abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102388862
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 38

23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_102389033
Kaarr wat heftig allemaal en wat onwijs k*t dat je nu gescheiden bent van je mannetje :* Hoe is hij de nacht doorgekomen?

Hier eindelijk weer eens een goede nacht gehad!! Maar heb net wel de huisarts gebeld voor een afspraak en word over een uur al verwacht. Het gaat mij vooral om de oortjes en verder de algehele onrust bij Sarah.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 26 september 2011 @ 08:50:02 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102389152
Kaarr, wat rottig! Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en is het snel opgelost.
Heel veel sterkte :*
pi_102389276
Jeetje Kaarr wat heftig allemaal zeg! Hoe is het nu met hem? En met jou? Het lijkt me zo verschrikkelijk je kleintje achter te moeten laten :*

MP, fijn dat de nacht goed ging, maar ook zeer slim om toch naar de dokter te gaan. Ben benieuwd naar de uitkomst. Succes zo!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102389868
Sterkte Kaarr! :*

Cas heeft ons een goede nacht gegeven! 19:30 / 01:00 / 05:30. Heeel fijn! O+
pi_102391346
wat heftig om van je kleine ventje gescheiden te zijn Kaarr :* hopelijk knapt Linus snel op en mag hij snel mee naar huis
pi_102391524
Nou wij zijn bij de HA geweest. Lichamelijk onderzoek was goed. Longen schoon, oortjes schoon, buikje zacht.. En ze was me een partij blij en leuk daarzo en dan ga ik vertellen dat ze zoveel huilt en slecht slaapt... De arts zei nog ze maakt geen zieke indruk.. Ik zeg nee het ene moment gaat het eigenlijk goed maar het andere moment is het ellende en is ze echt heel sneu. Ze probeerde het op een fase te gooien en daar moeten we weer doorheen.

We moeten het nu nog een week aankijken en over een week heb ik weer een afspraak. Hopelijk zet het partoon van afgelopen nacht zich door, daar worden we gelukkig van :) En nu ligt ze in de wandelwagen te slapen :)
pi_102391603
Toch fijn dat je dan even geweest bent MamaPurk, heb je dat ook gewoon uitgesloten
Hopelijk zet dit patroon zich door!
pi_102391688
ja maar ik voel me dan wel een beetje zo een aansteller ofzo dat ik daar met een blij kind kom en denk dat er iets niet helemaal goed is... Maar gelukkig nemen ze me op zich wel serieus, in ieder geval voor mijn gevoel ;)

Hoe is het met Jelle, slaat de AB-kuur al een beetje aan?
pi_102391776
Gefeliciteerd Kaarr met Linus! En wat ontzettend rot dat je mannetje naar het ziekenhuis moest.
MP goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wat een heerlijke dame, een blij ei zijn bij de dokter hihi.
Cyntiaa dat klinkt als een heerlijk nacht.
Mrien hoe gaat het met Jelle?

Floris kwam om 22.30/02.00/04.00/06.00/09.00 dus mams is nu een beetje moe, strakjes misschien wel tijd voor een siësta :O
pi_102391894
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:07 schreef MamaPurk het volgende:
Hoe is het met Jelle, slaat de AB-kuur al een beetje aan?
Volgens mij niet }:| tenminste..gisteravond was het weer veel huilen en grijpen naar de oortjes. Vanmorgen ook alweer. Kijk het ff aan maar anders neem ik wel weer contact met de huisarts/kno-arts op
Hoop dat hij vandaag weer wat vrolijker en minder hangerig is
Vannacht ook 3 keer wakker ofzo :O

Zwaar is dat dan he Liedje. Ik hoop straks ook even mee te kunnen slapen, maar dat wordt hier steeds lastiger met 2 kinderen ;)
pi_102392059
Zo zat ze net heerlijk te slapen, nu is ze dus alweer klaar wakker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 september 2011 @ 11:31:53 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102392318
Kaarr hoe is het met de kleine? :*
Rayen 2½ jaar!
pi_102393827
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:10 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Gefeliciteerd Kaarr met Linus! En wat ontzettend rot dat je mannetje naar het ziekenhuis moest.
MP goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wat een heerlijke dame, een blij ei zijn bij de dokter hihi.
Cyntiaa dat klinkt als een heerlijk nacht.
Mrien hoe gaat het met Jelle?

Floris kwam om 22.30/02.00/04.00/06.00/09.00 dus mams is nu een beetje moe, strakjes misschien wel tijd voor een siësta :O
Het is prima weer voor een siësta ;)
pi_102395057
Bedankt voor jullie lieve woorden O+

Ik heb vanacht als een blok geslapen. Vanochtend om 8.30 naar Linus gegaan. Toen we binnenkwamen gaf ie meteen over. Maar hij had geen sondevoeding en dat zouden ze misschien doen als hij alles zou blijven uitspugen. En gelukkig had hij die nacht 2 flessen gedronken en niet uitgespuugd. Om half 6 had ie iets gespuugd en toen we binnenkwamen had ie gal gespuugd.
De fles van 8.30 is er ook ingebleven. Er is net een foto gemaakt van zijn maag/darmen en straks wordt er nog bloed afgenomen. Om half 5 hebben we een gesprek met de kinderarts. Hopelijk hebben ze dan al de uitslagen.

En zo verandert je kraamweek in een "op-en-neer naar ziekenhuis" week. Zo raar...
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  maandag 26 september 2011 @ 13:01:20 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102395220
Lekker dat je goed geslapen hebt, dan heb je ook weer energie opgedaan om er voor Linus te zijn.
Wel goed dat ze direct het onderzoek goed aanpakken.
Maar het lijkt me inderdaad een heel vreemd gevoel als je pas je kleintje hebt gehad en je lekker instelt op je kraam/kroel week en dat er zoiets gebeurd. :{
Ik ga duimen dat het allemaal voorspoedig gaat en dat er snel iets concreets uit het onderzoek naar voren komt
Rayen 2½ jaar!
  maandag 26 september 2011 @ 13:09:40 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102395526
Kaarr proficiat met Linus allereerst. Wat heftig dat ie nog zoveel overgeeft! Zorg dat je goed je rust pakt tussendoor, hopelijk is er snel duidelijkheid hoe of wat :*

MP, fijn dat je toch even bent gegaan. Hopelijk knapt Sarah snel op, toch vervelend voor zon kleintje als ze zich niet lekker voelen.

Hier is Seth overdag met van alles bezig, behalve met slapen. Op dit moment is hij vanaf 8u wakker en heeft hij welgeteld een half uur gepit. Hij is er verder super vrolijk onder, totdat hij dadelijk (ik gok half uurtje) helemaal afgebrand is. We zullen zien :D Hij is ook zo aan het kruipen, pakken, voelen en proeven. Ik zou zelf ook niks willen missen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102396134
Kaarr, wat een omslag zo ja. Ben je lichamelijk wel weer een beetje in staat om op en neer te gaan?

Bartje is de laatste tijd ook meer wakker. Vanmorgen heb ik voor het eerst babymassage gedaan met hem. Hij vond het wel leuk, was ook erg ontspannen(dus ben twee keer ondergeplast), en hij is nu net pas in slaap gevallen.

De overstap borst/flesvoeding gaat ook wel goed geloof ik. Hij drinkt vaak eerst bij mij, en indien nodig krijgt hij nog wat kv erachteraan. Vooral 's avonds is het nodig lijkt het, al slaapt hij nu wel weer veel langer door 's ochtends, en dat is voor mij weer niet echt handig als ik morgen weer aan het werk moet..
Hij had net ook weer een poepluier, en ik heb het idee dat die nu ook wat veranderen, wat steviger en ze ruiken minder/anders...
pi_102396587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kaarr, wat een omslag zo ja. Ben je lichamelijk wel weer een beetje in staat om op en neer te gaan?
Lichamelijk gaat het goed met me (geestelijk wat minder). Ik moet mezelf wel in de gaten houden, tenslotte ben ik gewoon nog een kraamvrouw.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102397377
Kaarr wat heftig!! ik hoop dat ze snel vinden waar Linus last van heeft, zodat ze hem kunnen helpen.. arm mannetje... :* Succes met het gesprek vanmiddag. En alvast een tip: zorg ook nu voor je rust.. als Linus weer thuis is, dan heeft ie je waarschijnlijk hard nodig... :*

Mrien; is er al bekend wanneer Jelle alsnog geholpen wordt?

Sarah knapt dus weer wat op MP? of blijft het wisselend? Misschien toch tandjes dan? :* Lieff zoals ze daar ligt te slapen!

Seth en Bartje willen overdag ook niet slapen? Zo eentje heb ik ook, zterdag brak alles, wakker van 7 uur smorgens tot 19:30 savonds... met af en toe een hazeslaapje van 15 min... pffffffff... en dan mijn andere muppet er nog gezellig bij ;)

Liedje had een drukke nacht zeg! succes met je siesta! :*

Wickie: hoe is het nu met Wies? slaapt ze wel of niet op dr buik? en hoe is het met jouw been?

Van8 ging hier redelijk; kon alleen zelf niet meer slapen toen ik had bedacht even 1 keertje te kolven. (wil eigenlijk vrijdagavond even alleen naar de sporthal, dus dan is het wel handig dat er wat melk is). Liene lijkt wel wat te reageren op het inbakeren, snachts slaapt ze vrij goed. En toen ik dr net na het voeden weer inbakerde en op dr bedje heb gelegd, zag ik dat ze vrij snel rustig werd...
(een dutje in de box op wipper ofzo doet ze echt niet, alleen op mama/papa of ingebakerd in dr wiegje tot dusver).
Kijken of ze vandaag WEL een middagdutje doet langeren dan 30 min :) jullie horen het nog ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102397843
Kaarr hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met je mannetje. En denk goed om jezelf he :*

Nog meer overdag slecht slapende baby's, je zou toch denken dat ze uiteindelijk moe zouden worden en gewoon in slaap zouden vallen!

BJ wat fijn dat je maniertjes vind waarmee Liene rustig is en wel slaapt. Sarah hier heeft de eerste maanden ook alleen op de arm in de doek of in de wagenbak in de huiskamer geslapen!

Sarah lijkt op te knappen maar het is erg wisselend hoor. Net ben ik 3 kwartier bezig geweest haar slapend in haar bedje te krijgen... Ze valt dan wel binnen 5 minuten in slaap op mijn arm of naast mij op ons bed, maar zodra ze door heeft dat ik haar overleg in haar eigen bed dan is het wakker en gillen... Uiteindelijk is het gelukt, maar na een half uur was ze weer wakker en nu ligt ze te spelen hier in de huiskamer. Ook wel eens leuk en rustig, spelen zonder dat je grote zus om je heen springt ;) Nu slaapt ze waarschijnlijk eind van de middag wel weer even, maar ik blijf het lastig vinden dat de meiden nu precies om elkaar heen slapen... Ik weet dat ik me daar bij neer moet leggen en dat het vanzelf weer anders word maar toch vind ik het lastig. (ik blijf ook maar vergelijken en J was zo een makkelijke met slapen, daar hoefden we niet bij te blijven, die ging gewoon spelen in haar bedje tot ze in slaap viel..)
pi_102397935
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan.. O+ vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
pi_102398000
liene heeft een uurtje geslapen ongeveer, nu weer drinken, en dan hopelijk nog even samen een dutje doen, want Evie ligt er ook net in...

duim duim duim....
pi_102398069
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan.. O+ vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aan :) Als wij iets uit het vaste stappenplan vergeten worden we daar tegenwoordig door de oudste wel op gewezen ;)
Maar bij Saar lijkt het tot op heden nog niet veel effect te hebben, die lijkt zich idd ook niet over te kunnen of willen geven aan de slaap en helemaal niet als ze door heeft dat ze alleen is. (en voor iemand die altijd riep kinderen hoor in hun eigen bed heeft ze toch al wel heel erg vaak de nachten in ieder geval bij mij in bed doorgebracht ;))

Ik duim met je mee BJ.
  maandag 26 september 2011 @ 14:27:04 #25
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102398127
Seth heb ik ook even laten aanrommelen zojuist. Het duurde vijf minuten met zachtjes grommen, roepen, maar slaapt nu als een blok. Ik ben daar echt niet van, ik voel me daar rot onder. Maar goed, blijkbaar is het ff nodig ofzo?

Wellicht dat het de leeftijd is? Ik heb net teruggelezen dat we met Alexa rond deze tijd ook slaapproblemen hadden. Maar goed, ze zijn ook zo enorm druk bezig.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 26 september 2011 @ 14:29:32 #26
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102398218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
DIe rituelen zijn de bom!

Hebben we nu nog met Alexa: Dora kijken met een dekentje op de bank, boekje lezen en tandenpoetsen, slaapzak aan, voeten eten (moeten wij bij haar doen), knuffels pakken, kusjes geven, Seth een kus geven en slapen.

Met Seth is het slaapzak aan, naar boven, zachtjes praten en klein liedje, gordijnen dicht en op bed leggen.

Ik duim voor je BJ!
Alexa en Seth zijn lief
pi_102398405
Oh, en nog goed nieuws! Bartje moest vorige week voor een heupjesecho, en zijn heupjes zijn prima in orde! Ik had ergens niet anders verwacht, maar omdat het bij mijn vriend in de familie voorkomt moest het nagekeken worden..
pi_102400838
Kiek hem nou lachen O+
*knip*

[ Bericht 58% gewijzigd door Cyntiaa op 26-09-2011 19:32:27 ]
pi_102401089
ahhhh wat liefffff :) schattig!!

wat fijn dat Bartje zijn heupjes ok zijn!

en wonder boven wonder, Liene heeft naast mama in ons bed geslapen in dr inbakerdoek. En wordt nu weer wakker ;) nu dus lekker drinken...
en ik heb lekker liggen dommelen.
  maandag 26 september 2011 @ 16:12:08 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102401520
Ahh Cyntiaa, wat een snoepje. Die haartjes :D
pi_102401655
Die haartjes van Cas en het autopakje O+

Kaarrr, arme Linus ;( Hopelijk knapt hij snel op!

[ Bericht 36% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-09-2011 16:24:50 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 26 september 2011 @ 16:23:39 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102401951
Oh en wat sneu van je kleintje, Kaarr! Hopelijk zijn ze er snel achter wat het probleem is. Wel goed en alert gereageerd.
pi_102403652
Gefeli met Linus!

Tiekje, flessenpoep is ook anders en stinkt meer dan borstenpoep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102404117
Ach arme Linus... Hopelijk gaat t snel beter zodat ie weer naar huis kan!

Wat een schatje Cyntiaa!! Wat klein nog..O+

Vanmorgen met Sofie wezen zwemmen. Ze vind het heerlijk, en ik ook! Het was wel lastig. Anders staat er altijd in de kleedkamer een box, maar die was nu weg. Het was nu even moeilijk doen met aakleden. Al die andere baby's/dreumessen bleven zo lief en leuk liggen. Bij Sofie lukt dat echt niet meer. Ik heb mezelf dus eerst maar heel snel aangekleed terwijl Sofie over de grond scharrelde.

Ze lijkt ook het uitslapen niet meer leuk te vinden. Ze is de laatste week elke dag rond 8 uur wakker. Ik weet, nog best een mooie tijd, maar we waren 9.30 gewend. We moeten toch wat eerder naar bed (we werken beide onregelmatig waardoor we niet regelmatig vroeg eruit hoeven)
*poef* nu is het weg
pi_102404528
Kaar welkom met Linus en hopelijk mag hij snel naar huis
MP ook nog niet veel opgeschoten zo te lezen

Ean kwijlt al zo'n 2 wk heel erg veel en volgens mij voel ik 2 bobbels in haar mondje. Maar tandjes kan toch nog helemaal niet. Wel is vandaag heel erg uit haar humeur heel veel huilen. Verder slaapt ze al een week heel erg behalve vandaag dus
pi_102406525
Jeetje kaarrr wat naar dat Linus in t ziekenhuis ligt!
Hoop dat hij snel weer naar huis mag.

Hier ligt Eva alweer een tijdje te slapen. Had haar eerder vanmiddag in haar wiegje gelegd maar ze begon na een half uurtje te huilen. Dit huilen werd krijsen dus heb haar verschoond en uiteindelijk ook maar gevoed, ook al had ik anderhlf uur eerder ook al gevoed.
Ze drinkt ook best snel naar mijn idee, maar mijn borsten produceren dan ook wel zat.
Ik had haar eigenlijk een half uurtje geleden alweer moeten voeden, maar ze slaapt zo onwijs lief.
Nouja, ik maak haar zo maar eens wakker dan.

Ik merk aan mezelf dat ik best wel last van kraamtranen heb. Ik moet meerdere malen per dag huilen en heb gewoon geen puf. En ik wil zoveel!
Ik voel me veel onzeker en ik mis m'n kraamverzorgende enorm. Ik wou dat zij er nog was, al was t maar voor een paar dagen. Het gevoel van missen alleen al maakt me verdrietig. Belachelijk toch??!! Ik snap er niks van. Maarja, ik gooi t maar op de hormonen, maar leuk vind ik t niet.
Tralalalaaa
pi_102406942
Dank voor de lieve comments O+ Hij is zo lief nu met zijn gebrabbel!

FR, het kunnen best tandjes zijn geloof ik!

TAP, niet teveel willen hoor! Je moet lekker aansterken nu :*
  maandag 26 september 2011 @ 19:25:25 #38
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102408713
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Kaar welkom met Linus en hopelijk mag hij snel naar huis
MP ook nog niet veel opgeschoten zo te lezen

Ean kwijlt al zo'n 2 wk heel erg veel en volgens mij voel ik 2 bobbels in haar mondje. Maar tandjes kan toch nog helemaal niet. Wel is vandaag heel erg uit haar humeur heel veel huilen. Verder slaapt ze al een week heel erg behalve vandaag dus
nou... mijn moeder had met 3 maanden al tandjes, en mijn zus ook geloof ik... dus het kan best :P

Cyntiaa: O+ lief filmpje :)
TAP: Ik heb weken elke dag gehuild, terwijl ik echt niet het type daarvoor ben. Laat het allemaal gaan, en probeer te relaxen.

Vandaag met Larissa weer naar de fysio: ze krijste weer de hele boel bij elkaar, en we hebben maar direct een verwijzing naar een manueel therapeut gekregen.. Donderdag is de afspraak, ik hoop zo dat dit gaat helpen!

Conclusie van de fysio:
Oortjes staan niet gelijk door afplatting.
Larissa loopt heel erg voor qua ontwikkeling:
Ze is al eenkennig :')
Ze 'staat' al heel goed (niet de bedoeling eigenlijk, eerst kruipen is beter)
Ze zit ook erg goed.

Alleen qua buikliggen zit ze nog op niveau 1 zeg maar; ze wilt totaal niet op haar armpjes steunen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102412069
FR, het kan ook zo zijn dat de tandjes 'bezig' zijn maar nu nog niet doorkomen. Dat had Mette ook, die heeft dat rond de 4 maanden toen gehad. Uiteindelijk kwam de eerste net na de 6 maanden.

TAP, het is allemaal heel heftig nu joh, al die veranderingen en dan die hormonen.. heel logisch dat het er allemaal uitkomt. Probeer nu niet te veel van jezelf te eisen. Dat komt later allemaal wel weer. Zorg vooral voor kleintje en voor jezelf :*

Bj, lief dat je t vraagt. Wies ligt inderdaad nu definitief op haar buik. Ze slaapt dan als een roosje. We hebben besloten, vooral voor onze gemoedstoestand, een aerosleep te kopen. Dus via marktplaats eentje gevonden die nog helemaal mooi was. We kregen voor de wieg en kinderwagenbak erbij :)
Ga het er straks even opleggen.
Met mn been gaat het wel. Hopelijk gaat de pijn weer snel weg. Het is nu echt veel minder pijnlijk dan de vorige keer. Vandaag gelijk maar nieuwe steunkousen gehaald. Kunnen mijn kous en ik weer goede vriendjes worden.

BJ, slaapt Liene 's nachts nu op haar eigen kamertje?

Wiesje krijgt wel steeds meer krampjes, was even vergeten hoe ontzettend zielig dat is. Voor de rest gaat hier alles wel z'n gangetje. Zolang ik goed opletten dat ze niet blijft drinken terwijl ze last heeft, is het spugen niet overmatig.
pi_102413836
oo dat blijven drinken omdat ze krampjes heeft dat doet Liene idd ook, en dan erna spuugt ze ook wel wat...herkenbaar dus!
Fijn dat Wies op dr buik wel goed slaapt, wat fijn voor haar, en natuurlijk ook voor jullie... :*
En je been gaat dus redelijk...rottrombose :*

Liene slaapt snachts nog gewoon bij mij op de kamer in het wiegje, het lijkt de laatste tijd wel iets rustiger te worden met krampjes, als ik de infacol maar geef. En o ja, bijna te toevallig, maar ik heb grootmoeders tips doorgelezen en ben nu 2 kopjes venkelthee op een dag aan het drinken, en toeval of niet, sindsdien lijkt Lientje wel echt minder last te hebben van krampjes... :o

Morgen op bezoek bij het CB; bijna 6 weken. Ben benieuwd naar de stats. En wat ze van Liene dr navelbreukje zeggen. Evie had een enorme navelbreuk en die is spontaan hersteld. Maar Lientje heeft een andersoortige navelbreuk, zit een soort wormpje op... tis niet pijnlijk, maar blijft wel wat vocht lekken..Afwachten dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 21:41:04 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102416509
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:25 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aan :) Als wij iets uit het vaste stappenplan vergeten worden we daar tegenwoordig door de oudste wel op gewezen ;)
Maar bij Saar lijkt het tot op heden nog niet veel effect te hebben, die lijkt zich idd ook niet over te kunnen of willen geven aan de slaap en helemaal niet als ze door heeft dat ze alleen is. (en voor iemand die altijd riep kinderen hoor in hun eigen bed heeft ze toch al wel heel erg vaak de nachten in ieder geval bij mij in bed doorgebracht ;))

Ik duim met je mee BJ.
Bij sommige kinderen is juist het ritueel van belang omdat ze dan doorhebben dat het bedtijd is. Wijk je dan van het ritueel af, snappen ze niet dat het bedtijd is en gaan ze tegenstribbelen.

BJ fijn dat ze nog even geslapen heeft!
F_R Zowel Jan als geert hadden met 4,5 maand al tandjes, ik weet niet (uit m'n hoofd) hoe oud Ean nu is?

Geert is een zodra-je-me-neerlegt-ga-ik-huilen-ook-al-sliep-ik-al-fase. Vooral 's avonds. overdag wil hij nog wel slapen, in de wagen, box of ook z'n bedje tegenwoordig (al duurt dat nooit langer dan een uur ofzo). 's avonds wil hij alleen op mij liggen en zich in slaap drinken. Vrij vermoeiend, al neem ik het voor lief. Jan is ook al in z'n klittenbandfase :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102417411
Cynthiaaaaaaa ik heb je mannetje gemist :( gewoon weggeknipt voor ik online was geweest :P

Sofie lekker gezwommen :)

FR het kan idd nog wel duren hoor, ik denk ook al 2 maanden dat Sarah tandjes krijgt ;)

Tankgirl je meisje al zover voor in de ontwikkeling! hier ook zo een vlotte dame, niet altijd even handig hoor. (helemaal nu ze aan dingen zit waar ze neit aan mag zitten en nee en uhuh nog niet begrijpt..)

Wickie ik hoop dat je been snel opknapt :* en een :* voor je kleine meisje krampjes zijn zo zielig.

BJ wat grappig van die venkelthee, wij maakte Jaël haar flessen aan met venkelthee dat werkte ook goed tegen krampjes, nu wilde ik het bij Sarah weer deon maar dat werd me ten strengste afgeraden... Venkelthee schijnt niet meer te mogen omdat als ze epilepsie zouden hebben ofzo dan zou venkelthee dat kunnen triggeren... Nou ja Bij Sarah werkte de infacol prima dus de thee niet nodig gehad, wel geprobeert trouwens (ik sla adviezen ed. nog wel eens in de wind ;)) maar Sarah blieft geen venkelthee..

DJMO zou dat echt een fase zijn die zodra-je-me-neerlegt-ga-ik-huilen-ook-al-sliep-ik-al?? Dan kan het zijn dat Sarah die vorige week ook had.

Sarah ligt nu alweer lekker te slapen trouwens by the way, het tij lijkt gekeerd, de volgende keer ga ik eerder dreigen met HA bezoekjes dan weet ze opeens wel weer hoe het moet ;)
Ik ben zo blij dat het lijkt alsof ze zich nu weer een stuk beter voelt en happy is, ik hoop dat het zich zo voortzet!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:01:46 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102417762
Ik denk dat het idd een fase is MP; In het begin sliep geert zodra je hem neerlegde, maar nu hij wat meer en vaker wakker is overdag, veel nieuwe indrukken opdoet daardoor, is het alleen bij mama veilig bijkomen van de dag (denk ik dan he) Overdag ben ik ook meer met Jan bezig en moet hij me delen, hij is dus (ook) aan het clusteren. En ergens vind ik het ook wel aandoenlijk hoor, twee klittenbandkindjes :P ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:04:21 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102417911
Trouwens, waar the hell kun je babythee / kabouterthee kopen? Als geert een maand of tien is, wil ik wel eens wat anders gaan aanbieden dan de borst (ook al is het niet nodig) in de hoop dat Jan ook aan de thee wil als hij het geert wél ziet drinken.

-edit- bij onze supermarkt en drogist verkopen ze het dus niet, kunnen ze het niet bestellen ook, en ze kennen het niet eens :') )

pi_102418068
DJMO jij gaat er maar vast vanuit dat Geert het wel gaat drinken :P
Jaël dronk het ook nooit en nu komt ze regelmatig vragen om een kopje thee met melk ow en een koekje erbij natuurlijk O+

Van pickwick geloof ik heb je wel marshmellow thee geloof ik en kauwgomballen thee ofzo, bah :r Jaël drinkt gewoon rooibosthee met melk :)
  maandag 26 september 2011 @ 22:07:10 #46
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418082
DJMO, bij de natuurwinkel.
  maandag 26 september 2011 @ 22:08:22 #47
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418155
Albert heijn heeft ook wel kinderthee volgens mij.
  maandag 26 september 2011 @ 22:09:44 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418246
MP, waarom maak je haar flessen dan niet eens aan met Rooibosthee, dat kalmeert ook de darmen. Moet je wel de echte goede nemen, vind ik dan he ;)

pi_102418407
Ja das ook een idee Juud :) Misschien ga ik dat wel proberen, maar dan neem ik gewoon die van zonnatura :) Die drinken ik en Jaël namelijk ook.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:14:43 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102418516
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:07 schreef krijtlijk het volgende:
DJMO, bij de natuurwinkel.
zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.

MP: Geert is in alles het tegenovergestelde van z'n broer. Aangezien Jan thee weigert, ga ik er idd een klein beetje vanuit dat Geert het wel drinkt straks :P (vooral omdat dat (of water natuurlijk) het eerste zal zijn wat hij naast bv krijgt. Niet zoals Jan een roop-kindje gaat worden (siroop dus)

maandag 26 september 2011 @ 22:17:40 #51
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418687
Mijn grietje heeft volgens mij een klein eczeemplekje op haar wang. Precies op de zelfde plek waar het bij mijn oudste ook begon :{
Ze heeft trouwens een ontzettende zuigbehoefte, als ik haar wangetje wil insmeren vreet ze me bijna de zalf van mijn vingers, en als ze haar speen kwijt is dan voldoet haar knuistje op duimpje ook, zo schattig. Mijn oudste deed dat ook en dacht toen altijd dat hij honger had en die had ik om de 2 uur aan de borst. Maar zij drinkt netjes om de 4 uur, heerlijk.
Ze lijken echt precies op elkaar, ik zit nu ook al regelmatig te kijken of ik de eerste tandjes al zie, mijn oudste had ze met 4 en een halve maand al.
  maandag 26 september 2011 @ 22:17:53 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418697
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ja das ook een idee Juud :) Misschien ga ik dat wel proberen, maar dan neem ik gewoon die van zonnatura :) Die drinken ik en Jaël namelijk ook.
Ja, das om het even.... ;)
Ik heb de ervaring dat het bij onrustige baby's goed kan helpen, buikje tot rust, kindje tot rust.
  maandag 26 september 2011 @ 22:19:06 #53
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418760
quote:
12s.gif Op maandag 26 september 2011 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.

MP: Geert is in alles het tegenovergestelde van z'n broer. Aangezien Jan thee weigert, ga ik er idd een klein beetje vanuit dat Geert het wel drinkt straks :P (vooral omdat dat (of water natuurlijk) het eerste zal zijn wat hij naast bv krijgt. Niet zoals Jan een roop-kindje gaat worden (siroop dus)
De Tuinen weet ik niet, de natuurwinkel hier is gewoon een kleine supermarkt met alleen maar natuurlijk/biologische producten.
  maandag 26 september 2011 @ 22:21:43 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418900
Hier ook een eczeemplekje en ik krijg het nu na een week nog niet weg. Ik smeer het in met Weleda gezichtjescreme...

Mijn mupke kauwt de hele dag op haar vingers en al ze die niet in haar mond heeft dan is het wel een rammelaar of haar speen.... ze kwijlt ook enorm veel.
Wat wel handig is, als ze tegenwoordig in bed haar speen kwijt is, dan wil ze ook wel eens op haar hand of duim zuigen en zo (weer) in slaap vallen. ^O^
  maandag 26 september 2011 @ 22:34:11 #55
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102419541
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:21 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een eczeemplekje en ik krijg het nu na een week nog niet weg. Ik smeer het in met Weleda gezichtjescreme...

Mijn mupke kauwt de hele dag op haar vingers en al ze die niet in haar mond heeft dan is het wel een rammelaar of haar speen.... ze kwijlt ook enorm veel.
Wat wel handig is, als ze tegenwoordig in bed haar speen kwijt is, dan wil ze ook wel eens op haar hand of duim zuigen en zo (weer) in slaap vallen. ^O^
Probeer anders eens lanette creme, dat is volgens mij wel te krijgen bij de drogist en anders wel bij de apotheek. als je maar niks smeert met parfum er in zoals zwitsal ofzo.
Voor mijn oudste heb ik op een gegeven moment hormoonzalf gekregen maar toen ging het nog niet weg. Toen is er een wijkverpleegkundige langs geweest die gespecialiseerd was in huidaandoeningen en ik heb van haar een heel smeerschema gekregen en allerlei adviezen en toen ging het gelukkig beter. de huisarts weet er soms ook niet altijd wat van.
Ook voor in het badje het beste geen geparfumeerde zeep gebruiken, en zolang ze niet veel spuugt enzo dan hoeft ze ook maar 1 keer per week in bad eigenlijk.
Beetje drastisch advies allemaal, maar een beetje algemeen bedoelt voor iedereen die er wat aan heeft :)
  maandag 26 september 2011 @ 22:42:14 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102419943
Eh ja, t is een plekje bij haar hals ter zo groot als een 2 euro munt, valt dus nog wel mee.
We gebruiken alleen maar weleda producten voor haar, ze heeft verder ook een prachtig huidje, het plekje zal vast weer verdwijnen.
  maandag 26 september 2011 @ 22:50:39 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102420326
Hier ook al een in bed leg ritueel, voor een 3 maanden beeb dan.

Naar boven, schone broek (indien nodig), slaapzak aan, speen in de mond, popje in de handjes, toedekken met het dekentje, muziek olifant aan zijn staart trekken, slaap lekker lientje en een kusje.

Vervolgens loop ik naar beneden of rommel ik nog even boven, vaak moet ik nog een keer dr speen terugploppen en een aai over dr bol en kus, maar steeds vaker valt ze zo in slaap.

Ik vind dat reuze knap voor zo'n ukje. :)
pi_102426942
Wat een hoop zielige kindjes weer zeg, pfff. Sarah, Linus, Seth, Jelle en alle andere die ik vergeet :*
Eva is ook al een paar weken een onrustige slaper. Normaal werd ze 's nachts 1x wakker, zo rond 04.00. In het begin kreeg ze dan nog een flesje, maar inmiddels is dat niet meer nodig.
Nu wordt ze op de raarste tijden wakker, waarna wij haar uit haar eigen bedje halen en in de co-sleeper bij ons leggen. Vanaf dat eerste-wakker-wordt moment, blijft ze namelijk onrustig en om ons een hoop heen en weer lopen te besparen, leggen we haar bij ons.
Maar momenteel blijft ze onrustig, gedurende de nacht. Gemiddeld wordt ze rond 03.00 wakker en daarna is het feest. Ligt te draaien, te woelen, speen zoeken, huilen. Erg vermoeiend wordt het nu, maar ik heb geen idee wat we er aan kunnen doen.
We zijn begonnen met 1 schepje pap in haar laatste fles in de hoop dat dat wat meer verzadigd, maar dat maakt geen verschil.
Wel hebben we haar bedjes omgedraaid, omdat ik een lichte voorkeurshouding bemerkte en ik een afplatting wil voorkomen.
Ik ben nu geneigd de co-sleeper weer gewoon op te maken zoals het was en alleen het bedje op haar kamer, waar ze overdag in slaapt, zo te laten voor een maand.
Pffff, lastig, want ik wil ook niet teveel met haar zeulen.
Ze slaapt trouwens vanaf ongeveer 21.30 's avonds, krijgt een fles om 23.30 en slaapt dan tot 03.00. Die 5/6 uur zijn wel rustig.
pi_102427044
Buh, wat een nacht. Van 3 tot 5 samen met Wies krampjes opgevangen. Het zijn net weeen :')
Ook spuugde ze veel uit van de nachtvoeding. Arm meiske.

Gelukkig ging de voeding van net wel helemaal goed. Ze krijgt de krampen over het algemeen gelijk na de voeding.
Ze laat ook intens veel scheten, volgens mij heeft ze veel last van lucht. Misschien maar eens infacol proberen.

Oja zalf en eczeem, ik gebruik cematogrol (geen idee of je het zo schrijft). Die smeert makkelijker dan lanette.
pi_102427259
Pfff wat een nacht Danic en Wickie :*

Hier weer een goede nacht, half 8 gister erin, half 11 wakker gemaakt voor laatste fles, kwart over 7 wakker, ik schrok er zelf een beetje van dat het al zo laat was :D Maar ik heb zelf dus ook heerlijk geslapen! Het lijkt toch echt weer de goede kant op te gaan aan deze kant :)
pi_102427442
Oh wat fijn MP, zulke nachten wil ik ook wel :')
Helaas is het bij ons niet 1 nacht, maar al 2 weken op een rij :O
pi_102427539
Danic wat jij beschrijft was hier dus ook al een tijdje gaande en idd niet in haar eigen bedje willen en een en al onrust. En nu sinds 2 nachten dus weer okee! Hopelijk blijft het zo en hopelijk verbeterd het bij jullie ook snel :*
pi_102427724
:* Voor de slechte nachten!

Onze nacht was fijn, 19:30/02:00/06:40 O+

Straks lekker even naar de supermarkt, Woezel en Pip scoren voor een buurvrouw van mijn moeder. Zij is helemaal gek van dat stel, de baby wordt er dus mee overladen ;)
pi_102427869
zo...dat was korte nacht nummer 4, waarvan 2 kort vanwege bedrijfsuitje :P. Zo'n 14 uur slaap gehad. Het klopt ook wel redelijk met het 'oei, ik groei' boek dat we laatst hebben gekocht. Hij groeit ook als kool. Gisteren naar de fysio geweest en weer een aantal oefeningen gekregen. Evan werkt gelukkig redelijk mee.

Hoe moeilijk hij het ook heeft, op het aankleedkussen is het altijd feest :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:46 #65
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102428700
Ik kijk de laatste paar nachten gewoon niet meer op de wekker, dan weet ik niet hoe laat het is en hoe vaak ik wakker ben....en is het net alsof ik heel veel slaap :O

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb met er maar bij neergelegd dat ze me 's nachts nodig heeft, en ach daar ben ik tenslotte ook moeder voor geworden.
Het gaat vanzelf weer een keer voorbij en ik kan er toch niets aan veranderen.

Overdag is mijn mupke lekker aan het spelen, doet goede lange slaapjes, is vrolijk en zit lekker in haar vel, dat maakt wel dat het te handelen is om 2/3 keer per nacht wakker te zijn. :)

En we hebben zo'n beetje een schema, das wel lekker...ondanks dat ik het feit dat ik niet op de klok hoef te kijken voor voedingstijden echt ideaal vind...

06.30 wakker/borst, daarna nog een dutje een aankleden + spelen
08.30 weer naar bed
10.15/10.30, wakker/borst
12.30 slapen
14.30 wakker/borst
16.00 slapen
17.00 wakker/spelen
17.30 borst
19.00 badje (om de dag) daarna borst en naar bed
22.45 wakker/borst

en dan 's nachts 2 keer drinken ongeveer....
pi_102429987
Een :* voor de mama's met slechte nachten. Die hebben wij nu nog even niet.

Even een update van Linus: Hij heeft het vanacht heel goed goed gedaan. Alle voeding is er in gebleven *O*

Even ons moppie showen.

Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:54:23 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102430254
Fijn Kaarr, en wat is nu het plan?
pi_102430430
De kinderarts zal zijn/haar ronde wel weer doen en dan denk ik dat we weer een gesprek krijgen. We gaan zo weer heen en dan zullen we het wel horen.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102431221
zware nachten voor danic en wickie succes ermee
Hier een matige nacht na de fles van 20:45 in bed gelegd met in mijn achterhoofd die komt nog een keer. Om 02:00 was ik wakker en om 02:30 hoorde ik haar. Ze huilde niet maar was aan het brabbelen en dit heeft ze zo ongeveer de hele nacht elk uur gedaan en vanmorgen om 07:00 was ze niet wakker te krijgen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:39:25 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102431492
Ik hoor hier (nog) niet ;) , maar Kaarr wat een prachtkereltje! En fijn dat het de goede kant op gaat! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102431588
Kaarr wat een droppie en wat fijn dat zijn voedingen erin bleven
pi_102431836
Kaarr, wat een moppie zeg O+ Fijn ook dat het de goede kant op lijkt te gaan. Ben benieuwd wat de artsen te vertellen hebben straks.

MP heb je enig idee waar het vandaag kwam bij Sarah en waarom het nu niet meer zo is? Kan het ook door het herstarten met medicijnen komen?
pi_102431886
f_r: tandjes kan best hoor. Volgens mij zie ik bij Eva ook een wit puntje onderin. Maar echt kijken mag ik niet want dan moet die vinger opgegeten worden.
Verder doet ze veel :6 , maar dan met veel geluid en consumptie. Kwijlen was al lang, maar op het cb kreeg ik daar de uitleg voor dat de speekselklieren zich ontwikkelen, maar dat kindjes nog niet weten wat ze met dat speeksel moeten doen en het dus gewoon laten lopen.
pi_102432437
Vanmorgen toen ze eindelijk wakker was was ze wel weer vrolijk. Ik weet niet wat het gisteren was ze had ook wat verhoging. Ik hou het gewoon in de gaten volgende week moet ze naar CB ik kan zelf helaas niet mee dus vriend heeft de eer dit keer de 3e prikjes met haar te gaan halen.
Ik heb net de babycook voor het eerst gebruikt bruine bonen met appel heb ik gemaakt. Een paar porties kunnen mooi de vriezer in.
pi_102433431
F_r, bruine bonen worden afgeraden de eerste 9 maanden omdat dit best hevig is voor de darmen. Hoeveel volwassenen hebben geen last van hun stoelgang daarna?

Het introductieschema van Kleintjes is een mooi leidraad vind ik. http://www.borstvoeding.c(...)nederlands.html#meer
The way you rock'n'roll
pi_102433473
Ik dacht dat ook maar toch zie je ze overal staan en het cb raadde dit ook aan
pi_102433505
Tja, in de potjes van zes maanden zit ook vlees. Betekent niet dat het goed is om dit al met zes maanden te geven. Olvarit wil gewoon verkopen en maakt zich echt niet druk om de darmen van je kind ;)
The way you rock'n'roll
  dinsdag 27 september 2011 @ 12:52:37 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102433807
Oei, bruine bonen, ik zou ze niet geven. Als ik inderdaad kijk naar hoeveel last ik van bonen heb soms :X

Vanmorgen even naar het CB geweest voor een extra weging. Het was weer lekker verwarrend. De cb-assistent vond de curve 'een signaal' afgeven (niet steil genoeg). Dus wijkvpk erbij geroepen, en die vond vervolgens dat er geen probleem was. Hij is de afgelopen 12 dagen 250 gram aangekomen. Ze gaf aan dat ik gewoon moest doorgaan met wat ik deed. De hoeveelheden voeding zijn gewoon voldoende, en verder is hij alert en plast en poept hij goed. Over de kleine beetjes die meneer per keer drinkt zei ze dat zijn maagje wellicht nog een beetje moet oprekken.
Ik ga trouwens binnenkort eens een andere groeicurve aanmaken, dit is er een voor borstgevoede kinderen en ik ben nu bijna over op flesvoeding.

pi_102435219
Helaas heeft Linus zijn voeding van 11.30 er weer uitgegooid. Maar hij had zijn flesje nog niet helemaal op en de rest is erin gebleven. De kinderarts was intussen ook geweest en wilde zijn urine controleren. Het zou een urineweginfectie kunnen zijn, want daar kan je ook zo erg van gaan spugen. En er wordt weer bloed afgenomen om de waardes te bekijken. Hij moet zeker nog 2 dagen blijven.

Vanmiddag komt zijn grote broer weer thuis (was bij mijn ouders sinds zondag) en dan gaan we even bij zijn broertje kijken. Dat leek mij zeer verstandig dat weet dat zijn broertje niet thuis is maar in het ziekenhuis.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102435348
Aventura, 250 gram in 12 dagen is prima hoor. En als ik naar je grafiekjes kijk zie ik dat hij met zijn gewicht een mooi nieuw lijntje aan het volgen is en dat hij even iets minder hard groeit. Waarschijnlijk staan ze volgende keer weer helemaal in verhouding met elkaar. Ik denk dat je ne niet teveel zorgen moet maken, maar zou gewoon een keertje extra gaan wegen om te kijken of hij zijn nieuwe lijntje blijft volgen.
pi_102435554
Linus toch -O- Hopelijk vinden ze snel de oorzaak!

Mijn mini doet een reuze powernap! Slaapt nog steeds.. ziet er zo lief uit! O+
pi_102436755
Wat balen Kaarr!

Lekker zo'n reuze powernap Cyntiaa!

Hier een blij ei naast me op de bank, druk aan het "kletsen" en "lachen" O+. Maar een slaapje doen ho maar, net tijdens de boodschapjes gingen de oogjes even dicht maar zodra ik de drempel over was, was het dutje klaar -O- .
Hopelijk is hij morgen weer zo'n blij eitje, want dan mogen we naar het cb voor zijn prikjes. Ben benieuwd hoe hij daarop reageert.

Troeta, hoe is het met Mex en het hoesten? Nog geslaagd in Alexandrium?
pi_102436767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:50 schreef danic het volgende:
Kaarr, wat een moppie zeg O+ Fijn ook dat het de goede kant op lijkt te gaan. Ben benieuwd wat de artsen te vertellen hebben straks.

MP heb je enig idee waar het vandaag kwam bij Sarah en waarom het nu niet meer zo is? Kan het ook door het herstarten met medicijnen komen?
Ik vermoed idd de herstart van de medicijnen en we geven de medicijnen nu om 17 uur in plaats van om 9 uur 's morgens.. Misschien dat dat ook meewerkt we weten het eigenlijk niet en het blijft een gissen. Het neemt nog niet weg dat ze overdag ook nog hysterisch te keer kan gaan. En bij de manier waarop Saar intens huilt, lijkt 10 m inuten huilen vaak al een uur... Echt heel zielig is dat.
pi_102436893
Kaarrr wat een mooi mannetje O+
En wat vervelend dat hij toch weer zijn fles eruit heeft gegooid :*

Aventura, ik vind het ook geen schokkend lijntje, hij is gewoon slank maar groeit volgens mij goed genoeg. Vervelend he als ze op het CB elkaar tegen spreken, daar word je zo lekker onzeker van :*

Ik ben nu bij mijn ouders, de meisjes slapen hier vannacht want ik moet werken. Sarah is nu wandelen met opa :)
pi_102438725
Kaarr, wat een schatje zeg! En jammer dat hij de fles er weer uit heeft gegooid..

Aventura, 250 gram in 12 dagen is toch hardstikke goed? Maar als jij je er beter bij voelt kun je nog eens gaan wegen anders.

Herkennen jullie het toevallig ook dat jullie ukkies nog wel eens huilend wakker wordne, en dan ook gewoon weer doorslapen? Bartje ligt nu boven te slapen, en na een half uurtje hoorde ik hem huilen, maar toen ik naar boven wilde was hij ook alweer stil. Gisteren deed hij dat ook. Toen hij nog wel in de kinderwagen sliep dan haalde ik hem er bij dat huilen al snel uit, maar dit is natuurlijk wel beter voor hem...
Hij wil nu ook minder slapen in de kinderwagen, hij lag daar te piepen, en ik legde hem boven neer met zijn muziekje erbij, en toen dat afgelopen was hoorde ik een diepe, tevreden zucht, en hij sliep denk ik snel daarna..
pi_102438931
Tiekje, ik herken dat wel, Saartje doet dat ook, net of ze dan iets gedroomd heeft ofzo...
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:16:06 #87
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102439015
Ja, Olivia doet dat ook sinds een paar weken, vreemde gewaarwording in het begin :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:18:13 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102439109
Ltiekje, ik merk ook dat Lientje steeds meer gewoon in haar bedje wil liggen met slapen. Ze is gewoon blij en snel in slaap als ze daar ligt. Ze slaapt nog wel onderweg of in de kinderwagen, maar niet meer zo snel als eerst.

Huilen of piepen in de slaap horen wij ook wel eens, wij wachten nu 2 minuten, ipv meteen naar haar toe te lopen.
pi_102439190
Hier ook een meisje dat even kan huilen in haar slaap maar gewoon weer verder slaapt daarna. Ik wacht nu ook even voor ik er naar toe ga.
pi_102439213
Ja dat doen wij inderdaad. M'n vrouw wil wat sneller naar hem toe dan ik en het blijkt dat we er goed aan hebben gedaan om even te wachten.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:32:58 #91
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102439696
Hier klinkt het huiltje ook meestal net even anders dan dat ze wakker is... wat schriller zeg maar...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102440031
geen handen vrij om uitgebreid te reageren; maa ff spammen

en dr naveltje is aangestipt; wild vlees, moet nu een paar keer komen om dit te herhalen en dan verwachten ze dat het weg is.
pi_102440315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
geen handen vrij om uitgebreid te reageren; maa ff spammen
[ afbeelding ]
en dr naveltje is aangestipt; wild vlees, moet nu een paar keer komen om dit te herhalen en dan verwachten ze dat het weg is.
Dat had Cas ook, is inderdaad na een tijdje weg gegaan. Hij heeft nu een heel mooi naveltje!
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:54:49 #94
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102440540
Hier ook eentje die af en toe opeens huilt en daarna gewoon weer verder slaap. Wat ik lastiger vind is dat hij vaak ook even huilt als we hem in z'n bedje leggen. Eerder haalden we hem dan uit z'n bedje maar zo sliep hij overdag nooit lang. Nu we hem even laten huilen slaapt hij daarna vaak 3 tot 4 uur dus het lijk wel goed om hem even te laten huilen... maar toch vind ik het naar :{
Oude (on)bekende.
pi_102440614
Het is ook naar hoor... -O- Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp. *)
pi_102440618
mooie curve van Liene
Aventura ik zie toch wel dat hij zelf een lijntje aan het zoeken is. Maar als het je gerust stelt kun je hem wat vaker laten wegen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:01:14 #97
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102440806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het is ook naar hoor... -O- Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp. *)
Heeeeel herkenbaar! :')
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:01:51 #98
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102440828
Heel veel beterschap voor Linus :* Wat naar, zo'n klein jochie in het ziekenhuis :{

Ik lees hier trouwens alles mee, maar het lukt me nog niet om echt actief mee te posten. Hoewel we hier volgens mij een redelijk makkelijke baby hebben, heb ik mijn handen vol aan hem O+ Ik vind het heerlijk om te moederen, maar merk dat ik het moeder zijn soms ook wel heel heftig vind, de totale afhankelijkheid, de onzekerheid of ik het wel goed doe... Daarom is het ook zo fijn om hier mee te lezen, omdat zowel de leuke als de minder leuke dingen zo verschrikkelijk herkenbaar zijn *;
Oude (on)bekende.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:03:08 #99
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102440871
Ook weer heeeel herkenbaar :o

O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:07:02 #100
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102441014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het stomme is dat het er geen aanwijsbare oorzaak is. Als hij huilt van de honger, pijn, etc. klinkt het anders en dan halen we hem ook meteen uit bed. Eigenlijk zijn als z'n huiltjes heel goed te duiden, behalve dat huiltje bij het in slaap vallen... Je zou misschien kunnen zeggen dat hij dat huiltje "gewoon nodig heeft", maar klink zo akelig en gaat ook tegen mijn gevoel in :{
Oude (on)bekende.
pi_102441319
belde net m'n vrouw, blijkt dat ze de hele dag al met Evan op schoot zat tot 15 minuten geleden, toen ie wel even zin had om te spelen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:16:55 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102441368
Lientje gaat sinds kort jengelen als ze moe is en bijv aan het spelen is, heel handig, want ik weet exact waneer ze moe is.

Mevr_Mus, laten huilen druist ook tegen alles in, het is niet voor niets dat alles in je 'roept' dat je er iets aan moet doen.

Ik laat Lientje nooit huilen, troost haar altijd. Waarmee ik niet zeg dat jouw manier verkeerd is. Soms is ze ook wel eens moe en verdrietig in bed, maar als ik haar dan gewoon over haar bolletje aai, haar handje vastpak en zachtjes tegen haar praat, dan kalmeerd ze en komt ze tot rust. Zo kan ze toch in slaap vallen in haar bed, want op de arm pakken werkt dan niet, maar weet ze wel dat ik er altijd voor haar ben. Zodra ze echt hardverscheurend dreigt te gaan huilen pak ik haar wel onmiddelijk op.

Heb je een muziekdoosje? Vaak is dat genoeg afleiding om tot rust te komen en in slaap te kunnen vallen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:18:47 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102441452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef cleany het volgende:
belde net m'n vrouw, blijkt dat ze de hele dag al met Evan op schoot zat tot 15 minuten geleden, toen ie wel even zin had om te spelen.
Zo'n dag had ik vorige week, maar toen was het met huilen en kramp. Nergens anders als bij mij en dan ook zo nu en dan een brulbui. Vermoeiend als je ook nog andere dingen moet doen op een dag. Had je vrouw de rust en tijd om met hem te tutten en was ie verder wel goed te pas?
pi_102441484
Mw Mus; je baby slaapt 3-4 uur achter mekaar overdag!!?? en je hebt geen tijd om hier te posten? :) :+

ik heb mini ook op bed gelegd en hoop dat ze toch minimaal een uurtje slaap pakt. merk wel dat ze rustiger wordt van het inbakeren en zich dan sneller overgeeft aan de slaap.

ahh Cyntia; jij hebt dus ook ervaring met zo'n raar naveltje ;) Blij te horen dat het mooi weg is gegaan. :D

en ik vind, zelfs nu het een 2e is, laten huilen nog steeds moeilijk.. en doe dat ook alleen als ik echt zeker weet dat er niets aan de hand is. Dus gedronken, schone luieren, geen kramp etc..
(en dan nog vind ik het moeilijk... voorbeeld; Evie brandde zich gister aan een pan.. echt naar! en dus ben ik een poos in de weer geweest met troosten/ en koelen.. Liene heeft toen echt een half uur gehuild.. en ik vond dat echt moeilijk, maar was alleen en Evie dr probleem had echt even prioriteit..)
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:25:15 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102441701
Onze vent huilt bijna nooit, alleen als er echt wat is, dus hongerig, krampjes, vieze luier, etc. Ik ga altijd naar hem toe als hij huilt. Soms laat ik hem weleens piepen, soms als ik hem net in bed heb gelegd jammert hij een beetje. Dat duurt hooguit 2 minuten en dan valt-ie in slaap. Het is dan niet handig om hem te troosten; hij gaat dan niet slapen, maar zelfs lachen en hij wil dan weer spelen. En dat terwijl hij dan echt slaperig is (ik leg hem alleen te slapen als hij duidelijke vermoeidheidssignalen afgeeft). Het is trouwens schrikbarend hoeveel mensen het nog hebben over 'goed voor de longen' als het om huilen gaat. Dat mijn (schoon)ouders dat nog zeggen, oke, zo zijn zij vroeger geinstrueerd, maar dat leeftijdgenoten dit beweren: onvoorstelbaar!
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:26:29 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102441757
@BJ, hier ook zo'n naveltje, er kwam na een week of 4 nog steeds rotzooi uit. Aangestipt met zilvernitraat en toen is het mooi genezen.
pi_102441911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:26 schreef Aventura het volgende:
@BJ, hier ook zo'n naveltje, er kwam na een week of 4 nog steeds rotzooi uit. Aangestipt met zilvernitraat en toen is het mooi genezen.
dat heeft ze idd bij Liene ook gedaan, en volgende week moet ik even weer langskomen, wordt het ws nog herhaald.
pi_102444005
Bij eva is het naveltje ook aangestipt. Stompje viel er ook vrij laat af, op de 11e dag. Eva valt in slaap met één van ons naast haar bed. Soms moeten we een handje vasthouden. Maar ze is zo'n woelwater dat ze zonder ons op haar buik beland, gaat kruipen en vervolgens huilen omdat ze wil slapen, maar op haar buik ligt. Tja.....
pi_102444680
Ik herken het probleem dat ik geen tijd zie om hier te posten.
Vandaag naar het cb geweest en Jelle was goed gegroeid. Is nu bij een maand oud 58 cm en weegt 5090 gram. De arts was erg verbaasd om te zien hoe sterk hij al is in z'n nek. Maar hij houd dan ook graag alles in de gaten als hij bij iemand zit of op z'n buik in de box ligt.
Ben dus enorm trots op ons manneke!

Wel komt er donderdag iemand langs om uitleg te geven over inbakeren en dat voor te doen. Jelle slaapt namelijk erg moeilijk in zn wiegje. Slaapt vooral bij iemand in de hand op samen in slaap vallen in ons bed na de voeding is ook wel favoriet. Met name dat laatste ben ik niet zo van (mijn man slaapt dan ook wel echt heel diep).
Verder maakt hij wel z'n uren maar ik kan hem pas in z'n wieg leggen als hij heel diep slaapt anders gaan z'n ogen open bij aanraking met matrasje of na een minuut of 5 doordat hij met z'n armen zichzelf wakker houdt. Dus ik heb wel goede hoop op inbakeren..

En dan hoop ik zelf ook wat slaap in te kunnen halen wanneer hij slaapt en dus niet op mij ligt.. Maar qua tijd laat hij 's nachts tussen de 5 en de 6 uur tussen de voeding dus erg goed maar dat is dus geen effectieve slaaptijd voor mama
pi_102444802
hier helpt het wel vrij goed hb! wij gebruiken de pacco... :Y
pi_102446938
Ik baker Cas in met een lakentje, alleen zijn armpjes zitten ingebakerd :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:31:29 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102456113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:16 schreef Juud79 het volgende:
Lientje gaat sinds kort jengelen als ze moe is en bijv aan het spelen is, heel handig, want ik weet exact waneer ze moe is.

Mevr_Mus, laten huilen druist ook tegen alles in, het is niet voor niets dat alles in je 'roept' dat je er iets aan moet doen.

Ik laat Lientje nooit huilen, troost haar altijd. Waarmee ik niet zeg dat jouw manier verkeerd is. Soms is ze ook wel eens moe en verdrietig in bed, maar als ik haar dan gewoon over haar bolletje aai, haar handje vastpak en zachtjes tegen haar praat, dan kalmeerd ze en komt ze tot rust. Zo kan ze toch in slaap vallen in haar bed, want op de arm pakken werkt dan niet, maar weet ze wel dat ik er altijd voor haar ben. Zodra ze echt hardverscheurend dreigt te gaan huilen pak ik haar wel onmiddelijk op.

Heb je een muziekdoosje? Vaak is dat genoeg afleiding om tot rust te komen en in slaap te kunnen vallen.
Muziekdoosje hebben we en dat werkt zeker kalmerend, maar zodra het muziekje afgelopen is komt dat "slaaphuiltje"... Echt lastig vind ik dit soort dingen, het is echt zoeken naar een manier die voor Simon werkt en die voor ons ook goed voelt. Mijn gevoel, alle boekenkennis en de adviezen uit mijn omgeving spreken elkaar nogals eens tegen, erg verwarrend soms :')
Oude (on)bekende.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:29:56 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102459767
En een speen en knuffel? Lientje is nu al gehecht aan haar popje, bijna nog meer dan aan haar speen. Ze legt hem tegen haar wang of over haar ogen, zo schattig om te zien.

Het is ook lastig, je moet even het wiel uitvinden, maar volg vooral je gevoel en niet het 'commentaar'. Doe waar jij en Simon je prettig bij voelen.
pi_102464415
Bj wat een prachtig groeilijntje heeft Liene!

Laten huilen doe ik ook niet, als Sarah huilt gaat het meestal door merg en been.. En zelf in slaap komen doet ze ook niet, dus we blijven bij haar tot ze slaapt. Hebben we bij J nooit gedaan maar ja zo zie je maar elk kind zijn eigen gebruiksaanwijzing ;)
pi_102467006
Kaarr wat een prachtig ventje! O+ O+ en wat kijk je heerlijk gelukzalig naar je zoon bij dat geven van het flesje <3 Hopelijk gaat het snel beter met Linus :*
:)
pi_102467959
pffff wat een nacht.. begon goed; 21, 2, 4:45 uur.. en toen begonnen de krampjes... en heb ik alleen nog maar hazeslaapjes gedaan.. en dat net vandaag, nu ik tot 19:30 uur alles alleen moet doen.. bleeeghhh. Ik duim maar vast dat het geen groot huil en mopperdrama wordt hier...
  woensdag 28 september 2011 @ 09:05:17 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102468069
Larissa heeft alweer koorts (vorige week ook al). Ze reageert wel goed gelukkig. Het heeft zo z'n voordelen dat ze vandaag niet naar de opvang gaat: er heerst krentenbaard en ze gaat morgen naar een manueel therapeut. Het is beter dat ze daarvoor goed uitgerust is :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102468083
Zo dat was moeilijke dag+nacht nummero 5...Evan overdag niet geslapen, 's avonds van 21:00-21:45. Getracht in bed te leggen, dat was geen succes.
Geslapen van 0:00-1:00, vervolgens geprobeerd weer in slaap te krijgen..om 2:00 toch maar in de auto stappen en om na thuiskomst om 3:00 de fles te geven. Vervolgens in bed gelegd, maar na 5 minuten vond hij dat al niks meer, dus bij ons in bed.
Om 4:30 allebei in slaap gevallen, om 6:00 ging de wekker. flesje, schone kleertjes en naar het kdv. Daar aangekomen kwam er een grote glimlach en ging hij gelijk in de box spelen. Ik hoop dat het zo blijft vandaag.

Geen koorts meer gelukkig, alleen wat verkoudheid (waarvoor neusspray gegeven en ook een paracetamol), misschien toch die groeispurt.

Wel gek dat veel mensen moeilijke nachten hebben.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:03:12 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102469241
Lientje is 15 en een halve week en vandaag hadden we de 3 maanden check bij het CB.
6940 gram en 62 cm, schoon aan de haak. Kerngezond, tevreden en relaxed kindje, aldus de wijkverpleegkundige.

Ow en dat ze de nachtvoedingen niet meer echt nodig had, dus als ik het niet meer ging trekken dat ik het dan moest afbouwen voordat het een gewenning zou worden.
Dus toen heb ik maar verteld dat het me geen barst kan schelen en dat ik niet mijn kind laat huilen omdat ik wil doorslapen, dat ik geloof dat het vanzelf wel goedkomt en dat ze tot die tijd krijgt waar ze om vraagt.

En bijvoeding mocht pas na 4 maanden.... _O-
Nou ja, Lientje krijgt dus pas vanaf 6 maanden en echt no-way eerder iets. Toen zei hij, ben je bekend met Rapley? Nou toen kwamen we ergens, want toen had ie door wat voor iemand hij voor zich had zitten.. :)
Dus het was al met al een gezellig bezoekje..... een harde schreeuw bij de prikken en mevr had twee minuten later alweer praatjes. Nu ligt ze te pitten in de box, ik hou haar maar lekker bij me in de buurt vandaag.

*O*

pi_102469668
netjes Juud!
wij gaan morgen eens kijken hoe het er voor staat.
pi_102469721
Wij gaan de 4e weer heen, inclusief prikjes... Zal alvast even zetpilletjes halen voor na de tijd.
Of is het raadzaam een voor de tijd te doen? Hoop dat het mee gaat vallen, heb zelf een ongelooflijke hekel aan naalden :')
pi_102469850
Wij hebben toen gewacht tot daarna. Je weet nooit hoe ze reageren op de prikjes. Sofie heeft alleen van de eerste last gehad, daarna niet weer.
Wij mogen 10 oktober ook weer. Dan mag ze ook weer prikken. Ben benieuwd hoe ze reageerd. Ze is nu natuurlijk een stuk groter dan de laatste keer.
*poef* nu is het weg
pi_102469876
Ze heeft nu natuurlijk al een leeftijd dat ze door heeft wat er gaat gebeuren... Cas gelukkig nog niet. Volgende afspraak zorg ik mooi dat er weer iemand mee gaat, dit keer gaat (8> mee.
pi_102469988
B-J succes vandaag, hopelijk lukt het een beetje vandaag.

Tankgirl beterschap voor je meisje.

Cleany dat klinkt als een prutnacht! Hopelijk vannacht een betere nacht.

Juud lekker dat het zo goed gaat met Lientje. en idd gewoon je eigen gevoel volgen qua bijvoeding.

Hier een goede nacht, Floris kwam om 22.30/02.30/06.00 dus dat viel weer mee :). Zo die kleine man weer naar het CB, ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Niet dat ik me daar nu erg druk om maak maar altijd fijn om te weten. En natuurlijk zo ook zijn prikjes, eens kijken hoe hij daar op reageert. Ik vind het iig reuze spannend :o
  woensdag 28 september 2011 @ 10:45:58 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102470237
Ik heb de vorige keer pas 's avonds Viburcol gegeven na de enting, eerst even gekeken hoe het ging met de koorts, die bleef laag en pas 's avonds rond 22.00 uur was ie 38,7 volgens mij.
Toen heb ik eigenlijk uit voorzorg wat gegeven en omdat ze dan wat meer comfortabel de nacht in zou gaan.De volgende dag was alles prima in orde.

Het is niet nodig om voor de enting iets te geven, je kan beter even afwachten en kijken wat het doet, sommige kindjes krijgen namelijk ook geen koorts en dan geef je iets zonder dat het nodig is.
pi_102470318
^O^

Hij is erg verkouden, slecht geslapen afgelopen nacht. Hij was veel aan het woelen. Nu even een dutje, zien hoe lang hij blijft slapen.
  woensdag 28 september 2011 @ 11:30:13 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102471627
Hier ook een verkouden jochie. We werden vannacht rond 1 uur wakker van wat hoesten. Hebben hem toen bij ons in bed genomen en even gevoed, en toen weer terug in bedje gelegd. Daarna heeft-ie doorgeslapen tot 8:45. Het lijkt erop dat hij vooral 's nachts veel hoest.
pi_102475472
Navelstompje is er gisteren pas afgekomen, dag 19 (!), is dat een record?
We hebben AB-creme gehad, want het zag er niet zo lekker uit...
pi_102477949
bah ik jank al bijna een uur... ben zo intens moe, en verdrietig.. hoop drama om me heen de laatste weken/ maanden.. het gaat echt niet goed met mijn moeder en ik maak me zo'n ontzettende zorgen om dr. verder oma en zus beide afgelopen week geopereerd.. dus veel stress en zorgen, geen lekkere combi met een klein beebje en een drukke dreumes.. :'(
pi_102478022
Gatsie bj...dat is een hele hoop ellende tegelijk
En nou kan ik het boek ineens niet meer vinden, hij moet er zijn, ergens....
Maar als er iemand was die hem zo kon pakken en je hebt het erg nodig, dan zou ik diegene vragen...
Sterkte meis, komt allemaal goed...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 28 september 2011 @ 15:35:55 #131
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102479081
Jeetje BJ, wat vervelend meis, dat je je zo rot voelt.

Het is ook een pittige omschakeling zo ineens met twee meiden, dan heb je aan dat meer dan genoeg je handen vol. Als er dan om je heen van alles gaande is kan ik het me goed voorstellen dat het je even teveel wordt.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:37:41 #132
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102479140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gatsie bj...dat is een hele hoop ellende tegelijk
En nou kan ik het boek ineens niet meer vinden, hij moet er zijn, ergens....
Maar als er iemand was die hem zo kon pakken en je hebt het erg nodig, dan zou ik diegene vragen...
Sterkte meis, komt allemaal goed...
Ach bj toch... :* Dat boek van Ria Blom vind ik echt een aanrader, de voorspelbare regelmaat lijkt hier goed te werken, hoop dat het bij jullie ook rust brengt. Als je niet al een andere optie hebt om aan het boek te komen moet je even een gil geven, wij hebben 'm bijna uit dus dan mag je die van ons lenen :)
Oude (on)bekende.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:38:44 #133
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102479163

[ Bericht 100% gewijzigd door Mevr_Mus op 28-09-2011 15:40:16 (Twee keer is niet nodig!) ]
Oude (on)bekende.
pi_102479834
Phhff Matthias zit nog steeds niet aan zijn geboortegewicht. Hij heeft nog tot zondag de tijd om het te halen anders moeten we maandag naar de kinderarts. Hij drinkt nog zo weinig en spuugt nog zoveel. Hij was met de geboorte 3530 gram en nu 3310 gram. Dus hij moet nog wel ff. Tis maar goed dat we veel kleerjes hebben :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 28 september 2011 @ 16:28:17 #135
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102480859
BJ, wat naar, huil maar even lekker uit!

:* :* :* :* :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102482205
Jeej BJ, das niet lekker meis. Ff uithuilen kan opluchten hè, gewoon doen :*

f_r: je vroeg van de week of een tandje al mogelijk is. Nou het is mogelijk hoor, Eva d'r eerste tandje is door *O* :X Snellerd. Het kostte wel schone kleertjes, want voor het eerst ook een echte explosie in d'r luier. Had ze nog nooit gehad :9
pi_102482439
BJ wat naar zeg!!! Je emoties gaan al zo met je aan de haal in het eerste jaar na je bevalling en dan ook nog allemaal onzekerheden erbij ;( :*
pi_102482805
We hebben vastgelegd op film dat onze kleine baby kan staan...
pi_102485040
Hahaha MP geweldig, zwengel zwengel op die beentjes! O+
pi_102485527
Geweldig! Wat een super snel meisje! O+ Even lekker aan de spijlen van de box likken :9
pi_102490968
BJ lekker uithuilen hoor!!

MP wat schattig O+

Een vraagje. Onze Eva vertikt het echt om in haar wiegje te gaan slapen. Toen de kraamhulp er was sliep ze na de voeding wel in de wieg en ook een enkele keer 's nachts, maar nu... drama, drama, drama. Als ze slaapt en je legt haar er voorzichtig in wordt ze toch wakker en zet ze het op een brullen, tot het hysterische aan toe. En dan pak je haar op en is het weer over!
Kruik er in of niet, het maakt allemaal niks uit. Een vastzittend boertje is het ook niet.
En geef ik haar liggend voeding in ons eigen bed kukelt ze in slaap en is er niks aan de hand. Ik snap het niet meer. Iemand nog tips/ideeen???
Ik vind het heel gezellig dat ze lekker bij ons wil slapen, maar zo kunnen wij zelf niet echt slapen...
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:19:06 #142
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102491459
Wat lief mamapurk, dat gezwalk, geweldig :D

Nog even terugkomend op het "slaaphuiltje", Simon is vandaag alle keren zonder te huilen ingeslapen, zo fijn! O+
Oude (on)bekende.
  woensdag 28 september 2011 @ 21:34:50 #143
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102492143
TAP, hier heeft Seth dat ook gehad in het begin. Het leek hier echt de behoefte aan geborgenheid. Wij hebben toch aan die behoefte toegegeven, zon kleintje wil contact, en zijn ook eventjes aan jet inbakeren geweest. Maar in het begin wilde hij gewoon warmte en knusheid. Was ook meteen stil als ie dat had. Inmiddels slaapt ie prima in zijn eigen bed trouwens.

Zijn grote zus was precies hetzelfde verhaal.
Alexa en Seth zijn lief
pi_102492177
Dank jullie voor de lieve reactie op wiebel Sarah!

Ze ligt nu op mijn arm te slapen want haar bedje wil ze weer eens niet. Hopelijk slaapt ze zo na de laatste fles wel lekker in haar eigenste bedje.

Lastig TAP maar ik dnk dat je meisje gewoon heel graag bij jullie ligt.. Ik heb geen tips verder helaas.
pi_102492269
Thanks Takkembah.... wanneer is inmiddels? Is dat 4 weken of 4 maanden bijvoorbeeld? En ging dat vanzelf?
En hoe sliepen jullie dan? Lag Seth dan verhoogd oid? Hier ligt Eva gewoon naast me, ik heb een breed bed dus het kan wel, alleen slaap ik gewoon niet goed, kan mn dekbed niet over me heen trekken en lig toch wat krampachtig.
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:42:37 #146
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102492480
Met Alexa sliep ik fchtop half, dat was een hel. Met Seth sliep ik in de foetushouding en hij in mijn kommetje. Ik had de dekens over mijn benen en van bovenaf een kleine deken.
Alexa en Seth zijn lief
pi_102492723
De eerste week (vorige week dus, haha) sliep ik ook een soort van zittend (m'n hoofdeinde van mn bed kan omhoog), dat was echt vreselijk. Zere rug etc en helemaal niet slapen. Nu gewoon naast haar... och het is zo'n hummeltje, ik vind het ook wel schattig... Maar hoop toch dat ze binnen niet al te lange tijd gewoon in haar eigen bedje wil gaan slapen ;) Overdag wil ze namelijk ook niet daar slapen :P
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:47:54 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102492759
Crap telefoon.

Anyways, Seth en ik sliepen dus buik-tegen-buik, vaak ook na het voeden. Daar zijn mooie artikelen van ook ergens op bv.com. We zijn toen ook gaan inbakeren en hebben dat afgewisseld. En tja, l een gegeven moment op zijn buik gelegd overdag. Hij slaapt sinds dat hij een week of 12 is altijd in bed, soms overdag nog in de doek. Maar dat laatste is meer omdat ik dat heerlijk vind...... :D

Ach, over een jaar denk je ws.: wat ging die tijd toch snel ;)
Alexa en Seth zijn lief
pi_102492794
Kleintjes moeten leren in hun eigen bedje te slapen. Dat kan wel even duren. Dat is heftig van jouw knusse buik naar zo een grote 'kille' ruimte.
Is het een optie om de kinderwagenbak te gebruiken of is jullie wieg al 'geborgen/knus' genoeg?
The way you rock'n'roll
  woensdag 28 september 2011 @ 21:49:00 #150
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102492816
En misschien cosleeper? Kun je haar s nachts wat wegschuiven?
Alexa en Seth zijn lief
pi_102492911
DML: De wieg is echt heel erg knus, fijner dan de wandelwagen.
Takkembah: Aan de cosleeper heb ik ook al zitten denken...
Tralalalaaa
pi_102493003
Ja hand op het voorhoofd :) ik doe ook wel met een vinger rondjes draaien boven de neus tussen de ogen daar word Sarah ook heel slaperig van :)
  woensdag 28 september 2011 @ 21:54:52 #153
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493087
Of voor nu mini op het verschoningskussen dat je op het dekbed legt zodat jij gewoon het dekbed hoog over je heen kan trekken en je mini met een eigen dekentje of in een slaapzakje. Dat werkte voor ons in ieder geval het beste. Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493138
Thanks allemaal :* We gaan het proberen!!!!

Het is zoooo'n dotje, ik vind het ook echt wel iets heel liefs hebben dat ze meteen rustig is zodra wij er bij zijn O+
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:11 #155
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493159
En inderdaad deden wij ook aan 'handoplegging' :P. Geleerd van de dames op neonatologie, kalmeert direct.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493623
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Tralalalaaa
pi_102493801
TAP, ik ben echt fan van een cosleeper. Lekker verlengde van je bed,oftewl je kan er half bijliggen, makkelijk speen ploppen of pink erin stoppen. Of aanraken en zelf ook weer rustig in slaap vallen. Dat geeft enorm veel rust.

BJ, even een heel erg dikke kus en knuffel voor jou :*
Ik hoop dat het niet heel ernstig is met je mams maar ook je zus en je oma. En gewoon laten gaan en toelaten die waterlanders.
Als er iets met je mams is, is dat gewoon heel erg heftig en confronterend. Moeders hebben een status van onsterfelijkheid en als het dan niet goed gaat komt dat hard aan.
Mijn mams heeft borstkanker gehad met operaties, chemo en daarna ook nog bestraling. Dat was een zeer heftig jaar voor mij, want moeders worden niet ziek.
Dus meis, ik hoop dat het allemaal snel wat beter met gaan voor je naasten.
Maar ook met jou, want jij móet alles maar zien gebeuren, jij wil er graag voor iedereen zijn terwijl jij eigenlijk heel veel hulp zou kunnen gebruiken momenteel.
Probeer echt je rust te blijven pakken. Kan Evie misschien tijdelijk een dag extra naar de opvang?

Nou ja, ik denk aan je en als ik ergens mee kan helpen :*

Hier met Wiesje alles zeer flex, ik mag niet klagen. Oja, haar naveltje is alleen wat ontstoken, vrijdag even naar het inloopspreekuur strompelen met haar. Daarintegen gaat het met de dreumes erg slecht (oorproblemen) maar dat hoort niet in dit topic :D
pi_102494081
BJ :*
  woensdag 28 september 2011 @ 22:13:24 #159
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102494122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102494212
Hand op hoofdje deden ze ook toen Jelle in het ziekenhuis lag, hij mocht toen niet aan de borst ivm het spugen wat hij deed en ik wist niet zo goed hoe ik hem anders kon troosten, dat hielp toen best goed inderdaad.
Pas trouwens ook, lag hij even naast me in bed 's ochtends, had ik m'n hand op z'n hoofd gelegd en was hij pardoes weer in slaap gevallen. Toen ik m'n hand weer weghaalde een tijdje later omdat m'n arm pijn begon te doen werd hij ook gelijk weer wakker
pi_102494283
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:13 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Wat een heerlijk idee! ik sla het mentaal op O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:26:51 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102494837
Ik leg mijn hand ook vaak op Lientje haar hoofd of ik aai zachtjes. Ook haar handje vasthouden is 's avonds laat vaak genoeg om haar heel makkelijk weer in slaap te laten vallen.

TAP, Lientje had dat ook, sterker nog, we hebben een prachtige wieg en ze heeft er welgeteld 2! keer in geslapen.
Ik zeg co-sleeper regelen en ik zou het iedereen aanraden. Het scheelt je zoveel gedoe 's nachts en het is zo fijn voor je kindje, naast dat het ook heel fijn is voor jezelf.

Lientje ligt het eerste deel van de nacht daarin, soms na een voeding nog een keer een poosje, maar ook vaak het tweede deel tegen mij aan. Dat vind ze gewoon heel fijn. Het went wel om met kind in bed te slapen, zeker als ze zoals de mijne nu, wat groter worden, dan is het wat minder eng. Ik slaap ook in een bochtje om haar heen, dekbed alleen over mijn heup en benen en een pyjama of shirt met lange mouwen aan. Met het kacheltje tegen me aan is dat warm zat. Ow en zij slaapt in een lange mouwen romper en (winter) slaapzak.

@MP, je kleintie kan staan!! Niet te geloven, wat een snelle. :)
@Wickie, heeft Mette oorpijn, das echt heel sneu, dat doet zo'n pijn...
Hoe is het met jouw been? Ik las dat je 2 jaar een kous moest, das lang joh. En wat rot dat het ondanks de medicatie toch nog is ontstaan...
pi_102496091
Oh, ik vergeet MP, wauw jeetje wat gaat dat hard!! Ze staat gewoon al!!

Wat Juud zegt, slapen met je kleintje in bed went. Mette heeft heel veel bij ons geslapen, zoiezo de eerste maanden tussen ons in en daarna totdat ze anderhalf was wel meerdere keren per week. Zo hadden we allemaal de meeste slaap. Voor Wies besloten dus voor een cosleeper te gaan. Je merkt ook echt dat ze je ruikt. Dat geeft ook al rust voor je kleintje. Als ze bijvoorbeeld nog slaapt maar al wel aan het smakken is, dus gevoed wil worden, al ik dan uit bed stap dan wordt ze gelijk wakker en gaat huilen. De geur van vertrouwde melk verdwijnt dan namelijk :')
En handjes vasthouden helpt hier heel goed.

@Juud, Mette heeft al haar hele minileventje problemen met haar oren en neus. Ze heeft buisjes en neusamandel is verwijderd. 1 buisje heeft nooit goed gehecht en is er allang uit andere is er nu dus denk ik ook uit... We horen het vrijdag.
En m'n been doet nog steeds goed pijn, dat blijft wel de komende weken, misschien wel maanden. Maar deze keer ben ik nog wel een beetje mobiel. De vorige keer kon ik weken niks meer, lopen naar de wc was al te veel.
De kous 2 jaar, ja ach... Je went eraan en het geeft ook echt steun hoor dat ik zeker het eerste jaar wel nodig zal hebben. De vorige keer heb ik het 1,5 jaar volgehouden. Deze keer ga ik denk ik maar wel 2 jaar volhouden, dit kan voorkomen dat je je hele leven pijn blijft houden en aangezien m'n aders al een keer een opdonder hebben gehad...
Tot zover offtopic :+

Vanaf welke maand/leeftijd heb jij Lientje in een slaapzak gelegd?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2011 @ 23:14:36 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102497157
Jeetje MP. Zo klein is ze niet meer he :o

Ik vraag me af of het onrustige drinken van Geert iets te maken heeft met de bijvoeding (krampjes), een sprongetje, het gedrag van z'n broer, of dat hij last heeft van z'n oortje(s). Hij schud momenteel héél vaak wild met z'n hoofd aan de borst. kan ook een teken van te weinig melk zijn maar ik leg de hele dag door aan, behalve als bij begint te bijten, dan krijgt hij iets te eten of z'n bijtring (meestal op 't einde van 'n voeding dus). En wat ik in 't bv-topic al zei: ik had vanmorgen een lekplek in m'n bed, dat had ik zelfs in de kraamperiode niet :')

wat betreft samen slapen: wij liggen regelmatig met z'n vieren in bed. :') Jan bij papa, Geert bij mij. gewoon in z'n rompertje, / pyama, onder mijn dekbed. Als ik aan 't voeden ben lig ik wat omhoog, issie klaar en merk ik dat ook dan zak ik af tot ik met m'n hoofd op zijn borsthoogte lig zeg maar, en dan trek ik m'n dekbed mooi tot aan m'n kin op. Arm rond geert en benen opgetrokken zodat hij niet omlaag kan crawlen en we slapen prima. Ik hoor én voel op deze manier z'n hartje kloppen en hem ademen, op een andere manier zou ik niet kunnen slapen. Ja, als hij op z'n buik op mij ligt zoals in het hele begin, maar daar word ie te zwaar voor. Hij rolt dan zo van me af :D

woensdag 28 september 2011 @ 23:34:24 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102498080
@Wickie, volgens mij vanaf een week of 3, toen ben ik gestopt met de omslagdoek.

Gewoon een van 70 cm, nu heeft ze 68/80 slaapzakken of 90, ze heeft graag ruimte bij haar voeten, zodat ze kan trappelen.
pi_102498295
Ja ze kan staan en ja ze gaat hard en DJMO ze is nog wel klein hoor! Nog geen 70 cm ;)

Wickie wat naar zeg dat Mette atijd zo een last van haar oortjes heeft. En hopelijk trekt de pijn in je been vlot weg, maar ja trombosebeen heeft geloof ik weltijd nodig. Wel fijn dat Het met Wies goed gaat! (je vroeg het aan Juud maar Saar ligt al sinds ze een week of twee is in een slaapzakje).

DJMO het klinkt gezellig zo met zijn allen in bed! Wij hadden laatst ook zo een nacht, maar regel is hier dat we allemaal in ons eigen bed beginnen. Maar tegenwoordig eindigen de meisjes tovh vaak bij ons ;) ik heb al zoveel principes laten varen, haha.
pi_102501055
Kaarr hoe is het met Linus :*
pi_102502014
We hebben Dottir meegesleept naar Turkije. Heel leuk en warm en O+ Dot in de zee O+, maar wel al 2 dagen terug aan de nachtvoeding. Nou is het hier 32 graden ofzo, dus ze kan het wel gebruiken, maar ik hoop toch van harte dat ze dat thuis niet meer gaat doen.

Oh en niet zo goed bijgelezen..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102502363
Lekker Vanyel, geniet ervan!

Eva heeft gisteren en vandaag heerlijk geslapen. Ze was met papa op pad in de stad en alles was te mooi om te slapen. Gisteren dus een slaapje gedaan van 16.00 tot 19.45 :o Toen heeft vriend haar wakker gemaakt. Ze heeft dus middagslaapje en avondslaapje in één gedaan.
Vannacht om 04.00 even wakker, maar ze is omgedraaid en heeft doorgeslapen tot 06.00 *O* Wat een verschil met vorige week.
Ik doe nog een *O* voor een doorgekomen tandje.
pi_102503857
Cas heeft zijn nacht even weer in de war gegooid.. 19:00/00:00/03:00/06:00 en slaapt nu lekker even in de box. 10:00 maar weer een fles. Hij slaapt erg onrustig de laatste 2 nachten, heel sneu en weet niet wat ik er aan kan doen. -O-
pi_102503990
Lekker Danic!

Lastig is dat he Cynthiaa als je niet weet waar het aan ligt en dus neits kan doen voor je kleine man :*

Sarah was gisteravond al weer bezig en dat heeft zich de nacht voort gezet.. 3 uur werd ze wakker en wilde niet meer slapen. Haar bij me genomen en toen is ze nog wel weg gezakt, tot een uur of 5 en toen heb ik haar een uurtje naar haar papa overgedragen :) En daarna was ze weer bij mij, maar ze was toch onrustig en maar zwaaien met die armen en maar wiebelen, toen heeft papa haar om half 7 mee naar beneden genomen. Toen kwam er een gigapoepbroek, dat zal dus dwars hebben gezeten. En nu ligt ze al weer een half uur in haar bedje te slapen :)
pi_102504332
Ik leg hem straks ook weer lekker in bed :) Heeft net met smaak zijn fles leeg gedronken en zit nog even op zijn zitzak. Wacht even tot mijn wasmachine klaar is :') Dan kan hij rustig slapen met de droger als slaapmuziek ;)

Jij had ook een heftige nacht dus! -O-
pi_102504396
Ja het was een heftige nacht en vandaag een drukke dag maar ja, ik zou bijna zeggen het went...

En de droger als slaapmuziek is wel een goeie zeg! Sarah heeft een cd-speler op haar kamer met rustgevende kindermuziek :)
pi_102505500
Cas vindt een beetje lawaai om zich heen fijn heb ik gemerkt. Stofzuigen of de droger aan? No problem :+ Heb hem net op bed gelegd, kan ik fijn even thuis aan de slag. Zien of hij wat slaap in gaat halen :O
pi_102508707
Zeggen ze dat een kind niet uit de bumbo kan klimmen want kontje lager dan knietjes? Nou de mijne lukt het hoor }:| :D
The way you rock'n'roll
pi_102508938
Zo even een paar *O* voor onze Eva, want:

Ze heeft vannacht bij ons op bed geslapen, maar dan op het matrasje uit de wieg en haar eigen dekentje en dat ging prima *O*

Mevrouw van het cb kwam even langs en heeft haar gewogen en ze woog al 3850 gram! Haar geboortegewicht was 3520 gram dus ze groeit prima! En dat op haar 11e dag! *O*

We zijn vandaag ook naar de heupjespoli geweest in het lumc, ik heb vroeger zo'n spreidbroek gehad vanwege m'n heupen. De heupen van Eva lijken vooralsnog in orde. We moeten wel in februari even een foto laten maken voor de zekerheid, maar mama is blij! *O*
Tralalalaaa
pi_102514221
Wat fijn TAP.
Slapen met lawaai kan joris ook heel goed. Die heeft net ruim 2uur in de achtertuin op een stoel kussen liggen slapen terwijl ze binnen een dakraam aan het plaatsen waren en badkamer tegels aan het vervangen.
pi_102514795
Jullie zijn lief, thanx...
ben niet bijgelezen verder, dat begrijpen jullie vast wel... gister was echt ronduit K*T.. heb zoveel gejankt... en van8 alleen maar liggen piekeren. Dus nog steeds moe moe moe
Mijn moeder heeft vanmiddag een noodgesprek bij de GGZ, gaat echt niet goed met haar, PTSS icm een depressie (mijn moeder heeft al meer dan 30 jaar zware depressies, maar dit voelt echt verkeerd,als in, ze glipt weg, en ik ben echt bang dat het mis gaat...)..

Tot overmaat van ramp had Liene gister enorme krampen van 15 tot 20:30 uur.. (ging pas beter toen k met dr in een warm bad was gaan liggen..).
dus veel gehuil van ons allebei... Ben nog even een half uurtje het huis ontvlucht, toen T eindelijk thuis was, en toen even me flink uitgeleefd met Evie in de speeltuin, ff wat positieve vibes halen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2011 @ 15:31:55 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102515001
BJ :* moelijk allemaal ... en vooral heftig lijkt me ...

*O* voor goed groeiende kindjes

en toen was ik het al weer kwijt :')

kijk m'n blije ei dan:

pi_102515219
zet Lex er maar bij O+

Lex Lucian 28-9-2011
  donderdag 29 september 2011 @ 15:38:30 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102515225
BJ, jeetje wat heftig zeg....Je zal er ongetwijfeld een goede kijk op hebben, dus ik hoop dat de GGZ wat voor haar kan betekenen.

Ik hoop dat je je draai snel weer zal vinden. :*
Ik heb overigens Lientje 2 weken terug toen ze zo enorm krampen had ineens gewoon een Viburcol gegeven. Ik kan dat echt niet aanzien dat mijn kind gilt vd pijn in haar buik en ben ook blij dat ze het niet dagelijks heeft of heeft gehad.

Ik kan me voorstellen dat je af en toe doodop bent, tijd voor meer zonneschijn en rustigere dagen. ;)
pi_102515243
Welkom Lex! O+
  donderdag 29 september 2011 @ 15:39:20 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102515254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 15:38 schreef Kleurdoos het volgende:
zet Lex er maar bij O+

Lex Lucian 28-9-2011
Hey, jij daar, mooi menneke heb je gebakken.
Wat een lange vingers heeft ie! :D
pi_102515296
Lex de pianoman O+
pi_102515666
schande! ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd met de geboorte van je ontzettend mooooooie mannetje! ik zag zijn foto in het Z&G -topic :) Hij is prachtig KD.. en het pakje staat het ook fantastisch..

Ik wens je een fijne kraamperiode!
Mag je nu gewoon weer naar huis? Ik hoop het zo voor jullie!!

Lex.. O+ O+ O+
pi_102515673
Wel grappig KD: Linus is geboren op jouw verjaardag en Lex op mijn verjaardag :D

*O* Linus is sinds vanmiddag weer thuis *O*
Ze weten nog steeds niet wat de oorzaak van het spugen is. Maar hij doet het verder goed en heeft de afgelopen 24 uur niet gespuugd.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102515753
fijn dat Linus weer naar huis is

Bj een dikke :* voor jou!

Welkom met Lex hier, wat een mooi manneke KD!O+
*poef* nu is het weg
pi_102516000
ik was 2 uur na de bevalling al thuis! en dank allemaal

kaarr O+ wat grappig! :D
pi_102516557
KDtje gefeliciteerd met Lex *O* wat hebbie weer een mooike gebakken!

DJMO wat een olijkerd :)

Mogen wij ook in de OP?
11-09-2011 Wies
  donderdag 29 september 2011 @ 16:20:16 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102516706
Van harte, KD! Mooooie foto ook. Typical, met de hele outfit in beeld :P

Hier ook een kind dat tegen lawaai kan. Gisteren had ik 5 tantes op bezoek. Allemaal in de tuin met roseetjes erbij. Kind in wippertje ertussen, heeft het hele bezoek (van 2 tot 4) geslapen :D
pi_102517492
Kleurdoos gefeliciteerd!

Hier is vanmorgen de mevrouw van het cb geweest om uitleg te geven over inbakeren en dit een keer voor te doen. Jelle slaapt nu al voor de tweede keer als een roosje. Hij weet niet wat hem overkomt volgens mij. Hij blijft nog een minuut of 7 een beetje jengelen als ik hem in bed leg (niet echt huilen) en dan wordt het rustiger en valt ie in slaap. In z'n bedje in slaap vallen heeft ie volgens mij alleen de eerste week gedaan en daarna was dat maar zelden.

Ik hoop alleen dat hij vannacht ook goed slaapt aangezien hij niet gewend is overdag zo veel te slapen. Ik ben benieuwd, maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit, hij ligt er ook erg tevreden bij, al moet ik wel even wennen aan zo'n ingepakt kindje..
pi_102517589
Van goed overdag slapen gaan ze juist 's nachts ook goed slapen in het algemeen.

Puck vaarde ook wel bij het inbakeren :Y En in het eigen bedje slapen is iets wat baby's echt moeten leren. Komt vanzelf.
The way you rock'n'roll
pi_102518055
HB; wat fijn dat je mannetje zijn rust ook lijkt te pakken nu hij ingebakerd is!

Liene wordt nu bijna 2 weken ingebakerd; en ik heb dr de laatste 3 dagen ook overdag 2 keer een dutje kunnen laten doen in dr eigen wiegje. Vanmorgen 1,5 uur en nu ligt ze ook al meer dan een uur te slapen...terwijl ze eerst alleen maar op mij wilde slapen overdag. Vind het wel heel fijn voor mijn meisje dat ze zo meer rust lijkt te krijgen.
:) Ik heb zelfs via MP 2 pacco's bijgekocht.. want 1tje is wel wat lastig. (ivm spugen enzo). (en deze heb ik te leen.).

en wat jij zegt herken ik wel HB; als Liene overdag meer slaapt ben ik ook bang dat ze snachts weer veel wakker is.. maar eigenlijk merk ik tot dusver daar weinig verschil in..
pi_102519293
Welkom Lex!

En mag Eva ook in de OP? 18 09 2011 O+
Tralalalaaa
  donderdag 29 september 2011 @ 17:41:46 #195
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102519647
Nieuwe babytjes! gefeliciteerd O+ :*

Ik ben vanmorgen met Larissa naar een manueel therapeut geweest. Ze heeft weer de hele boel bij elkaar gekrijst (gedeeltelijk pijn volgens de therapeut, gedeeltelijk woede?)
Conclusie: haar nekje zit vast. Ze houdt continu haar schouders omhoog als ze ligt om maar haar nek in die houding te kunnen houden. Vandaar dat ze ook niet op haar buikje kan: dat zou betekenen namelijk dat ze haar schouders/armen ergens anders voor moet gebruiken en dat doet weer zeer aan het nekje.
We zijn voor de tweede keer geadviseerd om Larissa bij het baby-huil-team aan te melden in het ziekenhuis, daarin zitten een kinderarts, een kinderfysioloog en een kinderpsycholoog.

Na een heleboel rondbellen voor een verwijzing hebben we een extra vroege afspraak bij een spoedarts. Dit omdat hij nog ruimte had, anders konden we half oktober pas langskomen.

ego-post in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De fysio en de manueel therapeut hadden het beide over inbakeren voor haar middagdutjes. Kan dat nog wel nu ze al 4,5 maand is? Is er een alternatief naast een normaal slaapzakje (die heeft ze al namelijk)?

Sorry als het een wirwar aan tekst is, ik ben een beetje grieperig en niet helemaal helder 8)7
  donderdag 29 september 2011 @ 17:53:40 #196
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102520032
Als je op wordt aangepast, mogen wij er dan ook in?

Simon, 26 augustus :)
Oude (on)bekende.
pi_102520035
Bah Tankgirl wat een nare situatie. Fijn dat je een spoedafspraak hebt!

Inbakeren kan nog zolang ze niet kan rollen. Het is niet ideaal omdat ze zich al erg fysiek aan het ontwikkelen is maar niet slapen is nog zieliger.

Ik zal de OP verzoekjes eens in het MOD topic verzamelen ;)
The way you rock'n'roll
  donderdag 29 september 2011 @ 18:01:55 #198
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102520270
Tankgirl, wat naar dat het zo gaat, lijkt me zo moeilijk... Heel fijn dat jullie snel terecht kunnen!

Even praktische vraag aan de moeders van de andere pasgeborenen, wat trekken jullie je kindje met dit weer aan?
Oude (on)bekende.
pi_102520428
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
HB; wat fijn dat je mannetje zijn rust ook lijkt te pakken nu hij ingebakerd is!

Liene wordt nu bijna 2 weken ingebakerd; en ik heb dr de laatste 3 dagen ook overdag 2 keer een dutje kunnen laten doen in dr eigen wiegje. Vanmorgen 1,5 uur en nu ligt ze ook al meer dan een uur te slapen...terwijl ze eerst alleen maar op mij wilde slapen overdag. Vind het wel heel fijn voor mijn meisje dat ze zo meer rust lijkt te krijgen.
:) Ik heb zelfs via MP 2 pacco's bijgekocht.. want 1tje is wel wat lastig. (ivm spugen enzo). (en deze heb ik te leen.).

en wat jij zegt herken ik wel HB; als Liene overdag meer slaapt ben ik ook bang dat ze snachts weer veel wakker is.. maar eigenlijk merk ik tot dusver daar weinig verschil in..
Ik heb nu gewone inbakerdoeken te leen van het cb om te kijken of Jelle er baat bij heeft als dat zo is ben ik ook van plan om de pacco aan te schaffen (ook via marktplaats denk ik). Dit op aanraden van de mevrouw die me uitleg gegeven had (pacco of gewone doeken) in de Puck-a-baby zou te veel bewegingsruimte nog zijn voor de armen, dus ben nu al even een beetje aan het rondkijken

(als iemand hier nog een pacco te koop heeft voor een leuk prijsje hoor ik het ook graag, al wacht ik nog wel even een paar dagen af met kopen omdat ik eerst zeker wil weten of het effect heeft, dat weet ik nu na twee slaapjes nog niet helemaal zeker al lijkt het wel goed te gaan)
pi_102520435
Tankgirl fijn dat je zo snel een afpraak heb! En wat naar dat j meisje zo slecht in dr velletje zit ;(
pi_102520502
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Tankgirl, wat naar dat het zo gaat, lijkt me zo moeilijk... Heel fijn dat jullie snel terecht kunnen!

Even praktische vraag aan de moeders van de andere pasgeborenen, wat trekken jullie je kindje met dit weer aan?
Cas heeft nu een dun broekje aan, romper zonder mouwen en een t-shirtje. Gisteren toen we echt in het warme weer zaten had hij een romper met korte mouw en een kort broekje.
Hij gaat straks naar bed met een romper met lange mouw en een slaapzakje. :)
  donderdag 29 september 2011 @ 18:48:52 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102521483
Romper korte mouw en lang joggingbroekje.
pi_102523843
hier ook, dun tshirtje, romper zonder mouw, en dun broekje...

en ik ben helemaal vergeten te jompelen voor MP knappe snelle Sarah; dus bij deze *O* *O* *O*
pi_102526192
Oh Tankgirl dat is zeker erg zwaar wat fijn dat jullie nu serieus genomen worden

Alle mama's met verse baby's welkom

Het is dat ik weet dat ik niet zwanger ben maar die misselijkheid en zo nu en dan ook weer met spugen mag van mij wel stoppen. Ik ben er wel klaar mee.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:19:20 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102528074
Ongelofelijk, F_R. Ik vind het zo bizar die gevoeligheid. En ook zo gek dat het niet goed te behandelen is. Wat gebeurt er als je de anticonceptiepil neemt, verandert er dan misschien niet iets in je hormoonhuishouding wat verlichting geeft?
  donderdag 29 september 2011 @ 21:22:13 #206
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102528249
Bedankt voor de kleding info :) Komt wel ongeveer overeen met wat Simon deze dagen aan heeft. Lastig is alleen dat de meeste broekjes nog steeds afzakken (spitse billetjes :') ) en jumpsuits nu net iets te warm zijn. Het allerlelijkste broekje dat we hier hebben blijft wel zitten ontdekte ik vandaag, wordt het toch nog gebruikt :7
Oude (on)bekende.
pi_102528270
Die slik ik al. Ben ik al snel weer mee begonnen. Het is niet meer zo erg als eerst maar soms denk ik echt van nee he stopt het nu nooit.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:26:31 #208
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102528508
Jee FR, nog steeds misselijk! Wat akelig :{ Ik ben tot het eind van de zwangerschap misselijk geweest, maar na de bevalling was het direct over. Had gehoopt dat het bij jou ook zo was gegaan :*
Oude (on)bekende.
pi_102530550
BJ meis wat heftig allemaal :*

FR ook al zo k*t gewoon nog altijd misselijk :*

Tankgirl... Wat een narigheid met jullie meisje! En ja inbakeren kan nog wel vanaf 4,5 maand. Wij zijn Sarah toen ook pas gaan inbakeren en dat heeft wel geholpen. Wij deden het alleen emt de overdagslaapjes omdat die het onrustigste waren, maar toen ze eenmaal echt kon draaien (ze kon het toen eigenlijk al maar niet als ze ingebakerd lag) zijn we gestopt. Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen en hopelijk kunnen ze jullie helpen :*

Hier al weer een hele avond ene klein meisje dat niet in bed wil slapen... Terwijl het de hele dag zo goed ging. Lekker geslapen een paar keer en tussendoor lief spelen en eigenlijk bijna geen gehuil gehoord. Nu is ze ook niet heel erg aan het huilen, zolang ze op schoot zit, maar zou gauw ze neer word gelegd dan begint het.. Zometeen maar weer laatste fles en dan hopen dat ze wel lekker in haar eigen bedje wil, al vind ik het ook echt no problemo als ze weer bij mij te recht komt halverwege de nacht. Alles om haar maar een goede nachtrust te bezorgen!
pi_102533761
Eva is erg verdrietig vandaag, echt erg over de rooie.
Nou is gisteren het tandje doorgekomen, kan het daarvan zijn? Of zou het puur het warme weer zijn? Ze heeft de dag in alleen een romper doorgebracht, het was echt warm.
Ik ben bij de kruidvat geweest, maar ze hadden alleen dat tandenmiddel van vsm (chamodent of dentinox haal ze altijd door elkaar), maar dat zijn druppeltjes. De andere kan je smeren en lijkt mij praktischer, maar was dus uitverkocht.
Iemand tips? (behalve morgen teruggaan :') )
pi_102533968
Laten kauwen op een koude bijtring. Verder lastig, als je echt denkt dat ze pijn heeft kun je haar para geven, maar das wel drastisch. En Eva nu al een tand vlot hoor :)

Ons kleine meisje ligt nu in haar bedje te slapen, we weten nooit voor hoe lang dus lig zelf ook al in bed en ga zo slapen!
pi_102534248
Ja, ze gaat wel erg hard zeg, maar vind et ook wel stoer! Heb aan paracetamol gedacht, maar vond dat ook wat drastisch en ze heeft geen verhoging.
Een bijtring is even goed, maar verveelt ook weer snel schijnbaar.
Ze heeft vandaag over de hele dag minder geslapen dan ze normaal tijdens de ochtend alleen al slaapt. Maar ze werd vanmorgen wakker gemaakt door schilders die onverwacht nog wat werk kwamen doen }:| En vanmiddag was ze na een half uur ook weer wakker.
Ik moest op cursus voor een paar uurtjes en verwachtte dat ze dan zou slapen terwijl mijn ouders zouden oppassen, maar het was alleen maar drama schijnbaar.
Pff de vorige keer ook al toen ze oppasten, dus ik hoop niet dat het gaat ontmoedigen.
pi_102534503
Ow wat lastig zeg dat ze dan zo weinig slaapt dan gaan die kleintjes zichzelf ook in de weg zitten he.. En para hoeft niet alleen bij koorts en verhoging he, het is een pijnstiller, dus als je denkt dat ze echt pijn heeft is het wel een optie.
Nu ga ik echt slapen (net even op muggenjacht geweest, groot nadeel van het mooie weer)
pi_102534822
vandaag naar cb geweest voor 2de vaccinatie. Grootste gedeelte van de dag was onze Evan een vrolijke jongen en hebben we een leuke pappadag gehad.

de curve zag er bij het cb wel iets anders uit...daar lag het gemiddelde lager.
pi_102539473
Mooie strakke lijn voor Evan :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:28:21 #216
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102539641
Welkom nieuwe babietjes en mama's.

En sterkte voor e dames met slechte nachten en ander minder goed lopende zaken (tankgirl :* )

En natuurlijk Sarah en Eva die als een speer gaan!!

Mooie lijn van Evan hoor Cleany.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102541521
Ik lees hier over snelle kindjes, slechte nachten en mooie lijntjes.. wat wisselend zeg!

Hier weer eens een goede nacht! En meneer doet nu even een powernap. Gaan we straks bij mijn vriend kijken, die is hier in de stad aan het werk.

En vanmiddag ons verlopig koopcontract tekenen! Vind het zo spannend... Wat als de bank nou niet akkoord gaat? ;(
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:28:02 #218
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102541948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik lees hier over snelle kindjes, slechte nachten en mooie lijntjes.. wat wisselend zeg!

Hier weer eens een goede nacht! En meneer doet nu even een powernap. Gaan we straks bij mijn vriend kijken, die is hier in de stad aan het werk.

En vanmiddag ons verlopig koopcontract tekenen! Vind het zo spannend... Wat als de bank nou niet akkoord gaat? ;(
Gefeliciteerd!!!!!!!!
Als de bank niet akkoord gaat moet je het volgens de meeste standaard contracten nog bij 2 banken proberen om een hypotheek te krijgen.
Lukt dat ook niet dan word het voorlopig koopcontract ontbonden.
In het contract staat, of moet dat ook vermeld staan, "onder voorbehoud van het verkrijgen van een hypotheek".

zo ff tussendoor :@ :P
Rayen 2½ jaar!
pi_102542067
Dat had ik ook al even opgezocht ;) Maar bedankt! Mijn schoonvader zegt dat het gewoon al 99% zeker is maar ik hou een slag achter de hand. Eerst de papieren van de bank zien ;). Ze doen er al vanaf woensdag over :{

Straks maar eens even de zon in! Zien of mini straks wakker is :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:50:52 #220
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102544535
Ff een dikke kus voor Tankgirl, BJ en FR :*

FR wat raar (ik had het ook helemaal niet meegekregen dat het nog zo speelde).....

Cynthia, nogmaals en nu voor de echtes proficiat!!! *O*

danic, kan inderdaad van het tandje zijn... Het zal toch niet tegen gaan staan bij je ouders? Al snap ik de bewaardheid die je beschrijft ook wel een beetje. Met Alexa was ik wat huiveriger om oppas te regelen, bij Seth doen we dat echt sneller. De kans dat de oppas een moeilijke tijd heeft, is nihil.

Seth woensdag goedgekeurd bij het CB, inmiddels al 66 cm en 7200 gram.
Alexa en Seth zijn lief
pi_102545011
Frustratie post : Wat hebben ze op mijn werk een bord voor hun kop zeg... Mailtje van mijn duobaan collega of ik niet een ochtend vrij wil en dan een middag werken op donderdag. Dit terwijl we overeengekomen waren dat ik ma tot woe zou werken.. Heb gewoon terug gestuurd dat we een afspraak hadden en daar niet van af wijk.. /Frustratie post. >:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2011 @ 12:12:41 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102545259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef danic het volgende:
Eva is erg verdrietig vandaag, echt erg over de rooie.
Nou is gisteren het tandje doorgekomen, kan het daarvan zijn? Of zou het puur het warme weer zijn? Ze heeft de dag in alleen een romper doorgebracht, het was echt warm.
Ik ben bij de kruidvat geweest, maar ze hadden alleen dat tandenmiddel van vsm (chamodent of dentinox haal ze altijd door elkaar), maar dat zijn druppeltjes. De andere kan je smeren en lijkt mij praktischer, maar was dus uitverkocht.
Iemand tips? (behalve morgen teruggaan :') )
dentinox is smeerbaar, ik geef geert gewoon chamodent tabletjes. werkt pimra, en ook langer dan dentinox is mijn ervaring.

Geert heeft weer een ab-kuur te pakke. Normaal geven ze boven het half jaar geen ab meer bij oorontsteking, tenzij het dubbelzijdig is. Links was sowieso niet goed, en rechts zat op het randje. Daarom dus toch een ab-kuur van een week voor meneer. Ik vind het zo frappant, hij heeft pas één dosis binnen, maar het bijten, hoofdschudden en achterover gooien is nu al een stuk minder.

pi_102545439
Beterschap voor Geert! Vind het nog steeds zo'n schattige, oerhollandse naam! O+
pi_102548159
kan iemand mn kraam t huis uitsmijten ;(
?
pi_102548188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
?
Wieso? Is ze vervelend?
The way you rock'n'roll
pi_102549686
quote:
?
das kut!! heb je een stomme kraamdoos?? ;) dat kon dr ook nog wel bij....
*insert dikke knuffel*

en ik ga nu mezelf achter de laptop wegtrappen; want ik MOET slapen nu... pfffff.... van8 ging het tot 5 uur weer goed. maar dan is Liene wakker, is ook nog verkouden en krampjes... dus het was 20:30, 0:30, 4:30... en toen begon het... 6, 7, 9 uur... gaaaaaappp.. mijn dochter heeft een verschoven patroon volgens mij. Als ze nou die lange ruk NA middernacht zou beginnen, dan was het perfect haha.

voor iedereen die het nodig heeft een *knuffel*
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:48:48 #227
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102551909
quote:
?
Geen klik of niet nodig?

HIer was de kraam bij Seth gewoon overbodig, manneke deed het prima en ik wilde zelf aanklooien. Hebben na 4 dagen gezegd, bedankt, houdoe. Ik ging me irriteren aan haar terwijl ze verder niet irri was.
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:50:08 #228
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102551945
* Takkembah schopt BJ achter de laptop vandaan

*ksssst jij*
Alexa en Seth zijn lief
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2011 @ 23:01:52 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102568425
ja hoi. noobvraagje. (of noodvraagje :') ) Ik wilde Geert een pcm geven tegen de pijn/last die hij heeft van z'n ooronsteking en dacht dus tot vijf minuten geleden dat ik nog wel 60 mg in huis had. niet dus, of iig onvindbaar. Ik kan wel de 240mg van Jan vinden. Kan ik die doormidden hakken zodat hij ca 120 mg krijgt? (das toch de toegestane hoeveelheid voor Geert inmiddels? stats: 7 maanden en 8kg + een beetje)

pi_102568518
Doormidden moet je geloof ik niet doen, weet ff niet meer hoe het precies zat
pi_102568908
Doormidden moest niet, omdat je dan niet precies weet of je hem exact in tweeën hebt. De kans is dan aanwezig dat je meer geeft dan bedoeld. Geert mag wel 120 hoor DJMO.
pi_102569034
Ik heb idd altijd geleerd dat je zetpillen niet doormidden moet snijden, idd vanwege de verdeling van de werkzame stof. Ik weet ook niet of je er vanuit kunt gaan dat de 240 mg precies verdeeld is door zo'n pil
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2011 @ 23:14:19 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102569054
dan wacht ik gewoon even rustig af tot morgen. Zolang hij op mij ligt, slaapt hij, vind het alleen zo sneu dat zodra ik 'm neer wil leggen hij wakker word en gaat huilen. nu ik weet waar het hoofdschudden vandaan komt pik ik de signalen van pijn/last ook beter op, huilen doet hij nl niet, hij lacht alleen maar, mal kind O+

vrijdag 30 september 2011 @ 23:24:23 #234
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102569544
Vanaf 5 kg mogen ze 120 mg, dus Geert kan idd 120 mg.
Idd beter niet door de midden.
Succes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2011 @ 23:42:35 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102570359
ik wist niet meer of die grens nou de zes maanden was of een kilogrens J-net, vandaar dat ik de stats even postte ;) .

Ik haal morgen even een nieuw doosje, er zal echt wel een drogist in culemborg zitten of op het station. Is het niet nodig, mooi, heeft ie toch last, heb ik ze gelijk bij me.

pi_102574978
Als de nood echt hoog is mag doorsnijden wel maar in de lengte, eerst even onder de lauwe kraan wordt ie iets zachter en is ie makkelijker te snijden, dit was een advies wat de HAP ons twee maanden geleden gaf bij Sarah. Ik had toen ook alleen de grote in huis. De dag erna wel 120 gehaald toen. Maar als het dus echt niet gaat vannacht, maar ja het is al nacht... Ik ben pas net thuis van een feestje en hoop dat mijn meisjes morgen lekker uitslapen, maar dat zal wel niet, dus ik ga maar gauw mijn bedje opzoeken.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:51:10 #237
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102576239
Bij mij zei CB na tweede inenting met 3 mnd dat het 5 kg was als grens. Maar ja misschien zegt een ander Cb wat anders .... Dat is soms ook wel opvallend.
pi_102577582
Beterschap voor Geert
MP helemaal vergeten maar wat is Sarah een snelle
Danic eva is ook al zo snel. Ik ga haar maar niet vergelijken met ean
BJ sterkte nog een beetje kunnen slapen?

Ean slaapt nog ik ben al uren op maar madame wilde echt niet wakker worden. Is ze om 11:00 nog niet wakker dan maak ik haar echt wakker anders komt ze echt niet uit met de flessen
pi_102582753
* Scorpionsworld zich hier dan maar eens meld.

8 dagen na de geboorte word het wel eens tijd te verhuizen naar het babytopic :@
Dus, papa SW meld zich met Destin Liam:

Geboren op 23-09-2011 22:12
O+

De kleine knul doet het uitstekend, slaapt goed, eet goed en zit al bijna terug op z'n geboortegewicht.
Mama SW hersteld met de dag steeds een stukje en doet het naar omstandigheden ook erg goed.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_102582789
SW, nogmaals gefeliciteerd en welkom *O*
Wat hebben jullie een heerlijk knulletje gebakken zeg O+
Wat een bijzondere vorm fles trouwens, welk merk is dat?
pi_102582892
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 14:36 schreef danic het volgende:
SW, nogmaals gefeliciteerd en welkom *O*
Wat hebben jullie een heerlijk knulletje gebakken zeg O+
Wat een bijzondere vorm fles trouwens, welk merk is dat?
Tommy Tippee is dat.
De breedte houd lekker vast en de speen heeft wat meer weg van de tepel (naar het schijnt)
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_102585702
SW gefeliciteerd en welkom, wat een mooi proppie!
En inderdaad Tommee Tippee, persoonlijk vind ik dat een hele fijne fles. Gebruikte we met Mette altijd en gisteren voor het eerst een flesje geprobeerd bij Wiesje en die dronk er ook goed uit.

DJMO, hoe is het met Geert vandaag?

BJ, wat geslapen?
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:13:53 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_102589951
:z hoi hoi

ik moet het 1ste flesje nog proberen; maar wij hebben een soortgelijke fles gekocht van Nuby. Komende week maar eens oefenen. En Liene was van8 weer erg vroeg wakker. Maar gisteravond wel als een blok geslapen; van 20 tot 1:30 uur! Hoop dat het ritme nog wat verschuift..maar wel fijn voor Liene dat ze die rust beter kan vinden, vanmiddag ook eindelijk een echte goede middagdut van 2.5 uur gedaan!! zo fijn!

scorpio welkom!! wat een mooooooi kindje hebben jullie gekregen.. O+

jeeee fr; wat kan je meis heeeeeerlijk slapen zeg :z :z :z

Liene is nu klaarwakker en ligt gezellig op schoot; ben dus heeeel benieuwd hoe het komende nacht zal gaan... :Y
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:28:54 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102590365
Welkom Scorpionsworld, wat een mooie knul.
Wij zijn een nachtje naar Terschelling geweest, kleine bij opa en oma. Het was leuk, fantastisch mooi weer gehad en lekker gegeten en gedronken. Helaas wel slechter geslapen dan normaal, van half 2 tot 7. We waren toch alert rond 7 uur terwijl dat niet nodig was natuurlijk.
Bij opa en oma heeft onze vent van 23 tot 7.30 geslapen aan een stuk door. Overdag bijna alleen maar gelachen en goed gedronken. En dat met zijn eerste avond en ochtend zonder papa, mama en borstvoeding.
Ik heb genoten, blij dat het zo goed gegaan is en vooral blij dat mijn mannetje weer lekker thuis bij ons is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 oktober 2011 @ 20:58:46 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102591303
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 02:05 schreef MamaPurk het volgende:
Als de nood echt hoog is mag doorsnijden wel maar in de lengte, eerst even onder de lauwe kraan wordt ie iets zachter en is ie makkelijker te snijden, dit was een advies wat de HAP ons twee maanden geleden gaf bij Sarah. Ik had toen ook alleen de grote in huis. De dag erna wel 120 gehaald toen. Maar als het dus echt niet gaat vannacht, maar ja het is al nacht... Ik ben pas net thuis van een feestje en hoop dat mijn meisjes morgen lekker uitslapen, maar dat zal wel niet, dus ik ga maar gauw mijn bedje opzoeken.
ik heb inmiddels ook 120 in huis nu. Dit gebeurt me ook geen tweede keer meer ;) Afgelopen nacht heeft hij overigens prima geslapen!

Het gaat nu ook wel goed, hij is alleen nog steeds een prittstift. Heeft vandaag ook een hóóp indrukken opgedaan tijdens de wbw, dus ik vind het niet zo erg dat hij alleen op mij liggen op dit moment.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:02:02 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102591431
ScorpionsWorld wow wat een liefje zeg!

pi_102591737
SW wat een droppie

Gebruikt er hier nog iemand D|R brown flessen? Met de dr brown sterilisatieset voor de magnetron?
Zoja heeft iemand ook de gebruiksaanwijzing daarvan?
pi_102595084
SW welkom en wat een mooi manneke is Destin <3

Wij hebben een beetje ontdekt dat het wel lijkt of Sarah veel beter slaapt 's nachts als ze overdag geen lange rukken slaapt. Dus verdag alleen hazeslaapjes lijkt goede nachten te betekenen.. Maar ja overdag eens 2 uurtjes slapen vind mama wel lekker, maar ja ik vind 's nachts doorslapen ook wel erg lekker! Pfff ingewikkeld meisje ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 oktober 2011 @ 00:06:20 #249
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102597880
Ik heb Geert vanavond toch maar een pcm gegeven. Hij voelde warm aan, greep naar z'n oortjes tijdens het drinken en was alleen maar aan de borst te troosten. En diezelfde borst beet hij door de pijn / last ... En waar ik er normaal echt géén zetpil in krijg (hij perst er hem echt gewoon meteen weer uit normaal) accepteerde hij hem nu zonder problemen... daarna laatste dosis AB van vandaag gegeven en toen kon hij na vijf minuten weer breeduit lachen naar me O+

pi_102603695
Even egopostje, 4 maandjes vandaag! (foto haal ik straks weer weg..)

Hij is gisteren in de fietskar meegeweest, en dat vond hij prima!

[ Bericht 23% gewijzigd door laiveneertiekje op 02-10-2011 10:16:21 ]
pi_102603731
Fijn djmo dat hij zo op knapt van de paracetamol!

Hier nu sinds 3 dagen aan het inbakeren en ik heb er wel een goed gevoel bij. Af en toe heeft hij nog moeite om in slaap te komen, maar ik probeer hem nu net even wat langer te laten huilen als ik eerst deed (mits er ook stille periodes tussen zitten) en op een keer na elke keer als ik denk 'als hij nu weer gaat huilen haal ik hem er uit' blijft het stil. Maar meestal gaat het sneller en dat wordt als het goed is ook met de dag beter.

En wat ook typisch is, Jelle heeft nu al 3 nachten doorgeslapen. Wist niet wat me over kwam en ben 's nachts ook maar een keer gaan kijken of hij nog ademde.

En ik merk ook dat hij de (nu ook kortere) wakkere periodes ook vrolijker is, hij begint geluidjes te maken als hij iets leuk vind en het is ineens minder erg om alleen in de box te liggen. Dus we zijn hier met drie man gelukkig :)
pi_102603783
L'tiekje wat een droppie 4mnd al weer.
HB dat is fijn. Lekker slapen hoor Jelle

Ean moet woe weer voor de prikjes en dan laat ik vriend ook meteen vragen of het wel goed is dat ze zoveel slaapt
Vrijdag is ze om 21:45 naar bed gegaan (papfles gekregen)
Zaterdag werd ze om 11:00 wakker
Ze is wakker gebleven tot 14:00
Daarna om 15:00 de fles gegeven
Om 18:30 werd ze wakker
Om 19:15 was ze zo aan het jammeren dat ik haar terug in bed heb gelegd op de trap naar boven werd ze al rustig om 23:00 wakker gemaakt en vanmorgen werd ze om 08:00 wakker en nu ligt ze te spelen in de box
pi_102604000
Die tijden klinken mij fijn in de oren FR :)

Cas zijn tijden waren 19:00 / 03:00 / 06:30. En daarna wilde meneer niet meer slapen, zelfs niet tussen ons in. Maaaar, nu ligt hij lekker in de box te snurken O+ Straks nog een fles en dan een dutje doen. Vanmiddag lekker naar Giethoorn toe!
pi_102604045
Ik vind het zoveel. Nu slaapt ze al weer in de box dit keer.
Als ze zo blijft slapen rolt ze nog niet als ze naar school gaat

Cas is jonger dan ean toch? Ean heeft nog maar 4 flessen per dag en wat groente als ze tenminste wakker is.
pi_102604077
Sofie heeft ook van die dagen FR. Ze zullen het wel nodig hebben.
*poef* nu is het weg
pi_102604183
Wat een schatje die Bartje!

F_R, vat dit niet verkeerd op maar ik verbaas me, of eigenlijk niet :') , over het advies van het CB. Je meisje was zes weken te vroeg. Officieel gezien is ze dus nu pas 3 maanden en een weekje ongeveer. Ik vind het ontzettend vroeg om aan groente te beginnen en dan ook nog bruine bonen. Haar darmen zijn echt nog niet rijp. Zelfde voor de papfles. Rijstebloem neem ik aan dat je er dan doorheen doet? 4 maanden is hiervoor ook het minimum.
Doe alsjeblieft één vorm van bijvoeding te gelijk voor je meisje want haar darmen weten niet wat hun overkomt op deze leeftijd.
Ik bedoel dit absoluut niet rottig maar er wordt niet voor niets geadviseerd om tot zes maanden eigenlijk te wachten met bijvoeding en jouw meisje is zo jong nog nu.
The way you rock'n'roll
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:33:10 #257
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102604500
Even de dingen die me zijn bijgebleven:

L'tiekje, wat straalt je jochie een vrolijkheid uit O+

En FR, wat een slaapkop. Misschien heeft ze het inderdaad nodig, maar ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of het wel normaal is. Heb je al opgezocht wat een "normaal" aantal slaap voor haar (gecorrigeerde) leeftijd is?

Hilliebillie, wat fijn dat het zo goed gaat met Jelle! Wat lekker ook dat hij doorslaapt! stiekem wel jaloers, de nachtvoedingen zijn weliswaar heel knus, maar slapen is ook leuk :@

Simon is de laatste dagen als hij op zijn buik is druk aan het draaien met z'n hoofdje. Hij vergeet alleen soms dat hij zijn hoofdje voorlangs moet draaien en niet via zijn rug 8-) Net deed hij weer een verwoede poging en opeens rolde hij zo van zijn buik op zijn rug :o Vervolgens heeft hij bijna een half uur lang de boeken in de kast naast de box aandachtig bestudeerd *; Wat een heerlijkheid zo'n kind O+
Oude (on)bekende.
pi_102604606
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 09:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind het zoveel. Nu slaapt ze al weer in de box dit keer.
Als ze zo blijft slapen rolt ze nog niet als ze naar school gaat

Cas is jonger dan ean toch? Ean heeft nog maar 4 flessen per dag en wat groente als ze tenminste wakker is.
Cas is inderdaad jonger, hij is van 20 juli :) Hij maakt een lange slaap van 19:00/20:00 tot een uur of 03:00. Vind het wel gezellig, zo'n voeding in de nacht. O+ Het doorslapen komt vanzelf wel een keer.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:47:57 #259
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102604716
Weer een inbakersuccesverhaal. Het heeft hier ook wonderen gedaan. Inmiddels doen we het allang niet meer. Ventje is te groot en te sterk geword
en. Hij heeft nu een slaapzakje aan. Hier even een trendbreuk, mannetje werd al om 5.22 wakker. Misschien toch van slag door de logeerpartij. Hopelijk zet het niet door, morgen moet ik weer werken.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:50:35 #260
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_102607325
Seth heeft nu 3 nachten achter elkaar geslapen van 0.00 tot 7.15. En ik ben elke keer wakker om 4 uur en in de stress of hij het nog wel doet. Wat het vele slapen van Ean betreft, mika sliep ook altijd zoveel. Dat word vanzelf anders s' nachts slaapt hij nog heel goed.
pi_102607694
Holymoly, mijn wurm gaat snel! Ze heeft nu ook de tweede ondertand :o
pi_102607801
Wow Danic, snelle Eva! Die tand heeft Anne zelfs nog niet :D

F_R: Anne sliep ook zoveel hoor. Het CB zei ook: 'Ze zal het wel nodig hebben'. Nu slaapt ze een stuk minder, dus het is vanzelf bijgetrokken :)
pi_102616749
wie t piemeltje heeft bedacht is knettergek :(
tís net een klein propellersproeiertje.
zo'n pielepuntmutsje is zo'n slecht idee nog niet.

kleurdoos haar eerste stapjes in het moedervanzoonschap
pi_102616850
_O-
welkom :W
w8 maar tot ie m zelf ontdekt heeft: net een grabbelton :P
pi_102616955
ah en sinds 3 seconden poept lexje sproei en geen meconium meer. ga ik m nu verschonen, wedden dat ie zichzelf weer onderplast :P
pi_102617065
Ik zeg peepee-tipi :D
pi_102617232
Leuk hé, een jongetje! Cas doet dat kunstje meestal wanneer zijn vader zijn luier aan het verschonen is :+
pi_102617313
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 17:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ah en sinds 3 seconden poept lexje sproei en geen meconium meer. ga ik m nu verschonen, wedden dat ie zichzelf weer onderplast :P
Ja dat blijft leuk voor die jongens om te doen.. Maar wat ook leuk is met die spuitpoep is om tijdens verschonen een keer flink sproeien zodat de gordijnen meteen maar even in de was kunnen.. Was niet tegen te houden.. Gelukkig maar 1 keer gebeurd (of roep ik nou onheil over me heen)
  zondag 2 oktober 2011 @ 17:39:29 #269
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102617348
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 17:23 schreef Kleurdoos het volgende:
wie t piemeltje heeft bedacht is knettergek :(
tís net een klein propellersproeiertje.
zo'n pielepuntmutsje is zo'n slecht idee nog niet.

kleurdoos haar eerste stapjes in het moedervanzoonschap
:D Ik heb vandaag ook weer staan dweilen :')
Oude (on)bekende.
pi_102617506
Wat dat betreft ben ik blij dat ik een meisje heb.
Hoewel......in de kraamweek heeft ze bewezen het ook te kunnen. Ze pieste als een volleerde jongen zo met een hoge boog over de kraamhulp heen :|W
pi_102617684
net spuitluier en weer alles ondergepiest incl mn bed.. sta ik daar de was te doen op mn 4e kraamdag :') want papa is met elin weg en de kraam kick ik eigenlijk al heel vroeg t huis uit want ze is verveeeeeeelend en zeer stupide :')
  zondag 2 oktober 2011 @ 17:50:19 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102617757
Mijn ventje doet dat eigenlijk weinig. Ja, vanmorgen nog vlak na het badderen, maar netjes naar beneden zo op zijn wikkeldoek.
pi_102617814
Lexus heeft me nog geen 1 x niet ondergeplast, of zichzelf, of de weegdoek van de kraam :+
pi_102617958
O-) anders leg je er een doekje op/tussen voordat je de luier helemaal opentrekt :7
pi_102618034
:D Ik had altijd het idee dat kleine baby jongetjes al gauw gaan plassen als ze wat kou/lucht voelen op hun piemeltje zodra de luier af gaat. Zo ook als ze uit een warm badje komen werd er hier vaak geplast
Hier wel eens op het behang en de cb arts onder }) :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_102618276
Is je kraamzorg echt zo'n doos KD?
pi_102618413
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 17:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ja dat blijft leuk voor die jongens om te doen.. Maar wat ook leuk is met die spuitpoep is om tijdens verschonen een keer flink sproeien zodat de gordijnen meteen maar even in de was kunnen.. Was niet tegen te houden.. Gelukkig maar 1 keer gebeurd (of roep ik nou onheil over me heen)
ik moest zo hard lachen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:10:41 #278
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102618455
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 17:56 schreef Cooki het volgende:
O-) anders leg je er een doekje op/tussen voordat je de luier helemaal opentrekt :7
Dat had ik ook al wel bedacht, maar dat doekje moet op een gegeven moment toch weg hè... Het record staat hier op 3 keer op een ochtend alles zeiknat (baby, aankleedkussen, muur, vloer en moeder) :')
Oude (on)bekende.
pi_102619011
idd, doekje schmoekje, als ik t doekje weghaal om de luier dicht te doen, piest ie alsnog omhoog..
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:30:04 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102619078
Nou, als jullie tzt nog tips hebben dan hou ik me aanbevolen..... _O-
pi_102619090
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:05 schreef danic het volgende:
Is je kraamzorg echt zo'n doos KD?
alsof ze stront in r hersenen injecteert.
godskanonnen wat een dom wicht :D ze kijkt me ook met halfopen mond steeds aan :') jampotglazen en konijnengebit incluis.
ze is best aardig hoor, maar alles wat ze zegt is of heeeeeeeeeeel dom, of verkeerd :D dus ik doe Lex en zij maakt maar mooi schoon :D
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:31:54 #282
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102619120
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:30 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

alsof ze stront in r hersenen injecteert.
godskanonnen wat een dom wicht :D ze kijkt me ook met halfopen mond steeds aan :') jampotglazen en konijnengebit incluis.
ze is best aardig hoor, maar alles wat ze zegt is of heeeeeeeeeeel dom, of verkeerd :D dus ik doe Lex en zij maakt maar mooi schoon :D
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Whahahhahaaaa dat vraagt om nog meer voorbeelden, of misschien zelfs een paint :+
Rayen 2½ jaar!
pi_102619156
Oh, dit is inderdaad niet goed voor mijn beeldvorming :') _O- :{w
pi_102619172
nog erger, ze is hier al 4 dagen en nog noemt ze Elin Elien, Eline of Amy! en Manuel noemt ze mannejel..en je lacht je helemaal rot als je ziet wat ze allemaal in mijn kraamgids schrijft :D
groep 3 eat your heart out
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:36:25 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_102619233
OMG, je hebt het wel weer getroffen KD :X
pi_102619272
en ze haat mannen
O+
want Mannejel doet sowieso alles fout. en ze gaat er bij voorbaat al vanuit.

wast Mannejel wel eens? vast niet denk? (denk is nogal westfries) ja denk? en en en ze is dus een beetje doof, ze heeft 2 gehoorapparaten en die werken niet naar behoren.

ze hoort het piepen van de droger niet en ze hoort het noet of ik vraag of ze de pieper van de droger niet hoort. zelf hoort ze niet dat ze kabaal maakt, dus olifant met knientiesgebit in een porseleinkast (ze weegt ook like 3 vrachtwagens) en praat dus ook een beetje halfdoof JA DENK
pi_102619305
Tja, mijn kraamgids ziet er nou ook niet echt uit om leuk te bewaren voor later. Op haar manier deed mijn kraam het leuk, maar in dit geval was er toch een kleine taalbarièrre omdat ze uit Afrika kwam. Het was wel een hele lieverd gelukkig.
Ik kan me altijd kapot ergeren als namen niet goed worden uitgesproken, je bent toch niet doof?
pi_102619327
:D wel dus
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:41:05 #289
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102619378
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:34 schreef Kleurdoos het volgende:
nog erger, ze is hier al 4 dagen en nog noemt ze Elin Elien, Eline of Amy! en Manuel noemt ze mannejel..en je lacht je helemaal rot als je ziet wat ze allemaal in mijn kraamgids schrijft :D
groep 3 eat your heart out
Verschrikkelijk zeg :{
Nou let maar goed op jezelf en je kleine man, want dan vraag ik me af hoe het met de rest van haar "kennis" is. :{

Nog iets gehoord of gezien van je VK met haar gevaarlijke nagels? Of kwam een andere voor je check-up of is geen enkele VK nog geweest.
Rayen 2½ jaar!
pi_102619418
Ja oeps jij postte net terwijl ik nog bezig was.
Doof kan ze natuurlijk niets aan doen, maar de rest.....
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:42:31 #291
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102619427
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
en ze haat mannen
O+
want Mannejel doet sowieso alles fout. en ze gaat er bij voorbaat al vanuit.

wast Mannejel wel eens? vast niet denk? (denk is nogal westfries) ja denk? en en en ze is dus een beetje doof, ze heeft 2 gehoorapparaten en die werken niet naar behoren.

ze hoort het piepen van de droger niet en ze hoort het noet of ik vraag of ze de pieper van de droger niet hoort. zelf hoort ze niet dat ze kabaal maakt, dus olifant met knientiesgebit in een porseleinkast (ze weegt ook like 3 vrachtwagens) en praat dus ook een beetje halfdoof JA DENK
Ze heeft vast zelf een moeilijke bevalling gehad _O- _O- _O- :9
Rayen 2½ jaar!
pi_102619582
VK is geweest 2 keer al, en vind het allemaal heel erg, erg sneu hoor.
pi_102619645
Wat vindt ze erg? Is het die ene?
pi_102619719
juhp
pi_102619729
maar er is verder geen bewijs dat ze me stuk heeft gemaakt eh
pi_102619793
Nee? geen bloedranden onder d'r nagels?
pi_102619823
Je moet 'r een bebloede kunstnagel laten zien en zeggen dat ie eruit viel bij het plassen. Vragen of zij enig idee heeft hoe die erin gekomen is.

Serieus: hebben jullie het er concreet over gehad? Wat heeft ze erover te zeggen?
  zondag 2 oktober 2011 @ 18:57:28 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102619864
KD, je maakt mij bang met je horror-kraam!! Welke kraamzorginstelling is het?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:00:14 #299
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102619943
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:53 schreef Kleurdoos het volgende:
maar er is verder geen bewijs dat ze me stuk heeft gemaakt eh
Nee maar het toeval is wel heel toevallig.
Die fontein van bloed kreeg je niet thuis of ergens anders, maar zodra haar klauw naar buiten kwam
Ik zeg als het klinkt als haar schuld, als het eruit ziet als haar schuld dan is het vast haar schuld :Y :9
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:05:20 #300
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102620076
Ow KD wij hadden juist een geweldige kraam.... Eigenlijk wil ik wel een foto zien voor de beeldvorming :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 2 oktober 2011 @ 19:21:12 #301
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102620553
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 13:02 schreef danic het volgende:
Holymoly, mijn wurm gaat snel! Ze heeft nu ook de tweede ondertand :o
ik ontdekte vanmiddag eerste boventandje. we hebben er hier nu dus drie -O-

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')