abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102492911
DML: De wieg is echt heel erg knus, fijner dan de wandelwagen.
Takkembah: Aan de cosleeper heb ik ook al zitten denken...
Tralalalaaa
pi_102493003
Ja hand op het voorhoofd :) ik doe ook wel met een vinger rondjes draaien boven de neus tussen de ogen daar word Sarah ook heel slaperig van :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 28 september 2011 @ 21:54:52 #153
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493087
Of voor nu mini op het verschoningskussen dat je op het dekbed legt zodat jij gewoon het dekbed hoog over je heen kan trekken en je mini met een eigen dekentje of in een slaapzakje. Dat werkte voor ons in ieder geval het beste. Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493138
Thanks allemaal :* We gaan het proberen!!!!

Het is zoooo'n dotje, ik vind het ook echt wel iets heel liefs hebben dat ze meteen rustig is zodra wij er bij zijn O+
Tralalalaaa
  woensdag 28 september 2011 @ 21:56:11 #155
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102493159
En inderdaad deden wij ook aan 'handoplegging' :P. Geleerd van de dames op neonatologie, kalmeert direct.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102493623
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Tralalalaaa
pi_102493801
TAP, ik ben echt fan van een cosleeper. Lekker verlengde van je bed,oftewl je kan er half bijliggen, makkelijk speen ploppen of pink erin stoppen. Of aanraken en zelf ook weer rustig in slaap vallen. Dat geeft enorm veel rust.

BJ, even een heel erg dikke kus en knuffel voor jou :*
Ik hoop dat het niet heel ernstig is met je mams maar ook je zus en je oma. En gewoon laten gaan en toelaten die waterlanders.
Als er iets met je mams is, is dat gewoon heel erg heftig en confronterend. Moeders hebben een status van onsterfelijkheid en als het dan niet goed gaat komt dat hard aan.
Mijn mams heeft borstkanker gehad met operaties, chemo en daarna ook nog bestraling. Dat was een zeer heftig jaar voor mij, want moeders worden niet ziek.
Dus meis, ik hoop dat het allemaal snel wat beter met gaan voor je naasten.
Maar ook met jou, want jij móet alles maar zien gebeuren, jij wil er graag voor iedereen zijn terwijl jij eigenlijk heel veel hulp zou kunnen gebruiken momenteel.
Probeer echt je rust te blijven pakken. Kan Evie misschien tijdelijk een dag extra naar de opvang?

Nou ja, ik denk aan je en als ik ergens mee kan helpen :*

Hier met Wiesje alles zeer flex, ik mag niet klagen. Oja, haar naveltje is alleen wat ontstoken, vrijdag even naar het inloopspreekuur strompelen met haar. Daarintegen gaat het met de dreumes erg slecht (oorproblemen) maar dat hoort niet in dit topic :D
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102494081
BJ :*
  woensdag 28 september 2011 @ 22:13:24 #159
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102494122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja? hand op het hoofd en ze kalmeren?? Hmmm ga ik ook maar eens proberen...

Overigens is Eva nooit echt helemaal overstuur, wat ik al zei: We pakken haar op en ze is al rustig. Behalve als er een boer heel vervelend dwars zit, dat is zooo zielig... we zijn nu Infacol aan het proberen, kijken of dat de ergste krampjes wat wegneemt.
Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102494212
Hand op hoofdje deden ze ook toen Jelle in het ziekenhuis lag, hij mocht toen niet aan de borst ivm het spugen wat hij deed en ik wist niet zo goed hoe ik hem anders kon troosten, dat hielp toen best goed inderdaad.
Pas trouwens ook, lag hij even naast me in bed 's ochtends, had ik m'n hand op z'n hoofd gelegd en was hij pardoes weer in slaap gevallen. Toen ik m'n hand weer weghaalde een tijdje later omdat m'n arm pijn begon te doen werd hij ook gelijk weer wakker
pi_102494283
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:13 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Ja echt! Hand op hoofd geeft gevoel van vertrouwde begrenzing zoals in de baarmoeder. Ik doe het nog steeds als ze wat onrustig is en eigenlijk wil slapen en haar oogjes worden dan vaak direct spleetjes
Wat een heerlijk idee! ik sla het mentaal op O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  woensdag 28 september 2011 @ 22:26:51 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102494837
Ik leg mijn hand ook vaak op Lientje haar hoofd of ik aai zachtjes. Ook haar handje vasthouden is 's avonds laat vaak genoeg om haar heel makkelijk weer in slaap te laten vallen.

TAP, Lientje had dat ook, sterker nog, we hebben een prachtige wieg en ze heeft er welgeteld 2! keer in geslapen.
Ik zeg co-sleeper regelen en ik zou het iedereen aanraden. Het scheelt je zoveel gedoe 's nachts en het is zo fijn voor je kindje, naast dat het ook heel fijn is voor jezelf.

Lientje ligt het eerste deel van de nacht daarin, soms na een voeding nog een keer een poosje, maar ook vaak het tweede deel tegen mij aan. Dat vind ze gewoon heel fijn. Het went wel om met kind in bed te slapen, zeker als ze zoals de mijne nu, wat groter worden, dan is het wat minder eng. Ik slaap ook in een bochtje om haar heen, dekbed alleen over mijn heup en benen en een pyjama of shirt met lange mouwen aan. Met het kacheltje tegen me aan is dat warm zat. Ow en zij slaapt in een lange mouwen romper en (winter) slaapzak.

@MP, je kleintie kan staan!! Niet te geloven, wat een snelle. :)
@Wickie, heeft Mette oorpijn, das echt heel sneu, dat doet zo'n pijn...
Hoe is het met jouw been? Ik las dat je 2 jaar een kous moest, das lang joh. En wat rot dat het ondanks de medicatie toch nog is ontstaan...
pi_102496091
Oh, ik vergeet MP, wauw jeetje wat gaat dat hard!! Ze staat gewoon al!!

Wat Juud zegt, slapen met je kleintje in bed went. Mette heeft heel veel bij ons geslapen, zoiezo de eerste maanden tussen ons in en daarna totdat ze anderhalf was wel meerdere keren per week. Zo hadden we allemaal de meeste slaap. Voor Wies besloten dus voor een cosleeper te gaan. Je merkt ook echt dat ze je ruikt. Dat geeft ook al rust voor je kleintje. Als ze bijvoorbeeld nog slaapt maar al wel aan het smakken is, dus gevoed wil worden, al ik dan uit bed stap dan wordt ze gelijk wakker en gaat huilen. De geur van vertrouwde melk verdwijnt dan namelijk :')
En handjes vasthouden helpt hier heel goed.

@Juud, Mette heeft al haar hele minileventje problemen met haar oren en neus. Ze heeft buisjes en neusamandel is verwijderd. 1 buisje heeft nooit goed gehecht en is er allang uit andere is er nu dus denk ik ook uit... We horen het vrijdag.
En m'n been doet nog steeds goed pijn, dat blijft wel de komende weken, misschien wel maanden. Maar deze keer ben ik nog wel een beetje mobiel. De vorige keer kon ik weken niks meer, lopen naar de wc was al te veel.
De kous 2 jaar, ja ach... Je went eraan en het geeft ook echt steun hoor dat ik zeker het eerste jaar wel nodig zal hebben. De vorige keer heb ik het 1,5 jaar volgehouden. Deze keer ga ik denk ik maar wel 2 jaar volhouden, dit kan voorkomen dat je je hele leven pijn blijft houden en aangezien m'n aders al een keer een opdonder hebben gehad...
Tot zover offtopic :+

Vanaf welke maand/leeftijd heb jij Lientje in een slaapzak gelegd?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 september 2011 @ 23:14:36 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102497157
Jeetje MP. Zo klein is ze niet meer he :o

Ik vraag me af of het onrustige drinken van Geert iets te maken heeft met de bijvoeding (krampjes), een sprongetje, het gedrag van z'n broer, of dat hij last heeft van z'n oortje(s). Hij schud momenteel héél vaak wild met z'n hoofd aan de borst. kan ook een teken van te weinig melk zijn maar ik leg de hele dag door aan, behalve als bij begint te bijten, dan krijgt hij iets te eten of z'n bijtring (meestal op 't einde van 'n voeding dus). En wat ik in 't bv-topic al zei: ik had vanmorgen een lekplek in m'n bed, dat had ik zelfs in de kraamperiode niet :')

wat betreft samen slapen: wij liggen regelmatig met z'n vieren in bed. :') Jan bij papa, Geert bij mij. gewoon in z'n rompertje, / pyama, onder mijn dekbed. Als ik aan 't voeden ben lig ik wat omhoog, issie klaar en merk ik dat ook dan zak ik af tot ik met m'n hoofd op zijn borsthoogte lig zeg maar, en dan trek ik m'n dekbed mooi tot aan m'n kin op. Arm rond geert en benen opgetrokken zodat hij niet omlaag kan crawlen en we slapen prima. Ik hoor én voel op deze manier z'n hartje kloppen en hem ademen, op een andere manier zou ik niet kunnen slapen. Ja, als hij op z'n buik op mij ligt zoals in het hele begin, maar daar word ie te zwaar voor. Hij rolt dan zo van me af :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 28 september 2011 @ 23:34:24 #165
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102498080
@Wickie, volgens mij vanaf een week of 3, toen ben ik gestopt met de omslagdoek.

Gewoon een van 70 cm, nu heeft ze 68/80 slaapzakken of 90, ze heeft graag ruimte bij haar voeten, zodat ze kan trappelen.
pi_102498295
Ja ze kan staan en ja ze gaat hard en DJMO ze is nog wel klein hoor! Nog geen 70 cm ;)

Wickie wat naar zeg dat Mette atijd zo een last van haar oortjes heeft. En hopelijk trekt de pijn in je been vlot weg, maar ja trombosebeen heeft geloof ik weltijd nodig. Wel fijn dat Het met Wies goed gaat! (je vroeg het aan Juud maar Saar ligt al sinds ze een week of twee is in een slaapzakje).

DJMO het klinkt gezellig zo met zijn allen in bed! Wij hadden laatst ook zo een nacht, maar regel is hier dat we allemaal in ons eigen bed beginnen. Maar tegenwoordig eindigen de meisjes tovh vaak bij ons ;) ik heb al zoveel principes laten varen, haha.
pi_102501055
Kaarr hoe is het met Linus :*
pi_102502014
We hebben Dottir meegesleept naar Turkije. Heel leuk en warm en O+ Dot in de zee O+, maar wel al 2 dagen terug aan de nachtvoeding. Nou is het hier 32 graden ofzo, dus ze kan het wel gebruiken, maar ik hoop toch van harte dat ze dat thuis niet meer gaat doen.

Oh en niet zo goed bijgelezen..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102502363
Lekker Vanyel, geniet ervan!

Eva heeft gisteren en vandaag heerlijk geslapen. Ze was met papa op pad in de stad en alles was te mooi om te slapen. Gisteren dus een slaapje gedaan van 16.00 tot 19.45 :o Toen heeft vriend haar wakker gemaakt. Ze heeft dus middagslaapje en avondslaapje in één gedaan.
Vannacht om 04.00 even wakker, maar ze is omgedraaid en heeft doorgeslapen tot 06.00 *O* Wat een verschil met vorige week.
Ik doe nog een *O* voor een doorgekomen tandje.
pi_102503857
Cas heeft zijn nacht even weer in de war gegooid.. 19:00/00:00/03:00/06:00 en slaapt nu lekker even in de box. 10:00 maar weer een fles. Hij slaapt erg onrustig de laatste 2 nachten, heel sneu en weet niet wat ik er aan kan doen. -O-
pi_102503990
Lekker Danic!

Lastig is dat he Cynthiaa als je niet weet waar het aan ligt en dus neits kan doen voor je kleine man :*

Sarah was gisteravond al weer bezig en dat heeft zich de nacht voort gezet.. 3 uur werd ze wakker en wilde niet meer slapen. Haar bij me genomen en toen is ze nog wel weg gezakt, tot een uur of 5 en toen heb ik haar een uurtje naar haar papa overgedragen :) En daarna was ze weer bij mij, maar ze was toch onrustig en maar zwaaien met die armen en maar wiebelen, toen heeft papa haar om half 7 mee naar beneden genomen. Toen kwam er een gigapoepbroek, dat zal dus dwars hebben gezeten. En nu ligt ze al weer een half uur in haar bedje te slapen :)
pi_102504332
Ik leg hem straks ook weer lekker in bed :) Heeft net met smaak zijn fles leeg gedronken en zit nog even op zijn zitzak. Wacht even tot mijn wasmachine klaar is :') Dan kan hij rustig slapen met de droger als slaapmuziek ;)

Jij had ook een heftige nacht dus! -O-
pi_102504396
Ja het was een heftige nacht en vandaag een drukke dag maar ja, ik zou bijna zeggen het went...

En de droger als slaapmuziek is wel een goeie zeg! Sarah heeft een cd-speler op haar kamer met rustgevende kindermuziek :)
pi_102505500
Cas vindt een beetje lawaai om zich heen fijn heb ik gemerkt. Stofzuigen of de droger aan? No problem :+ Heb hem net op bed gelegd, kan ik fijn even thuis aan de slag. Zien of hij wat slaap in gaat halen :O
pi_102508707
Zeggen ze dat een kind niet uit de bumbo kan klimmen want kontje lager dan knietjes? Nou de mijne lukt het hoor }:| :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')