abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:32:58 #91
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102439696
Hier klinkt het huiltje ook meestal net even anders dan dat ze wakker is... wat schriller zeg maar...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102440031
geen handen vrij om uitgebreid te reageren; maa ff spammen

en dr naveltje is aangestipt; wild vlees, moet nu een paar keer komen om dit te herhalen en dan verwachten ze dat het weg is.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102440315
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
geen handen vrij om uitgebreid te reageren; maa ff spammen
[ afbeelding ]
en dr naveltje is aangestipt; wild vlees, moet nu een paar keer komen om dit te herhalen en dan verwachten ze dat het weg is.
Dat had Cas ook, is inderdaad na een tijdje weg gegaan. Hij heeft nu een heel mooi naveltje!
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:54:49 #94
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102440540
Hier ook eentje die af en toe opeens huilt en daarna gewoon weer verder slaap. Wat ik lastiger vind is dat hij vaak ook even huilt als we hem in z'n bedje leggen. Eerder haalden we hem dan uit z'n bedje maar zo sliep hij overdag nooit lang. Nu we hem even laten huilen slaapt hij daarna vaak 3 tot 4 uur dus het lijk wel goed om hem even te laten huilen... maar toch vind ik het naar :{
Oude (on)bekende.
pi_102440614
Het is ook naar hoor... -O- Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp. *)
pi_102440618
mooie curve van Liene
Aventura ik zie toch wel dat hij zelf een lijntje aan het zoeken is. Maar als het je gerust stelt kun je hem wat vaker laten wegen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:01:14 #97
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102440806
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het is ook naar hoor... -O- Ik weet dat Cas maar om een aantal dingen zal huilen. Dus wanneer mijn ouders of schoonouders er bijvoorbeeld zijn wanneer hij huilt zeggen ze "laat maar even huilen". Dat doe ik dan dus niet wanneer ik weet dat het niet gaat om honger/luier/kramp. *)
Heeeeel herkenbaar! :')
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:01:51 #98
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102440828
Heel veel beterschap voor Linus :* Wat naar, zo'n klein jochie in het ziekenhuis :{

Ik lees hier trouwens alles mee, maar het lukt me nog niet om echt actief mee te posten. Hoewel we hier volgens mij een redelijk makkelijke baby hebben, heb ik mijn handen vol aan hem O+ Ik vind het heerlijk om te moederen, maar merk dat ik het moeder zijn soms ook wel heel heftig vind, de totale afhankelijkheid, de onzekerheid of ik het wel goed doe... Daarom is het ook zo fijn om hier mee te lezen, omdat zowel de leuke als de minder leuke dingen zo verschrikkelijk herkenbaar zijn *;
Oude (on)bekende.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:03:08 #99
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102440871
Ook weer heeeel herkenbaar :o

O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:07:02 #100
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102441014
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Het stomme is dat het er geen aanwijsbare oorzaak is. Als hij huilt van de honger, pijn, etc. klinkt het anders en dan halen we hem ook meteen uit bed. Eigenlijk zijn als z'n huiltjes heel goed te duiden, behalve dat huiltje bij het in slaap vallen... Je zou misschien kunnen zeggen dat hij dat huiltje "gewoon nodig heeft", maar klink zo akelig en gaat ook tegen mijn gevoel in :{
Oude (on)bekende.
pi_102441319
belde net m'n vrouw, blijkt dat ze de hele dag al met Evan op schoot zat tot 15 minuten geleden, toen ie wel even zin had om te spelen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:16:55 #102
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102441368
Lientje gaat sinds kort jengelen als ze moe is en bijv aan het spelen is, heel handig, want ik weet exact waneer ze moe is.

Mevr_Mus, laten huilen druist ook tegen alles in, het is niet voor niets dat alles in je 'roept' dat je er iets aan moet doen.

Ik laat Lientje nooit huilen, troost haar altijd. Waarmee ik niet zeg dat jouw manier verkeerd is. Soms is ze ook wel eens moe en verdrietig in bed, maar als ik haar dan gewoon over haar bolletje aai, haar handje vastpak en zachtjes tegen haar praat, dan kalmeerd ze en komt ze tot rust. Zo kan ze toch in slaap vallen in haar bed, want op de arm pakken werkt dan niet, maar weet ze wel dat ik er altijd voor haar ben. Zodra ze echt hardverscheurend dreigt te gaan huilen pak ik haar wel onmiddelijk op.

Heb je een muziekdoosje? Vaak is dat genoeg afleiding om tot rust te komen en in slaap te kunnen vallen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:18:47 #103
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102441452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:15 schreef cleany het volgende:
belde net m'n vrouw, blijkt dat ze de hele dag al met Evan op schoot zat tot 15 minuten geleden, toen ie wel even zin had om te spelen.
Zo'n dag had ik vorige week, maar toen was het met huilen en kramp. Nergens anders als bij mij en dan ook zo nu en dan een brulbui. Vermoeiend als je ook nog andere dingen moet doen op een dag. Had je vrouw de rust en tijd om met hem te tutten en was ie verder wel goed te pas?
pi_102441484
Mw Mus; je baby slaapt 3-4 uur achter mekaar overdag!!?? en je hebt geen tijd om hier te posten? :) :+

ik heb mini ook op bed gelegd en hoop dat ze toch minimaal een uurtje slaap pakt. merk wel dat ze rustiger wordt van het inbakeren en zich dan sneller overgeeft aan de slaap.

ahh Cyntia; jij hebt dus ook ervaring met zo'n raar naveltje ;) Blij te horen dat het mooi weg is gegaan. :D

en ik vind, zelfs nu het een 2e is, laten huilen nog steeds moeilijk.. en doe dat ook alleen als ik echt zeker weet dat er niets aan de hand is. Dus gedronken, schone luieren, geen kramp etc..
(en dan nog vind ik het moeilijk... voorbeeld; Evie brandde zich gister aan een pan.. echt naar! en dus ben ik een poos in de weer geweest met troosten/ en koelen.. Liene heeft toen echt een half uur gehuild.. en ik vond dat echt moeilijk, maar was alleen en Evie dr probleem had echt even prioriteit..)
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:25:15 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102441701
Onze vent huilt bijna nooit, alleen als er echt wat is, dus hongerig, krampjes, vieze luier, etc. Ik ga altijd naar hem toe als hij huilt. Soms laat ik hem weleens piepen, soms als ik hem net in bed heb gelegd jammert hij een beetje. Dat duurt hooguit 2 minuten en dan valt-ie in slaap. Het is dan niet handig om hem te troosten; hij gaat dan niet slapen, maar zelfs lachen en hij wil dan weer spelen. En dat terwijl hij dan echt slaperig is (ik leg hem alleen te slapen als hij duidelijke vermoeidheidssignalen afgeeft). Het is trouwens schrikbarend hoeveel mensen het nog hebben over 'goed voor de longen' als het om huilen gaat. Dat mijn (schoon)ouders dat nog zeggen, oke, zo zijn zij vroeger geinstrueerd, maar dat leeftijdgenoten dit beweren: onvoorstelbaar!
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:26:29 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102441757
@BJ, hier ook zo'n naveltje, er kwam na een week of 4 nog steeds rotzooi uit. Aangestipt met zilvernitraat en toen is het mooi genezen.
pi_102441911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:26 schreef Aventura het volgende:
@BJ, hier ook zo'n naveltje, er kwam na een week of 4 nog steeds rotzooi uit. Aangestipt met zilvernitraat en toen is het mooi genezen.
dat heeft ze idd bij Liene ook gedaan, en volgende week moet ik even weer langskomen, wordt het ws nog herhaald.
pi_102444005
Bij eva is het naveltje ook aangestipt. Stompje viel er ook vrij laat af, op de 11e dag. Eva valt in slaap met één van ons naast haar bed. Soms moeten we een handje vasthouden. Maar ze is zo'n woelwater dat ze zonder ons op haar buik beland, gaat kruipen en vervolgens huilen omdat ze wil slapen, maar op haar buik ligt. Tja.....
pi_102444680
Ik herken het probleem dat ik geen tijd zie om hier te posten.
Vandaag naar het cb geweest en Jelle was goed gegroeid. Is nu bij een maand oud 58 cm en weegt 5090 gram. De arts was erg verbaasd om te zien hoe sterk hij al is in z'n nek. Maar hij houd dan ook graag alles in de gaten als hij bij iemand zit of op z'n buik in de box ligt.
Ben dus enorm trots op ons manneke!

Wel komt er donderdag iemand langs om uitleg te geven over inbakeren en dat voor te doen. Jelle slaapt namelijk erg moeilijk in zn wiegje. Slaapt vooral bij iemand in de hand op samen in slaap vallen in ons bed na de voeding is ook wel favoriet. Met name dat laatste ben ik niet zo van (mijn man slaapt dan ook wel echt heel diep).
Verder maakt hij wel z'n uren maar ik kan hem pas in z'n wieg leggen als hij heel diep slaapt anders gaan z'n ogen open bij aanraking met matrasje of na een minuut of 5 doordat hij met z'n armen zichzelf wakker houdt. Dus ik heb wel goede hoop op inbakeren..

En dan hoop ik zelf ook wat slaap in te kunnen halen wanneer hij slaapt en dus niet op mij ligt.. Maar qua tijd laat hij 's nachts tussen de 5 en de 6 uur tussen de voeding dus erg goed maar dat is dus geen effectieve slaaptijd voor mama
pi_102444802
hier helpt het wel vrij goed hb! wij gebruiken de pacco... :Y
pi_102446938
Ik baker Cas in met een lakentje, alleen zijn armpjes zitten ingebakerd :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:31:29 #112
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_102456113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:16 schreef Juud79 het volgende:
Lientje gaat sinds kort jengelen als ze moe is en bijv aan het spelen is, heel handig, want ik weet exact waneer ze moe is.

Mevr_Mus, laten huilen druist ook tegen alles in, het is niet voor niets dat alles in je 'roept' dat je er iets aan moet doen.

Ik laat Lientje nooit huilen, troost haar altijd. Waarmee ik niet zeg dat jouw manier verkeerd is. Soms is ze ook wel eens moe en verdrietig in bed, maar als ik haar dan gewoon over haar bolletje aai, haar handje vastpak en zachtjes tegen haar praat, dan kalmeerd ze en komt ze tot rust. Zo kan ze toch in slaap vallen in haar bed, want op de arm pakken werkt dan niet, maar weet ze wel dat ik er altijd voor haar ben. Zodra ze echt hardverscheurend dreigt te gaan huilen pak ik haar wel onmiddelijk op.

Heb je een muziekdoosje? Vaak is dat genoeg afleiding om tot rust te komen en in slaap te kunnen vallen.
Muziekdoosje hebben we en dat werkt zeker kalmerend, maar zodra het muziekje afgelopen is komt dat "slaaphuiltje"... Echt lastig vind ik dit soort dingen, het is echt zoeken naar een manier die voor Simon werkt en die voor ons ook goed voelt. Mijn gevoel, alle boekenkennis en de adviezen uit mijn omgeving spreken elkaar nogals eens tegen, erg verwarrend soms :')
Oude (on)bekende.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:29:56 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102459767
En een speen en knuffel? Lientje is nu al gehecht aan haar popje, bijna nog meer dan aan haar speen. Ze legt hem tegen haar wang of over haar ogen, zo schattig om te zien.

Het is ook lastig, je moet even het wiel uitvinden, maar volg vooral je gevoel en niet het 'commentaar'. Doe waar jij en Simon je prettig bij voelen.
pi_102464415
Bj wat een prachtig groeilijntje heeft Liene!

Laten huilen doe ik ook niet, als Sarah huilt gaat het meestal door merg en been.. En zelf in slaap komen doet ze ook niet, dus we blijven bij haar tot ze slaapt. Hebben we bij J nooit gedaan maar ja zo zie je maar elk kind zijn eigen gebruiksaanwijzing ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102467006
Kaarr wat een prachtig ventje! O+ O+ en wat kijk je heerlijk gelukzalig naar je zoon bij dat geven van het flesje <3 Hopelijk gaat het snel beter met Linus :*
:)
pi_102467959
pffff wat een nacht.. begon goed; 21, 2, 4:45 uur.. en toen begonnen de krampjes... en heb ik alleen nog maar hazeslaapjes gedaan.. en dat net vandaag, nu ik tot 19:30 uur alles alleen moet doen.. bleeeghhh. Ik duim maar vast dat het geen groot huil en mopperdrama wordt hier...
  woensdag 28 september 2011 @ 09:05:17 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102468069
Larissa heeft alweer koorts (vorige week ook al). Ze reageert wel goed gelukkig. Het heeft zo z'n voordelen dat ze vandaag niet naar de opvang gaat: er heerst krentenbaard en ze gaat morgen naar een manueel therapeut. Het is beter dat ze daarvoor goed uitgerust is :)
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102468083
Zo dat was moeilijke dag+nacht nummero 5...Evan overdag niet geslapen, 's avonds van 21:00-21:45. Getracht in bed te leggen, dat was geen succes.
Geslapen van 0:00-1:00, vervolgens geprobeerd weer in slaap te krijgen..om 2:00 toch maar in de auto stappen en om na thuiskomst om 3:00 de fles te geven. Vervolgens in bed gelegd, maar na 5 minuten vond hij dat al niks meer, dus bij ons in bed.
Om 4:30 allebei in slaap gevallen, om 6:00 ging de wekker. flesje, schone kleertjes en naar het kdv. Daar aangekomen kwam er een grote glimlach en ging hij gelijk in de box spelen. Ik hoop dat het zo blijft vandaag.

Geen koorts meer gelukkig, alleen wat verkoudheid (waarvoor neusspray gegeven en ook een paracetamol), misschien toch die groeispurt.

Wel gek dat veel mensen moeilijke nachten hebben.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:03:12 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102469241
Lientje is 15 en een halve week en vandaag hadden we de 3 maanden check bij het CB.
6940 gram en 62 cm, schoon aan de haak. Kerngezond, tevreden en relaxed kindje, aldus de wijkverpleegkundige.

Ow en dat ze de nachtvoedingen niet meer echt nodig had, dus als ik het niet meer ging trekken dat ik het dan moest afbouwen voordat het een gewenning zou worden.
Dus toen heb ik maar verteld dat het me geen barst kan schelen en dat ik niet mijn kind laat huilen omdat ik wil doorslapen, dat ik geloof dat het vanzelf wel goedkomt en dat ze tot die tijd krijgt waar ze om vraagt.

En bijvoeding mocht pas na 4 maanden.... _O-
Nou ja, Lientje krijgt dus pas vanaf 6 maanden en echt no-way eerder iets. Toen zei hij, ben je bekend met Rapley? Nou toen kwamen we ergens, want toen had ie door wat voor iemand hij voor zich had zitten.. :)
Dus het was al met al een gezellig bezoekje..... een harde schreeuw bij de prikken en mevr had twee minuten later alweer praatjes. Nu ligt ze te pitten in de box, ik hou haar maar lekker bij me in de buurt vandaag.

*O*

pi_102469668
netjes Juud!
wij gaan morgen eens kijken hoe het er voor staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')