Daar koop ik hier net een flesje doodnormale pils voor in de supermarktquote:Op zondag 2 oktober 2011 00:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, ja dan is 2,50-3 euro voor een biertje dat normaal een euro kost nog steeds niet duur
Dat durf ik niet te zeggen, de eigenaar zei dat 'ie een bokbier van La Chouffe kreeg. Zal het binnenkort eens vragen.quote:
Dan is het Chouffe Bok 6666quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:19 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen, de eigenaar zei dat 'ie een bokbier van La Chouffe kreeg. Zal het binnenkort eens vragen.
Dat zou dan goed kunnen jaquote:Op zondag 2 oktober 2011 00:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dan is het Chouffe Bok 6666
Wordt speciaal voor NL gebrouwen want in Belgie drinken ze geen bokbieren...
Volgens mij heb ik die waarschuwing wel vaker gezien...quote:Op zondag 2 oktober 2011 07:48 schreef GoCanucksGo het volgende:
Net een lokaal biertje geopend van Phillips Brewing; de Amnesiac double IPA. Wel lekker, mooi veel hop-bitter er in maar vrij alcoholisch in de afdronk (8.5 ABV). Maar wel de meest geniale kroonkurk die ik ooit gezien heb:
[ afbeelding ]
Daar ben je met die tweede toch flink de mist in gegaan... ze moeten die 5 jaar wel dicht blijven!quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:15 schreef Rory78 het volgende:
Deze staan nu in het rek, keurig rechtop en donker te wachten tot 5 jaren voorbij zijn..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(ingeslagen bij de Colruyt vlak over de grens)
Ik hoop dat je met 'koud' niet de doorsnee koelkasttemperatuur bedoelt?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef Rory78 het volgende:
Haha, nee: twee sixpackjes gehaald. Vier flesjes van iedere soort blijven op de plank en van elk twee liggen er koud. Ik hoop dat die Bush wel wat lekkerder gaat smaken. Zojuist de eerste opengetrokken en het is niet zo mijn ding.. Volgende week eens een flesje St. Bernardus openen.
Welke Bush?quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:28 schreef Rory78 het volgende:
Haha, nee: twee sixpackjes gehaald. Vier flesjes van iedere soort blijven op de plank en van elk twee liggen er koud. Ik hoop dat die Bush wel wat lekkerder gaat smaken. Zojuist de eerste opengetrokken en het is niet zo mijn ding.. Volgende week eens een flesje St. Bernardus openen.
Niet te ver naar achteren zetten he?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:17 schreef Curchulain het volgende:
Zojuist op ontdekkingstocht gegaan bij een 'nieuwe' bierwinkel: 2D2Dspuma en ingeslagen:
• Mikkeller Beer Hop Breakfast
• To Øl Black Ball
• 't IJ Struis
• Alpha Crepuscle
De eerste drie staan in het donker bovenop de koelkast (helaas de enige plek waar ik überhaupt iets kwijt kan), de vierde (uit Andorra, het zal me benieuwen) staat er in.
Hij staat in het midden, met de koelkast op de laagste stand. Maar vooral bieren uit het zuiden moeten toch gekoeld worden alvorens je ze opent, anders heb je maar de helft van je bier over.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:32 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Niet te ver naar achteren zetten he?
Yep, 't IJ en De Molen zijn de enige Nederlandse brouwers waar ze daar bier van hebben. Elders moet je het met alleen maar De Molen doen, hoewel ze misschien wel aan andere bieren kunnen komen. Ik heb alleen geen zin om een hele doos te moeten bestellen. Voorlopig heb ik ook nog genoeg keus.quote:Grappig dat die Struis daar te vinden is
In Noorwegen is het niet te koop, in Zweden alleen per krat a ca 100¤ per krat, en uitsluitend op bestelling. In Nederland ben ik er nooit echt op zoek naar geweest.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:58 schreef Nembrionic het volgende:
Achel moet wel aan te komen zijn toch?
Waar heb je die vandaan?? Ik hoor het graag.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:22 schreef Watertornado het volgende:
Dit is mijn nieuwe aanwinst!
[ afbeelding ]
2x Emelisse Russian Imperial Stout Laphroaig Barrel Aged
1x Emelisse Russian Imperial Stout Peated Jack Daniels Barrel Aged.
1x Emelisse Barley Wine Jack Daniels Barrel Aged.
Nu dus allemaal onder "White Label". Hoe vet.
14 euro? In Belgie of niet?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
In Noorwegen is het niet te koop, in Zweden alleen per krat a ca 100¤ per krat, en uitsluitend op bestelling. In Nederland ben ik er nooit echt op zoek naar geweest.
Ik was dus blij dat ik deze (als deel van een 3-pack 0,75l trappisten, de andere twee waren westmalle en chimay) tegenkwam. Nu zijn 5 van de 7 trappisten in mijn koelkast (8-10 graden) vertegenwoordigd.
Een bekende van me heeft 4 flessen Westvleteren gekocht (voor 14¤ per stuk op de "grijze markt"...) en we gaan samen binnenkort wat trappisten drinken.
Marktplaats 7,50 euro!!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
14 euro? In Belgie of niet?
14 euro is echt heeel erg duur. Het duurste dat ik tot nu toe gezien heb is 12
Bij de Bierkoning zag ik ze een paar weken terug voor 14,95 per stuk (zowel de 6, 8 als 10)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Damnquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:30 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Bij de Bierkoning zag ik ze een paar weken terug voor 14,95 per stuk (zowel de 6, 8 als 10)
Dat was ergens in Amsterdam. Zal vanavond eens vragen waar precies.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Sja, als ze het ervoor kúnnen vragen (als in---het verkoopt), waarom zou je het dan niet doen hè?quote:
Oh, dat begrijp ik ook welquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:50 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Sja, als ze het ervoor kúnnen vragen (als in---het verkoopt), waarom zou je het dan niet doen hè?
Mja, stel, ik wil één Westvleteren 12 proeven. Naar bierkoning gaan, 15 euro afrekenen klaar. Anders moet ik eerst die Cisterciënzers bellen, met een auto dat stuk rijden, kratje kopen (38 euro ofzo?) en weer terug. Totale kosten: 640 kilometer, auto 1:13, benzineprijs 1,68 geeft 640/13*1,68 = 82,71. Dus 121 euro voor een kratje. Per biertje is dat natuurlijk alsnog veel goedkoper (~5 euro), maar intussen zit je wel weer met 24 flesjes terwijl je er eigenlijk 1 wilde. Kun je deze weer verkopen met winst om zo weer balans te trekken, maar daar zit ook weer tijd in, net zoals het eigenlijke ophalen dus om je een hele bak moeite te sparen snap ik die 15 euro ook wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, dat begrijp ik ook wel
Ik vind het zelf alleen niet dat geld waard
Voor een Westvleteren 12 buiten de abdij zelf is dat de laagste prijs die ik er ooit voor heb gezien.quote:
SINDS de verkiezing tot beste bier ter wereld in 2005 of 2006. Daarvoor kon ik het gewoon voor 4 of 5 euro krijgen in mijn kroeg.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef totalatool het volgende:
[..]
Voor een Westvleteren 12 buiten de abdij zelf is dat de laagste prijs die ik er ooit voor heb gezien.
Woon je in de buurt van ze?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
SINDS de verkiezing tot beste bier ter wereld in 2005 of 2006. Daarvoor kon ik het gewoon voor 4 of 5 euro krijgen in mijn kroeg.
Wellicht een beetje geluk maargoed.
Nee helemaal niet zelfs. Drie uur rijden. hoezo?quote:
Vroeg het me gewoon af, da's alles.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee helemaal niet zelfs. Drie uur rijden. hoezo?
Verveine is een kruidenplantje blijkbaar:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef Rory78 het volgende:
De plaatselijke brouwerij heeft in opdracht van sterrenkok Hans van Wolde het zogenaamde Beluga bier gebrouwen."Zeer verfijnd met de smaak van verveine (?) en gember." Ergens anders lees ik dat er "een licht zuurtje en bittertje" in te proeven is. Ben benieuwd; ga het eens proeven..
Hmm, portobello doet mij exotischer aan dan kruiden. Maar dat zal komen omdat ik nog nooit een bier met paddestoelen op heb. Zelfs de bieren van Petràs (=paddestoelenkwekerij) hebben dat niet.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Verveine is een kruidenplantje blijkbaar:
[ afbeelding ]
Ik zag vandaag op TV iets over een bier met portobelloextract erin.
Hier 23 graden met 0% kans op neerslag. Maar ik moet dan zaterdag maar een voorschot op het bokgebeuren nemen. Zondag is het filmfestivaldag voor mij, en dan is er waarschijnlijk geen bokbier in zicht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zondag is trouwens weer Bokbierdag
http://www.bokbierdag.nl/
Weersverwachting 19 graden max met af en toe een beetje regen
En de 22e de verkiezing van het lekkerste bokbierquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Zondag is trouwens weer Bokbierdag
http://www.bokbierdag.nl/
Weersverwachting 19 graden max met af en toe een beetje regen
Gister de Weer & Wind Bourbon B.A. gedronken, wow, die was ook wel erg lekker! Echt heel viskeus en vol.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:31 schreef andrejes het volgende:
Van de week de Barley Wine Mikkeller op wat een uitgesproken lekker zoet bier is dat zeg!! Echt een aanrader!!
Dat is hoop ik de Monk's Elixir!!! Deze vond ik ook heel lekker!! De andere kan ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:35 schreef Curchulain het volgende:
Afgelopen vrijdag een heel mooi biertje en een redelijk biertje op:
• Zulogaarden Sang de Gossa
• Mikkeller Monk's Elixir
Jullie mogen raden welke heel mooi was en welke redelijk
Die heb ik gisteren op in een pub. Vond hem persoonlijk wat tegenvallen. Niet dat 'ie vies is, maar ik heb betere IPA's op.quote:Op zondag 9 oktober 2011 09:12 schreef borisz het volgende:
Gister de: Anderson Valley Hop Ottin IPA gedronken.. Best wel lekker
Ja goed nieuwsquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:20 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die Westvleteren willen proberen zonder al te veel moeite ervoor te moeten doen:
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111013_052
Het enige wat je moet doen, is zo'n bon zien te scoren.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:20 schreef Fogel het volgende:
Goed nieuws voor mensen die Westvleteren willen proberen zonder al te veel moeite ervoor te moeten doen:
http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111013_052
Eeh.. De Standaard, Knack of Le Vif zijn kranten/tijdschriften. Kun je bij ieder benzinestation oppikkenquote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:33 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Het enige wat je moet doen, is zo'n bon zien te scoren.
Ja weet ik. Was niet bedoeld dat het lastig is.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 14:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eeh.. De Standaard, Knack of Le Vif zijn kranten/tijdschriften. Kun je bij ieder benzinestation oppikken
Ga vroeg naar een krantenverkoopplek toe en zeg dat je de krant van gister wil hebben op de 3e.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:12 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ja weet ik. Was niet bedoeld dat het lastig is.
Alleen wel opletten dat de bon er in zit op de 2de en je het kan halen vanaf de 3de. Niet dat je de derde er heen gaat en op de heenweg de bon wilt halen.
Een beetje sigarenboer in (een redelijke stad in) Nederland zal De Standaard toch ook wel hebben?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ga vroeg naar een krantenverkoopplek toe en zeg dat je de krant van gister wil hebben op de 3e.
La Trappe won vorig jaar de verkiezing Lekkerste Bockbier van Nederland(niet beste dus, maar lekkerste...een belangrijk verschil) in de "normale" categorie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:54 schreef avw1982 het volgende:
Vanavond maar eens de La Trappe Bock proberen. Schijnt goed te zijn.
Dat is het zeker nietquote:
quote:Ik heb ook nog een grote fles Super de Fagnes Brune staan. Die vanavond ook maar koud maken.
Interessant dat je bij de serving suggestions een snifter krijgt terwijl er een belgisch pilsfluitje wordt bijgeleverd?quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:17 schreef bas-beest het volgende:
Gisteren heb ik deze gehaald bij een lokale slijterij:
Jopen Zwaar werkbier
Vond ik ook al apart, hoewel een extra pilsglas nooit verkeerd is. Gaat wel beter in een gewoon Jopenglas. Grappig trouwens dat 'ie nog verkrijgbaar is, dacht dat 'ie alleen vorig jaar gemaakt zou worden?quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:20 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Interessant dat je bij de serving suggestions een snifter krijgt terwijl er een belgisch pilsfluitje wordt bijgeleverd?
Kloptquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:19 schreef Watertornado het volgende:
Vandaag nog de Bock (van De Molen), Emelisse Herfstbok en de Lambok van Ramses gedronken. Waren alledrie eigenlijk heel lekker, wel heel erg verschillend trouwens. Lambok ging meer qua kleur en reuk naar een stout toe.
Heb zo gauw geen jaartal gezien op die fles of de kartonnen verpakking, dus (nog) geen idee of het er eentje van dit jaar is of van vorig jaar. Die slijterij had er trouwens wel een stuk of 10-12 liggen.quote:Op zondag 16 oktober 2011 13:22 schreef Inkomen het volgende:
[..]
Vond ik ook al apart, hoewel een extra pilsglas nooit verkeerd is. Gaat wel beter in een gewoon Jopenglas. Grappig trouwens dat 'ie nog verkrijgbaar is, dacht dat 'ie alleen vorig jaar gemaakt zou worden?
Verder: Paulaner Salvator per krat
Staat hier gewoon bij de slijter, samen met 7 anderen van Ramses.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klopt
Hoe kwam je aan de Lambok trouwens?
Mooi zoquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:32 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Staat hier gewoon bij de slijter, samen met 7 anderen van Ramses.
Melger's (sic) in Haarlem.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mooi zo
Welke slijter is dat als ik vragen mag?
Die zit naast Jopen toch? Leukquote:
Dit en kapot dronkenquote:Op zondag 16 oktober 2011 22:17 schreef T-Force het volgende:
Vandaag met mijn vriendin op het Bockbierfestival geweest in Utrecht. Erg goed bevallen, leuk sfeertje, verschillende lekkere bieren. De lekkerste was 'ij bio bok'Voor de rest die Steebrugge (ofzo?) Chouffe n'ice en Texelse waren ook super!
Naast is wel een groot woord, maar ze zijn niet zo ver van elkaar verwijderd.quote:
Die Hercules (DIPA) vond ik ook al een succes van hun. Ik weet dat er op dit moment (Bij Melger's uiteraard) die Yeti Imperial Stout Oak Aged (volgens mij de espresso), dus die zal ik eens meenemen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 09:33 schreef andrejes het volgende:
Gisteren een Yeti Imperiaal Stout van Great Divide gedronken dit smaakte echt perfect hoe in mijn belevening een imperial stout moet drinken!! Jammer dat ze best prijzig zijn rond de 4 a 5 euro!!
De DIPA heb ik ook staan, helaas iets te ver voor de Oak Aged versie te halen, helaas is de webshop van Melgers ook al tijden uit de lucht!!quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 10:34 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Die Hercules (DIPA) vond ik ook al een succes van hun. Ik weet dat er op dit moment (Bij Melger's uiteraard) die Yeti Imperial Stout Oak Aged (volgens mij de espresso), dus die zal ik eens meenemen.
Mijn vierde GDBC (na Yeti, Titan en Hercules) was de Fresh Hop Pale Ale. Veel zachter (want APA, geen IPA), maar ook zeker aan te raden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 20:14 schreef andrejes het volgende:
[..]
De DIPA heb ik ook staan, helaas iets te ver voor de Oak Aged versie te halen, helaas is de webshop van Melgers ook al tijden uit de lucht!!
De titan IPA is ook heerlijk zeer hoppig!!
Eerdere jaren beviel Amstel me welquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:21 schreef hemarookworst het volgende:
Bokbierentijd! Welke bokbieren raden jullie aan van de super? Bokbieren verschillen naar mijn mening elk jaar van kwaliteit, ik neem meestal de Gulpeener als veilige keuze. De Hertog Jan vond ik normaal goed maar dit jaar minder.
Ik blijf toch wel Amstelfan. Grolsch is veel te zoetquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:21 schreef hemarookworst het volgende:
Bokbierentijd! Welke bokbieren raden jullie aan van de super? Bokbieren verschillen naar mijn mening elk jaar van kwaliteit, ik neem meestal de Gulpeener als veilige keuze. De Hertog Jan vond ik normaal goed maar dit jaar minder.
Uit blik... dat doet me denken aan de Maui Coconut Porter die ik afgelopen zomer in de Beer Temple had. Die doen ook alleen maar blikken. Voor angelsaksische stijlen heb ik daar geen probleem mee, hoewel een IPA soms al van zichzelf wat metalig kan smaken. Het idee van het blik zou dat alleen maar kunnen versterken.quote:Op zondag 23 oktober 2011 19:26 schreef Nembrionic het volgende:
Okay, even een snelle lijst met wat ik geproefd heb(kan dus ook 1 slok zijn)
De Wildeman en Flying Dog "Farmhouse I.P.A"
Eem Chemical Wedding
De Molen Amerikaans
Emelisse IRS LAPHROAIG
De Prael Bleke Nelis
De Prael Milkstout
De Prael Willy(Quadrupel)
De Prael Willeke
Big Swell IPA(uit blik!)
Hop Ottin IPA
Mikkeller Gypsy Juice
De 7e Hemel "Avondrood"
Weihenstephaner Bock
En ik mis er nog wel een aantal.
Maandag of dinsdag wordt ook de complete proeflijst voor de bockverkiezing gepost, die zal ik hier dan ook wel even posten.
De wedstrijd was in de Prael dus vandaag het grote aandeel in de lijst
Yupquote:Op maandag 24 oktober 2011 10:11 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Uit blik... dat doet me denken aan de Maui Coconut Porter die ik afgelopen zomer in de Beer Temple had. Die doen ook alleen maar blikken. Voor angelsaksische stijlen heb ik daar geen probleem mee, hoewel een IPA soms al van zichzelf wat metalig kan smaken. Het idee van het blik zou dat alleen maar kunnen versterken.
Edit: die Big Swell is dus van Maui
Hier heb ik nog niets van Maui gevonden, maar ik heb wel Sly Fox Rte. 113 IPA in blik gevonden, dus misschien eens proberen, gewoon voor de IPA in blik. Wel doen als m'n vriendin het niet ziet, want die ziet haar kroonkurkencollectie stagnerenquote:Op maandag 24 oktober 2011 12:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Yup
Ik heb 'm slechts geproefd van iemand anders maar ik vond 'm best wel lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |