abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102388862
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 38

23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
16 juni 2011: Olivia, dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_102389033
Kaarr wat heftig allemaal en wat onwijs k*t dat je nu gescheiden bent van je mannetje :* Hoe is hij de nacht doorgekomen?

Hier eindelijk weer eens een goede nacht gehad!! Maar heb net wel de huisarts gebeld voor een afspraak en word over een uur al verwacht. Het gaat mij vooral om de oortjes en verder de algehele onrust bij Sarah.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 26 september 2011 @ 08:50:02 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102389152
Kaarr, wat rottig! Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is en is het snel opgelost.
Heel veel sterkte :*
pi_102389276
Jeetje Kaarr wat heftig allemaal zeg! Hoe is het nu met hem? En met jou? Het lijkt me zo verschrikkelijk je kleintje achter te moeten laten :*

MP, fijn dat de nacht goed ging, maar ook zeer slim om toch naar de dokter te gaan. Ben benieuwd naar de uitkomst. Succes zo!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102389868
Sterkte Kaarr! :*

Cas heeft ons een goede nacht gegeven! 19:30 / 01:00 / 05:30. Heeel fijn! O+
pi_102391346
wat heftig om van je kleine ventje gescheiden te zijn Kaarr :* hopelijk knapt Linus snel op en mag hij snel mee naar huis
pi_102391524
Nou wij zijn bij de HA geweest. Lichamelijk onderzoek was goed. Longen schoon, oortjes schoon, buikje zacht.. En ze was me een partij blij en leuk daarzo en dan ga ik vertellen dat ze zoveel huilt en slecht slaapt... De arts zei nog ze maakt geen zieke indruk.. Ik zeg nee het ene moment gaat het eigenlijk goed maar het andere moment is het ellende en is ze echt heel sneu. Ze probeerde het op een fase te gooien en daar moeten we weer doorheen.

We moeten het nu nog een week aankijken en over een week heb ik weer een afspraak. Hopelijk zet het partoon van afgelopen nacht zich door, daar worden we gelukkig van :) En nu ligt ze in de wandelwagen te slapen :)
pi_102391603
Toch fijn dat je dan even geweest bent MamaPurk, heb je dat ook gewoon uitgesloten
Hopelijk zet dit patroon zich door!
pi_102391688
ja maar ik voel me dan wel een beetje zo een aansteller ofzo dat ik daar met een blij kind kom en denk dat er iets niet helemaal goed is... Maar gelukkig nemen ze me op zich wel serieus, in ieder geval voor mijn gevoel ;)

Hoe is het met Jelle, slaat de AB-kuur al een beetje aan?
pi_102391776
Gefeliciteerd Kaarr met Linus! En wat ontzettend rot dat je mannetje naar het ziekenhuis moest.
MP goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wat een heerlijke dame, een blij ei zijn bij de dokter hihi.
Cyntiaa dat klinkt als een heerlijk nacht.
Mrien hoe gaat het met Jelle?

Floris kwam om 22.30/02.00/04.00/06.00/09.00 dus mams is nu een beetje moe, strakjes misschien wel tijd voor een siësta :O
pi_102391894
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:07 schreef MamaPurk het volgende:
Hoe is het met Jelle, slaat de AB-kuur al een beetje aan?
Volgens mij niet }:| tenminste..gisteravond was het weer veel huilen en grijpen naar de oortjes. Vanmorgen ook alweer. Kijk het ff aan maar anders neem ik wel weer contact met de huisarts/kno-arts op
Hoop dat hij vandaag weer wat vrolijker en minder hangerig is
Vannacht ook 3 keer wakker ofzo :O

Zwaar is dat dan he Liedje. Ik hoop straks ook even mee te kunnen slapen, maar dat wordt hier steeds lastiger met 2 kinderen ;)
pi_102392059
Zo zat ze net heerlijk te slapen, nu is ze dus alweer klaar wakker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 26 september 2011 @ 11:31:53 #13
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102392318
Kaarr hoe is het met de kleine? :*
Rayen 2½ jaar!
pi_102393827
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 11:10 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Gefeliciteerd Kaarr met Linus! En wat ontzettend rot dat je mannetje naar het ziekenhuis moest.
MP goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wat een heerlijke dame, een blij ei zijn bij de dokter hihi.
Cyntiaa dat klinkt als een heerlijk nacht.
Mrien hoe gaat het met Jelle?

Floris kwam om 22.30/02.00/04.00/06.00/09.00 dus mams is nu een beetje moe, strakjes misschien wel tijd voor een siësta :O
Het is prima weer voor een siësta ;)
pi_102395057
Bedankt voor jullie lieve woorden O+

Ik heb vanacht als een blok geslapen. Vanochtend om 8.30 naar Linus gegaan. Toen we binnenkwamen gaf ie meteen over. Maar hij had geen sondevoeding en dat zouden ze misschien doen als hij alles zou blijven uitspugen. En gelukkig had hij die nacht 2 flessen gedronken en niet uitgespuugd. Om half 6 had ie iets gespuugd en toen we binnenkwamen had ie gal gespuugd.
De fles van 8.30 is er ook ingebleven. Er is net een foto gemaakt van zijn maag/darmen en straks wordt er nog bloed afgenomen. Om half 5 hebben we een gesprek met de kinderarts. Hopelijk hebben ze dan al de uitslagen.

En zo verandert je kraamweek in een "op-en-neer naar ziekenhuis" week. Zo raar...
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  maandag 26 september 2011 @ 13:01:20 #16
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102395220
Lekker dat je goed geslapen hebt, dan heb je ook weer energie opgedaan om er voor Linus te zijn.
Wel goed dat ze direct het onderzoek goed aanpakken.
Maar het lijkt me inderdaad een heel vreemd gevoel als je pas je kleintje hebt gehad en je lekker instelt op je kraam/kroel week en dat er zoiets gebeurd. :{
Ik ga duimen dat het allemaal voorspoedig gaat en dat er snel iets concreets uit het onderzoek naar voren komt
Rayen 2½ jaar!
  maandag 26 september 2011 @ 13:09:40 #17
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102395526
Kaarr proficiat met Linus allereerst. Wat heftig dat ie nog zoveel overgeeft! Zorg dat je goed je rust pakt tussendoor, hopelijk is er snel duidelijkheid hoe of wat :*

MP, fijn dat je toch even bent gegaan. Hopelijk knapt Sarah snel op, toch vervelend voor zon kleintje als ze zich niet lekker voelen.

Hier is Seth overdag met van alles bezig, behalve met slapen. Op dit moment is hij vanaf 8u wakker en heeft hij welgeteld een half uur gepit. Hij is er verder super vrolijk onder, totdat hij dadelijk (ik gok half uurtje) helemaal afgebrand is. We zullen zien :D Hij is ook zo aan het kruipen, pakken, voelen en proeven. Ik zou zelf ook niks willen missen :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_102396134
Kaarr, wat een omslag zo ja. Ben je lichamelijk wel weer een beetje in staat om op en neer te gaan?

Bartje is de laatste tijd ook meer wakker. Vanmorgen heb ik voor het eerst babymassage gedaan met hem. Hij vond het wel leuk, was ook erg ontspannen(dus ben twee keer ondergeplast), en hij is nu net pas in slaap gevallen.

De overstap borst/flesvoeding gaat ook wel goed geloof ik. Hij drinkt vaak eerst bij mij, en indien nodig krijgt hij nog wat kv erachteraan. Vooral 's avonds is het nodig lijkt het, al slaapt hij nu wel weer veel langer door 's ochtends, en dat is voor mij weer niet echt handig als ik morgen weer aan het werk moet..
Hij had net ook weer een poepluier, en ik heb het idee dat die nu ook wat veranderen, wat steviger en ze ruiken minder/anders...
pi_102396587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:24 schreef laiveneertiekje het volgende:
Kaarr, wat een omslag zo ja. Ben je lichamelijk wel weer een beetje in staat om op en neer te gaan?
Lichamelijk gaat het goed met me (geestelijk wat minder). Ik moet mezelf wel in de gaten houden, tenslotte ben ik gewoon nog een kraamvrouw.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102397377
Kaarr wat heftig!! ik hoop dat ze snel vinden waar Linus last van heeft, zodat ze hem kunnen helpen.. arm mannetje... :* Succes met het gesprek vanmiddag. En alvast een tip: zorg ook nu voor je rust.. als Linus weer thuis is, dan heeft ie je waarschijnlijk hard nodig... :*

Mrien; is er al bekend wanneer Jelle alsnog geholpen wordt?

Sarah knapt dus weer wat op MP? of blijft het wisselend? Misschien toch tandjes dan? :* Lieff zoals ze daar ligt te slapen!

Seth en Bartje willen overdag ook niet slapen? Zo eentje heb ik ook, zterdag brak alles, wakker van 7 uur smorgens tot 19:30 savonds... met af en toe een hazeslaapje van 15 min... pffffffff... en dan mijn andere muppet er nog gezellig bij ;)

Liedje had een drukke nacht zeg! succes met je siesta! :*

Wickie: hoe is het nu met Wies? slaapt ze wel of niet op dr buik? en hoe is het met jouw been?

Van8 ging hier redelijk; kon alleen zelf niet meer slapen toen ik had bedacht even 1 keertje te kolven. (wil eigenlijk vrijdagavond even alleen naar de sporthal, dus dan is het wel handig dat er wat melk is). Liene lijkt wel wat te reageren op het inbakeren, snachts slaapt ze vrij goed. En toen ik dr net na het voeden weer inbakerde en op dr bedje heb gelegd, zag ik dat ze vrij snel rustig werd...
(een dutje in de box op wipper ofzo doet ze echt niet, alleen op mama/papa of ingebakerd in dr wiegje tot dusver).
Kijken of ze vandaag WEL een middagdutje doet langeren dan 30 min :) jullie horen het nog ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_102397843
Kaarr hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met je mannetje. En denk goed om jezelf he :*

Nog meer overdag slecht slapende baby's, je zou toch denken dat ze uiteindelijk moe zouden worden en gewoon in slaap zouden vallen!

BJ wat fijn dat je maniertjes vind waarmee Liene rustig is en wel slaapt. Sarah hier heeft de eerste maanden ook alleen op de arm in de doek of in de wagenbak in de huiskamer geslapen!

Sarah lijkt op te knappen maar het is erg wisselend hoor. Net ben ik 3 kwartier bezig geweest haar slapend in haar bedje te krijgen... Ze valt dan wel binnen 5 minuten in slaap op mijn arm of naast mij op ons bed, maar zodra ze door heeft dat ik haar overleg in haar eigen bed dan is het wakker en gillen... Uiteindelijk is het gelukt, maar na een half uur was ze weer wakker en nu ligt ze te spelen hier in de huiskamer. Ook wel eens leuk en rustig, spelen zonder dat je grote zus om je heen springt ;) Nu slaapt ze waarschijnlijk eind van de middag wel weer even, maar ik blijf het lastig vinden dat de meiden nu precies om elkaar heen slapen... Ik weet dat ik me daar bij neer moet leggen en dat het vanzelf weer anders word maar toch vind ik het lastig. (ik blijf ook maar vergelijken en J was zo een makkelijke met slapen, daar hoefden we niet bij te blijven, die ging gewoon spelen in haar bedje tot ze in slaap viel..)
pi_102397935
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan.. O+ vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
pi_102398000
liene heeft een uurtje geslapen ongeveer, nu weer drinken, en dan hopelijk nog even samen een dutje doen, want Evie ligt er ook net in...

duim duim duim....
pi_102398069
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
Bartje is wel moe, maar heeft moeite zich over te geven aan de slaap lijkt het. Hij ligt nu al even te slapen, ik heb hem nog even flink horen huilen tussendoor volgens mij, maar nu slaapt hij wel weer rustig.
Ik probeer er nu maar een bepaald ritueel in te krijgen, slaapzakje aan, speeldoosje aan, en dan rustig weg gaan.. O+ vond het een beetje onzin geloof ik, maar hij slaapt er nu wel weer door..
Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aan :) Als wij iets uit het vaste stappenplan vergeten worden we daar tegenwoordig door de oudste wel op gewezen ;)
Maar bij Saar lijkt het tot op heden nog niet veel effect te hebben, die lijkt zich idd ook niet over te kunnen of willen geven aan de slaap en helemaal niet als ze door heeft dat ze alleen is. (en voor iemand die altijd riep kinderen hoor in hun eigen bed heeft ze toch al wel heel erg vaak de nachten in ieder geval bij mij in bed doorgebracht ;))

Ik duim met je mee BJ.
  maandag 26 september 2011 @ 14:27:04 #25
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102398127
Seth heb ik ook even laten aanrommelen zojuist. Het duurde vijf minuten met zachtjes grommen, roepen, maar slaapt nu als een blok. Ik ben daar echt niet van, ik voel me daar rot onder. Maar goed, blijkbaar is het ff nodig ofzo?

Wellicht dat het de leeftijd is? Ik heb net teruggelezen dat we met Alexa rond deze tijd ook slaapproblemen hadden. Maar goed, ze zijn ook zo enorm druk bezig.
Alexa en Seth zijn lief
  maandag 26 september 2011 @ 14:29:32 #26
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_102398218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
DIe rituelen zijn de bom!

Hebben we nu nog met Alexa: Dora kijken met een dekentje op de bank, boekje lezen en tandenpoetsen, slaapzak aan, voeten eten (moeten wij bij haar doen), knuffels pakken, kusjes geven, Seth een kus geven en slapen.

Met Seth is het slaapzak aan, naar boven, zachtjes praten en klein liedje, gordijnen dicht en op bed leggen.

Ik duim voor je BJ!
Alexa en Seth zijn lief
pi_102398405
Oh, en nog goed nieuws! Bartje moest vorige week voor een heupjesecho, en zijn heupjes zijn prima in orde! Ik had ergens niet anders verwacht, maar omdat het bij mijn vriend in de familie voorkomt moest het nagekeken worden..
pi_102400838
Kiek hem nou lachen O+
*knip*

[ Bericht 58% gewijzigd door Cyntiaa op 26-09-2011 19:32:27 ]
pi_102401089
ahhhh wat liefffff :) schattig!!

wat fijn dat Bartje zijn heupjes ok zijn!

en wonder boven wonder, Liene heeft naast mama in ons bed geslapen in dr inbakerdoek. En wordt nu weer wakker ;) nu dus lekker drinken...
en ik heb lekker liggen dommelen.
  maandag 26 september 2011 @ 16:12:08 #30
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102401520
Ahh Cyntiaa, wat een snoepje. Die haartjes :D
pi_102401655
Die haartjes van Cas en het autopakje O+

Kaarrr, arme Linus ;( Hopelijk knapt hij snel op!

[ Bericht 36% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-09-2011 16:24:50 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 26 september 2011 @ 16:23:39 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102401951
Oh en wat sneu van je kleintje, Kaarr! Hopelijk zijn ze er snel achter wat het probleem is. Wel goed en alert gereageerd.
pi_102403652
Gefeli met Linus!

Tiekje, flessenpoep is ook anders en stinkt meer dan borstenpoep.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_102404117
Ach arme Linus... Hopelijk gaat t snel beter zodat ie weer naar huis kan!

Wat een schatje Cyntiaa!! Wat klein nog..O+

Vanmorgen met Sofie wezen zwemmen. Ze vind het heerlijk, en ik ook! Het was wel lastig. Anders staat er altijd in de kleedkamer een box, maar die was nu weg. Het was nu even moeilijk doen met aakleden. Al die andere baby's/dreumessen bleven zo lief en leuk liggen. Bij Sofie lukt dat echt niet meer. Ik heb mezelf dus eerst maar heel snel aangekleed terwijl Sofie over de grond scharrelde.

Ze lijkt ook het uitslapen niet meer leuk te vinden. Ze is de laatste week elke dag rond 8 uur wakker. Ik weet, nog best een mooie tijd, maar we waren 9.30 gewend. We moeten toch wat eerder naar bed (we werken beide onregelmatig waardoor we niet regelmatig vroeg eruit hoeven)
*poef* nu is het weg
pi_102404528
Kaar welkom met Linus en hopelijk mag hij snel naar huis
MP ook nog niet veel opgeschoten zo te lezen

Ean kwijlt al zo'n 2 wk heel erg veel en volgens mij voel ik 2 bobbels in haar mondje. Maar tandjes kan toch nog helemaal niet. Wel is vandaag heel erg uit haar humeur heel veel huilen. Verder slaapt ze al een week heel erg behalve vandaag dus
pi_102406525
Jeetje kaarrr wat naar dat Linus in t ziekenhuis ligt!
Hoop dat hij snel weer naar huis mag.

Hier ligt Eva alweer een tijdje te slapen. Had haar eerder vanmiddag in haar wiegje gelegd maar ze begon na een half uurtje te huilen. Dit huilen werd krijsen dus heb haar verschoond en uiteindelijk ook maar gevoed, ook al had ik anderhlf uur eerder ook al gevoed.
Ze drinkt ook best snel naar mijn idee, maar mijn borsten produceren dan ook wel zat.
Ik had haar eigenlijk een half uurtje geleden alweer moeten voeden, maar ze slaapt zo onwijs lief.
Nouja, ik maak haar zo maar eens wakker dan.

Ik merk aan mezelf dat ik best wel last van kraamtranen heb. Ik moet meerdere malen per dag huilen en heb gewoon geen puf. En ik wil zoveel!
Ik voel me veel onzeker en ik mis m'n kraamverzorgende enorm. Ik wou dat zij er nog was, al was t maar voor een paar dagen. Het gevoel van missen alleen al maakt me verdrietig. Belachelijk toch??!! Ik snap er niks van. Maarja, ik gooi t maar op de hormonen, maar leuk vind ik t niet.
Tralalalaaa
pi_102406942
Dank voor de lieve comments O+ Hij is zo lief nu met zijn gebrabbel!

FR, het kunnen best tandjes zijn geloof ik!

TAP, niet teveel willen hoor! Je moet lekker aansterken nu :*
  maandag 26 september 2011 @ 19:25:25 #38
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_102408713
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 17:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Kaar welkom met Linus en hopelijk mag hij snel naar huis
MP ook nog niet veel opgeschoten zo te lezen

Ean kwijlt al zo'n 2 wk heel erg veel en volgens mij voel ik 2 bobbels in haar mondje. Maar tandjes kan toch nog helemaal niet. Wel is vandaag heel erg uit haar humeur heel veel huilen. Verder slaapt ze al een week heel erg behalve vandaag dus
nou... mijn moeder had met 3 maanden al tandjes, en mijn zus ook geloof ik... dus het kan best :P

Cyntiaa: O+ lief filmpje :)
TAP: Ik heb weken elke dag gehuild, terwijl ik echt niet het type daarvoor ben. Laat het allemaal gaan, en probeer te relaxen.

Vandaag met Larissa weer naar de fysio: ze krijste weer de hele boel bij elkaar, en we hebben maar direct een verwijzing naar een manueel therapeut gekregen.. Donderdag is de afspraak, ik hoop zo dat dit gaat helpen!

Conclusie van de fysio:
Oortjes staan niet gelijk door afplatting.
Larissa loopt heel erg voor qua ontwikkeling:
Ze is al eenkennig :')
Ze 'staat' al heel goed (niet de bedoeling eigenlijk, eerst kruipen is beter)
Ze zit ook erg goed.

Alleen qua buikliggen zit ze nog op niveau 1 zeg maar; ze wilt totaal niet op haar armpjes steunen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_102412069
FR, het kan ook zo zijn dat de tandjes 'bezig' zijn maar nu nog niet doorkomen. Dat had Mette ook, die heeft dat rond de 4 maanden toen gehad. Uiteindelijk kwam de eerste net na de 6 maanden.

TAP, het is allemaal heel heftig nu joh, al die veranderingen en dan die hormonen.. heel logisch dat het er allemaal uitkomt. Probeer nu niet te veel van jezelf te eisen. Dat komt later allemaal wel weer. Zorg vooral voor kleintje en voor jezelf :*

Bj, lief dat je t vraagt. Wies ligt inderdaad nu definitief op haar buik. Ze slaapt dan als een roosje. We hebben besloten, vooral voor onze gemoedstoestand, een aerosleep te kopen. Dus via marktplaats eentje gevonden die nog helemaal mooi was. We kregen voor de wieg en kinderwagenbak erbij :)
Ga het er straks even opleggen.
Met mn been gaat het wel. Hopelijk gaat de pijn weer snel weg. Het is nu echt veel minder pijnlijk dan de vorige keer. Vandaag gelijk maar nieuwe steunkousen gehaald. Kunnen mijn kous en ik weer goede vriendjes worden.

BJ, slaapt Liene 's nachts nu op haar eigen kamertje?

Wiesje krijgt wel steeds meer krampjes, was even vergeten hoe ontzettend zielig dat is. Voor de rest gaat hier alles wel z'n gangetje. Zolang ik goed opletten dat ze niet blijft drinken terwijl ze last heeft, is het spugen niet overmatig.
pi_102413836
oo dat blijven drinken omdat ze krampjes heeft dat doet Liene idd ook, en dan erna spuugt ze ook wel wat...herkenbaar dus!
Fijn dat Wies op dr buik wel goed slaapt, wat fijn voor haar, en natuurlijk ook voor jullie... :*
En je been gaat dus redelijk...rottrombose :*

Liene slaapt snachts nog gewoon bij mij op de kamer in het wiegje, het lijkt de laatste tijd wel iets rustiger te worden met krampjes, als ik de infacol maar geef. En o ja, bijna te toevallig, maar ik heb grootmoeders tips doorgelezen en ben nu 2 kopjes venkelthee op een dag aan het drinken, en toeval of niet, sindsdien lijkt Lientje wel echt minder last te hebben van krampjes... :o

Morgen op bezoek bij het CB; bijna 6 weken. Ben benieuwd naar de stats. En wat ze van Liene dr navelbreukje zeggen. Evie had een enorme navelbreuk en die is spontaan hersteld. Maar Lientje heeft een andersoortige navelbreuk, zit een soort wormpje op... tis niet pijnlijk, maar blijft wel wat vocht lekken..Afwachten dus.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 21:41:04 #41
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102416509
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 14:25 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ja zo een ritueeltje werkt echt hoor, zelfs als ze ouder zijn dan hechten ze daar echt waarde aan :) Als wij iets uit het vaste stappenplan vergeten worden we daar tegenwoordig door de oudste wel op gewezen ;)
Maar bij Saar lijkt het tot op heden nog niet veel effect te hebben, die lijkt zich idd ook niet over te kunnen of willen geven aan de slaap en helemaal niet als ze door heeft dat ze alleen is. (en voor iemand die altijd riep kinderen hoor in hun eigen bed heeft ze toch al wel heel erg vaak de nachten in ieder geval bij mij in bed doorgebracht ;))

Ik duim met je mee BJ.
Bij sommige kinderen is juist het ritueel van belang omdat ze dan doorhebben dat het bedtijd is. Wijk je dan van het ritueel af, snappen ze niet dat het bedtijd is en gaan ze tegenstribbelen.

BJ fijn dat ze nog even geslapen heeft!
F_R Zowel Jan als geert hadden met 4,5 maand al tandjes, ik weet niet (uit m'n hoofd) hoe oud Ean nu is?

Geert is een zodra-je-me-neerlegt-ga-ik-huilen-ook-al-sliep-ik-al-fase. Vooral 's avonds. overdag wil hij nog wel slapen, in de wagen, box of ook z'n bedje tegenwoordig (al duurt dat nooit langer dan een uur ofzo). 's avonds wil hij alleen op mij liggen en zich in slaap drinken. Vrij vermoeiend, al neem ik het voor lief. Jan is ook al in z'n klittenbandfase :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_102417411
Cynthiaaaaaaa ik heb je mannetje gemist :( gewoon weggeknipt voor ik online was geweest :P

Sofie lekker gezwommen :)

FR het kan idd nog wel duren hoor, ik denk ook al 2 maanden dat Sarah tandjes krijgt ;)

Tankgirl je meisje al zover voor in de ontwikkeling! hier ook zo een vlotte dame, niet altijd even handig hoor. (helemaal nu ze aan dingen zit waar ze neit aan mag zitten en nee en uhuh nog niet begrijpt..)

Wickie ik hoop dat je been snel opknapt :* en een :* voor je kleine meisje krampjes zijn zo zielig.

BJ wat grappig van die venkelthee, wij maakte Jaël haar flessen aan met venkelthee dat werkte ook goed tegen krampjes, nu wilde ik het bij Sarah weer deon maar dat werd me ten strengste afgeraden... Venkelthee schijnt niet meer te mogen omdat als ze epilepsie zouden hebben ofzo dan zou venkelthee dat kunnen triggeren... Nou ja Bij Sarah werkte de infacol prima dus de thee niet nodig gehad, wel geprobeert trouwens (ik sla adviezen ed. nog wel eens in de wind ;)) maar Sarah blieft geen venkelthee..

DJMO zou dat echt een fase zijn die zodra-je-me-neerlegt-ga-ik-huilen-ook-al-sliep-ik-al?? Dan kan het zijn dat Sarah die vorige week ook had.

Sarah ligt nu alweer lekker te slapen trouwens by the way, het tij lijkt gekeerd, de volgende keer ga ik eerder dreigen met HA bezoekjes dan weet ze opeens wel weer hoe het moet ;)
Ik ben zo blij dat het lijkt alsof ze zich nu weer een stuk beter voelt en happy is, ik hoop dat het zich zo voortzet!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:01:46 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102417762
Ik denk dat het idd een fase is MP; In het begin sliep geert zodra je hem neerlegde, maar nu hij wat meer en vaker wakker is overdag, veel nieuwe indrukken opdoet daardoor, is het alleen bij mama veilig bijkomen van de dag (denk ik dan he) Overdag ben ik ook meer met Jan bezig en moet hij me delen, hij is dus (ook) aan het clusteren. En ergens vind ik het ook wel aandoenlijk hoor, twee klittenbandkindjes :P ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:04:21 #44
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102417911
Trouwens, waar the hell kun je babythee / kabouterthee kopen? Als geert een maand of tien is, wil ik wel eens wat anders gaan aanbieden dan de borst (ook al is het niet nodig) in de hoop dat Jan ook aan de thee wil als hij het geert wél ziet drinken.

-edit- bij onze supermarkt en drogist verkopen ze het dus niet, kunnen ze het niet bestellen ook, en ze kennen het niet eens :') )

pi_102418068
DJMO jij gaat er maar vast vanuit dat Geert het wel gaat drinken :P
Jaël dronk het ook nooit en nu komt ze regelmatig vragen om een kopje thee met melk ow en een koekje erbij natuurlijk O+

Van pickwick geloof ik heb je wel marshmellow thee geloof ik en kauwgomballen thee ofzo, bah :r Jaël drinkt gewoon rooibosthee met melk :)
  maandag 26 september 2011 @ 22:07:10 #46
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418082
DJMO, bij de natuurwinkel.
  maandag 26 september 2011 @ 22:08:22 #47
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418155
Albert heijn heeft ook wel kinderthee volgens mij.
  maandag 26 september 2011 @ 22:09:44 #48
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418246
MP, waarom maak je haar flessen dan niet eens aan met Rooibosthee, dat kalmeert ook de darmen. Moet je wel de echte goede nemen, vind ik dan he ;)

pi_102418407
Ja das ook een idee Juud :) Misschien ga ik dat wel proberen, maar dan neem ik gewoon die van zonnatura :) Die drinken ik en Jaël namelijk ook.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 september 2011 @ 22:14:43 #50
147316 crew  DJMO
#trut
pi_102418516
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:07 schreef krijtlijk het volgende:
DJMO, bij de natuurwinkel.
zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.

MP: Geert is in alles het tegenovergestelde van z'n broer. Aangezien Jan thee weigert, ga ik er idd een klein beetje vanuit dat Geert het wel drinkt straks :P (vooral omdat dat (of water natuurlijk) het eerste zal zijn wat hij naast bv krijgt. Niet zoals Jan een roop-kindje gaat worden (siroop dus)

maandag 26 september 2011 @ 22:17:40 #51
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418687
Mijn grietje heeft volgens mij een klein eczeemplekje op haar wang. Precies op de zelfde plek waar het bij mijn oudste ook begon :{
Ze heeft trouwens een ontzettende zuigbehoefte, als ik haar wangetje wil insmeren vreet ze me bijna de zalf van mijn vingers, en als ze haar speen kwijt is dan voldoet haar knuistje op duimpje ook, zo schattig. Mijn oudste deed dat ook en dacht toen altijd dat hij honger had en die had ik om de 2 uur aan de borst. Maar zij drinkt netjes om de 4 uur, heerlijk.
Ze lijken echt precies op elkaar, ik zit nu ook al regelmatig te kijken of ik de eerste tandjes al zie, mijn oudste had ze met 4 en een halve maand al.
  maandag 26 september 2011 @ 22:17:53 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418697
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:12 schreef MamaPurk het volgende:
Ja das ook een idee Juud :) Misschien ga ik dat wel proberen, maar dan neem ik gewoon die van zonnatura :) Die drinken ik en Jaël namelijk ook.
Ja, das om het even.... ;)
Ik heb de ervaring dat het bij onrustige baby's goed kan helpen, buikje tot rust, kindje tot rust.
  maandag 26 september 2011 @ 22:19:06 #53
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102418760
quote:
12s.gif Op maandag 26 september 2011 22:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

zoals de tuinen ofzo? thnx, de AH een dorp verderop opent woensdag opnieuw haar deuren na een grote verbouwing / uitbreiding dus misschien dat ze het nu wél in het assortiment opnemen. Eens vragen als ik er kom.

MP: Geert is in alles het tegenovergestelde van z'n broer. Aangezien Jan thee weigert, ga ik er idd een klein beetje vanuit dat Geert het wel drinkt straks :P (vooral omdat dat (of water natuurlijk) het eerste zal zijn wat hij naast bv krijgt. Niet zoals Jan een roop-kindje gaat worden (siroop dus)
De Tuinen weet ik niet, de natuurwinkel hier is gewoon een kleine supermarkt met alleen maar natuurlijk/biologische producten.
  maandag 26 september 2011 @ 22:21:43 #54
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102418900
Hier ook een eczeemplekje en ik krijg het nu na een week nog niet weg. Ik smeer het in met Weleda gezichtjescreme...

Mijn mupke kauwt de hele dag op haar vingers en al ze die niet in haar mond heeft dan is het wel een rammelaar of haar speen.... ze kwijlt ook enorm veel.
Wat wel handig is, als ze tegenwoordig in bed haar speen kwijt is, dan wil ze ook wel eens op haar hand of duim zuigen en zo (weer) in slaap vallen. ^O^
  maandag 26 september 2011 @ 22:34:11 #55
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_102419541
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 22:21 schreef Juud79 het volgende:
Hier ook een eczeemplekje en ik krijg het nu na een week nog niet weg. Ik smeer het in met Weleda gezichtjescreme...

Mijn mupke kauwt de hele dag op haar vingers en al ze die niet in haar mond heeft dan is het wel een rammelaar of haar speen.... ze kwijlt ook enorm veel.
Wat wel handig is, als ze tegenwoordig in bed haar speen kwijt is, dan wil ze ook wel eens op haar hand of duim zuigen en zo (weer) in slaap vallen. ^O^
Probeer anders eens lanette creme, dat is volgens mij wel te krijgen bij de drogist en anders wel bij de apotheek. als je maar niks smeert met parfum er in zoals zwitsal ofzo.
Voor mijn oudste heb ik op een gegeven moment hormoonzalf gekregen maar toen ging het nog niet weg. Toen is er een wijkverpleegkundige langs geweest die gespecialiseerd was in huidaandoeningen en ik heb van haar een heel smeerschema gekregen en allerlei adviezen en toen ging het gelukkig beter. de huisarts weet er soms ook niet altijd wat van.
Ook voor in het badje het beste geen geparfumeerde zeep gebruiken, en zolang ze niet veel spuugt enzo dan hoeft ze ook maar 1 keer per week in bad eigenlijk.
Beetje drastisch advies allemaal, maar een beetje algemeen bedoelt voor iedereen die er wat aan heeft :)
  maandag 26 september 2011 @ 22:42:14 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102419943
Eh ja, t is een plekje bij haar hals ter zo groot als een 2 euro munt, valt dus nog wel mee.
We gebruiken alleen maar weleda producten voor haar, ze heeft verder ook een prachtig huidje, het plekje zal vast weer verdwijnen.
  maandag 26 september 2011 @ 22:50:39 #57
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102420326
Hier ook al een in bed leg ritueel, voor een 3 maanden beeb dan.

Naar boven, schone broek (indien nodig), slaapzak aan, speen in de mond, popje in de handjes, toedekken met het dekentje, muziek olifant aan zijn staart trekken, slaap lekker lientje en een kusje.

Vervolgens loop ik naar beneden of rommel ik nog even boven, vaak moet ik nog een keer dr speen terugploppen en een aai over dr bol en kus, maar steeds vaker valt ze zo in slaap.

Ik vind dat reuze knap voor zo'n ukje. :)
pi_102426942
Wat een hoop zielige kindjes weer zeg, pfff. Sarah, Linus, Seth, Jelle en alle andere die ik vergeet :*
Eva is ook al een paar weken een onrustige slaper. Normaal werd ze 's nachts 1x wakker, zo rond 04.00. In het begin kreeg ze dan nog een flesje, maar inmiddels is dat niet meer nodig.
Nu wordt ze op de raarste tijden wakker, waarna wij haar uit haar eigen bedje halen en in de co-sleeper bij ons leggen. Vanaf dat eerste-wakker-wordt moment, blijft ze namelijk onrustig en om ons een hoop heen en weer lopen te besparen, leggen we haar bij ons.
Maar momenteel blijft ze onrustig, gedurende de nacht. Gemiddeld wordt ze rond 03.00 wakker en daarna is het feest. Ligt te draaien, te woelen, speen zoeken, huilen. Erg vermoeiend wordt het nu, maar ik heb geen idee wat we er aan kunnen doen.
We zijn begonnen met 1 schepje pap in haar laatste fles in de hoop dat dat wat meer verzadigd, maar dat maakt geen verschil.
Wel hebben we haar bedjes omgedraaid, omdat ik een lichte voorkeurshouding bemerkte en ik een afplatting wil voorkomen.
Ik ben nu geneigd de co-sleeper weer gewoon op te maken zoals het was en alleen het bedje op haar kamer, waar ze overdag in slaapt, zo te laten voor een maand.
Pffff, lastig, want ik wil ook niet teveel met haar zeulen.
Ze slaapt trouwens vanaf ongeveer 21.30 's avonds, krijgt een fles om 23.30 en slaapt dan tot 03.00. Die 5/6 uur zijn wel rustig.
pi_102427044
Buh, wat een nacht. Van 3 tot 5 samen met Wies krampjes opgevangen. Het zijn net weeen :')
Ook spuugde ze veel uit van de nachtvoeding. Arm meiske.

Gelukkig ging de voeding van net wel helemaal goed. Ze krijgt de krampen over het algemeen gelijk na de voeding.
Ze laat ook intens veel scheten, volgens mij heeft ze veel last van lucht. Misschien maar eens infacol proberen.

Oja zalf en eczeem, ik gebruik cematogrol (geen idee of je het zo schrijft). Die smeert makkelijker dan lanette.
pi_102427259
Pfff wat een nacht Danic en Wickie :*

Hier weer een goede nacht, half 8 gister erin, half 11 wakker gemaakt voor laatste fles, kwart over 7 wakker, ik schrok er zelf een beetje van dat het al zo laat was :D Maar ik heb zelf dus ook heerlijk geslapen! Het lijkt toch echt weer de goede kant op te gaan aan deze kant :)
pi_102427442
Oh wat fijn MP, zulke nachten wil ik ook wel :')
Helaas is het bij ons niet 1 nacht, maar al 2 weken op een rij :O
pi_102427539
Danic wat jij beschrijft was hier dus ook al een tijdje gaande en idd niet in haar eigen bedje willen en een en al onrust. En nu sinds 2 nachten dus weer okee! Hopelijk blijft het zo en hopelijk verbeterd het bij jullie ook snel :*
pi_102427724
:* Voor de slechte nachten!

Onze nacht was fijn, 19:30/02:00/06:40 O+

Straks lekker even naar de supermarkt, Woezel en Pip scoren voor een buurvrouw van mijn moeder. Zij is helemaal gek van dat stel, de baby wordt er dus mee overladen ;)
pi_102427869
zo...dat was korte nacht nummer 4, waarvan 2 kort vanwege bedrijfsuitje :P. Zo'n 14 uur slaap gehad. Het klopt ook wel redelijk met het 'oei, ik groei' boek dat we laatst hebben gekocht. Hij groeit ook als kool. Gisteren naar de fysio geweest en weer een aantal oefeningen gekregen. Evan werkt gelukkig redelijk mee.

Hoe moeilijk hij het ook heeft, op het aankleedkussen is het altijd feest :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 09:50:46 #65
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102428700
Ik kijk de laatste paar nachten gewoon niet meer op de wekker, dan weet ik niet hoe laat het is en hoe vaak ik wakker ben....en is het net alsof ik heel veel slaap :O

Maar alle gekheid op een stokje, ik heb met er maar bij neergelegd dat ze me 's nachts nodig heeft, en ach daar ben ik tenslotte ook moeder voor geworden.
Het gaat vanzelf weer een keer voorbij en ik kan er toch niets aan veranderen.

Overdag is mijn mupke lekker aan het spelen, doet goede lange slaapjes, is vrolijk en zit lekker in haar vel, dat maakt wel dat het te handelen is om 2/3 keer per nacht wakker te zijn. :)

En we hebben zo'n beetje een schema, das wel lekker...ondanks dat ik het feit dat ik niet op de klok hoef te kijken voor voedingstijden echt ideaal vind...

06.30 wakker/borst, daarna nog een dutje een aankleden + spelen
08.30 weer naar bed
10.15/10.30, wakker/borst
12.30 slapen
14.30 wakker/borst
16.00 slapen
17.00 wakker/spelen
17.30 borst
19.00 badje (om de dag) daarna borst en naar bed
22.45 wakker/borst

en dan 's nachts 2 keer drinken ongeveer....
pi_102429987
Een :* voor de mama's met slechte nachten. Die hebben wij nu nog even niet.

Even een update van Linus: Hij heeft het vanacht heel goed goed gedaan. Alle voeding is er in gebleven *O*

Even ons moppie showen.

Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:54:23 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_102430254
Fijn Kaarr, en wat is nu het plan?
pi_102430430
De kinderarts zal zijn/haar ronde wel weer doen en dan denk ik dat we weer een gesprek krijgen. We gaan zo weer heen en dan zullen we het wel horen.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_102431221
zware nachten voor danic en wickie succes ermee
Hier een matige nacht na de fles van 20:45 in bed gelegd met in mijn achterhoofd die komt nog een keer. Om 02:00 was ik wakker en om 02:30 hoorde ik haar. Ze huilde niet maar was aan het brabbelen en dit heeft ze zo ongeveer de hele nacht elk uur gedaan en vanmorgen om 07:00 was ze niet wakker te krijgen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 11:39:25 #70
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_102431492
Ik hoor hier (nog) niet ;) , maar Kaarr wat een prachtkereltje! En fijn dat het de goede kant op gaat! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_102431588
Kaarr wat een droppie en wat fijn dat zijn voedingen erin bleven
pi_102431836
Kaarr, wat een moppie zeg O+ Fijn ook dat het de goede kant op lijkt te gaan. Ben benieuwd wat de artsen te vertellen hebben straks.

MP heb je enig idee waar het vandaag kwam bij Sarah en waarom het nu niet meer zo is? Kan het ook door het herstarten met medicijnen komen?
pi_102431886
f_r: tandjes kan best hoor. Volgens mij zie ik bij Eva ook een wit puntje onderin. Maar echt kijken mag ik niet want dan moet die vinger opgegeten worden.
Verder doet ze veel :6 , maar dan met veel geluid en consumptie. Kwijlen was al lang, maar op het cb kreeg ik daar de uitleg voor dat de speekselklieren zich ontwikkelen, maar dat kindjes nog niet weten wat ze met dat speeksel moeten doen en het dus gewoon laten lopen.
pi_102432437
Vanmorgen toen ze eindelijk wakker was was ze wel weer vrolijk. Ik weet niet wat het gisteren was ze had ook wat verhoging. Ik hou het gewoon in de gaten volgende week moet ze naar CB ik kan zelf helaas niet mee dus vriend heeft de eer dit keer de 3e prikjes met haar te gaan halen.
Ik heb net de babycook voor het eerst gebruikt bruine bonen met appel heb ik gemaakt. Een paar porties kunnen mooi de vriezer in.
pi_102433431
F_r, bruine bonen worden afgeraden de eerste 9 maanden omdat dit best hevig is voor de darmen. Hoeveel volwassenen hebben geen last van hun stoelgang daarna?

Het introductieschema van Kleintjes is een mooi leidraad vind ik. http://www.borstvoeding.c(...)nederlands.html#meer
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')