En voor de meisjes: Klikquote:
Echt he, die laatste scene ook.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:31 schreef Dizer het volgende:
Pfft zo lang wachten.
Daenerys Targaryen is mijn favo uit de serie... wat een Character
quote:Op woensdag 28 september 2011 23:29 schreef GoldenBatt het volgende:
Wat een bazen serie is dit zeg, ongelovelijk wat een verhaal en tof decor, meest favo serie tot dus ver, helaas moeten we nog zo lang wachten tot 2de seizoen...
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2011 21:56 schreef .aeon het volgende:
Valar morghulis, omg ik kijk er zo erg naar uit
En Carice zal d'r tieten wel weer flashen
Komt dat in het boek voor? Ik heb tot/met boek 3 gelezen en kan me niets herinneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op donderdag 29 september 2011 22:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komt dat in het boek voor? Ik heb tot/met boek 3 gelezen en kan me niets herinneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 september 2011 21:56 schreef .aeon het volgende:
Valar morghulis, omg ik kijk er zo erg naar uit
En Carice zal d'r tieten wel weer flashen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, bitter steel
Die gast heeft een Emmy voor gekregen ook nog eens!quote:Op donderdag 29 september 2011 22:29 schreef Jmsls het volgende:
Deze serie in vijf dagen bekeken, die Imp is baas
Haha wat een heldquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:38 schreef Dizer het volgende:
[..]
Die gast heeft een Emmy voor gekregen ook nog eens!
Wat bedoel je? Valar Morghulisquote:Op donderdag 29 september 2011 22:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Komt dat in het boek voor? Ik heb tot/met boek 3 gelezen en kan me niets herinneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat betreft Carice, is die ooit niet naakt te zien? Helemaal omdat het een HBO-serie is.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:44 schreef Orbis het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Valar Morghulis
(grote spoiler! Niet lezen als je boek twee nog niet hebt gelezen!)Nee, ik bedoelde dat andere, wat hierboven al besproken is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat betreft Carice, is die ooit niet naakt te zien? Helemaal omdat het een HBO-serie is.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ik heb boek 1 gelezen na het eerste seizoen. Het is wel heel leuk om te lezen maar de serie is eigenlijk 1 op 1 verfilmd. Er komen geen andere characters in het boek voor of zo iets dergelijks, het enige verschil is dat het boek wat grootser is. Veldslagen die beschreven worden etc.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:42 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb seizoen 1 gekeken maar ben inmiddels geïnteresseerd om de boekenreeks te starten. Zou ik dan bij boek 2 kunnen starten? 't Lijkt me niet interessant om boek 1 te lezen na het kijken van de serie.
Ik heb hetzelfde dilemma gehad als jij en heb uiteindelijk toch maar boek 1 besteld..... en helemaal geen spijt van gehad. Hoewel de serie redelijk letterlijk het boek overneemt mis je toch een paar details. Het allercoolste aan het boek vind ik dat er heel duidelijk wordt beschreven wat de karakters denken, die diepgang zit (begrijpelijk) niet in de serie, maar geeft wel leuke en interessante achtergrondinformatie over de personages.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:42 schreef DeMessias het volgende:
Ik heb seizoen 1 gekeken maar ben inmiddels geïnteresseerd om de boekenreeks te starten. Zou ik dan bij boek 2 kunnen starten? 't Lijkt me niet interessant om boek 1 te lezen na het kijken van de serie.
Good timesquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:46 schreef Danielle83 het volgende:
Ik loop een beetje achter, maar ik ga vanavond beginnen met aflevering 1.
Ben echt benieuwd
Veel plezier, zal je vast niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:46 schreef Danielle83 het volgende:
Ik loop een beetje achter, maar ik ga vanavond beginnen met aflevering 1.
Ben echt benieuwd
Na zoveel goeie verhalen erover gehoord te hebben, moet ik wel beginnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Veel plezier, zal je vast niet tegenvallen.
En je vindt de serie natuurlijk zo leuk dat je alles achter elkaar gaat kijken. En dan mag he, net als de rest van ons, ook reikhalzend uitkijken naar serie 2 in de lentequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:16 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Na zoveel goeie verhalen erover gehoord te hebben, moet ik wel beginnen.
Klopt het dat seizoen 2 ongeveer in de lente uitkomt?? Dan heb ik iig tijd zat om seizoen 1 te kijken
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:30 schreef Fratz het volgende:
[..]
En je vindt de serie natuurlijk zo leuk dat je alles achter elkaar gaat kijken. En dan mag je, net als de rest van ons, ook reikhalzend uitkijken naar serie 2 in de lente
Als ik er echt in zit dan kijk ik wel een paar afleveringen achter elkaar ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:30 schreef Fratz het volgende:
[..]
En je vindt de serie natuurlijk zo leuk dat je alles achter elkaar gaat kijken. En dan mag he, net als de rest van ons, ook reikhalzend uitkijken naar serie 2 in de lente
Ik heb de hele serie in één dag gekeken. Kon niet meer stoppen na de tweede aflevering...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:30 schreef Fratz het volgende:
[..]
En je vindt de serie natuurlijk zo leuk dat je alles achter elkaar gaat kijken. En dan mag he, net als de rest van ons, ook reikhalzend uitkijken naar serie 2 in de lente
Eén dag!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:00 schreef Redisformurder het volgende:
[..]
Ik heb de hele serie in één dag gekeken. Kon niet meer stoppen na de tweede aflevering...![]()
Maar het is dan ook zo leuk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Eén dag!
En ik vond mezelf al verslaafd door alles in 4 dagen te kijken.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:42 schreef s0k het volgende:
'Game of Thrones' zoekt topless hoer
Welke hoer van enig belang zit dan in boek 2? Die van Tyrion zat al in deel 1.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:42 schreef s0k het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]Ach natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...................................................................................................................................................
Ze zoeken een eenmalige zo te zien, daar zijn er meer dan genoeg vanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:42 schreef s0k het volgende:
Ach, zolang het een lekkere is heb ik niets te klagenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:29 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ze zoeken een eenmalige zo te zien, daar zijn er meer dan genoeg van
[ Bericht 34% gewijzigd door Danielle83 op 05-10-2011 09:59:06 ]
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:50 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb gister de eerste 3 afleveringen achter elkaar gekeken en ja je zit er echt zo in
De kleding, de setting, de verhaallijnen veeet!
Ik ben echt zo benieuwd hoe alles gaat lopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:50 schreef Danielle83 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kattentrapper...
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:56 schreef Bril_idioot het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Caricequote:Filmproducent: Carice 'beperkte' actrice
Filmproduct Matthijs van Heijningen (De Bende van Oss) is weinig onder de indruk van de acteerprestaties van Carice van Houten. Hij begrijpt niet dat de 35-jarige actrice haar vijfde Gouden Kalf vrijdag in ontvangst kon nemen.
"Wéér een Kalf voor Carice van Houten, terwijl ze die rol in Black Butterflies gewoon slecht speelt. Het is een redelijk beperkte actrice, die altijd hetzelfde doet", bekritiseert Van Heijningen in de Filmkrant.
Ook acteur en Gouden Kalf-winnaar Nasrdin Dchar krijgt er flink van langs. De speech die de acteur hield over de angst tegen moslims, schoot bij Matthijs in het verkeerde keelgat. "Dat vond ik gewoon gênant. Hij probeert ons een soort schuldgevoel aan te praten, en iedereen staat op om te applaudiseren. Echt te zot voor woorden."
Wie en de bende van wat?quote:Filmproduct Matthijs van Heijningen (De Bende van Oss)
SPOILER: boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: serieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eventueel nog tot hoever:SPOILER: Boek: t/m Feast for CrowsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 [spoiler="Boek: t/m Feast for Crows"]Dit is een boekenspoiler[/spoiler] ![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:41 schreef .aeon het volgende:
Of je zet gewoon serie/boek in de titel van je spoiler:Was die er nog niet dan? En zo niet, moeten die irritante boeknerds het maar aanmaken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:49 schreef Rahl het volgende:
Misschien maar een aparte topicreeks maken hier in TVR: USA GoT met boekspoilersPresident Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy![]()
Druk je eens wat subtieler uit, oppervlakkige TV-kijker.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:22 schreef pberends het volgende:
Was die er nog niet dan? En zo niet, moeten die irritante boeknerds het maar aanmaken.![]()
![]()
Normale mensen kijken de serie voor hun plezier, WoW-nerds zitten de hele dag in GoT-boeken te neuzelen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Druk je eens wat subtieler uit, oppervlakkige TV-kijker.President Camacho
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy![]()
Ik heb zo'n hekel aan mensen die dat op donderdagmorgen al roepenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 09:43 schreef Danielle83 het volgende:
Rustig aan mensen het is bijna weekend!
![]()
Moet dat nieuwe topic er nou komen of niet?![]()
Als je bijv. vrijdagmiddag vrij hebt dan mag dat nog.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik heb zo'n hekel aan mensen die dat op donderdagmorgen al roepen![]()
Moet dat nieuwe topic er nou komen of niet?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Haha, het was meer als positief iets bedoeld. Maar als we toch zo beginnen. Morgen heb ik weekend jaquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:49 schreef Gwywen het volgende:
Ik riep het zelf graag op woensdag, ik werkte toen parttime![]()
Ontopic:
hier, hier en hier wat foto's van de opnames van seizoen 2.
Niet op klikken als je geen spoilers wilt, natuurlijk![]()
![]()
Nog meer hekel aan de mensen die dat vroeg op de Maandag morgen flikkenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet dat nieuwe topic er nou komen of niet?![]()
Maar top serie indeed, maar de tv serie gaat mij te lang duren dus heb ook de boeken gekocht en het leest lekker vlot door.
Die hele Lannister familie is top in het verhaal trouwens, net als de Starks overigens![]()
Doen! Ik had het ook al eens voorgesteld, maar met weinig respons.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:35 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Moet dat nieuwe topic er nou komen of niet?
Maar het is voor beide "partijen" wel zo fijn denk ik.[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(![]()
Zo, dit topic ook maar eens volgen. Ik word al jaren bestookt door een goede vriend dat ik de boeken toch écht zou moeten lezen, maar was er nooit aan begonnen. De serie heb ik in 2 dagen gezien, en nu inmiddels bijna het derde boek uit. Het blijft je vasthouden, die shizzle.
Overigens, wat heeft die Joffrey toch een ontzettende rotkop in de serie, de tering.![]()
Net begonnen. Vond de eerste aflevering, op de eerste 10 minuten na, wel saai
Het ging alleen maar over trouwen en neuken leek het wel. Wordt het beter dan dit?![]()
Het is veel meer een serie over intrige en machtsverhouding, daar zit 'm (voor mij) de spanning ook vooral in.
Als je hoopt op een serie met alleen maar actie en horror en fantasy-elementen, dan verwacht je iets wat het niet is.Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
Zeker, en het trouwen en neuken is waar het eindelijk allemaal om draait en ervoor zorgt dat er een totale oorlog uitbreekt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het ging alleen maar over trouwen en neuken leek het wel. Wordt het beter dan dit?![]()
Als je andere afleveringen gaat kijken, wordt het verhaal steeds verder uitgediept.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
Het ging alleen maar over trouwen en neuken leek het wel. Wordt het beter dan dit?
Dus kijk echt verder![]()
![]()
Perfecte castquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:39 schreef clumsy_clown het volgende:
Zo, dit topic ook maar eens volgen. Ik word al jaren bestookt door een goede vriend dat ik de boeken toch écht zou moeten lezen, maar was er nooit aan begonnen. De serie heb ik in 2 dagen gezien, en nu inmiddels bijna het derde boek uit. Het blijft je vasthouden, die shizzle.
Overigens, wat heeft die Joffrey toch een ontzettende rotkop in de serie, de tering.
Beneath the gold, bitter steel![]()
Doe je goedquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:58 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de hele serie in 1 weekend gekekenIk heb hem laatst voor de 2e keer gekeken, was er in 4 dagen weer doorheen. Ondertussen heb ik de boeken t/m deel 4 gelezen en ben ik de GoT blog winteriscoming.nl begonnen
Of wel, helemaal verslaafd
![]()
![]()
Interviewtje met Carice over seizoen 2
en Ygritte is gecast http://insidetv.ew.com/2011/10/10/game-of-thrones-rose-leslie/![]()
Net begonnen met de eerste twee afleveringen, ziet er tof uit allemaal!We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox![]()
Oeh, is dat jouw blog? Gaaf hoor, staat hier bij m'n favorietenquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:25 schreef matthijs_i het volgende:
[..]
Doe je goedIk heb hem laatst voor de 2e keer gekeken, was er in 4 dagen weer doorheen. Ondertussen heb ik de boeken t/m deel 4 gelezen en ben ik de GoT blog winteriscoming.nl begonnen
![]()
![]()
Zo op het oog ziet Ygritte er precies uit zoals ik haar voor me zag.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oeh, is dat jouw blog? Gaaf hoor, staat hier bij m'n favorieten![]()
Serie ook in 1 weekend gekeken en toen pas aan de boeken begonnen. Ook gewoon boek 1 meegepakt om toch niets van het verhaal te missen en ondertussen ergens halverwege boek 3. Het verhaal grijpt je inderdaad enorm en het is zo goed uitgewerkt. Daarnaast is het boek idd subliem verfilmd, het geluk met tv series is natuurlijk gelukkig dat ze daar over het algemeen ook wel de tijd / episodes voor hebben. Ben erg benieuwd wat hbo met s2 gaat doen!......![]()
Leuk gedaan die site. Ik ga snel de overige 5 afleveringen kijken van seizoen 1.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:25 schreef matthijs_i het volgende:
[..]
Doe je goedIk heb hem laatst voor de 2e keer gekeken, was er in 4 dagen weer doorheen. Ondertussen heb ik de boeken t/m deel 4 gelezen en ben ik de GoT blog winteriscoming.nl begonnen
![]()
Ygritte is inderdaad goed gecast, het had iig veel slechter gekund
http://imageshack.us/photo/my-images/834/img0629o.jpg/ (copy/paste deze link)mijn Targaryen iPhone 4 caseBeneath the gold, bitter steel![]()
Overigens, op Winter Is Coming (leuke site, matthijs_i!) staat dat aflevering 9SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heet. Krijgen we dan weer maar een seizoen van 10 afleveringen?last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:49 schreef Orbis het volgende:
Overigens, op Winter Is Coming (leuke site, matthijs_i!) staat dat aflevering 9HBO gaat volgens mij nooit voor lange seizoenen, denk dat ze inderdaad het max op 10 houden. Misschien voor de langere boeken dat ze tot dertien gaan, maar ik zou er niet op rekenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heet. Krijgen we dan weer maar een seizoen van 10 afleveringen?![]()
Tja, ik ben van HBO 12 à 13 afleveringen gewend. Ik vond 10 afleveringen voor het eerste seizoen al wat karig. Maar ze zullen het wel laten werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:16 schreef Tweek het volgende:
[..]
HBO gaat volgens mij nooit voor lange seizoenen, denk dat ze inderdaad het max op 10 houden. Misschien voor de langere boeken dat ze tot dertien gaan, maar ik zou er niet op rekenen.last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
Dat hollandse accent is echt om je kapot voor te schamen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 12:28 schreef Kroelo het volgende:
Interviewtje met Carice over seizoen 2
en Ygritte is gecast http://insidetv.ew.com/2011/10/10/game-of-thrones-rose-leslie/
Voor vrienden is het kortweg Wauw![]()
Overigens, op Winter Is Coming (leuke site, matthijs_i!) staat dat aflevering 9volgens mij is dat ook al bevestigd dat het er opnieuw (maar) 10 zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heet. Krijgen we dan weer maar een seizoen van 10 afleveringen?
[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 12-10-2011 17:04:34 ]![]()
Waar heb je die vandaan? Ik wil er één van Lannisterquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:25 schreef Fingon het volgende:
Ygritte is inderdaad goed gecast, het had iig veel slechter gekund
http://imageshack.us/photo/my-images/834/img0629o.jpg/ (copy/paste deze link)mijn Targaryen iPhone 4 case.
![]()
Gaaf !quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:25 schreef Fingon het volgende:
http://imageshack.us/photo/my-images/834/img0629o.jpg/ (copy/paste deze link)mijn Targaryen iPhone 4 case
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
iPhone Case Creator van T-Mobile, maar 10 euro voor dat dingquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:09 schreef Rahl het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Ik wil er één van Lannister.
.
Beneath the gold, bitter steel![]()
Nee, volgens mij zijn ze van plan de boeken dan in stukken te knippen, 10 afleveringen schijnt voor deze serie toch wel de max te zijn, gezien het werk dat Weiss en Benioff eraan hebben een boek naar een serie te vertalen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:16 schreef Tweek het volgende:
[..]
HBO gaat volgens mij nooit voor lange seizoenen, denk dat ze inderdaad het max op 10 houden. Misschien voor de langere boeken dat ze tot dertien gaan, maar ik zou er niet op rekenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:11 schreef Fingon het volgende:
[..]
iPhone Case Creator van T-Mobile, maar 10 euro voor dat ding.
alleen voor iPhone
Yes, dat is idd mijn site. Leuk om te horen dat hij in je favorieten staat! Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag (matthijs at winteriscoming punt nl)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 17:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oeh, is dat jouw blog? Gaaf hoor, staat hier bij m'n favorieten![]()
Overigens, op Winter Is Coming (leuke site, matthijs_i!) staat dat aflevering 9HBO heeft een tijdje geleden aangegeven dat ze maar 10 afleveringen maken ivm de kosten (+/- $60 miljoen per seizoen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heet. Krijgen we dan weer maar een seizoen van 10 afleveringen?![]()
Eindelijk weer een nieuwe post op de Making of Game of Thrones blog: makinggameofthrones.com
Dit is volgens mij de eerste officiële set foto of niet?![]()
Hier kan je het ook voor andere telefoons doen, volgens mij ook voor laptops enzo. Ik heb het zelf nog niet uit kunnen testen, maar de site ziet er goed uit.quote:
http://www.wrappz.com/createyourown![]()
Ziet er leuk uit, dankjewelquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 11:45 schreef eLiNSANIUM het volgende:
[..]
Hier kan je het ook voor andere telefoons doen, volgens mij ook voor laptops enzo. Ik heb het zelf nog niet uit kunnen testen, maar de site ziet er goed uit.
http://www.wrappz.com/createyourown
Baratheon ftw!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 17:32 schreef matthijs_i het volgende:
Eindelijk weer een nieuwe post op de Making of Game of Thrones blog: makinggameofthrones.com
Dit is volgens mij de eerste officiële set foto of niet?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
![]()
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
Je zag zijn schlong toen hij uit het meer in het godswood kwam.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:27 schreef planethugo het volgende:
kan ik me totaal niets van herinneren![]()
Er komen geen orks in voor hoor. Wel een dwerg die hoeren neuktquote:Zo maar eens kijken, als LotR fan"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"![]()
Ik vond lotr altijd 'wel leuk'. De films hebben een boel verneukt imo. Sinds game of thrones neem ik lotr helemaal niet serieus meer
Conscience do cost.![]()
Dat belooft watquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:56 schreef ems. het volgende:
Ik vond lotr altijd 'wel leuk'. De films hebben een boel verneukt imo. Sinds game of thrones neem ik lotr helemaal niet serieus meer
Staat op het programma voor vanavond, toch leuker om dit soort genres te kijken als het buiten donker is![]()
![]()
Ah, het heeft wel bovennatuurlijke elementen. Seizoen twee zal hier nog wel een schepje bovenop doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:17 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Er komen geen orks in voor hoor. Wel een dwerg die hoeren neuktlast.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
En, wat vond je ervan? Alles al gezien in 3 dagen?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 16:59 schreef STING het volgende:
[..]
Dat belooft wat
Staat op het programma voor vanavond, toch leuker om dit soort genres te kijken als het buiten donker is
Ben de serie nu voor de 2e keer aan het kijken, leuke verwijzingen in het begin van de serie die je de eerste keer niet kan snappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:33 schreef HAL9000S het volgende:
Ben de serie nu voor de 2e keer aan het kijken, leuke verwijzingen in het begin van de serie die je de eerste keer niet kan snappen.Jah, die viel mij ook later pas op, ook wel veel meer dingen, maar weet zo de voorbeelden nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Alleen aflevering 1 gekeken.quote:Op maandag 24 oktober 2011 13:08 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
En, wat vond je ervan? Alles al gezien in 3 dagen?
Zag er erg goed uit![]()
Ik was even sceptisch vanwege andere Amerikaanse pogingen, zoals Legend of the Seeker & Camelot, maar dit is iets van een heel ander kaliber![]()
![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:10 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Jah, die viel mij ook later pas op, ook wel veel meer dingen, maar weet zo de voorbeelden nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Held :D![]()
Yep, een dood hert én een dode direwolf in de eerste aflevering, dat voorspelt natuurlijk ook niet veel goeds.quote:Op maandag 24 oktober 2011 14:10 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Jah, die viel mij ook later pas op, ook wel veel meer dingen, maar weet zo de voorbeelden niet
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 15:07 schreef Thijz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 18:36 schreef Gwywen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:19 schreef Thijz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 19:23 schreef Wihakayda het volgende:
[..]Snap je, Thijz. Dat heet nou foreshadowing.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hele serie zit er vol mee.![]()
![]()
Ik vraag me toch af waarom de producers ervoor hebben gekozen om de huwelijksnacht van Daenarys en Drogo zo compleet anders te voor te stellen dan in het boek. Nu is het een verkrachting terwijl in het boek Drogo heel anders te werk gaat en het zo ook een stuk logischer is dat ze een sterke band hebben samen.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.![]()
Dat valt wel mee toch? Wat ik mij kan herinneren van de serie was een soortgelijke vriendelijkheid van drogo, alleen wat ingekort in de serie. Hij schenkt haar alsnog het paard en vraagt "no?" als hij ziet dat ze zenuwachtig is.
Ik heb de serie ook eerst gezien en toen leek drogo me al meteen een relaxed knaapje.Conscience do cost.![]()
Mwach, verschil tussenquote:Op maandag 24 oktober 2011 22:00 schreef ems. het volgende:
Dat valt wel mee toch? Wat ik mij kan herinneren van de serie was een soortgelijke vriendelijkheid van drogo, alleen wat ingekort in de serie. Hij schenkt haar alsnog het paard en vraagt "no?" als hij ziet dat ze zenuwachtig is.
Ik heb de serie ook eerst gezien en toen leek drogo me al meteen een relaxed knaapje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en
Is redelijk groot, compleet andere weergave. Nu hoeft niet alles letterlijk zoals in het boek, kan ook niet, hoeft ook echt niet. Maar zoiets zo fundamenteel te veranderen?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Nu ik het zo terug zie is het inderdaad wat cru gedaan. Een grote tekortkoming van tv-vertalingen van dit soort boeken is ook dat ze niet, om wat voor reden dan ook, de gedachtes van de cast beschrijven. In de boeken wordt er juist heel diep ingegaan op wat er in iemand's hoofd rondgaat op bepaalde momenten, waar je bij de serie het vaak moet doen met louter gezichtsuitdrukkingen en aannames.
Maar inderdaad, ondanks dat Drogo later in de serie Daenarys vorstelijk behandelt geeft deze scene net die bittere bijsmaak die in het boek een stuk zoeter lijkt.Conscience do cost.![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwach, verschil tussenHad dat niet te maken dat ze de rol van Dany gerecast hadden, en de eerste paar scenes opnieuw op moesten nemen en het daarom iets samenvoegden? Maar het stoort me niet echt imo, laat een (voor het tv-publiek) wat duidelijker character building zien voor Drogo. Dat hij eerst een woeste barbaar is die Dany semi-raped, maar daarna toch best een prima gast blijkt te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en
Is redelijk groot, compleet andere weergave. Nu hoeft niet alles letterlijk zoals in het boek, kan ook niet, hoeft ook echt niet. Maar zoiets zo fundamenteel te veranderen?![]()
Maar het punt is dat hij niet echt een barbaar is (de eerste keer dat je hem in het boek tegenkomt geeft hij een dik feest in een villa en in Vaes Dothrak heeft hij een paleis met 200 kamers)..
En dat geldt dan ook bij extensie voor de rest van de Dothraki. Ze leiden een semi-nomadisch leven maar het zijn geen onbeschaafde gasten.
En als je bedenkt dat Daenarys in de serie 15 is (in het boek 13) dan is een verkrachting nog net een tikkeltje bruter.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Op basis van de serie zou je de Dothraki wel degelijk een stel ongeciviliseerde boeren noemen. Volgens Mormont is een Dothraki-huwelijk toch ook niet compleet zonder minstens drie doden? En de manier waarop Drogo en zijn maten niet meer dan een paar lettergrepen grommen, dorpen platbranden, vrouwen verkrachten, elkaar de keel afsnijden...quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:34 schreef Dagonet het volgende:
Maar het punt is dat hij niet echt een barbaar is (de eerste keer dat je hem in het boek tegenkomt geeft hij een dik feest in een villa en in Vaes Dothrak heeft hij een paleis met 200 kamers)..
En dat geldt dan ook bij extensie voor de rest van de Dothraki. Ze leiden een semi-nomadisch leven maar het zijn geen onbeschaafde gasten.
En als je bedenkt dat Daenarys in de serie 15 is (in het boek 13) dan is een verkrachting nog net een tikkeltje bruter.
Ik vond de manier waarop Dany van huilend prinsesje ineens verandert in een trotse Khaleesi daarom in de serie ook niet zo heel geloofwaardig. In een paar scenes is ze ineens ook een nomade, in plaats van de laatste afstammeling van een voornaam geslacht . Maar goed, dat krijg je inderdaad als je > 1000 pagina's in een uur of negen moet proppen.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
In het boek zegt Illyrio het over de doden op een dothraki bruiloft (en die van Dany was erg goed want er vielen 12 doden). Maar ja Illyrio is iemand uit de stad die zich ver boven Drogo verheven voelt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Halverwege boek 3 inmiddels. Het gaat nu allemaal wel een stuk trager heb ik het idee. Vooral bepaalde verhaallijnen zijn een stukje taaier."When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"![]()
Oh wacht maar dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:41 schreef Reuzelbek het volgende:
Halverwege boek 3 inmiddels. Het gaat nu allemaal wel een stuk trager heb ik het idee. Vooral bepaalde verhaallijnen zijn een stukje taaier.![]()
-dit was niet het boektopic-
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(![]()
Ik heb inmiddels boek 4 uit en wacht nu op de NL vertaling van boek 5. Ben ook benieuwd wanneer we de eerste bewegende beelden van seizoen 2 kunnen verwachten (en dan voor die van Carice).![]()
Vraag me af of de serie nu ook naar nederland zal komen nu Carice in seizoen 2 (en verder) zit.....May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
Het tweede deel van boek 3 is voor mij tot nu toe het hoogtepunt van de hele seriequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:41 schreef Reuzelbek het volgende:
Halverwege boek 3 inmiddels. Het gaat nu allemaal wel een stuk trager heb ik het idee. Vooral bepaalde verhaallijnen zijn een stukje taaier.![]()
Het 5de boek wordt in 2 delen uitgebracht, de eerste komt in november en de tweede in februari.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:34 schreef matthijs_i het volgende:
Ik heb inmiddels boek 4 uit en wacht nu op de NL vertaling van boek 5. Ben ook benieuwd wanneer we de eerste bewegende beelden van seizoen 2 kunnen verwachten (en dan voor die van Carice).![]()
Ik hoop het, maar het lijkt er op dat de serie op een nieuw betaal kanaal uitgezonden gaat worden. Gaat om een samenwerking tussen HBO en Ziggo, zie oa. deze post op m'n blog.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:52 schreef LordLynx het volgende:
Vraag me af of de serie nu ook naar nederland zal komen nu Carice in seizoen 2 (en verder) zit.....
"De geruchten over een Nederlandse HBO-zender gingen al eerder, vooral nadat Nederlandse klanten op de internationale beurs MIPTV in Cannes afgelopen april te horen kregen dat zenders geen programma’s van HBO meer konden kopen. Daar werd door HBO zelf, volgens Broadband TV News, geen verklaring voor gegeven. Hoogstwaarschijnlijk zal al het HBO-aanbod worden vastgehouden om het op de nieuwe zenders uit te kunnen zenden."![]()
I know, hij staat al in pre-orderquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:08 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Het 5de boek wordt in 2 delen uitgebracht, de eerste komt in november en de tweede in februari.![]()
![]()
Denk dat ik hem aanvraag bij de bibliotheek, dan heb ik hem ook wel binnen 2 weken hopelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 17:09 schreef matthijs_i het volgende:
[..]
I know, hij staat al in pre-order![]()
Ik zit zelf nu net iets voor het midden van boek 3, maar heb precies hetzelfde, kom er op het moment maar moeilijk doorheen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:41 schreef Reuzelbek het volgende:
Halverwege boek 3 inmiddels. Het gaat nu allemaal wel een stuk trager heb ik het idee. Vooral bepaalde verhaallijnen zijn een stukje taaier.
Maar dat komt vast goed.![]()
![]()
Trust me, it willquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik zit zelf nu net iets voor het midden van boek 3, maar heb precies hetzelfde, kom er op het moment maar moeilijk doorheen.
Maar dat komt vast goed.![]()
![]()
Vraagje: Op Sidereel (site waar ik series kijk), staat dat er 4 november een nieuwe aflevering komt. s02e01 van GOT!!!
Kan er alleen verder niets over vinden online.
Is er iemand die hier iets over weet? Zou wel heel cool zijn, als het al zo snel weer begint! Hoeven we niet tot april te wachten!![]()
![]()
Foutje van de site denk ik.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:58 schreef bietel het volgende:
Vraagje: Op Sidereel (site waar ik series kijk), staat dat er 4 november een nieuwe aflevering komt. s02e01 van GOT!!!
Is er iemand die hier iets over weet? Zou wel heel cool zijn, als het al zo snel weer begint! Hoeven we niet tot april te wachten!![]()
Dat kun je zelf toch wel na gaan dat dat niet klopt? Zo snel zijn ze niet met filmen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:58 schreef bietel het volgende:
Klopt inderdaad niet, eerste aflevering wordt uitgezonden op 15 april 2012, zie deze post.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 21:58 schreef bietel het volgende:
Ik heb net in de bus boek 3 uitgelezen. Serieus, ga door. Op ongeveer 2/3e pakt het boek opeens een gigantische vaart op en blijft plotwending op plotwending stapelen!last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
Jammer!
Ik denk dat het mostly hoop was, wat mij aan het twijfelen bracht
Toch maar wachten to april dan....![]()
Wachten duurt lang lang lang.
Maar hopelijk is het wachten de moete waard, en als het nivo van seizoen 1 gehaald wordt dan ben ik daar niet bang voor.Ik las whitesoa ipv whitesosa![]()
Hier moet je niet op wachten, gewoon ineens in April beseffen van 'oh ja!'
Anders voelt dat wachten nog hééééééél lang idd![]()
![]()
Ok dan zal hem vanavond weer eens open slaanquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef Orbis het volgende:
Ik heb net in de bus boek 3 uitgelezen. Serieus, ga door. Op ongeveer 2/3e pakt het boek opeens een gigantische vaart op en blijft plotwending op plotwending stapelen!. Hoop trouwens dat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niet in de tv serie zichtbaar wordt, ik werd er door het lezen al een beetje beroerd van."When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"![]()
Zo hallo dan,. wat een serie
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Och dat wachten valt wel mee. Ben eerst de hele serie opnieuw aan het lezen.Ik las whitesoa ipv whitesosa![]()
Ik kijk er naar uit.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef Orbis het volgende:
Ik heb net in de bus boek 3 uitgelezen. Serieus, ga door. Op ongeveer 2/3e pakt het boek opeens een gigantische vaart op en blijft plotwending op plotwending stapelen!![]()
![]()
Inderdaad, bij battlestar galactica duurde het ook tijden voor het volgende seizoenquote:Op dinsdag 1 november 2011 08:38 schreef whitesosa het volgende:
Och dat wachten valt wel mee. Ben eerst de hele serie opnieuw aan het lezen.![]()
Ik heb nu pas de hele serie gezien, maarre, ze zijn niet zuinig op hun hoofdrolspelers hè?Ik zat toch zeer vaak: wtf!
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Dat maakt het juist leuk. Bij de meeste series weet je gewoon al dat hoofdrolspelers niet doodgaan. Hier tenminste wel, waardoor het veel spannender is.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:39 schreef yvonne het volgende:
Ik heb nu pas de hele serie gezien, maarre, ze zijn niet zuinig op hun hoofdrolspelers hè?Ik zat toch zeer vaak: wtf!
![]()
![]()
Op een gegeven moment verwacht je het gewoon.quote:Op woensdag 2 november 2011 07:52 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat maakt het juist leuk. Bij de meeste series weet je gewoon al dat hoofdrolspelers niet doodgaan. Hier tenminste wel, waardoor het veel spannender is.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-![]()
Dan nu de boeken oppikken zodat je niet hoeft te wachten tot april voor seizoen 2.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:39 schreef yvonne het volgende:
.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik kan niet wachten om deSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. verfilmd te zien worden.Episch stuk.
[ Bericht 32% gewijzigd door Bellatrix op 03-11-2011 13:38:40 ]“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Grappige was dat ik het gewoon niet kon (al kan ik eerder de lading van het willen geloven eraan meegeven) geloven dat de kop eraf was, het is gewoon zo ongewoon dat een serie die maatregelen neemt (het helpt natuurlijk dat de series een verfilming van boeken is, die hebben wat minder baat bij de populariteit van een bepaalde acteur) en dat maakt deze serie, samen met The Sopranos en Lost de beste die ik ooit heb gezien. In The Sopranos kon je ook om de 10 afleveringen afscheid nemen van een grote speler in de serie.quote:Op woensdag 2 november 2011 07:52 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat maakt het juist leuk. Bij de meeste series weet je gewoon al dat hoofdrolspelers niet doodgaan. Hier tenminste wel, waardoor het veel spannender is.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.![]()
quote:Op donderdag 3 november 2011 03:30 schreef ems. het volgende:
Waarom de fuck is Renly trouwens gay in de serie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Orbis op 03-11-2011 11:11:21 ]last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
Het ligt er wat dikker op in de serie maar hij is het ook in de boeken.quote:Op donderdag 3 november 2011 03:30 schreef ems. het volgende:
Waarom de fuck is Renly trouwens gay in de serie?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
quote:Op donderdag 3 november 2011 01:35 schreef Bellatrix het volgende:
Ik kan niet wachten omDoe eens in spoilertags.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. verfilmd te zien worden.Episch stuk.
![]()
quote:Op donderdag 3 november 2011 09:11 schreef Orbis het volgende:
[..]Ernstige Spoilers boek 2 en dus ook seizoen 2:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 03-11-2011 12:32:56 ]![]()
quote:Op donderdag 3 november 2011 09:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ernstige Spoilers boek 2 en dus ook seizoen 2:Mijn excuses, tags toegevoegd. Als jij ook even mijn quote aanpast, hoeft niemand meer bang te zijn voor verrassingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
allangquote:
maar toch nog grappig![]()
![]()
Ik heb net het eerste boek uit van de serie. Is het dan wel verstandig om te beginnen met het kijken van het eerste seizoen van de serie?![]()
Omdat mijn huidige beeld van de karakters in het boek misschien verandert door het kijken van de serie![]()
![]()
In de serie zijn ze vooral ouder. Maar serieus, je wilt de serie niet missen.quote:Op woensdag 9 november 2011 19:28 schreef Onmisbaar het volgende:
Omdat mijn huidige beeld van de karakters in het boek misschien verandert door het kijken van de serielast.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.![]()
Ja maar nee. Ik heb beide gelezen/gezien en ik kan alleen maar concluderen dat de serie de boeken heel goed complimenteert. Die wil je absoluut niet missenquote:Op woensdag 9 november 2011 19:28 schreef Onmisbaar het volgende:
Omdat mijn huidige beeld van de karakters in het boek misschien verandert door het kijken van de serie
Conscience do cost.![]()
Top! Dan kijk ik rustig verderquote:Op woensdag 9 november 2011 19:50 schreef ems. het volgende:
[..]
Ja maar nee. Ik heb beide gelezen/gezien en ik kan alleen maar concluderen dat de serie de boeken heel goed complimenteert. Die wil je absoluut niet missen![]()
![]()
Je had gelijk. Vanmiddag deel 4 maar eens halenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:06 schreef Orbis het volgende:
Ik heb net in de bus boek 3 uitgelezen. Serieus, ga door. Op ongeveer 2/3e pakt het boek opeens een gigantische vaart op en blijft plotwending op plotwending stapelen!
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"![]()
quote:Op maandag 14 november 2011 16:38 schreef Wihakayda het volgende:
Kennen jullie deze al ?
http://www.youtube.com/pl(...)nnRihAA&feature=plcp
*spoilers mbt season 1*Het einde
Friends don't let friends remain beardless...![]()
Moeilijke vraag! Ze hebben het allebei slim gespeeldquote:Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef MAHL het volgende:
[..]
En wie is de grootste baas - Littlefinger of Tyrion?![]()
![]()
Ik ga voor Tyrionquote:Op donderdag 17 november 2011 15:33 schreef MAHL het volgende:
[..]
En wie is de grootste baas - Littlefinger of Tyrion?![]()
Littlefinger speelt het het slimste.
Maar sowieso Hotpie.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Narg.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Vanavond worden de eerste “in-production” behind the scenes beelden van Game of Thrones seizoen 2 uitgezonden op HBO, net voor Boardwalk Empire. Zodra ze beschikbaar zijn zal ik ze op m'n blog plaatsen. Hier wat meer info.![]()
![]()
Eerste blik!“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen."When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"![]()
Vertel dat maar in het boektopicquote:Op dinsdag 22 november 2011 02:19 schreef Reuzelbek het volgende:
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen.![]()
![]()
Omg is dit Margaeryquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:38 schreef .aeon het volgende:
[..]
Omg is dit Margaery
Ja, zou zij niet een heel knap iemand uit de boeken moeten voorstellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.![]()
Als je weinig met de Ironborn of de Dornish hebt, is het inderdaad niet zo heel boeiend.quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:19 schreef Reuzelbek het volgende:
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen.
Ik ben wel benieuwd hoe ze Asha gaan neerzetten in seizoen 2
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Zin innnnnnnquote:
Ja die vind ik ook slecht gecast. Maar we zullen zien..quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, zou zij niet een heel knap iemand uit de boeken moeten voorstellen?![]()
Het is een beetje een maffe shot maar ik vind die actrice prachtig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, zou zij niet een heel knap iemand uit de boeken moeten voorstellen?
Conscience do cost.![]()
Nee valt wel mee, "men" zegt dat ze niet lelijk is, maar ook niet een hele mooie dame, beetje gewoontjes. Dus dan: goed gecastquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgens mij zegt men dat ze de mooiste vrouw van Westeros is toch?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:22 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Nee valt wel mee, "men" zegt dat ze niet lelijk is, maar ook niet een hele mooie dame, beetje gewoontjes. Dus dan: goed gecastYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Hmm, ik dacht dat dat met een prophecy te maken hadquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij zegt men dat ze de mooiste vrouw van Westeros is toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nu twijfel ik, of Margaery door het volk inderdaad niet als mooiste wordt gezien, en dan Cercei niet gewoon degene is die zegt/denkt Dat Margaery helemaal niet zo mooi isKom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.![]()
Maar dat is het mooie van een filmwereld, want als iedereen daar zegt dat ze de mooiste is, dan is ze dat ook. En ik denk dat ze op bewegend beeld wel mooi is, in de juiste setting. Ik hoop dat ze ook een beetje kan acteren
.
Cersei wordt ook (in de boeken) als ontzettend mooi neergezet, nou vind ik dat wel meevallen in de serie (met bruin haar is ze opeens veel mooier, zie 300), maar ach, zolang de spelers in de serie haar benoemen als prachtig dan is ze dat. Zo werkt TV nou eenmaal.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.![]()
In Tudors zette ze haar rol heel sterk neer dus ik denk dat ze bij Game ook wel goed gecast isquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dat is het mooie van een filmwereld, want als iedereen daar zegt dat ze de mooiste is, dan is ze dat ook. En ik denk dat ze op bewegend beeld wel mooi is, in de juiste setting. Ik hoop dat ze ook een beetje kan acteren
.
Cersei wordt ook (in de boeken) als ontzettend mooi neergezet, nou vind ik dat wel meevallen in de serie (met bruin haar is ze opeens veel mooier, zie 300), maar ach, zolang de spelers in de serie haar benoemen als prachtig dan is ze dat. Zo werkt TV nou eenmaal.
![]()
![]()
Ik had ook het beeld dat Margaery de mooiste chick uit Westeros was, maar misschien was dat inderdaad alleen uit het oogpunt van Cercei (kan ik me niet meer precies herinneren). Vond die andere wulpse dame uit de Tudors daarom veel meer passen, die blondine.![]()
Ik vind het een hele mooie actrice, en ze was geniaal in the Tudors.maar beauty is in the eye of the beholder. En Joffrey is trouwens ook nogal lelijk, terwijl ie in de boeken echt een prince charming is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Was deze al bekend?
http://www.artofthetitle.com/2011/05/12/game-of-thrones/Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Nee nog niet gezien, vet!quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:47 schreef yvonne het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.artofthetitle.com/2011/05/12/game-of-thrones/“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Nederlandse facebook: https://www.facebook.com/pages/Winteriscomingnl/134383363313426Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Volgens mij al eens gepost hier, maar nog een keer posten is niet erg. Volgens mij hebben ze er ook een Emmy mee gewonnen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:47 schreef yvonne het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.artofthetitle.com/2011/05/12/game-of-thrones/You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Inderdaad. Maar ik vond Sansa ook slecht gecast.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Vind je? Ik vind Sansa juist briljant gecast.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vond Sansa ook slecht gecast.![]()
Ook een knap meisje trouwens, die Sophie Turner![]()
![]()
Het zeurderige en irritante ja, het knappe mwah.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Rumille het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind Sansa juist briljant gecast.
Ook een knap meisje trouwens, die Sophie TurnerOp zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Zo.
De afgelopen weken ook S01 gekeken en ik ben hooked. Gelukkig heb ik het te druk om ongeduldig te zijn en kan ik prima wachten tot voorjaar 2012
.
Wellicht seizoen 1 nog eens herkijken ergens na nieuwjaar.♫![]()
Ook bezig met boek 4, vind het nog prima te doen hoor. Gebeurt idd minder in maar alles wordt wel beter uitgewerkt, vooral ook omdat maar de helft vd characters erin zitten zodat je niet alweer vergeten bent waar het over gaat als je na 7 chapters weer verder gaat bij je favo charactersquote:Op dinsdag 22 november 2011 02:19 schreef Reuzelbek het volgende:
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen.![]()
![]()
Ik vond boek 4 ook moeilijk door te komen, ook deel 5 wil nog niet echt vlotten. Boek 4 pakt net als boek 3 aan het einde wel weer uit.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ook bezig met boek 4, vind het nog prima te doen hoor. Gebeurt idd minder in maar alles wordt wel beter uitgewerkt, vooral ook omdat maar de helft vd characters erin zitten zodat je niet alweer vergeten bent waar het over gaat als je na 7 chapters weer verder gaat bij je favo characters![]()
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.quote:![]()
Dat doet er toch niet toe aangezien ze de verhaallijnen gaan mixenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:48 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.Boek 4 en 5 zijn niet chronologisch verteld en doen de viewpoints/gebeurtenissen van verschillende personages en locaties. In de serie gaan ze het chronologisch doen.
![]()
Goed prima, maar als nog wat ik zei geeft helemaal niets, maar dan ook niets prijs. Aangezien het een mening is en meer met de verandering in vertel structuur te maken heeft dan de inhoudt. Zoals hierboven aangegeven wordt, wordt dat in de serie opgelost. Daarnaast zijn er twee pagina's geleden veel ergere spoilers geweest, van het kaliber dat wil je echt niet weten en zelfs op deze pagina wordt er veel meer prijs gegeven. Ik kan er best in komen dat je het niet wil weten of iets al dan niet leuk gevonden wordt, maar er staan en stonden echte spoilers in dit topic. Voor de rest geef ik alleen maar aan dat er een gaaf stuk in het boek zit iets wat jezelf ook wel kan bedenken, want als er niets gebeurt dan was de serie/de boeken niet zo'n succes. Fuck zelfs de reactie waar ik op reageer is en reactie op een opmerking die veel stelliger zijn en meer prijs geven dan ik doe.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:48 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.
Wat ik dus wil zeggen, oprecht sorry voor de "spoilers", ik weet dat het erg irritant kan zijn. Zo werd de dood van Eddard Stark in dit topic ook gespoiled, net als die van Khal drogo en wat dingen uit boek 2 en 3 op zo'n manier dat je het ziet aankomen. Dus, ja in dat licht kan ik erin komen, maar wees consequent en spreek dan iedereen er op aan en niet alleen de laatste die reageert op iets.![]()
Kunnen we niet gewoon afspreken dat alles wat met boeken te maken heeft, gewoon optieft uit dit topic? Het is hier niet voor niets 'film, TV & radio'.![]()
Nee klopt, er worden hier idd meer spoilers gepost, maar ik las toevallig die van jou toen ik me er aan ging irriteren. Ik bedoel dit eigenlijk ook voor de rest.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:56 schreef Tweek het volgende:
[..]
Goed prima, maar als nog wat ik zei geeft helemaal niets, maar dan ook niets prijs. Aangezien het een mening is en meer met de verandering in vertel structuur te maken heeft dan de inhoudt. Zoals hierboven aangegeven wordt, wordt dat in de serie opgelost. Daarnaast zijn er twee pagina's geleden veel ergere spoilers geweest, van het kaliber dat wil je echt niet weten en zelfs op deze pagina wordt er veel meer prijs gegeven. Ik kan er best in komen dat je het niet wil weten of iets al dan niet leuk gevonden wordt, maar er staan en stonden echte spoilers in dit topic. Voor de rest geef ik alleen maar aan dat er een gaaf stuk in het boek zit iets wat jezelf ook wel kan bedenken, want als er niets gebeurt dan was de serie/de boeken niet zo'n succes. Fuck zelfs de reactie waar ik op reageer is en reactie op een opmerking die veel stelliger zijn en meer prijs geven dan ik doe.
Wat ik dus wil zeggen, oprecht sorry voor de "spoilers", ik weet dat het erg irritant kan zijn. Zo werd de dood van Eddard Stark in dit topic ook gespoiled, net als die van Khal drogo en wat dingen uit boek 2 en 3 op zo'n manier dat je het ziet aankomen. Dus, ja in dat licht kan ik erin komen, maar wees consequent en spreek dan iedereen er op aan en niet alleen de laatste die reageert op iets.![]()
Ach mensen begonnen bij Rome al te janken over spoilers als je zei dat Julius Caesar vermoord zou worden.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK.quote:Op zaterdag 26 november 2011 05:24 schreef Kontiki het volgende:
Kunnen we niet gewoon afspreken dat alles wat met boeken te maken heeft, gewoon optieft uit dit topic? Het is hier niet voor niets 'film, TV & radio'.![]()
Daarnaast heb je daar ook de kans dat je wordt gespoiled. Dus daar wil ook niet iedereen posten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 09:45 schreef Rahl het volgende:
[..]
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Het boekentopic gaat over de boeken, niet over de serie. En erger nog, het boeketopic gaat vooral over de latere boeken waar je als beginnend boekenlezer niets over wil weten. Als je net bij boek 3 bent heb je daar niets te zoeken.
Waar ik echt strontchagerijning van wordt is dat gemierenneuk van de analfabetische spoilergestapo. Je mag niet eens meer zeggen dat je boek 3 beter vond dan boek 4 of andersom. Ik weet niet of je het doorhebt, maar de serie is gebaseerd op een aantal boeken, dat het bronmateriaal er zo af toe bijgehaald wordt is niet meer dan logisch. Als er dingen over Ned over Drogo verteld worden die nogal erg spoilerig zijn mag je daar terecht over klagen, maar je kan daarin te ver doorslaan wat hier regelmatig gebeurt.
Als je het echt zo'n groot probleem vind zijn er 2 opties:
1. Je blijft hier zelf weg. Ik vind het nogal naief om telkens maar weer een topic te bezoeken waarvan je inmiddels wel weet dat er af en toe een kleine of grote spoiler langskomt.
2. Je richt je eigen spoilervrije topic op. Bij sommige amerikaanse series zie je dat ook als er een versie is voor de gewone kabelTVkijker die niet beinvloed willen worden door de voorkennis van andere kijkers.
En nu weer verder. Want, oh wat heb ik een zin om boek 3 verfilmd te zien worden.![]()
De serie is nog maar bij seizoen 1 dus lijkt me het logisch het niet over de rest gaat dat nog moet komen.![]()
![]()
Hoezo werkt het niet? Lijkt me toch een hele simpele regelquote:Op zaterdag 26 november 2011 09:45 schreef Rahl het volgende:
[..]
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK..
2000 light years from home![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:38 schreef .aeon het volgende:
Ik vind Renly er in elk geval een stuk beter uitzien dan in seizoen 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.quote:Op zondag 27 november 2011 13:18 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vind Renly er in elk geval een stuk beter uitzien dan in seizoen 1.![]()
Eenschquote:Op zondag 27 november 2011 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.![]()
Ach, dat viel in Tudors reuze mee:quote:Op zondag 27 november 2011 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.
6 maart komt in de VS seizoen 1 op dvd en bluray
http://insidetv.ew.com/2011/11/30/game-of-thrones-dvd/
Met pagina 4 een clip van één van de extra features.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
In 1 en dezelfde post zeg je dat je niet in het boekentopic wilt komen omdat daar spoilers voorbij kunnen komen, maar zelf mag je kennelijk wel spoileren in het TV topic en daar mag dan niemand wat over zeggen... Goed argument hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:25 schreef Young_David het volgende:
Het boekentopic gaat over de boeken, niet over de serie. En erger nog, het boeketopic gaat vooral over de latere boeken waar je als beginnend boekenlezer niets over wil weten. Als je net bij boek 3 bent heb je daar niets te zoeken.
Waar ik echt strontchagerijning van wordt is dat gemierenneuk van de analfabetische spoilergestapo. Je mag niet eens meer zeggen dat je boek 3 beter vond dan boek 4 of andersom. Ik weet niet of je het doorhebt, maar de serie is gebaseerd op een aantal boeken, dat het bronmateriaal er zo af toe bijgehaald wordt is niet meer dan logisch. Als er dingen over Ned over Drogo verteld worden die nogal erg spoilerig zijn mag je daar terecht over klagen, maar je kan daarin te ver doorslaan wat hier regelmatig gebeurt.
Als je het echt zo'n groot probleem vind zijn er 2 opties:
1. Je blijft hier zelf weg. Ik vind het nogal naief om telkens maar weer een topic te bezoeken waarvan je inmiddels wel weet dat er af en toe een kleine of grote spoiler langskomt.
2. Je richt je eigen spoilervrije topic op. Bij sommige amerikaanse series zie je dat ook als er een versie is voor de gewone kabelTVkijker die niet beinvloed willen worden door de voorkennis van andere kijkers.
En nu weer verder. Want, oh wat heb ik een zin om boek 3 verfilmd te zien worden.Vervang 'beginnend boekenlezer' voor 'TV kijker' en 'boek 3' voor 'seizoen 1', en zie daar mijn punt.quote:Het boekentopic gaat over de boeken, niet over de serie. En erger nog, het boeketopic gaat vooral over de latere boeken waar je als beginnend boekenlezer niets over wil weten. Als je net bij boek 3 bent heb je daar niets te zoeken.
Ik ga hoe dan ook je advies opvolgen en dit topic mijden, aangezien spoiler retards toch niet luisteren.![]()
Als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou mij inziens het probleem een stuk minder groot zijn.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
pff, ik kan eigenlijk niet meer wachten om de serie te kijken, maar heb boek 1 nog steeds niet uit. Ben al wel bijna bij pagina 600 dus er zit wel schot in, maar het duurt me te langVan het weekend maar even de vaart achter zetten
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Dat zeker. Ik roep ook niet op om dit topic vol met spoilers te gooien. Terecht als je daar kritiek op hebt! Het gaat mij meer om het gemuggenzift over kleine niet-spoilerige opmerkingen.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Felagund het volgende:
Als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou mij inziens het probleem een stuk minder groot zijn.
Maar er is gelukkig ook weer TV-nieuws! DVD/Blu-Ray aangekondigd en seizoen 3/4 waarschijnlijk back-to-back gefilmd:
http://uk.tv.ign.com/articles/121/1213697p1.html![]()
Ik ben nu toevallig weer in het topic maar heb het met name tijdens het draaien van seizoen 1 gewoon gemeden. Ik weet niet wat het is (in andere topics is dit nooit een probleem) maar men kan het gewoon niet laten blijkbaar. Als er 10 posts over de boeken gaan na elkaar dan wordt dat niet alleen een beetje irritant, je wordt bang dat er spoilers in staan. Mensen willen hier gewoon over de TV serie praten zonder voorkennis, ik snap niet waarom dat zo lastig te respecteren is, zeker omdat er ook gewoon een topic voor de boeklezers is.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Felagund het volgende:
Als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou mij inziens het probleem een stuk minder groot zijn.Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.![]()
Nog een dingetje over seizoen 1 dat me dwars zit is de wijziging met Catelyn en Ned en z'n promotie naar Hand of the King.
In het boek is hij het die niet wil en zij die hem pusht, in de serie is het andersom. Dat is best een groot verschil, zeker als je bedenkt hoe Catelyn zich in het boek verder ontwikkelt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Net met mijn schoonmoeder over de serie gehad. Ze werd helemaal enthousiast! Tijdens het wachten op mij in het zieknhuis had ik haar vast het eerste boek gegeven om te lezen. Ze zat er helemaal in, heel grappig om te zien. Ze gaat ook de serie kijken, ze heeft er helemaal zin in! Leuk hoor!There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 17:28 schreef Dagonet het volgende:
Nog een dingetje over seizoen 1 dat me dwars zit is de wijziging met Catelyn en Ned en z'n promotie naar Hand of the King.
In het boek is hij het die niet wil en zij die hem pusht, in de serie is het andersom. Dat is best een groot verschil, zeker als je bedenkt hoe Catelyn zich in het boek verder ontwikkelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Nee, eigenlijk vanaf het moment dat Ned onthoofd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Dagonet op 01-12-2011 22:10:54 ]Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2011 22:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk vanaf het moment dat Ned onthoofd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 22:38 schreef Bellatrix het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2011 22:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Zelf heb ik vorige week in drie dagen het eerste seizoen gekeken. Daarna eigenlijk samen met mijn vriend weer de eerste vier afleveringen. Toen snapte/zag ik zoveel meer! De eerste keer snapte ik er niets van dat die jongen van de Nightwatch zogenaamd een deserter was. Welke eed zou hij breken etc.
Blijf alleen moeite hebben met alle namen als ik dat hier in het topic teruglees en er geen beeld bij heb, maar in het dagelijkse leven ben ik ook slecht met namen
Verder is dit de enige serie, samen met Dexter, waar ik iedere keer de intro van bekijkVoor kerst heb ik de boeken gevraagd, ben benieuwd
Overigens vind ik het geen probleem als mensen in dit topic de tv-serie met de boekenserie vergelijken zolang het in een spoiler gebeurd. Die dingen hoef je toch niet te openen? Stel je dan ook aub niet aan. Ik snap het heel goed dat er vergelijkingen worden getrokken.吴 曼 迪![]()
Ga er maar vanuit dat er rustig enkele tientallen personen meer een rol spelen en over de hele serie een paar honderd schat ik.quote:Op zondag 4 december 2011 17:54 schreef megamandy het volgende:
Blijf alleen moeite hebben met alle namen als ik dat hier in het topic teruglees en er geen beeld bij heb, maar in het dagelijkse leven ben ik ook slecht met namen
[...]
Voor kerst heb ik de boeken gevraagd, ben benieuwd
Maar in de boeken staan gelukkig achterin lijsten met namen per huis. In deel 5 is die sectie een pagina of 50..
ja maar dan lees ik de namen tenminste nog. Op tv hoor je ze alleen en dat maakt het wel iets lastigerquote:Op zondag 4 december 2011 22:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er rustig enkele tientallen personen meer een rol spelen en over de hele serie een paar honderd schat ik.
Maar in de boeken staan gelukkig achterin lijsten met namen per huis. In deel 5 is die sectie een pagina of 50..
吴 曼 迪![]()
In het begin dacht ik dat Theon ook een Stark was. En dat ze met Joffrey Jaime bedoelde en ik vond het leeftijdsverschil al zo raar tussen hem en Sansa.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Dat zou binnen de (middeleeuwse) wereld van Game of Thrones geen probleem geweest zijn.quote:Op maandag 5 december 2011 00:35 schreef Bellatrix het volgende:
En dat ze met Joffrey Jaime bedoelde en ik vond het leeftijdsverschil al zo raar tussen hem en Sansa.![]()
![]()
Nee, dat is waar.quote:Op maandag 5 december 2011 09:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat zou binnen de (middeleeuwse) wereld van Game of Thrones geen probleem geweest zijn.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Cadeau van sinterklaas a.k.a Mijn vriendje![]()
![]()
Komt me bekend voor. Ik heb de Nederlandstalige versie ook hier voor me liggen, gisterenavond gekregen.quote:Op maandag 5 december 2011 13:03 schreef Wihakayda het volgende:
Cadeau van sinterklaas a.k.a Mijn vriendje![]()
![]()
[ afbeelding ]
Fok! Fantasy NHL Champion 2011 | Fok! Fantasy NBA Champion 2011 (Hoops West League)![]()
Ghehe lieve vriendjes/vriendinnetjes hebben we hequote:Op maandag 5 december 2011 14:09 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Komt me bekend voor. Ik heb de Nederlandstalige versie ook hier voor me liggen, gisterenavond gekregen.
Hier nog wat meer seizoen 2 promo video's:
• Arya Stark’s New Look
• Een glimp van Ygritte
• Nieuwe making of video![]()
quote:Op zaterdag 10 december 2011 13:54 schreef matthijs_i het volgende:
Iemand btw enig idee wanneer we de eerste trailer van seizoen 2 kunnen verwachten?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Is er in TTK een boekentopic?Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Een topic over DE BOEKEN.
In TTK
Wat nou trollingYvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Ik ben na de serie ook de boeken gaan lezen. Eerst kon ik er niet goed in komen, maar met de serie erbij wil ik gewoon weten hoe het verder gaat
Laffe huichelaar![]()
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat ze zo'n serie beter over Wheel of Time hadden kunnen maken.Laffe huichelaar![]()
Ja, dan krijg je een seizoen waarin niets gebeurt en dat zich in één dag afspeelt, en alle vrouwen zijn totaal onuitstaanbare, niet voor rede vatbare, arrogante magiegebruikers.quote:Op zaterdag 10 december 2011 23:03 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat ze zo'n serie beter over Wheel of Time hadden kunnen maken.
Niet dat de mannen nou even sympathiek zijn maar die zijn iets beter. En nog steeds ééndimensionaalOp woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #3 The north remembersquote:Op zaterdag 10 december 2011 22:54 schreef yvonne het volgende:
Een topic over DE BOEKEN.
In TTK
Wat nou trolling
A Game of Thrones is eigenlijk de titel van het eerste deel. De hele serie heet A Song of Ice and Fire.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Ik denk dat het verschrikkelijk kut wordt, maar toch hou ik het eventjes in de gaten.
Eigenlijk moet bethesda gewoon een Game of thrones RPG maken. Ook zou het me niets verbazen als er voor skyrim flink wat mods komen die eerdergenoemde proberen na te bootsen.Conscience do cost.![]()
Dank jequote:Op zaterdag 10 december 2011 23:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #3 The north remembers
A Game of Thrones is eigenlijk de titel van het eerste deel. De hele serie heet A Song of Ice and Fire.
ja verdorie waarom beginnen ze daar al vijf maanden vantevoren meequote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.吴 曼 迪![]()
Heel weinig te zien, met al die (wel heel coole) natuurshots is het net een trailer voor Earth. Stannis zijn dialoog en stem zijn wel heel vet!“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Tsja, lekker interessant zo'n teaser.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Klopt, al is het een monoloog.quote:Op maandag 12 december 2011 05:00 schreef Bellatrix het volgende:
Heel weinig te zien, met al die (wel heel coole) natuurshots is het net een trailer voor Earth. Stannis zijn dialoog en stem zijn wel heel vet!..................................................................................................................................................![]()
Teaser ziet er inderdaad top uit, nog vier maanden en dan is het eindelijk zo ver..... (leest ondertussen A Dance with Dragons)![]()
ik ben pas bij boek 2, net begonnenKan ik dus nog makkelijk uitkrijgen voor het seizoen begint. Had seizoen 1 al lang gedownload maar wilde eerst het boek lezen (i kken mezelf, anders doe ik dat niet meer). Eerlijk gezegd viel het me een klein beetje tegen, de serie. Ik had er nog meer van verwacht denk ik, door alle verhalen. Niet dat ik het vreselijk vond hoor, maar ik had het voor mezelf wat teveel gehypt ofzo vrees ik.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?![]()
Bluray boxset staat op Amazon.co.uk,, komt in maart uit met nederlandse ondertitels
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you![]()
quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef LordLynx het volgende:
Bluray boxset staat op Amazon.co.uk,, komt in maart uit met nederlandse ondertitels
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
quote:Op maandag 19 december 2011 20:20 schreef LordLynx het volgende:
Bluray boxset staat op Amazon.co.uk,, komt in maart uit met nederlandse ondertitels!
Mooie stem heeft die vrouw.quote:![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: