abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102492911
DML: De wieg is echt heel erg knus, fijner dan de wandelwagen.
Takkembah: Aan de cosleeper heb ik ook al zitten denken...
Tralalalaaa
pi_102493003
Ja hand op het voorhoofd :) ik doe ook wel met een vinger rondjes draaien boven de neus tussen de ogen daar word Sarah ook heel slaperig van :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 28 september 2011 @ 21:54:52 #153
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493087
Of voor nu mini op het verschoningskussen dat je op het dekbed legt zodat jij gewoon het dekbed hoog over je heen kan trekken en je mini met een eigen dekentje of in een slaapzakje. Dat werkte voor ons in ieder geval het beste. Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493138
Thanks allemaal :* We gaan het proberen!!!!

Het is zoooo'n dotje, ik vind het ook echt wel iets heel liefs hebben dat ze meteen rustig is zodra wij er bij zijn O+
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:11 #155
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493159
En inderdaad deden wij ook aan 'handoplegging' :P. Geleerd van de dames op neonatologie, kalmeert direct.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493623
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Tralalalaaa
pi_102493801
TAP, ik ben echt fan van een cosleeper. Lekker verlengde van je bed,oftewl je kan er half bijliggen, makkelijk speen ploppen of pink erin stoppen. Of aanraken en zelf ook weer rustig in slaap vallen. Dat geeft enorm veel rust.

BJ, even een heel erg dikke kus en knuffel voor jou :*
Ik hoop dat het niet heel ernstig is met je mams maar ook je zus en je oma. En gewoon laten gaan en toelaten die waterlanders.
Als er iets met je mams is, is dat gewoon heel erg heftig en confronterend. Moeders hebben een status van onsterfelijkheid en als het dan niet goed gaat komt dat hard aan.
Mijn mams heeft borstkanker gehad met operaties, chemo en daarna ook nog bestraling. Dat was een zeer heftig jaar voor mij, want moeders worden niet ziek.
Dus meis, ik hoop dat het allemaal snel wat beter met gaan voor je naasten.
Maar ook met jou, want jij móet alles maar zien gebeuren, jij wil er graag voor iedereen zijn terwijl jij eigenlijk heel veel hulp zou kunnen gebruiken momenteel.
Probeer echt je rust te blijven pakken. Kan Evie misschien tijdelijk een dag extra naar de opvang?

Nou ja, ik denk aan je en als ik ergens mee kan helpen :*

Hier met Wiesje alles zeer flex, ik mag niet klagen. Oja, haar naveltje is alleen wat ontstoken, vrijdag even naar het inloopspreekuur strompelen met haar. Daarintegen gaat het met de dreumes erg slecht (oorproblemen) maar dat hoort niet in dit topic :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102494081
BJ :*
  woensdag 28 september 2011 @ 22:13:24 #159
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102494122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102494212
Hand op hoofdje deden ze ook toen Jelle in het ziekenhuis lag, hij mocht toen niet aan de borst ivm het spugen wat hij deed en ik wist niet zo goed hoe ik hem anders kon troosten, dat hielp toen best goed inderdaad.
Pas trouwens ook, lag hij even naast me in bed 's ochtends, had ik m'n hand op z'n hoofd gelegd en was hij pardoes weer in slaap gevallen. Toen ik m'n hand weer weghaalde een tijdje later omdat m'n arm pijn begon te doen werd hij ook gelijk weer wakker
pi_102494283
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:13 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Wat een heerlijk idee! ik sla het mentaal op O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:26:51 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102494837
Ik leg mijn hand ook vaak op Lientje haar hoofd of ik aai zachtjes. Ook haar handje vasthouden is 's avonds laat vaak genoeg om haar heel makkelijk weer in slaap te laten vallen.

TAP, Lientje had dat ook, sterker nog, we hebben een prachtige wieg en ze heeft er welgeteld 2! keer in geslapen.
Ik zeg co-sleeper regelen en ik zou het iedereen aanraden. Het scheelt je zoveel gedoe 's nachts en het is zo fijn voor je kindje, naast dat het ook heel fijn is voor jezelf.

Lientje ligt het eerste deel van de nacht daarin, soms na een voeding nog een keer een poosje, maar ook vaak het tweede deel tegen mij aan. Dat vind ze gewoon heel fijn. Het went wel om met kind in bed te slapen, zeker als ze zoals de mijne nu, wat groter worden, dan is het wat minder eng. Ik slaap ook in een bochtje om haar heen, dekbed alleen over mijn heup en benen en een pyjama of shirt met lange mouwen aan. Met het kacheltje tegen me aan is dat warm zat. Ow en zij slaapt in een lange mouwen romper en (winter) slaapzak.

@MP, je kleintie kan staan!! Niet te geloven, wat een snelle. :)
@Wickie, heeft Mette oorpijn, das echt heel sneu, dat doet zo'n pijn...
Hoe is het met jouw been? Ik las dat je 2 jaar een kous moest, das lang joh. En wat rot dat het ondanks de medicatie toch nog is ontstaan...
pi_102496091
Oh, ik vergeet MP, wauw jeetje wat gaat dat hard!! Ze staat gewoon al!!

Wat Juud zegt, slapen met je kleintje in bed went. Mette heeft heel veel bij ons geslapen, zoiezo de eerste maanden tussen ons in en daarna totdat ze anderhalf was wel meerdere keren per week. Zo hadden we allemaal de meeste slaap. Voor Wies besloten dus voor een cosleeper te gaan. Je merkt ook echt dat ze je ruikt. Dat geeft ook al rust voor je kleintje. Als ze bijvoorbeeld nog slaapt maar al wel aan het smakken is, dus gevoed wil worden, al ik dan uit bed stap dan wordt ze gelijk wakker en gaat huilen. De geur van vertrouwde melk verdwijnt dan namelijk :')
En handjes vasthouden helpt hier heel goed.

@Juud, Mette heeft al haar hele minileventje problemen met haar oren en neus. Ze heeft buisjes en neusamandel is verwijderd. 1 buisje heeft nooit goed gehecht en is er allang uit andere is er nu dus denk ik ook uit... We horen het vrijdag.
En m'n been doet nog steeds goed pijn, dat blijft wel de komende weken, misschien wel maanden. Maar deze keer ben ik nog wel een beetje mobiel. De vorige keer kon ik weken niks meer, lopen naar de wc was al te veel.
De kous 2 jaar, ja ach... Je went eraan en het geeft ook echt steun hoor dat ik zeker het eerste jaar wel nodig zal hebben. De vorige keer heb ik het 1,5 jaar volgehouden. Deze keer ga ik denk ik maar wel 2 jaar volhouden, dit kan voorkomen dat je je hele leven pijn blijft houden en aangezien m'n aders al een keer een opdonder hebben gehad...
Tot zover offtopic :+

Vanaf welke maand/leeftijd heb jij Lientje in een slaapzak gelegd?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2011 @ 23:14:36 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102497157
Jeetje MP. Zo klein is ze niet meer he :o

Ik vraag me af of het onrustige drinken van Geert iets te maken heeft met de bijvoeding (krampjes), een sprongetje, het gedrag van z'n broer, of dat hij last heeft van z'n oortje(s). Hij schud momenteel héél vaak wild met z'n hoofd aan de borst. kan ook een teken van te weinig melk zijn maar ik leg de hele dag door aan, behalve als bij begint te bijten, dan krijgt hij iets te eten of z'n bijtring (meestal op 't einde van 'n voeding dus). En wat ik in 't bv-topic al zei: ik had vanmorgen een lekplek in m'n bed, dat had ik zelfs in de kraamperiode niet :')

wat betreft samen slapen: wij liggen regelmatig met z'n vieren in bed. :') Jan bij papa, Geert bij mij. gewoon in z'n rompertje, / pyama, onder mijn dekbed. Als ik aan 't voeden ben lig ik wat omhoog, issie klaar en merk ik dat ook dan zak ik af tot ik met m'n hoofd op zijn borsthoogte lig zeg maar, en dan trek ik m'n dekbed mooi tot aan m'n kin op. Arm rond geert en benen opgetrokken zodat hij niet omlaag kan crawlen en we slapen prima. Ik hoor én voel op deze manier z'n hartje kloppen en hem ademen, op een andere manier zou ik niet kunnen slapen. Ja, als hij op z'n buik op mij ligt zoals in het hele begin, maar daar word ie te zwaar voor. Hij rolt dan zo van me af :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 28 september 2011 @ 23:34:24 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102498080
@Wickie, volgens mij vanaf een week of 3, toen ben ik gestopt met de omslagdoek.

Gewoon een van 70 cm, nu heeft ze 68/80 slaapzakken of 90, ze heeft graag ruimte bij haar voeten, zodat ze kan trappelen.
pi_102498295
Ja ze kan staan en ja ze gaat hard en DJMO ze is nog wel klein hoor! Nog geen 70 cm ;)

Wickie wat naar zeg dat Mette atijd zo een last van haar oortjes heeft. En hopelijk trekt de pijn in je been vlot weg, maar ja trombosebeen heeft geloof ik weltijd nodig. Wel fijn dat Het met Wies goed gaat! (je vroeg het aan Juud maar Saar ligt al sinds ze een week of twee is in een slaapzakje).

DJMO het klinkt gezellig zo met zijn allen in bed! Wij hadden laatst ook zo een nacht, maar regel is hier dat we allemaal in ons eigen bed beginnen. Maar tegenwoordig eindigen de meisjes tovh vaak bij ons ;) ik heb al zoveel principes laten varen, haha.
pi_102501055
Kaarr hoe is het met Linus :*
pi_102502014
We hebben Dottir meegesleept naar Turkije. Heel leuk en warm en O+ Dot in de zee O+, maar wel al 2 dagen terug aan de nachtvoeding. Nou is het hier 32 graden ofzo, dus ze kan het wel gebruiken, maar ik hoop toch van harte dat ze dat thuis niet meer gaat doen.

Oh en niet zo goed bijgelezen..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102502363
Lekker Vanyel, geniet ervan!

Eva heeft gisteren en vandaag heerlijk geslapen. Ze was met papa op pad in de stad en alles was te mooi om te slapen. Gisteren dus een slaapje gedaan van 16.00 tot 19.45 :o Toen heeft vriend haar wakker gemaakt. Ze heeft dus middagslaapje en avondslaapje in één gedaan.
Vannacht om 04.00 even wakker, maar ze is omgedraaid en heeft doorgeslapen tot 06.00 *O* Wat een verschil met vorige week.
Ik doe nog een *O* voor een doorgekomen tandje.
pi_102503857
Cas heeft zijn nacht even weer in de war gegooid.. 19:00/00:00/03:00/06:00 en slaapt nu lekker even in de box. 10:00 maar weer een fles. Hij slaapt erg onrustig de laatste 2 nachten, heel sneu en weet niet wat ik er aan kan doen. -O-
pi_102503990
Lekker Danic!

Lastig is dat he Cynthiaa als je niet weet waar het aan ligt en dus neits kan doen voor je kleine man :*

Sarah was gisteravond al weer bezig en dat heeft zich de nacht voort gezet.. 3 uur werd ze wakker en wilde niet meer slapen. Haar bij me genomen en toen is ze nog wel weg gezakt, tot een uur of 5 en toen heb ik haar een uurtje naar haar papa overgedragen :) En daarna was ze weer bij mij, maar ze was toch onrustig en maar zwaaien met die armen en maar wiebelen, toen heeft papa haar om half 7 mee naar beneden genomen. Toen kwam er een gigapoepbroek, dat zal dus dwars hebben gezeten. En nu ligt ze al weer een half uur in haar bedje te slapen :)
pi_102504332
Ik leg hem straks ook weer lekker in bed :) Heeft net met smaak zijn fles leeg gedronken en zit nog even op zijn zitzak. Wacht even tot mijn wasmachine klaar is :') Dan kan hij rustig slapen met de droger als slaapmuziek ;)

Jij had ook een heftige nacht dus! -O-
pi_102504396
Ja het was een heftige nacht en vandaag een drukke dag maar ja, ik zou bijna zeggen het went...

En de droger als slaapmuziek is wel een goeie zeg! Sarah heeft een cd-speler op haar kamer met rustgevende kindermuziek :)
pi_102505500
Cas vindt een beetje lawaai om zich heen fijn heb ik gemerkt. Stofzuigen of de droger aan? No problem :+ Heb hem net op bed gelegd, kan ik fijn even thuis aan de slag. Zien of hij wat slaap in gaat halen :O
pi_102508707
Zeggen ze dat een kind niet uit de bumbo kan klimmen want kontje lager dan knietjes? Nou de mijne lukt het hoor }:| :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102508938
Zo even een paar *O* voor onze Eva, want:

Ze heeft vannacht bij ons op bed geslapen, maar dan op het matrasje uit de wieg en haar eigen dekentje en dat ging prima *O*

Mevrouw van het cb kwam even langs en heeft haar gewogen en ze woog al 3850 gram! Haar geboortegewicht was 3520 gram dus ze groeit prima! En dat op haar 11e dag! *O*

We zijn vandaag ook naar de heupjespoli geweest in het lumc, ik heb vroeger zo'n spreidbroek gehad vanwege m'n heupen. De heupen van Eva lijken vooralsnog in orde. We moeten wel in februari even een foto laten maken voor de zekerheid, maar mama is blij! *O*
Tralalalaaa
pi_102514221
Wat fijn TAP.
Slapen met lawaai kan joris ook heel goed. Die heeft net ruim 2uur in de achtertuin op een stoel kussen liggen slapen terwijl ze binnen een dakraam aan het plaatsen waren en badkamer tegels aan het vervangen.
pi_102514795
Jullie zijn lief, thanx...
ben niet bijgelezen verder, dat begrijpen jullie vast wel... gister was echt ronduit K*T.. heb zoveel gejankt... en van8 alleen maar liggen piekeren. Dus nog steeds moe moe moe
Mijn moeder heeft vanmiddag een noodgesprek bij de GGZ, gaat echt niet goed met haar, PTSS icm een depressie (mijn moeder heeft al meer dan 30 jaar zware depressies, maar dit voelt echt verkeerd,als in, ze glipt weg, en ik ben echt bang dat het mis gaat...)..

Tot overmaat van ramp had Liene gister enorme krampen van 15 tot 20:30 uur.. (ging pas beter toen k met dr in een warm bad was gaan liggen..).
dus veel gehuil van ons allebei... Ben nog even een half uurtje het huis ontvlucht, toen T eindelijk thuis was, en toen even me flink uitgeleefd met Evie in de speeltuin, ff wat positieve vibes halen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2011 @ 15:31:55 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102515001
BJ :* moelijk allemaal ... en vooral heftig lijkt me ...

*O* voor goed groeiende kindjes

en toen was ik het al weer kwijt :')

kijk m'n blije ei dan:
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_102515219
zet Lex er maar bij O+

Lex Lucian 28-9-2011
  donderdag 29 september 2011 @ 15:38:30 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102515225
BJ, jeetje wat heftig zeg....Je zal er ongetwijfeld een goede kijk op hebben, dus ik hoop dat de GGZ wat voor haar kan betekenen.

Ik hoop dat je je draai snel weer zal vinden. :*
Ik heb overigens Lientje 2 weken terug toen ze zo enorm krampen had ineens gewoon een Viburcol gegeven. Ik kan dat echt niet aanzien dat mijn kind gilt vd pijn in haar buik en ben ook blij dat ze het niet dagelijks heeft of heeft gehad.

Ik kan me voorstellen dat je af en toe doodop bent, tijd voor meer zonneschijn en rustigere dagen. ;)
pi_102515243
Welkom Lex! O+
  donderdag 29 september 2011 @ 15:39:20 #183
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102515254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 15:38 schreef Kleurdoos het volgende:
zet Lex er maar bij O+

Lex Lucian 28-9-2011
Hey, jij daar, mooi menneke heb je gebakken.
Wat een lange vingers heeft ie! :D
pi_102515296
Lex de pianoman O+
pi_102515666
schande! ik heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd met de geboorte van je ontzettend mooooooie mannetje! ik zag zijn foto in het Z&G -topic :) Hij is prachtig KD.. en het pakje staat het ook fantastisch..

Ik wens je een fijne kraamperiode!
Mag je nu gewoon weer naar huis? Ik hoop het zo voor jullie!!

Lex.. O+ O+ O+
pi_102515673
Wel grappig KD: Linus is geboren op jouw verjaardag en Lex op mijn verjaardag :D

*O* Linus is sinds vanmiddag weer thuis *O*
Ze weten nog steeds niet wat de oorzaak van het spugen is. Maar hij doet het verder goed en heeft de afgelopen 24 uur niet gespuugd.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102515753
fijn dat Linus weer naar huis is

Bj een dikke :* voor jou!

Welkom met Lex hier, wat een mooi manneke KD!O+
*poef* nu is het weg
pi_102516000
ik was 2 uur na de bevalling al thuis! en dank allemaal

kaarr O+ wat grappig! :D
pi_102516557
KDtje gefeliciteerd met Lex *O* wat hebbie weer een mooike gebakken!

DJMO wat een olijkerd :)

Mogen wij ook in de OP?
11-09-2011 Wies
  donderdag 29 september 2011 @ 16:20:16 #190
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102516706
Van harte, KD! Mooooie foto ook. Typical, met de hele outfit in beeld :P

Hier ook een kind dat tegen lawaai kan. Gisteren had ik 5 tantes op bezoek. Allemaal in de tuin met roseetjes erbij. Kind in wippertje ertussen, heeft het hele bezoek (van 2 tot 4) geslapen :D
pi_102517492
Kleurdoos gefeliciteerd!

Hier is vanmorgen de mevrouw van het cb geweest om uitleg te geven over inbakeren en dit een keer voor te doen. Jelle slaapt nu al voor de tweede keer als een roosje. Hij weet niet wat hem overkomt volgens mij. Hij blijft nog een minuut of 7 een beetje jengelen als ik hem in bed leg (niet echt huilen) en dan wordt het rustiger en valt ie in slaap. In z'n bedje in slaap vallen heeft ie volgens mij alleen de eerste week gedaan en daarna was dat maar zelden.

Ik hoop alleen dat hij vannacht ook goed slaapt aangezien hij niet gewend is overdag zo veel te slapen. Ik ben benieuwd, maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit, hij ligt er ook erg tevreden bij, al moet ik wel even wennen aan zo'n ingepakt kindje..
pi_102517589
Van goed overdag slapen gaan ze juist 's nachts ook goed slapen in het algemeen.

Puck vaarde ook wel bij het inbakeren :Y En in het eigen bedje slapen is iets wat baby's echt moeten leren. Komt vanzelf.
The way you rock'n'roll
pi_102518055
HB; wat fijn dat je mannetje zijn rust ook lijkt te pakken nu hij ingebakerd is!

Liene wordt nu bijna 2 weken ingebakerd; en ik heb dr de laatste 3 dagen ook overdag 2 keer een dutje kunnen laten doen in dr eigen wiegje. Vanmorgen 1,5 uur en nu ligt ze ook al meer dan een uur te slapen...terwijl ze eerst alleen maar op mij wilde slapen overdag. Vind het wel heel fijn voor mijn meisje dat ze zo meer rust lijkt te krijgen.
:) Ik heb zelfs via MP 2 pacco's bijgekocht.. want 1tje is wel wat lastig. (ivm spugen enzo). (en deze heb ik te leen.).

en wat jij zegt herken ik wel HB; als Liene overdag meer slaapt ben ik ook bang dat ze snachts weer veel wakker is.. maar eigenlijk merk ik tot dusver daar weinig verschil in..
pi_102519293
Welkom Lex!

En mag Eva ook in de OP? 18 09 2011 O+
Tralalalaaa
  donderdag 29 september 2011 @ 17:41:46 #195
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102519647
Nieuwe babytjes! gefeliciteerd O+ :*

Ik ben vanmorgen met Larissa naar een manueel therapeut geweest. Ze heeft weer de hele boel bij elkaar gekrijst (gedeeltelijk pijn volgens de therapeut, gedeeltelijk woede?)
Conclusie: haar nekje zit vast. Ze houdt continu haar schouders omhoog als ze ligt om maar haar nek in die houding te kunnen houden. Vandaar dat ze ook niet op haar buikje kan: dat zou betekenen namelijk dat ze haar schouders/armen ergens anders voor moet gebruiken en dat doet weer zeer aan het nekje.
We zijn voor de tweede keer geadviseerd om Larissa bij het baby-huil-team aan te melden in het ziekenhuis, daarin zitten een kinderarts, een kinderfysioloog en een kinderpsycholoog.

Na een heleboel rondbellen voor een verwijzing hebben we een extra vroege afspraak bij een spoedarts. Dit omdat hij nog ruimte had, anders konden we half oktober pas langskomen.

ego-post in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De fysio en de manueel therapeut hadden het beide over inbakeren voor haar middagdutjes. Kan dat nog wel nu ze al 4,5 maand is? Is er een alternatief naast een normaal slaapzakje (die heeft ze al namelijk)?

Sorry als het een wirwar aan tekst is, ik ben een beetje grieperig en niet helemaal helder 8)7
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  donderdag 29 september 2011 @ 17:53:40 #196
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102520032
Als je op wordt aangepast, mogen wij er dan ook in?

Simon, 26 augustus :)
Oude (on)bekende.
pi_102520035
Bah Tankgirl wat een nare situatie. Fijn dat je een spoedafspraak hebt!

Inbakeren kan nog zolang ze niet kan rollen. Het is niet ideaal omdat ze zich al erg fysiek aan het ontwikkelen is maar niet slapen is nog zieliger.

Ik zal de OP verzoekjes eens in het MOD topic verzamelen ;)
The way you rock'n'roll
  donderdag 29 september 2011 @ 18:01:55 #198
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102520270
Tankgirl, wat naar dat het zo gaat, lijkt me zo moeilijk... Heel fijn dat jullie snel terecht kunnen!

Even praktische vraag aan de moeders van de andere pasgeborenen, wat trekken jullie je kindje met dit weer aan?
Oude (on)bekende.
pi_102520428
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
HB; wat fijn dat je mannetje zijn rust ook lijkt te pakken nu hij ingebakerd is!

Liene wordt nu bijna 2 weken ingebakerd; en ik heb dr de laatste 3 dagen ook overdag 2 keer een dutje kunnen laten doen in dr eigen wiegje. Vanmorgen 1,5 uur en nu ligt ze ook al meer dan een uur te slapen...terwijl ze eerst alleen maar op mij wilde slapen overdag. Vind het wel heel fijn voor mijn meisje dat ze zo meer rust lijkt te krijgen.
:) Ik heb zelfs via MP 2 pacco's bijgekocht.. want 1tje is wel wat lastig. (ivm spugen enzo). (en deze heb ik te leen.).

en wat jij zegt herken ik wel HB; als Liene overdag meer slaapt ben ik ook bang dat ze snachts weer veel wakker is.. maar eigenlijk merk ik tot dusver daar weinig verschil in..
Ik heb nu gewone inbakerdoeken te leen van het cb om te kijken of Jelle er baat bij heeft als dat zo is ben ik ook van plan om de pacco aan te schaffen (ook via marktplaats denk ik). Dit op aanraden van de mevrouw die me uitleg gegeven had (pacco of gewone doeken) in de Puck-a-baby zou te veel bewegingsruimte nog zijn voor de armen, dus ben nu al even een beetje aan het rondkijken

(als iemand hier nog een pacco te koop heeft voor een leuk prijsje hoor ik het ook graag, al wacht ik nog wel even een paar dagen af met kopen omdat ik eerst zeker wil weten of het effect heeft, dat weet ik nu na twee slaapjes nog niet helemaal zeker al lijkt het wel goed te gaan)
pi_102520435
Tankgirl fijn dat je zo snel een afpraak heb! En wat naar dat j meisje zo slecht in dr velletje zit ;(
pi_102520502
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Tankgirl, wat naar dat het zo gaat, lijkt me zo moeilijk... Heel fijn dat jullie snel terecht kunnen!

Even praktische vraag aan de moeders van de andere pasgeborenen, wat trekken jullie je kindje met dit weer aan?
Cas heeft nu een dun broekje aan, romper zonder mouwen en een t-shirtje. Gisteren toen we echt in het warme weer zaten had hij een romper met korte mouw en een kort broekje.
Hij gaat straks naar bed met een romper met lange mouw en een slaapzakje. :)
  donderdag 29 september 2011 @ 18:48:52 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102521483
Romper korte mouw en lang joggingbroekje.
pi_102523843
hier ook, dun tshirtje, romper zonder mouw, en dun broekje...

en ik ben helemaal vergeten te jompelen voor MP knappe snelle Sarah; dus bij deze *O* *O* *O*
pi_102526192
Oh Tankgirl dat is zeker erg zwaar wat fijn dat jullie nu serieus genomen worden

Alle mama's met verse baby's welkom

Het is dat ik weet dat ik niet zwanger ben maar die misselijkheid en zo nu en dan ook weer met spugen mag van mij wel stoppen. Ik ben er wel klaar mee.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:19:20 #205
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102528074
Ongelofelijk, F_R. Ik vind het zo bizar die gevoeligheid. En ook zo gek dat het niet goed te behandelen is. Wat gebeurt er als je de anticonceptiepil neemt, verandert er dan misschien niet iets in je hormoonhuishouding wat verlichting geeft?
  donderdag 29 september 2011 @ 21:22:13 #206
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102528249
Bedankt voor de kleding info :) Komt wel ongeveer overeen met wat Simon deze dagen aan heeft. Lastig is alleen dat de meeste broekjes nog steeds afzakken (spitse billetjes :') ) en jumpsuits nu net iets te warm zijn. Het allerlelijkste broekje dat we hier hebben blijft wel zitten ontdekte ik vandaag, wordt het toch nog gebruikt :7
Oude (on)bekende.
pi_102528270
Die slik ik al. Ben ik al snel weer mee begonnen. Het is niet meer zo erg als eerst maar soms denk ik echt van nee he stopt het nu nooit.
  donderdag 29 september 2011 @ 21:26:31 #208
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102528508
Jee FR, nog steeds misselijk! Wat akelig :{ Ik ben tot het eind van de zwangerschap misselijk geweest, maar na de bevalling was het direct over. Had gehoopt dat het bij jou ook zo was gegaan :*
Oude (on)bekende.
pi_102530550
BJ meis wat heftig allemaal :*

FR ook al zo k*t gewoon nog altijd misselijk :*

Tankgirl... Wat een narigheid met jullie meisje! En ja inbakeren kan nog wel vanaf 4,5 maand. Wij zijn Sarah toen ook pas gaan inbakeren en dat heeft wel geholpen. Wij deden het alleen emt de overdagslaapjes omdat die het onrustigste waren, maar toen ze eenmaal echt kon draaien (ze kon het toen eigenlijk al maar niet als ze ingebakerd lag) zijn we gestopt. Fijn dat jullie zo snel terecht kunnen en hopelijk kunnen ze jullie helpen :*

Hier al weer een hele avond ene klein meisje dat niet in bed wil slapen... Terwijl het de hele dag zo goed ging. Lekker geslapen een paar keer en tussendoor lief spelen en eigenlijk bijna geen gehuil gehoord. Nu is ze ook niet heel erg aan het huilen, zolang ze op schoot zit, maar zou gauw ze neer word gelegd dan begint het.. Zometeen maar weer laatste fles en dan hopen dat ze wel lekker in haar eigen bedje wil, al vind ik het ook echt no problemo als ze weer bij mij te recht komt halverwege de nacht. Alles om haar maar een goede nachtrust te bezorgen!
pi_102533761
Eva is erg verdrietig vandaag, echt erg over de rooie.
Nou is gisteren het tandje doorgekomen, kan het daarvan zijn? Of zou het puur het warme weer zijn? Ze heeft de dag in alleen een romper doorgebracht, het was echt warm.
Ik ben bij de kruidvat geweest, maar ze hadden alleen dat tandenmiddel van vsm (chamodent of dentinox haal ze altijd door elkaar), maar dat zijn druppeltjes. De andere kan je smeren en lijkt mij praktischer, maar was dus uitverkocht.
Iemand tips? (behalve morgen teruggaan :') )
pi_102533968
Laten kauwen op een koude bijtring. Verder lastig, als je echt denkt dat ze pijn heeft kun je haar para geven, maar das wel drastisch. En Eva nu al een tand vlot hoor :)

Ons kleine meisje ligt nu in haar bedje te slapen, we weten nooit voor hoe lang dus lig zelf ook al in bed en ga zo slapen!
pi_102534248
Ja, ze gaat wel erg hard zeg, maar vind et ook wel stoer! Heb aan paracetamol gedacht, maar vond dat ook wat drastisch en ze heeft geen verhoging.
Een bijtring is even goed, maar verveelt ook weer snel schijnbaar.
Ze heeft vandaag over de hele dag minder geslapen dan ze normaal tijdens de ochtend alleen al slaapt. Maar ze werd vanmorgen wakker gemaakt door schilders die onverwacht nog wat werk kwamen doen }:| En vanmiddag was ze na een half uur ook weer wakker.
Ik moest op cursus voor een paar uurtjes en verwachtte dat ze dan zou slapen terwijl mijn ouders zouden oppassen, maar het was alleen maar drama schijnbaar.
Pff de vorige keer ook al toen ze oppasten, dus ik hoop niet dat het gaat ontmoedigen.
pi_102534503
Ow wat lastig zeg dat ze dan zo weinig slaapt dan gaan die kleintjes zichzelf ook in de weg zitten he.. En para hoeft niet alleen bij koorts en verhoging he, het is een pijnstiller, dus als je denkt dat ze echt pijn heeft is het wel een optie.
Nu ga ik echt slapen (net even op muggenjacht geweest, groot nadeel van het mooie weer)
pi_102534822
vandaag naar cb geweest voor 2de vaccinatie. Grootste gedeelte van de dag was onze Evan een vrolijke jongen en hebben we een leuke pappadag gehad.

de curve zag er bij het cb wel iets anders uit...daar lag het gemiddelde lager.
pi_102539473
Mooie strakke lijn voor Evan :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 08:28:21 #216
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_102539641
Welkom nieuwe babietjes en mama's.

En sterkte voor e dames met slechte nachten en ander minder goed lopende zaken (tankgirl :* )

En natuurlijk Sarah en Eva die als een speer gaan!!

Mooie lijn van Evan hoor Cleany.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_102541521
Ik lees hier over snelle kindjes, slechte nachten en mooie lijntjes.. wat wisselend zeg!

Hier weer eens een goede nacht! En meneer doet nu even een powernap. Gaan we straks bij mijn vriend kijken, die is hier in de stad aan het werk.

En vanmiddag ons verlopig koopcontract tekenen! Vind het zo spannend... Wat als de bank nou niet akkoord gaat? ;(
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:28:02 #218
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102541948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik lees hier over snelle kindjes, slechte nachten en mooie lijntjes.. wat wisselend zeg!

Hier weer eens een goede nacht! En meneer doet nu even een powernap. Gaan we straks bij mijn vriend kijken, die is hier in de stad aan het werk.

En vanmiddag ons verlopig koopcontract tekenen! Vind het zo spannend... Wat als de bank nou niet akkoord gaat? ;(
Gefeliciteerd!!!!!!!!
Als de bank niet akkoord gaat moet je het volgens de meeste standaard contracten nog bij 2 banken proberen om een hypotheek te krijgen.
Lukt dat ook niet dan word het voorlopig koopcontract ontbonden.
In het contract staat, of moet dat ook vermeld staan, "onder voorbehoud van het verkrijgen van een hypotheek".

zo ff tussendoor :@ :P
Rayen 2½ jaar!
pi_102542067
Dat had ik ook al even opgezocht ;) Maar bedankt! Mijn schoonvader zegt dat het gewoon al 99% zeker is maar ik hou een slag achter de hand. Eerst de papieren van de bank zien ;). Ze doen er al vanaf woensdag over :{

Straks maar eens even de zon in! Zien of mini straks wakker is :D
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:50:52 #220
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102544535
Ff een dikke kus voor Tankgirl, BJ en FR :*

FR wat raar (ik had het ook helemaal niet meegekregen dat het nog zo speelde).....

Cynthia, nogmaals en nu voor de echtes proficiat!!! *O*

danic, kan inderdaad van het tandje zijn... Het zal toch niet tegen gaan staan bij je ouders? Al snap ik de bewaardheid die je beschrijft ook wel een beetje. Met Alexa was ik wat huiveriger om oppas te regelen, bij Seth doen we dat echt sneller. De kans dat de oppas een moeilijke tijd heeft, is nihil.

Seth woensdag goedgekeurd bij het CB, inmiddels al 66 cm en 7200 gram.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102545011
Frustratie post : Wat hebben ze op mijn werk een bord voor hun kop zeg... Mailtje van mijn duobaan collega of ik niet een ochtend vrij wil en dan een middag werken op donderdag. Dit terwijl we overeengekomen waren dat ik ma tot woe zou werken.. Heb gewoon terug gestuurd dat we een afspraak hadden en daar niet van af wijk.. /Frustratie post. >:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 september 2011 @ 12:12:41 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102545259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:08 schreef danic het volgende:
Eva is erg verdrietig vandaag, echt erg over de rooie.
Nou is gisteren het tandje doorgekomen, kan het daarvan zijn? Of zou het puur het warme weer zijn? Ze heeft de dag in alleen een romper doorgebracht, het was echt warm.
Ik ben bij de kruidvat geweest, maar ze hadden alleen dat tandenmiddel van vsm (chamodent of dentinox haal ze altijd door elkaar), maar dat zijn druppeltjes. De andere kan je smeren en lijkt mij praktischer, maar was dus uitverkocht.
Iemand tips? (behalve morgen teruggaan :') )
dentinox is smeerbaar, ik geef geert gewoon chamodent tabletjes. werkt pimra, en ook langer dan dentinox is mijn ervaring.

Geert heeft weer een ab-kuur te pakke. Normaal geven ze boven het half jaar geen ab meer bij oorontsteking, tenzij het dubbelzijdig is. Links was sowieso niet goed, en rechts zat op het randje. Daarom dus toch een ab-kuur van een week voor meneer. Ik vind het zo frappant, hij heeft pas één dosis binnen, maar het bijten, hoofdschudden en achterover gooien is nu al een stuk minder.

pi_102545439
Beterschap voor Geert! Vind het nog steeds zo'n schattige, oerhollandse naam! O+
pi_102548159
kan iemand mn kraam t huis uitsmijten ;(
?
pi_102548188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:41 schreef Kleurdoos het volgende:
kan iemand mn kraam t huis uitsmijten ;(
?
Wieso? Is ze vervelend?
The way you rock'n'roll