En van Kleurdoos:quote:
Tip voor de ontstoken hechtingen:quote:
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:34 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Biotex groen ( de inweek versie), of Badedas (ook de groene fles) wordt ook vaak gebruikt. Maar soda hadden we in huis. Later geloof ik ook nog met biotex gedaan.
De precieze reden weet ik er niet van, maar er werd wel verteld dat blanken een kans van 1 op de 80 en Afrikaanse vrouwen 1 op de 25 op een 2-eiigetweeling. Dat verschilt dus per etnische tijd, maar waarom weet ik niet.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:30 schreef Kuukske het volgende:
Oh my.
Edit: ik heb even gezapt. Maarehm, ik werd een beetje naar van de chirurgbeelden bij het onderwerp over de Siamese tweelingen.. Wat me trouwens tot het volgende brengt. En het is misschien een hele rare vraag hoor, maar ehm.. waarom komen (naar mijn idee) Siamese tweelingen zoveel in het Oosten (China enzo) voor? Heeft iemand daar een .. nja .. antwoord niet, maar een logische beredenering voor?
Dat klinkt niet fijn, hopelijk zakt het af in de douche en anders wel fijn dat ze je willen zien. Hoop dat het niet nodig is! Succesquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:23 schreef Vlindur het volgende:
Heb gebeld. Nog steeds pijn en hard en misselijk. Moet ff douchen en met een half uur geen verbetering weer bellen en dan willen ze me zien.
Ik ga nu ff douchen. Bbl
Feliquote:Op zondag 2 oktober 2011 11:17 schreef xaban06 het volgende:
~21 januari worden wij mama en papa van een boy
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:40 schreef She-Wolf het volgende:
Whoa, ik kom onder een steen vandaan geloof ik want ik zie nu pas dat KD al bevallen is!!![]()
![]()
Wat een mooi kindje en kickass naam, vooral zijn tweede. <3 Gefeliciteerd!
Naweeen zijn k*t, ik heb er ruim een week last van gehad.
Nou inderdaad.quote:Op zondag 2 oktober 2011 09:56 schreef Kyara het volgende:
Fijn dat het beter gaat Vlindur. Maar inderdaad maar wel even in de gaten houden.
Ik vond de docu gister erg mooi en fascinerend (de theoretische mogelijkheid dat je zwanger kan zijn van een meerling van meerdere mannen bijvoorbeeld). Heb wel heel veel aan Klumsy en met name MissJones gedacht
![]()
Pijnbestrijding komt hier t.z.t. wel aan bod bij de vk denk ik.
't Gaat hard he?quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:09 schreef Kyara het volgende:
Ja Soempie, voordat je het weet is het januari
dankquote:Op zondag 2 oktober 2011 13:17 schreef Soempie het volgende:
KD, ik wilde nog zeggen dat ik vind dat je echt supermooie kleertjes uit hebt gezocht en zo'n schattig babyhoekje hebt gemaakt. En wat een leuke kindjes heb je.(sowieso word ik best ongeduldig van al die foto's in het fototopic.
)
Jup, hier nog maar 8 weken werken. Echt aftellen nu.quote:Op zondag 2 oktober 2011 13:20 schreef Soempie het volgende:
't Gaat hard he?Nog maar 9 weken en 2 dagen werken.
Hier de auto van binnen helemaal uitgesopt, daarna heeft mijn vrouw hem gewassen en uitgezogenquote:Op zondag 2 oktober 2011 14:43 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb net het heetste klusje allertijden gedaan denk ik... Vakantiewas wegwerken (ophangen, afhalen, strijken) op een gloeiend hete zolder. Pfff. Ik lijk wel gek.
Super om te lezen! Heb je nog foto's te spammen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 21:01 schreef Popples het volgende:
bitterend lief dat je het vraagt.hier gaat het super! de kleine is vandaag al weer 3 maand. zo een heerlijk ding dat lekker kan lachen en geluidjes maken. we genieten volop.
![]()
hoe is het met jou? en al helemaal klaar voor jullie kleintje?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:48 schreef xaban06 het volgende:
Dank allemaal!
Ik wil gelijk een paar vraagjes stellen, als dat mag
Kindje komt eind januari, volgend jaar rond deze tijd wordt ons nieuwbouwwoning opgeleverd. We willen niet nu al de babykamer kopen/inrichten om vervolgens volgend jaar te moeten verhuizen.
We hebben op het moment een 'inklapbare ledikant' gekocht, zal deze voldoen t/m volgend jaar rond deze tijd?
Ik sluit mij aan bij Covie. Je hebt toch wel iets nodig om de spulletjes van je prul ergens op te bergen? Misschien alleen een commode met veel lades of iets? Ik merk dat ik in de commode best veel ruimte heb, er ligt (nog) niet veel in de kast.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:17 schreef covie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik moet wel zeggen dan alleen een ledikant wel erg weinig is, het gaat niet om een maand overbrugging, maar bijna een jaar.
Verder snap ik eigenlijk ook niet zo goed wat je er mee bespaard, bij een verhuizing gaan zoveel spullen mee en een kast, ledikant en commode erbij is toch ook niet zo veel extra moeite?
Ik zou de aankleding van de kamer misschien laten voor wat het is,maar niet de meubels.
mijn bank is zo laag...en mijn bed ook niet erg hoog...ik heb de commode zo gekozen dat hij hoog genoeg is om mij rug pijn te besparen...(heb een zwakke rug)quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wij hebben Lente nooit op de commode verschoond, altijd op bed of de bank. En 's avonds was ik 'r in de badkamer. Nils heeft een plank gemaakt die je over de (dubbele) wastafel kan schuiven. Ideaal. Lente d'r kamertje is boven en onze slaap- en badkamer beneden, vandaar.
Maar je hebt voor Lente neem ik aan wel een kast of iets voor haar kleding en dergelijks? Want daar gaat het hier even om: alleen een ledikant voor de verse beeb aanschaffen.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:49 schreef Ssserpente het volgende:
Wij hebben Lente nooit op de commode verschoond, altijd op bed of de bank. En 's avonds was ik 'r in de badkamer. Nils heeft een plank gemaakt die je over de (dubbele) wastafel kan schuiven. Ideaal. Lente d'r kamertje is boven en onze slaap- en badkamer beneden, vandaar.
het was niet Covie die het vroeg, maar Xaban...quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:54 schreef Ssserpente het volgende:
Tuurlijk. Ik zeg ook niet dat het ideaal is. Verre van zelfs. Ik had ook liever alles bij de hand gehad. Maar het is wel te doen.![]()
En als ik Covie was, zou ik de basisdingen gewoon kopen. Sjouwen moet je toch wel als je gaat verhuizen. Alleen schilderen en prulletjes ophangen zou ik laten.
Wij gaan verschonen op de wasmachinequote:Op zondag 2 oktober 2011 18:47 schreef bitterend het volgende:
En je moet ook ergens kunnen verschonen....
En vuile kleertjes zijn ook zo wegquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:02 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Wij gaan verschonen op de wasmachine![]()
Makkelijk in de douche, altijd lekker warm en water voorhanden.
En voornamelijk wegens ruimtegebrek, maar het past allemaal goed
wat een bijzondere uitspraak! Die ken ik niet!quote:
Haha inderdaad, weer een pluspuntquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:03 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En vuile kleertjes zijn ook zo weg
Nou als ik nog een kamer over had zou ik die ook lekker inrichten hoor, vooral ook met leuke meubeltjes.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:03 schreef bitterend het volgende:
TJ haha dat is handig! lekker op goede hoogte ook![]()
Ik heb een schuine dak boven de wasmachine...en de uk kamer is gelukkig lekker ruim dus plek zat voor commode, kast en ledikant
Edit: ok dus commode is vooral handig om spullekes op te bergen maar je kan overal wel verschonen![]()
Nou ok, ledikant is niet het enige wat we hebbenquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:47 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik sluit mij aan bij Covie. Je hebt toch wel iets nodig om de spulletjes van je prul ergens op te bergen? Misschien alleen een commode met veel lades of iets? Ik merk dat ik in de commode best veel ruimte heb, er ligt (nog) niet veel in de kast.
Lijkt mij wel? maar nooit eerder papa geweest, dus het kan zomaar zijn dat we ergens overheen kijkenquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:48 schreef Susie het volgende:
Als je beeb maar lekker kan slapen en je het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maakt, dan is het toch prima?
quote:Op maandag 3 oktober 2011 07:34 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik kem het susie. De wekker gaat hier dagelijks om 6 uur ivm werk van vriendlief. Normaal slaap ik daar wel doorheen of wel ik iig weer snel in slaap, maar vandaag dus niet. Was bij de eerste piep klaarwakker en zit nu dus maar beneden. Straks leer weer even in bed duiken om het tot 3 uur wakkerliggen te compenseren.
Wel heel maf gedroomd trouwens. Vriendlief vond het wel handig om de omgeving te vertellen dat we een kindje krijgen. Dat ii met mijn ruim 30 weken al een flinke buik heb was volgens hem niet voldoende. Die dikke buik kon immers ook uitgelegd worden als te veel van lekker eten houden. Dus hij had Exzibit ingehuurd.
Vanmorgen kreeg ik van mijn vent de vraag of ik hem niet meer in mijn slaap in elkaar wil rossen. Ii geloof dat mijn droom zo intens was dat het ervoor zorgde dat ioc niet meer stil kon liggen.
Lekker spul joh, hormonen :-)
Oeh!quote:Op maandag 3 oktober 2011 07:51 schreef Susie het volgende:
Voordeel is wel; ben straks heul vroeg in de supermarkt en dan zijn de croissantjes nog lekker warm!
Goed plan! Hier (westen) is het overigens al bewolktquote:Op maandag 3 oktober 2011 08:11 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb besloten er vandaag maar es vroeg mee op te houden. Aangezien het nog welgeteld 1 dag mooi weer is..
Oh buh. Stom.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:52 schreef Susie het volgende:
Goed plan! Hier (westen) is het overigens al bewolkt
Hier ook niet zo'n grote kamer hoor, spelen zou er niet bij zijn op de grond (wellicht met een andere indeling wel, dat weet ik niet).quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Sandous, heeft het nog doorgezet??
Ik heb geen nawee gevoeld na Chris zijn geboorte.
Of ik moet ze gehad hebben in de anderhalf uur dat ik onder narcose was om te hechten![]()
Hier ook maar een kleine babykamer. 2 bij 2,5, met een hoekje eruit voor de schoorsteen. Maar er staat een ledikant (70x150), commode (60x140) en een kleine kast (40x80) in. Kun je mooi tussendoor lopen. Maar speelruimte voor de kleine is er dan niet op de grond, maar dat doen we toch beneden. Ik had de kast en de commode beiden vol spul liggen. Dus zou ze niet willen missen. Helemaal niet het eerste jaar, als je alles bij de hand wil hebben..
Misschien dat ik straks ook nog even naar de Jumbo waggelquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:27 schreef Kuukske het volgende:
Ik rij voor de lunch even naar de lokale bakker hier vlakbij denk ik.. Of voor een smakelijk worstenbroodje tussendoor.. of een appelflap. Of mja. Iets lekkers.
Het is dat je ver weg woont, anders had ik het wel mee willen nemen voor je.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:30 schreef Asyniur het volgende:
Misschien dat ik straks ook nog even naar de Jumbo waggel
Lief!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:31 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Het is dat je ver weg woont, anders had ik het wel mee willen nemen voor je.
Oh, nee dan eh.. houdt het opquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:32 schreef Asyniur het volgende:
Lief!
Maar ik moet van de bekkentherapeut in bewegng blijven
Om half 10 's morgens?quote:
Ben blij dat ik dat echt niet lust!!quote:
Ja ik denk al een paar dagen aan een frikandel speciaalquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:35 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh, nee dan eh.. houdt het op.
[..]
Om half 10 's morgens?.
Oh das balen, zitten we je hier een beetje lekker te maken met vanalles dat je eventjes niet mag!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:35 schreef innepin het volgende:
Ik heb zin in roombroodjes en een kop thee met 3 scheppen suiker en een boterham met hagelslag en en en.Nou ja, nog een paar weekjes en dan mag het (af en toe) weer
Roombroodjes! Oeh!!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:35 schreef innepin het volgende:
Ik heb zin in roombroodjes en een kop thee met 3 scheppen suiker en een boterham met hagelslag en en en.Nou ja, nog een paar weekjes en dan mag het (af en toe) weer
Nou ik heb op het moment zin in vet, echt alles van een frietzaak, kaas soufle, kroket, bitterballen, frikandel... I want !!! Hebben we hier alleen nietquote:
Maar om half 10 's morgens?? Wel balen dat ze dat niet in Frankrijk hebben zeg! Importeren??quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:39 schreef DuBecky het volgende:
[..]
Nou ik heb op het moment zin in vet, echt alles van een frietzaak, kaas soufle, kroket, bitterballen, frikandel... I want !!! Hebben we hier alleen niet
Of je gaat gewoon eens aan het werk!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:36 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Roombroodjes! Oeh!!!.
Houden we nu op over eten?.
Ik kan prima multitasken.quote:
Hier in Frejus in ieder geval niet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:40 schreef Susie het volgende:
[..]
Maar om half 10 's morgens?? Wel balen dat ze dat niet in Frankrijk hebben zeg! Importeren??
Ben je al bij je huisarts geweest voor medicijnen tegen de misselijkheid?quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:06 schreef klavertje-4 het volgende:
vannacht slecht geslapen en zoals al de hele zwangerschap triggert dat weer enorme misselijkheid, dus het ontbijt ligt alweer in de wc en ik lig weer voor dood op de bank. Ben er wel zo klaar mee met die k*t misselijkheid
/klaagpost
Bij jipster was t weer rustig als ik het goed hebquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:41 schreef Lijnloos het volgende:
Hoest eigenlijk met Jipster? Of heb ik daar helemaal over heen gelezen?
Succes meiden en Sandous, hopelijk heb je snel je beebje in je armen!
quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:59 schreef bitterend het volgende:
Asy ja voor de vierde keer...moet testen op GBS bacterie zei de vk
hoe is het met jou??
Sorryquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:15 schreef covie het volgende:
Jipsterbalen zeg.. Hopelijk gaat het snel beter.
Ik kan vandaag voor het eerst mijn beschuitje amper binnenhouden en het eerste wat ik hier lees is croissants, worstenbroodjes en frikandel speciaal.![]()
![]()
Hmm ik ben benieuwd hoe het met sandous gaat
Ik mag niks zeggen van m'n man.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:27 schreef bitterend het volgende:
Soempie, ik zie trouwens naast jou naam in de OP niet wat het wordt! of hou je het als verrassing?
Dankje.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:33 schreef bitterend het volgende:
Ik heb het aangepast![]()
![]()
![]()
Heb je de babykamer enzo al uitgezocht?
Ja ik kan niet spellen/typen dat is nu echt wel duidelijk!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef Soempie het volgende:
psst, bitterend, het is Wiebelkont en niet Wibelkont..
Wat wil je NU? mcdonalds?quote:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:57 schreef DuBecky het volgende:
Nou mijn lunch was een salade en nog steeds zin in alles van de frietzaak !!!
Ja ik ging lunchen met mn schoonvader, ik werk in zijn bedrijf en hij en zn vrouw zijn nogal health freaks waardoor ik dacht laat ik maar een salade nemen aangezien ik vorige week mezelf vol zat te proppen met kaasjes en een preek kreegquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:01 schreef TimeJumper het volgende:
[..]Zelf sla eten en ondertussen iedereen lekkerm maken voor een frietje
![]()
Wil je daar eens mee ophouden![]()
Aan het einde van mijn straat zit een frietzaak en ik woon al halverwege, dus ik krijg het nu wel heel moeilijk![]()
![]()
![]()
Hydrofielen bedoel je?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:01 schreef Kuukske het volgende:
Ohja! Flanellen luiers. Dat was wel het enige op het lijstje waarvan ik zoiets had van.. wtf. Wat moet je daarmee?.
Nee, daar weet ik de bedoeling van. Ik bedoel echt flanellen.quote:
Nee op "oude" lijsten kom je zelfs nog flanellen tegen. Ik zou niet weten waar je die moet kopen of waarvoor je ze nodig hebt.quote:
Dat zijn lijsten uit het jaar kruik dan. Niet nodigquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nee, daar weet ik de bedoeling van. Ik bedoel echt flanellen.
Oh oké!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zijn lijsten uit het jaar kruik dan. Niet nodig
Dat verklaart mijn onwetendheidquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat zijn lijsten uit het jaar kruik dan. Niet nodig
Ik ken wel flanellen hoeslaken, die zijn lekker zacht en warm in de winterquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef bitterend het volgende:
Oh...ik heb geen idee wat flanellen luiers zijn ???
Hydrofielen is voor het drogen na het badje...ze zijn minder hard dan een handdoek...(correct me if i;m wrong)quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef covie het volgende:
Hydrofiele luiers hoef je toch niet perse te hebben?
Of is dat wel iets wat je aan het begin sowieso in huis moet hebben?
Ik wil gewoon wegwerp, maar zie hier zo vaak hydrofiel langskomen...dat ik er aan twijfel.
Oeh kun je weer een beetje fatsoenlijk eten ja?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Hema heeft nog steeds flanellenluiers in het assortiment. Maar ik heb ze ook niet gekocht en heb ze niet gemist
En dames hou eens op over eten. Sinds ik weer redelijk kan eten heb ik overal trek in en in de koelkast staat een doosje Belgische bonbons en daar wil ik echt vanaf blijven.
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef covie het volgende:
Hydrofiele luiers hoef je toch niet perse te hebben?
Of is dat wel iets wat je aan het begin sowieso in huis moet hebben?
Ik wil gewoon wegwerp, maar zie hier zo vaak hydrofiel langskomen...dat ik er aan twijfel.
Kijk dat zeg ikquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nee op "oude" lijsten kom je zelfs nog flanellen tegen. Ik zou niet weten waar je die moet kopen of waarvoor je ze nodig hebt.
Dus koop ze gewoon niet.
Ik heb wel hele leuke hydrofielluiers gekocht, rode en blauwe
Verwarrende naam want wie iin hemelsnaam gebruikt die nog echt als luier![]()
Hydrofielhanddoek moeten we ze gaan noemen
My thoughts exactly. Behalve afvalscheiding dan.. dat deed ik al netjesquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ga echt wel aan de wegwerpluiers hoor. Geen zin om die vieze dingen uit te moeten wassen en zo. Als ik wat aan het milieu wil doen dan ga ik eerst wel beginnen met mijn afval beter te scheiden
dat doen we al fanatiekquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ga echt wel aan de wegwerpluiers hoor. Geen zin om die vieze dingen uit te moeten wassen en zo. Als ik wat aan het milieu wil doen dan ga ik eerst wel beginnen met mijn afval beter te scheiden
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
[..]
Kijk dat zeg ik
wel lezen he![]()
Ohhhhhquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:14 schreef Asyniur het volgende:
Gewone handdoeken zijn niet per se te ruw, maar heb jij al eens geprobeerd het oorschelpje van een pasgeborene uit te drogen met een gewone handdoek?
Je gebruikt de hydrofielen om je kindje in alle hoekjes, kiertjes en gaatjes goed te kunnen afdrogen zodat er geen smetplekjes ontstaan
Ik denk dat een versgewassen en droger gedroogde dikke badstoffen handdoek zachter is dan een aan de waslijn gedroogde hydrofiel luierquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohhhhh
de vk zei dat het te ruw was een gewone handdoek!
quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef bitterend het volgende:
dat doen we al fanatiek![]()
inclusief netjes scheiden voor grofvuil enzo, papier apart, glas apart, electronica apart, gft apart
kleding naar kringloop.....
Ik ben nog wel zo nu en dan misselijk. En ik kan niet ontdekken wat het triggert. Maar zo beroerd als eerst ben ik gelukkig niet meer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oeh kun je weer een beetje fatsoenlijk eten ja?. Dáár ben ik écht blij om FR. Wat moest jij afzien.
.
Wasverzachter mag idd niet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:31 schreef Kyara het volgende:
wasverzachter mocht ook niet toch? Heb je geen droogtrommel?
Balen Jipster. Wanneer heb je meer duidelijkheid?
Pfff, watjes worden het, die kinderen van ons.quote:
Och dat zal toch wel meevallen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Nee ivm allergieën!
Toch? (even checken dat ik geen onzin lul)
Je weet het nooit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:54 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Och dat zal toch wel meevallen.
Ik heb al neutrale waszeep en neutrale bodylotion en al die meuk dus van mij krijgen die hydrofielen af en toe een scheut wasverzachter hoor.
Als het kind "bulten" ervan krijgt plaats ik hier wel foto's en ga een beetje jammeren![]()
geintje hoor![]()
dat je een mooie buikje hebtquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:03 schreef Kyara het volgende:
Nou, aftellen naar woensdag dan Sandous. Maar hopelijk komt t wel eerder.
Ik mag over een uurtje weer naar de vk. Kijken wat die te vertellen heeft....
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Kyara het volgende:
Bitterend je hebt me aangestoken met je badjes. Nu wil ik deze:
http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7225
hier in limburg gebruiken ze wel. als een soort rokje voor de baby zo kan die zich beter warm houden maar idd bij jullie gebruiken ze die niet. mijn kraamverzorgende werkte in middenlimburg en daar gebruiken ze die niet en in noord wel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:08 schreef Asyniur het volgende:
Flanellen luiers: nooit gehad en mijn zoontje is nu ruim 19 maanden. Niet nodig dus
Ik gebruikte altijd al wasverzachter en heb niet het idee dat de kleertjes sneller "slijten" erdoor Ik doe ook altijd een scheutje azijn is het wasverzachterbakjequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Werkt dat met het mooi blijven van de kleertjes f_r? Wij hebben geen droger dus wasverzachter zou op zich fijn zijn maar ik ben bang dat het toch niet zo goed is voor kleding. Of gebruik je het alleen voor handdoeken e.d.?
Balen poezebeest hoever ben je nu?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef Poezebeest het volgende:
Jipster; wat balen dat je weer in het ziekenhuis ligt. Sterkte voor jou
Sandous; sterkte met de laatste loodjes!
Hier vanmorgen ook weer op controle geweest, incl groeiecho. Baby doet het goed, alles is precies gemiddeld. Mijn bloeddruk was weer te hoog, dus medicatie verhoogd en donderdag terug voor wederom een check-up. Gelukkig nog geen eiwitten in de urine. Ik vind het toch wel spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Het voelt een beetje als een tijdbom die ieder moment af kan gaan en meer dan me goed in de gaten houden kan men niet doen.
Ben morgen 30 weken, dus baby moet nog paar weken blijven zitten en krijg labetalol.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Balen poezebeest hoever ben je nu?
Welke medicatie krijg je?
Ik ga heel hard voor je duimen dat je geen eiwitten in je urine krijgt.
Nog eventjes blijven zitten hoor kleintjequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:18 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ben morgen 30 weken, dus baby moet nog paar weken blijven zitten en krijg labetalol.
Lief!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:15 schreef bitterend het volgende:
Susie ik hoop dat niks ernstig is met je paps![]()
Geen ideequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Lief!
Morgen kan hij bellen voor de uitslag. Het kan een longontsteking zijn en mogelijk heeft hij vocht achter zijn longen. Dus afwachten nog maar even. Hij voelt zich in ieder geval niet erg fijn.
Even over de lijstjes, wat in huis te hebben. Er staat, ivm thuisbevalling, 2 emmers van 10 liter?? Iemand enig idee waar dat voor nodig is? Toch hopelijk niet om het vruchtwater in op te vangen?![]()
Ow! ligt hij nog in het zh? of mocht hij naar huis?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Lief!
Morgen kan hij bellen voor de uitslag. Het kan een longontsteking zijn en mogelijk heeft hij vocht achter zijn longen. Dus afwachten nog maar even. Hij voelt zich in ieder geval niet erg fijn.
Even over de lijstjes, wat in huis te hebben. Er staat, ivm thuisbevalling, 2 emmers van 10 liter?? Iemand enig idee waar dat voor nodig is? Toch hopelijk niet om het vruchtwater in op te vangen?![]()
Ja vast die van Kleurdoos met die goede goofy tipsquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:57 schreef bitterend het volgende:
![]()
Je hoort het nog van je kraamverzorgster!
quote:
Jeej Sandous, jij laat ons maar wachten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:58 schreef Sandous het volgende:
Hier voel ik niets meer, alleen verveling en het wachten breekt me enorm.
Die vind ik wel heel leuk qua kleurquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Kyara het volgende:
Bitterend je hebt me aangestoken met je badjes. Nu wil ik deze:
http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7225
quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]
ik weet hetquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:35 schreef Asyniur het volgende:
Popples, ik woon ook in Limburg
Mja en voor warm te houden: er zijn voldoende alternatieven voor flanellen luiers (bunting bags, fleecedekentjes, omslagdoeken etc)
Euwh wil ik dat wel wetenquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou je zal nog verbaasd zijn hoeveel er uit komt! Er kwam geen eind aan
Mmm zelfgemaakte pastaquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Bah, was ik net lekker alles aan het klaarzetten voor een uitgebreide kokkerelsessie (tomaatjes ingesneden om te ontvellen en ontpitten, meel afgewogen en eitjes op kamertemperatuur laten komen voor de pasta enzo) belt mijn vent net dat-ie moet overwerkenDat wordt.dus brood eten straks, want ik ga niet voor mij alleen verse pasta maken en ik heb niets anders in huis.
Methyldopa zijn ze bij mij ook mee begonnen, maar daar werd ik zo stoned als een garnaal en ontzettend beroerd van dus daarna op deze overgezet. Onderdruk was 100 vanochtend. Ben helemaal geïnstrueerd wanneer ik moet bellen en word goed in de gaten gehouden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nog eventjes blijven zitten hoor kleintje
Labetalol ken ik niet ik kreeg methyldopa het zal wel allemaal hetzelfde zijn
Hou je zelf ook goed in de gaten of je geen hoofdpijn/band om je buik voelt/gaat spugen/vocht gaat vasthouden?
En hoe hoog is je bd?
Hier ook hoor. Eerst naar de assistente om te wegen en bloeddruk te controleren. Dan weer de wachtkamer in. Dan naar de verloskundige. Praatje, liggen, luisteren, voelen en meten, weer praatje en dan sta je weer buiten. Urine wordt hier dan weer niet gecontroleerd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:05 schreef NotTheSame het volgende:
Een reguliere controle bestaat uit wat duwwerk (waar heb je je nu weer verstopt, draak!), hartje luisteren, bloeddruk meten, urine controleren, de welkbekende vraag 'hoe gaat het' en ik sta weer buiten...
Mn stickerboekje zit bijna volquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:54 schreef Kyara het volgende:
nou ja, je hebt in elk geval je sticker weer binnen Nirak. Maar wel irritant als ze zo uitlopen.....
quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ] kijken of je baby eruit kunnen rammelen Sandous?
Heul welquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:17 schreef SummerBreeze het volgende:
Sticker krijg je als je weer geslaagd bent voor de controle. Beetje zoals vroeger op school als je een toets goed gemaakt had.
Je krijgt overigens niet echt een sticker, het us maar een uitdrukking
Ik laat hem net de foo van Lex zien, zegt-ie: Biedt 3500, da's mij ook gelukt!quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I wish sweety, I wish... *zucht*
Manlief koopt, als het een beetje meezit, vanmiddag zijn droommotor en toen zei ik dus vanmorgen heel lollig 'Zo, jij hebt jouw droomwens, wanneer krijg ik de mijne?' waarop hij zei dat die heel wat duurder was dan zijn motor dus dat we nog even moesten sparen daarvoor.![]()
blij dat mijn overwerk ook nog positieve kanten heeftquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:01 schreef SummerBreeze het volgende:
K*t, brood mag niet vanavond. Bloedglucose net gemeten en die was 7,8 waar 6,7 de max is. Ik mag de rest ban de dag dus bijna geen koolhydraten meer. Eigenlijk dus maar goed dat manlief moet overwerken en ik dus geen pasta maak. Dat zouden ook te veel koolhydraten zijn.
Nu maar een noot vis uit de vriezer gehaald en dat straks lekker bakken en verorberen met een spinazie-roomsaus. Hmmm, eigenlijk veel lekkerder dan pasta
quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:26 schreef Brighteyes het volgende:
KD, remember this?
[..]
Ik laat hem net de foo van Lex zien, zegt-ie: Biedt 3500, da's mij ook gelukt!
En als Fok!-en overwerk is?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
blij dat mijn overwerk ook nog positieve kanten heeft
Dan wil ik voor het eerst in mijn leven ook menstruatiepijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:24 schreef Nirak het volgende:
[..]
Trouwens, de gyn zei dat het goed is dat ik menstruatiepijnen heb, want dat wil zeggen dat de baarmoeder zich aan het voorbereiden is
een hayabusa*klik*quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:43 schreef NotTheSame het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
[offtopic]BE, wat is je man's droommotor dan? Moet ik van manlief vragen!
(Hij rijd overigens met een Suzuki TL1000S moest ik er ook nog bij zeggen...)[/offtopic]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |