Klopt, ik woon in de provincie Groningen. Maar we waren lid van de Braccoclub en daar kwamen we Q weleens tegen tijdens georganiseerde wandelingen/dagenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 12:50 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh echt, jij woont hier niet in de buurt toch?
Ik ken Q en zijn baasje al jaaaaaaaaaren van wandelingen, als jij hem online kent heb ik wel wat foto's die je door mag sturen.
Ik hoop zo dat we hem nog een paar keer gaan tegenkomen dit jaar
Zitten er nog weleen paar in de buurt :http://www.puurnatuur.nl/html/product_detail.php?p_id=299 Anders Tannetje Koning bellen ,die crost heel Nederland in de rondte voor titerbepalingen.Misschien doet ze op korte termijn iets bij jullie in de buurt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:07 schreef Belana het volgende:
damn! Zit er hier 1 dierenarts in Hoorn die aan titerbepaling deed, is ze ermee gestopt!
Onnodig vergiftigen/overenten van je huisdier.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:14 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van die titerbepalingen?
Ze meten dan toch alleen de antilichamen tegen een bepaalde infectie in het bloed?
Zoals je het beschrijft zal het geen waterdicht verhaal zijn als er te weinig antilichamen zijn .quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het (onnodig) vaccineren van honden. Maar wat ik niet begrijp aan die titerbepaling, is dat ze op die manier alleen antilichamen kunnen meten. En niet de geheugencellen die bij het optreden van een infectie kunnen zorgen voor de aanmaak van nieuwe antilichamen.
Met andere woorden: zelfs als uit de titerbepaling blijkt dat een hond te weinig antilichamen tegen bijvoorbeeld hondsdolheid heeft, betekent dit niet dat de hond niet meer beschermd is tegen hondsdolheid. Want bij een infectie met het virus kunnen de geheugencellen zorgen dat er weer antilichamen worden gemaakt.
Of wordt voordat de titerbepaling wordt gedaan een beetje virus ingespoten ofzo zodat er een reactie optreedt?
Haha, ja dat is er duidelijk eenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |