik:Ja, had je maar moeten verlengen
![]()
Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...
En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
De conducteur in kwestie had het kaartje nooit moeten verscheuren. Een boete met terugwerkende kracht zul je niet krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'quote:Treinnummer weet ik sowieso niet meer
Die dus jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef James1988 het volgende:
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
Het was serieus de trein van 13:37?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die dus ja
Als je zou willen kijken, graag
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheidquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was serieus de trein van 13:37?
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Treinnummer is 3147quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid...)
Guppy maakte inderdaad de fout om zonder een geldig vervoerbewijs te reizen. Hiervoor had de conducteur haar kunnen beboeten (¤ 35 + wettelijke ritprijs). Het doormidden scheuren van het kaartje is buiten alle proporties, aangezien er niet mee gefraudeerd is of wat dan ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
RIPquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
Ik zeg ook nergens dat ik niet fout ben. Een bekeuring had ik ook terecht gevonden. Want laten we eerlijk wezen, ik zàt gewoon fout. Ik hàd 'm ook op tijd moeten verlengen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
Als je je treinkaartje nog nodig hebt om je reiskosten te declareren is een heel kaartje meestal wel zo praktisch...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammerquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten?
zeker bij utrecht vind ik dat het bord dat er komt gewoon even groot moet zijn als het bord dat er nu hangt., e.v.t. 2 losse lange naast elkaar..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:20 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ()geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
De Traxx-locs hebben ook de nodige tijd niet om kunnen gaan met ERTMS Level 1. Pas sinds de meest software-update die begin dit jaar is doorgevoerd zijn de Traxx-locomotieven ook gecertificeerd voor ERTMS Level 2 op de HSL-Zuid.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
quote:treinfan (do 06 okt 2011 08:02:20): Later vandaag zal er nog een apart ritje zijn, volgens een [url=]http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6018]spot op RR[/url] bestaat de trein waarschijnlijk uit de Captrain 186 149 + 3 Grawaco Uagpps'n + 7 Rheingold rijtuigen + 3 Grawaco Uagpps'n + CT L032.
quote:rolandrail in het topic van gisteren ([url=http://www.somda.nl/forum/11006/p358576/wo 05 okt 2011 23:19:36[/ur]): Er is een graanbeurs in R'dam en dat is de aanleiding voor een rondrit morgen voor een gezelschap wat rond 17u15 instapt te Rtb en dan naar Mvt, kopmaken en dan via Rtd-Hmla-Asd-Hlm naar Rtd.
Omdat wij ze niet nodig hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
Da's ook zonde. Ook van het geld van de maker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat wij ze niet nodig hebben
Komt er een tribune?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.
De olympische schommelboten zijn er nog ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik dacht dat alle olympische treinen al verbouwd waren etc, maar de olympische virm staat nog bij nedtrain in haren...
Oh het isdus dezelfdequote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat stond in een ander nieuwsbericht wat gisteren al in dit topic gequote werd (ik ben te lui om 'm te zoeken) er inderdaad bij.
De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef greavy het volgende:
De eerste 'Gladde sporen' van het seizoen zijn al een feit: Minder treinen tussen Maassluis en Maassluis West.
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug als ik het goed hebquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Dat mag ook. Het staat nu voor het eerst bij de verstoringen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen.
Hmm, komen me bekend voorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat? Of in een lijnenkaart het metronet van Tilburg herkent? Herken je ook het station op een foto en weet je ook nog dat de nieuwe Siemensloc Vectron heet en dat DB Netze de spoorbeheerder is in Duitsland?
Jaquote:
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug oftwel Snel Licht Innovatief Regionaal Treinstelquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Minimaal een setje is planmatig jaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef Mkr het volgende:
Weet iemand of SGMm vanaf deze week planmatig in de 5600 (Zwolle Utrecht stop.) zit? Zitten minimaal 2 setjes in (die zag ik net tegelijkertijd bij Nijkerk ri. Zl en Ut)
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Minimaal een setje is planmatig ja
Omdat de VIRMs verhuisd naar, bijvoorbeeld naar Deventer-Rotterdam maar ze rijden nu ook wat slagen naar Enschede.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-ARquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Mkr het volgende:
[..]
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komen
Sommige treinstellen zijn ergens weer vervangen door de VIRM's die normaal tussen Amersfoort en Enkhuizen rijden. In plaats daarvoor zijn er dus nu van ICM (koplopers). Persoonlijk vind ik het geweldig, veel meer zitcomfort. Het is wel waar dat NS het beter niet kan inzetten tijdens de spits..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-AR
Die rijdt los toch of wordt dat stel na de slagen naar Leeuwarden en Groningen weer aan de 5600 gehangen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
Daar hadden ze toch juist een DDAR voor, of wordt nu net die stam verbouwd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
U reist door de tijd?quote:Het bekende "blauwe bord' van de Nederlandse Spoorwegen op station Utrecht Centraal nog volop in bedrijf begin oktober 2011. Een maand later was het grote mechanische bord vervangen door displays.
Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerdquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
Overigens verbazingwekkend hoe stil je die camera kan houden met Image Stabilizing, wie mijn andere filmpjes wel eens gezien heeft weet hoe schokkerig die kunnen zijn.
Dan klik je op de onderstaande titel en ga je naar youtubequote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerd
En ik ookquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:45 schreef greavy het volgende:
[..]Neeh, zaterdag ik ook nog filmpie maken
Nee. Er komt een groot digitaal bord voor terug, opgebouwd uit vele schermen. Dit bord is in informatievoorziening vergelijkbaar met de huidige TB7/14/21, alleen wordt er een veelvoud van 7 treinen getoond (49 om precies te zijn, een TB49) aangepast aan de grootte van het nieuwe geheel. Enige aanpassing in de software is het tonen van de vele treinen en wat te doen als een scherm uitvalt. Oplossing is dat het geheel is opgedeeld in blokken: als er 1 scherm uitvalt, valt het hele blok uit. Weinig moeilijks aan, alleen even opletten met de koppen van kolommen enzo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten?
Duidelijke uitleg.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Filmpje van ProRail over de gladheid op het spoor
Oh jawel hoor, heel veel windtransport is laag bij de grond, dat vang je er allemaal mee afquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Duidelijke uitleg.![]()
Als mensen begrijpen wat er aan de hand is, hebben ze er vaak ook meer begrip voor. Goede zaak dus. Maar wat wil ProRail met dit filmpje gaan doen?
Ik snap alleen niet waarom ze hekken plaatsen. Blaadjes laten zich toch niet tegen houden door een hek?
Als je iets aan jongetjes van 16 wil verkopen, okee. Maar bedrijven die goederenvervoer doenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.
Zie www.infrabel.be en dan "Producten"
Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten.
Wauw je hebt zojuist drie vragen tegelijk beantwoord die ik nog niet eens gesteld had! Altijd interessant om te weten. Wat voor een kleur is de vierde lamp?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Die loco's komen daar vaker. Er moet daar gereden worden met radiobesturing (tijdens rangeren).
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat de lok daar lang stil stond kwam omdat de afstandsbediening defekt was. Een monteur heeft het gefixt. Vanavond / middernacht vertrekt de compositie pas weer.
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:16 schreef greavy het volgende:
De vierde lamp is wit.
En ik dacht, laat maar vermelden waarvoor hij daar stond
Het radiografisch besturen is voor het rangeren dus nodig.
Wanneer het witte sein brand, kan de TRDL dus niks bedienen binnen het gebied waar dat witte sein geld.
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Haha serieus? Dat is gaafquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.quote:
Of op de treeplank gaan zittenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Dan lijkt het mij nog wel enorm wonderlijk!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.
De rangeerder/machinist kunnen dan vanaf een afstand de locomotief besturen. Bijvoorbeeld door op de achterste wagon te staan, en achteruit te rijden. Dan heb je het overzicht. Of op de loc buiten te staan. Bijvoorbeeld op een goederenlijntje zoals Dordrecht Zeehaventerrein, mag de 'bestuurder' niet in de lok zitten. Hij moet voorop staan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
ze moeten maar eens wat anders als koper gaan gebruiken, hand wissels en handseinen ofzo ...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Koperdiefstal was er vanavond tussen Breda en Tilburg ... Om 19:54 was de prognose nog 02:00, maar het is al verholpen. En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag
JA! HAD DAAR DAN GEEN KOPER NEERGELEGD VERDOMMEquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag
Klopt. Een volledige toelichting met een slordig fictief emplacementje, gebaseerd op Zuidbroek:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat heb ik 2x gedaan door een tunnel van de betuweroute.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:11 schreef James1988 het volgende:
Hoezo, fietsen niet toegestaan op de HSL?
[ afbeelding ]
Bron foto: renedef op Panoramio
Dat de mcn op de Kijfhoek staat, met afstandsbediening om zn nek de loc wil laten bewegen en steeds meer gas geeft tot de loc eindelijk van zn plaats komt en daarna achter zich een 6400 hard in een andere trein ziet knallenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.
Zie www.infrabel.be en dan "Producten"
Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten.
Zal ze lekker boeien ja. Neem ze het STAAKrecht maar af, dat zet meer zoden aan de dijk lijkt mequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 04:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,
wtf, is dit een grap?quote:Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
Ja, maar dat is het stemrecht ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:11 schreef Duvel het volgende:
Het is toch de exploitatietak die zo vaak staakt? Verder is staken een basisrecht in mijn ogen.
VVMC-voorzitter op Twitter:quote:
twitter:vvmcvoorzitter twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 08:23:03Plaszak NS op het nieuws zal toch niet waar zijn wat ik hoor. Cabine mcn wordt toilet? reageer retweet
quote:Wilde staking Franse conducteurs
STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.
Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |