abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102401139

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #49

Deze OP is hier te vinden
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_102401190
quote:
Op zondag 25 september 2011 17:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
3 van de 5. 2 trutjes hadden geen zin
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
pi_102401273
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:01 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Een soort Daddy :) (Jeweetwel van Cesar Millan)
Nu je het zegt! Ja O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 26 september 2011 @ 16:06:42 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102401298
Daddy ja O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 september 2011 @ 16:07:52 #5
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401350

Mijn hond(je), Shiva.
  maandag 26 september 2011 @ 16:14:09 #6
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401592
Hieronder nog wat dan maar:

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

maandag 26 september 2011 @ 16:15:30 #7
176471 oh-oh
pi_102401638
:D Probeer es een foto van onderen of van op gelijke hoogte te maken :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_102401786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Nervosity het volgende:
Hieronder nog wat dan maar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

[ afbeelding ]
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
  maandag 26 september 2011 @ 16:20:48 #9
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401837
quote:
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
Haha nee, oudere foto ;) zal wel even kijken of ik nog wat anders heb en meteen voor oh_oh een op hoogte maken ;) (als ze het tegen mij had)
pi_102402310
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:04 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
In mijn woonkamer _O- _O-
pi_102403122
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Meen je dat nou?! Ik kom eraan met Diever en Joy! Ik vind ze echt geniaal! :)

Kun je je geld mee gaan verdienen.
pi_102404317
Haha ja gewoon beetje kloten met een achtergrondje. Wil nog wat lampen/flitsers kopen..is wat mooier. Dit is gewoon met daglicht. En eigenlijk is mn lens er ook niet echt handig voor, moet een heel eind naar achteren toe.
pi_102404725
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

:o

Ik vind ze echt het inlijsten waard O+
pi_102404736
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:07 schreef Nervosity het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn hond(je), Shiva.
Shiva is cute! O+
pi_102405532
Nog wat

pi_102405653
quote:
Ik zeg, neem contact op met Pedigree (of watvoor hondenmerk dan ook) zo, hup, de reclamecampagnes in!
  maandag 26 september 2011 @ 19:20:27 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102408482
Hoi! :)

Ik ben dit weekend verliefd geworden op een hondenras, namelijk:

Toller O+

Ik heb toevallig op een aantal sites gekeken naar eigenschappen van allerlei honden en deze hond rolde steeds als een van de besten uit voor mij. Ik hoor echter ook berichten dat voor een eerst hond deze niet zo geschikt zou zijn? Het eerste jaar schijnen ze erg druk en je moet ze ook goed trainen, maar als dat lukt lijken het ideale speelkamaraadjes. We hebben wel al 3 katten (en 2 nijnen), hoe gaat dat samen?

Natuurlijk gaan we niet meteen een kopen, maar eerst informeren en kijken bij fokkers e.d. Nooit over 1 nacht ijs met huisdieren... :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 20:55:30 #18
176471 oh-oh
pi_102413617
Ik ken een paar tollers en ze maken hun naam waar, ik vind het maar gekke druktemakertjes.
Die eerste foto van Nacho is geniaal , doe mij daar maar een dinges van Multi O+ O+ O+
( Groucho Marx )
pi_102414431
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
  maandag 26 september 2011 @ 21:10:47 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102414675
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 21:21:31 #21
176471 oh-oh
pi_102415322
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D

( Groucho Marx )
pi_102415458
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
  maandag 26 september 2011 @ 21:25:35 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102415587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Wat vind je van de andere Retrievers dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_102415850
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach... Bobje lijkt op onze Boris is het niet? * Boris is ook alweer 9 maanden dood *
  maandag 26 september 2011 @ 21:35:29 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102416218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat he ;)

Verder wil ik wel beginnen met een pup. Ik ben zelf door nare ervaringen (3x gebeten) van sommige hondentypes nogal bang geworden. Dit is er overigens met de paplepel ingegoten, want mijn ma zei meteen al dat ze niet langs komt als we een hond los hebben lopen en die schijt in dr broek van de meeste honden :P Slecht gedrag ligt vaak aan de baasjes/opvoeding, dus een pup is de kans om het zelf goed te proberen (en dat zal echt niet makkelijk zijn). Daarom dus puppycursus en meer...

Het lijkt mij voor de katten (3) en de hond zelf ook fijner als ze nog van gelijke grootte zijn wanneer ze aan elkaar wennen, maar daar kan ik naast zitten. Het laatste waar ik op zit te wachten is constant ruzies tussen onze huisdieren, dus daar wil ik dan ook uitgebreid naar informeren.

En inderdaad, ik kan qua formaat ook niet iets vinden wat mij meer aanstaat dan deze. Misschien een Border Collie, maar van wat ik lees zijn deze iets minder vriendelijk richting andere dieren (katten?).

Edit/vraag - kan je bij vuilnisbakkenras ook nog een beetje afleiden wat voor hond het gaat worden enzo. Die rashonden zijn natuurlijk doorgefokt, dus daar weet je de positieve/negatieve punten overduidelijk. Maar, goed punt!

[ Bericht 1% gewijzigd door maniack28 op 26-09-2011 21:43:14 ]
  maandag 26 september 2011 @ 21:41:18 #26
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102416520
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat vind je van de andere Retrievers dan?
Die zijn allemaal groter, de Toller is de kleinste Retrieversoort. En ik mis bij die honden een beetje de klik... het is teveel hond en te weinig fluffy/lief/vriendelijk, als je snapt wat ik bedoel :P

Verder zijn deze soorten allemaal gevoeliger voor (erfelijke) ziektes/afwijkingen (behalve de flatcoated retriever... Dat zou dan misschien nog de beste optie zijn (wel een vrouwtje dan -> formaat.

Maar goed dat je het vraagt, hierdoor ga ik wel op zoek naar goede argumentatie ipv blindstaren op dat leuke koppie O+
pi_102418314
Met onze diesel gaat het heel goed, is nu ruim 2 jaar oud en nog altijd even enthousiast

ja hij is net met zijn poten tegen het raam gesprongen

anders ga ik alvast klaar zitten, dan kan de baas makkelijker de riem aandoen denk ik.

en na het wandelen liggen

Klik
Hoor ik daar een sluiter van een camera

Nee hoor ik ben echt niet liever lui dan moe

Eej baas kijk eens hoe lief ik ben, krijg ik nu een koekje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 26 september 2011 @ 22:45:17 #28
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_102420079
Bij de flatcoates komt dan weer Dilaterende cardiomyopathie (DCM) voor. Dat is bij een aantal honden [post mortem] vastgesteld in een aantal foklijnen, maar het vermoeden is dat meer honden er last van hebben. Het nadeel is dat het pas vastgesteld kan worden als de hond het al heeft, en de levensverwachting neemt flink af al ze het blijken te hebben. En wellicht hebben meer flatcoates hier last van [gehad], maar is dit nog niet, of nooit, vastgesteld.

Sowieso is iedere soort werkhond, zoals jachthonden [alle soorten] en bijvoorbeeld de herdershonden [zoals border collies, schotse collies] een hond waar je veel aandacht aan te besteden. Ze zijn ervoor gefokt om te werken en dat doen ze dan ook graag. Niet een uurtje per dag, maar meerdere uren.

Mijn langharige joekel is inmiddels 3, ze rent om de dag ruim een uur naast de fiets en iedere dag trainen we één tot anderhalf uur met apporteren. Bovendien gaan we op de dagen dat we niet fietsen, zwemmen. Ze heeft dus een conditie om U tegen te zeggen, en dat is niet alleen leuk voor haar, maar ook voor ons. Doen we dat niet, dan wordt ze lastig in huis en net als een klein kind gaat ze om aandacht vragen... desnoods negatieve en zie je ineens je meubels onder je ogen vandaan geknauwd worden.

Maar daar hebben we dan ook bewust voor gekozen en dus sta je ook met je brakke kop op zondag op een grasveldje met een dummie te gooien... ook al heb je er na 5 minuten wel genoeg van en kan ze nog wel uren doorgaan.

Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.

Dus niet een keertje van tafel voeren, omdat dat wel een keertje kan. Na één keer weten ze verdomd goed dat ze kans bestaat dat ze misschien wel wat krijgen. Wat ze niet kennen, hoeven ze zich ook niet aan te leren, en jij dus weer af te leren.

Niet op de bank is niet op de bank... ook niet op een ander of omdat je dat zelf zo leuk vind als je grieperig op de bank ligt. Als het een pup van een kilo of 8 is, gaat dat nog wel. Maar als je duitse dog van 80 kilo bovenop je komt liggen, is dat misschien niet zo fijn.

Tot slot iets van mij als jachthondenliefhebber: als je met met een Toller [of wat voor soort jachthond dan ook] eventueel jachttraining wil gaan doen, bedenkt dan of dat een goede combinatie is met je katten en konijnen. Ik ken verhalen van mensen die thuis en een jachthond en een konijn hadden en dat ging prima. Totdat hun hond op de jachttraining een konijn moest apporteren en er mee ging spelen [omdat hij dat thuis ook altijd doet, maar op de training is het konijn al dood]. Op zich leuk, maar je krijgt een 0, omdat je hond niet netjes kan apporteren [en eventueel hard in de bek is/wordt] en het hele konijn aan flarden slaat/scheurt.

Mijn staande hond is gefokt om wild aan te wijzen, dat doen tollers [sowieso retrievers] dan weer niet, maar bij ieder konijn [dus ook die twee van mijn nichtjes in de tuin] kan ze urenlang 'hypnotiseren'. Dat wil zeggen dat ze ze echt letterlijk urenlang in stilstand staat aan te wijzen. Bij katten idemdito, ze jaagt ze thuis van de plaats af [eigen terrein], maar op een ander krijgen ze dezelfde 'hypnotiserende' blik als de konijnen. Met kikkers, jonge merels en egeltjes komt ze dan ook gewoon naar binnen... die zijn dan voor mij onder het motto: "kijk eens vrouwtje... zelf gevangen!".
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_102420424
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.

Onze Diesel luistert na 2 jaar zeer consequent trainen ook goed, enige wat niet kan is los lopen. want bij elk beest wat hij ziet ga hij op af.
in het bos durf ik hem dan ook zeker niet los te laten lopen maar aan een lange trainingslijn gaat het wel goed
pi_102420668
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.

Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
pi_102420991
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.

Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
en blijft je hond altijd in het zicht?
Want heel veel reeën en reekalveren worden aangevallen door loslopende honden.
terwijl de baas altijd zegt dat zijn hond niks kwaad doet :N
pi_102421292
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor. ;)
pi_102421324
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor. ;)
heel mooi, en het is inderdaad leuk als hij los kan.
pi_102421361
Het zijn er 4 :P de 5de is het oude opatje en die kan dus niet overal los.
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:17:00 #35
176471 oh-oh
pi_102427860
Die van mij kunnen ook overal los. En die gaan echt niet achter vee aan :D
( Groucho Marx )
pi_102427958
Die van mij wel. Konijnen/katten, oogkleppen op en gaan. En dus mag hij alleen los op het strand en in de afgezette bossen. Ben benieuwd bij een eventuele volgende parson russell die ik dan van klein af aan zou hebben of dat er goed 'uit te trainen' is.

Aan de andere kant, ik woon midden in Rotterdam, hij mag hier niet eens los.
pi_102428014
O ja, en bij oh-oh en de gang mag Diever ook los. :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:34:13 #38
176471 oh-oh
pi_102428236
Ja dan blijft ie wel bij zn matties :D
( Groucho Marx )
pi_102433871
Beheheh Bobje! :D Een Jack Russell? Heb je nog meer foto's?

Mijn hond loopt in het bos achter ons huis ook altijd los, vroeger 100 meter voor me uit maar de laatste jaren bijft ze wat meer in de buurt. Zo gauw er een konijn/fazant/ree is moet ze er achteraan, maar dat 'gun' ik haar dan ook, met geen grotere hobby dan jagen. Wanneer we dan naar een wandelgebied hier in de buurt gaan is ze ook wel een paar keer losgeweest maar dan ben ik haar continu in de gaten aan het houden of ze geen konijn o.i.d. bespeurt, dus dat is toch niet zo fijn wandelen, helemaal nu ze afgelopen zomer een paar dagen kwijt is geweest vraag ik me af of ze misschien een beetje aan het dementeren is.
Voortaan aan de lijn dus maar. ;(
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:28:59 #40
176471 oh-oh
pi_102437107
Bobje is idd een ouwe jr :D
Normaal zijn ze aardsvijanden trouwens, als hij in zijn tuin zit gaat ie tekeer tegen alles wat beweegt of geluid maakt, maar als we hem ergens anders tegenkomen zijn ze altijd vrienden, rare beesten :')
Nog wat Bobjes:

( Groucho Marx )
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:44:04 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_102437678
dat is met Gabber ook zo, niemand mag in zijn tuin, de buren mogen niet eens in hun tuin :o
Maar buiten is alles ok :?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:53:35 #42
176471 oh-oh
pi_102438080
_O- Bobje zit altijd achter zn hek als een dolle te keffen, dus mijn honden kunnen normaal gezien zijn bloed ook wel drinken, nu speelden ze zelfs na de wandeling nog gezellig samen in zijn tuin :')
Mijnes hebben dat vooral in de flat.
Honden die buiten hun beste vriendjes zijn moeten ze niet binnen in de flat tegenkomen, dan is het prijs :+
Met bezoek met vreemde honden spreek ik altijd buiten af, lopen we samen een rondje, en dan kunnen we zo naar binnen samen, geen enkel probleem ^O^
Ik weet zeker dat Noes en Gabber ook zo meegemogen hadden van ze hoor, zelfs van Kees :D
( Groucho Marx )
pi_102468607
Ja dat doen wij ook zo, sinds we dat van ome Cesar hebben gehoord. Werkt prima.

Even onze hondjes spemmen. Wij hebben 2 kruisingen.
Dit is Akkie, onze tank. Kruising Akita Inu (50%), Husky (vandaar de vlekkentong) en witte Herder. Hij is nu 2, poserende met zijn BFF Fleurtje.

Dit is Tinka, kruising zwarte duitse herder (50%), Hollandse herder en Groenendaeler. Ze lijkt op een Tervuerensche maar dat zit er voor zover wij weten niet in. Ze is 6 jaar.

Wij hebben bewust voor kruisingen gekozen i.v.m. ingefokte afwijkingen. Tinka heeft evengoed HD (waarschijnlijk vanwege alle herderlijnen) maar we hebben haar 3 jaar geleden laten behandelen met goudacupunctuur en sindsdien heeft ze geen medicijnen meer nodig.
Hier staat haar verhaal:
http://forum.deblijeekster.nl/viewtopic.php?f=15&t=417

Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 28 september 2011 @ 10:17:52 #44
176471 oh-oh
pi_102469608
Leuke hondjes O+
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven ;)
( Groucho Marx )
pi_102470188
Nou daar wordt verschillend over gedacht... Zonder hier een vette discussie te willen starten maar eigenlijk is geen enkel ras zonder erfelijke aandoeningen. Rashondenverenigingen hebben allemaal boter op hun hoofd, de overkoepelende organisatie ook want geld.
Zie hier de lijst van stichting dier en recht:
http://www.rashondenwijze(...)ssen-en-aandoeningen

Het beste is om in elk geval geen hond te nemen die "in de mode" is. Die worden dan ineens bij bosjes aangeboden met alle risico's van overfokking.

[ Bericht 14% gewijzigd door elvhenk op 28-09-2011 10:50:16 ]
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 28 september 2011 @ 10:52:31 #46
176471 oh-oh
pi_102470413
Ja nou ja, je moet gewoon je verstand gebruiken als je een hond koopt, daar gaan de meeste mensen al de mist in.
Ik heb 5 rashonden, waarvan 2 van een moderas, maar die zijn echt kerngezond hoor ^O^
( Groucho Marx )
pi_102471152
Ja gezond verstand is altijd een goed idee! ^O^
Maar vaak wordt een hond toch impulsief of met teveel emotie gekocht. Nou ja, is ook moeilijk om er zakelijk over te blijven.
  woensdag 28 september 2011 @ 14:41:56 #48
176471 oh-oh
pi_102477461
Vandaag in de stad:

Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
( Groucho Marx )
  woensdag 28 september 2011 @ 17:20:06 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_102482468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Leuke hondjes O+
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven ;)
wat zij zegt :)
stormy waters...
sailin'
pi_102482691
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Haha, wat een gave karretjes B-)

Hier sinds 31 juli een hond (ook een Shiva! :o )... het was eigenlijk een opvangertje, maar we konden geen afscheid van haar nemen, dus is ze gebleven... tot grote blijdschap van een van onze katten, die he-le-maal gek van d'r is.

Mevrouw is al goed gewend en is flink aan het uitproberen wat ze bij ons wel en niet mag :D

Toeeeeeee.... spelen?

woensdag 28 september 2011 @ 17:27:29 #51
176471 oh-oh
pi_102482717
Oh, wat een mooie ogen heeft ze O+
( Groucho Marx )
pi_102482753
Ja O+ Da's dan ook wel weer jammer voor d'r, want het is een onzeker hondje en iedereen kijkt meteen naar haar ogen, wat ze best wel spannend vindt :P
  woensdag 28 september 2011 @ 22:06:20 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_102493711
prachtig beestje zeg!!
stormy waters...
sailin'
pi_102496166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:43 schreef elvhenk het volgende:
Nou daar wordt verschillend over gedacht... Zonder hier een vette discussie te willen starten maar eigenlijk is geen enkel ras zonder erfelijke aandoeningen. Rashondenverenigingen hebben allemaal boter op hun hoofd, de overkoepelende organisatie ook want geld.
Zie hier de lijst van stichting dier en recht:
http://www.rashondenwijze(...)ssen-en-aandoeningen

Het beste is om in elk geval geen hond te nemen die "in de mode" is. Die worden dan ineens bij bosjes aangeboden met alle risico's van overfokking.
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.
Dikke faal die hele rashonden wijzer. Gewoon je goed erin verdiepen voordat je een rashond aanschaft.Ik heb 2 buitenlanders,1 asielhond en 2 rashonden. Een kruising die echt speciaal gefokt is zou ik nooit nemen, daar hou ik niet van. Zitten zat leuke kruisingen/vuilnisbakkies in het asiel en buitenland, ook puppy's.
pi_102496221
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef gehotseflotst het volgende:
Ja O+ Da's dan ook wel weer jammer voor d'r, want het is een onzeker hondje en iedereen kijkt meteen naar haar ogen, wat ze best wel spannend vindt :P
Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierd O+
pi_102496384
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:35 schreef elvhenk het volgende:

Even onze hondjes spemmen. Wij hebben 2 kruisingen.
Wat heb je een mooi duo! O+

quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Whahaha, die foto is echt hilarisch _O- Ik ben wel benieuwd naar die rechter hond trouwens!

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:26 schreef gehotseflotst het volgende:

Hier sinds 31 juli een hond (ook een Shiva! :o )...
Wat een mooie Shiva O+
pi_102497624
pi_102503308
ow wat een ogen zeg O+

ah en die laatste hier is zo schattig O+
  donderdag 29 september 2011 @ 09:52:18 #59
176471 oh-oh
pi_102504436
( Groucho Marx )
pi_102505786
Wat een lekker stelletje ongeregeld!
  donderdag 29 september 2011 @ 10:41:52 #61
176471 oh-oh
pi_102505852
4 Geregelde, 1 ongeregelde _O-
Maar die telt voor 10!
( Groucho Marx )
pi_102506153
Bij elkaar een opperst fotogeniek stel, je hebt vast veel bekijks als je ermee gaat wandelen. :D
  donderdag 29 september 2011 @ 10:58:42 #63
176471 oh-oh
pi_102506326
_O- Ja , dat is soms wel erg extreem idd.
( Groucho Marx )
pi_102508453
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:53 schreef _Multiply86_ het volgende:
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.
Dikke faal die hele rashonden wijzer.
Ja, nog nooit zo'n boel onzin bij elkaar gezien... -O- Ziektes die bij een ras voorkomen worden niet gemeld (of juist andersom), belangrijke delen uit de originele bronnen worden niet vermeld bij de beschrijving van bepaalde ziektes... Verkeerde foto's bij sommige rassen en rassen in NL zijn niet altijd te vergelijken met die uit Canada of de VS, terwijl ze wel bronnen uit die landen gebruiken...

Gewoon je eigen gezond verstand gebruiken dus bij het zoeken naar een hond.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierd O+
In september 2010 is ze uit Spanje gekomen en geadopteerd, 31 juli hebben wij haar (in NL dus) opgehaald bij baasjes die niet meer voor haar konden zorgen.

@Co_Ol: O+ Wat een schatje

@Oh_oh: Wat zijn dat? Ik zie een stel nakerds en wat zijn de andere 2? Chi's? :D
  donderdag 29 september 2011 @ 12:05:28 #65
176471 oh-oh
pi_102508628
3 chinese naakthonden, een langhaar chihuahua en een korthaar chihuahua :D
( Groucho Marx )
pi_102508759
Heyhoi!

Kwam dit topic toevallig tegen en wil natuurlijk ook mijn Luna even laten zien! :D

Hier is ze eigenlijk stout, want ze ging bovenop wat plantjes zitten, maar het is wel een mooi plaatje geworden :D

En ook even een plaatje van toen ze zes weekjes oud was! Ondertussen is ze alweer anderhalf.

pi_102509351
Mooi hoor en lekker stel zo samen! :D Hoezo heeft je ene nakerd een jasje aan? :o

Luna is ook een mooierd! O+
  donderdag 29 september 2011 @ 12:40:29 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_102509642
Luna is lief O+
stormy waters...
sailin'
pi_102510438
Leuke foto oh-oh, hier moet ik eigenlijk een andere lens erbij kopen..voordat ik ze hier naast elkaar heb, dan moet ik nog een eind naar achteren door mijn lens..staan ze al op :')
pi_102510497

Diaz had het warm :P

pi_102510590
Haha, dank jullie wel! :D En dat is ze zeker ook echt.

Eigenlijk heb ik nog een hondje. De hond van mijn oma, Astra, ook een Engelse Cocker is nu drie jaar oud. Ze zijn dikke vriendinnetjes en kunnen eigenlijk bijna niet meer zonder elkaar. Ze zien elkaar dan ook elke dag (worden samen uitgelaten) en zijn ongeveer 4 dagen per week de hele dag bij elkaar. Hier een foto van Astra & Luna de eerste week dat Luna bij ons was.

Astra heeft maanden gedacht dat ze Luna's mama was en werd daardoor ook schijnzwanger. Heel schattig! :D
  donderdag 29 september 2011 @ 13:16:20 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_102510639
wat schattig O+
stormy waters...
sailin'
  donderdag 29 september 2011 @ 13:23:07 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_102510798
Ik was vanmorgen wandelen met mijn uitlaatservice, gewoon voor de gezelligheid. Gabber was mee, Noes mag nog niet.

olifant tussen de kleintjes

Keiko de akita, Jimmy de tekkel en boefje, het boefje

Floris

Gabbertje O+
stormy waters...
sailin'
pi_102510902
Hij ziet er goed uit! Wat een beer O+
  donderdag 29 september 2011 @ 13:43:55 #75
176471 oh-oh
pi_102511493
Oh Gabber, zn vacht is echt mooi geworden zeg O+
( Groucho Marx )
  donderdag 29 september 2011 @ 13:48:53 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_102511645
hahah en dan komt ie hier net uit een prutsloot vandaan, ik zal weer eens goeie nieuwe foto's maken :)

Maar hij is zeker heel mooi geworden! Een echte leeuw! en een gewilde dekreu heb ik al gehoord. we shall see.
stormy waters...
sailin'
pi_102512207
Ik vind het altijd zo mooi dat alle honden met elkaar spelen in principe. De maat maakt niet uit, alleen voor de mensen.

Tinka speelde altijd met haar vroegere buurhondje. Dan deden ze het "trekspel" en Tinka had Shanti natuurlijk zo door de heg kunnen slingeren maar ze deed alleen voor spek en bonen mee.

donderdag 29 september 2011 @ 14:10:58 #78
176471 oh-oh
pi_102512349
:D Was Shanti daar nog een pup of is dat echt zo een ukje, wat leuk :D
( Groucho Marx )
pi_102512547
Volgens mij was ze daar 1 jaar dus groter werd ze niet. Wel een heel erg bijdehandje!
Hier was ze nog een pupje.

"nom nom lekker hondje!"

"dan hap ik snel even waar ik happen kan"

donderdag 29 september 2011 @ 14:21:42 #80
176471 oh-oh
pi_102512727
:D O+
Ik hou dr van, groot met klein, mijnes zijn ook dol op groten altijd, ik heb een foto van mijn Karel met Noes of Gabber, die is zooooooo onwijs lief O+
( Groucho Marx )
pi_102512838
Lief is dat he dat die " grote " honden dan toch nog voorzichtig meespelen
Ik had hiervoor een kruising herder doberman en die was nogal lomp maar als ze een klein hondje zag was ze echt heel zacht en lief ermee aan het spelen. zo lief O+
  donderdag 29 september 2011 @ 21:07:11 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_102527429
ow wat heerlijk die foto's van Shanti met Tinka O+

Gabber is dol op kleine hondjes, zeker pups. Hij is zelf ook gewoon nog een grote pup :D
Hij was vanmorgen dat kleine boefje aan het uitdagen steeds, op zijn voorpoten hangen voor haar enzo. Heel lief! Alleen was boefje zelf toch nog iets te veel onder de indruk :D
stormy waters...
sailin'
  donderdag 29 september 2011 @ 21:09:51 #83
176471 oh-oh
pi_102527571
:') Vast niet zo erg als Kees dat was van Noes _O-
( Groucho Marx )
pi_102528162
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:06 schreef elvhenk het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi dat alle honden met elkaar spelen in principe. De maat maakt niet uit, alleen voor de mensen.

Tinka speelde altijd met haar vroegere buurhondje. Dan deden ze het "trekspel" en Tinka had Shanti natuurlijk zo door de heg kunnen slingeren maar ze deed alleen voor spek en bonen mee.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh wat een geweldige foto's! _O_ O+ Wat een tof spel zo samen spelen, mini en maxi.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:31:41 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_102528744
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:09 schreef oh-oh het volgende:
:') Vast niet zo erg als Kees dat was van Noes _O-
nou, ze ging er bijna vandoor :D
maar nee, het was gelukkig niet zo erg nee :o

Ik blijf dat achteraf zo erg vinden :o
stormy waters...
sailin'
pi_102529719
Tenks! Ik heb ook wel eens gezien dat Tinka lager probeerde te komen dan een chihuahua. :D
  donderdag 29 september 2011 @ 23:42:11 #87
176471 oh-oh
pi_102535222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:31 schreef Belana het volgende:

[..]

nou, ze ging er bijna vandoor :D
maar nee, het was gelukkig niet zo erg nee :o

Ik blijf dat achteraf zo erg vinden :o
Oh joh niet doen, ik kan er echt onwijs mee lachen _O-
Stomme tuthola die Kees :D
( Groucho Marx )
pi_102539563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Haha, dank jullie wel! :D En dat is ze zeker ook echt.

Eigenlijk heb ik nog een hondje. De hond van mijn oma, Astra, ook een Engelse Cocker is nu drie jaar oud. Ze zijn dikke vriendinnetjes en kunnen eigenlijk bijna niet meer zonder elkaar. Ze zien elkaar dan ook elke dag (worden samen uitgelaten) en zijn ongeveer 4 dagen per week de hele dag bij elkaar. Hier een foto van Astra & Luna de eerste week dat Luna bij ons was.

[ afbeelding ]

Astra heeft maanden gedacht dat ze Luna's mama was en werd daardoor ook schijnzwanger. Heel schattig! :D
Die spaniel O+
net of ik de hond van mn zus zie.

Had even voor de grap een puppy test gedaan. (collega wil een hond en die had die test gedaan om te kijken wat er beste bij hem past.

Mijn top 5:

1) Amerikaanse Cocker Spaniel(83%)
Select 2) Engelse Cocker Spaniel(83%)
Select 3) Barsoi(78%)
Select 4) Pyreneese Herdershond(78%)
Select 5) Shiba Inu(78%)

Test te doen op: http://www.puppytest.nl/test.aspx

Uitslag klopt echt 100% bij mij :)
heb de engelse cocker spaniel
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:52:03 #89
176471 oh-oh
pi_102539962
Oh de Barsoi staat hoog op mijn lijstje O+
( Groucho Marx )
pi_102540160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Oh de Barsoi staat hoog op mijn lijstje O+
en klopt het ook kwa eigen verwachting ? :)
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:09:19 #91
176471 oh-oh
pi_102540207
Oh niet ingevuld, chinese naakthonden zullen er toch niet uitrollen gok ik zo :D
( Groucho Marx )
pi_102540359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh niet ingevuld, chinese naakthonden zullen er toch niet uitrollen gok ik zo :D
jah weet je niet :P
Barsoi heeft wel een mooi kopje
Ik luister NL-Talig
pi_102540802
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2011 08:21 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Die spaniel O+
net of ik de hond van mn zus zie.

Had even voor de grap een puppy test gedaan. (collega wil een hond en die had die test gedaan om te kijken wat er beste bij hem past.

Mijn top 5:

1) Amerikaanse Cocker Spaniel(83%)
Select 2) Engelse Cocker Spaniel(83%)
Select 3) Barsoi(78%)
Select 4) Pyreneese Herdershond(78%)
Select 5) Shiba Inu(78%)

Test te doen op: http://www.puppytest.nl/test.aspx

Uitslag klopt echt 100% bij mij :)
heb de engelse cocker spaniel
Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwd :) En lijkt Astra (zwart/wit) of Luna (rood/zwart/wit) op de hond van je zus? Ze zijn beide Engelse Cockers maar Astra lijkt veel meer op een 'echte' als Luna. Ze hebben namelijk beide geen stamboom en komen gewoon van een nestje op een boederij.

Gister kwam ik heel toevallig ook een blauwschimmel (zwart/wit) tegen in het park waar we altijd lopen. Dat is echt heel toevallig want je ziet ze (hier iig) niet veel! :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:46:26 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102540912
Onze Dommel

vrijdag 30 september 2011 @ 09:48:24 #95
176471 oh-oh
pi_102540957
:') Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor :D
( Groucho Marx )
pi_102540982
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwd :) En lijkt Astra (zwart/wit) of Luna (rood/zwart/wit) op de hond van je zus? Ze zijn beide Engelse Cockers maar Astra lijkt veel meer op een 'echte' als Luna. Ze hebben namelijk beide geen stamboom en komen gewoon van een nestje op een boederij.

Gister kwam ik heel toevallig ook een blauwschimmel (zwart/wit) tegen in het park waar we altijd lopen. Dat is echt heel toevallig want je ziet ze (hier iig) niet veel! :D
staan er al een aantal jah.

hier 1 met alle 2 tegelijk:
de zwarte is van mn zus, en de witte van ons
Ik luister NL-Talig
pi_102540991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
:') Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor :D
alleen je email adres :P
maar jah, de antwoorden zijn wel vaag :')
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:52:20 #98
176471 oh-oh
pi_102541032
Ja, wie neemt dat nou serieus??
( Groucho Marx )
pi_102541400
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:52 schreef oh-oh het volgende:
Ja, wie neemt dat nou serieus??
ik :P want bij mij klopt de uitslag :P O-)
Ik luister NL-Talig
pi_102541535
quote:
Volgens mij heb ik het onmogelijke ras want de puppytest is nog steeds(5min) aan het bedenken wat voor mij/ons goed is haha
pi_102541594
ze zijn eruit :P

1) Saarlooswolfhond(76%)
2) Sharpei(76%)
3) Australian Cattle Dog(75%)
4) Chesapeake Bay Retriever(75%)
5) Australian Shepherd(74%)

Toevallig hebben we zins maandag een Australian Cattle Dog pup :)

Nouja met friese stabij erin :+
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:29:18 #102
176471 oh-oh
pi_102541983
Mijn ouwe opa heeft zo een goede zin met dat mooie weer O+

( Groucho Marx )
pi_102542014
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn ouwe opa heeft zo een goede zin met dat mooie weer O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
blijft gaaf dat ze mee mogen op kantoor :)
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:31:44 #104
176471 oh-oh
pi_102542060
Ja O+
Maar echt, steeds meer kantoren hier hebben een hond, en winkels O+
( Groucho Marx )
pi_102542175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja O+
Maar echt, steeds meer kantoren hier hebben een hond, en winkels O+
dat is wel tof :)
Ik luister NL-Talig
pi_102543798
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

staan er al een aantal jah.

hier 1 met alle 2 tegelijk:
de zwarte is van mn zus, en de witte van ons
[ afbeelding ]
Aaah wat leuk :D
pi_102543919
Luna was het net niet met me eens. Ik had haar kussen wel buiten gelegd, maar in de schaduw. Ze mag niet te veel in de zon vanwege haar gevoelige oog. Maar ze was het niet met me eens, haalt haar grote aap knuffel van binnen en gaat lekker op haar knuffel buiten liggen.

pi_102544667
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Luna was het net niet met me eens. Ik had haar kussen wel buiten gelegd, maar in de schaduw. Ze mag niet te veel in de zon vanwege haar gevoelige oog. Maar ze was het niet met me eens, haalt haar grote aap knuffel van binnen en gaat lekker op haar knuffel buiten liggen.

[ afbeelding ]
het is echt net Max :)

jah, die van ons wil ook altijd in de zon liggen
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:55:47 #109
176471 oh-oh
pi_102544706
O+ Honden met knuffels, dat zijn de leuksten O+
( Groucho Marx )
pi_102544711
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:46 schreef betyar het volgende:
Onze Dommel

[ afbeelding ]
Witte herder ?
pi_102549117
Top 5:
1) Hollandse Herder(61%)
2) Hollandse Smoushond(57%)
3) Labrador Retriever(57%)
4) Heidewachtel (Kleine Münsterlander)(56%)
5) Italiaans Windhondje(56%)

Ik ben veel te lui voor een Hollandse herder. :') De andere rassen vind ik ook niet zo interessant.

Ik denk dat ik later maar een O+ corgi O+ neem. Kijk hem gaan! 8-)

pi_102551089
Wat is er alweer veel moois geplaatst hier zeg! :D En volgens mij vinden ze het weer allemaal heerlijk... Shiva ligt te hijgen van de warmte, maar gaat dan ook steeds weer in de zon liggen :P Vanochtend was ze tijdens het steppen al amper vooruit te branden, terwijl het toen nog redelijk koel was :o

1) Schotse Herdershond (langhaar)(78%)
2) Duitse Dog(77%)
3) Grote Zwitserse Sennenhond(76%)
4) Ierse Wolfshond(76%)
5) Bordeauxdog(76%)

Er zitten wel een paar leuke rassen tussen O+ Maar toch niet waar ik uiteindelijk voor zou gaan.

Gisteren heeft Shiva de blits gemaakt bij mijn ouders, die zijn helemaal vol lof over d'r en vragen aan de telefoon altijd eerst hoe het met de hond gaat, voor ze naar ons vragen :')
Shiva heeft namelijk een demonstratie 'keukenkastdeurtjes dichtdoen op commando' gegeven en uit pure goedheid heeft ze ook nog een paar keer een keukenla dichtgeduwd, omdat moeders dat zo graag wilde zien. Daarna natuurlijk verwend met snoepjes en knuffels en nu gaan mijn ouders natuurlijk nog minder geïnteresseerd zijn in mij en meer in de hond :'(
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:03:04 #113
176471 oh-oh
pi_102552370
Italiaans windhondje wilde ik eigenlijk nemen toen ik een chihuahua nam, mn eerste hondje.
Maar ik stuitte bijmn research meteen op het feit dat ze met een beetje pech om de haverklap een poot breken omdat ze erg fragiel zijn, dus daar ben ik meteen weer vanaf gestapt , gelukkig maar :D
( Groucho Marx )
pi_102552539
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef K.Weenie het volgende:

Ik denk dat ik later maar een O+ corgi O+ neem. Kijk hem gaan! 8-)

[ afbeelding ]

Oh wow die Corgi, toffe foto! En ik hou zo van Corgi's :Y Vosjes O+
pi_102552705
1) Engelse Bulldog(79%)
2) Italiaans Windhondje(78%)
3) Schotse Herdershond (korthaar)(76%)
4) Staffordshire Bull Terriër (76%)
5) Xoloitzcuintle (Mexicaanse Naakthond)(76%)

Wat is een Mexicaanse naakthond? :D

En een Bulldog is veeeeeeeeeeeel te traag voor mij _O-
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:13:13 #116
176471 oh-oh
pi_102552713
Ik vind niks aan van die honden met grote lijven en korte pootjes :@
( Groucho Marx )
pi_102552725
O+ Er ligt hier eentje te dromen O+ Shiva ligt op haar zij en is een marathon aan het rennen en de kat zit al ' :? :') '-kijkend naast haar... en ik heb natuurlijk weer geen camera of telefoon in de buurt :(

Xoloitzcuintle? Spreek dat maar eens uit :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:14:09 #118
176471 oh-oh
pi_102552751
Mexicanen lijken op peruanen, ze zijn alleen iets grover, iets minder windhonderig.
Ik vind dr niks aan, aan Xolo's, die hebben een nog stommer karakter dan de peruanen die ik ken :D
( Groucho Marx )
pi_102552882
Ben zelf helemaal niet zo van de windhondjes... leuk om te zien, maar niks voor mij...

Zulke daarentegen... O+ Alleen jammer van de gezondheidsproblemen... ;(

Xolo's zijn wel cool om hun naam :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:48:17 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102554024
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:55 schreef DuBecky het volgende:

[..]

Witte herder ?
Een Hongaarse witte herder, een Kuvasz. Een lekkere trouwe Loebas met een enorm knuffelgehalte (voor ons "het gezin" dan).
pi_102554931
Prachtig weer, dus weer naar het water met Noukie en Tessa.
Leuk om te zien dat ze er zo van geniet, alleen wat meer aan de riem, want ze ruikt op een afstand welke mensen hondensnoepjes hebben waar je makkelijk bij kan. :P

Uitkijk over het water.

Graven is ook al een hobby .

Noukie en haar sprintjes door het water.

En terug natuurlijk...

Dames"achtig" zitje van Tessa, eindelijk thuis.
pi_102556228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:08 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh wow die Corgi, toffe foto! En ik hou zo van Corgi's :Y Vosjes O+
Ja he, de pembroke vind ik ook het leukst. O+

Qua uiterlijk hou ik ook meer van greyhounds, podenco's of iets als de gladharige schotse herdershond, slanke atletische (middel-)grote honden. Maar aangezien ik voor alle drie de rassen te lam ben en de eerste twee slecht los kunnen lijkt een Corgi me wel een leuk alternatief. Mooie vacht, grappig uiterlijk, leuk karakter, en handig formaat voor in huis. :')

Dit corgi-filmpje trouwens, wat een knurft! O+

[ Bericht 7% gewijzigd door K.Weenie op 30-09-2011 18:33:18 ]
pi_102582220
clovis.jpg

Clovis die erg moe is na een wandeling :Z
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:16:51 #124
176471 oh-oh
pi_102582353
Hier ook lekker vroeg op pad voor een wandeling, voor het te heet werd, en dat op 1 oktober :D
Blij grut:

Jammer genoeg rent Chico achter Sjon :')
De veteraantjes, bijna 14 en bijna 12 O+

Billy hopla!

Neemt een duik in het natte gras:

Sjon en zn coupe chaos:

Na dik twee uur keten was het spul rustig genoeg om even te poseren:
( Groucho Marx )
pi_102582924
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:16 schreef oh-oh het volgende:

[ afbeelding ]
Tof! Lekker urban :7 En Sjon lijkt op zijn 2 foto's een totaal andere hond, nou ja bijna dan ;)
pi_102582951
Lekker HOLLUH!!! Die naaktjes moeten 's winters natuurlijk wel een buisje aan.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:46:01 #127
176471 oh-oh
pi_102582964
:D Een buisje?
Die krengen hebben meer outfits dan ikke :D
( Groucho Marx )
pi_102583052
LOL Eén buisje wordt zo saai he! Bij honden is het ook min of meer een buisje: een tube stof. :D

Even foto's spemmen. Toen Akkie nog een puppeke was. Hij was hier zo'n 9 weken denk ik.

Dat samen slapen hebben ze nog een tijd gedaan. Hier op 12 weken.

Hier zo'n 15 weken.

Ze liggen nog steeds wel eens samen.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:02:54 #129
176471 oh-oh
pi_102583301
Hier slapen ze ook altijd samen.
Mijnes dragen in de winter geen buisjes, maar serieuze pakken met mouwen B-)
( Groucho Marx )
  † In Memoriam † zaterdag 1 oktober 2011 @ 19:15:58 #130
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_102588221
Wat staat het stel weer heerlijk op de foto Oh-Oh, Sjon is toch wel een erge leukerd om te zien geworden! O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_102596319
Wij zijn vandaag begonnen aan de babykamer *ben zwanger* en Clovis vond het erg interessant die heeft alles in de gaten gehouden

Wat toch best vermoeiend voor hem was dus hij ging er maar lekker liggen slapen !

Blijkbaar bevalt de kamer hem goed want ik zit nu rustig in de woonkamer en Clovis is weer in de babykamer gaan liggen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 14:42:32 #132
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_102610795
Ik heb de test ook maar eens gedaan en gezien de uitslag...
1) Curlycoated Retriever(88%)
2) Flatcoated Retriever(88%)
3) Tibetaanse Mastiff(88%)
4) Duitse Staande Hond (langhaar)(86%)
5) Chesapeake Bay Retriever(85%)

... ben ik wel blij. Wel staan er drie retreiver soorten in de top 5, daar heb ik dan een stuk minder feeling mee.

Het zal Lara allemaal een worst wezen. Gisterenmiddag, -avond en aan het begin van de nacht hebben we visite gehad en ze ligt nu voor pampus onder de tuintafel te slapen. Ze wilde wel bij het baasje in de buurt liggen, maar pal in het zonnetje is het te heet.

Ik ben met Lara weer begonnen met het loslopen te trainen. 's Ochtends vroeg of 's avonds laat na het uitlaten, mag ze soms op de terugweg los weer naar huis lopen. En dat gaat redelijk. Soms vind ze het nog lastig om te luisteren als ze de overbuurvrouw of de buurman ziet. Dat zijn haar grote vriendjes in de straat en dan is ze helemaal van slag af.

En dat terwijl ze d'r nog nooit een snoepje hebben gegeven of wat dan ook. Gewoon een aai over d'r bol en voor Lara zijn dat onweerstaanbare mensen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_102615319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heyhoi!

Kwam dit topic toevallig tegen en wil natuurlijk ook mijn Luna even laten zien! :D

[ afbeelding ]

Hier is ze eigenlijk stout, want ze ging bovenop wat plantjes zitten, maar het is wel een mooi plaatje geworden :D

En ook even een plaatje van toen ze zes weekjes oud was! Ondertussen is ze alweer anderhalf.

[ afbeelding ]
Ik ben verliefd, wat een lieverd!
Is het een spaniel?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_102615459
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:16 schreef oh-oh het volgende:

[ afbeelding ]
Haha bende van ellende O+
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_102619599
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik ben verliefd, wat een lieverd!
Is het een spaniel?
Ze is een engelse cocker spaniel :) Maar ze heeft verder geen stamboom ofzo. En ze is inderdaad echt een lieverd! :D Ze is nu uitgeput van lekker zwemmen en wandelen vanmiddag!
pi_102621239
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[..]

Ze is een engelse cocker spaniel :) Maar ze heeft verder geen stamboom ofzo. En ze is inderdaad echt een lieverd! :D Ze is nu uitgeput van lekker zwemmen en wandelen vanmiddag!
Vind ik zulke leuke beestjes! Ik heb vroeger een rode gehad! Maar die kwam uit het asiel en was heel erg mishandeld door zijn vorige baasje :(
Ik (we) hadden hem graag een goed huisje gegeven maar na anderhalf jaar moesten we toch concluderen dat het voor hemzelf beter was als we hem lieten inslapen ;(
Arme beestje leefde continue in angst, zo erg dat het voor ons als baasje te gevaarlijk werd, terwijl het eigenlijk een heel lief beestje was.
pi_102641020
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Vind ik zulke leuke beestjes! Ik heb vroeger een rode gehad! Maar die kwam uit het asiel en was heel erg mishandeld door zijn vorige baasje :(
Ik (we) hadden hem graag een goed huisje gegeven maar na anderhalf jaar moesten we toch concluderen dat het voor hemzelf beter was als we hem lieten inslapen ;(
Arme beestje leefde continue in angst, zo erg dat het voor ons als baasje te gevaarlijk werd, terwijl het eigenlijk een heel lief beestje was.
Och dat is erg :{ Helaas staan rode cocker spaniels er ook om bekend niet de makkelijkste te zijn en redelijk vaak toch ook wel agressief. Maar met zo'n achtergrond heeft hij natuurlijk helemaal geen kans gehad.
pi_102661379
Strandjolijt vandaag voor Diever en Joy!

pi_102662006
Bianca, waar ben je geweest?
Wij zijn vandaag namelijk ook aan het strand geweest, in Noordwijk.

BAL BAL BAL BAL!!

GOOI DAHAAAN!!

Daar is ie!!

Wind in mijn haren oren
(en stiekem vind ik dit een heel mooie foto!)

[ Bericht 36% gewijzigd door Lonaa op 03-10-2011 20:38:16 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_102662414
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:18 schreef Lonaa het volgende:
Bianca, waar ben je geweest?
Wij zijn vandaag namelijk ook aan het strand geweest, in Noordwijk.

BAL BAL BAL BAL!!
[ afbeelding ]

GOOI DAHAAAN!!
[ afbeelding ]

Daar is ie!!
[ afbeelding ]

Wind in mijn haren oren
(en stiekem vind ik dit een heel mooie foto!)
[ afbeelding ]
Die laatste is zeker mooi met die gefixeerde blik!!

Wij waren in Hoek van Holland (Diever en Joy wonen in Rotterdam en Schiedam dus is maar een klein half uurtje rijden, auto gratis parkeren op het strand, helemaal top. Hoera, het is weer 1 oktober geweest!!!)
pi_102662528
En allemaal niks bijzonders maar toch leuk; wat bewegende beelden van vandaag (in het eerste filmpje lijkt Joy even niet zo actief maar die moest net even al het zeewater uitkotsen wat ze had ingeslikt :r ) :

pi_102662863
Hahaha, nu ik de eerste twee terugkijk is het wel veel 'hoi mama' :W van Diever

Ik roep 'm echt niet hoor, hij komt zich gewoon steeds even melden ofzo
pi_102663012
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:26 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Die laatste is zeker mooi met die gefixeerde blik!!

Wij waren in Hoek van Holland (Diever en Joy wonen in Rotterdam en Schiedam dus is maar een klein half uurtje rijden, auto gratis parkeren op het strand, helemaal top. Hoera, het is weer 1 oktober geweest!!!)
Ik heb gewoon verkeerde foto's geplaatst. Die eerste 2 slaan nergens op. Even veranderen zo.

Wij wonen in Apeldoorn, dus wij moesten sowieso een pokke-end rijden. :P
pi_102663177
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb gewoon verkeerde foto's geplaatst. Die eerste 2 slaan nergens op. Even veranderen zo.

Wij wonen in Apeldoorn, dus wij moesten sowieso een pokke-end rijden. :P
Tja, maar jij woont dan weer pal bij de 'natte neuzen route' waar wij nogal eens voor naar Apeldoorn heen en weer zijn gereden, die is ook ècht leuk :)
pi_102663265
Sally is trouwens hartstikke bang voor het zeewater. :') Nou houdt ze sowieso niet van water (je bent een Spanjaard en een echt vrouwke of niet) maar die golven, die dan zo op je afkomen, tjezus, echt ruk. :')
Zeker als vrouwtje ook nog de hele tijd de bal in het water gooit en me dan uitlacht. Net als alle andere mensen op het strand. :(

En daar werd ik heel verdrietig van..

pi_102663324
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:39 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Tja, maar jij woont dan weer pal bij de 'natte neuzen route' waar wij nogal eens voor naar Apeldoorn heen en weer zijn gereden, die is ook ècht leuk :)
Dat is waar, nog geen 10 minuten rijden. Het is sowieso een heel erg mooi gebied. Ik kom er graag. Maar alleen door de weeks en in het weekend heel vroeg.
Overdag in het weekend is het echt ruk wat betreft honden en mensen (over het algemeen)
pi_102663842
1) Akita Inu(72%)
2) Amerikaanse Cocker Spaniel(72%)
3) Bouvier des Flandres(72%)
4) Duitse Herder(72%)
5) Schapendoes(72%)

Ik heb die test ook maar eens gedaan, ik moest wel googlen wat een Akita Inu is :@
En we hebben nu een kruising tussen een dwergkees en vlinderhondje (lijkt wel op duitse herder ja :') )
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_102664412
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:51 schreef Joysa het volgende:
1) Akita Inu(72%)
2) Amerikaanse Cocker Spaniel(72%)
3) Bouvier des Flandres(72%)
4) Duitse Herder(72%)
5) Schapendoes(72%)

Ik heb die test ook maar eens gedaan, ik moest wel googlen wat een Akita Inu is :@
En we hebben nu een kruising tussen een dwergkees en vlinderhondje (lijkt wel op duitse herder ja :') )
Akita's vind ik wel mooie honden. Wat voor testje trouwens?
pi_102671457
1) Flatcoated Retriever(85%)
2) Zwitserse Witte Herder(84%)
3) Tervuerense Herder(83%)
4) Groenendaeler(83%)
5) Duitse Herder(83%)

ik heb persoonlijk niet met een flatcoat de rest vd opties en zeker de zwitserse kloppen wel.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:10:49 #150
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_102671941
Top 5:
1) Staffordshire Bull Terriër (74%)
2) Italiaans Windhondje(73%)
3) Bolognezer(70%)
4) King Charles Spaniel(70%)
5) Kuvasz(70%)

:{ _O-
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:16:31 #151
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_102672206
quote:
1) Affenpinscher(32%)
2) Afgaanse Windhond(32%)
3) Airedale Terriër(32%)
4) Akita Inu(32%)
5) Alaska Malamute(32%)

Het maakt me niet uit, ze willen hier toch geen honden op de galerij ;( :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 23:23:03 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102672502
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:10 schreef Nonneke het volgende:
Top 5:
1)
2)
3)
4)
5) Kuvasz(70%)

O+ O+
pi_102676717
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

1) Affenpinscher(32%)
2) Afgaanse Windhond(32%)
3) Airedale Terriër(32%)
4) Akita Inu(32%)
5) Alaska Malamute(32%)

Het maakt me niet uit, ze willen hier toch geen honden op de galerij ;( :')
Als het maar met een 'A' begint?

En wat een stomme galerij :(
pi_102677587
1) Engelse Bulldog(77%)
2) Beagle(76%)
3) Basset Hound(75%)
4) Staffordshire Bull Terriër (73%)
5) Parson Russell Terriër(72%)

Engelse Bulldoggen en Bassets zijn mij veel te sloom, maar verder een aardige score en de Parson toch nog op 5 (qua matchingspercentage scheelt het allemaal niks ook)!

En na de schofthoogte op de kleinste maat te hebben gezet:

1) Teckel (korthaar)(78%)
2) Jack Russell Terriër(77%)
3) Parson Russell Terriër(77%)
4) Mopshond(75%)
5) Teckel (ruwhaar)(72%
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 11:50:28 #155
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102682075
Wat een mooie honden allemaal :D
Dit weekend ga ik dan eindelijk mijn hondje ophalen, een bruine labrador pup! Ik zal wel enkele foto's maken en plaatsen als het zo ver is.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_102686651
Ook even het testje gedaan:

1) Labrador Retriever(80%)
2) Stabyhoun (78%)
3) Amerikaanse Cocker Spaniel(78%)
4) Bouvier des Flandres(78%)
5) Engelse Cocker Spaniel(78%)

Nou Luna staat op nummer 5, niet gek :D
Maar mijn andere grote liefde staat er niet tussen, een b racco italiano!

Hier een foto van Meira. Helaas wel een beetje te dik door de prednison. We hebben haar helaas vorig jaar mei moeten laten inslapen omdat ze kanker had. Ze is 11 jaar geworden. Ze was onze tweede bracco en ik ben en blijf stapel gek op het ras! O+
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:39:21 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_102687708
1) Sint Bernard (langhaar)(91%)
2) Leonberger(90%)
3) Pyreneese Berghond(85%)
4) Newfoundlander(84%)
5) Bearded Collie(83%)

Niet gek ;)
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:49:02 #158
176471 oh-oh
pi_102688066
Haha Belaan, groot en harig :D
Bracco's vind ik ook geniale honden trouwens, ons vriendje Q is 11 nu, en hij zit ook helemaal onder de tumoren, elke keer als we hem tegenkomen ben ik bang dat het de laatste keer was...
( Groucho Marx )
pi_102688321
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:

[ afbeelding ]

Hier een foto van Meira. Helaas wel een beetje te dik door de prednison. We hebben haar helaas vorig jaar mei moeten laten inslapen omdat ze kanker had. Ze is 11 jaar geworden. Ze was onze tweede bracco en ik ben en blijf stapel gek op het ras! O+
Wat een geweldige hond was Meira O+ Ik heb nog nooit een Bracco in het echt gezien, ik vind ze wel superleuk!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:13:43 #160
176471 oh-oh
pi_102689139
Onze vriend Q O+
Bianca en Diever hebben hem ook gezien toen ze hier waren!
( Groucho Marx )
pi_102689236
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Onze vriend Q O+
[ afbeelding ]
Ja ook een supergave hond! Hondstrouw ook volgens mij. Q vond ik voornamelijk erg zielig omdat hij er niet zo gezond uitzag (wat later ook waar bleek te zijn aldus oh-oh), maar lekker -langzaam- lopen met de baas ging nog prima!
pi_102689446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Onze vriend Q O+
[ afbeelding ]
Wat een beest O+
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:21:05 #163
176471 oh-oh
pi_102689490
Nou ja ik ken Q nog vanuit zijn glorietijd, toen was het echt zo een hondengod O+
En dat oude krakkemikkige heeft ook altijd wel iets vind ik.
Elke dag lopen ze nog de grote bergronde hoor ik van iedereen.
Hij is zo mild en lief die Q met zn gekke Italiaanse baasje :D

Ow Bi, heel erg bedankt voor de kaart O+
( Groucho Marx )
pi_102690772
Ik ken Q ook! De 'bracco-wereld' is vrij klein :D

Zelf ben ik echt helemaal gek op bracco's. Zou er zo eentje bijnemen, zou Luna ook helemaal geweldig vinden. Maar helaas heb ik daar nu niet de tijd en ruimte voor. Luna gaat overdag naar mn oma om met Astra te spelen als ik ben werken, maar met zo'n grote bracco kan dat niet.

Mijn band met Meira was heel speciaal omdat ze ons leven heeft gered toen we in 2004 brand in huis hadden. Voor Meira hadden we Josca (eigenlijk Java) en zij was Nederlands kampioen en ook echt beeldschoon. Helaas hebben we van Josca al na 2 jaar afscheid moeten nemen vanwege kanker.

Heel grappig dat jullie allemaal bracco's kennen, terwijl het best een onbekend ras is!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:11:28 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_102691671
Q is wel geweldig zeg!! O+
stormy waters...
sailin'
pi_102766759
Wat ik heel grappig vind is dat Luna de naam van haar knuffels herkent. Doen jullie honden dat ook? Als ik tegen haar zeg 'Luna, waar is aap?', dan pakt ze haar aap. Dit doet ze ook met een eendje (die ik 'kwakkwak' noem B-) ) en een andere knuffel die ik 'Bibi' heb genoemd.

Ben gewoon nieuwsgierig :D
pi_102767554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat ik heel grappig vind is dat Luna de naam van haar knuffels herkent. Doen jullie honden dat ook? Als ik tegen haar zeg 'Luna, waar is aap?', dan pakt ze haar aap. Dit doet ze ook met een eendje (die ik 'kwakkwak' noem B-) ) en een andere knuffel die ik 'Bibi' heb genoemd.

Hier luistert ie alleen naar bal :')
Zn knuffel, zn touwen alles is bal. Ja ook zn balletje is bal 8-)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 12:50:49 #168
176471 oh-oh
pi_102767877
quote:

Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?
Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
Ik hoop zo dat we hem nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar O+
En Billy kent alle namen van zijn knuffels en speeltjes ja.
Donkey, apie, smurf, balletje, bontje, hij weet het perfect, hij gaat ook zo leuk zoeken als ik zeg Waar is je Donkey dan??? etc O+
De rest niet hoor, die pakken gewoon wat ze zien liggen.
Karel weet namen van mensen en honden, en echt van heeeeeeeeeel veel.
Ik zou eens moeten tellen, maar ik denk wel minstens 50 verschillende personen en honden.
Zijn lievelingsspelletje was vroeger als we veel bezoek hadden de hele tijd aan Karel vragen
Waar is Diego? Waar is Ivo? Waar is Shivas? etc.
Dan rende hij dr heen en gaf ie een kusje _O-
Ook als we buiten lopen en ik zeg bijvoorbeeld Gaan we naar Shivas?
Dan rent ie naar haar huis, het huis van Thessa is Gaan we naar BamBam?
Gaan we naar het veld weet ie ook, en de bus :D
( Groucho Marx )
pi_102768451
quote:

Yep Kyra weet dat ook heel goed, ze heeft een eend en en een varken en als ik zeg, waar is je varkentje nou, dan gaat ze echt overal zoeken en piepen als ze hem niet kan vinden.
En dr eend die piept en dan zeg ik, waar is je pieper dan zoekt ze ook mee.
Bij het word BAL word ze hyper en rent ze door de kamer want dan weet ze dat ze er uit mag want neem dan een balletje mee.
En als ik zeg, zo ik ga mijn schoenen aantrekken springt ze ook op omdat ze dan denkt dat ze mee mag naar buiten.
pi_102770096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 13:08 schreef miss-jones25 het volgende:

[..]

Yep Kyra weet dat ook heel goed, ze heeft een eend en en een varken en als ik zeg, waar is je varkentje nou, dan gaat ze echt overal zoeken en piepen als ze hem niet kan vinden.
En dr eend die piept en dan zeg ik, waar is je pieper dan zoekt ze ook mee.
Bij het word BAL word ze hyper en rent ze door de kamer want dan weet ze dat ze er uit mag want neem dan een balletje mee.
En als ik zeg, zo ik ga mijn schoenen aantrekken springt ze ook op omdat ze dan denkt dat ze mee mag naar buiten.
Als ik hardop zeg dat ik moet plassen, springt ie hier ook op, denkt ie ook dat ie mag gaan wandelen :D
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:02:56 #171
176471 oh-oh
pi_102770153
:D Whaha ja ik ken ook honden waarbij je het p woord niet moet zeggen want dan willen ze naar buiten!
( Groucho Marx )
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:34:02 #172
24188 Belana
kloon van belana
pi_102771255
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
En Billy kent alle namen van zijn knuffels en speeltjes ja.
Donkey, apie, smurf, balletje, bontje, hij weet het perfect, hij gaat ook zo leuk zoeken als ik zeg Waar is je Donkey dan??? etc O+
De rest niet hoor, die pakken gewoon wat ze zien liggen.
Karel weet namen van mensen en honden, en echt van heeeeeeeeeel veel.
Ik zou eens moeten tellen, maar ik denk wel minstens 50 verschillende personen en honden.
Zijn lievelingsspelletje was vroeger als we veel bezoek hadden de hele tijd aan Karel vragen
Waar is Diego? Waar is Ivo? Waar is Shivas? etc.
Dan rende hij dr heen en gaf ie een kusje _O-
Ook als we buiten lopen en ik zeg bijvoorbeeld Gaan we naar Shivas?
Dan rent ie naar haar huis, het huis van Thessa is Gaan we naar BamBam?
Gaan we naar het veld weet ie ook, en de bus :D
wat leuk is dat!! Ik ben bang dat die van mij daar niet echt slim genoeg voor zijn :o _O-
stormy waters...
sailin'
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:11:02 #173
176471 oh-oh
pi_102772582
Karel is echt superslim, en die leert alles zelf, of je doet m een keer iets voor en hij snapt het al, tis echt stiekem een minibordercollie :D
Chico is een stiekeme slimmerd trouwens _O-
Gisteren liepen we in de gang na een blokje om, ik en een vriendin, ik was Billy ff wat kunstjes aan het laten doen en Sjon aan het proberen mee te laten doen.
En wie staat op de achtergrond heel vrolijk te twisten terwijl ik het aan Sjon vraag?
Die ouwe aap :D O+
En daarna rende hij voor Billy langs door mn benen toen ik Billy door als commando gaf :')
Als ik het direct aan Chico vraag doet ie of ik gek ben, die gaat nog niet zitten op commando _O-
Maar hij kan het allemaal dus wel :+
( Groucho Marx )
pi_102777680
Whoops

donderdag 6 oktober 2011 @ 18:48:59 #175
24188 Belana
kloon van belana
pi_102779894
quote:
17s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:11 schreef oh-oh het volgende:
Karel is echt superslim, en die leert alles zelf, of je doet m een keer iets voor en hij snapt het al, tis echt stiekem een minibordercollie :D
Chico is een stiekeme slimmerd trouwens _O-
Gisteren liepen we in de gang na een blokje om, ik en een vriendin, ik was Billy ff wat kunstjes aan het laten doen en Sjon aan het proberen mee te laten doen.
En wie staat op de achtergrond heel vrolijk te twisten terwijl ik het aan Sjon vraag?
Die ouwe aap :D O+
En daarna rende hij voor Billy langs door mn benen toen ik Billy door als commando gaf :')
Als ik het direct aan Chico vraag doet ie of ik gek ben, die gaat nog niet zitten op commando _O-
Maar hij kan het allemaal dus wel :+
echt super leuk!!

Noes is vandaag weer voor het eerst meer geweest en uit haar dakje gegaan :D Gabber was ook helemaal blij, ze zijn de rest van de dag in Joepie stemming gebleven *O* Nu liggen ze voor pampus _O-
stormy waters...
sailin'
pi_102779930
Pfffff wat een vocabulair hebben die honden van jullie, de mijne kende alleen "beestjes!" voor de appetijtelijk ruikende cavia die ik ooit had en bij "naar het bos!" begint er na 13 jaar ook soms een belletje te rinkelen.
pi_102782677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Klopt, ik woon in de provincie Groningen. Maar we waren lid van de Braccoclub en daar kwamen we Q weleens tegen tijdens georganiseerde wandelingen/dagen :D We zijn nu geen lid meer, maar hebben nog steeds goede contacten met veel mensen uit de Braccowereld :)

Met Meira, onze vorige hond, kon ik het woord park niet noemen, dan werd ze helemaal gek. Dus als we het er thuis over hadden noemden we het maar bos :) Verder kent Luna natuurlijk de bekende woorden als 'eten' en 'koekje' :P En ook zij herkent namen van mensen die hier vaak over de vloer komen en de namen van haar hondenvriendjes in het park!
pi_102797863
De hond van mijn ouders kent ook al haar knuffels bij naam: beertje is eigenlijk een koala zonder ogen en neus meer ( daar sabbelt en slaapt ze mee, heb ik toen ze pup was mee uit Australië genomen ) roetje kangeroo knuffel, snoopy half uitelkaar vallend lapje knuffel wat ooit snoopy was, popje gebreide oude pop die ooit door oma is gemaakt <3 bal, touw, pluto die waren we heel lang zoek in de tuin, na maanden gevonden moest ie in de wasmachine. En ze heeft nog meer knuffels die liggen in het volkstuinhuisje. Skip kent veel mensen en plekken van naam :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_102797871
Ow ja @ oh-oh
Beertje is tot Skip als Muis tot Chico
:-D zegt genoeg dacht ik zo
You can make it ?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:38:16 #180
176471 oh-oh
pi_102804065
Arme Chico is al een week muisloos, die gaat blij zijn maandag <3
( Groucho Marx )
pi_102804914
voor kyra had ik 3 honden
een kruising beagle/cockerspaniel
kruising herder doberman
en een waarvan we niet wisten wat t allemaal precies was
maar die 3 waren altijd samen, beste maatjes.
Die herder doberman was zo slim, als ik zei, waar is je riem, ging ze hem gelijk zoeken.
als ik zei, ow heb je al eten gehad, rende ze de keuken in en ging ze voor het keukenkastje zitten en echt alleen concentreren op het deurtje, keek niet om tot ik t deurtje open maakte om eten te pakken.
Een keer was ik vlees aan het snijden, en ze zat naast me in de keuken alles te volgen, en ik zei tegen mijn vriend, ja ze houdt graag alles in de gaten, stel je voor dat er wat valt.
Moment dat ik zei, VALT, keek ze op de grond om te zoeken waar. Was echt grappig.

Mis haar nog steeds, die andere 2 ook maar deze had echt een speciaal plekje omdat het zo'n clown was ;(
pi_102809512
O+

Nou doeeeeei
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:53:33 #183
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_102821999
Tijdje niet meegelezen maar ik ga mijn leven weer beteren 8)7
Mooie foto's en mooie verhalen weer.

Fijn dat jouw honden weer gezellig met z'n 2en zijn Belana ^O^

Ik vind Blue (?) prachtig O+
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:07:27 #184
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_102822752
Nog een paar gouwe ouwe van Bob, Phoebe en stiefdochter O+

Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_102824680
Maes, wat heb jij een leuke stiefdochter!
En lieve hondjes ook! O+
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:07:48 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_102837823
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
stormy waters...
sailin'
pi_102848825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:07 schreef Belana het volgende:
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
Zitten er nog weleen paar in de buurt :http://www.puurnatuur.nl/html/product_detail.php?p_id=299 Anders Tannetje Koning bellen ,die crost heel Nederland in de rondte voor titerbepalingen.Misschien doet ze op korte termijn iets bij jullie in de buurt.
pi_102849099
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen? Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_102849922
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen?
Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
Onnodig vergiftigen/overenten van je huisdier.
Uit de link:
De antilichamentiter van ieder dier zou jaarlijks moeten worden bepaald en het vaccinatieschema aangepast naar gelang de leeftijd, levenswijze (bijv. veel zwemmen), omgeving en titerwaardes van het dier.
Dit jaarlijkse ‘Vaccinatie-interview’ zou onderdeel moeten worden van de jaarlijkse check-up en hoeft niet noodzakelijk gevolgd te worden door een vaccinatie.
Dierenbezitters zouden middels nieuwsbrieven en informatiebulletins op de hoogte gehouden moeten worden gehouden van de verschillende ziekten, nieuws op het gebied van vaccinaties, risicofactoren en de negatieve bijwerkingen van vaccins zodat dierenartsen in samenspraak met -bezitters tot een gedegen entingschema kunnen komen, dat past bij het individuele dier.

Inenten op maat dus,en niet jaarlijks of 2 X maal per jaar een cocktail inspuiten.
pi_102850218
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.

Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt? :?
pi_102850966
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.

Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt? :?
Zoals je het beschrijft zal het geen waterdicht verhaal zijn als er te weinig antilichamen zijn .
De test word uitgevoerd met behulp van een bloedsample en een controlestrook in een oplossing.
Aan de hand van de controlestrook die dus antilichamen registreert kan je aflezen of op dat moment
ingeent of 1 tot 3 jaar gewacht kan worden .
Titerbepaling werkt ook niet voor alle ziekten ,Weil bijvoorbeeld dus dat is dan toch aan de eigenaar om dat wel of niet te doen.
Meningen daarover verschillen ook nogal aangezien er vele soorten Weil zijn,en niet allen in de vaccinatie zijn opgenomen en of de desbetreffende hond een risicofactor is .
Zwemmen in buitenwater en dergelijke.
pi_102852755
Oke, dus het geeft meer een idee over de mate waarin de hond beschermd is, en aan de hand van daarvan beslist de eigenaar/dierenarts dan of het nodig is om nog in te enten?
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:13:16 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_102880058

Lenna, m'n iets meer dan 4 maanden oude Podenco/Basset Griffon Vendeen-kruising

[ Bericht 13% gewijzigd door Perrin op 09-10-2011 17:30:57 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:26:47 #194
176471 oh-oh
pi_102887444
Oh weer zo een heerlijke podencomix O+
We kwamen vandaag ook weer een juweeltje tegen :D
Kleine meisjes worden groot:

Podencomix:
( Groucho Marx )
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:36:40 #195
38496 Perrin
pi_102888207
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:26 schreef oh-oh het volgende:

Podencomix:
[ afbeelding ]
Haha, ja dat is er duidelijk een :P wat een harige muppet :D
pi_102937850
Leuke foto's allemaal :). Ik zal zo wat foto's van mijn puppy hier posten.

@Belana Ik herken het park op je foto's. ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:02:40 #197
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102938588
Zaterdag hebben we onze pup dan eindelijk opgehaald!
Hieeeeeeeeer is Koda!

Binnenkort meer foto's, maar had nog wel wat vraagjes..
Koda is een bruine labrador retriever zoals je ziet, en wij willen erg consequent zijn wat betreft zijn opvoeding. Nu weten we van kenissen dat ze opzich makkelijk opvoedbaar zijn, alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Koda is 6 weken oud en eet nu sinds 1 week vol op brokjes en hij is redelijk groot. Met zindelijk maken zijn we redelijk goed op weg, alleen met de benche gaat het nog niet zo als we willen. We weten dat het er bij hoort dat hij snachts piept en jankt, maar wat kunnen we dan het beste doen? Ik ga nu namelijk redelijk vaak (2-3x per nacht) naar beneden en daarvan laat ik hem dus 1 of 2 keer uit om een plasje te doen, wat die dan ook netjes doet. Sommige mensen zeggen je moet hem geen aandacht geven en gewoon laten janken, maar stel nou dat die daadwerkelijk moet poepen of plassen? Ik zou graag horen wat jullie zouden doen!
pi_102938931
Dit is Saartje, nu 9 weken oud :)

pi_102940697
te lang hier onze Ronja niet meer gepost, en alle andere lieverds bekeken :@

deze had ik nog van de vakantie afgelopen zomer

met leuk commentaar van pices op fb

en hier wordt ze aangevallen door zwaluwen, wat ze uiteindelijk prachtig speelgoed vond... (nee ze heeft er geen te pakken maar naar happen is ook al leuk!)
pi_102942123
Ow wat is Koda inimini, vind het helemaal niet op een labrador lijken :D
pi_102942165
quote:
17s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:13 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lenna, m'n iets meer dan 4 maanden oude Podenco/Basset Griffon Vendeen-kruising
Wat een mix, zal wel veel jachtinstinct hebben :D Wel een leukerd O+
pi_102942224

dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:54:50 #203
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102944997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ow wat is Koda inimini, vind het helemaal niet op een labrador lijken :D
Dat valt wel mee toch o.o?
Hij was de grootste van een nest van 12, en moest daarom iets eerder vertrekken, zodat de moeder wat minder druk op zich had en zodat de kleinere pups nog bij de moeder konden eten. :P
Heb jij misschien nog tips over zindelijk maken en wat ik nou 's nachts moet doen als die jankt en blaft? Ik ga er nu eigenlijk altijd naar toe, zonder hem aan te halen en dan laat ik hem een plasje doen en doe ik hem er weer in, das toch prima?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:58:14 #204
176471 oh-oh
pi_102945046
Verse pupjes!
Ik vind Koda ook al niet op een lab lijken :D
Gekke regeling trouwens, om de pup dan maar met 6 weken weg te doen.
Mag niet eens he, zal geen echte fokker zijn of wel?
( Groucho Marx )
pi_102945966
Wat een lieve puppies O+ Maar zelf vind ik 6 weken wel echt te vroeg..

Qua piepen 's nachts. Wij hebben Luna destijds drie nachten boven in haar bench laten slapen. De eerste nacht heeft ze wat gepiept en stond ze naast het bed. Even mn hand laten ruiken was meestal voldoende om haar stil te laten zijn. De tweede nacht stond ze al wat verder van het bed en de derde nacht op de overloop. Daarna heeft ze gewoon lekker beneden geslapen en nooit meer gepiept! :)

Qua zindelijk maken. Wat bij ons geholpen heeft is om een niet al te grote bench te nemen, de helft kussen om op te liggen en de helft kranten. Mijn ervaring met honden is dat ze hun eigen nestje niet graag vies maken. Luna deed plasjes na twee nachtjes keurig op haar krantje en na een week hield ze het al op totdat ze naar buiten ging.

Misschien dat wij het qua makkelijkheid erg goed getroffen hebben met haar, maar daarbij moet ik zeggen dat wij nog nooit moeite hebben gehad om een hond zindelijk te krijgen. Wat bij Luna later wel meespeelde toen ze gewoon los in de kamer mocht, ze bang was/is in het donker. Als ik geen nachtlampje aan laat kan ik nog weleens een plasje vinden in de kamer. Maar dat is ook makkelijk op te lossen door dus gewoon een nachtlampje aan te laten :)

[ Bericht 85% gewijzigd door KiwiTjuHh op 11-10-2011 09:53:30 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:48:48 #206
38496 Perrin
pi_102945995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:15 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Wat een mix, zal wel veel jachtinstinct hebben :D Wel een leukerd O+
Heb 'r nog niet los gehad buiten.. maar ik merk wel duidelijk dat ze erg is gefocusd op de katten en duiven in de wijk :P
pi_102946079
Van welke fokker komt Koda dan?
pi_102946102
Oh en wat ook helpt. Bij een (goede) fokker krijg je een lapje van het deken uit nest mee of een knuffeltje dat er tussen heeft gelegen. Was dat niet en laat het een tijdje in de bench liggen. Daarnaast wil bij het 'inslapen' nog wel eens helpen om een wekker die je hoort tikken in een washandje bij de bench in te leggen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:58:46 #209
176471 oh-oh
pi_102946173
6 weken is echt bij de wet verboden hoor, vanaf 7 weken mogen ze weg, en 8 of 9 weken is het beste. Het is heel normaal dat een pup van 6 weken niet meer bij de moeder drinkt maar ze leren juist dan zulke belangrijke dingen van hun moeder en van hun nestgenoten... Een pup vanaf die leeftijd zonder andere honden hebben kan vaak zorgen voor niet goed gesocialiseerde honden.
( Groucho Marx )
pi_102951651
Loop je lekker in het Euromastpark met in je ene hand de hondenriem en in de andere hand je blackberry (pingerdeping) staat er ineens een wolf voor je! Gelukkig een hele brave maar toen hij me recht aan keek dacht ik toch, mmmm, jouw gedachtengang gaat wellicht nog iets dieper dan die van Diever. Hij was ook nogal aan de maat, Diever paste er helemaal onder.

Ik denk dat Diever zijn gedachtes ongeveer zijn: spelen, balletje, koekje, kroelen, ahhhh mama, gaan we uit, KUTKAT/KONIJN STERF, kroelen, drinken, spelen, ahhhhh... mag ik daar ook een hapje van, kom we gaan naar bed

pi_102951712
wow mooi beestje !
pi_102951872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:28 schreef miss-jones25 het volgende:
wow mooi beestje !
Ja prachtig hè, er liep nogal een onverstoorbaar type achter dus weet helaas niet wat het voor een hond is.
Ik denk misschien een kruising herder/husky (alhoewel hij hoger was dan beide van deze rassen) of is het een ras dat ik niet ken?

Ja Bi, een wolf
pi_102952071
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Zaterdag hebben we onze pup dan eindelijk opgehaald!
Hieeeeeeeeer is Koda!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Binnenkort meer foto's, maar had nog wel wat vraagjes..
Koda is een bruine labrador retriever zoals je ziet, en wij willen erg consequent zijn wat betreft zijn opvoeding. Nu weten we van kenissen dat ze opzich makkelijk opvoedbaar zijn, alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Koda is 6 weken oud en eet nu sinds 1 week vol op brokjes en hij is redelijk groot. Met zindelijk maken zijn we redelijk goed op weg, alleen met de benche gaat het nog niet zo als we willen. We weten dat het er bij hoort dat hij snachts piept en jankt, maar wat kunnen we dan het beste doen? Ik ga nu namelijk redelijk vaak (2-3x per nacht) naar beneden en daarvan laat ik hem dus 1 of 2 keer uit om een plasje te doen, wat die dan ook netjes doet. Sommige mensen zeggen je moet hem geen aandacht geven en gewoon laten janken, maar stel nou dat die daadwerkelijk moet poepen of plassen? Ik zou graag horen wat jullie zouden doen!
Wat een dotje, als Tessa (die was 6,5 wkn) zou hebben gejankt 's nachts dan had ik haar naast mijn bed gezet zodat ik tijdens het slapen alleen even een hand in de bench of hoge doos kon leggen zodat ze zich niet alleen voelde. Het is toch niet niks zomaar bij je moeder en broertjes/zusje weg. :)
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:08 schreef LaFresa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oe, ook al zo'n dotje. O+
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:46:08 #214
176471 oh-oh
pi_102952270
Saarlooswolfhond mss?
Mooie honden O+
Maar die lijken toch nog net meer op een wolf, dit lijkt me meer een husky/herder kruising idd!
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:48:27 #215
38496 Perrin
pi_102952338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Saarlooswolfhond mss?
Mooie honden O+
Maar die lijken toch nog net meer op een wolf, dit lijkt me meer een husky/herder kruising idd!
Een Tamaskan lijkt 't ook niet.. Maar wel een prachtige wolf look-a-like, denk ook herder/malamute of zo.

En Diever is minder onder de indruk dan zijn baasje, aan de foto's te zien :)
pi_102952355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Saarlooswolfhond mss?
Mooie honden O+
Daar was ik ook net op uit gekomen via mijn beste vriend Google! Nee ik denk wel dat dit het moet zijn geweest; een husky heeft toch meer body (en een herder ook wel wat meer m.i.) en deze stond echt ernstig hoog op de poten. Ik zou me echt doodschrikken als dit 's nacht ineens naast je bed je staat aan te staren }:| })

Maar idd prachtig hoor, nu nog blauwe ogen!
pi_102952453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een Tamaskan lijkt 't ook niet.. Maar wel een prachtige wolf look-a-like, denk ook herder/malamute of zo.

En Diever is minder onder de indruk dan zijn baasje, aan de foto's te zien :)
Wauw, die zijn óók prachtig zeg, Tamaskans (ook nog nooit van gehoord).

En nee, Diever was zeker niet onder de indruk, maar die had hem wellicht al wat eerder geroken/gezien dan ik die op mijn schermpje liep te staren, ik keek op en dat ding staat ineens een paar meter voor mijn neus en stond me aan te staren, en ik dacht meteen EEN WOLF!!! Maar zo dacht ik een paar weken geleden ook toen ik wakker werd en uit het raam keek dat er ijsschotsen voorbij dreven op de Maas en dat waren grote plukken blusschuim van het schip wat even verderop in vlammen was opgegaan :')
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:54:05 #218
176471 oh-oh
pi_102952495
Deze saarlozen zag ik laatst op show <3

En deze husky kwamen we zondag tegen :D

Ik heb liever zoiets aan mn bed staan dan een kat hoor :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:55:08 #219
176471 oh-oh
pi_102952536
Oh mss waren die van mij wel geen saarlozen maar Tamaskan :D
( Groucho Marx )
pi_102952914
Die van jou is een saarloos oh-oh.
Die van Bianca is Konah volgens mij, een Tamaskan.
pi_102952994
Nou hij lijkt wel op Indra, witte herder van mn nichtje die hier ook wel is heeft gepost,
Zij heeft een kort harige en die lijkt er ook wel op ( op t grijze na dan )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:10:16 #222
176471 oh-oh
pi_102953078
Ah dan vind ik de saarloos wel toffer en meer wolf O+
( Groucho Marx )
pi_102953187
Alleen de meeste zijn van die bange schijterds.
Tamaskans hebben wel een beter karakter.
Weet ook niet zeker of dat Konah is hoor..maar ik vind het wel meer op een Tamaskan lijken.
pi_102953294
heb ze nog nooit gezien maar wat een mooie honden joh O+
pi_102953327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Alleen de meeste zijn van die bange schijterds.
Tamaskans hebben wel een beter karakter.
Weet ook niet zeker of dat Konah is hoor..maar ik vind het wel meer op een Tamaskan lijken.
[ afbeelding ]
Het is toch gewoon of je een wolf ziet staan :) Nu wil ik ook een wolf!

Nee hoor, maar wel übercool!
pi_102953336
Er zijn er ook maar een paar in Nederland. Diaz heeft een poosje terug nog met 2 lopen spelen, zijn wel leuke honden. Kunnen alleen wel moeilijk alleen blijven.
pi_102953475
Nou mijn hond is nog nooit alleen geweest
ze is bijna 2 en nog nooit alleen geweest niet eens 5 minuten. dus dat moeilijk alleen blijven is geen probleem bij mij als ik een hond neem.
ZIt te twijfelen namelijk om er nog een bij te nemen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:21:35 #228
176471 oh-oh
pi_102953513
Oh ik vind er voor mezelf sowieso niet veel aan, moeilijke honden, maar ze zijn wel mooi om te zien altijd O+
( Groucho Marx )
pi_102953566
Aan een Tamaskan kom je niet zo makkelijk, meisje die ik ken is er voor naar Engeland gegaan. Zijn ook weinig nestjes enzo.
Maar goed, ik wil zelf wel honden die alleen kunnen blijven. Moet er niet aan denken om altijd maar op de tijd te letten omdat de honden niet een tijdje alleen kunnen blijven. En ze gaan ook vaak apart mee met wandelingen.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:23:16 #230
176471 oh-oh
pi_102953580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:20 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou mijn hond is nog nooit alleen geweest
ze is bijna 2 en nog nooit alleen geweest niet eens 5 minuten. dus dat moeilijk alleen blijven is geen probleem bij mij als ik een hond neem.
ZIt te twijfelen namelijk om er nog een bij te nemen.
Nog geen 5 minuten?
Hoe doe je dat dan met boodschappen doen en zo?
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:24:02 #231
176471 oh-oh
pi_102953611
Husky's en zo zijn ook een crime met alleen blijven, die loeien het liefst met zn allen de hele buurt bij elkaar.
Maar die Tamaskan kunnen met een roedel wel zonder mens toch?
( Groucho Marx )
pi_102953658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nog geen 5 minuten?
Hoe doe je dat dan met boodschappen doen en zo?
Oma van mn vriend woont naast ons dus als ik weg ga doe ik haar bij oma naar binnen.
Ow maar ik wil niet perse een Tamaskan hoor, vind t gwn super mooi beestje. Maar als ik nog een hond neem haal ik doe wel uit het asiel.
pi_102953728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Husky's en zo zijn ook een crime met alleen blijven, die loeien het liefst met zn allen de hele buurt bij elkaar.
Maar die Tamaskan kunnen met een roedel wel zonder mens toch?
Ja maar dat moet je bij die honden wel heel langzaam opbouwen. Meisje van een ander forum heeft er eentje en die heeft nog een hond, maar dat gaat ook wel moeilijk.

Ja husky's is ook een ramp hahah.. ben blij dat die van mij wel goed alleen kunnen blijven.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:27:57 #234
176471 oh-oh
pi_102953768
Ah das wel handig, oma is altijd thuis en hoeft dan ook nooit weg?
Die chinezen van mij gaan mee werken en zo, die zijn in principe ook alleen maar een uurtje of twee alleen als ik boodschappen ga doen. Maar een paar uurtjes gaat altijd prima, als het langer is dan een uur of 3 dan past wel iemand op ze.
De chihuahua's boeit het niks, die zijn elke werkdag 10 uur samen alleen thuis, vinden ze helemaal prima, die hoor je nooit en die doen niks binnen.
( Groucho Marx )
pi_102953790
Er zit trouwens een naakthondje in het asiel... chihuahua x chineesje dacht Kim.. bij het asiel wisten ze het niet.Baasje van Juno gaat er eens goed over nadenken of ze bij het hondje wil gaan kijken :P
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:29:59 #236
176471 oh-oh
pi_102953848
Welk asiel?
( Groucho Marx )
pi_102953879
Vlissingen

Had hem naar haar doorgestuurd..dus wie weet..misschien gaan we dan deze week kijken.
pi_102953890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Ah das wel handig, oma is altijd thuis en hoeft dan ook nooit weg?
.
Nope die gaat er alleen uit als mijn vriend er is omdat ze niet goed kan lopen dus als hij thuis is brengt hij er wel weg als ze weg wilt maar door de weeks is ze toch bijna altijd thuis.

We hebben het wel geprobeerd een keer gingen we uit eten.
Toen had ik mijn andere hond ook nog maar ze hadden de hele boel bij elkaar gejankt en daarna niet meer geprobeerd, ook omdat het gewoon niet nodig is aangezien er toch altijd wel iemand is die thuis is.
pi_102958050
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:08 schreef LaFresa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is het een boerenfoxje? :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef oh-oh het volgende:

De chihuahua's boeit het niks, die zijn elke werkdag 10 uur samen alleen thuis, vinden ze helemaal prima, die hoor je nooit en die doen niks binnen.
Hoe doen ze dat dan met poepen en plassen als ze alleen thuis zijn?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:18:55 #240
176471 oh-oh
pi_102958290
Ze houden het op , ik laat ze royaal uit voor ik wegga en meteen als ik thuis kom wandelen we weer.
( Groucho Marx )
pi_102958445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:
Loop je lekker in het Euromastpark met in je ene hand de hondenriem en in de andere hand je blackberry (pingerdeping) staat er ineens een wolf voor je! Gelukkig een hele brave maar toen hij me recht aan keek dacht ik toch, mmmm, jouw gedachtengang gaat wellicht nog iets dieper dan die van Diever. Hij was ook nogal aan de maat, Diever paste er helemaal onder.

Ik denk dat Diever zijn gedachtes ongeveer zijn: spelen, balletje, koekje, kroelen, ahhhh mama, gaan we uit, KUTKAT/KONIJN STERF, kroelen, drinken, spelen, ahhhhh... mag ik daar ook een hapje van, kom we gaan naar bed

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow wat een prachtige hond!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:18:01 #242
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102981479
Voor de mensen die het vroegen (te veel om te citeren :D): Koda komt niet van een fokker, maar uit een eenmalig nestje. Volgens de huisarts was hij er wel klaar voor, om te vertrekken. En ik heb nu in de benche: ene helft kranten en een speeltje en de andere helft is een deken met de geur van zijn moeder en nest. Het zindelijk maken gaat goed, vandaag 1 ongelukje binnengehad, maar 9 van de 10 keer gaat het goed en zijn we er op tijd bij. Nu moeten we nog even zorgen dat die een beetje op gewicht komt, want hij weegt 4.9 KG, beetje te weinig. Voor de mensen die vinden dat die niet op een lab lijkt; dat kan komen omdat de vader 1/8e deense dog is. Daar heeft die de glanzende vacht ook van op 1 van de foto's. :)
pi_102983306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Tamaskan dog
Je zou em maar in de nacht tegenkomen :X

_O-
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_102983782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:18 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Voor de mensen die het vroegen (te veel om te citeren :D): Koda komt niet van een fokker, maar uit een eenmalig nestje. Volgens de huisarts was hij er wel klaar voor, om te vertrekken. En ik heb nu in de benche: ene helft kranten en een speeltje en de andere helft is een deken met de geur van zijn moeder en nest. Het zindelijk maken gaat goed, vandaag 1 ongelukje binnengehad, maar 9 van de 10 keer gaat het goed en zijn we er op tijd bij. Nu moeten we nog even zorgen dat die een beetje op gewicht komt, want hij weegt 4.9 KG, beetje te weinig. Voor de mensen die vinden dat die niet op een lab lijkt; dat kan komen omdat de vader 1/8e deense dog is. Daar heeft die de glanzende vacht ook van op 1 van de foto's. :)
Oke,had ook niet echt verwacht dat die van een fokker zou komen.

En het gaat er niet om of het hondje er klaar voor is, het mag ook gewoon NIET!
Het is ook juist goed voor de pup om nog bij de moeder en andere pups te blijven die tijd.
pi_102987306
Hebben dieren een huisarts? Mooi dan neem ik mijn konijn volgende keer mee als ik n afspraak heb ;-)
You can make it ?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 07:48:40 #246
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102987399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 07:29 schreef Dandilion het volgende:
Hebben dieren een huisarts? Mooi dan neem ik mijn konijn volgende keer mee als ik n afspraak heb ;-)
Haha lekker bijdehand :') Ik had een lange schooldag en moest ook werken dus ja ik heb me vergist, het moest dierenarts zijn, maar you get the point, right? Vannacht is het trouwens erg goed gegaan, hij is maar 1x wakker geworden :D
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:15:21 #247
18772 pos
@@sweet@@
pi_102994801

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_102995213
quote:
Wat lief, een kat en hond samen. O+

Tessa past nog steeds in de kast....
Tessa bijna 8 wkn

bijna 18 wkn
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:40:00 #249
18772 pos
@@sweet@@
pi_102995537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:29 schreef Bengeltje het volgende:

[..]
Ik heb 4 katten maar dit is haar beste vriend :)

Nog even en dan moet Tessa zich erin wurmen ;)
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:40:57 #250
18772 pos
@@sweet@@
pi_102995580
foutje ;)
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:43:08 #251
18772 pos
@@sweet@@
pi_102995647
te lang weg geweest...

( of is het weggeweest pyl? ;) )

[ Bericht 79% gewijzigd door pos op 12-10-2011 14:20:17 ]
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_102995696
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:43 schreef pos het volgende:
foutje ;)
:D Grappig..

Leuk altijd dat katten en honden samen kunnen.
Hier verdragen de katten Tessa nog niet zo, behalve die van 20, maar die vindt eigenlijk alles wel prima zolang ze niet bijt.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:49:29 #253
18772 pos
@@sweet@@
pi_102995874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:44 schreef Bengeltje het volgende:

[..]
Hier verdragen de katten Tessa nog niet zo, behalve die van 20, maar die vindt eigenlijk alles wel prima zolang ze niet bijt.
Totti, de kat is ehh...hoe zeg je dat..."niet helemaal goed", 1 hersenhelft niet helemaal ontwikkeld, geboren met 1 oog" dat voelt Roxy en daarom is Totti ook hier de enige kat die haar helemaal wast en heel lief tegen haar is. De rest negeert haar gewoon :)

[ Bericht 0% gewijzigd door pos op 12-10-2011 14:34:00 ]
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_102997227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef pos het volgende:

[..]

Totti, de kat is ehh...hoe zeg je dat..."niet helemaal goed", 1 hersenhelft niet helemaal ontwikkeld, geboren met 1 oog" dat voelt Roxy en daarom is Totti ook hier de enige kat die haar helemaal wast en heel lief tegen haar is. De rest negeerd haar gewoon :)
Toch lief. :)
Hier gaan de poezen wel lief met Noukie om, dat is mijn andere labrador. (Tessa is een kruising lab). Denk dat Noukie de oudste kat aan mijn eerste hond doet herinneren, qua karakter en grote/postuur en tja de andere poes is met haar opgegroeid.
Alleen de kater vindt de honden nog niks, maar die is hier ook pas een half jaartje, hij negeert ze inderdaad gewoon.
pi_103057295
Ik ben zo intelligent

wat?

Ja toch?

Dat zie je zo..

pi_103057523
Oh die lachende foto met de oogjes dicht O+
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:39:36 #257
176471 oh-oh
pi_103079718
Nacho O+ O+ O+
Mijn zonnende apekoppen:
( Groucho Marx )
pi_103080450
Wat heerlijk soezen O+
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:08:32 #259
38496 Perrin
pi_103080710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Nacho O+ O+ O+
Mijn zonnende apekoppen:
[ afbeelding ]
Hoe werkt dat 's winters eigenlijk met sneeuw enzo?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:15:03 #260
176471 oh-oh
pi_103080987
Dat werkt prima hoor, als ze los kunnen lopen de jonkies gewoon lekker naakt door de sneeuw, die rennen zich wel warm:

Chico heeft altijd een warm pak aan, en bij voorkeur ook zn schoenen :P

Hij heeft twee paar lekkere schoentjes, en dan stapt ie als een malle :P
( Groucho Marx )
pi_103082609
Die laatste foto _O- _O- _O- _O-
pi_103089101
Kuif naar achter in een staart en je hebt de Karl Lagerfeld van de hondenwereld. :7
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:06:47 #263
38496 Perrin
pi_103091350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Dat werkt prima hoor, als ze los kunnen lopen de jonkies gewoon lekker naakt door de sneeuw, die rennen zich wel warm:
[ afbeelding ]
Chico heeft altijd een warm pak aan, en bij voorkeur ook zn schoenen :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft twee paar lekkere schoentjes, en dan stapt ie als een malle :P
Haha , top! ^O^ :D
pi_103093571
Wanneer komen zijn patta's weer uit de kast????
You can make it ?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:53:09 #265
176471 oh-oh
pi_103094030
Als dr sneeuw ligt alleen maar hoor :D
( Groucho Marx )
pi_103106927
Eindelijk dan toch een keer een fototoestel meegenomen naar het strand gisteren en dat moeten jullie nu bekopen :)

Jaaa we gaan weer naar het strand!

Hé, wie ben jij?

Grote enge honden

Paparapapapaaaa!

Kijk mij eens mooi zijn

Hallo Ierse setter

Zo kunnen jullie eindelijk zien dat ik niet zo'n klein irritant Jack Russelltje ben

Hallo harig apparaat

Schelpjes

Blije Dievie

Grote boxer met staart

Familie van Noes en Gabber? Machtig zo in zee hoor.

En dus lijkt Joy maar een ukkie

Close up Dievie

Gooi dan!

Hé, weer eentje

Hé, wat heb jij?

Wil ik ook!

Waarom lig jij nou in het zand?

Kom ik eens even lekker bij je rollen, gezellig!
pi_103107295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 23:50 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

De Tamaskan dog
Je zou em maar in de nacht tegenkomen :X

_O-
Wat een mormel die chi, ik zou echt helemaal gek worden van dat gekef! Dat is zo hoog, dat kunnen mensen bijna niet meer horen (maar toch nog net wel helaas). De Tamaskan is helemaal leuk :)
pi_103107411
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:15 schreef bianca en michael het volgende:

[ afbeelding ]
Blije Dievie

Huppelende Diever O+ Leuke strand-serie Bianca! ^O^
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:14:08 #269
176471 oh-oh
pi_103109271
Oh Bianca, heerlijke foto's O+
Blije Dievertje, en die gekke gekke zandrollende Joy _O-
( Groucho Marx )
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:18:53 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_103109406
prachtige foto's Bianca!! Ik wil binnenkort ook weer even naar zee, misschien komt het er morgen wel van :)
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:29:36 #271
38496 Perrin
pi_103109703
Laat daar 1 persoon die kudde Newfoundlanders uit?
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:39:15 #272
176471 oh-oh
pi_103109972
Newfy's zijn daar braaf genoeg voor toch :D
( Groucho Marx )
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:40:58 #273
38496 Perrin
pi_103110023
Heb soms al moeite met 1 hondenlijn uit de knoop te houden..
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:41:47 #274
176471 oh-oh
pi_103110054
:D
( Groucho Marx )
pi_103110134
Ik heb Sally op commando leren blaffen. Om het extra moeiljik te maken (beheersing over de stembanden is errug lastig) heeft ze ook het commando "zielig"

Dat is een heel zielig blafje, gromgeluid of piepje. Ze is zelf druk aan het proberen wat allemaal "zielig"is.
En ja, dat is mijn hele blije stemmetje. :P

pi_103110202
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 12:40 schreef Perrin het volgende:
Heb soms al moeite met 1 hondenlijn uit de knoop te houden..
Als ze loslopen is het wat makkelijker. Ik gooi nu die van mij ook gewoon in de auto en in het bos er weer uit. Heb ik mooi geen lijnen nodig. _O-
pi_103110213
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:39 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Wat een mormel die chi, ik zou echt helemaal gek worden van dat gekef! Dat is zo hoog, dat kunnen mensen bijna niet meer horen (maar toch nog net wel helaas). De Tamaskan is helemaal leuk :)
Volgens mij ligt het gewoon aan het moment of een chi hoog of laag keft.

&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:50:58 #278
176471 oh-oh
pi_103110261
Die chi's van mij hebben beiden een redelijk zware kef, maar als Kees dr alarm aan zet gaat ze door merg en been, dus dan tikken we dr snel stil :')
( Groucho Marx )
pi_103120157
Weer even wat sammy spam:

Even een keer ongezond doen mag wel. Klein stukje pizza:

Er was iemand niet blij dat ik de dekens van mn bed had gehaald toen ik opstond:

Gek momentje:

De: Wa mot je look:

Wa hoor ik daar:
Ik luister NL-Talig
pi_103127318
Met het mooie weer vanmiddag maar weer eens naar het bos geweest:

Paapadadaaam, heerser van het maisveld.

Spot de hond.

"Beestjes?!"

Hai hai!

[ Bericht 0% gewijzigd door K.Weenie op 15-10-2011 21:56:27 ]
pi_103131872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 22:38 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ben zo intelligent

wat?
[ afbeelding ]

Ja toch?
[ afbeelding ]

Dat zie je zo..
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is dat een cattle?
pi_103150624
Leuke foto's weer van alle hondjes. Joy en Dievie op het strand. O+
Eigenwijze Sammy en de lieverd van K.weenie.. :D En leuke Sally.

Vandaag dagje heide/bos met Tessa en Noukie.

Mmmm. ;)
pi_103151911
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef Bengeltje het volgende:

[ afbeelding ] Mmmm. ;)
Sleurband?
pi_103152174
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:05 schreef zeeeend het volgende:

Sleurband?
Bedoel je de ketting? Eerder een noodzakelijk kwaad als ze trekt, wat gelukkig maar zelden is. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bengeltje op 16-10-2011 17:40:40 ]
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:39:08 #285
24188 Belana
kloon van belana
pi_103153236
Vandaag lekker naar Egmond aan zee geweest, ze vonden het heerlijk!
Vergeten we de camera....

misschien nog wat foto's van Nick's telefoon straks
stormy waters...
sailin'
pi_103154436
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:39 schreef Belana het volgende:
Vandaag lekker naar Egmond aan zee geweest, ze vonden het heerlijk!
Vergeten we de camera....

misschien nog wat foto's van Nick's telefoon straks
Egmond, oh wat lekker Belana! ^O^
pi_103154484
En ik zag Sally voorbij komen O+ En Sammy O+

@ Bengeltje, hoe erg zaten ze onder de bagger bij thuiskomst? :D
pi_103154571
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:08 schreef Pisces29 het volgende:
En ik zag Sally voorbij komen O+ En Sammy O+

@ Bengeltje, hoe erg zaten ze onder de bagger bij thuiskomst? :D
Niet meer, laten droogrennen door de heide. "Schoon" weer de auto in. Oke, Noukie had wel bijna zo'n zwarte pootjes als Tessa, maar dat was alles. :+
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:11:39 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_103154592
het was wel heel erg druk, geen ideale plek dan met 2 van die wilde olifanten in stampede modus...

er waren mensen die heel boos werden...
stormy waters...
sailin'
pi_103154706
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:11 schreef Belana het volgende:
het was wel heel erg druk, geen ideale plek dan met 2 van die wilde olifanten in stampede modus...

Boos? Omdat er honden de zee in gingen? :{ Ze hebben de hele zomer gehad, moeten niet miepen.
pi_103154767
quote:

Je had moeten vragen of ze het niet fijn vonden voor de olifanten dat ze weer op het strand mogen :D
(1 oktober)

weh heh heh

Was ook wel weer zo'n dag dat alles buiten liep ja,blij als het weer omslaat .
pi_103155038
quote:

Volgens mij mogen de honden daar juist per 1 Oktober weer zijn, dus dat is ook wel scherp van die mensen op de 16e :') Wat een gezeur, enkel omdat het dan toevallig mooi weer is gelden de regels zeker niet meer? _O-
pi_103155249
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Volgens mij mogen de honden daar juist per 1 Oktober weer zijn, dus dat is ook wel scherp van die mensen op de 16e :') Wat een gezeur, enkel omdat het dan toevallig mooi weer is gelden de regels zeker niet meer? _O-
[verwachte commentaar]

Ze spetteren
Dat is geen formaat wat je los laat lopen
Bianca is als pup gebeten door
Met zijn tweeën (of meer) krijg je roedelgedrag ,dan jagen ze tot enz.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:33:21 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_103155420
het was vooral dat ze tegen iedereen oprennen en op zich is dat ook wel vervelend, je kan je aardig bezeren als zo'n beest tegen je op rent, maar jeetje, het is idd 16 oktober, mag ik alsjeblieft.

hier wat fotootjes van slechte kwaliteit
Gabber was zo vreselijk blij de hele tijd, staart omhoog! vrolijk! was heerlijk om te zien! Noes begint langzaam weer een beetje zichzelf te worden. het is best een zware operatie geweest, dat merken we wel.

en als laatste Gabber hier thuis, gewoon omdat het zo'n lieve teddybeer foto is

stormy waters...
sailin'
pi_103155546
Wat een lieve foto's allemaal!!
Ik ben vooral helemaal weg van die lieve puppy van tessa die nog steeds in de kast wil O+
Dat wilde onze puppy vroeger ook met de salontafel, totdat hij op eens gegeven moment er niet meer onder paste en met salon tafel op zijn rug door het huis liep.
pi_103155705
Mooie beren Belana. :D O+

Dankje Lotje. Zal lachen worden de dag dat ze er niet meer inpast en ze er in wil. :+
pi_103156455
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:33 schreef Belana het volgende:

en als laatste Gabber hier thuis, gewoon omdat het zo'n lieve teddybeer foto is

[ afbeelding ]
Ah kijk nou toch O+!

En ja als ze springen snap ik dat mensen het niet leuk vinden, misschien ook omdat ze best groot zijn.
Ik heb ook een springende hond, ik ga als er nog ongeveer 2 mensen te vinden zijn op het strand ;) Maar het is Oktober. Sommige mensen gaan dan precies dicht tegen het water aanlopen waar de losse honden zijn, dat begrijp ik dan nooit zo... ga wat meer richting het zand denk ik dan :+
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:07:55 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_103156642
nee ze springen niet, maar zijn als een dolle aan het rennen met zijn tweeën en kijken niet waar mensen lopen ;) en rennen dus letterlijk tegen mensen aan. en dat is ook wel vervelend. uiteraard roep ik ze dan bij me, maarja, toen was het kwaad al geschiedt. Maar ik vind het ook weer niet nodig om dan zo te keer te gaan.

en inderdaad, we liepen expres helemaal bij het water, daar hebben we ze pas los gelaten, dat er dan 2 oudere mensen precies daar gaan lopen... tja...

maargoed, volgende keer gaan we weer naar Hargen aan zee, das wat rustiger en daar weet ik ook een strandtent waar je met de honden mag komen
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 oktober 2011 @ 19:52:36 #299
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_103158640

Ik had geen zin hem te bewerken :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_103158655
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef Bengeltje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ] Mmmm. ;)
eigenwijs ? valt best mee joh :P

Bel, mooie fotos aan zee :D
Ik luister NL-Talig
pi_103243795
Noes en Gabber O+ O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')