Hydrofielen is voor het drogen na het badje...ze zijn minder hard dan een handdoek...(correct me if i;m wrong)quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef covie het volgende:
Hydrofiele luiers hoef je toch niet perse te hebben?
Of is dat wel iets wat je aan het begin sowieso in huis moet hebben?
Ik wil gewoon wegwerp, maar zie hier zo vaak hydrofiel langskomen...dat ik er aan twijfel.

Oeh kun je weer een beetje fatsoenlijk eten ja?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Hema heeft nog steeds flanellenluiers in het assortiment. Maar ik heb ze ook niet gekocht en heb ze niet gemist
En dames hou eens op over eten. Sinds ik weer redelijk kan eten heb ik overal trek in en in de koelkast staat een doosje Belgische bonbons en daar wil ik echt vanaf blijven.
 . Dáár ben ik écht blij om FR. Wat moest jij afzien.
. Dáár ben ik écht blij om FR. Wat moest jij afzien.  .
.

) Gewone handdoeken zijn te ruw voor tere babyhuidjes.
 ) Gewone handdoeken zijn te ruw voor tere babyhuidjes.

quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef covie het volgende:
Hydrofiele luiers hoef je toch niet perse te hebben?
Of is dat wel iets wat je aan het begin sowieso in huis moet hebben?
Ik wil gewoon wegwerp, maar zie hier zo vaak hydrofiel langskomen...dat ik er aan twijfel.
Kijk dat zeg ikquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:06 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Nee op "oude" lijsten kom je zelfs nog flanellen tegen. Ik zou niet weten waar je die moet kopen of waarvoor je ze nodig hebt.
Dus koop ze gewoon niet.
Ik heb wel hele leuke hydrofielluiers gekocht, rode en blauwe
Verwarrende naam want wie iin hemelsnaam gebruikt die nog echt als luier
Hydrofielhanddoek moeten we ze gaan noemen

My thoughts exactly. Behalve afvalscheiding dan.. dat deed ik al netjesquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ga echt wel aan de wegwerpluiers hoor. Geen zin om die vieze dingen uit te moeten wassen en zo. Als ik wat aan het milieu wil doen dan ga ik eerst wel beginnen met mijn afval beter te scheiden
 .
.

dat doen we al fanatiekquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:13 schreef Kyara het volgende:
Ik ga echt wel aan de wegwerpluiers hoor. Geen zin om die vieze dingen uit te moeten wassen en zo. Als ik wat aan het milieu wil doen dan ga ik eerst wel beginnen met mijn afval beter te scheiden

quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
[..]
Kijk dat zeg ik
wel lezen he
 sorry! Maar inderdaad verwarrend dus
 sorry! Maar inderdaad verwarrend dus  

Ohhhhhquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:14 schreef Asyniur het volgende:
Gewone handdoeken zijn niet per se te ruw, maar heb jij al eens geprobeerd het oorschelpje van een pasgeborene uit te drogen met een gewone handdoek?
Je gebruikt de hydrofielen om je kindje in alle hoekjes, kiertjes en gaatjes goed te kunnen afdrogen zodat er geen smetplekjes ontstaan

Ik denk dat een versgewassen en droger gedroogde dikke badstoffen handdoek zachter is dan een aan de waslijn gedroogde hydrofiel luierquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ohhhhh
de vk zei dat het te ruw was een gewone handdoek!

quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef bitterend het volgende:
dat doen we al fanatiek
inclusief netjes scheiden voor grofvuil enzo, papier apart, glas apart, electronica apart, gft apart
kleding naar kringloop.....

hoe gaat het met de bloeding? en de harde buiken?
  hoe gaat het met de bloeding? en de harde buiken? 

Ik ben nog wel zo nu en dan misselijk. En ik kan niet ontdekken wat het triggert. Maar zo beroerd als eerst ben ik gelukkig niet meer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oeh kun je weer een beetje fatsoenlijk eten ja?. Dáár ben ik écht blij om FR. Wat moest jij afzien.
.

Wasverzachter mag idd niet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:31 schreef Kyara het volgende:
wasverzachter mocht ook niet toch? Heb je geen droogtrommel?
Balen Jipster. Wanneer heb je meer duidelijkheid?

Pfff, watjes worden het, die kinderen van ons.quote:

Och dat zal toch wel meevallen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:46 schreef bitterend het volgende:
Nee ivm allergieën!
Toch? (even checken dat ik geen onzin lul)

Je weet het nooit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:54 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Och dat zal toch wel meevallen.
Ik heb al neutrale waszeep en neutrale bodylotion en al die meuk dus van mij krijgen die hydrofielen af en toe een scheut wasverzachter hoor.
Als het kind "bulten" ervan krijgt plaats ik hier wel foto's en ga een beetje jammeren
geintje hoor

dat je een mooie buikje hebtquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:03 schreef Kyara het volgende:
Nou, aftellen naar woensdag dan Sandous. Maar hopelijk komt t wel eerder.
Ik mag over een uurtje weer naar de vk. Kijken wat die te vertellen heeft....

quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Kyara het volgende:
Bitterend je hebt me aangestoken met je badjes. Nu wil ik deze:
http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7225

hier in limburg gebruiken ze wel. als een soort rokje voor de baby zo kan die zich beter warm houden maar idd bij jullie gebruiken ze die niet. mijn kraamverzorgende werkte in middenlimburg en daar gebruiken ze die niet en in noord wel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:08 schreef Asyniur het volgende:
Flanellen luiers: nooit gehad en mijn zoontje is nu ruim 19 maanden. Niet nodig dus

Ik gebruikte altijd al wasverzachter en heb niet het idee dat de kleertjes sneller "slijten" erdoor Ik doe ook altijd een scheutje azijn is het wasverzachterbakjequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Werkt dat met het mooi blijven van de kleertjes f_r? Wij hebben geen droger dus wasverzachter zou op zich fijn zijn maar ik ben bang dat het toch niet zo goed is voor kleding. Of gebruik je het alleen voor handdoeken e.d.?

Balen poezebeest hoever ben je nu?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:11 schreef Poezebeest het volgende:
Jipster; wat balen dat je weer in het ziekenhuis ligt. Sterkte voor jou
Sandous; sterkte met de laatste loodjes!
Hier vanmorgen ook weer op controle geweest, incl groeiecho. Baby doet het goed, alles is precies gemiddeld. Mijn bloeddruk was weer te hoog, dus medicatie verhoogd en donderdag terug voor wederom een check-up. Gelukkig nog geen eiwitten in de urine. Ik vind het toch wel spannend hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Het voelt een beetje als een tijdbom die ieder moment af kan gaan en meer dan me goed in de gaten houden kan men niet doen.

Ben morgen 30 weken, dus baby moet nog paar weken blijven zitten en krijg labetalol.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:14 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Balen poezebeest hoever ben je nu?
Welke medicatie krijg je?
Ik ga heel hard voor je duimen dat je geen eiwitten in je urine krijgt.

Nog eventjes blijven zitten hoor kleintjequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:18 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Ben morgen 30 weken, dus baby moet nog paar weken blijven zitten en krijg labetalol.

, maar ik ben wel eens in hotels geweest met zulke zachte dikke handdoeken
 , maar ik ben wel eens in hotels geweest met zulke zachte dikke handdoeken  waarvan ik me dan niet kan voorstellen dat die ruw zijn voor een babyhuidje
 waarvan ik me dan niet kan voorstellen dat die ruw zijn voor een babyhuidje 

Lief!quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:15 schreef bitterend het volgende:
Susie ik hoop dat niks ernstig is met je paps

Geen ideequote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Lief!
Morgen kan hij bellen voor de uitslag. Het kan een longontsteking zijn en mogelijk heeft hij vocht achter zijn longen. Dus afwachten nog maar even. Hij voelt zich in ieder geval niet erg fijn.
Even over de lijstjes, wat in huis te hebben. Er staat, ivm thuisbevalling, 2 emmers van 10 liter?? Iemand enig idee waar dat voor nodig is? Toch hopelijk niet om het vruchtwater in op te vangen?

Ow! ligt hij nog in het zh? of mocht hij naar huis?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]
Lief!
Morgen kan hij bellen voor de uitslag. Het kan een longontsteking zijn en mogelijk heeft hij vocht achter zijn longen. Dus afwachten nog maar even. Hij voelt zich in ieder geval niet erg fijn.
Even over de lijstjes, wat in huis te hebben. Er staat, ivm thuisbevalling, 2 emmers van 10 liter?? Iemand enig idee waar dat voor nodig is? Toch hopelijk niet om het vruchtwater in op te vangen?

hoe doen ze het toch!!
 hoe doen ze het toch!! 

van mijn man mag ik zoveel AUW AUW roepen tijdens het rijden als ik wil
 van mijn man mag ik zoveel AUW AUW roepen tijdens het rijden als ik wil   

Ja vast die van Kleurdoos met die goede goofy tipsquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:57 schreef bitterend het volgende:

Je hoort het nog van je kraamverzorgster!

quote:

Jeej Sandous, jij laat ons maar wachten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:58 schreef Sandous het volgende:
Hier voel ik niets meer, alleen verveling en het wachten breekt me enorm.

Die vind ik wel heel leuk qua kleurquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:08 schreef Kyara het volgende:
Bitterend je hebt me aangestoken met je badjes. Nu wil ik deze:
http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=429&merk=7225

, het doet me denken aan een beslagkom
 , het doet me denken aan een beslagkom   

quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef Susie het volgende:
[..]

ik weet hetquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:35 schreef Asyniur het volgende:
Popples, ik woon ook in Limburg
Mja en voor warm te houden: er zijn voldoende alternatieven voor flanellen luiers (bunting bags, fleecedekentjes, omslagdoeken etc)

Dat wordt.dus brood eten straks, want ik ga niet voor mij alleen verse pasta maken en ik heb niets anders in huis.
 Dat wordt.dus brood eten straks, want ik ga niet voor mij alleen verse pasta maken en ik heb niets anders in huis.

Euwh wil ik dat wel wetenquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou je zal nog verbaasd zijn hoeveel er uit komt! Er kwam geen eind aan

Mmm zelfgemaakte pastaquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Bah, was ik net lekker alles aan het klaarzetten voor een uitgebreide kokkerelsessie (tomaatjes ingesneden om te ontvellen en ontpitten, meel afgewogen en eitjes op kamertemperatuur laten komen voor de pasta enzo) belt mijn vent net dat-ie moet overwerkenDat wordt.dus brood eten straks, want ik ga niet voor mij alleen verse pasta maken en ik heb niets anders in huis.
 woon je toevallig niet in Brabant? Want dan kom ik effe langs
  woon je toevallig niet in Brabant? Want dan kom ik effe langs   

ik heb een strakke buik
  ik heb een strakke buik   . En over 2 weken voorlichtingsavond over de bevalling en over 3 weken weer reguliere controle. Oh, en deze week ook ff langs poli voor glucosetest (nuchter bloedprikken om 08.00 uur en daarna naar huis ontbijten en dan om 10.00 uur nog een terug voor 2e keer bloedprikken). En ze doen bij ons met 36 weken ook een groeiecho
 . En over 2 weken voorlichtingsavond over de bevalling en over 3 weken weer reguliere controle. Oh, en deze week ook ff langs poli voor glucosetest (nuchter bloedprikken om 08.00 uur en daarna naar huis ontbijten en dan om 10.00 uur nog een terug voor 2e keer bloedprikken). En ze doen bij ons met 36 weken ook een groeiecho   

hier geen groei echo...ze vinden het een moment opname die niet echt wat verteld over de groei, ofwel ze vertrouwen meer op de metingen die ze doen tijdens de hele zwangerschap van je baarmoeder enzo
  hier geen groei echo...ze vinden het een moment opname die niet echt wat verteld over de groei, ofwel ze vertrouwen meer op de metingen die ze doen tijdens de hele zwangerschap van je baarmoeder enzo 

!
 ! ! Foeilelijk maar wel super lief!
 ! Foeilelijk maar wel super lief!

Methyldopa zijn ze bij mij ook mee begonnen, maar daar werd ik zo stoned als een garnaal en ontzettend beroerd van dus daarna op deze overgezet. Onderdruk was 100 vanochtend. Ben helemaal geïnstrueerd wanneer ik moet bellen en word goed in de gaten gehouden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nog eventjes blijven zitten hoor kleintje
Labetalol ken ik niet ik kreeg methyldopa het zal wel allemaal hetzelfde zijn
Hou je zelf ook goed in de gaten of je geen hoofdpijn/band om je buik voelt/gaat spugen/vocht gaat vasthouden?
En hoe hoog is je bd?

Hier ook hoor. Eerst naar de assistente om te wegen en bloeddruk te controleren. Dan weer de wachtkamer in. Dan naar de verloskundige. Praatje, liggen, luisteren, voelen en meten, weer praatje en dan sta je weer buiten. Urine wordt hier dan weer niet gecontroleerd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:05 schreef NotTheSame het volgende:
Een reguliere controle bestaat uit wat duwwerk (waar heb je je nu weer verstopt, draak!), hartje luisteren, bloeddruk meten, urine controleren, de welkbekende vraag 'hoe gaat het' en ik sta weer buiten...

Mn stickerboekje zit bijna volquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:54 schreef Kyara het volgende:
nou ja, je hebt in elk geval je sticker weer binnen Nirak. Maar wel irritant als ze zo uitlopen.....

Wat een scheetje!
 Wat een scheetje! voor de stickers! Hier trouwens geen enkele keer op urine gecontroleerd, alleen een keer door de huisarts ivm vocht.
 voor de stickers! Hier trouwens geen enkele keer op urine gecontroleerd, alleen een keer door de huisarts ivm vocht.

quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ] kijken of je baby eruit kunnen rammelen Sandous?
 KD! Wat doe je!
 KD! Wat doe je!  

Heul welquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:17 schreef SummerBreeze het volgende:
Sticker krijg je als je weer geslaagd bent voor de controle. Beetje zoals vroeger op school als je een toets goed gemaakt had.
Je krijgt overigens niet echt een sticker, het us maar een uitdrukking
 mijn mevrouw gaat stickers voor mij halen als ik dat wil
 mijn mevrouw gaat stickers voor mij halen als ik dat wil 

Ik laat hem net de foo van Lex zien, zegt-ie: Biedt 3500, da's mij ook gelukt!quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
I wish sweety, I wish... *zucht*
Manlief koopt, als het een beetje meezit, vanmiddag zijn droommotor en toen zei ik dus vanmorgen heel lollig 'Zo, jij hebt jouw droomwens, wanneer krijg ik de mijne?' waarop hij zei dat die heel wat duurder was dan zijn motor dus dat we nog even moesten sparen daarvoor.

blij dat mijn overwerk ook nog positieve kanten heeftquote:Op maandag 3 oktober 2011 17:01 schreef SummerBreeze het volgende:
K*t, brood mag niet vanavond. Bloedglucose net gemeten en die was 7,8 waar 6,7 de max is. Ik mag de rest ban de dag dus bijna geen koolhydraten meer. Eigenlijk dus maar goed dat manlief moet overwerken en ik dus geen pasta maak. Dat zouden ook te veel koolhydraten zijn.
Nu maar een noot vis uit de vriezer gehaald en dat straks lekker bakken en verorberen met een spinazie-roomsaus. Hmmm, eigenlijk veel lekkerder dan pasta

quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:26 schreef Brighteyes het volgende:
KD, remember this?
[..]
Ik laat hem net de foo van Lex zien, zegt-ie: Biedt 3500, da's mij ook gelukt!

!
 ! .
 .

En als Fok!-en overwerk is?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
blij dat mijn overwerk ook nog positieve kanten heeft

Dan wil ik voor het eerst in mijn leven ook menstruatiepijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:24 schreef Nirak het volgende:
[..]
Trouwens, de gyn zei dat het goed is dat ik menstruatiepijnen heb, want dat wil zeggen dat de baarmoeder zich aan het voorbereiden is

een hayabusa*klik*quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:43 schreef NotTheSame het volgende:
[..]

[offtopic]BE, wat is je man's droommotor dan? Moet ik van manlief vragen!
(Hij rijd overigens met een Suzuki TL1000S moest ik er ook nog bij zeggen...)[/offtopic]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |