abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102604522
Ik heb een vraag, misschien een hele domme, maarja, ben nog nooit eerder moeder geweest, dus hier gaat ie:
Ik ben momenteel zwanger van ons eerste kindje. Helaas worden de komende maanden financieel zwaar, dus ik ben nu aan het uitzoeken wat we écht nodig hebben voor ons kindje. Gelukkig hebben we al veel dingen tweedehands. Wat ik me afvroeg is: Hebben we echt een kinderwagen nodig? Ik heb begrepen dat een baby met 6 maanden al in een buggy kan. Het zou natuurlijk veel goedkoper zijn (en praktischer gezien onze kleine auto) om dan geen kinderwagen aan te schaffen. Ook wil ik een draagdoek of iets dergelijks, zo'n grote kinderwagen lijkt me maar gedoe. Ons kindje wordt eind januari geboren en ik denk wel dat ik veel naar buiten wil, ik wandel graag maar wil dit dus met draagdoek/zak doen. Een reiswieg krijgen we we van vrienden, dus die kan altijd mee als we ergens op bezoek gaan. En er schijnen buggy's te zijn met ligstanden, dus misschien kunnen we die met 5 maanden al gebruiken? Graag jullie advies en ervaringen!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:45:51 #2
30252 Soempie
Procreating
pi_102604685
Wij hebben de kinderwagen van de zus van m'n man overgenomen. Het aantal keer dat zij hem heeft gebruikt is op een hand te tellen (voor twee kindjes). Denk dus niet dat je hem echt nodig zult hebben.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:49:27 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102604749
Koop een goede tweedehands kinderwagen, een goede buggy is ook duur en voor een heel kleintje geeft die niet voldoende steun.
Daarbij wil je bij een boswandeling echt een fatsoenlijke wandelwagen hebben en geen buggy, maar het hoeft geen nieuwe te zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102605030
Wij hebben nooit een kinderwagen gehad. We hebben Ko altijd gedragen in een doek.
Op een gegeven moment hebben we een buggy gekocht, tweedehands, via hier, en die hebben we met 8 maanden 3 keer gebruikt vanwege de hevige sneeuwval. Ik vond het iets te eng met de doek. Maar mijn vriend liep wel gewoon door de sneeuw met de doek.
Eigenlijk gebruik ik de buggy nu pas echt vaak, sinds hij 2 jaar is.
Ik heb een kinderwagen nooit gemist. Maar het hangt denk ik, helemaal van je eigen instelling af. En of het dragen je bevalt. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 11:08:57 #5
5428 crew  miss_sly
pi_102605093
Wij hadden een Bugaboo Bee gekocht, een kleine, lichte kinderwagen zonder bak, maar met een nestje waarin ze wel helemaal plat kon liggen. In verband met 3-hoog zonder lift leek ons dat handiger. Toen heb ik een doek geleend en sindsdien heb ik niet meer gewandeld met de kinderwagen. dragen met de doek vond ik veel gemakkelijker en fijner. En daarnaa heeft ze vanaf een maand of 8-9 wel eens in de buggy gezeten, maar ook zelden. Ik vind een kinderwagen dus absoluut geen must!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102605196
Een wagen is geen must maar ik wilde van te voren ook veel gaan dragen en mijn lichamelijke toestand na de bevalling hield dit helaas tegen. Maar wat blij met de wagen destijds.
Vanaf vijf maanden plat in een buggy vind ik zelf niet echt een ideale optie. Tenzij je het alleen gebruikt op een mooie gladde weg voor alleen naar de buurtsuper maar anders biedt het echt te weinig ondersteuning nog op die leeftijd.
Een goede draagdoek is overigens soms net zo duur als een kinderwagen van MP.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102605208
Hmm, eind januari worden wij ook mama en papa :)

Ik ga juist wel voor een kinderwagen, ik neem aan dat het zeer belangrijk is dat je kindje voldoende en de juiste leuning moet hebben. Zou niet willen dat mn kindje later een kromme rug krijgt ofzo.
Je kan vast wel een tweedehands wagentje vinden?
pi_102605314
Ik zou een kindje dat nog niet los kan zitten ook niet in een buggy vervoeren, zelfs al kan die plat. Maar als het dragen goed bevalt, heb je (schijnt) een wandelwagen inderdaad niet heel hard nodig. Je kunt ook nu een draagdoek kopen, en als de kleine er is, en het dragen bevalt om wat voor reden dan ook niet, alsnog een wagen van MP halen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 11:34:38 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_102605566
Ik vind een kinderwagen (als misschien 1 van de weinige) wel een must, maar ik gebruik zo'n ding ook elke dag.
Een goede buggy is al snel 200,- minimaal (van wat ik weet en mijn voorkeur zou hebben)
Kijk anders gewoon naar 2de hands koopjes, ze zitten er wel tussen.
Quinny's zijn 2de hands echt niet duur, gewoon goed zoeken naar wat oudere modellen.
Anders kun je altijd nog voor een Quinny zapp gaan met autostoeltje ipv kinderwagenbak en kunnen ze ook een tijdje in.
pi_102605793
Ik had voor mijn dochter destijds een wagen geleend omdat ik ook al verwachtte dat ding niet vaak te gebruiken. De eerste maand sliep ze er overdag vaak in (ze sliep op zolder waar het zeer heet was toen, dus wagen een verdieping lager waar het koeler was), daarna maar zeer weinig gebruikt. Ze vond het helemaal niet fijn om te liggen en niks te zien. 9 van de 10 keer liep ik met de wagen aan 1 hand en kind op de andere hand. De maxi cosi met onderstel was voor korte tripjes prima. En later idd gewoon een makkelijk op te klappen buggy die in de auto paste. Zo eentje van 80 euro in de aanbieding. Niks mis mee.
pi_102606255
ik heb een draagdoek en een prenatal buggy van 70 euro. Voldoen allebei meer dan prima en de kinderwagen hebben we niet gebruikt voor onze jongste. Inderdaad de eerste maanden in de doek (ook meer dan ideaal voor het bos of strand ;) ) en daarna waar nodig in de buggy.
Wij hadden wel een wagen staan maar door de reflux van mn jongste dochter kon ze toch niet liggen dus de wagen was uiteindelijk overbodig.

Het verschilt per persoon en wat dml zegt is ook waar, je weet niet hoe je uit de strijd komt na je bevalling (even dramatisch gezegd :') ). Ik weet dat het bijna vloeken in een kerk is voor zwangere vrouwen maar eh, je kán ook ná de bevalling nog zo'n ding kopen hè, je hoeft niet alles van tevoren al gekocht te hebben. Je kunt ook gewoon even langs babypark/dump/prenatal gaan om te testen en te kijken wat je eventueel zou willen, en eventueel zodra je kindje er is kun je beslissen of je wel of geen wagen koopt.
:)
pi_102606992
Dank dames voor alle reacties! :) Het is idd even afwachten hoe het met me gesteld is na de bevalling maar over het algemeen ben ik aardig sportief en sterk (ik fitness al jaren met behoorlijk zware gewichten) dus ik hoop dat ik straks fit genoeg ben om onze kleine in een draagzak rond te zeulen. (je kunt daar dus ook wat langer meer lopen? Zo'n twee/drie uur?) En idd, als het me niet bevalt, toch een kinderwagen aanschaffen. (weet al welke ik wil, ook op MP voorbij zien komen) Bedankt voor jullie advies. Nu maar even in het draagdoeken topic rondkijken. ;)
pi_102607794
Ik ga ook mijn (gelukkig tweedehands) kinderwagen eerdaags ongebruikt te koop zetten... Heb altijd draagdoeken gebruikt.
Isla, je kunt als je ergonomisch draagt onbeperkt dragen. Maar dat houdt dan wel in dat je niet met een draagzak uit de babywinkel afkunt. Neem anders eens een kijkje in het draagdoekentopic :)
pi_102608165
Wupwup ik had idd al begrepen dat je dan een doek moet gebruiken, toch? Een zak komt later. Thanks! :)
pi_102608184
dubbel
  zondag 2 oktober 2011 @ 13:22:12 #16
100412 mefke79
komt goed!
pi_102608310
Ik ben juist wel reuze blij met mijn kinderwagen. Beide jongens hebben veel in de bak geslapen en nu ik er twee heb, doe ik de jongste in de doek en de oudste in de wagen. Dat zou natuurlijk ook kunnen met een buggy, maar die zijn meestal te laag voor mij (of ik te lang) en verstellen kan je ze niet, terwijl dat bij een kinderwagen meestal wel kan.
Wij hebben nu ook een tweedehands zapp, prima ding, maar niet voor lange stukken, veel te laag. Enne, tweedehands is meestal nog prima ook, dus voor de kosten zou ik dan voor een tweedehands gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102608656
Oh ik had nog niet over buggy's en lengte nagedacht. Ben zelf 1.75 en mijn vriend is 1.95 dus misschien is een buggy dan een beetje te laag? Hoe lang ben jij Mefke?
pi_102609006
Met hakken achter de Zapp is iig een kunst apart. Ik ben trouwens 1.77. :) Wel handig is dat het autostoeltje erop kan (van Maxi-Cosi).
Misschien is dat evt nog een tussenoplossing voor je, een buggy waar je eerst het autostoeltje op kunt klikken tot de baby oud genoeg is om gewoon in de buggy vervoerd te worden, en dan een draagdoek/zak erbij. Maar dat hangt erg af van wat je ermee wilt doen. Doe je bijv altijd lopend de boodschappen dan is een kinderwagen/buggy handiger dan je baby en je boodschappen dragen, vind ik. :)
pi_102609488
Ja dat is ook een idee. Nee ik moet echt met de auto boodschappen doen, de supermarkt zit 5 km verderop en er is alleen een autoweg en een heel druk smal fietspad naartoe, lijkt me sowieso niet prettig om daar met een kinderwagen te lopen (komen veel brommers voorbij) Dus met de auto en dan baby in maxicosie en draagzak mee, en dan lekker een boodschappenkarretje vol laden met kind op de buik/rug, geen gedoe met een een brede kinderwagen in een kleine supermarkt.
Je bedoelt met autostoeltje een maxicosie toch? Of een autostoeltje wat na de maxicosie komt?
Hoe lang mag een kind in een autostoeltje/maxicosie zitten, max twee uur ofzo?
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:00:43 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102609600
Een draagdoek in combinatie met boodschappen van de onderste schappen vind ik persoonlijk niet echt ideaal...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102609666
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:00 schreef Leandra het volgende:
Een draagdoek in combinatie met boodschappen van de onderste schappen vind ik persoonlijk niet echt ideaal...
Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.

*Graai. }:|
pi_102610088
Hmm...ik heb geen hond, dat scheelt. :D
Maar idd, over die onderste schappen niet nagedacht.. :{
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:26:04 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102610286
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:19 schreef IslaBonita het volgende:
Hmm...ik heb geen hond, dat scheelt. :D
Maar idd, over die onderste schappen niet nagedacht.. :{
Joh, hoe vaak heb je iets van de onderste plank nodig?
Gewoon even door je knieën en dan kun je er bij en anders vraag je om hulp.
Ik kan nooit bij de bovenste planken (zowel met als zonder kind) en vraag ook gewoon even iemand in de buurt...
pi_102610403
Best vaak (koopjesjager) maar ik ben wel erg goed in squatten met veel gewicht. Dus dat moet wel lukken. En als ik niet meer overeind kom vraag ik id wel even hulp haha..
pi_102610422
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:02 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ook niet icm met een bejaarde hond waarvan je de drollen met een poepzakje van straat moet scheppen.

*Graai. }:|
:D

Met groot kind voorop is moeten bukken niet praktisch, maar daar had ik zelf pas veeeeeel later last van. Met 10 maanden ofzo? En vanaf 5 maanden droeg ik d'r ook op mijn rug. Het is net wat je wilt, maar heb je een kinderwagen echt nodig? Nee, als je het mij vraagt niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')