Volgens mij nietquote:Op maandag 26 september 2011 11:07 schreef MamaPurk het volgende:
Hoe is het met Jelle, slaat de AB-kuur al een beetje aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
Het is prima weer voor een siëstaquote:Op maandag 26 september 2011 11:10 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Gefeliciteerd Kaarr met Linus! En wat ontzettend rot dat je mannetje naar het ziekenhuis moest.
MP goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wat een heerlijke dame, een blij ei zijn bij de dokter hihi.
Cyntiaa dat klinkt als een heerlijk nacht.
Mrien hoe gaat het met Jelle?
Floris kwam om 22.30/02.00/04.00/06.00/09.00 dus mams is nu een beetje moe, strakjes misschien wel tijd voor een siësta
Lichamelijk gaat het goed met me (geestelijk wat minder). Ik moet mezelf wel in de gaten houden, tenslotte ben ik gewoon nog een kraamvrouw.quote:Op maandag 26 september 2011 13:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kaarr, wat een omslag zo ja. Ben je lichamelijk wel weer een beetje in staat om op en neer te gaan?
Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aanquote:Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan..vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
DIe rituelen zijn de bom!quote:Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan..vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
nou... mijn moeder had met 3 maanden al tandjes, en mijn zus ook geloof ik... dus het kan bestquote:Op maandag 26 september 2011 17:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Kaar welkom met Linus en hopelijk mag hij snel naar huis
MP ook nog niet veel opgeschoten zo te lezen
Ean kwijlt al zo'n 2 wk heel erg veel en volgens mij voel ik 2 bobbels in haar mondje. Maar tandjes kan toch nog helemaal niet. Wel is vandaag heel erg uit haar humeur heel veel huilen. Verder slaapt ze al een week heel erg behalve vandaag dus
Bij sommige kinderen is juist het ritueel van belang omdat ze dan doorhebben dat het bedtijd is. Wijk je dan van het ritueel af, snappen ze niet dat het bedtijd is en gaan ze tegenstribbelen.quote:Op maandag 26 september 2011 14:25 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aanAls wij iets uit het vaste stappenplan vergeten worden we daar tegenwoordig door de oudste wel op gewezen
Maar bij Saar lijkt het tot op heden nog niet veel effect te hebben, die lijkt zich idd ook niet over te kunnen of willen geven aan de slaap en helemaal niet als ze door heeft dat ze alleen is. (en voor iemand die altijd riep kinderen hoor in hun eigen bed heeft ze toch al wel heel erg vaak de nachten in ieder geval bij mij in bed doorgebracht)
Ik duim met je mee BJ.
zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.quote:
Ja, das om het even....quote:Op maandag 26 september 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ja das ook een idee JuudMisschien ga ik dat wel proberen, maar dan neem ik gewoon die van zonnatura
Die drinken ik en Jaël namelijk ook.
De Tuinen weet ik niet, de natuurwinkel hier is gewoon een kleine supermarkt met alleen maar natuurlijk/biologische producten.quote:Op maandag 26 september 2011 22:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.
MP: Geert is in alles het tegenovergestelde van z'n broer. Aangezien Jan thee weigert, ga ik er idd een klein beetje vanuit dat Geert het wel drinkt straks(vooral omdat dat (of water natuurlijk) het eerste zal zijn wat hij naast bv krijgt. Niet zoals Jan een roop-kindje gaat worden (siroop dus)
Probeer anders eens lanette creme, dat is volgens mij wel te krijgen bij de drogist en anders wel bij de apotheek. als je maar niks smeert met parfum er in zoals zwitsal ofzo.quote:Op maandag 26 september 2011 22:21 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een eczeemplekje en ik krijg het nu na een week nog niet weg. Ik smeer het in met Weleda gezichtjescreme...
Mijn mupke kauwt de hele dag op haar vingers en al ze die niet in haar mond heeft dan is het wel een rammelaar of haar speen.... ze kwijlt ook enorm veel.
Wat wel handig is, als ze tegenwoordig in bed haar speen kwijt is, dan wil ze ook wel eens op haar hand of duim zuigen en zo (weer) in slaap vallen.
Ik vermoed idd de herstart van de medicijnen en we geven de medicijnen nu om 17 uur in plaats van om 9 uur 's morgens.. Misschien dat dat ook meewerkt we weten het eigenlijk niet en het blijft een gissen. Het neemt nog niet weg dat ze overdag ook nog hysterisch te keer kan gaan. En bij de manier waarop Saar intens huilt, lijkt 10 m inuten huilen vaak al een uur... Echt heel zielig is dat.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:50 schreef danic het volgende:
Kaarr, wat een moppie zegFijn ook dat het de goede kant op lijkt te gaan. Ben benieuwd wat de artsen te vertellen hebben straks.
MP heb je enig idee waar het vandaag kwam bij Sarah en waarom het nu niet meer zo is? Kan het ook door het herstarten met medicijnen komen?
Dat had Cas ook, is inderdaad na een tijdje weg gegaan. Hij heeft nu een heel mooi naveltje!quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
geen handen vrij om uitgebreid te reageren; maa ff spammen
[ afbeelding ]
en dr naveltje is aangestipt; wild vlees, moet nu een paar keer komen om dit te herhalen en dan verwachten ze dat het weg is.
Heeeeel herkenbaar!quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het is ook naar hoor...Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp.
Het stomme is dat het er geen aanwijsbare oorzaak is. Als hij huilt van de honger, pijn, etc. klinkt het anders en dan halen we hem ook meteen uit bed. Eigenlijk zijn als z'n huiltjes heel goed te duiden, behalve dat huiltje bij het in slaap vallen... Je zou misschien kunnen zeggen dat hij dat huiltje "gewoon nodig heeft", maar klink zo akelig en gaat ook tegen mijn gevoel inquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het is ook naar hoor...Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp.
Zo'n dag had ik vorige week, maar toen was het met huilen en kramp. Nergens anders als bij mij en dan ook zo nu en dan een brulbui. Vermoeiend als je ook nog andere dingen moet doen op een dag. Had je vrouw de rust en tijd om met hem te tutten en was ie verder wel goed te pas?quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef cleany het volgende:
belde net m'n vrouw, blijkt dat ze de hele dag al met Evan op schoot zat tot 15 minuten geleden, toen ie wel even zin had om te spelen.
dat heeft ze idd bij Liene ook gedaan, en volgende week moet ik even weer langskomen, wordt het ws nog herhaald.quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:26 schreef Aventura het volgende:
@BJ, hier ook zo'n naveltje, er kwam na een week of 4 nog steeds rotzooi uit. Aangestipt met zilvernitraat en toen is het mooi genezen.
Muziekdoosje hebben we en dat werkt zeker kalmerend, maar zodra het muziekje afgelopen is komt dat "slaaphuiltje"... Echt lastig vind ik dit soort dingen, het is echt zoeken naar een manier die voor Simon werkt en die voor ons ook goed voelt. Mijn gevoel, alle boekenkennis en de adviezen uit mijn omgeving spreken elkaar nogals eens tegen, erg verwarrend somsquote:Op dinsdag 27 september 2011 16:16 schreef Juud79 het volgende:
Lientje gaat sinds kort jengelen als ze moe is en bijv aan het spelen is, heel handig, want ik weet exact waneer ze moe is.
Mevr_Mus, laten huilen druist ook tegen alles in, het is niet voor niets dat alles in je 'roept' dat je er iets aan moet doen.
Ik laat Lientje nooit huilen, troost haar altijd. Waarmee ik niet zeg dat jouw manier verkeerd is. Soms is ze ook wel eens moe en verdrietig in bed, maar als ik haar dan gewoon over haar bolletje aai, haar handje vastpak en zachtjes tegen haar praat, dan kalmeerd ze en komt ze tot rust. Zo kan ze toch in slaap vallen in haar bed, want op de arm pakken werkt dan niet, maar weet ze wel dat ik er altijd voor haar ben. Zodra ze echt hardverscheurend dreigt te gaan huilen pak ik haar wel onmiddelijk op.
Heb je een muziekdoosje? Vaak is dat genoeg afleiding om tot rust te komen en in slaap te kunnen vallen.
Ach bj toch...quote:Op woensdag 28 september 2011 15:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gatsie bj...dat is een hele hoop ellende tegelijk
En nou kan ik het boek ineens niet meer vinden, hij moet er zijn, ergens....
Maar als er iemand was die hem zo kon pakken en je hebt het erg nodig, dan zou ik diegene vragen...
Sterkte meis, komt allemaal goed...
Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjesquote:Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...
Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Wat een heerlijk idee! ik sla het mentaal opquote:Op woensdag 28 september 2011 22:13 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Hey, jij daar, mooi menneke heb je gebakken.quote:Op donderdag 29 september 2011 15:38 schreef Kleurdoos het volgende:
zet Lex er maar bij
Lex Lucian 28-9-2011
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De fysio en de manueel therapeut hadden het beide over inbakeren voor haar middagdutjes. Kan dat nog wel nu ze al 4,5 maand is? Is er een alternatief naast een normaal slaapzakje (die heeft ze al namelijk)?
Sorry als het een wirwar aan tekst is, ik ben een beetje grieperig en niet helemaal helder
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ik heb nu gewone inbakerdoeken te leen van het cb om te kijken of Jelle er baat bij heeft als dat zo is ben ik ook van plan om de pacco aan te schaffen (ook via marktplaats denk ik). Dit op aanraden van de mevrouw die me uitleg gegeven had (pacco of gewone doeken) in de Puck-a-baby zou te veel bewegingsruimte nog zijn voor de armen, dus ben nu al even een beetje aan het rondkijkenquote:Op donderdag 29 september 2011 16:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
HB; wat fijn dat je mannetje zijn rust ook lijkt te pakken nu hij ingebakerd is!
Liene wordt nu bijna 2 weken ingebakerd; en ik heb dr de laatste 3 dagen ook overdag 2 keer een dutje kunnen laten doen in dr eigen wiegje. Vanmorgen 1,5 uur en nu ligt ze ook al meer dan een uur te slapen...terwijl ze eerst alleen maar op mij wilde slapen overdag. Vind het wel heel fijn voor mijn meisje dat ze zo meer rust lijkt te krijgen.Ik heb zelfs via MP 2 pacco's bijgekocht.. want 1tje is wel wat lastig. (ivm spugen enzo). (en deze heb ik te leen.).
en wat jij zegt herken ik wel HB; als Liene overdag meer slaapt ben ik ook bang dat ze snachts weer veel wakker is.. maar eigenlijk merk ik tot dusver daar weinig verschil in..
Cas heeft nu een dun broekje aan, romper zonder mouwen en een t-shirtje. Gisteren toen we echt in het warme weer zaten had hij een romper met korte mouw en een kort broekje.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Tankgirl, wat naar dat het zo gaat, lijkt me zo moeilijk... Heel fijn dat jullie snel terecht kunnen!
Even praktische vraag aan de moeders van de andere pasgeborenen, wat trekken jullie je kindje met dit weer aan?
Gefeliciteerd!!!!!!!!quote:Op vrijdag 30 september 2011 10:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik lees hier over snelle kindjes, slechte nachten en mooie lijntjes.. wat wisselend zeg!
Hier weer eens een goede nacht! En meneer doet nu even een powernap. Gaan we straks bij mijn vriend kijken, die is hier in de stad aan het werk.
En vanmiddag ons verlopig koopcontract tekenen! Vind het zo spannend... Wat als de bank nou niet akkoord gaat?
dentinox is smeerbaar, ik geef geert gewoon chamodent tabletjes. werkt pimra, en ook langer dan dentinox is mijn ervaring.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef danic het volgende:
Eva is erg verdrietig vandaag, echt erg over de rooie.
Nou is gisteren het tandje doorgekomen, kan het daarvan zijn? Of zou het puur het warme weer zijn? Ze heeft de dag in alleen een romper doorgebracht, het was echt warm.
Ik ben bij de kruidvat geweest, maar ze hadden alleen dat tandenmiddel van vsm (chamodent of dentinox haal ze altijd door elkaar), maar dat zijn druppeltjes. De andere kan je smeren en lijkt mij praktischer, maar was dus uitverkocht.
Iemand tips? (behalve morgen teruggaan)
Wieso? Is ze vervelend?quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
kan iemand mn kraam t huis uitsmijten
?
das kut!! heb je een stomme kraamdoos??quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
?
Geen klik of niet nodig?quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
?
Tommy Tippee is dat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:36 schreef danic het volgende:
SW, nogmaals gefeliciteerd en welkom![]()
Wat hebben jullie een heerlijk knulletje gebakken zeg![]()
Wat een bijzondere vorm fles trouwens, welk merk is dat?
ik heb inmiddels ook 120 in huis nu. Dit gebeurt me ook geen tweede keer meerquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 02:05 schreef MamaPurk het volgende:
Als de nood echt hoog is mag doorsnijden wel maar in de lengte, eerst even onder de lauwe kraan wordt ie iets zachter en is ie makkelijker te snijden, dit was een advies wat de HAP ons twee maanden geleden gaf bij Sarah. Ik had toen ook alleen de grote in huis. De dag erna wel 120 gehaald toen. Maar als het dus echt niet gaat vannacht, maar ja het is al nacht... Ik ben pas net thuis van een feestje en hoop dat mijn meisjes morgen lekker uitslapen, maar dat zal wel niet, dus ik ga maar gauw mijn bedje opzoeken.
Cas is inderdaad jonger, hij is van 20 juliquote:Op zondag 2 oktober 2011 09:59 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind het zoveel. Nu slaapt ze al weer in de box dit keer.
Als ze zo blijft slapen rolt ze nog niet als ze naar school gaat
Cas is jonger dan ean toch? Ean heeft nog maar 4 flessen per dag en wat groente als ze tenminste wakker is.
Ja dat blijft leuk voor die jongens om te doen.. Maar wat ook leuk is met die spuitpoep is om tijdens verschonen een keer flink sproeien zodat de gordijnen meteen maar even in de was kunnen.. Was niet tegen te houden.. Gelukkig maar 1 keer gebeurd (of roep ik nou onheil over me heen)quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:28 schreef Kleurdoos het volgende:
ah en sinds 3 seconden poept lexje sproei en geen meconium meer. ga ik m nu verschonen, wedden dat ie zichzelf weer onderplast
quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:23 schreef Kleurdoos het volgende:
wie t piemeltje heeft bedacht is knettergek
tís net een klein propellersproeiertje.
zo'n pielepuntmutsje is zo'n slecht idee nog niet.
kleurdoos haar eerste stapjes in het moedervanzoonschap
ik moest zo hard lachenquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja dat blijft leuk voor die jongens om te doen.. Maar wat ook leuk is met die spuitpoep is om tijdens verschonen een keer flink sproeien zodat de gordijnen meteen maar even in de was kunnen.. Was niet tegen te houden.. Gelukkig maar 1 keer gebeurd (of roep ik nou onheil over me heen)
Dat had ik ook al wel bedacht, maar dat doekje moet op een gegeven moment toch weg hè... Het record staat hier op 3 keer op een ochtend alles zeiknat (baby, aankleedkussen, muur, vloer en moeder)quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:56 schreef Cooki het volgende:
anders leg je er een doekje op/tussen voordat je de luier helemaal opentrekt
![]()
alsof ze stront in r hersenen injecteert.quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:30 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
alsof ze stront in r hersenen injecteert.
godskanonnen wat een dom wichtze kijkt me ook met halfopen mond steeds aan
jampotglazen en konijnengebit incluis.
ze is best aardig hoor, maar alles wat ze zegt is of heeeeeeeeeeel dom, of verkeerddus ik doe Lex en zij maakt maar mooi schoon
Verschrikkelijk zegquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:34 schreef Kleurdoos het volgende:
nog erger, ze is hier al 4 dagen en nog noemt ze Elin Elien, Eline of Amy! en Manuel noemt ze mannejel..en je lacht je helemaal rot als je ziet wat ze allemaal in mijn kraamgids schrijft
groep 3 eat your heart out
Ze heeft vast zelf een moeilijke bevalling gehadquote:Op zondag 2 oktober 2011 18:37 schreef Kleurdoos het volgende:
en ze haat mannen
want Mannejel doet sowieso alles fout. en ze gaat er bij voorbaat al vanuit.
wast Mannejel wel eens? vast niet denk? (denk is nogal westfries) ja denk? en en en ze is dus een beetje doof, ze heeft 2 gehoorapparaten en die werken niet naar behoren.
ze hoort het piepen van de droger niet en ze hoort het noet of ik vraag of ze de pieper van de droger niet hoort. zelf hoort ze niet dat ze kabaal maakt, dus olifant met knientiesgebit in een porseleinkast (ze weegt ook like 3 vrachtwagens) en praat dus ook een beetje halfdoof JA DENK
Nee maar het toeval is wel heel toevallig.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:53 schreef Kleurdoos het volgende:
maar er is verder geen bewijs dat ze me stuk heeft gemaakt eh
ik ontdekte vanmiddag eerste boventandje. we hebben er hier nu dus driequote:Op zondag 2 oktober 2011 13:02 schreef danic het volgende:
Holymoly, mijn wurm gaat snel! Ze heeft nu ook de tweede ondertand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |