Ik zeg ook nergens dat ik niet fout ben. Een bekeuring had ik ook terecht gevonden. Want laten we eerlijk wezen, ik zàt gewoon fout. Ik hàd 'm ook op tijd moeten verlengen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
Als je je treinkaartje nog nodig hebt om je reiskosten te declareren is een heel kaartje meestal wel zo praktisch...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammerquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten?
zeker bij utrecht vind ik dat het bord dat er komt gewoon even groot moet zijn als het bord dat er nu hangt., e.v.t. 2 losse lange naast elkaar..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).quote:Op donderdag 6 oktober 2011 01:20 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ()geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
De Traxx-locs hebben ook de nodige tijd niet om kunnen gaan met ERTMS Level 1. Pas sinds de meest software-update die begin dit jaar is doorgevoerd zijn de Traxx-locomotieven ook gecertificeerd voor ERTMS Level 2 op de HSL-Zuid.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
quote:treinfan (do 06 okt 2011 08:02:20): Later vandaag zal er nog een apart ritje zijn, volgens een [url=]http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6018]spot op RR[/url] bestaat de trein waarschijnlijk uit de Captrain 186 149 + 3 Grawaco Uagpps'n + 7 Rheingold rijtuigen + 3 Grawaco Uagpps'n + CT L032.
quote:rolandrail in het topic van gisteren ([url=http://www.somda.nl/forum/11006/p358576/wo 05 okt 2011 23:19:36[/ur]): Er is een graanbeurs in R'dam en dat is de aanleiding voor een rondrit morgen voor een gezelschap wat rond 17u15 instapt te Rtb en dan naar Mvt, kopmaken en dan via Rtd-Hmla-Asd-Hlm naar Rtd.
Omdat wij ze niet nodig hebbenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 08:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
Da's ook zonde. Ook van het geld van de maker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat wij ze niet nodig hebben
Komt er een tribune?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.
De olympische schommelboten zijn er nog ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik dacht dat alle olympische treinen al verbouwd waren etc, maar de olympische virm staat nog bij nedtrain in haren...
Oh het isdus dezelfdequote:Op donderdag 6 oktober 2011 11:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat stond in een ander nieuwsbericht wat gisteren al in dit topic gequote werd (ik ben te lui om 'm te zoeken) er inderdaad bij.
De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:32 schreef greavy het volgende:
De eerste 'Gladde sporen' van het seizoen zijn al een feit: Minder treinen tussen Maassluis en Maassluis West.
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug als ik het goed hebquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Dat mag ook. Het staat nu voor het eerst bij de verstoringen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De eerste gladde sporen die jullie te horen krijgen.
Hmm, komen me bekend voorquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat? Of in een lijnenkaart het metronet van Tilburg herkent? Herken je ook het station op een foto en weet je ook nog dat de nieuwe Siemensloc Vectron heet en dat DB Netze de spoorbeheerder is in Duitsland?
Jaquote:
Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug oftwel Snel Licht Innovatief Regionaal Treinstelquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:17 schreef MREn het volgende:
Is er hier iemand die weet waar FLIRT voor staat?
Minimaal een setje is planmatig jaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef Mkr het volgende:
Weet iemand of SGMm vanaf deze week planmatig in de 5600 (Zwolle Utrecht stop.) zit? Zitten minimaal 2 setjes in (die zag ik net tegelijkertijd bij Nijkerk ri. Zl en Ut)
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Minimaal een setje is planmatig ja
Omdat de VIRMs verhuisd naar, bijvoorbeeld naar Deventer-Rotterdam maar ze rijden nu ook wat slagen naar Enschede.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-ARquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Mkr het volgende:
[..]
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komen
Sommige treinstellen zijn ergens weer vervangen door de VIRM's die normaal tussen Amersfoort en Enkhuizen rijden. In plaats daarvoor zijn er dus nu van ICM (koplopers). Persoonlijk vind ik het geweldig, veel meer zitcomfort. Het is wel waar dat NS het beter niet kan inzetten tijdens de spits..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-AR
Die rijdt los toch of wordt dat stel na de slagen naar Leeuwarden en Groningen weer aan de 5600 gehangen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |