abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102401139

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #49

Deze OP is hier te vinden
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_102401190
quote:
Op zondag 25 september 2011 17:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
3 van de 5. 2 trutjes hadden geen zin
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
pi_102401273
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:01 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Een soort Daddy :) (Jeweetwel van Cesar Millan)
Nu je het zegt! Ja O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 26 september 2011 @ 16:06:42 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102401298
Daddy ja O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 september 2011 @ 16:07:52 #5
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401350

Mijn hond(je), Shiva.
  maandag 26 september 2011 @ 16:14:09 #6
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401592
Hieronder nog wat dan maar:

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

maandag 26 september 2011 @ 16:15:30 #7
176471 oh-oh
pi_102401638
:D Probeer es een foto van onderen of van op gelijke hoogte te maken :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_102401786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Nervosity het volgende:
Hieronder nog wat dan maar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

[ afbeelding ]
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
  maandag 26 september 2011 @ 16:20:48 #9
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401837
quote:
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
Haha nee, oudere foto ;) zal wel even kijken of ik nog wat anders heb en meteen voor oh_oh een op hoogte maken ;) (als ze het tegen mij had)
pi_102402310
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:04 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
In mijn woonkamer _O- _O-
pi_102403122
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Meen je dat nou?! Ik kom eraan met Diever en Joy! Ik vind ze echt geniaal! :)

Kun je je geld mee gaan verdienen.
pi_102404317
Haha ja gewoon beetje kloten met een achtergrondje. Wil nog wat lampen/flitsers kopen..is wat mooier. Dit is gewoon met daglicht. En eigenlijk is mn lens er ook niet echt handig voor, moet een heel eind naar achteren toe.
pi_102404725
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

:o

Ik vind ze echt het inlijsten waard O+
pi_102404736
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:07 schreef Nervosity het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn hond(je), Shiva.
Shiva is cute! O+
pi_102405532
Nog wat

pi_102405653
quote:
Ik zeg, neem contact op met Pedigree (of watvoor hondenmerk dan ook) zo, hup, de reclamecampagnes in!
  maandag 26 september 2011 @ 19:20:27 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102408482
Hoi! :)

Ik ben dit weekend verliefd geworden op een hondenras, namelijk:

Toller O+

Ik heb toevallig op een aantal sites gekeken naar eigenschappen van allerlei honden en deze hond rolde steeds als een van de besten uit voor mij. Ik hoor echter ook berichten dat voor een eerst hond deze niet zo geschikt zou zijn? Het eerste jaar schijnen ze erg druk en je moet ze ook goed trainen, maar als dat lukt lijken het ideale speelkamaraadjes. We hebben wel al 3 katten (en 2 nijnen), hoe gaat dat samen?

Natuurlijk gaan we niet meteen een kopen, maar eerst informeren en kijken bij fokkers e.d. Nooit over 1 nacht ijs met huisdieren... :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 20:55:30 #18
176471 oh-oh
pi_102413617
Ik ken een paar tollers en ze maken hun naam waar, ik vind het maar gekke druktemakertjes.
Die eerste foto van Nacho is geniaal , doe mij daar maar een dinges van Multi O+ O+ O+
( Groucho Marx )
pi_102414431
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
  maandag 26 september 2011 @ 21:10:47 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102414675
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 21:21:31 #21
176471 oh-oh
pi_102415322
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D

( Groucho Marx )
pi_102415458
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
  maandag 26 september 2011 @ 21:25:35 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102415587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Wat vind je van de andere Retrievers dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_102415850
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach... Bobje lijkt op onze Boris is het niet? * Boris is ook alweer 9 maanden dood *
  maandag 26 september 2011 @ 21:35:29 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102416218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat he ;)

Verder wil ik wel beginnen met een pup. Ik ben zelf door nare ervaringen (3x gebeten) van sommige hondentypes nogal bang geworden. Dit is er overigens met de paplepel ingegoten, want mijn ma zei meteen al dat ze niet langs komt als we een hond los hebben lopen en die schijt in dr broek van de meeste honden :P Slecht gedrag ligt vaak aan de baasjes/opvoeding, dus een pup is de kans om het zelf goed te proberen (en dat zal echt niet makkelijk zijn). Daarom dus puppycursus en meer...

Het lijkt mij voor de katten (3) en de hond zelf ook fijner als ze nog van gelijke grootte zijn wanneer ze aan elkaar wennen, maar daar kan ik naast zitten. Het laatste waar ik op zit te wachten is constant ruzies tussen onze huisdieren, dus daar wil ik dan ook uitgebreid naar informeren.

En inderdaad, ik kan qua formaat ook niet iets vinden wat mij meer aanstaat dan deze. Misschien een Border Collie, maar van wat ik lees zijn deze iets minder vriendelijk richting andere dieren (katten?).

Edit/vraag - kan je bij vuilnisbakkenras ook nog een beetje afleiden wat voor hond het gaat worden enzo. Die rashonden zijn natuurlijk doorgefokt, dus daar weet je de positieve/negatieve punten overduidelijk. Maar, goed punt!

[ Bericht 1% gewijzigd door maniack28 op 26-09-2011 21:43:14 ]
  maandag 26 september 2011 @ 21:41:18 #26
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102416520
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Wat vind je van de andere Retrievers dan?
Die zijn allemaal groter, de Toller is de kleinste Retrieversoort. En ik mis bij die honden een beetje de klik... het is teveel hond en te weinig fluffy/lief/vriendelijk, als je snapt wat ik bedoel :P

Verder zijn deze soorten allemaal gevoeliger voor (erfelijke) ziektes/afwijkingen (behalve de flatcoated retriever... Dat zou dan misschien nog de beste optie zijn (wel een vrouwtje dan -> formaat.

Maar goed dat je het vraagt, hierdoor ga ik wel op zoek naar goede argumentatie ipv blindstaren op dat leuke koppie O+
pi_102418314
Met onze diesel gaat het heel goed, is nu ruim 2 jaar oud en nog altijd even enthousiast

ja hij is net met zijn poten tegen het raam gesprongen

anders ga ik alvast klaar zitten, dan kan de baas makkelijker de riem aandoen denk ik.

en na het wandelen liggen

Klik
Hoor ik daar een sluiter van een camera

Nee hoor ik ben echt niet liever lui dan moe

Eej baas kijk eens hoe lief ik ben, krijg ik nu een koekje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 26 september 2011 @ 22:45:17 #28
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_102420079
Bij de flatcoates komt dan weer Dilaterende cardiomyopathie (DCM) voor. Dat is bij een aantal honden [post mortem] vastgesteld in een aantal foklijnen, maar het vermoeden is dat meer honden er last van hebben. Het nadeel is dat het pas vastgesteld kan worden als de hond het al heeft, en de levensverwachting neemt flink af al ze het blijken te hebben. En wellicht hebben meer flatcoates hier last van [gehad], maar is dit nog niet, of nooit, vastgesteld.

Sowieso is iedere soort werkhond, zoals jachthonden [alle soorten] en bijvoorbeeld de herdershonden [zoals border collies, schotse collies] een hond waar je veel aandacht aan te besteden. Ze zijn ervoor gefokt om te werken en dat doen ze dan ook graag. Niet een uurtje per dag, maar meerdere uren.

Mijn langharige joekel is inmiddels 3, ze rent om de dag ruim een uur naast de fiets en iedere dag trainen we één tot anderhalf uur met apporteren. Bovendien gaan we op de dagen dat we niet fietsen, zwemmen. Ze heeft dus een conditie om U tegen te zeggen, en dat is niet alleen leuk voor haar, maar ook voor ons. Doen we dat niet, dan wordt ze lastig in huis en net als een klein kind gaat ze om aandacht vragen... desnoods negatieve en zie je ineens je meubels onder je ogen vandaan geknauwd worden.

Maar daar hebben we dan ook bewust voor gekozen en dus sta je ook met je brakke kop op zondag op een grasveldje met een dummie te gooien... ook al heb je er na 5 minuten wel genoeg van en kan ze nog wel uren doorgaan.

Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.

Dus niet een keertje van tafel voeren, omdat dat wel een keertje kan. Na één keer weten ze verdomd goed dat ze kans bestaat dat ze misschien wel wat krijgen. Wat ze niet kennen, hoeven ze zich ook niet aan te leren, en jij dus weer af te leren.

Niet op de bank is niet op de bank... ook niet op een ander of omdat je dat zelf zo leuk vind als je grieperig op de bank ligt. Als het een pup van een kilo of 8 is, gaat dat nog wel. Maar als je duitse dog van 80 kilo bovenop je komt liggen, is dat misschien niet zo fijn.

Tot slot iets van mij als jachthondenliefhebber: als je met met een Toller [of wat voor soort jachthond dan ook] eventueel jachttraining wil gaan doen, bedenkt dan of dat een goede combinatie is met je katten en konijnen. Ik ken verhalen van mensen die thuis en een jachthond en een konijn hadden en dat ging prima. Totdat hun hond op de jachttraining een konijn moest apporteren en er mee ging spelen [omdat hij dat thuis ook altijd doet, maar op de training is het konijn al dood]. Op zich leuk, maar je krijgt een 0, omdat je hond niet netjes kan apporteren [en eventueel hard in de bek is/wordt] en het hele konijn aan flarden slaat/scheurt.

Mijn staande hond is gefokt om wild aan te wijzen, dat doen tollers [sowieso retrievers] dan weer niet, maar bij ieder konijn [dus ook die twee van mijn nichtjes in de tuin] kan ze urenlang 'hypnotiseren'. Dat wil zeggen dat ze ze echt letterlijk urenlang in stilstand staat aan te wijzen. Bij katten idemdito, ze jaagt ze thuis van de plaats af [eigen terrein], maar op een ander krijgen ze dezelfde 'hypnotiserende' blik als de konijnen. Met kikkers, jonge merels en egeltjes komt ze dan ook gewoon naar binnen... die zijn dan voor mij onder het motto: "kijk eens vrouwtje... zelf gevangen!".
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_102420424
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:

Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.

Onze Diesel luistert na 2 jaar zeer consequent trainen ook goed, enige wat niet kan is los lopen. want bij elk beest wat hij ziet ga hij op af.
in het bos durf ik hem dan ook zeker niet los te laten lopen maar aan een lange trainingslijn gaat het wel goed
pi_102420668
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.

Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
pi_102420991
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.

Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
en blijft je hond altijd in het zicht?
Want heel veel reeën en reekalveren worden aangevallen door loslopende honden.
terwijl de baas altijd zegt dat zijn hond niks kwaad doet :N
pi_102421292
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor. ;)
pi_102421324
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor. ;)
heel mooi, en het is inderdaad leuk als hij los kan.
pi_102421361
Het zijn er 4 :P de 5de is het oude opatje en die kan dus niet overal los.
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:17:00 #35
176471 oh-oh
pi_102427860
Die van mij kunnen ook overal los. En die gaan echt niet achter vee aan :D
( Groucho Marx )
pi_102427958
Die van mij wel. Konijnen/katten, oogkleppen op en gaan. En dus mag hij alleen los op het strand en in de afgezette bossen. Ben benieuwd bij een eventuele volgende parson russell die ik dan van klein af aan zou hebben of dat er goed 'uit te trainen' is.

Aan de andere kant, ik woon midden in Rotterdam, hij mag hier niet eens los.
pi_102428014
O ja, en bij oh-oh en de gang mag Diever ook los. :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:34:13 #38
176471 oh-oh
pi_102428236
Ja dan blijft ie wel bij zn matties :D
( Groucho Marx )
pi_102433871
Beheheh Bobje! :D Een Jack Russell? Heb je nog meer foto's?

Mijn hond loopt in het bos achter ons huis ook altijd los, vroeger 100 meter voor me uit maar de laatste jaren bijft ze wat meer in de buurt. Zo gauw er een konijn/fazant/ree is moet ze er achteraan, maar dat 'gun' ik haar dan ook, met geen grotere hobby dan jagen. Wanneer we dan naar een wandelgebied hier in de buurt gaan is ze ook wel een paar keer losgeweest maar dan ben ik haar continu in de gaten aan het houden of ze geen konijn o.i.d. bespeurt, dus dat is toch niet zo fijn wandelen, helemaal nu ze afgelopen zomer een paar dagen kwijt is geweest vraag ik me af of ze misschien een beetje aan het dementeren is.
Voortaan aan de lijn dus maar. ;(
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:28:59 #40
176471 oh-oh
pi_102437107
Bobje is idd een ouwe jr :D
Normaal zijn ze aardsvijanden trouwens, als hij in zijn tuin zit gaat ie tekeer tegen alles wat beweegt of geluid maakt, maar als we hem ergens anders tegenkomen zijn ze altijd vrienden, rare beesten :')
Nog wat Bobjes:

( Groucho Marx )
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:44:04 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_102437678
dat is met Gabber ook zo, niemand mag in zijn tuin, de buren mogen niet eens in hun tuin :o
Maar buiten is alles ok :?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:53:35 #42
176471 oh-oh
pi_102438080
_O- Bobje zit altijd achter zn hek als een dolle te keffen, dus mijn honden kunnen normaal gezien zijn bloed ook wel drinken, nu speelden ze zelfs na de wandeling nog gezellig samen in zijn tuin :')
Mijnes hebben dat vooral in de flat.
Honden die buiten hun beste vriendjes zijn moeten ze niet binnen in de flat tegenkomen, dan is het prijs :+
Met bezoek met vreemde honden spreek ik altijd buiten af, lopen we samen een rondje, en dan kunnen we zo naar binnen samen, geen enkel probleem ^O^
Ik weet zeker dat Noes en Gabber ook zo meegemogen hadden van ze hoor, zelfs van Kees :D
( Groucho Marx )
pi_102468607
Ja dat doen wij ook zo, sinds we dat van ome Cesar hebben gehoord. Werkt prima.

Even onze hondjes spemmen. Wij hebben 2 kruisingen.
Dit is Akkie, onze tank. Kruising Akita Inu (50%), Husky (vandaar de vlekkentong) en witte Herder. Hij is nu 2, poserende met zijn BFF Fleurtje.

Dit is Tinka, kruising zwarte duitse herder (50%), Hollandse herder en Groenendaeler. Ze lijkt op een Tervuerensche maar dat zit er voor zover wij weten niet in. Ze is 6 jaar.

Wij hebben bewust voor kruisingen gekozen i.v.m. ingefokte afwijkingen. Tinka heeft evengoed HD (waarschijnlijk vanwege alle herderlijnen) maar we hebben haar 3 jaar geleden laten behandelen met goudacupunctuur en sindsdien heeft ze geen medicijnen meer nodig.
Hier staat haar verhaal:
http://forum.deblijeekster.nl/viewtopic.php?f=15&t=417

Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 28 september 2011 @ 10:17:52 #44
176471 oh-oh
pi_102469608
Leuke hondjes O+
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven ;)
( Groucho Marx )
pi_102470188
Nou daar wordt verschillend over gedacht... Zonder hier een vette discussie te willen starten maar eigenlijk is geen enkel ras zonder erfelijke aandoeningen. Rashondenverenigingen hebben allemaal boter op hun hoofd, de overkoepelende organisatie ook want geld.
Zie hier de lijst van stichting dier en recht:
http://www.rashondenwijze(...)ssen-en-aandoeningen

Het beste is om in elk geval geen hond te nemen die "in de mode" is. Die worden dan ineens bij bosjes aangeboden met alle risico's van overfokking.

[ Bericht 14% gewijzigd door elvhenk op 28-09-2011 10:50:16 ]
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 28 september 2011 @ 10:52:31 #46
176471 oh-oh
pi_102470413
Ja nou ja, je moet gewoon je verstand gebruiken als je een hond koopt, daar gaan de meeste mensen al de mist in.
Ik heb 5 rashonden, waarvan 2 van een moderas, maar die zijn echt kerngezond hoor ^O^
( Groucho Marx )
pi_102471152
Ja gezond verstand is altijd een goed idee! ^O^
Maar vaak wordt een hond toch impulsief of met teveel emotie gekocht. Nou ja, is ook moeilijk om er zakelijk over te blijven.
  woensdag 28 september 2011 @ 14:41:56 #48
176471 oh-oh
pi_102477461
Vandaag in de stad:

Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
( Groucho Marx )
  woensdag 28 september 2011 @ 17:20:06 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_102482468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Leuke hondjes O+
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven ;)
wat zij zegt :)
stormy waters...
sailin'
pi_102482691
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
Haha, wat een gave karretjes B-)

Hier sinds 31 juli een hond (ook een Shiva! :o )... het was eigenlijk een opvangertje, maar we konden geen afscheid van haar nemen, dus is ze gebleven... tot grote blijdschap van een van onze katten, die he-le-maal gek van d'r is.

Mevrouw is al goed gewend en is flink aan het uitproberen wat ze bij ons wel en niet mag :D

Toeeeeeee.... spelen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')