abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102779930
Pfffff wat een vocabulair hebben die honden van jullie, de mijne kende alleen "beestjes!" voor de appetijtelijk ruikende cavia die ik ooit had en bij "naar het bos!" begint er na 13 jaar ook soms een belletje te rinkelen.
pi_102782677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?
Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
Ik hoop zo dat we hem nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar O+
Klopt, ik woon in de provincie Groningen. Maar we waren lid van de Braccoclub en daar kwamen we Q weleens tegen tijdens georganiseerde wandelingen/dagen :D We zijn nu geen lid meer, maar hebben nog steeds goede contacten met veel mensen uit de Braccowereld :)

Met Meira, onze vorige hond, kon ik het woord park niet noemen, dan werd ze helemaal gek. Dus als we het er thuis over hadden noemden we het maar bos :) Verder kent Luna natuurlijk de bekende woorden als 'eten' en 'koekje' :P En ook zij herkent namen van mensen die hier vaak over de vloer komen en de namen van haar hondenvriendjes in het park!
pi_102797863
De hond van mijn ouders kent ook al haar knuffels bij naam: beertje is eigenlijk een koala zonder ogen en neus meer ( daar sabbelt en slaapt ze mee, heb ik toen ze pup was mee uit Australië genomen ) roetje kangeroo knuffel, snoopy half uitelkaar vallend lapje knuffel wat ooit snoopy was, popje gebreide oude pop die ooit door oma is gemaakt <3 bal, touw, pluto die waren we heel lang zoek in de tuin, na maanden gevonden moest ie in de wasmachine. En ze heeft nog meer knuffels die liggen in het volkstuinhuisje. Skip kent veel mensen en plekken van naam :-)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_102797871
Ow ja @ oh-oh
Beertje is tot Skip als Muis tot Chico
:-D zegt genoeg dacht ik zo
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:38:16 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102804065
Arme Chico is al een week muisloos, die gaat blij zijn maandag <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_102804914
voor kyra had ik 3 honden
een kruising beagle/cockerspaniel
kruising herder doberman
en een waarvan we niet wisten wat t allemaal precies was
maar die 3 waren altijd samen, beste maatjes.
Die herder doberman was zo slim, als ik zei, waar is je riem, ging ze hem gelijk zoeken.
als ik zei, ow heb je al eten gehad, rende ze de keuken in en ging ze voor het keukenkastje zitten en echt alleen concentreren op het deurtje, keek niet om tot ik t deurtje open maakte om eten te pakken.
Een keer was ik vlees aan het snijden, en ze zat naast me in de keuken alles te volgen, en ik zei tegen mijn vriend, ja ze houdt graag alles in de gaten, stel je voor dat er wat valt.
Moment dat ik zei, VALT, keek ze op de grond om te zoeken waar. Was echt grappig.

Mis haar nog steeds, die andere 2 ook maar deze had echt een speciaal plekje omdat het zo'n clown was ;(
pi_102809512
O+

Nou doeeeeei
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:53:33 #183
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_102821999
Tijdje niet meegelezen maar ik ga mijn leven weer beteren 8)7
Mooie foto's en mooie verhalen weer.

Fijn dat jouw honden weer gezellig met z'n 2en zijn Belana ^O^

Ik vind Blue (?) prachtig O+
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:07:27 #184
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_102822752
Nog een paar gouwe ouwe van Bob, Phoebe en stiefdochter O+

Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
pi_102824680
Maes, wat heb jij een leuke stiefdochter!
En lieve hondjes ook! O+
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 11:07:48 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_102837823
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
stormy waters...
sailin'
pi_102848825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:07 schreef Belana het volgende:
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
Zitten er nog weleen paar in de buurt :http://www.puurnatuur.nl/html/product_detail.php?p_id=299 Anders Tannetje Koning bellen ,die crost heel Nederland in de rondte voor titerbepalingen.Misschien doet ze op korte termijn iets bij jullie in de buurt.
pi_102849099
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen? Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_102849922
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen?
Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
Onnodig vergiftigen/overenten van je huisdier.
Uit de link:
De antilichamentiter van ieder dier zou jaarlijks moeten worden bepaald en het vaccinatieschema aangepast naar gelang de leeftijd, levenswijze (bijv. veel zwemmen), omgeving en titerwaardes van het dier.
Dit jaarlijkse ‘Vaccinatie-interview’ zou onderdeel moeten worden van de jaarlijkse check-up en hoeft niet noodzakelijk gevolgd te worden door een vaccinatie.
Dierenbezitters zouden middels nieuwsbrieven en informatiebulletins op de hoogte gehouden moeten worden gehouden van de verschillende ziekten, nieuws op het gebied van vaccinaties, risicofactoren en de negatieve bijwerkingen van vaccins zodat dierenartsen in samenspraak met -bezitters tot een gedegen entingschema kunnen komen, dat past bij het individuele dier.

Inenten op maat dus,en niet jaarlijks of 2 X maal per jaar een cocktail inspuiten.
pi_102850218
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.

Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt? :?
pi_102850966
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 18:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.

Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt? :?
Zoals je het beschrijft zal het geen waterdicht verhaal zijn als er te weinig antilichamen zijn .
De test word uitgevoerd met behulp van een bloedsample en een controlestrook in een oplossing.
Aan de hand van de controlestrook die dus antilichamen registreert kan je aflezen of op dat moment
ingeent of 1 tot 3 jaar gewacht kan worden .
Titerbepaling werkt ook niet voor alle ziekten ,Weil bijvoorbeeld dus dat is dan toch aan de eigenaar om dat wel of niet te doen.
Meningen daarover verschillen ook nogal aangezien er vele soorten Weil zijn,en niet allen in de vaccinatie zijn opgenomen en of de desbetreffende hond een risicofactor is .
Zwemmen in buitenwater en dergelijke.
pi_102852755
Oke, dus het geeft meer een idee over de mate waarin de hond beschermd is, en aan de hand van daarvan beslist de eigenaar/dierenarts dan of het nodig is om nog in te enten?
  zondag 9 oktober 2011 @ 17:13:16 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_102880058

Lenna, m'n iets meer dan 4 maanden oude Podenco/Basset Griffon Vendeen-kruising

[ Bericht 13% gewijzigd door Perrin op 09-10-2011 17:30:57 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:26:47 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102887444
Oh weer zo een heerlijke podencomix O+
We kwamen vandaag ook weer een juweeltje tegen :D
Kleine meisjes worden groot:

Podencomix:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:36:40 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_102888207
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 20:26 schreef oh-oh het volgende:

Podencomix:
[ afbeelding ]
Haha, ja dat is er duidelijk een :P wat een harige muppet :D
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_102937850
Leuke foto's allemaal :). Ik zal zo wat foto's van mijn puppy hier posten.

@Belana Ik herken het park op je foto's. ;)
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:02:40 #197
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_102938588
Zaterdag hebben we onze pup dan eindelijk opgehaald!
Hieeeeeeeeer is Koda!

Binnenkort meer foto's, maar had nog wel wat vraagjes..
Koda is een bruine labrador retriever zoals je ziet, en wij willen erg consequent zijn wat betreft zijn opvoeding. Nu weten we van kenissen dat ze opzich makkelijk opvoedbaar zijn, alleen hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Koda is 6 weken oud en eet nu sinds 1 week vol op brokjes en hij is redelijk groot. Met zindelijk maken zijn we redelijk goed op weg, alleen met de benche gaat het nog niet zo als we willen. We weten dat het er bij hoort dat hij snachts piept en jankt, maar wat kunnen we dan het beste doen? Ik ga nu namelijk redelijk vaak (2-3x per nacht) naar beneden en daarvan laat ik hem dus 1 of 2 keer uit om een plasje te doen, wat die dan ook netjes doet. Sommige mensen zeggen je moet hem geen aandacht geven en gewoon laten janken, maar stel nou dat die daadwerkelijk moet poepen of plassen? Ik zou graag horen wat jullie zouden doen!
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_102938931
Dit is Saartje, nu 9 weken oud :)

pi_102940697
te lang hier onze Ronja niet meer gepost, en alle andere lieverds bekeken :@

deze had ik nog van de vakantie afgelopen zomer

met leuk commentaar van pices op fb

en hier wordt ze aangevallen door zwaluwen, wat ze uiteindelijk prachtig speelgoed vond... (nee ze heeft er geen te pakken maar naar happen is ook al leuk!)
pi_102942123
Ow wat is Koda inimini, vind het helemaal niet op een labrador lijken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')