Hier heb ik nog niets van Maui gevonden, maar ik heb wel Sly Fox Rte. 113 IPA in blik gevonden, dus misschien eens proberen, gewoon voor de IPA in blik. Wel doen als m'n vriendin het niet ziet, want die ziet haar kroonkurkencollectie stagnerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Yup
Ik heb 'm slechts geproefd van iemand anders maar ik vond 'm best wel lekker
Die Urtyp Pilsener is ook fijn trouwens. Overigens zit nu bij de Jopenkerk die Christoffel blond op de tap. Voor 2,50 ofzo. Dat is bijna goedkoper dan een flesje kopen.quote:
Als dat het festival in de Beurs van Berlage is, is mijn tip: ga overdag. 's Avonds is het té druk.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 08:07 schreef Quannum het volgende:
Ik (en vele Belgen met mij denk ik) ben niet echt bekend met Bockbieren, maar ik zou ze wel eens wat beter willen leren kennen.
Nu ga ik dit weekend naar Amsterdam (voor de eerste keer) en het is er toevallig 'PINT bokbier festival'. Iemand hier bekend mee en is dit de moeite?
Welke Jopen had je? De 4 Granen of de Johannieter? De Jopen bocken hebben inderdaad erg veel smaak(vind ik zelf erg lekker) en moet je dus op het laatst drinkenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:08 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb de Amstel Bock gedronekn, wel goed in balans maar toch saai, daarna de Jopen Bock, en echte smaakexplosie vergeleken met AmstelDaarna de Brand Dubbelbock gedronken, die vond ik matig, komt denk ik doordat ik hiervoor de Jopen heb gedronken.
Ik heb ook de Hertog Jan Bock gedronken, ik vind die beetje op Grand Prestige lijken, maar dan de uitgeklede versie ervan . Dus een net-niet bock.
Yup, het is in de Beurs van Berlage. Thx for the tip, dit is dus iets voor zondagnamiddag.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als dat het festival in de Beurs van Berlage is, is mijn tip: ga overdag. 's Avonds is het té druk.
Het is zeker de moeite.
En inderdaad, in Belgie is men vrijwel niet bekend met bocken. We zijn meermaals raar aangekeken toen we erover begonnen
De 4 Granenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Welke Jopen had je? De 4 Granen of de Johannieter? De Jopen bocken hebben inderdaad erg veel smaak(vind ik zelf erg lekker) en moet je dus op het laatst drinken
Jopen vertelde me dit:quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 19:44 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
De 4 GranenZag ze staan in de AH en ik dacht: Een Jopen bij de AH kom je niet vaak tegen dus ik greep mijn kans! De Johannieter heb ik daar niet gezien, elders eentje halen dan. Mijn favo bock tot nu toe!
quote:zeker Jopen Bokbier en Jopen Johannieter zijn verkrijgbaar bij alle Mitra winkels, Jopen Bokbier is verkrijgbaar bij alle Gall en Gall winkels en veel zelfstandige slijterijen hebben ook onze Bokkben in huis. Daarnaast heeft Vomar, AH en Deen ons Bokbier op de plank staan.
Hey, daar was ik een zaterdag voor het eerstquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:29 schreef mister_popcorn het volgende:
gisteren een Ammerilo gedronken van brouwerij de molen. Die was lekker zeg.
Beetje bitter, beetje fruitig zonder zoet te zijn, echt erg goed.
Daarvoor een hommel bier, en als 2e een trashy blonde van Brewdog.
Lang leve de Paas te Den Haag!
Weet je ook waarom?quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:36 schreef Inkomen het volgende:
Kreeg vanavond in stamcafé te horen dat de Great Divide brouwerij ermee zou stoppen.
Gelegenheid maar aangegrepen voor drie rondjes Yeti Imperial Stout. De wekker gaat morgen om 06.00. Had tactischer gekund.
Ik kan me maar 1 ding bedenken en dat is geld.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:43 schreef Inkomen het volgende:
Nee, verder geen informatie.
Hoop dus maar dat het een gerucht is - de officiële website meldt ook niets bijzonders - maar tot er duidelijkheid is rest mij weinig anders dan hun omzet enigszins te vergroten.
Kloon van Grolsch Kanon.quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is dat zo'n Lidl blik?
[ afbeelding ]
Zou het niet kunnen zijn dat ze niet meer gaan exporteren?quote:Op maandag 31 oktober 2011 23:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik kan me maar 1 ding bedenken en dat is geld.
Ik zal mijn licht eens opsteken.
Dat is best mogelijkquote:Op dinsdag 1 november 2011 09:49 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Zou het niet kunnen zijn dat ze niet meer gaan exporteren?
Ik heb al eens eerder gelezen over een andere brouwerij dat ze de levering aan een aantal staten stopgezet hadden om elders aan de vraag te kunnen voldoen... Kan me helaas de brouwerij niet meer herinneren.
Edit: Hier is een stukje (April 2011) over een mogelijke reden: http://blogs.westword.com(...)ss_colorado_brew.php
En niet voor 't laatst? In de zomer is het ook aardig rieleks daar op de boot ervoor.quote:Op maandag 31 oktober 2011 14:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hey, daar was ik een zaterdag voor het eerst
Ja, probeer niet de absurd dure bieren van 20 euro. Dat zijn ze nooit waard.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:10 schreef hemarookworst het volgende:
Binnenkort naar Beer Temple in AmsterdamIemand tips?
Nee ik ga er vaker komen denk ik zoquote:Op vrijdag 4 november 2011 10:54 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En niet voor 't laatst? In de zomer is het ook aardig rieleks daar op de boot ervoor.
Eventjes scheveningen in de ochtend / middag, dan tram 1 rechtstreeks naar de bierkade. Leuke dagen gehad zo
Ligt aan je perspectief... Laatst nog 350NOK (~€45) voor een fles lost and found betaald in een kroeg in Noorwegen. Ja, da's duur, maar niet te duur. (is ongeveer 3 maal zo duur als bij de slijter hier, maar daar kan je em weer zo goed als nooit kopen).quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, probeer niet de absurd dure bieren van 20 euro. Dat zijn ze nooit waard.
Ja, maar wij wonen niet in Noorwegen waar de prijzen achterlijk(naar onze maatstaven) hoog zijn. Maar zelfs dan nog zou ik nooit 45 euro voor één bier betalen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 21:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt aan je perspectief... Laatst nog 350NOK (~€45) voor een fles lost and found betaald in een kroeg in Noorwegen. Ja, da's duur, maar niet te duur. (is ongeveer 3 maal zo duur als bij de slijter hier, maar daar kan je em weer zo goed als nooit kopen).
Ja ze hebben heel veel voor normale prijzenquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:55 schreef hemarookworst het volgende:
Ok, ik kom er voor het eerst, hebben ze bieren voor normale prijzen? Tot 4 euro per fles en dan graag een goede IPA. Of hebben jullie een andere bierstijl die ik geproeft moet hebben?
De prijzen zijn achterlijk hoog, daar ben ik het mee eens, maar het blijft goedkoper dan zelf naar het betreffende land vliegen en het bier daar nuttigenquote:Op zaterdag 5 november 2011 21:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, maar wij wonen niet in Noorwegen waar de prijzen achterlijk(naar onze maatstaven) hoog zijn. Maar zelfs dan nog zou ik nooit 45 euro voor één bier betalen.
Bij de Beer Temple zijn enkele van die prijzen zo hoog puur omdat het import is en een beetje lastig te krijgen. Dat betekent niet dat het GOED bier is.
En dat is voor mij gewoon een reden om niet zoveel uit te geven aan een biertje. Ik wéét namelijk dat het me nooit zo goed gaat smaken dat het met 45 euro waard is. Of 20.quote:Op zaterdag 5 november 2011 22:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
De prijzen zijn achterlijk hoog, daar ben ik het mee eens, maar het blijft goedkoper dan zelf naar het betreffende land vliegen en het bier daar nuttigenen ja, ook duur bier kan slecht smaken.
Bij mij is de drang om nieuwe bieren te proeven (waarvan ik vanuit de beschrijving verwacht dat de smaak me zal bevallen) groter dan me bezorgd maken over de prijs (maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat is voor mij gewoon een reden om niet zoveel uit te geven aan een biertje. Ik wéét namelijk dat het me nooit zo goed gaat smaken dat het met 45 euro waard is. Of 20.
Zelfs in dat geval zit je toch niet vast aan de flessen van meerdere tientjes... Ik bedoel, je hebt toch niet alles wat goedkoper was al geprobeerd?quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij mij is de drang om nieuwe bieren te proeven (waarvan ik vanuit de beschrijving verwacht dat de smaak me zal bevallen) groter dan me bezorgd maken over de prijs (maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).
Een geimporteerde fles is al heel snel 150NOK in de kroeg, wat bijna 20€ is. Maar nee, ik had niet alles al getest, maar die avond had ik wat te vieren en ook zin om een wat "extras" te testen. Het dubbele (tov van een "normale" importfles) valt op zich nog mee.quote:Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Zelfs in dat geval zit je toch niet vast aan de flessen van meerdere tientjes... Ik bedoel, je hebt toch niet alles wat goedkoper was al geprobeerd?
Voor speciale gelegenheden wil ik wel wat neertellen voor een fles (BrewDog Abstrakt AB:05 voor 15 euro, Nøgne Ø Dark Horizon 2. Edition voor 20, Jolly Pumpkin Madrugada Obscura voor 18), maar anders hou ik me wel meer gedeisd. Ik kan het me niet echt veroorloven om niet naar de prijs te kijken.
Speciale gelegenheden zijn ook voor mij wel reden om een iets duurdere fles van goed bier aan te schaffen. Zo gisteren nog twee grote flessen Belgium Style Yeti (zie vorige paginaquote:Op zondag 6 november 2011 11:43 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Zelfs in dat geval zit je toch niet vast aan de flessen van meerdere tientjes... Ik bedoel, je hebt toch niet alles wat goedkoper was al geprobeerd?
Voor speciale gelegenheden wil ik wel wat neertellen voor een fles (BrewDog Abstrakt AB:05 voor 15 euro, Nøgne Ø Dark Horizon 2. Edition voor 20, Jolly Pumpkin Madrugada Obscura voor 18), maar anders hou ik me wel meer gedeisd. Ik kan het me niet echt veroorloven om niet naar de prijs te kijken.
Ik herinner me een 70 kronen voor een Guinness in Trondheim en een 22 kronen voor een blik Ringnes (geloof ik) in een supermarkt in Narvik... dus ja 150 kronen voor artisanaal+import is inderdaad niet zo heel gek.quote:Op zondag 6 november 2011 11:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een geimporteerde fles is al heel snel 150NOK in de kroeg, wat bijna 20€ is. Maar nee, ik had niet alles al getest, maar die avond had ik wat te vieren en ook zin om een wat "extras" te testen. Het dubbele (tov van een "normale" importfles) valt op zich nog mee.
Fijn voor je, maar dat is totaal onbelangrijk in dit topic.quote:Op zaterdag 5 november 2011 23:25 schreef Fogel het volgende:
(maar ik verdien dan ook ruim bovengemiddeld, dat help natuurlijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |