Minimaal een setje is planmatig jaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef Mkr het volgende:
Weet iemand of SGMm vanaf deze week planmatig in de 5600 (Zwolle Utrecht stop.) zit? Zitten minimaal 2 setjes in (die zag ik net tegelijkertijd bij Nijkerk ri. Zl en Ut)
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Minimaal een setje is planmatig ja
Omdat de VIRMs verhuisd naar, bijvoorbeeld naar Deventer-Rotterdam maar ze rijden nu ook wat slagen naar Enschede.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-ARquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Mkr het volgende:
[..]
Misschien testen voor als ddm/ddar onder handen genomen gaat worden? Dan zal er toch vervangend materiaal hier moeten komen
Sommige treinstellen zijn ergens weer vervangen door de VIRM's die normaal tussen Amersfoort en Enkhuizen rijden. In plaats daarvoor zijn er dus nu van ICM (koplopers). Persoonlijk vind ik het geweldig, veel meer zitcomfort. Het is wel waar dat NS het beter niet kan inzetten tijdens de spits..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Weet iemand waarom er op traject adam cs enkhuizen koplopers rijden? Niet normaal meer zo druk
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is geen testen. Het is idd vervanging voor het DD-AR
Die rijdt los toch of wordt dat stel na de slagen naar Leeuwarden en Groningen weer aan de 5600 gehangen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
Daar hadden ze toch juist een DDAR voor, of wordt nu net die stam verbouwd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Het is ook een Sanditeslag om de Veluwe stoef te houden.
U reist door de tijd?quote:Het bekende "blauwe bord' van de Nederlandse Spoorwegen op station Utrecht Centraal nog volop in bedrijf begin oktober 2011. Een maand later was het grote mechanische bord vervangen door displays.
Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerdquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:32 schreef Bitlord het volgende:
Zo, de Centrale Halaanwijzer mag weggehaald worden in Utrecht; ik heb mijn filmpje geschoten...
Overigens verbazingwekkend hoe stil je die camera kan houden met Image Stabilizing, wie mijn andere filmpjes wel eens gezien heeft weet hoe schokkerig die kunnen zijn.
Dan klik je op de onderstaande titel en ga je naar youtubequote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kan je filmpje niet via Fok! bekijken btw, omdat je insluiten hebt geblokkeerd
En ik ookquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:45 schreef greavy het volgende:
[..]Neeh, zaterdag ik ook nog filmpie maken
Nee. Er komt een groot digitaal bord voor terug, opgebouwd uit vele schermen. Dit bord is in informatievoorziening vergelijkbaar met de huidige TB7/14/21, alleen wordt er een veelvoud van 7 treinen getoond (49 om precies te zijn, een TB49) aangepast aan de grootte van het nieuwe geheel. Enige aanpassing in de software is het tonen van de vele treinen en wat te doen als een scherm uitvalt. Oplossing is dat het geheel is opgedeeld in blokken: als er 1 scherm uitvalt, valt het hele blok uit. Weinig moeilijks aan, alleen even opletten met de koppen van kolommen enzo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten?
Duidelijke uitleg.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Filmpje van ProRail over de gladheid op het spoor
Oh jawel hoor, heel veel windtransport is laag bij de grond, dat vang je er allemaal mee afquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Duidelijke uitleg.![]()
Als mensen begrijpen wat er aan de hand is, hebben ze er vaak ook meer begrip voor. Goede zaak dus. Maar wat wil ProRail met dit filmpje gaan doen?
Ik snap alleen niet waarom ze hekken plaatsen. Blaadjes laten zich toch niet tegen houden door een hek?
Als je iets aan jongetjes van 16 wil verkopen, okee. Maar bedrijven die goederenvervoer doenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.
Zie www.infrabel.be en dan "Producten"
Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten.
Wauw je hebt zojuist drie vragen tegelijk beantwoord die ik nog niet eens gesteld had! Altijd interessant om te weten. Wat voor een kleur is de vierde lamp?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
Die loco's komen daar vaker. Er moet daar gereden worden met radiobesturing (tijdens rangeren).
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat de lok daar lang stil stond kwam omdat de afstandsbediening defekt was. Een monteur heeft het gefixt. Vanavond / middernacht vertrekt de compositie pas weer.
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:16 schreef greavy het volgende:
De vierde lamp is wit.
En ik dacht, laat maar vermelden waarvoor hij daar stond
Het radiografisch besturen is voor het rangeren dus nodig.
Wanneer het witte sein brand, kan de TRDL dus niks bedienen binnen het gebied waar dat witte sein geld.
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Haha serieus? Dat is gaafquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.quote:
Of op de treeplank gaan zittenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon buiten de loc staan met een afstandbediening.
Dan lijkt het mij nog wel enorm wonderlijk!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar de loc gaat maximaal 5 km/u of zo, dus niet echt spektakel.
De rangeerder/machinist kunnen dan vanaf een afstand de locomotief besturen. Bijvoorbeeld door op de achterste wagon te staan, en achteruit te rijden. Dan heb je het overzicht. Of op de loc buiten te staan. Bijvoorbeeld op een goederenlijntje zoals Dordrecht Zeehaventerrein, mag de 'bestuurder' niet in de lok zitten. Hij moet voorop staan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
ze moeten maar eens wat anders als koper gaan gebruiken, hand wissels en handseinen ofzo ...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
Koperdiefstal was er vanavond tussen Breda en Tilburg ... Om 19:54 was de prognose nog 02:00, maar het is al verholpen. En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag
JA! HAD DAAR DAN GEEN KOPER NEERGELEGD VERDOMMEquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:59 schreef greavy het volgende:
En nu krijgt het spoor te maken met de blikseminslag
Klopt. Een volledige toelichting met een slordig fictief emplacementje, gebaseerd op Zuidbroek:quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:59 schreef greavy het volgende:
De reden dat daar ook een 4e lamp in het sein zit, is om aan te geven dat de TRDL het heeft vrijgegeven voor rangeren. Die heeft dan tijdelijk geen bediening over dat gebied.
Dat heb ik 2x gedaan door een tunnel van de betuweroute.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:11 schreef James1988 het volgende:
Hoezo, fietsen niet toegestaan op de HSL?
[ afbeelding ]
Bron foto: renedef op Panoramio
Dat de mcn op de Kijfhoek staat, met afstandsbediening om zn nek de loc wil laten bewegen en steeds meer gas geeft tot de loc eindelijk van zn plaats komt en daarna achter zich een 6400 hard in een andere trein ziet knallenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar radiografisch besturen? Hoe moet ik mij dat voorstellen?
Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ohja, de website van Infrabel is weer eens vernieuwd. En tesamen met die vernieuwing hebben ze ook meteen de gelegenheid aangegrepen om de diensten die zij leveren als producten in de markt te zetten. Zo heet het afnemen van stroom van de bovenleiding nu Your Power, heet uitzonderlijk vervoer Your XXL, is een aansluiting van een industriegebied aan het hoofdnet ineens Your connection en heet de klantportaal Business Corner.
Zie www.infrabel.be en dan "Producten"
Ik vraag me af welke paarse broek ze daar op hebben losgelaten.
Zal ze lekker boeien ja. Neem ze het STAAKrecht maar af, dat zet meer zoden aan de dijk lijkt mequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 04:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Voor het bedenken van zulke bedenkelijke producten zou men moeten rekenen met het levenslang inleveren van het stemrecht,,,
wtf, is dit een grap?quote:Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
Ja, maar dat is het stemrecht ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:11 schreef Duvel het volgende:
Het is toch de exploitatietak die zo vaak staakt? Verder is staken een basisrecht in mijn ogen.
VVMC-voorzitter op Twitter:quote:
twitter:vvmcvoorzitter twitterde op vrijdag 07-10-2011 om 08:23:03Plaszak NS op het nieuws zal toch niet waar zijn wat ik hoor. Cabine mcn wordt toilet? reageer retweet
quote:Wilde staking Franse conducteurs
STRAATSBURG - Het Franse treinverkeer is ontregeld door een wilde staking van conducteurs. De actie volgde op een incident donderdag met een zwartrijder die met een mes had ingehakt op een conducteur. De 54-jarige spoormedewerker vecht voor zijn leven.
Uit solidariteit legden conducteurs in het hele land het werk neer. In de Elzas en Lorraine viel daarom donderdag ruim 70 procent van de treinritten uit. De staking duurt tot vrijdagmiddag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |