Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?quote:Op zondag 25 september 2011 17:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
3 van de 5. 2 trutjes hadden geen zin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu je het zegt! Jaquote:Op maandag 26 september 2011 16:01 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Een soort Daddy(Jeweetwel van Cesar Millan)
Hebben jullie de kerstboom nu al staanquote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Nervosity het volgende:
Hieronder nog wat dan maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.
[ afbeelding ]
Haha nee, oudere fotoquote:Hebben jullie de kerstboom nu al staan
In mijn woonkamerquote:Op maandag 26 september 2011 16:04 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
Meen je dat nou?! Ik kom eraan met Diever en Joy! Ik vind ze echt geniaal!quote:
quote:
Shiva is cute!quote:Op maandag 26 september 2011 16:07 schreef Nervosity het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn hond(je), Shiva.
Ik zeg, neem contact op met Pedigree (of watvoor hondenmerk dan ook) zo, hup, de reclamecampagnes in!quote:Op maandag 26 september 2011 17:56 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nog wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?quote:Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
Wat vind je van de andere Retrievers dan?quote:Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?
Waar wij naar op zoek zijn is:
- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst)
Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis.
Ach... Bobje lijkt op onze Boris is het niet? * Boris is ook alweer 9 maanden dood *quote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat hequote:Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenkendegene waar ik aan denk zijn weer te groot.
Die eerste foto oh-oh
Die zijn allemaal groter, de Toller is de kleinste Retrieversoort. En ik mis bij die honden een beetje de klik... het is teveel hond en te weinig fluffy/lief/vriendelijk, als je snapt wat ik bedoelquote:Op maandag 26 september 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat vind je van de andere Retrievers dan?
Onze Diesel luistert na 2 jaar zeer consequent trainen ook goed, enige wat niet kan is los lopen. want bij elk beest wat hij ziet ga hij op af.quote:Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.
en blijft je hond altijd in het zicht?quote:Op maandag 26 september 2011 22:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.
Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
heel mooi, en het is inderdaad leuk als hij los kan.quote:Op maandag 26 september 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor.
wat zij zegtquote:Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Leuke hondjes![]()
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven
Haha, wat een gave karretjesquote:Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:43 schreef elvhenk het volgende:
Nou daar wordt verschillend over gedacht... Zonder hier een vette discussie te willen starten maar eigenlijk is geen enkel ras zonder erfelijke aandoeningen. Rashondenverenigingen hebben allemaal boter op hun hoofd, de overkoepelende organisatie ook want geld.
Zie hier de lijst van stichting dier en recht:
http://www.rashondenwijze(...)ssen-en-aandoeningen
Het beste is om in elk geval geen hond te nemen die "in de mode" is. Die worden dan ineens bij bosjes aangeboden met alle risico's van overfokking.
Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierdquote:Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef gehotseflotst het volgende:
JaDa's dan ook wel weer jammer voor d'r, want het is een onzeker hondje en iedereen kijkt meteen naar haar ogen, wat ze best wel spannend vindt
Wat heb je een mooi duo!quote:Op woensdag 28 september 2011 09:35 schreef elvhenk het volgende:
Even onze hondjes spemmen. Wij hebben 2 kruisingen.
Whahaha, die foto is echt hilarischquote:Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
Wat een mooie Shivaquote:Op woensdag 28 september 2011 17:26 schreef gehotseflotst het volgende:
Hier sinds 31 juli een hond (ook een Shiva!)...
Ja, nog nooit zo'n boel onzin bij elkaar gezien...quote:Op woensdag 28 september 2011 22:53 schreef _Multiply86_ het volgende:
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.
Dikke faal die hele rashonden wijzer.
In september 2010 is ze uit Spanje gekomen en geadopteerd, 31 juli hebben wij haar (in NL dus) opgehaald bij baasjes die niet meer voor haar konden zorgen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierd
Oh wat een geweldige foto's!quote:Op donderdag 29 september 2011 14:06 schreef elvhenk het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi dat alle honden met elkaar spelen in principe. De maat maakt niet uit, alleen voor de mensen.
Tinka speelde altijd met haar vroegere buurhondje. Dan deden ze het "trekspel" en Tinka had Shanti natuurlijk zo door de heg kunnen slingeren maar ze deed alleen voor spek en bonen mee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nou, ze ging er bijna vandoorquote:Op donderdag 29 september 2011 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Vast niet zo erg als Kees dat was van Noes
Oh joh niet doen, ik kan er echt onwijs mee lachenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:31 schreef Belana het volgende:
[..]
nou, ze ging er bijna vandoor
maar nee, het was gelukkig niet zo erg nee
Ik blijf dat achteraf zo erg vinden
Die spanielquote:Op donderdag 29 september 2011 13:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Haha, dank jullie wel!En dat is ze zeker ook echt.
Eigenlijk heb ik nog een hondje. De hond van mijn oma, Astra, ook een Engelse Cocker is nu drie jaar oud. Ze zijn dikke vriendinnetjes en kunnen eigenlijk bijna niet meer zonder elkaar. Ze zien elkaar dan ook elke dag (worden samen uitgelaten) en zijn ongeveer 4 dagen per week de hele dag bij elkaar. Hier een foto van Astra & Luna de eerste week dat Luna bij ons was.
[ afbeelding ]
Astra heeft maanden gedacht dat ze Luna's mama was en werd daardoor ook schijnzwanger. Heel schattig!
en klopt het ook kwa eigen verwachting ?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Oh de Barsoi staat hoog op mijn lijstje
jah weet je nietquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh niet ingevuld, chinese naakthonden zullen er toch niet uitrollen gok ik zo
Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:21 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Die spaniel
net of ik de hond van mn zus zie.
Had even voor de grap een puppy test gedaan. (collega wil een hond en die had die test gedaan om te kijken wat er beste bij hem past.
Mijn top 5:
1) Amerikaanse Cocker Spaniel(83%)
Select 2) Engelse Cocker Spaniel(83%)
Select 3) Barsoi(78%)
Select 4) Pyreneese Herdershond(78%)
Select 5) Shiba Inu(78%)
Test te doen op: http://www.puppytest.nl/test.aspx
Uitslag klopt echt 100% bij mij
heb de engelse cocker spaniel
staan er al een aantal jah.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwdEn lijkt Astra (zwart/wit) of Luna (rood/zwart/wit) op de hond van je zus? Ze zijn beide Engelse Cockers maar Astra lijkt veel meer op een 'echte' als Luna. Ze hebben namelijk beide geen stamboom en komen gewoon van een nestje op een boederij.
Gister kwam ik heel toevallig ook een blauwschimmel (zwart/wit) tegen in het park waar we altijd lopen. Dat is echt heel toevallig want je ziet ze (hier iig) niet veel!
alleen je email adresquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor
ikquote:
Volgens mij heb ik het onmogelijke ras want de puppytest is nog steeds(5min) aan het bedenken wat voor mij/ons goed is hahaquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor
blijft gaaf dat ze mee mogen op kantoorquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:29 schreef oh-oh het volgende:
Mijn ouwe opa heeft zo een goede zin met dat mooie weer![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is wel tofquote:Op vrijdag 30 september 2011 10:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja![]()
Maar echt, steeds meer kantoren hier hebben een hond, en winkels
Aaah wat leukquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
staan er al een aantal jah.
hier 1 met alle 2 tegelijk:
de zwarte is van mn zus, en de witte van ons
[ afbeelding ]
het is echt net Maxquote:Op vrijdag 30 september 2011 11:29 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Luna was het net niet met me eens. Ik had haar kussen wel buiten gelegd, maar in de schaduw. Ze mag niet te veel in de zon vanwege haar gevoelige oog. Maar ze was het niet met me eens, haalt haar grote aap knuffel van binnen en gaat lekker op haar knuffel buiten liggen.
[ afbeelding ]
Oh wow die Corgi, toffe foto! En ik hou zo van Corgi'squote:Op vrijdag 30 september 2011 14:08 schreef K.Weenie het volgende:
Ik denk dat ik later maar eencorgi
neem. Kijk hem gaan!
[ afbeelding ]
Een Hongaarse witte herder, een Kuvasz. Een lekkere trouwe Loebas met een enorm knuffelgehalte (voor ons "het gezin" dan).quote:
Ja he, de pembroke vind ik ook het leukst.quote:Op vrijdag 30 september 2011 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Oh wow die Corgi, toffe foto! En ik hou zo van Corgi'sVosjes
Tof! Lekker urbanquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:16 schreef oh-oh het volgende:
Na dik twee uur keten was het spul rustig genoeg om even te poseren:
[ afbeelding ]
Ik ben verliefd, wat een lieverd!quote:Op donderdag 29 september 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Heyhoi!
Kwam dit topic toevallig tegen en wil natuurlijk ook mijn Luna even laten zien!
[ afbeelding ]
Hier is ze eigenlijk stout, want ze ging bovenop wat plantjes zitten, maar het is wel een mooi plaatje geworden![]()
En ook even een plaatje van toen ze zes weekjes oud was! Ondertussen is ze alweer anderhalf.
[ afbeelding ]
Haha bende van ellendequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:16 schreef oh-oh het volgende:
Na dik twee uur keten was het spul rustig genoeg om even te poseren:
[ afbeelding ]
Ze is een engelse cocker spanielquote:Op zondag 2 oktober 2011 16:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik ben verliefd, wat een lieverd!
Is het een spaniel?
Vind ik zulke leuke beestjes! Ik heb vroeger een rode gehad! Maar die kwam uit het asiel en was heel erg mishandeld door zijn vorige baasjequote:Op zondag 2 oktober 2011 18:48 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ze is een engelse cocker spanielMaar ze heeft verder geen stamboom ofzo. En ze is inderdaad echt een lieverd!
Ze is nu uitgeput van lekker zwemmen en wandelen vanmiddag!
Och dat is ergquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Vind ik zulke leuke beestjes! Ik heb vroeger een rode gehad! Maar die kwam uit het asiel en was heel erg mishandeld door zijn vorige baasje![]()
Ik (we) hadden hem graag een goed huisje gegeven maar na anderhalf jaar moesten we toch concluderen dat het voor hemzelf beter was als we hem lieten inslapen![]()
Arme beestje leefde continue in angst, zo erg dat het voor ons als baasje te gevaarlijk werd, terwijl het eigenlijk een heel lief beestje was.
Die laatste is zeker mooi met die gefixeerde blik!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:18 schreef Lonaa het volgende:
Bianca, waar ben je geweest?
Wij zijn vandaag namelijk ook aan het strand geweest, in Noordwijk.
BAL BAL BAL BAL!!
[ afbeelding ]
GOOI DAHAAAN!!
[ afbeelding ]
Daar is ie!!
[ afbeelding ]
Wind in mijn haren oren
(en stiekem vind ik dit een heel mooie foto!)
[ afbeelding ]
Ik heb gewoon verkeerde foto's geplaatst. Die eerste 2 slaan nergens op. Even veranderen zo.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:26 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Die laatste is zeker mooi met die gefixeerde blik!!
Wij waren in Hoek van Holland (Diever en Joy wonen in Rotterdam en Schiedam dus is maar een klein half uurtje rijden, auto gratis parkeren op het strand, helemaal top. Hoera, het is weer 1 oktober geweest!!!)
Tja, maar jij woont dan weer pal bij de 'natte neuzen route' waar wij nogal eens voor naar Apeldoorn heen en weer zijn gereden, die is ook ècht leukquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gewoon verkeerde foto's geplaatst. Die eerste 2 slaan nergens op. Even veranderen zo.
Wij wonen in Apeldoorn, dus wij moesten sowieso een pokke-end rijden.
Dat is waar, nog geen 10 minuten rijden. Het is sowieso een heel erg mooi gebied. Ik kom er graag. Maar alleen door de weeks en in het weekend heel vroeg.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:39 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Tja, maar jij woont dan weer pal bij de 'natte neuzen route' waar wij nogal eens voor naar Apeldoorn heen en weer zijn gereden, die is ook ècht leuk
Akita's vind ik wel mooie honden. Wat voor testje trouwens?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:51 schreef Joysa het volgende:
1) Akita Inu(72%)
2) Amerikaanse Cocker Spaniel(72%)
3) Bouvier des Flandres(72%)
4) Duitse Herder(72%)
5) Schapendoes(72%)
Ik heb die test ook maar eens gedaan, ik moest wel googlen wat een Akita Inu is
En we hebben nu een kruising tussen een dwergkees en vlinderhondje (lijkt wel op duitse herder ja)
1) Affenpinscher(32%)quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Als het maar met een 'A' begint?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
1) Affenpinscher(32%)
2) Afgaanse Windhond(32%)
3) Airedale Terriër(32%)
4) Akita Inu(32%)
5) Alaska Malamute(32%)
Het maakt me niet uit, ze willen hier toch geen honden op de galerij![]()
Wat een geweldige hond was Meiraquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[ afbeelding ]
Hier een foto van Meira. Helaas wel een beetje te dik door de prednison. We hebben haar helaas vorig jaar mei moeten laten inslapen omdat ze kanker had. Ze is 11 jaar geworden. Ze was onze tweede bracco en ik ben en blijf stapel gek op het ras!
Ja ook een supergave hond! Hondstrouw ook volgens mij. Q vond ik voornamelijk erg zielig omdat hij er niet zo gezond uitzag (wat later ook waar bleek te zijn aldus oh-oh), maar lekker -langzaam- lopen met de baas ging nog prima!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Onze vriend Q
Bianca en Diever hebben hem ook gezien toen ze hier waren!
[ afbeelding ]
Wat een beestquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:13 schreef oh-oh het volgende:
Onze vriend Q
Bianca en Diever hebben hem ook gezien toen ze hier waren!
[ afbeelding ]
Hier luistert ie alleen naar balquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat ik heel grappig vind is dat Luna de naam van haar knuffels herkent. Doen jullie honden dat ook? Als ik tegen haar zeg 'Luna, waar is aap?', dan pakt ze haar aap. Dit doet ze ook met een eendje (die ik 'kwakkwak' noem) en een andere knuffel die ik 'Bibi' heb genoemd.
Ben gewoon nieuwsgierig
Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Wat ik heel grappig vind is dat Luna de naam van haar knuffels herkent. Doen jullie honden dat ook? Als ik tegen haar zeg 'Luna, waar is aap?', dan pakt ze haar aap. Dit doet ze ook met een eendje (die ik 'kwakkwak' noem) en een andere knuffel die ik 'Bibi' heb genoemd.
Ben gewoon nieuwsgierig
Yep Kyra weet dat ook heel goed, ze heeft een eend en en een varken en als ik zeg, waar is je varkentje nou, dan gaat ze echt overal zoeken en piepen als ze hem niet kan vinden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:09 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ben gewoon nieuwsgierig
Als ik hardop zeg dat ik moet plassen, springt ie hier ook op, denkt ie ook dat ie mag gaan wandelenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:08 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Yep Kyra weet dat ook heel goed, ze heeft een eend en en een varken en als ik zeg, waar is je varkentje nou, dan gaat ze echt overal zoeken en piepen als ze hem niet kan vinden.
En dr eend die piept en dan zeg ik, waar is je pieper dan zoekt ze ook mee.
Bij het word BAL word ze hyper en rent ze door de kamer want dan weet ze dat ze er uit mag want neem dan een balletje mee.
En als ik zeg, zo ik ga mijn schoenen aantrekken springt ze ook op omdat ze dan denkt dat ze mee mag naar buiten.
wat leuk is dat!! Ik ben bang dat die van mij daar niet echt slim genoeg voor zijnquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?
Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
Ik hoop zo dat we hem nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar
En Billy kent alle namen van zijn knuffels en speeltjes ja.
Donkey, apie, smurf, balletje, bontje, hij weet het perfect, hij gaat ook zo leuk zoeken als ik zeg Waar is je Donkey dan??? etc
De rest niet hoor, die pakken gewoon wat ze zien liggen.
Karel weet namen van mensen en honden, en echt van heeeeeeeeeel veel.
Ik zou eens moeten tellen, maar ik denk wel minstens 50 verschillende personen en honden.
Zijn lievelingsspelletje was vroeger als we veel bezoek hadden de hele tijd aan Karel vragen
Waar is Diego? Waar is Ivo? Waar is Shivas? etc.
Dan rende hij dr heen en gaf ie een kusje![]()
Ook als we buiten lopen en ik zeg bijvoorbeeld Gaan we naar Shivas?
Dan rent ie naar haar huis, het huis van Thessa is Gaan we naar BamBam?
Gaan we naar het veld weet ie ook, en de bus
echt super leuk!!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:11 schreef oh-oh het volgende:
Karel is echt superslim, en die leert alles zelf, of je doet m een keer iets voor en hij snapt het al, tis echt stiekem een minibordercollie
Chico is een stiekeme slimmerd trouwens
Gisteren liepen we in de gang na een blokje om, ik en een vriendin, ik was Billy ff wat kunstjes aan het laten doen en Sjon aan het proberen mee te laten doen.
En wie staat op de achtergrond heel vrolijk te twisten terwijl ik het aan Sjon vraag?
Die ouwe aap![]()
![]()
En daarna rende hij voor Billy langs door mn benen toen ik Billy door als commando gaf![]()
Als ik het direct aan Chico vraag doet ie of ik gek ben, die gaat nog niet zitten op commando![]()
Maar hij kan het allemaal dus wel
Klopt, ik woon in de provincie Groningen. Maar we waren lid van de Braccoclub en daar kwamen we Q weleens tegen tijdens georganiseerde wandelingen/dagenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?
Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
Ik hoop zo dat we hem nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar
Zitten er nog weleen paar in de buurt :http://www.puurnatuur.nl/html/product_detail.php?p_id=299 Anders Tannetje Koning bellen ,die crost heel Nederland in de rondte voor titerbepalingen.Misschien doet ze op korte termijn iets bij jullie in de buurt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:07 schreef Belana het volgende:
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
Onnodig vergiftigen/overenten van je huisdier.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen?
Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
Zoals je het beschrijft zal het geen waterdicht verhaal zijn als er te weinig antilichamen zijn .quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.
Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt?
Haha, ja dat is er duidelijk eenquote:
Wat een mix, zal wel veel jachtinstinct hebbenquote:Op zondag 9 oktober 2011 17:13 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lenna, m'n iets meer dan 4 maanden oude Podenco/Basset Griffon Vendeen-kruising
Dat valt wel mee toch o.o?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:14 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ow wat is Koda inimini, vind het helemaal niet op een labrador lijken
Heb 'r nog niet los gehad buiten.. maar ik merk wel duidelijk dat ze erg is gefocusd op de katten en duiven in de wijkquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 00:15 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Wat een mix, zal wel veel jachtinstinct hebbenWel een leukerd
Ja prachtig hè, er liep nogal een onverstoorbaar type achter dus weet helaas niet wat het voor een hond is.quote:
Wat een dotje, als Tessa (die was 6,5 wkn) zou hebben gejankt 's nachts dan had ik haar naast mijn bed gezet zodat ik tijdens het slapen alleen even een hand in de bench of hoge doos kon leggen zodat ze zich niet alleen voelde. Het is toch niet niks zomaar bij je moeder en broertjes/zusje weg.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:02 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Zaterdag hebben we onze pup dan eindelijk opgehaald!
Hieeeeeeeeer is Koda!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Binnenkort meer foto's, maar had nog wel wat vraagjes..
Koda is een bruine labrador retriever zoals je ziet, en wij willen erg consequent zijn wat betreft zijn opvoeding. Nu weten we van kenissen dat ze opzich makkelijk opvoedbaar zijn, alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Koda is 6 weken oud en eet nu sinds 1 week vol op brokjes en hij is redelijk groot. Met zindelijk maken zijn we redelijk goed op weg, alleen met de benche gaat het nog niet zo als we willen. We weten dat het er bij hoort dat hij snachts piept en jankt, maar wat kunnen we dan het beste doen? Ik ga nu namelijk redelijk vaak (2-3x per nacht) naar beneden en daarvan laat ik hem dus 1 of 2 keer uit om een plasje te doen, wat die dan ook netjes doet. Sommige mensen zeggen je moet hem geen aandacht geven en gewoon laten janken, maar stel nou dat die daadwerkelijk moet poepen of plassen? Ik zou graag horen wat jullie zouden doen!
Oe, ook al zo'n dotje.quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:08 schreef LaFresa het volgende:
Dit is Saartje, nu 9 weken oud
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Tamaskan lijkt 't ook niet.. Maar wel een prachtige wolf look-a-like, denk ook herder/malamute of zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Saarlooswolfhond mss?
Mooie honden![]()
Maar die lijken toch nog net meer op een wolf, dit lijkt me meer een husky/herder kruising idd!
Daar was ik ook net op uit gekomen via mijn beste vriend Google! Nee ik denk wel dat dit het moet zijn geweest; een husky heeft toch meer body (en een herder ook wel wat meer m.i.) en deze stond echt ernstig hoog op de poten. Ik zou me echt doodschrikken als dit 's nacht ineens naast je bed je staat aan te starenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:46 schreef oh-oh het volgende:
Saarlooswolfhond mss?
Mooie honden![]()
Maar die lijken toch nog net meer op een wolf, dit lijkt me meer een husky/herder kruising idd!
Wauw, die zijn óók prachtig zeg, Tamaskans (ook nog nooit van gehoord).quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een Tamaskan lijkt 't ook niet.. Maar wel een prachtige wolf look-a-like, denk ook herder/malamute of zo.
En Diever is minder onder de indruk dan zijn baasje, aan de foto's te zien
Het is toch gewoon of je een wolf ziet staanquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:12 schreef _Multiply86_ het volgende:
Alleen de meeste zijn van die bange schijterds.
Tamaskans hebben wel een beter karakter.
Weet ook niet zeker of dat Konah is hoor..maar ik vind het wel meer op een Tamaskan lijken.
[ afbeelding ]
Nog geen 5 minuten?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:20 schreef miss-jones25 het volgende:
Nou mijn hond is nog nooit alleen geweest
ze is bijna 2 en nog nooit alleen geweest niet eens 5 minuten. dus dat moeilijk alleen blijven is geen probleem bij mij als ik een hond neem.
ZIt te twijfelen namelijk om er nog een bij te nemen.
Oma van mn vriend woont naast ons dus als ik weg ga doe ik haar bij oma naar binnen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nog geen 5 minuten?
Hoe doe je dat dan met boodschappen doen en zo?
Ja maar dat moet je bij die honden wel heel langzaam opbouwen. Meisje van een ander forum heeft er eentje en die heeft nog een hond, maar dat gaat ook wel moeilijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Husky's en zo zijn ook een crime met alleen blijven, die loeien het liefst met zn allen de hele buurt bij elkaar.
Maar die Tamaskan kunnen met een roedel wel zonder mens toch?
Nope die gaat er alleen uit als mijn vriend er is omdat ze niet goed kan lopen dus als hij thuis is brengt hij er wel weg als ze weg wilt maar door de weeks is ze toch bijna altijd thuis.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Ah das wel handig, oma is altijd thuis en hoeft dan ook nooit weg?
.
Is het een boerenfoxje?quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:08 schreef LaFresa het volgende:
Dit is Saartje, nu 9 weken oud
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe doen ze dat dan met poepen en plassen als ze alleen thuis zijn?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 14:27 schreef oh-oh het volgende:
De chihuahua's boeit het niks, die zijn elke werkdag 10 uur samen alleen thuis, vinden ze helemaal prima, die hoor je nooit en die doen niks binnen.
Wow wat een prachtige hond!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:
Loop je lekker in het Euromastpark met in je ene hand de hondenriem en in de andere hand je blackberry (pingerdeping) staat er ineens een wolf voor je! Gelukkig een hele brave maar toen hij me recht aan keek dacht ik toch, mmmm, jouw gedachtengang gaat wellicht nog iets dieper dan die van Diever. Hij was ook nogal aan de maat, Diever paste er helemaal onder.
Ik denk dat Diever zijn gedachtes ongeveer zijn: spelen, balletje, koekje, kroelen, ahhhh mama, gaan we uit, KUTKAT/KONIJN STERF, kroelen, drinken, spelen, ahhhhh... mag ik daar ook een hapje van, kom we gaan naar bed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Tamaskan dogquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 13:26 schreef bianca en michael het volgende:
Loop je lekker in het Euromastpark met in je ene hand de hondenriem en in de andere hand je blackberry (pingerdeping) staat er ineens een wolf voor je! Gelukkig een hele brave maar toen hij me recht aan keek dacht ik toch, mmmm, jouw gedachtengang gaat wellicht nog iets dieper dan die van Diever. Hij was ook nogal aan de maat, Diever paste er helemaal onder.
Ik denk dat Diever zijn gedachtes ongeveer zijn: spelen, balletje, koekje, kroelen, ahhhh mama, gaan we uit, KUTKAT/KONIJN STERF, kroelen, drinken, spelen, ahhhhh... mag ik daar ook een hapje van, kom we gaan naar bed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oke,had ook niet echt verwacht dat die van een fokker zou komen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:18 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Voor de mensen die het vroegen (te veel om te citeren): Koda komt niet van een fokker, maar uit een eenmalig nestje. Volgens de huisarts was hij er wel klaar voor, om te vertrekken. En ik heb nu in de benche: ene helft kranten en een speeltje en de andere helft is een deken met de geur van zijn moeder en nest. Het zindelijk maken gaat goed, vandaag 1 ongelukje binnengehad, maar 9 van de 10 keer gaat het goed en zijn we er op tijd bij. Nu moeten we nog even zorgen dat die een beetje op gewicht komt, want hij weegt 4.9 KG, beetje te weinig. Voor de mensen die vinden dat die niet op een lab lijkt; dat kan komen omdat de vader 1/8e deense dog is. Daar heeft die de glanzende vacht ook van op 1 van de foto's.
Haha lekker bijdehandquote:Op woensdag 12 oktober 2011 07:29 schreef Dandilion het volgende:
Hebben dieren een huisarts? Mooi dan neem ik mijn konijn volgende keer mee als ik n afspraak heb ;-)
Wat lief, een kat en hond samen.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:15 schreef pos het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb 4 katten maar dit is haar beste vriendquote:
quote:
Totti, de kat is ehh...hoe zeg je dat..."niet helemaal goed", 1 hersenhelft niet helemaal ontwikkeld, geboren met 1 oog" dat voelt Roxy en daarom is Totti ook hier de enige kat die haar helemaal wast en heel lief tegen haar is. De rest negeert haar gewoonquote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:44 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Hier verdragen de katten Tessa nog niet zo, behalve die van 20, maar die vindt eigenlijk alles wel prima zolang ze niet bijt.
Toch lief.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 13:49 schreef pos het volgende:
[..]
Totti, de kat is ehh...hoe zeg je dat..."niet helemaal goed", 1 hersenhelft niet helemaal ontwikkeld, geboren met 1 oog" dat voelt Roxy en daarom is Totti ook hier de enige kat die haar helemaal wast en heel lief tegen haar is. De rest negeerd haar gewoon
Hoe werkt dat 's winters eigenlijk met sneeuw enzo?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:39 schreef oh-oh het volgende:
Nacho![]()
![]()
![]()
Mijn zonnende apekoppen:
[ afbeelding ]
Haha , top!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:15 schreef oh-oh het volgende:
Dat werkt prima hoor, als ze los kunnen lopen de jonkies gewoon lekker naakt door de sneeuw, die rennen zich wel warm:
[ afbeelding ]
Chico heeft altijd een warm pak aan, en bij voorkeur ook zn schoenen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft twee paar lekkere schoentjes, en dan stapt ie als een malle
Wat een mormel die chi, ik zou echt helemaal gek worden van dat gekef! Dat is zo hoog, dat kunnen mensen bijna niet meer horen (maar toch nog net wel helaas). De Tamaskan is helemaal leukquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 23:50 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De Tamaskan dog
Je zou em maar in de nacht tegenkomen
![]()
Huppelende Dieverquote:
Als ze loslopen is het wat makkelijker. Ik gooi nu die van mij ook gewoon in de auto en in het bos er weer uit. Heb ik mooi geen lijnen nodig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:40 schreef Perrin het volgende:
Heb soms al moeite met 1 hondenlijn uit de knoop te houden..
Volgens mij ligt het gewoon aan het moment of een chi hoog of laag keft.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 10:39 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Wat een mormel die chi, ik zou echt helemaal gek worden van dat gekef! Dat is zo hoog, dat kunnen mensen bijna niet meer horen (maar toch nog net wel helaas). De Tamaskan is helemaal leuk
Is dat een cattle?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 22:38 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ben zo intelligent
wat?
[ afbeelding ]
Ja toch?
[ afbeelding ]
Dat zie je zo..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sleurband?quote:Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef Bengeltje het volgende:
Leuke foto's weer van alle hondjes. Joy en Dievie op het strand.
Eigenwijze Sammy en de lieverd van K.weenie..En leuke Sally.
Vandaag dagje heide/bos met Tessa en Noukie.
[ afbeelding ] Mmmm.
Bedoel je de ketting? Eerder een noodzakelijk kwaad als ze trekt, wat gelukkig maar zelden is.quote:
Egmond, oh wat lekker Belana!quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:39 schreef Belana het volgende:
Vandaag lekker naar Egmond aan zee geweest, ze vonden het heerlijk!
Vergeten we de camera....
misschien nog wat foto's van Nick's telefoon straks
Niet meer, laten droogrennen door de heide. "Schoon" weer de auto in. Oke, Noukie had wel bijna zo'n zwarte pootjes als Tessa, maar dat was alles.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:08 schreef Pisces29 het volgende:
En ik zag Sally voorbij komenEn Sammy
@ Bengeltje, hoe erg zaten ze onder de bagger bij thuiskomst?
Boos? Omdat er honden de zee in gingen?quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:11 schreef Belana het volgende:
het was wel heel erg druk, geen ideale plek dan met 2 van die wilde olifanten in stampede modus...
er waren mensen die heel boos werden...
Je had moeten vragen of ze het niet fijn vonden voor de olifanten dat ze weer op het strand mogenquote:Op zondag 16 oktober 2011 18:11 schreef Belana het volgende:
het was wel heel erg druk, geen ideale plek dan met 2 van die wilde olifanten in stampede modus...
Volgens mij mogen de honden daar juist per 1 Oktober weer zijn, dus dat is ook wel scherp van die mensen op de 16equote:Op zondag 16 oktober 2011 18:11 schreef Belana het volgende:
[verwachte commentaar]quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen de honden daar juist per 1 Oktober weer zijn, dus dat is ook wel scherp van die mensen op de 16eWat een gezeur, enkel omdat het dan toevallig mooi weer is gelden de regels zeker niet meer?
Ah kijk nou tochquote:Op zondag 16 oktober 2011 18:33 schreef Belana het volgende:
en als laatste Gabber hier thuis, gewoon omdat het zo'n lieve teddybeer foto is
[ afbeelding ]
eigenwijs ? valt best mee johquote:Op zondag 16 oktober 2011 16:29 schreef Bengeltje het volgende:
Leuke foto's weer van alle hondjes. Joy en Dievie op het strand.
Eigenwijze Sammy en de lieverd van K.weenie..En leuke Sally.
Vandaag dagje heide/bos met Tessa en Noukie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] Mmmm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |