Als je weinig met de Ironborn of de Dornish hebt, is het inderdaad niet zo heel boeiend.quote:Op dinsdag 22 november 2011 02:19 schreef Reuzelbek het volgende:
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen.
Zin innnnnnnquote:
Ja die vind ik ook slecht gecast. Maar we zullen zien..quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, zou zij niet een heel knap iemand uit de boeken moeten voorstellen?
Het is een beetje een maffe shot maar ik vind die actrice prachtig.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nee valt wel mee, "men" zegt dat ze niet lelijk is, maar ook niet een hele mooie dame, beetje gewoontjes. Dus dan: goed gecastquote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Volgens mij zegt men dat ze de mooiste vrouw van Westeros is toch?quote:Op dinsdag 22 november 2011 14:22 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Nee valt wel mee, "men" zegt dat ze niet lelijk is, maar ook niet een hele mooie dame, beetje gewoontjes. Dus dan: goed gecast
Hmm, ik dacht dat dat met een prophecy te maken hadquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij zegt men dat ze de mooiste vrouw van Westeros is toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nu twijfel ik, of Margaery door het volk inderdaad niet als mooiste wordt gezien, en dan Cercei niet gewoon degene is die zegt/denkt Dat Margaery helemaal niet zo mooi isKom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
In Tudors zette ze haar rol heel sterk neer dus ik denk dat ze bij Game ook wel goed gecast isquote:Op dinsdag 22 november 2011 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dat is het mooie van een filmwereld, want als iedereen daar zegt dat ze de mooiste is, dan is ze dat ook. En ik denk dat ze op bewegend beeld wel mooi is, in de juiste setting. Ik hoop dat ze ook een beetje kan acteren
.
Cersei wordt ook (in de boeken) als ontzettend mooi neergezet, nou vind ik dat wel meevallen in de serie (met bruin haar is ze opeens veel mooier, zie 300), maar ach, zolang de spelers in de serie haar benoemen als prachtig dan is ze dat. Zo werkt TV nou eenmaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
Nee nog niet gezien, vet!quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:47 schreef yvonne het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.artofthetitle.com/2011/05/12/game-of-thrones/
Volgens mij al eens gepost hier, maar nog een keer posten is niet erg. Volgens mij hebben ze er ook een Emmy mee gewonnen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 16:47 schreef yvonne het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.artofthetitle.com/2011/05/12/game-of-thrones/
Inderdaad. Maar ik vond Sansa ook slecht gecast.quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:49 schreef Jivis het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind Sansa juist briljant gecast.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:18 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik vond Sansa ook slecht gecast.![]()
Het zeurderige en irritante ja, het knappe mwah.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Rumille het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind Sansa juist briljant gecast.
Ook een knap meisje trouwens, die Sophie Turner
Ook bezig met boek 4, vind het nog prima te doen hoor. Gebeurt idd minder in maar alles wordt wel beter uitgewerkt, vooral ook omdat maar de helft vd characters erin zitten zodat je niet alweer vergeten bent waar het over gaat als je na 7 chapters weer verder gaat bij je favo charactersquote:Op dinsdag 22 november 2011 02:19 schreef Reuzelbek het volgende:
Boek 4 is het minst interessante tot nu toe, heb nu zo'n 500 bladzijde's gelezen.
Ik vond boek 4 ook moeilijk door te komen, ook deel 5 wil nog niet echt vlotten. Boek 4 pakt net als boek 3 aan het einde wel weer uit.quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:21 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ook bezig met boek 4, vind het nog prima te doen hoor. Gebeurt idd minder in maar alles wordt wel beter uitgewerkt, vooral ook omdat maar de helft vd characters erin zitten zodat je niet alweer vergeten bent waar het over gaat als je na 7 chapters weer verder gaat bij je favo characters
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.quote:
Dat doet er toch niet toe aangezien ze de verhaallijnen gaan mixenquote:Op vrijdag 25 november 2011 23:48 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.
Goed prima, maar als nog wat ik zei geeft helemaal niets, maar dan ook niets prijs. Aangezien het een mening is en meer met de verandering in vertel structuur te maken heeft dan de inhoudt. Zoals hierboven aangegeven wordt, wordt dat in de serie opgelost. Daarnaast zijn er twee pagina's geleden veel ergere spoilers geweest, van het kaliber dat wil je echt niet weten en zelfs op deze pagina wordt er veel meer prijs gegeven. Ik kan er best in komen dat je het niet wil weten of iets al dan niet leuk gevonden wordt, maar er staan en stonden echte spoilers in dit topic. Voor de rest geef ik alleen maar aan dat er een gaaf stuk in het boek zit iets wat jezelf ook wel kan bedenken, want als er niets gebeurt dan was de serie/de boeken niet zo'n succes. Fuck zelfs de reactie waar ik op reageer is en reactie op een opmerking die veel stelliger zijn en meer prijs geven dan ik doe.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:48 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dan hoef je het hier nog niet te vertellen. Ik hoef niet vooraf te weten welk seizoen leuk wordt en welke niet, net als de rest hier die de serie volgt en de boeken niet gelezen heeft.
Nee klopt, er worden hier idd meer spoilers gepost, maar ik las toevallig die van jou toen ik me er aan ging irriteren. Ik bedoel dit eigenlijk ook voor de rest.quote:Op zaterdag 26 november 2011 01:56 schreef Tweek het volgende:
[..]
Goed prima, maar als nog wat ik zei geeft helemaal niets, maar dan ook niets prijs. Aangezien het een mening is en meer met de verandering in vertel structuur te maken heeft dan de inhoudt. Zoals hierboven aangegeven wordt, wordt dat in de serie opgelost. Daarnaast zijn er twee pagina's geleden veel ergere spoilers geweest, van het kaliber dat wil je echt niet weten en zelfs op deze pagina wordt er veel meer prijs gegeven. Ik kan er best in komen dat je het niet wil weten of iets al dan niet leuk gevonden wordt, maar er staan en stonden echte spoilers in dit topic. Voor de rest geef ik alleen maar aan dat er een gaaf stuk in het boek zit iets wat jezelf ook wel kan bedenken, want als er niets gebeurt dan was de serie/de boeken niet zo'n succes. Fuck zelfs de reactie waar ik op reageer is en reactie op een opmerking die veel stelliger zijn en meer prijs geven dan ik doe.
Wat ik dus wil zeggen, oprecht sorry voor de "spoilers", ik weet dat het erg irritant kan zijn. Zo werd de dood van Eddard Stark in dit topic ook gespoiled, net als die van Khal drogo en wat dingen uit boek 2 en 3 op zo'n manier dat je het ziet aankomen. Dus, ja in dat licht kan ik erin komen, maar wees consequent en spreek dan iedereen er op aan en niet alleen de laatste die reageert op iets.
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK.quote:Op zaterdag 26 november 2011 05:24 schreef Kontiki het volgende:
Kunnen we niet gewoon afspreken dat alles wat met boeken te maken heeft, gewoon optieft uit dit topic? Het is hier niet voor niets 'film, TV & radio'.
Daarnaast heb je daar ook de kans dat je wordt gespoiled. Dus daar wil ook niet iedereen posten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 09:45 schreef Rahl het volgende:
[..]
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK.
Hoezo werkt het niet? Lijkt me toch een hele simpele regelquote:Op zaterdag 26 november 2011 09:45 schreef Rahl het volgende:
[..]
Werkt niet. Er blijven toch mensen het nodig vinden om over de boeken te praten terwijl daar een heel mooi boekentopic voor is in TTK.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 10:38 schreef .aeon het volgende:
Ik vind Renly er in elk geval een stuk beter uitzien dan in seizoen 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.quote:Op zondag 27 november 2011 13:18 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik vind Renly er in elk geval een stuk beter uitzien dan in seizoen 1.
Eenschquote:Op zondag 27 november 2011 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.
Ach, dat viel in Tudors reuze mee:quote:Op zondag 27 november 2011 14:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik vindt Maergery eruitzien als een biggetje.
In 1 en dezelfde post zeg je dat je niet in het boekentopic wilt komen omdat daar spoilers voorbij kunnen komen, maar zelf mag je kennelijk wel spoileren in het TV topic en daar mag dan niemand wat over zeggen... Goed argument hoor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:25 schreef Young_David het volgende:
Het boekentopic gaat over de boeken, niet over de serie. En erger nog, het boeketopic gaat vooral over de latere boeken waar je als beginnend boekenlezer niets over wil weten. Als je net bij boek 3 bent heb je daar niets te zoeken.
Waar ik echt strontchagerijning van wordt is dat gemierenneuk van de analfabetische spoilergestapo. Je mag niet eens meer zeggen dat je boek 3 beter vond dan boek 4 of andersom. Ik weet niet of je het doorhebt, maar de serie is gebaseerd op een aantal boeken, dat het bronmateriaal er zo af toe bijgehaald wordt is niet meer dan logisch. Als er dingen over Ned over Drogo verteld worden die nogal erg spoilerig zijn mag je daar terecht over klagen, maar je kan daarin te ver doorslaan wat hier regelmatig gebeurt.
Als je het echt zo'n groot probleem vind zijn er 2 opties:
1. Je blijft hier zelf weg. Ik vind het nogal naief om telkens maar weer een topic te bezoeken waarvan je inmiddels wel weet dat er af en toe een kleine of grote spoiler langskomt.
2. Je richt je eigen spoilervrije topic op. Bij sommige amerikaanse series zie je dat ook als er een versie is voor de gewone kabelTVkijker die niet beinvloed willen worden door de voorkennis van andere kijkers.
En nu weer verder. Want, oh wat heb ik een zin om boek 3 verfilmd te zien worden.
Vervang 'beginnend boekenlezer' voor 'TV kijker' en 'boek 3' voor 'seizoen 1', en zie daar mijn punt.quote:Het boekentopic gaat over de boeken, niet over de serie. En erger nog, het boeketopic gaat vooral over de latere boeken waar je als beginnend boekenlezer niets over wil weten. Als je net bij boek 3 bent heb je daar niets te zoeken.
Dat zeker. Ik roep ook niet op om dit topic vol met spoilers te gooien. Terecht als je daar kritiek op hebt! Het gaat mij meer om het gemuggenzift over kleine niet-spoilerige opmerkingen.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Felagund het volgende:
Als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou mij inziens het probleem een stuk minder groot zijn.
Ik ben nu toevallig weer in het topic maar heb het met name tijdens het draaien van seizoen 1 gewoon gemeden. Ik weet niet wat het is (in andere topics is dit nooit een probleem) maar men kan het gewoon niet laten blijkbaar. Als er 10 posts over de boeken gaan na elkaar dan wordt dat niet alleen een beetje irritant, je wordt bang dat er spoilers in staan. Mensen willen hier gewoon over de TV serie praten zonder voorkennis, ik snap niet waarom dat zo lastig te respecteren is, zeker omdat er ook gewoon een topic voor de boeklezers is.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:19 schreef Felagund het volgende:
Als iedereen nu een beetje rekening met elkaar houdt zou mij inziens het probleem een stuk minder groot zijn.
quote:Op donderdag 1 december 2011 17:28 schreef Dagonet het volgende:
Nog een dingetje over seizoen 1 dat me dwars zit is de wijziging met Catelyn en Ned en z'n promotie naar Hand of the King.
In het boek is hij het die niet wil en zij die hem pusht, in de serie is het andersom. Dat is best een groot verschil, zeker als je bedenkt hoe Catelyn zich in het boek verder ontwikkelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:00 schreef Bellatrix het volgende:
[..]Nee, eigenlijk vanaf het moment dat Ned onthoofd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Dagonet op 01-12-2011 22:10:54 ]Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op donderdag 1 december 2011 22:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk vanaf het moment dat Ned onthoofd is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |