abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:10:01 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042222
And so on.

Oude OP. Zal in de morgen weer eens de OP van andere plaatjes voorzien :P.

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 17-09-2011 13:20:24 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:12:41 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042293
Rick Kempen van Bierenco.nl nu in Casa Luna. Radio 1 :)
pi_102042322
Zit nu aan een 'Black IPA' van brouwerij Emelisse

Anders dan die vorige. Minder bitter, wat rokeriger. Ook heel erg lekker. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:18:59 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102052218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:13 schreef bas-beest het volgende:
Zit nu aan een 'Black IPA' van brouwerij Emelisse

Anders dan die vorige. Minder bitter, wat rokeriger. Ook heel erg lekker. :)
Eens :Y

Gisteren ook nog op :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 22:25:57 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102071820
Nu de
pi_102081347
Heb hier o.a. nog een fles Delirium Nocturnum staan... zijn er users die daar ervaring mee hebben?

Ga hem sowieso nu niet meer proberen omdat 'ie niet koud staat... :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_102087524
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 01:16 schreef bas-beest het volgende:
Heb hier o.a. nog een fles Delirium Nocturnum staan... zijn er users die daar ervaring mee hebben?

Ga hem sowieso nu niet meer proberen omdat 'ie niet koud staat... :P
Ja. Als ik me goed herinner vond ik hem eigenlijk niet zo lekker. Maar ik vond de Tremens ook niet zo bijzonder. Een beetje als een Duvel met wat sinaasappel. Dan zou ik liever de Maximus Pandora nemen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_102103473
Wat is het lekkerste Bockbier volgens jullie?
  zondag 18 september 2011 @ 18:36:07 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102105783
9 Oktober weer Bokbierdag
http://www.bokbierdag.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 september 2011 @ 18:36:21 #10
45206 Pietverdriet
pi_102105798
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
Grolsch lentebock
pi_102123998
Vandaag weer een aantal bieren gedronken in de pub. :)

O.a.:

Weihenstephaner Korbinian
Fuller's London Pride
Fuller's ESB
Anchor Humming Ale
Anchor Steam Beer

Die laatste twee zijn net nieuw... vind ik helemaal niet erg dat die nu in het assortiment zitten. :P
  zondag 18 september 2011 @ 23:23:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102124257
quote:
Lastige vraag. Ik ga ook dit jaar weer naar de Lekkerste Bokbierverkiezing van Nederland en daan komen hele lekkere langs...

Ik moet gaan voor de winnaar van de zware categorie van vorig jaar, de Jopen Johannieten.

En de lichte denk ik wel de Lambok van Ramses Bier.
  maandag 19 september 2011 @ 09:11:27 #13
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102130599
quote:
La Trappe Bock
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 19 september 2011 @ 09:14:29 #14
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_102130649
quote:
Daarvoor wil ik de bockjes van dit jaar eerst uitgebreid proeven. ;) .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_102133038
Ik ben een blij man:
Afgelopen zaterdag in Westvleteren twee kratten Westvleteren 12 in de auto geladen, plus nog twee mixsetjes, met van de 6 (blond), 8 en 12 elk een flesje. Naast de halve krat 8 die ik nog van twee jaar geleden heb, heb ik dus nu 65 flesjes Westvleteren thuis staan. Gisteren is de eerste 12 namelijk gesneuveld. :9~
pi_102135204
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:04 schreef totalatool het volgende:
Ik ben een blij man:
Afgelopen zaterdag in Westvleteren twee kratten Westvleteren 12 in de auto geladen, plus nog twee mixsetjes, met van de 6 (blond), 8 en 12 elk een flesje. Naast de halve krat 8 die ik nog van twee jaar geleden heb, heb ik dus nu 65 flesjes Westvleteren thuis staan. Gisteren is de eerste 12 namelijk gesneuveld. :9~
En wat vond je ervan?? Ik vond hem persoonlijk nog iets te jong om te drinken, heb ze ook gedronken van een aantal jaren oud en die smaakte nog beter, meer body meer geur!!.

Heb me eigen nu ook beloofd om niet meer aan de krat te zitten de komende 5 jaar!!!
pi_102135713
Het was niet de eerste keer dat ik zo'n 12 heb gehad, maar nooit thuis. Ik heb er denk ik een keer of drie een in De Vrede daar gedronken, op doorreis, maar die waren neem ik aan ook nog jong.
Hoe dan ook, ik was bij mijn eerste slok een paar jaar geleden al fan. Gisteren viel hij dan ook absoluut niet verkeerd :9 , maar als ik mezelf weet te beheersen dan heb ik over een tijd alleen maar nog betere. :)

Het is ook al een tijd geleden dat ik een 8 heb gehad, en die flesjes zijn precies twee jaar en twee weken geleden gekocht.

Gelukkig staan ze allemaal in de berging en dus niet direct in het zicht. ;)
pi_102175548
Gaat dat een beetje makkelijk, bier kopen in Westvleteren?
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:27:50 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102175629
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Ja en nee. Bij de abdij: nee.
Bij het restaurantje ernaast: ja (per glas)

quote:
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
http://www.sintsixtus.be/nl/brouwerijactueel.htm

Daar is een schema waarop staat wanneer je kunt bellen. Als je er doorheen komt(continue in gesprek/overbezet) dan moet je je nummerbord opgeven. Dan geven zij je een dag+tijd dat je er moet zijn om het op te mogen halen.

Je kunt altijd proberen aan het einde van de dag gewoon langs te rijden alsof je neus bloedt en vragen of ze nog een kratje over hebben. Heel soms kan dat :)
pi_102182863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.

Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door totalatool op 20-09-2011 16:09:23 ]
pi_102183030
foutje...
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:33:57 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102188906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef totalatool het volgende:

[..]

Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.
Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zit :)
En bij de kassa van de abdij zelf kun je ook nog setjes van 3+glas kopen. Maar niet meer dan 2.

quote:
Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten. *O*
Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangen :D
pi_102195536
Thanks voor de tips!

Vandaag is mijn dochtertje voor de eerste keer jarig. Haar peetoom kwam langs met voor papa om het te vieren een lekker gekoelde fles Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (blauw etiket) uit 2000. Uiteraard aangebroken: HEERlijk. Bijna Port-achtig, zo zacht.. :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:55:20 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102198590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef Rory78 het volgende:
Thanks voor de tips!

Vandaag is mijn dochtertje voor de eerste keer jarig. Haar peetoom kwam langs met voor papa om het te vieren een lekker gekoelde fles Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (blauw etiket) uit 2000. Uiteraard aangebroken: HEERlijk. Bijna Port-achtig, zo zacht.. :)
Damn dat is een heel lekker cadeau :D
pi_102208513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zit :)
En bij de kassa van de abdij zelf kun je ook nog setjes van 3+glas kopen. Maar niet meer dan 2.

[..]

Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangen :D
Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:06:16 #26
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102474558
Goedenmiddag... :W

Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
pi_102475007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:06 schreef MadMaster het volgende:
Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
  woensdag 28 september 2011 @ 13:56:28 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102476197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef totalatool het volgende:

[..]

Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
Ja, vlak voor mijn post hierboven, helaas tevergeefs...
  woensdag 28 september 2011 @ 14:05:55 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102476476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:32 schreef totalatool het volgende:

[..]

Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
Dat klopt..3 was vorig jaar. Het is nu 2(nadat het al even weer 1 is geweest)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2011 @ 15:01:17 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102477974
Ook al is het pils toch maar hier even :P

quote:
Aldi-bier verslaat duurdere merken in Belgische test
woensdag 28 september 2011 13:46

Het Belgische biermerk Schulten Bräu is volgens onderzoekers en liefhebbers de beste bieraankoop. Het bier, dat wordt verkocht in de supermarktketen Aldi, eindigde in een test van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop hoger dan bekende biermerken als Carlsberg, Stella Artois en Heineken.

Bier van de Aldi komt als beste uit een Belgische test
Het Aldi-biermerk heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding, vindt Test-Aankoop. Een liter Schulten Bräu-bier kost nog geen euro per liter.

Bockor Pils, eveneens uit België, is als beste van de 44 geteste bieren uit het onderzoek gekomen. Heineken is op de vierde plek geëindigd en is daarmee het beste Nederlandse biermerk. De uitslag is gebaseerd op onderzoek naar de ingrediënten en de meningen van meer dan zestig bierproevers.

Belgisch bier
'Enigszins verrassend is dat negen van de tien buitenlandse bieren een goede score kregen voor de smaaktest, omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt.'

Niet alleen de smaak heeft de uitslag van het bieronderzoek bepaald. Het extractgehalte van de biersoorten, dat wil zeggen de hoeveelheid gerst, tarwe, mais, rijst, hop en gist in het bier, telden ook mee.

Oordeel
'Van de proever verwachtten we een weloverwogen oordeel van de smaak, gaande van "bevalt me extreem goed" tot "bevalt me helemaal niet goed",' blijkt uit het onderzoek.

De etiketten geven volgens de onderzoekers vaak onjuiste informatie weer. 'Nu kan iedereen zijn bier "premium", "luxe pils" of "lager premium", zonder voorwaarden.' Enkel de benaming 'bier' is nu verplicht, maar als het aan Test-Aankoop ligt, moeten de eisen aan bieretiketten worden aangescherpt.
http://www.elsevier.nl/we(...)n-Belgische-test.htm

http://www.test-aankoop.b(...)angenaam-s733603.htm

http://www.test-aankoop.b(...)n-Attach_s731953.pdf
  woensdag 28 september 2011 @ 15:20:29 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102478539
Vage test. Het stukje is ook niet je-van-het.

quote:
omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt
Ja..speciaalbieren ja..niet pils. Dus zo verwonderlijk is het dus niet dat het wel eens anders zou kunnen zijn dan je denkt.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:30:08 #32
45206 Pietverdriet
pi_102478885
Schultenbrau is dan ook prima pils.
pi_102479292
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 28 september 2011 @ 15:47:01 #34
45206 Pietverdriet
pi_102479454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef Felagund het volgende:
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
pi_102479481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Schultenbrau is dan ook prima pils.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 28 september 2011 @ 15:51:42 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.

Brand UP (voorheen Urtyp) is daar trouwens een mooi voorbeeld van. Mooi bitter, mooie hop.
Erg lekker :Y
  woensdag 28 september 2011 @ 15:53:04 #37
45206 Pietverdriet
pi_102479685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.

Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
pi_102479738
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 28 september 2011 @ 15:58:41 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:54 schreef Felagund het volgende:
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
Voor Nederlandse begrippen is Grolsch ook vrij bitter.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:59:39 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:02:24 #41
45206 Pietverdriet
pi_102479983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:05:45 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102480082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
  woensdag 28 september 2011 @ 16:32:02 #43
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102480963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
Afgelopen weekend de Victory HopDevil op. Ik begin IPA steeds meer te waarderen...

Verder nog de Birra 08 08018 op. Een PA uit de wijk waar ik werk. Al zeker een jaar bij verschillende shops zien staan maar nu pas geprobeerd. Niet verkeerd, een lekkere hoeveelheid body (wat veel Catalaanse bieren nogal ontberen), maar met een eerste slok die je eigenlijk weg zou willen gooien.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_102484494
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
pi_102484678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:29 schreef andrejes het volgende:
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
pi_102492354
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:02:21 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102493484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.

Dus:

Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer

Maar ook:

Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.

En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.

Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
pi_102504173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:36 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
Heb ik denk ik over het hoofd gezien!
pi_102504317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.

Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:30 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102509571
Trouwens, zo'n beetje alle geuze-bieren ook. Maar daar moet je van houden.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:02:37 #51
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102516067
Wat een bazentopic! Jammer dat ik deze niet eerder heb gevonden/gezocht. Ben laatst in België geweest en heb allerlei lekker bier. Zal eens wat opnoemen

-Karmeliet
-Brugse zot
-Bush trippel _O_ _O_ ^O^
-Maredsous blond en trippel ^O^ ^O^ _O_
-Chimay
-Triple moine
-Kasteelbier
-La Chouffe ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Orval ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Westmalle dubbel en trippel _O_

Ben sindsdien ook echt bezig geweest om te kijken hoe ik hier aan dat soort bieren kan komen. Heb wat online winkels gevonden en een winkel in Groningen (waar ik woon) en eentje in Harlingen. Meer mensen tips voor online of winkels in omgeving Groningen?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:04:50 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516146
goeie slijterij heeft al een aardig assortiment vaak
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 29 september 2011 @ 16:06:49 #53
343196 RingBewoner
pi_102516211
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:04 schreef Klonk het volgende:
goeie slijterij heeft al een aardig assortiment vaak
G&G en Mitra dus?
  donderdag 29 september 2011 @ 16:08:46 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516285
vaak ook gewoon zeg maar de slijterij om de hoek, van die kleine winkeltjes, blijf me keer op keer verbazen wat die hebben staan, en als ze het niet hebben kunnen ze het vaak voor je regelen.
pi_102516300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

G&G en Mitra dus?
De bieren die jij opnoemt moet daarmee wel lukken. Zelfs met een goedgesorteerde supermarkt moet je al ver komen.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:09:44 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516323
en bijna alles wat je opnoemt heb ik al eens bij Gall en Gall zien staan, dat zijn bijna ''normale'' bieren
  donderdag 29 september 2011 @ 16:10:47 #57
343196 RingBewoner
pi_102516362
Ja, de bieren die ik opnoem. Maar ik zou het juist leuk vinden om nog meer te ontdekken.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:11:55 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516411
dan moet je een keer naar Belgiestan en alle hoekjes van het land opzoeken
  donderdag 29 september 2011 @ 16:13:37 #59
112339 MPG
pi_102516471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:10 schreef RingBewoner het volgende:
Ja, de bieren die ik opnoem. Maar ik zou het juist leuk vinden om nog meer te ontdekken.
Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:13:57 #60
343196 RingBewoner
pi_102516488
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Klonk het volgende:
dan moet je een keer naar Belgiestan en alle hoekjes van het land opzoeken
Ben net in België geweest en daar is deze interesse ook begonnen.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:15:14 #61
343196 RingBewoner
pi_102516538
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:13 schreef MPG het volgende:

[..]

Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?
Hm... dat zal ik eens uitzoeken.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:16:18 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516573
Groningen had in de tijd dat ik daar studeerde, pak em beet een jaar of 20 geleden een biercafe, kan me alleen ff niet meer voor de geest halen waar :@
  donderdag 29 september 2011 @ 16:17:15 #63
112339 MPG
pi_102516607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hm... dat zal ik eens uitzoeken.
Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:
http://www.bierprofessor.nl/index.php?page=algemeen

Edit:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pint.nl/nedbier/cafe.htm
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:18:46 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516658
De bierprof :D

Daar ben ik een keer serieus zo zat vandaan gekomen dat ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe ik toen thuis in Belfeld (bij Venlo) ben geraakt :')
  donderdag 29 september 2011 @ 16:19:19 #65
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102516675
Hier een lijstje ABT kroegen...ook in Groningen:

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/leden.php
  donderdag 29 september 2011 @ 16:19:42 #66
112339 MPG
pi_102516688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:18 schreef Klonk het volgende:
De bierprof :D

Daar ben ik een keer serieus zo zat vandaan gekomen dat ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe ik toen thuis in Belfeld (bij Venlo) ben geraakt :')
Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhoven :X
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:20:05 #67
343196 RingBewoner
pi_102516702
quote:
3s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:17 schreef MPG het volgende:

[..]

Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:
http://www.bierprofessor.nl/index.php?page=algemeen

Edit:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pint.nl/nedbier/cafe.htm
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Hier een lijstje ABT kroegen...ook in Groningen:

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/leden.php
Ah kijk aan!! Bedankt, ga eens lekker rondkijken!! _O_ ^O^
  donderdag 29 september 2011 @ 16:21:46 #68
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516758
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef MPG het volgende:

[..]

Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhoven :X
klinkt als een goed plan, vooral die overnachting :')
  donderdag 29 september 2011 @ 16:21:59 #69
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102516766
Trouwens, voor de smartphoners: http://www.biernavigatie.nl/
  donderdag 29 september 2011 @ 16:23:07 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516795
toffe site
  donderdag 29 september 2011 @ 16:28:47 #71
343196 RingBewoner
pi_102516990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens, voor de smartphoners: http://www.biernavigatie.nl/
Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....
  donderdag 29 september 2011 @ 16:59:47 #72
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102518171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....
Nee dat klopt, is ook heel erg lastig. Je kunt zelf toevoegen als het goed is.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:46:47 #73
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102519829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
Wat een bazentopic! Jammer dat ik deze niet eerder heb gevonden/gezocht. Ben laatst in België geweest en heb allerlei lekker bier. Zal eens wat opnoemen

-Karmeliet
-Brugse zot
-Bush trippel _O_ _O_ ^O^
-Maredsous blond en trippel ^O^ ^O^ _O_
-Chimay
-Triple moine
-Kasteelbier
-La Chouffe ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Orval ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Westmalle dubbel en trippel _O_

Ben sindsdien ook echt bezig geweest om te kijken hoe ik hier aan dat soort bieren kan komen. Heb wat online winkels gevonden en een winkel in Groningen (waar ik woon) en eentje in Harlingen. Meer mensen tips voor online of winkels in omgeving Groningen?
In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:48:00 #74
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102519884
Overigens zaterdag a.s. bockbiertocht in Groningen *O*
pi_102520348
iklust geen bier, vind het te bitter. maar heb ook amper wat anders gedronken dan bv. heineken. is er nog hoop voor mij?? jullie maken me jaloers
Hell To The Liars
  donderdag 29 september 2011 @ 18:35:42 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102521138
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:04 schreef Droopie het volgende:
iklust geen bier, vind het te bitter. maar heb ook amper wat anders gedronken dan bv. heineken. is er nog hoop voor mij?? jullie maken me jaloers
Uitgerekend voor jou is er hoop.

Er is zoveel speciaalbier dat niet bitter is. De smaakvariate is erg groot.
Laat je adviseren bij een bierwinkel maar ik zou tripels of blonde bieren adviseren. Zijn vaak wat zoeter :)

Tripel Karmeliet is goed verkrijgbaar en lekker.

En Leffe vind je in ieder supermarkt. Misschien wil je juist wel een bruine.

Probeer dus alledrie de Leffe's eens.
  donderdag 29 september 2011 @ 18:38:22 #77
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102521218
Vooral vrouwen roepen dat ze geen bier lusten. En dat is net als bij jou: die hebben dan pils voorgeschoteld gekregen.

Ik ken geen vrouw die ik NIET positief kennis heb kunnen laten maken met bier :)
  donderdag 29 september 2011 @ 20:12:09 #78
343196 RingBewoner
pi_102524915
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:46 schreef Inkomen het volgende:

[..]

In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.
Van Erp had ik gevonden. Ga daar binnenkort kijken. De Pintelier en de Koffer zijn nieuw voor mij. Zal er eens naar kijken.
pi_102525049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uitgerekend voor jou is er hoop.

Er is zoveel speciaalbier dat niet bitter is. De smaakvariate is erg groot.
Laat je adviseren bij een bierwinkel maar ik zou tripels of blonde bieren adviseren. Zijn vaak wat zoeter :)

Tripel Karmeliet is goed verkrijgbaar en lekker.

En Leffe vind je in ieder supermarkt. Misschien wil je juist wel een bruine.

Probeer dus alledrie de Leffe's eens.
ga ik zaterdag maar eens halen, tnx.
Hell To The Liars
pi_102525286
:Y Lekker beginnen met een blond leffetje of of blonde grimbergen. Niet te zwaar en toch erg lekker ;)

Houd je van zoet? Je kan ook altijd rose bier meuk proberen :+ Ik vind het niks :@ Maar de meeste vrouwen houden er van. Ik ben alleen niet zo zoet ingesteld. Vooral kriek of rose hoegaarden lijkt meestal in de smaak te vallen :Y

Succes :D Gewoon eens wat uitproberen ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_102525614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:02 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.

Dus:

Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer

Maar ook:

Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.

En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.

Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:48 schreef andrejes het volgende:

[..]

Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.

Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
..Is 5 jaar zowat tijd zat?
  donderdag 29 september 2011 @ 20:30:18 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102525747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:27 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..

[..]

..Is 5 jaar zowat tijd zat?
Ja. Kwestie van proberen eigenlijk.

Maar wat je EIGENLIJK moet doen..is ieder jaar een nieuw setje bieren wegzetten.

Anders wacht je 5 jaar..denk je: "Zo, dat is lekker!" en dan moet je weer 5 jaar wachten.

Ik heb hier trouwens wel eens bieren van 14-15 jaar gepost/gedronken.
pi_102528234
Thanks, Nembrionic. Ik ben echt benieuwd hoe ik het zal gaan aanpakken..
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen.. :)
  donderdag 29 september 2011 @ 21:26:06 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102528479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen.. :)
Dat zou ik zeker doen :)
pi_102556020
Zo nu een lekkere Orval nuttigen in de tuin.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:35:58 #86
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102558668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Bij voorkeur in het donker, en rechtop.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 september 2011 @ 21:17:02 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_102562997
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:18:07 #88
343196 RingBewoner
pi_102563051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Orval. Vind dat echt een super lekkere en anders Bush Amber.
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:22:21 #89
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102563255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Tsja, welke types vind je lekker?
pi_102563268
Welke bier past het beste bij pasta met gekruide tomatensaus behalve pils?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 september 2011 @ 21:26:01 #91
39237 crew  H_T
2733
pi_102563484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Tsja, welke types vind je lekker?
Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreeg ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_102595905
Net weer een Chimay Rouge op. Blijf ik 1 van de betere bruin/dubbels vinden.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:36:28 #93
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102596903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreeg ;)
Ignis et flamma
Emelisse Black IPA.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:44:44 #94
45833 crew  Fogel
pi_102597178
Ik vlieg morgen naar Brussel en heb in de avond als het goed is een paar uur om 2-3 (niet meer, moet maandag zonder kater werken) nieuwe bieren te ontdekken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:00:44 #95
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102597714
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Brussel en heb in de avond als het goed is een paar uur om 2-3 (niet meer, moet maandag zonder kater werken) nieuwe bieren te ontdekken :)
Ga naar het Delirium cafe :)
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:06:36 #96
45833 crew  Fogel
pi_102597891
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:00 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ga naar het Delirium cafe :)
Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaan ;)

Nu nog een bierwinkel die op zondagavond open is en mijn dag kan niet meer kapot.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:09:29 #97
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598005
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaan ;)

Nu nog een bierwinkel die op zondagavond open is en mijn dag kan niet meer kapot.
De Biertempel. Maar die is echt reteduur.
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:11:05 #98
45833 crew  Fogel
pi_102598073
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De Biertempel. Maar die is echt reteduur.
Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:12:08 #99
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598112
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.
Oh, ja dan is 2,50-3 euro voor een biertje dat normaal een euro kost nog steeds niet duur :+
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:13:24 #100
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102598158
Binnenkort in m'n stamcafé La Chouffe bok op de tap. Ben benieuwd.
Tics van je petten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:17:32 #101
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598316
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:13 schreef nattermann het volgende:
Binnenkort in m'n stamcafé La Chouffe bok op de tap. Ben benieuwd.
Welke? Weet je dat?
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:17:40 #102
45833 crew  Fogel
pi_102598323
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:12 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oh, ja dan is 2,50-3 euro voor een biertje dat normaal een euro kost nog steeds niet duur :+
Daar koop ik hier net een flesje doodnormale pils voor in de supermarkt ;)
Het grootste probleem is het mee terugkrijgen in een vliegtuig.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:19:34 #103
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102598391
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Welke? Weet je dat?
Dat durf ik niet te zeggen, de eigenaar zei dat 'ie een bokbier van La Chouffe kreeg. Zal het binnenkort eens vragen.
Tics van je petten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:22:28 #104
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598469
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:19 schreef nattermann het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, de eigenaar zei dat 'ie een bokbier van La Chouffe kreeg. Zal het binnenkort eens vragen.
Dan is het Chouffe Bok 6666

Wordt speciaal voor NL gebrouwen want in Belgie drinken ze geen bokbieren...
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:43:41 #105
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102599163
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dan is het Chouffe Bok 6666

Wordt speciaal voor NL gebrouwen want in Belgie drinken ze geen bokbieren...
Dat zou dan goed kunnen ja :7
Tics van je petten.
  zondag 2 oktober 2011 @ 07:48:51 #106
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_102603322
Net een lokaal biertje geopend van Phillips Brewing; de Amnesiac double IPA. Wel lekker, mooi veel hop-bitter er in maar vrij alcoholisch in de afdronk (8.5 ABV). Maar wel de meest geniale kroonkurk die ik ooit gezien heb:
  zondag 2 oktober 2011 @ 09:42:01 #107
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102603861
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 07:48 schreef GoCanucksGo het volgende:
Net een lokaal biertje geopend van Phillips Brewing; de Amnesiac double IPA. Wel lekker, mooi veel hop-bitter er in maar vrij alcoholisch in de afdronk (8.5 ABV). Maar wel de meest geniale kroonkurk die ik ooit gezien heb:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik die waarschuwing wel vaker gezien...
pi_102611853
Deze staan nu in het rek, keurig rechtop en donker te wachten tot 5 jaren voorbij zijn..

(ingeslagen bij de Colruyt vlak over de grens)
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:13:31 #109
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102620312
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 15:15 schreef Rory78 het volgende:
Deze staan nu in het rek, keurig rechtop en donker te wachten tot 5 jaren voorbij zijn..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ingeslagen bij de Colruyt vlak over de grens)
Daar ben je met die tweede toch flink de mist in gegaan... ze moeten die 5 jaar wel dicht blijven! ;)
pi_102623524
Haha, nee: twee sixpackjes gehaald. Vier flesjes van iedere soort blijven op de plank en van elk twee liggen er koud. Ik hoop dat die Bush wel wat lekkerder gaat smaken. Zojuist de eerste opengetrokken en het is niet zo mijn ding.. Volgende week eens een flesje St. Bernardus openen. :)
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 21:44:05 #111
45833 crew  Fogel
pi_102628934
Resultaat van een avond Brussel:
Biertempel niet gevonden, beer palace wel. De laatstgenoemde zou open moeten zijn tot 21u op zondag, maar om iets voor 20u was de deur al op slot zelfs al was het licht nog wel aan. Kwartiertje daarna was het rolluik ook dicht. Niet handig.
Bij Delirium een Bernardus 12 gedronken en die was er lekker. Aangezien iemand me voordat ik de deur uit ging nog 200 paginas doorstuurde die ik voor morgen 9u gelezen moet hebben is het bij slechts 1 gebleven.
Op de terugweg, vlak om de hoek van de kroeg, vond ik een winkel met de veelzeggende naam "shop" en daar is mijn score (ik moet het spul in een koffer inchecken, kan dus helaas niet zoveel meenemen) :
- 2x Bernardus 12
- 2x Bernardus 8
- 2x Kriek Boon
- 2x Floreffe Tripel

Morgen in de tax-free afdeling van Zaventem kijken of ik dat nog een beetje kan aanvullen, dat kan dan tenminste in de handbaggage mee, in tegenstelling tot het bovenstaande.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:08:47 #112
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102636783
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef Rory78 het volgende:
Haha, nee: twee sixpackjes gehaald. Vier flesjes van iedere soort blijven op de plank en van elk twee liggen er koud. Ik hoop dat die Bush wel wat lekkerder gaat smaken. Zojuist de eerste opengetrokken en het is niet zo mijn ding.. Volgende week eens een flesje St. Bernardus openen. :)
Ik hoop dat je met 'koud' niet de doorsnee koelkasttemperatuur bedoelt?
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:26:29 #113
343196 RingBewoner
pi_102637431
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef Rory78 het volgende:
Welke Bush?

Deze:

??

Want die vind ik dus echt heerlijk!

Ja dus, zie net je post staan met foto's. Mocht je het niet lekker vinden, ik wil ze wel van je kopen. DM/PM dan eventjes ;) .

[ Bericht 11% gewijzigd door RingBewoner op 03-10-2011 00:32:25 ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:17:04 #114
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102661945
Zojuist op ontdekkingstocht gegaan bij een 'nieuwe' bierwinkel: 2D2Dspuma en ingeslagen:

Mikkeller Beer Hop Breakfast
To Øl Black Ball
't IJ Struis
Alpha Crepuscle

De eerste drie staan in het donker bovenop de koelkast (helaas de enige plek waar ik überhaupt iets kwijt kan), de vierde (uit Andorra, het zal me benieuwen) staat er in.
pi_102662244
Dit is mijn nieuwe aanwinst!

2x Emelisse Russian Imperial Stout Laphroaig Barrel Aged
1x Emelisse Russian Imperial Stout Peated Jack Daniels Barrel Aged.
1x Emelisse Barley Wine Jack Daniels Barrel Aged.

Nu dus allemaal onder "White Label". Hoe vet. :9
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:32:02 #116
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102683420
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:17 schreef Curchulain het volgende:
Zojuist op ontdekkingstocht gegaan bij een 'nieuwe' bierwinkel: 2D2Dspuma en ingeslagen:

Mikkeller Beer Hop Breakfast
To Øl Black Ball
't IJ Struis
Alpha Crepuscle

De eerste drie staan in het donker bovenop de koelkast (helaas de enige plek waar ik überhaupt iets kwijt kan), de vierde (uit Andorra, het zal me benieuwen) staat er in.
Niet te ver naar achteren zetten he?

Grappig dat die Struis daar te vinden is :D
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:45:26 #117
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102683829
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Niet te ver naar achteren zetten he?
Hij staat in het midden, met de koelkast op de laagste stand. Maar vooral bieren uit het zuiden moeten toch gekoeld worden alvorens je ze opent, anders heb je maar de helft van je bier over.

quote:
Grappig dat die Struis daar te vinden is :D
Yep, 't IJ en De Molen zijn de enige Nederlandse brouwers waar ze daar bier van hebben. Elders moet je het met alleen maar De Molen doen, hoewel ze misschien wel aan andere bieren kunnen komen. Ik heb alleen geen zin om een hele doos te moeten bestellen. Voorlopig heb ik ook nog genoeg keus.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:56:07 #118
45833 crew  Fogel
pi_102684177
Gisteravond nog maar 3x75cl Trappisten gekocht. Westmalle, Chimay en Achel.
Achel en Westvleteren zijn de enige trappisten die ik nog niet geprobeerd heb, dus ik ben erg benieuwd naar deze op een na laatste :)
Totaal voor 46,50¤ aan bier gekocht de laatste twee dagen, en dat bedrag is voor 5 liter. En da's nog steeds stukken goedkoper dan thuis :P
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:58:18 #119
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102684259
Achel moet wel aan te komen zijn toch?
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 13:09:34 #120
45833 crew  Fogel
pi_102684585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 12:58 schreef Nembrionic het volgende:
Achel moet wel aan te komen zijn toch?
In Noorwegen is het niet te koop, in Zweden alleen per krat a ca 100¤ per krat, en uitsluitend op bestelling. In Nederland ben ik er nooit echt op zoek naar geweest.
Ik was dus blij dat ik deze (als deel van een 3-pack 0,75l trappisten, de andere twee waren westmalle en chimay) tegenkwam. Nu zijn 5 van de 7 trappisten in mijn koelkast (8-10 graden) vertegenwoordigd.
Een bekende van me heeft 4 flessen Westvleteren gekocht (voor 14¤ per stuk op de "grijze markt"...) en we gaan samen binnenkort wat trappisten drinken.
pi_102686468
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 20:22 schreef Watertornado het volgende:
Dit is mijn nieuwe aanwinst!

[ afbeelding ]

2x Emelisse Russian Imperial Stout Laphroaig Barrel Aged
1x Emelisse Russian Imperial Stout Peated Jack Daniels Barrel Aged.
1x Emelisse Barley Wine Jack Daniels Barrel Aged.

Nu dus allemaal onder "White Label". Hoe vet. :9
Waar heb je die vandaan?? Ik hoor het graag.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 14:18:07 #122
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102686930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

In Noorwegen is het niet te koop, in Zweden alleen per krat a ca 100¤ per krat, en uitsluitend op bestelling. In Nederland ben ik er nooit echt op zoek naar geweest.
Ik was dus blij dat ik deze (als deel van een 3-pack 0,75l trappisten, de andere twee waren westmalle en chimay) tegenkwam. Nu zijn 5 van de 7 trappisten in mijn koelkast (8-10 graden) vertegenwoordigd.
Een bekende van me heeft 4 flessen Westvleteren gekocht (voor 14¤ per stuk op de "grijze markt"...) en we gaan samen binnenkort wat trappisten drinken.
14 euro? In Belgie of niet?

14 euro is echt heeel erg duur. Het duurste dat ik tot nu toe gezien heb is 12 :)
pi_102688876
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

14 euro is echt heeel erg duur. Het duurste dat ik tot nu toe gezien heb is 12 :)
Marktplaats 7,50 euro!!!
pi_102689897
quote:

[..]

Bij de Bierkoning zag ik ze een paar weken terug voor 14,95 per stuk (zowel de 6, 8 als 10)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:37:59 #125
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102690170
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:30 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Bij de Bierkoning zag ik ze een paar weken terug voor 14,95 per stuk (zowel de 6, 8 als 10)
Damn :')
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:39:36 #126
45833 crew  Fogel
pi_102690238
quote:

[..]

Dat was ergens in Amsterdam. Zal vanavond eens vragen waar precies.
pi_102690797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Damn :')
Sja, als ze het ervoor kúnnen vragen (als in---het verkoopt), waarom zou je het dan niet doen hè? :D
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:54:21 #128
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102690948
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:50 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Sja, als ze het ervoor kúnnen vragen (als in---het verkoopt), waarom zou je het dan niet doen hè? :D
Oh, dat begrijp ik ook wel :)

Ik vind het zelf alleen niet dat geld waard :)
pi_102691284
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:54 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Oh, dat begrijp ik ook wel :)

Ik vind het zelf alleen niet dat geld waard :)
Mja, stel, ik wil één Westvleteren 12 proeven. Naar bierkoning gaan, 15 euro afrekenen klaar. Anders moet ik eerst die Cisterciënzers bellen, met een auto dat stuk rijden, kratje kopen (38 euro ofzo?) en weer terug. Totale kosten: 640 kilometer, auto 1:13, benzineprijs 1,68 geeft 640/13*1,68 = 82,71. Dus 121 euro voor een kratje. Per biertje is dat natuurlijk alsnog veel goedkoper (~5 euro), maar intussen zit je wel weer met 24 flesjes terwijl je er eigenlijk 1 wilde. Kun je deze weer verkopen met winst om zo weer balans te trekken, maar daar zit ook weer tijd in, net zoals het eigenlijke ophalen dus om je een hele bak moeite te sparen snap ik die 15 euro ook wel.
pi_102691562
Ik had in Brussel bij de Beerplanet een Westvleteren 12 gehaald voor ¤12,00. Wel veel voor een flesje maar wilde hem gewoon proberen. Een beetje met dezelfde reden als hierboven. Wilde hem gewoon proeven zonder dat ik meteen weer een krat moet halen en daar ook een dag voor kwijt ben.
pi_102691846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 15:06 schreef andrejes het volgende:
Marktplaats 7,50 euro!!!
Voor een Westvleteren 12 buiten de abdij zelf is dat de laagste prijs die ik er ooit voor heb gezien.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:16:47 #132
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102691895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef totalatool het volgende:

[..]

Voor een Westvleteren 12 buiten de abdij zelf is dat de laagste prijs die ik er ooit voor heb gezien.
SINDS de verkiezing tot beste bier ter wereld in 2005 of 2006. Daarvoor kon ik het gewoon voor 4 of 5 euro krijgen in mijn kroeg.

Wellicht een beetje geluk maargoed.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:35:41 #133
45833 crew  Fogel
pi_102692808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

SINDS de verkiezing tot beste bier ter wereld in 2005 of 2006. Daarvoor kon ik het gewoon voor 4 of 5 euro krijgen in mijn kroeg.

Wellicht een beetje geluk maargoed.
Woon je in de buurt van ze?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:40:02 #134
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102693068
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Woon je in de buurt van ze?
Nee helemaal niet zelfs. Drie uur rijden. hoezo?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nembrionic op 04-10-2011 16:40:12 ( ) ]
  Moderator dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:06:59 #135
45833 crew  Fogel
pi_102694558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 16:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee helemaal niet zelfs. Drie uur rijden. hoezo?
Vroeg het me gewoon af, da's alles.
pi_102707656
De plaatselijke brouwerij heeft in opdracht van sterrenkok Hans van Wolde het zogenaamde Beluga bier gebrouwen."Zeer verfijnd met de smaak van verveine (?) en gember." Ergens anders lees ik dat er "een licht zuurtje en bittertje" in te proeven is. Ben benieuwd; ga het eens proeven..
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:10:40 #137
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102707939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef Rory78 het volgende:
De plaatselijke brouwerij heeft in opdracht van sterrenkok Hans van Wolde het zogenaamde Beluga bier gebrouwen."Zeer verfijnd met de smaak van verveine (?) en gember." Ergens anders lees ik dat er "een licht zuurtje en bittertje" in te proeven is. Ben benieuwd; ga het eens proeven..
Verveine is een kruidenplantje blijkbaar:

Ik zag vandaag op TV iets over een bier met portobelloextract erin.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:17:21 #138
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102708388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:10 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Verveine is een kruidenplantje blijkbaar:

[ afbeelding ]

Ik zag vandaag op TV iets over een bier met portobelloextract erin.
Hmm, portobello doet mij exotischer aan dan kruiden. Maar dat zal komen omdat ik nog nooit een bier met paddestoelen op heb. Zelfs de bieren van Petràs (=paddestoelenkwekerij) hebben dat niet.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:11:13 #139
45206 Pietverdriet
pi_102711846
Zondag is trouwens weer Bokbierdag
Weersverwachting 19 graden max met af en toe een beetje regen
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:19:32 #140
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102712389
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier 23 graden met 0% kans op neerslag. Maar ik moet dan zaterdag maar een voorschot op het bokgebeuren nemen. Zondag is het filmfestivaldag voor mij, en dan is er waarschijnlijk geen bokbier in zicht.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:20:35 #141
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102712445
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
En de 22e de verkiezing van het lekkerste bokbier :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:34:01 #142
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102713258
Binnenkort trouwens weer 2 proeverijgen.

1 van http://www.gruut.be/
1 van http://www.brouwerijwilde(...)bieren/wilderen-goud , de primeur in Nederland begrijp ik :)
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:44:13 #143
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102775683
Eergisteren de Alpha Crepuscle op. Mijn eerste Andorrese bier ooit. Redelijke smaak, als schwarzbier, maar de 8,5% proef je er helemaal niet vanaf. Verder weinig bijzonders.
pi_102838304
Is hier iemand bekend met traden via Ratebeer, ben nu bezig met iemand maar geen idee hoe het verder moet. Sturen we het te gelijk op ofzo??
Ik hoor het graag.

Van de week de Barley Wine Mikkeller op wat een uitgesproken lekker zoet bier is dat zeg!! Echt een aanrader!!
pi_102847536
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 11:31 schreef andrejes het volgende:
Van de week de Barley Wine Mikkeller op wat een uitgesproken lekker zoet bier is dat zeg!! Echt een aanrader!!
Gister de Weer & Wind Bourbon B.A. gedronken, wow, die was ook wel erg lekker! Echt heel viskeus en vol.

Vandaag de Kopi Loewak kunnen scoren, tezamen met wat bokbiertjes van Emelisse, Einbeck en Christoffel.
  Moderator zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:21:36 #146
45833 crew  Fogel
pi_102847660
Weet iemand op welke datum de Bokbierdag is in 2012? Altijd de tweede zondag in oktober misschien?
pi_102854627
Ben nog niet zo heel lang liefhebber, en dus vandaag pas bewust mijn eerste (!) bockbiertje gehad. Brand Dubbelbock is lekker.
pi_102861478
Tijdens mijn vakantie de nodige lekkere bieren op, o.a.:

Dogfish Head
Punkin Ale
90 Minute IPA

Moon River
Swampfox IPA
Apparition Ale
Captain's Porter

Palmetto
Pale Ale (de tweede via die link)

Carolina Brewery
Pale Ale (de bovenste via die link)

Vanavond:
Emelisse Triple IPA
Flying Dog Double IPA

[ Bericht 10% gewijzigd door bas-beest op 09-10-2011 01:14:38 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 oktober 2011 @ 09:12:59 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102866757
Gister de: Anderson Valley Hop Ottin IPA gedronken. :). Best wel lekker :Y
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:23:19 #150
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102866856
Favoriete bokbier van het jaar tot nu toe wederom de Mommeriete Rookbok. Da's er eentje voor in de achtertuin met de jas aan en een sigaar erbij _O_.
  zondag 9 oktober 2011 @ 09:35:46 #151
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102866977
Afgelopen vrijdag een heel mooi biertje en een redelijk biertje op:

• Zulogaarden Sang de Gossa
• Mikkeller Monk's Elixir

Jullie mogen raden welke heel mooi was en welke redelijk :+
pi_102867209
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:35 schreef Curchulain het volgende:
Afgelopen vrijdag een heel mooi biertje en een redelijk biertje op:

• Zulogaarden Sang de Gossa
• Mikkeller Monk's Elixir

Jullie mogen raden welke heel mooi was en welke redelijk :+
Dat is hoop ik de Monk's Elixir!!! Deze vond ik ook heel lekker!! De andere kan ik eigenlijk niet.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 10 oktober 2011 @ 21:31:30 #153
39237 crew  H_T
2733
pi_102932972
Vanaf aanstaande vrijdag tot en met zondag is er in Utrecht weer het bockbierfestival op het Ledig Erf (aan het eind van de Oude Gracht). Ik ga denk ik vrijdagavond even een kijkje nemen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_102938482
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 09:12 schreef borisz het volgende:
Gister de: Anderson Valley Hop Ottin IPA gedronken. :). Best wel lekker :Y
Die heb ik gisteren op in een pub. Vond hem persoonlijk wat tegenvallen. Niet dat 'ie vies is, maar ik heb betere IPA's op.

Diezelfde middag/avond o.a. deze bieren op:

Fraoch Heather Ale - verrassend lekker. Heel zacht van smaak.

Kelpie Seaweed Ale - wel lekker, maar welke zeewier bedoelen ze precies?

Robinsons Old Tom Ginger - met gember dus... niet echt heel lekker. In eerste instantie is het net als je een slok afwasmiddel neemt. De afdronk maakt dit maar voor een deel goed.

Weihenstephaner Original - net nieuw in hun assortiment (van die pub dus :P). Een Duits pils, gewoon lekker. :)
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 14:20:05 #155
45833 crew  Fogel
pi_103036610
Goed nieuws voor mensen die Westvleteren willen proberen zonder al te veel moeite ervoor te moeten doen:
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111013_052
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:23:23 #156
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103036719
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:20 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die Westvleteren willen proberen zonder al te veel moeite ervoor te moeten doen:
Ja goed nieuws :Y

Ik ga als het goed is ben ik vanmiddag hier:

http://www.facebook.com/event.php?eid=139969166101903
pi_103037123
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:20 schreef Fogel het volgende:
Het enige wat je moet doen, is zo'n bon zien te scoren.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 14:52:48 #158
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103037712
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:33 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Het enige wat je moet doen, is zo'n bon zien te scoren.
Eeh.. De Standaard, Knack of Le Vif zijn kranten/tijdschriften. Kun je bij ieder benzinestation oppikken ;)
pi_103038247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Eeh.. De Standaard, Knack of Le Vif zijn kranten/tijdschriften. Kun je bij ieder benzinestation oppikken ;)
Ja weet ik. Was niet bedoeld dat het lastig is. ;)

Alleen wel opletten dat de bon er in zit op de 2de en je het kan halen vanaf de 3de. Niet dat je de derde er heen gaat en op de heenweg de bon wilt halen. ;)
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 15:13:46 #160
45833 crew  Fogel
pi_103038282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:12 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ja weet ik. Was niet bedoeld dat het lastig is. ;)

Alleen wel opletten dat de bon er in zit op de 2de en je het kan halen vanaf de 3de. Niet dat je de derde er heen gaat en op de heenweg de bon wilt halen. ;)
Ga vroeg naar een krantenverkoopplek toe en zeg dat je de krant van gister wil hebben op de 3e.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 15:50:34 #161
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103039445
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 15:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ga vroeg naar een krantenverkoopplek toe en zeg dat je de krant van gister wil hebben op de 3e.
Een beetje sigarenboer in (een redelijke stad in) Nederland zal De Standaard toch ook wel hebben?
pi_103073856
Vanavond maar eens de La Trappe Bock proberen. Schijnt goed te zijn.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:09:37 #163
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103074340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 13:54 schreef avw1982 het volgende:
Vanavond maar eens de La Trappe Bock proberen. Schijnt goed te zijn.
La Trappe won vorig jaar de verkiezing Lekkerste Bockbier van Nederland(niet beste dus, maar lekkerste...een belangrijk verschil) in de "normale" categorie.

http://www.lekkerstebockbier.nl/

Ik zat tweemaal in de zware categorie en die vond ik beduidend beter. Ben benieuwd waar ik volgende week in zit :)
pi_103076026
Dat proeven lijkt me geen straf. Ik heb ook nog een grote fles Super de Fagnes Brune staan. Die vanavond ook maar koud maken.
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:28:01 #165
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103077056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:56 schreef avw1982 het volgende:
Dat proeven lijkt me geen straf.
Dat is het zeker niet :P De inschrijving was dit jaar binnen 2 dagen vol.
Meer dan honder mensen als het goed is. Erg gezellig. Twee jaar geleden bij La Trappe, vorig jaar bij Heineken en dit jaar bij brouwerij de Prael in Amsterdam :)

quote:
Ik heb ook nog een grote fles Super de Fagnes Brune staan. Die vanavond ook maar koud maken.
:9

Vanavond een feestje. Zal ook wel wat lekkers aanwezig zijn.
pi_103106991
De La Trappe Bock vond ik erg tegenvallen. Hele muffe smaak die lang in de mond bleef hangen. Duidelijk gevalletje van eenmalig proberen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:21:14 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103107022
mijn eerste bock is van Brand dit jaar. Vond het een beetje tegen vallen, niet zo zeer de smaak maar wel de textuur.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:40:51 #168
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103107326
Gisteren weer een paar nieuwtjes op:
• Traquair Jacobite Ale
• Weyerbacher Blithering Idiot
• Zulogaarden Norai

De Idiot is echt aan te raden. De andere twee niet meer dan aangenaam.
pi_103107624
Gisteravond o.a. deze op, is toch wel erg lekker eigenlijk:

La Chouffe Dobbelen IPA Tripel
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:39:10 #170
39237 crew  H_T
2733
pi_103114230
Gisteren heb ik een bezoek gebracht aan het bockbierfestival in Utrecht. Was wel leuk en het glas heb ik als souvenir gehouden :)

Daar geproefd:
Eem Rookbock
Anker Bok (gerijpt)
Brugse Bok
Lahnsteiner Schnee-Bock en eentje waarvan ik niet meer op de naam kan komen
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:15:27 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103115201
Ben net voor het eerst bij Bert's Bierhuis geweest. Wel leuk om eens geweest te zijn :Y
pi_103144574
pi_103144654
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:17 schreef bas-beest het volgende:
Gisteren heb ik deze gehaald bij een lokale slijterij:
Jopen Zwaar werkbier
Interessant dat je bij de serving suggestions een snifter krijgt terwijl er een belgisch pilsfluitje wordt bijgeleverd?
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:22:28 #174
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_103144710
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:20 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Interessant dat je bij de serving suggestions een snifter krijgt terwijl er een belgisch pilsfluitje wordt bijgeleverd?
Vond ik ook al apart, hoewel een extra pilsglas nooit verkeerd is. Gaat wel beter in een gewoon Jopenglas. Grappig trouwens dat 'ie nog verkrijgbaar is, dacht dat 'ie alleen vorig jaar gemaakt zou worden?

Verder: Paulaner Salvator per krat *O*
pi_103167457
Vandaag met mijn vriendin op het Bockbierfestival geweest in Utrecht. Erg goed bevallen, leuk sfeertje, verschillende lekkere bieren. De lekkerste was 'ij bio bok' _O_ Voor de rest die Steebrugge (ofzo?) Chouffe n'ice en Texelse waren ook super! ^O^
pi_103167582
Vandaag nog de Bock (van De Molen), Emelisse Herfstbok en de Lambok van Ramses gedronken. Waren alledrie eigenlijk heel lekker, wel heel erg verschillend trouwens. Lambok ging meer qua kleur en reuk naar een stout toe.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:21:59 #177
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103167733
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:19 schreef Watertornado het volgende:
Vandaag nog de Bock (van De Molen), Emelisse Herfstbok en de Lambok van Ramses gedronken. Waren alledrie eigenlijk heel lekker, wel heel erg verschillend trouwens. Lambok ging meer qua kleur en reuk naar een stout toe.
Klopt :)

Hoe kwam je aan de Lambok trouwens?
pi_103167913
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:22 schreef Inkomen het volgende:

[..]

Vond ik ook al apart, hoewel een extra pilsglas nooit verkeerd is. Gaat wel beter in een gewoon Jopenglas. Grappig trouwens dat 'ie nog verkrijgbaar is, dacht dat 'ie alleen vorig jaar gemaakt zou worden?

Verder: Paulaner Salvator per krat *O*
Heb zo gauw geen jaartal gezien op die fles of de kartonnen verpakking, dus (nog) geen idee of het er eentje van dit jaar is of van vorig jaar. Die slijterij had er trouwens wel een stuk of 10-12 liggen.
pi_103168404
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Klopt :)

Hoe kwam je aan de Lambok trouwens?
Staat hier gewoon bij de slijter, samen met 7 anderen van Ramses.
  zondag 16 oktober 2011 @ 22:56:19 #180
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103169874
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:32 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Staat hier gewoon bij de slijter, samen met 7 anderen van Ramses.
Mooi zo :)
Welke slijter is dat als ik vragen mag?
pi_103170155
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Mooi zo :)
Welke slijter is dat als ik vragen mag?
Melger's (sic) in Haarlem.
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:29:02 #182
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103171544
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:00 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Melger's (sic) in Haarlem.
Die zit naast Jopen toch? Leuk :)
  zondag 16 oktober 2011 @ 23:31:34 #183
230788 n8n
Pragmatisch
pi_103171649
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 22:17 schreef T-Force het volgende:
Vandaag met mijn vriendin op het Bockbierfestival geweest in Utrecht. Erg goed bevallen, leuk sfeertje, verschillende lekkere bieren. De lekkerste was 'ij bio bok' _O_ Voor de rest die Steebrugge (ofzo?) Chouffe n'ice en Texelse waren ook super! ^O^
Dit en kapot dronken
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_103171823
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 23:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die zit naast Jopen toch? Leuk :)
Naast is wel een groot woord, maar ze zijn niet zo ver van elkaar verwijderd.
pi_103225017
Gisteren een Yeti Imperiaal Stout van Great Divide gedronken dit smaakte echt perfect hoe in mijn belevening een imperial stout moet drinken!! Jammer dat ze best prijzig zijn rond de 4 a 5 euro!!
pi_103226304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 09:33 schreef andrejes het volgende:
Gisteren een Yeti Imperiaal Stout van Great Divide gedronken dit smaakte echt perfect hoe in mijn belevening een imperial stout moet drinken!! Jammer dat ze best prijzig zijn rond de 4 a 5 euro!!
Die Hercules (DIPA) vond ik ook al een succes van hun. Ik weet dat er op dit moment (Bij Melger's uiteraard) die Yeti Imperial Stout Oak Aged (volgens mij de espresso), dus die zal ik eens meenemen.
pi_103248860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Die Hercules (DIPA) vond ik ook al een succes van hun. Ik weet dat er op dit moment (Bij Melger's uiteraard) die Yeti Imperial Stout Oak Aged (volgens mij de espresso), dus die zal ik eens meenemen.
De DIPA heb ik ook staan, helaas iets te ver voor de Oak Aged versie te halen, helaas is de webshop van Melgers ook al tijden uit de lucht!!
De titan IPA is ook heerlijk zeer hoppig!!
pi_103416734
Bokbierentijd! Welke bokbieren raden jullie aan van de super? Bokbieren verschillen naar mijn mening elk jaar van kwaliteit, ik neem meestal de Gulpeener als veilige keuze. De Hertog Jan vond ik normaal goed maar dit jaar minder.
Uw ADH vitamine Worst
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:31:55 #189
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103419368
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:14 schreef andrejes het volgende:

[..]

De DIPA heb ik ook staan, helaas iets te ver voor de Oak Aged versie te halen, helaas is de webshop van Melgers ook al tijden uit de lucht!!
De titan IPA is ook heerlijk zeer hoppig!!
Mijn vierde GDBC (na Yeti, Titan en Hercules) was de Fresh Hop Pale Ale. Veel zachter (want APA, geen IPA), maar ook zeker aan te raden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:29:39 #190
39237 crew  H_T
2733
pi_103427332
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:21 schreef hemarookworst het volgende:
Bokbierentijd! Welke bokbieren raden jullie aan van de super? Bokbieren verschillen naar mijn mening elk jaar van kwaliteit, ik neem meestal de Gulpeener als veilige keuze. De Hertog Jan vond ik normaal goed maar dit jaar minder.
Eerdere jaren beviel Amstel me wel
Ik ben de kleur MAGENTA
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:16:15 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103429094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:21 schreef hemarookworst het volgende:
Ik blijf toch wel Amstelfan. Grolsch is veel te zoet :r. Brand vond ik dit jaar redelijk. Verder moet ik nog even proeven ;).
pi_103433959
Ik heb de Amstel altijd gewoontjes gevonden, niet slecht, maar ook niet super lekker. Brand vind ik eigenlijk altijd wel goed. Ik heb bij de AH verder nog La Chouffe en Jopen gezien, die wil ik nog wel proberen.
Uw ADH vitamine Worst
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 23:07:52 #193
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_103434125
Vanavond met een maat voor het eten een sixpack Alfa bock en na het eten Gulpener bock opgemaakt. Beide niet heel erg bijzonder, maar met name de Alfa dronk lekker weg op Duitse wijze. In ieder geval een plezierige avond :9.

Klassementsleider voor dit jaar nog steeds de Mommeriete rookbok, maar ik wacht nog op de Huttenkloas winterbok, die mij vorig jaar zeer aangenaam verraste.
  zondag 23 oktober 2011 @ 00:41:09 #194
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103438281
Zo, weer terug van de verkiezing van Lekkerste Bockbier van Nederland. Bij het blindproeven zijn de volgende bieren gekozen tot de lekkersten:

Categorie Zware Bocken:

1. Jopen Johannieten
2. Schiedams Dubbelbock(gebrouwen door de Pelgrim voor het Weeshuis)
3. SNAB Ezelenbock

Categorie Standaardbocken:

1. Texelse Bock
2. Amstel Bockbier
3. Jopen 4-Granen Bock

(spelling van Bock maar even uniform gehouden)

Er waren dit jaar 128 proevers in de poule :)
  zondag 23 oktober 2011 @ 15:30:47 #195
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103455271
Ook een hoop andere bieren geproef gisteren. Komt straks misschien nog wel een lijstje van.

Zelf nog gekocht:

Chocolate Marble
The Kernel Black IPA
Dark Horse Perkulator Coffee Dopplebock
  zondag 23 oktober 2011 @ 18:38:21 #196
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103462898
Ziet er lekker uit...
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:26:06 #197
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103464760
Okay, even een snelle lijst met wat ik geproefd heb(kan dus ook 1 slok zijn)

De Wildeman en Flying Dog "Farmhouse I.P.A"
Eem Chemical Wedding
De Molen Amerikaans
Emelisse IRS LAPHROAIG
De Prael Bleke Nelis
De Prael Milkstout
De Prael Willy(Quadrupel)
De Prael Willeke
Big Swell IPA(uit blik!)
Hop Ottin IPA
Mikkeller Gypsy Juice
De 7e Hemel "Avondrood"
Weihenstephaner Bock

En ik mis er nog wel een aantal.
Maandag of dinsdag wordt ook de complete proeflijst voor de bockverkiezing gepost, die zal ik hier dan ook wel even posten.

De wedstrijd was in de Prael dus vandaag het grote aandeel in de lijst ;)
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:11:44 #198
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103488494
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:26 schreef Nembrionic het volgende:
Okay, even een snelle lijst met wat ik geproefd heb(kan dus ook 1 slok zijn)

De Wildeman en Flying Dog "Farmhouse I.P.A"
Eem Chemical Wedding
De Molen Amerikaans
Emelisse IRS LAPHROAIG
De Prael Bleke Nelis
De Prael Milkstout
De Prael Willy(Quadrupel)
De Prael Willeke
Big Swell IPA(uit blik!)
Hop Ottin IPA
Mikkeller Gypsy Juice
De 7e Hemel "Avondrood"
Weihenstephaner Bock

En ik mis er nog wel een aantal.
Maandag of dinsdag wordt ook de complete proeflijst voor de bockverkiezing gepost, die zal ik hier dan ook wel even posten.

De wedstrijd was in de Prael dus vandaag het grote aandeel in de lijst ;)
Uit blik... dat doet me denken aan de Maui Coconut Porter die ik afgelopen zomer in de Beer Temple had. Die doen ook alleen maar blikken. Voor angelsaksische stijlen heb ik daar geen probleem mee, hoewel een IPA soms al van zichzelf wat metalig kan smaken. Het idee van het blik zou dat alleen maar kunnen versterken.

Edit: die Big Swell is dus van Maui :D
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:42:35 #199
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103492985
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:11 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Uit blik... dat doet me denken aan de Maui Coconut Porter die ik afgelopen zomer in de Beer Temple had. Die doen ook alleen maar blikken. Voor angelsaksische stijlen heb ik daar geen probleem mee, hoewel een IPA soms al van zichzelf wat metalig kan smaken. Het idee van het blik zou dat alleen maar kunnen versterken.

Edit: die Big Swell is dus van Maui :D
Yup :+
Ik heb 'm slechts geproefd van iemand anders maar ik vond 'm best wel lekker :)
  maandag 24 oktober 2011 @ 13:27:24 #200
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103494626
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:20:58 #201
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103512811
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Yup :+
Ik heb 'm slechts geproefd van iemand anders maar ik vond 'm best wel lekker :)
Hier heb ik nog niets van Maui gevonden, maar ik heb wel Sly Fox Rte. 113 IPA in blik gevonden, dus misschien eens proberen, gewoon voor de IPA in blik. Wel doen als m'n vriendin het niet ziet, want die ziet haar kroonkurkencollectie stagneren :+
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:23:12 #202
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103512951
Hier een videoverslag van de bockbierverkiezing :)

http://bier.blog.nl/biers(...)kerste-bockbier-2011

-edit- oh grappig, zie allemaal vrienden :P
Even kijken of ik zelf nog langskom.

-edit2- dat kan niet want ik zat bij de cameravrouw aan tafel bij het proeven :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 oktober 2011 @ 11:16:20 #203
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103617284
Heb voor een verjaardag voor morgen een Nederlands bierpakketje samengesteld

donderdag 27 oktober 2011 @ 11:51:55 #204
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103618664
Die Black IPA is lekkah :9
pi_103641732
Ik heb de Amstel Bock gedronekn, wel goed in balans maar toch saai, daarna de Jopen Bock, en echte smaakexplosie vergeleken met Amstel :D Daarna de Brand Dubbelbock gedronken, die vond ik matig, komt denk ik doordat ik hiervoor de Jopen heb gedronken.

Ik heb ook de Hertog Jan Bock gedronken, ik vind die beetje op Grand Prestige lijken, maar dan de uitgeklede versie ervan . Dus een net-niet bock. :{
Uw ADH vitamine Worst
pi_103643684
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 11:51 schreef Nembrionic het volgende:
Die Black IPA is lekkah :9
Die Urtyp Pilsener is ook fijn trouwens. Overigens zit nu bij de Jopenkerk die Christoffel blond op de tap. Voor 2,50 ofzo. Dat is bijna goedkoper dan een flesje kopen. _O-
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:07:29 #207
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_103658582
Ik (en vele Belgen met mij denk ik) ben niet echt bekend met Bockbieren, maar ik zou ze wel eens wat beter willen leren kennen.
Nu ga ik dit weekend naar Amsterdam (voor de eerste keer :s) ) en het is er toevallig 'PINT bokbier festival'. Iemand hier bekend mee en is dit de moeite?
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:26:07 #208
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103666926
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 08:07 schreef Quannum het volgende:
Ik (en vele Belgen met mij denk ik) ben niet echt bekend met Bockbieren, maar ik zou ze wel eens wat beter willen leren kennen.
Nu ga ik dit weekend naar Amsterdam (voor de eerste keer :s) ) en het is er toevallig 'PINT bokbier festival'. Iemand hier bekend mee en is dit de moeite?
Als dat het festival in de Beurs van Berlage is, is mijn tip: ga overdag. 's Avonds is het té druk.
Het is zeker de moeite.

En inderdaad, in Belgie is men vrijwel niet bekend met bocken. We zijn meermaals raar aangekeken toen we erover begonnen :P
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:27:04 #209
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103666959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 21:08 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb de Amstel Bock gedronekn, wel goed in balans maar toch saai, daarna de Jopen Bock, en echte smaakexplosie vergeleken met Amstel :D Daarna de Brand Dubbelbock gedronken, die vond ik matig, komt denk ik doordat ik hiervoor de Jopen heb gedronken.

Ik heb ook de Hertog Jan Bock gedronken, ik vind die beetje op Grand Prestige lijken, maar dan de uitgeklede versie ervan . Dus een net-niet bock. :{
Welke Jopen had je? De 4 Granen of de Johannieter? De Jopen bocken hebben inderdaad erg veel smaak(vind ik zelf erg lekker) en moet je dus op het laatst drinken :P
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:41:55 #210
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_103680871
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als dat het festival in de Beurs van Berlage is, is mijn tip: ga overdag. 's Avonds is het té druk.
Het is zeker de moeite.

En inderdaad, in Belgie is men vrijwel niet bekend met bocken. We zijn meermaals raar aangekeken toen we erover begonnen :P
Yup, het is in de Beurs van Berlage. Thx for the tip, dit is dus iets voor zondagnamiddag. :)
Jusqu'ici tout va bien
pi_103680976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 13:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Welke Jopen had je? De 4 Granen of de Johannieter? De Jopen bocken hebben inderdaad erg veel smaak(vind ik zelf erg lekker) en moet je dus op het laatst drinken :P
De 4 Granen :) Zag ze staan in de AH en ik dacht: Een Jopen bij de AH kom je niet vaak tegen dus ik greep mijn kans! De Johannieter heb ik daar niet gezien, elders eentje halen dan. Mijn favo bock tot nu toe!
Uw ADH vitamine Worst
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:46:02 #212
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103681067
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 19:44 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

De 4 Granen :) Zag ze staan in de AH en ik dacht: Een Jopen bij de AH kom je niet vaak tegen dus ik greep mijn kans! De Johannieter heb ik daar niet gezien, elders eentje halen dan. Mijn favo bock tot nu toe!
Jopen vertelde me dit:

quote:
zeker Jopen Bokbier en Jopen Johannieter zijn verkrijgbaar bij alle Mitra winkels, Jopen Bokbier is verkrijgbaar bij alle Gall en Gall winkels en veel zelfstandige slijterijen hebben ook onze Bokkben in huis. Daarnaast heeft Vomar, AH en Deen ons Bokbier op de plank staan.
pi_103681215
Bedankt voor de info he! ^O^
Uw ADH vitamine Worst
pi_103681515
Ik ben net terug van een weekje vakantie in de Westhoek (B). Uiteraard heb ik daar wat ingekocht en bezocht! Naast Brouwerij De Halve Maan in Brugge ben ik ook bij In De Vrede naast de SintSixtus Brouwerij van Westvleteren geweest. Heel leuk om na al die verhalen ook eens te kunnen proeven!

Het volgende heb ik ingeslagen:
- 2x Pannepot Grand Reserva Vintage 2008 (houdbaar tot 2016; staat ook weg tot die tijd)
- 1x Westvleteren Degustatie Pakket met 2x Blond, 1x 8 en 1x 12. (kunnen die laatsten ook bewaard blijven om te rijpen?)
- 2x Barbär en 2x Barbär Bok (staat te wachten tot mijn vrouw -zwanger- weer mag drinken)
- 1x Gouden Carolus Cuvée van de Keizer blauw 2011 (houdbaar tot 2021; staat ook weg tot die tijd)
- 4x Floreffe Dubbel (houdbaar tot 2013; kan die nog langer blijven staan: is nu -nog- niet echt mijn ding?)

Verder een pakketje Karmeliet voor mijn zus en nog zo'n fles Carolus voor mijn zwager (die mij eerder al verblijdde met een 10 jaar oude fles t.g.v. de eerste verjaardag van mijn dochter).
  Moderator maandag 31 oktober 2011 @ 10:33:00 #215
45833 crew  Fogel
pi_103777529
Gisteren de volgende bieren gedronken:
The Lost Abbey Lost & Found
Fullers Brewers Reserve
Thomas Hardy's Ale 2006
Ægir Natt

Allemaal zeer de moeite waard :)
pi_103780253
Vorige week een aantal speciaal bieren van De Leckere mogen proeven voor ons restaurant.

Vooral de Blauwe Bijl, Razende Swaen en Paulus bevielen erg goed.

Vanavond bij het stoofvlees de Hertog Jan Bok maar eens testen....
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_103785612
gisteren een Ammerilo gedronken van brouwerij de molen. Die was lekker zeg.
Beetje bitter, beetje fruitig zonder zoet te zijn, echt erg goed.
Daarvoor een hommel bier, en als 2e een trashy blonde van Brewdog.

Lang leve de Paas te Den Haag!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:52:10 #218
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103786413
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:29 schreef mister_popcorn het volgende:
gisteren een Ammerilo gedronken van brouwerij de molen. Die was lekker zeg.
Beetje bitter, beetje fruitig zonder zoet te zijn, echt erg goed.
Daarvoor een hommel bier, en als 2e een trashy blonde van Brewdog.

Lang leve de Paas te Den Haag!
Hey, daar was ik een zaterdag voor het eerst :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:36:14 #219
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_103814678
Kreeg vanavond in stamcafé te horen dat de Great Divide brouwerij ermee zou stoppen ;(.

Gelegenheid maar aangegrepen voor drie rondjes Yeti Imperial Stout. De wekker gaat morgen om 06.00. Had tactischer gekund :').
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:39:56 #220
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103814849
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:36 schreef Inkomen het volgende:
Kreeg vanavond in stamcafé te horen dat de Great Divide brouwerij ermee zou stoppen ;(.

Gelegenheid maar aangegrepen voor drie rondjes Yeti Imperial Stout. De wekker gaat morgen om 06.00. Had tactischer gekund :').
Weet je ook waarom?
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:43:46 #221
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_103815050
Nee, verder geen informatie.

Hoop dus maar dat het een gerucht is - de officiële website meldt ook niets bijzonders - maar tot er duidelijkheid is rest mij weinig anders dan hun omzet enigszins te vergroten ^O^.
pi_103815110
Smaakt goed die Atlas 12% :9
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:44:48 #223
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103815115
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:43 schreef Inkomen het volgende:
Nee, verder geen informatie.

Hoop dus maar dat het een gerucht is - de officiële website meldt ook niets bijzonders - maar tot er duidelijkheid is rest mij weinig anders dan hun omzet enigszins te vergroten ^O^.
Ik kan me maar 1 ding bedenken en dat is geld.

Ik zal mijn licht eens opsteken.
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:45:03 #224
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103815131
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:44 schreef Stokstaart het volgende:
Is dat zo'n Lidl blik?

Moderator / Redactie Sport maandag 31 oktober 2011 @ 23:45:21 #225
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_103815156
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:44 schreef Stokstaart het volgende:
Als je snel dronken wilt worden...
  dinsdag 1 november 2011 @ 01:19:05 #226
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_103818308
Even topic volgen, ben de laatste tijd verschillende speciaal bieren aan het proberen.
Vandaag aan de Barbãr Bok. Lekker soepel honing bokbier. :)
pi_103818534
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:45 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Is dat zo'n Lidl blik?

[ afbeelding ]
Kloon van Grolsch Kanon.
Alleen dan een stuk minder zoet en goedkoper. Zuupt wel lekker weg :@
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_103818557
Laatst in de appie 2 Chouffe bokbiertjes meegenomen. Hoewel ik normaal wel van een goed bokbier hou vond ik deze toch wel heel erg matig, veel te weinig smaak. Dat terwijl Chouffe normaal altijd wel prima bier maakt.
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:49:06 #229
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_103821877
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik kan me maar 1 ding bedenken en dat is geld.

Ik zal mijn licht eens opsteken.
Zou het niet kunnen zijn dat ze niet meer gaan exporteren?

Ik heb al eens eerder gelezen over een andere brouwerij dat ze de levering aan een aantal staten stopgezet hadden om elders aan de vraag te kunnen voldoen... Kan me helaas de brouwerij niet meer herinneren.

Edit: Hier is een stukje (April 2011) over een mogelijke reden: http://blogs.westword.com(...)ss_colorado_brew.php

[ Bericht 8% gewijzigd door Curchulain op 01-11-2011 10:06:24 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:21:01 #230
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_103824395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:49 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen zijn dat ze niet meer gaan exporteren?

Ik heb al eens eerder gelezen over een andere brouwerij dat ze de levering aan een aantal staten stopgezet hadden om elders aan de vraag te kunnen voldoen... Kan me helaas de brouwerij niet meer herinneren.

Edit: Hier is een stukje (April 2011) over een mogelijke reden: http://blogs.westword.com(...)ss_colorado_brew.php
Dat is best mogelijk :)
  Moderator donderdag 3 november 2011 @ 12:33:55 #231
45833 crew  Fogel
pi_103911437
Iemand al bij de Colruyt geweest voor de Westvleteren bouwsteen?
pi_103935382
Nee, ik was wel een week geleden nog bij In De Vrede... ;)
pi_103950442
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 14:52 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hey, daar was ik een zaterdag voor het eerst :)
En niet voor 't laatst? In de zomer is het ook aardig rieleks daar op de boot ervoor.

Eventjes scheveningen in de ochtend / middag, dan tram 1 rechtstreeks naar de bierkade. Leuke dagen gehad zo :)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_104010492
Binnenkort naar Beer Temple in Amsterdam :D Iemand tips?
Uw ADH vitamine Worst
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:19:20 #235
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104010859
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:10 schreef hemarookworst het volgende:
Binnenkort naar Beer Temple in Amsterdam :D Iemand tips?
Ja, probeer niet de absurd dure bieren van 20 euro. Dat zijn ze nooit waard.
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:19:30 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104010869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 10:54 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

En niet voor 't laatst? In de zomer is het ook aardig rieleks daar op de boot ervoor.

Eventjes scheveningen in de ochtend / middag, dan tram 1 rechtstreeks naar de bierkade. Leuke dagen gehad zo :)
Nee ik ga er vaker komen denk ik zo :Y
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 21:30:24 #237
45833 crew  Fogel
pi_104011300
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:19 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, probeer niet de absurd dure bieren van 20 euro. Dat zijn ze nooit waard.
Ligt aan je perspectief... Laatst nog 350NOK (~¤45) voor een fles lost and found betaald in een kroeg in Noorwegen. Ja, da's duur, maar niet te duur. (is ongeveer 3 maal zo duur als bij de slijter hier, maar daar kan je em weer zo goed als nooit kopen).
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:33:44 #238
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104011440
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ligt aan je perspectief... Laatst nog 350NOK (~¤45) voor een fles lost and found betaald in een kroeg in Noorwegen. Ja, da's duur, maar niet te duur. (is ongeveer 3 maal zo duur als bij de slijter hier, maar daar kan je em weer zo goed als nooit kopen).
Ja, maar wij wonen niet in Noorwegen waar de prijzen achterlijk(naar onze maatstaven) hoog zijn. Maar zelfs dan nog zou ik nooit 45 euro voor één bier betalen.

Bij de Beer Temple zijn enkele van die prijzen zo hoog puur omdat het import is en een beetje lastig te krijgen. Dat betekent niet dat het GOED bier is.
pi_104012232
Ok, ik kom er voor het eerst, hebben ze bieren voor normale prijzen? Tot 4 euro per fles en dan graag een goede IPA. Of hebben jullie een andere bierstijl die ik geproeft moet hebben?
Uw ADH vitamine Worst
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:56:20 #240
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104012279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:55 schreef hemarookworst het volgende:
Ok, ik kom er voor het eerst, hebben ze bieren voor normale prijzen? Tot 4 euro per fles en dan graag een goede IPA. Of hebben jullie een andere bierstijl die ik geproeft moet hebben?
Ja ze hebben heel veel voor normale prijzen :)
En ze hebben juist heel erg veel IPA's, daar draaien ze een beetje op. Dus daar zou ik zeker wat van doen.

Gipsy Juice zou ik absoluut ontwijken.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 22:57:37 #241
45833 crew  Fogel
pi_104014645
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, maar wij wonen niet in Noorwegen waar de prijzen achterlijk(naar onze maatstaven) hoog zijn. Maar zelfs dan nog zou ik nooit 45 euro voor één bier betalen.

Bij de Beer Temple zijn enkele van die prijzen zo hoog puur omdat het import is en een beetje lastig te krijgen. Dat betekent niet dat het GOED bier is.
De prijzen zijn achterlijk hoog, daar ben ik het mee eens, maar het blijft goedkoper dan zelf naar het betreffende land vliegen en het bier daar nuttigen ;) en ja, ook duur bier kan slecht smaken.
  zaterdag 5 november 2011 @ 23:07:27 #242
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104015020
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

De prijzen zijn achterlijk hoog, daar ben ik het mee eens, maar het blijft goedkoper dan zelf naar het betreffende land vliegen en het bier daar nuttigen ;) en ja, ook duur bier kan slecht smaken.
En dat is voor mij gewoon een reden om niet zoveel uit te geven aan een biertje. Ik wéét namelijk dat het me nooit zo goed gaat smaken dat het met 45 euro waard is. Of 20.
  Moderator zaterdag 5 november 2011 @ 23:25:04 #243
45833 crew  Fogel
pi_104015651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dat is voor mij gewoon een reden om niet zoveel uit te geven aan een biertje. Ik wéét namelijk dat het me nooit zo goed gaat smaken dat het met 45 euro waard is. Of 20.
Bij mij is de drang om nieuwe bieren te proeven (waarvan ik vanuit de beschrijving verwacht dat de smaak me zal bevallen) groter dan me bezorgd maken over de prijs (maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).
  zondag 6 november 2011 @ 11:43:59 #244
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_104024890
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij mij is de drang om nieuwe bieren te proeven (waarvan ik vanuit de beschrijving verwacht dat de smaak me zal bevallen) groter dan me bezorgd maken over de prijs (maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).
Zelfs in dat geval zit je toch niet vast aan de flessen van meerdere tientjes... Ik bedoel, je hebt toch niet alles wat goedkoper was al geprobeerd?

Voor speciale gelegenheden wil ik wel wat neertellen voor een fles (BrewDog Abstrakt AB:05 voor 15 euro, Nøgne Ø Dark Horizon 2. Edition voor 20, Jolly Pumpkin Madrugada Obscura voor 18), maar anders hou ik me wel meer gedeisd. Ik kan het me niet echt veroorloven om niet naar de prijs te kijken.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 11:57:10 #245
45833 crew  Fogel
pi_104025179
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Zelfs in dat geval zit je toch niet vast aan de flessen van meerdere tientjes... Ik bedoel, je hebt toch niet alles wat goedkoper was al geprobeerd?

Voor speciale gelegenheden wil ik wel wat neertellen voor een fles (BrewDog Abstrakt AB:05 voor 15 euro, Nøgne Ø Dark Horizon 2. Edition voor 20, Jolly Pumpkin Madrugada Obscura voor 18), maar anders hou ik me wel meer gedeisd. Ik kan het me niet echt veroorloven om niet naar de prijs te kijken.
Een geimporteerde fles is al heel snel 150NOK in de kroeg, wat bijna 20¤ is. Maar nee, ik had niet alles al getest, maar die avond had ik wat te vieren en ook zin om een wat "extras" te testen. Het dubbele (tov van een "normale" importfles) valt op zich nog mee.
  zondag 6 november 2011 @ 17:51:03 #246
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104041013
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Speciale gelegenheden zijn ook voor mij wel reden om een iets duurdere fles van goed bier aan te schaffen. Zo gisteren nog twee grote flessen Belgium Style Yeti (zie vorige pagina :') ) gehaald, maar die gaan dan ook achter slot en grendel tot een goed moment zich aandient.
  zondag 6 november 2011 @ 17:52:26 #247
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_104041061
Ook weer een voor mij nieuwe Nederlandse pilsner getest: Hengelo Pils. Niet verkeerd, Duitse stijl dus wat bitterder - moet alleen wel vrij snel op want de smaak gaat na een tijdje wel achteruit.

Gelukkig heb ik nog een krat ^O^
  zondag 6 november 2011 @ 20:35:59 #248
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_104048327
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 11:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een geimporteerde fles is al heel snel 150NOK in de kroeg, wat bijna 20¤ is. Maar nee, ik had niet alles al getest, maar die avond had ik wat te vieren en ook zin om een wat "extras" te testen. Het dubbele (tov van een "normale" importfles) valt op zich nog mee.
Ik herinner me een 70 kronen voor een Guinness in Trondheim en een 22 kronen voor een blik Ringnes (geloof ik) in een supermarkt in Narvik... dus ja 150 kronen voor artisanaal+import is inderdaad niet zo heel gek.

Wat betaal je daar eigenlijk voor een fles Nøgne Ø of Håndbryggeriet? Bar of systembolaget...
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 20:44:02 #249
45833 crew  Fogel
pi_104048915
Systeembolaget is Zweeds en "goedkoop". Hier hebben we vinmonopolet. Alle prijzen staan op www.vinmonopolet.no en in kroegen is het meestal die prijs maal 2 of 3.
Ik meen dat ik net wat minder dan 100 kroon (~12¤) betaalde voor een Nøgne Ø.
pi_104050582
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
(maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).
Fijn voor je, maar dat is totaal onbelangrijk in dit topic.
  Moderator zondag 6 november 2011 @ 21:23:21 #251
45833 crew  Fogel
pi_104051509
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:08 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Fijn voor je, maar dat is totaal onbelangrijk in dit topic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wel belangrijk is voor dit topic is dat er in Belgie een bouwsteen van Westvleteren voor me klaar staat *O* Ik heb een Belgische collega die zo aardig was om ook een pakket voor mij te kopen. Nu alleen nog een keer naar Belgie om het op te halen.
Ben blij als een klein kind met sinterklaas :) Is normaal echt zo goed als onmogelijk om aan te komen vanaf hier.
  zondag 6 november 2011 @ 21:36:56 #252
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104052465
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 21:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wel belangrijk is voor dit topic is dat er in Belgie een bouwsteen van Westvleteren voor me klaar staat *O* Ik heb een Belgische collega die zo aardig was om ook een pakket voor mij te kopen. Nu alleen nog een keer naar Belgie om het op te halen.
Ben blij als een klein kind met sinterklaas :) Is normaal echt zo goed als onmogelijk om aan te komen vanaf hier.
Dat is zeker niet onprettig :)
pi_104076761
Net een 0,75 ltr fles Gouden Carolus Cuvee van de keizer 2011 en een fles Geuze onder het kruipluik gelegd. Het was er niet heel koud.....

heb nog nooit bier 'opgelegd'. Iemand tips?
  maandag 7 november 2011 @ 15:57:21 #254
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104077875
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:27 schreef gadeweerd het volgende:
Net een 0,75 ltr fles Gouden Carolus Cuvee van de keizer 2011 en een fles Geuze onder het kruipluik gelegd. Het was er niet heel koud.....

Ja, rechtop zetten.
  maandag 7 november 2011 @ 17:05:36 #255
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_104080946
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2011 20:44 schreef Fogel het volgende:
Systeembolaget is Zweeds en "goedkoop". Hier hebben we vinmonopolet. Alle prijzen staan op www.vinmonopolet.no en in kroegen is het meestal die prijs maal 2 of 3.
Ik meen dat ik net wat minder dan 100 kroon (~12¤) betaalde voor een Nøgne Ø.
Sorry, wist niet meer hoe het heette in Noorwegen, en Systembolaget kwam als eerste (en enige) in mijn hoofd boven drijven.
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 17:10:26 #256
45833 crew  Fogel
pi_104081184
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:05 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Sorry, wist niet meer hoe het heette in Noorwegen, en Systembolaget kwam als eerste (en enige) in mijn hoofd boven drijven.
Geen probleem joh. Maar vergelijk voor de gein die twee eens: Www.systembolaget.se en www.vinmonopolet.no... En hou er rekening mee dat er nog 10-20% in koersverschil vanaf moet bij de Zweedse om vergelijkbare kronen te krijgen.
pi_104083181
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:57 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, rechtop zetten.
Goede tip. Weet je ook waarom?
  maandag 7 november 2011 @ 18:02:12 #258
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104083260
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:59 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Goede tip. Weet je ook waarom?
Ja. Omdat er gistresten en andere troep neerslaan in de fles(depot). Als het bier ligt, dan verspreidt zich dat over de lengte van de fles ipv onderop.

Als je dan je bier in gaat schenken, dan wil je dat er meestal niet bij hebben omdat het vies smaakt, vlokken geeft en de boel troebel wordt. Als je dat als nog wil, kun je het er altijd bijschenken.
pi_104083800
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 18:02 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja. Omdat er gistresten en andere troep neerslaan in de fles(depot). Als het bier ligt, dan verspreidt zich dat over de lengte van de fles ipv onderop.

Als je dan je bier in gaat schenken, dan wil je dat er meestal niet bij hebben omdat het vies smaakt, vlokken geeft en de boel troebel wordt. Als je dat als nog wil, kun je het er altijd bijschenken.
Ahum... dat had ik zelf moeten weten. Thanx
pi_104086020
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:27 schreef gadeweerd het volgende:

Voorlopig laten staan!!! Gelukkig staat mijn halve voorraad zo'n 200 st ook onder het kruipluik krijg hem niet zo snel open dus even een biertje pakken is er niet bij!! Dus lekker laten staan!!!
pi_104144638
Ai, die van mij staan op ooghoogte in de garage...
(dat wordt een lange les beheersing) :)
  Moderator woensdag 9 november 2011 @ 07:12:03 #262
45833 crew  Fogel
pi_104150861
Gisteren een goede slok Jacobsen Golden Naked Christmas Ale gedronken. Ik vond hem wat zuurder dan vorig jaar, maar het smaakte prima :)
pi_104150878
Ik hoor gisteren op het nieuws dat we minder trappistenbier moeten gaan drinken. Ze kunnen de vraag niet meer aan.

houden jullie daar aub even rekening mee? :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_104170714
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 07:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik hoor gisteren op het nieuws dat we minder trappistenbier moeten gaan drinken. Ze kunnen de vraag niet meer aan.

houden jullie daar aub even rekening mee? :P
En over welke trappist hebben we het dan precies?

Edit: voornamelijk La Trappe en Westmalle dus.

http://www.zita.be/entert(...)malle-te-vinden.html
http://www.hbvl.be/nieuws(...)n-mee-in-succes.aspx
http://www.omroepbrabant.(...)r+niet+meer+aan.aspx

[ Bericht 31% gewijzigd door Watertornado op 09-11-2011 19:29:19 ]
  donderdag 10 november 2011 @ 20:04:18 #265
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104215280
:D Apart!
pi_104255385
Inderdaad, normaal zijn bedrijven blij als hun product over de toonbank vliegt.
  zaterdag 12 november 2011 @ 10:21:45 #267
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_104279335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:19 schreef avw1982 het volgende:
Inderdaad, normaal zijn bedrijven blij als hun product over de toonbank vliegt.
Dit zijn geen bedrijven. Dit zijn trappistenabdijen. Dus ze zullen vast blij zijn dat ze voldoende inkomsten genereren om de abdij draaiende te houden en enige reserve op te bouwen voor de magere jaren (en onderhoud). Aan de consumentenvraag voldoen is niet hun missie.
pi_104282651
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 19:08 schreef andrejes het volgende:

[..]

Voorlopig laten staan!!! Gelukkig staat mijn halve voorraad zo'n 200 st ook onder het kruipluik krijg hem niet zo snel open dus even een biertje pakken is er niet bij!! Dus lekker laten staan!!!
Is La Trappe dubbel en trippel ook een bier om te bewaren; ontwikkeld dit bier zich? Zo ja, hoe lang moet je het dan bewaren?
  zaterdag 12 november 2011 @ 13:27:12 #269
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104283802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:54 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Is La Trappe dubbel en trippel ook een bier om te bewaren; ontwikkeld dit bier zich? Zo ja, hoe lang moet je het dan bewaren?
De dubbel zal zich beter ontwikkelen. De quadrupel is nog veel geschikter. Een jaartje of 4-5 of zo lang je daarna wil. Probeer het gewoon, zet er een tripel naast :)

Zorg wel dat je ieder jaar nog een setje wegzet.
pi_104290185
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:27 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De dubbel zal zich beter ontwikkelen. De quadrupel is nog veel geschikter. Een jaartje of 4-5 of zo lang je daarna wil. Probeer het gewoon, zet er een tripel naast :)

Zorg wel dat je ieder jaar nog een setje wegzet.
Wat zijn volgens jullie de beste bieren om weg te leggen?
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:51:21 #271
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104290359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:44 schreef gadeweerd het volgende:

[..]

Wat zijn volgens jullie de beste bieren om weg te leggen?
Rochefort 8/10
Westvleteren 8/12
LaTrappe Quadruppel
Cuvee van de Keizer blauw
Hertog Jan Grand Prestige
Chimay Grande Reserve

Eigenlijk zo'n beetje alles dat bruin is.

Maar ook:

Avec les bon voux van Dupont
(gek genoeg) de gewone LaChouffe

En dan heb je nog de Oude Geuzes.
Die kun je allemaal wel 10 jaar wegleggen als je wilt.
Dat ligt dus aan je smaak(ik vind geuzes niet lekker)

Vooral grote flessen(indien beschikbaar) zijn geschikt. Kleine flesjes ondergaan niet altijd de beste transformatie.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:45:29 #272
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_104291665
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rochefort 8/10
Westvleteren 8/12
LaTrappe Quadruppel
Cuvee van de Keizer blauw
Hertog Jan Grand Prestige
Chimay Grande Reserve

Eigenlijk zo'n beetje alles dat bruin is.

Maar ook:

Avec les bon voux van Dupont
(gek genoeg) de gewone LaChouffe

En dan heb je nog de Oude Geuzes.
Die kun je allemaal wel 10 jaar wegleggen als je wilt.
Dat ligt dus aan je smaak(ik vind geuzes niet lekker)

Vooral grote flessen(indien beschikbaar) zijn geschikt. Kleine flesjes ondergaan niet altijd de beste transformatie.
Ik kan me voorstellen dat dat laatste deels een kwestie van de juiste afsluiting is. Grote flessen hebben doorgaans een kurk, kleintjes vaak niet.
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 18:53:46 #273
45833 crew  Fogel
pi_104291858
Kurk gaat maar 20 jaar mee normaal gesproken, kroonkurken oneindig in principe.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:55:12 #274
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104291906
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:53 schreef Fogel het volgende:
Kurk gaat maar 20 jaar mee normaal gesproken, kroonkurken oneindig in principe.
Maar die moet dan wel goed afgesloten zijn en het plastic/rubber aan de binnenkant moet goed blijven.

Ik heb een aardig aantal halflege flesjes gezien in sommige bierkelders van bieren met kroonkurken.
  Moderator zaterdag 12 november 2011 @ 18:57:44 #275
45833 crew  Fogel
pi_104291973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:55 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar die moet dan wel goed afgesloten zijn en het plastic/rubber aan de binnenkant moet goed blijven.

Ik heb een aardig aantal halflege flesjes gezien in sommige bierkelders van bieren met kroonkurken.
Vandaar ook 'in principe'. ;)
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:58:18 #276
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104291988
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2011 18:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Vandaar ook 'in principe'. ;)
Ja het is een beetje het idee dat CD's 1000 jaar mee zouden kunnen.
pi_104292995
Is er ook een reden waarom bruine bieren volgens jullie zich beter ontwikkelen?
  zaterdag 12 november 2011 @ 19:46:21 #278
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_104293485
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:31 schreef gadeweerd het volgende:
Ik las even 'bruine beren'... :D
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:11:55 #279
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104294332
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 19:31 schreef gadeweerd het volgende:
Smaak. Ze smaker beter. Vaak zijn ze ook wat hoger in alcohol(en dat is een conserveringsmiddel in deze). Maar de exacte chemise reden weet ik niet.
pi_104295415
^ Een tripel heeft een hogere percentage dan een dubbel. Maar een dubbel is toch beter geschikt?
Uw ADH vitamine Worst
  zaterdag 12 november 2011 @ 20:44:29 #281
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104295559
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 20:40 schreef hemarookworst het volgende:
^ Een tripel heeft een hogere percentage dan een dubbel. Maar een dubbel is toch beter geschikt?
Vaak wel.
pi_104297277
mmm.... bruine bieren ontwikkelen zich beter, dan blonde. Ook wanneer het alcohol percentage van een blond (tripel) bier hetzelfde is of hoger?

Ben wel benieuwd naar het waarom en waardoor...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 november 2011 @ 21:41:47 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104297861

Proost
pi_104300165
Ik moet leren voor mijn tentamens, maar de bieren die jullie opnoemen beginnen toch dorst te ontwikkelen bij mij...
Uw ADH vitamine Worst
pi_104301658
Heb eerder vandaag o.a. dit op:

Verrassend zacht van smaak. Ook niet heel zoet.

Gewoon erg lekker. :)
  zondag 13 november 2011 @ 20:01:02 #286
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104327661
Er is vandaag een nieuwe bierproefkampioen opgestaan in de Jopenkerk. 4 van de 8 goed. Pittige ronde dus.
pi_104387738
Lekker zeg kan 2 bakken Westvleteren 12 ophalen a.s. donderdag!!!! En die gekken op marktplaats een box met 6 flesje voor 80 euro bieden?!?!?!!
  dinsdag 15 november 2011 @ 12:31:45 #288
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104390749
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:48 schreef andrejes het volgende:
Lekker zeg kan 2 bakken Westvleteren 12 ophalen a.s. donderdag!!!! En die gekken op marktplaats een box met 6 flesje voor 80 euro bieden?!?!?!!
Nice! Ik kwam er zelf helaas pas in de middag achter dat ik weer kon bellen.
Zie wel dat de regels iets veranderd zijn: je kunt nu nog maar 1x in de 60 dagen contact krijgen ipv 30 dagen.

En ja, het is wat de gek ervoor geeft en er zijn gekken genoeg.
  Moderator dinsdag 15 november 2011 @ 12:35:28 #289
45833 crew  Fogel
pi_104390843
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Zie wel dat de regels iets veranderd zijn: je kunt nu nog maar 1x in de 60 dagen contact krijgen ipv 30 dagen.

Het punt is natuurlijk dat niet iedereen de tijd heeft om zelf een paar bakken te halen, de kosten om naar Westvleteren te rijden zijn voor velen niet verwaarloosbaar.
Of in dit aparte geval de mazzel hebben om op tijd een krant te halen en dan ook nog bij een supermarkt langs te gaan de volgende dag.
80¤ is dan wel weer wat aan de overdreven kant natuurlijk, maar voor sommigen zal het vast een soort van "investering" zijn, want veel van die bouwstenen bestaan er natuurlijk niet.
Ik prijs me gelukkig dat ik een vriendelijke Belgische collega heb die een bouwsteen voor me heeft gehaald, en reken erop dat ik de flessen niet verkoop maar zelf opdrink (samen met anderen, juist om hen ook een mogelijkheid te geven om dit zeer "moeilijk bereikbare" bier te proeven).
pi_104391559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Het is goed dat die regels veranderd zijn er komen teveel mensen door die het bier kopen voor de verkoop dit is niet goed, de prijzen op diversen sites gaan al naar de 40 dolar voor 1 flesje!!
Heb nu 3 kratten en laat ze nog even staan om er echt aan te gaan beginnen.

Ga ook even langs de Hopduvel, ze hebben daar Dark Lord voor 55 euro?!?!?! Wel duur maar eigenlijk wil ik hem heeeeel graag.
pi_104394732
Ik had voor 70 euro bier besteld bij bierenzo.nl en dat is nu binnen *O* Kreeg ook nog een gratis fles (0,75l) Chimay Wit omdat ze daar een communicatiefout hadden gemaakt :D

Ben benieuwd. Iedere week gaat er eentje sneuvelen. Ik denk dat ik deze week ga beginnen met Alfa Superdortmunder :)
  dinsdag 15 november 2011 @ 14:54:13 #292
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104395185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 13:04 schreef andrejes het volgende:

[..]

Het is goed dat die regels veranderd zijn er komen teveel mensen door die het bier kopen voor de verkoop dit is niet goed, de prijzen op diversen sites gaan al naar de 40 dolar voor 1 flesje!!
Heb nu 3 kratten en laat ze nog even staan om er echt aan te gaan beginnen.
Ja dollars, dus voor de buitenlandse markt. Neem een gekke Amerikaan die er helemaal niet aan kan komen en ze geven het er voor.

quote:
Ga ook even langs de Hopduvel, ze hebben daar Dark Lord voor 55 euro?!?!?! Wel duur maar eigenlijk wil ik hem heeeeel graag.
Absoluut absurde prijs. Dat gaat nergens over.

Een stout van 15% nog wel...

http://www.ratebeer.com/b(...)mperial-stout/15917/

Welke waskleur gaat het om?
pi_104395544
De prijs voor de Dark Lord 2011: ¤59.95, 2010 64.95, 2008 79.95
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:09:59 #294
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104395761
Dan hoop ik dat 'ie lekker smaakt :+
pi_104396787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:09 schreef Nembrionic het volgende:
Dan hoop ik dat 'ie lekker smaakt :+
Ben eruit gaat hem niet worden!! Ga in februari naar Orlando en hoop hem daar te kunnen ruilen met een Westvleteren 12. Vind het echt te duur voor 60 euro kan je echt fantatische bieren kopen in de Hopduvel!!
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:39:00 #296
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104396844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:37 schreef andrejes het volgende:

[..]

Ben eruit gaat hem niet worden!! Ga in februari naar Orlando en hoop hem daar te kunnen ruilen met een Westvleteren 12.
Dat lijkt me dan weer een fantastische deal :)

quote:
Vind het echt te duur voor 60 euro kan je echt fantatische bieren kopen in de Hopduvel!!
Ja dat lijkt me wel :) Erg leuke winkel.
pi_104415197
Wauw! Die Alfa Super Dortmunder smaakt echt heel erg zacht. Lekker hoor :9~
  dinsdag 15 november 2011 @ 21:51:08 #298
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104415332
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:49 schreef T-Force het volgende:
Wauw! Die Alfa Super Dortmunder smaakt echt heel erg zacht. Lekker hoor :9~
^O^

Wat heb je verder gehaald?
pi_104420392
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:51 schreef Nembrionic het volgende:
^O^

Wat heb je verder gehaald?
Nou, ik heb op die site gewoon per brouwerij alles wat ik nog niet heb geproefd besteld. :P Dat komt dus neer op:
Achelse: Blond & Bruin
Affligem: Blond, Dubbel & Triple
Alfa: Super Dortmunder
Ciney: Blond & Brune
Grimbergen Optimo Bruno
Judas
Mort Subite Geuze (heb nog nooit geuze op)
Anchor: Christmas Beer, Liberty Ale, Old Foghorn & Steam Beer
Andechs: Bergbock Helles & Vollbier Hell
Barney Flats Oatmeal Stout
Boont Amber
Brother David Triple
Hop Ottin' IPA
Imperial IPA
Gouden Carolus: Classic, Hopsinjoor & Triple
Lucifer
Boon: Oude Geuze & Geuze Mariage Parfait
Duivelsbier
Brewdog: 5AM Saint, 77 Lager, Nanny State, Rip Tide, Trashy Blonde

Kortom, van alles wat :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 23:05:28 #300
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_104420634
Mooie lijst, ik ken niet alles, ben wel benieuwd naar sommigen.

Nog nooit een geuze op kan een verrassing zijn :+
pi_104420976
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 23:05 schreef Nembrionic het volgende:
Mooie lijst, ik ken niet alles, ben wel benieuwd naar sommigen.

Nog nooit een geuze op kan een verrassing zijn :+
Ja, ik begreep dat de meesten een geuze niet echt (lees: echt niet) lekker vinden, maar er is maar weinig wat ik echt niet lust. Ben er wel erg benieuwd naar :)

Daarentegen heb ik ook maar 3 flesjes geuze, dus die moeten wel op kunnen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')