Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?quote:Op zondag 25 september 2011 17:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
3 van de 5. 2 trutjes hadden geen zin
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu je het zegt! Jaquote:Op maandag 26 september 2011 16:01 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Een soort Daddy(Jeweetwel van Cesar Millan)
Hebben jullie de kerstboom nu al staanquote:Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Nervosity het volgende:
Hieronder nog wat dan maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.
[ afbeelding ]
Haha nee, oudere fotoquote:Hebben jullie de kerstboom nu al staan
In mijn woonkamerquote:Op maandag 26 september 2011 16:04 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
Meen je dat nou?! Ik kom eraan met Diever en Joy! Ik vind ze echt geniaal!quote:
quote:
Shiva is cute!quote:Op maandag 26 september 2011 16:07 schreef Nervosity het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn hond(je), Shiva.
Ik zeg, neem contact op met Pedigree (of watvoor hondenmerk dan ook) zo, hup, de reclamecampagnes in!quote:Op maandag 26 september 2011 17:56 schreef _Multiply86_ het volgende:
Nog wat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?quote:Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
Wat vind je van de andere Retrievers dan?quote:Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?
Waar wij naar op zoek zijn is:
- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst)
Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis.
Ach... Bobje lijkt op onze Boris is het niet? * Boris is ook alweer 9 maanden dood *quote:Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat hequote:Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenkendegene waar ik aan denk zijn weer te groot.
Die eerste foto oh-oh
Die zijn allemaal groter, de Toller is de kleinste Retrieversoort. En ik mis bij die honden een beetje de klik... het is teveel hond en te weinig fluffy/lief/vriendelijk, als je snapt wat ik bedoelquote:Op maandag 26 september 2011 21:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wat vind je van de andere Retrievers dan?
Onze Diesel luistert na 2 jaar zeer consequent trainen ook goed, enige wat niet kan is los lopen. want bij elk beest wat hij ziet ga hij op af.quote:Op maandag 26 september 2011 22:45 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Iedere hond kan je goed laten luisteren [ook de als eigenwijs bekend staande rassen zoals Beagles], maar dat kost je veel tijd en 10 keer zo veel geduld. Mijn hond is ook eigenwijs [raseigen, maar zij heeft dat nog 24 keer erger] EN ze vind dat ze soms ook een eigen mening mag hebben. Daar gaat heel veel tijd in zitten... en consequent zijn. Nee is altijd nee, ja is altijd ja, moeten is altijd moeten en niet doen is altijd niet doen. Zo simpel is dat.
en blijft je hond altijd in het zicht?quote:Op maandag 26 september 2011 22:57 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik zou zelf nooit voor een hond kiezen waarbij kans is dat ze niet los kunnen, dat vind ik toch het leukste..lekker wandelen in het bos waar ze los kunnen rennen. 1 van mijn honden kan nu ook niet meer los omdat hij een beetje doof en dement is, erg jammer. Gelukkig kan hij hier wel nog los rondscharrelen in de omheinde hondenvelden.
Mijn Peruaan heb ik ook genomen om mee te trainen, scheelt dat als je een keer wat minder doet, ze dat niet erg vinden.
heel mooi, en het is inderdaad leuk als hij los kan.quote:Op maandag 26 september 2011 23:10 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mijn honden blijven altijd in zicht ja.. niet iedere hond gaat achter beesten aan. Waar ik loop, zijn er ook konijnen. Ik loop ook regelmatig in een gebied met loslopende paarden en schotse hooglanders.
Die van mij gaan er niet achteraan hoor.
wat zij zegtquote:Op woensdag 28 september 2011 10:17 schreef oh-oh het volgende:
Leuke hondjes![]()
Dat kruisingen gezonder zouden zijn dan rashonden is natuurlijk een fabeltje, als je zelf met gezond verstand een ras uitzoekt zonder al te veel mankementen , en dan een pup kiest uit geteste ouders heb je tenminste nog iets in de hand. Bij kruisingen weet je helemaal niet wat dat kan geven
Haha, wat een gave karretjesquote:Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.quote:Op woensdag 28 september 2011 10:43 schreef elvhenk het volgende:
Nou daar wordt verschillend over gedacht... Zonder hier een vette discussie te willen starten maar eigenlijk is geen enkel ras zonder erfelijke aandoeningen. Rashondenverenigingen hebben allemaal boter op hun hoofd, de overkoepelende organisatie ook want geld.
Zie hier de lijst van stichting dier en recht:
http://www.rashondenwijze(...)ssen-en-aandoeningen
Het beste is om in elk geval geen hond te nemen die "in de mode" is. Die worden dan ineens bij bosjes aangeboden met alle risico's van overfokking.
Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierdquote:Op woensdag 28 september 2011 17:28 schreef gehotseflotst het volgende:
JaDa's dan ook wel weer jammer voor d'r, want het is een onzeker hondje en iedereen kijkt meteen naar haar ogen, wat ze best wel spannend vindt
Wat heb je een mooi duo!quote:Op woensdag 28 september 2011 09:35 schreef elvhenk het volgende:
Even onze hondjes spemmen. Wij hebben 2 kruisingen.
Whahaha, die foto is echt hilarischquote:Op woensdag 28 september 2011 14:41 schreef oh-oh het volgende:
Vandaag in de stad:
[ afbeelding ]
Oh noesssss, dezelfde ride, wat een blamage!!!
Wat een mooie Shivaquote:Op woensdag 28 september 2011 17:26 schreef gehotseflotst het volgende:
Hier sinds 31 juli een hond (ook een Shiva!)...
Ja, nog nooit zo'n boel onzin bij elkaar gezien...quote:Op woensdag 28 september 2011 22:53 schreef _Multiply86_ het volgende:
Die rashondenwijzer is sowieso dikke onzin.Bij sommige honden waar juist van alles mis mee is, staat er amper wat bij en rassen die wat gezonder zijn staat van alles bij wat bijna nooit voorkomt.
Dikke faal die hele rashonden wijzer.
In september 2010 is ze uit Spanje gekomen en geadopteerd, 31 juli hebben wij haar (in NL dus) opgehaald bij baasjes die niet meer voor haar konden zorgen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:54 schreef _Multiply86_ het volgende:
[..]
Ook uit het buitenland?of Nederlandse opvanger? Mooierd
Oh wat een geweldige foto's!quote:Op donderdag 29 september 2011 14:06 schreef elvhenk het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi dat alle honden met elkaar spelen in principe. De maat maakt niet uit, alleen voor de mensen.
Tinka speelde altijd met haar vroegere buurhondje. Dan deden ze het "trekspel" en Tinka had Shanti natuurlijk zo door de heg kunnen slingeren maar ze deed alleen voor spek en bonen mee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nou, ze ging er bijna vandoorquote:Op donderdag 29 september 2011 21:09 schreef oh-oh het volgende:
Vast niet zo erg als Kees dat was van Noes
Oh joh niet doen, ik kan er echt onwijs mee lachenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:31 schreef Belana het volgende:
[..]
nou, ze ging er bijna vandoor
maar nee, het was gelukkig niet zo erg nee
Ik blijf dat achteraf zo erg vinden
Die spanielquote:Op donderdag 29 september 2011 13:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Haha, dank jullie wel!En dat is ze zeker ook echt.
Eigenlijk heb ik nog een hondje. De hond van mijn oma, Astra, ook een Engelse Cocker is nu drie jaar oud. Ze zijn dikke vriendinnetjes en kunnen eigenlijk bijna niet meer zonder elkaar. Ze zien elkaar dan ook elke dag (worden samen uitgelaten) en zijn ongeveer 4 dagen per week de hele dag bij elkaar. Hier een foto van Astra & Luna de eerste week dat Luna bij ons was.
[ afbeelding ]
Astra heeft maanden gedacht dat ze Luna's mama was en werd daardoor ook schijnzwanger. Heel schattig!
en klopt het ook kwa eigen verwachting ?quote:Op vrijdag 30 september 2011 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Oh de Barsoi staat hoog op mijn lijstje
jah weet je nietquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:09 schreef oh-oh het volgende:
Oh niet ingevuld, chinese naakthonden zullen er toch niet uitrollen gok ik zo
Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 30 september 2011 08:21 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Die spaniel
net of ik de hond van mn zus zie.
Had even voor de grap een puppy test gedaan. (collega wil een hond en die had die test gedaan om te kijken wat er beste bij hem past.
Mijn top 5:
1) Amerikaanse Cocker Spaniel(83%)
Select 2) Engelse Cocker Spaniel(83%)
Select 3) Barsoi(78%)
Select 4) Pyreneese Herdershond(78%)
Select 5) Shiba Inu(78%)
Test te doen op: http://www.puppytest.nl/test.aspx
Uitslag klopt echt 100% bij mij
heb de engelse cocker spaniel
staan er al een aantal jah.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:41 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Heb je hier al eens een foto van je Engelse Cocker gepost? Ben erg benieuwdEn lijkt Astra (zwart/wit) of Luna (rood/zwart/wit) op de hond van je zus? Ze zijn beide Engelse Cockers maar Astra lijkt veel meer op een 'echte' als Luna. Ze hebben namelijk beide geen stamboom en komen gewoon van een nestje op een boederij.
Gister kwam ik heel toevallig ook een blauwschimmel (zwart/wit) tegen in het park waar we altijd lopen. Dat is echt heel toevallig want je ziet ze (hier iig) niet veel!
alleen je email adresquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor
ikquote:
Volgens mij heb ik het onmogelijke ras want de puppytest is nog steeds(5min) aan het bedenken wat voor mij/ons goed is hahaquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:48 schreef oh-oh het volgende:
Zit ik net die test in te vullen, de antwoorden zijn werkelijk nog debieler dan de vragen, moet je weer je gegevens invullen voor de uitslag, lamazitten hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |