abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:10:01 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042222
And so on.

Oude OP. Zal in de morgen weer eens de OP van andere plaatjes voorzien :P.

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 17-09-2011 13:20:24 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 00:12:41 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102042293
Rick Kempen van Bierenco.nl nu in Casa Luna. Radio 1 :)
pi_102042322
Zit nu aan een 'Black IPA' van brouwerij Emelisse

Anders dan die vorige. Minder bitter, wat rokeriger. Ook heel erg lekker. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 17 september 2011 @ 13:18:59 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102052218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 00:13 schreef bas-beest het volgende:
Zit nu aan een 'Black IPA' van brouwerij Emelisse

Anders dan die vorige. Minder bitter, wat rokeriger. Ook heel erg lekker. :)
Eens :Y

Gisteren ook nog op :)
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 september 2011 @ 22:25:57 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102071820
Nu de
pi_102081347
Heb hier o.a. nog een fles Delirium Nocturnum staan... zijn er users die daar ervaring mee hebben?

Ga hem sowieso nu niet meer proberen omdat 'ie niet koud staat... :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_102087524
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 01:16 schreef bas-beest het volgende:
Heb hier o.a. nog een fles Delirium Nocturnum staan... zijn er users die daar ervaring mee hebben?

Ga hem sowieso nu niet meer proberen omdat 'ie niet koud staat... :P
Ja. Als ik me goed herinner vond ik hem eigenlijk niet zo lekker. Maar ik vond de Tremens ook niet zo bijzonder. Een beetje als een Duvel met wat sinaasappel. Dan zou ik liever de Maximus Pandora nemen.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_102103473
Wat is het lekkerste Bockbier volgens jullie?
  zondag 18 september 2011 @ 18:36:07 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_102105783
9 Oktober weer Bokbierdag
http://www.bokbierdag.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 september 2011 @ 18:36:21 #10
45206 Pietverdriet
pi_102105798
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
Grolsch lentebock
pi_102123998
Vandaag weer een aantal bieren gedronken in de pub. :)

O.a.:

Weihenstephaner Korbinian
Fuller's London Pride
Fuller's ESB
Anchor Humming Ale
Anchor Steam Beer

Die laatste twee zijn net nieuw... vind ik helemaal niet erg dat die nu in het assortiment zitten. :P
  zondag 18 september 2011 @ 23:23:51 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102124257
quote:
Lastige vraag. Ik ga ook dit jaar weer naar de Lekkerste Bokbierverkiezing van Nederland en daan komen hele lekkere langs...

Ik moet gaan voor de winnaar van de zware categorie van vorig jaar, de Jopen Johannieten.

En de lichte denk ik wel de Lambok van Ramses Bier.
  maandag 19 september 2011 @ 09:11:27 #13
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102130599
quote:
La Trappe Bock
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  maandag 19 september 2011 @ 09:14:29 #14
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_102130649
quote:
Daarvoor wil ik de bockjes van dit jaar eerst uitgebreid proeven. ;) .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_102133038
Ik ben een blij man:
Afgelopen zaterdag in Westvleteren twee kratten Westvleteren 12 in de auto geladen, plus nog twee mixsetjes, met van de 6 (blond), 8 en 12 elk een flesje. Naast de halve krat 8 die ik nog van twee jaar geleden heb, heb ik dus nu 65 flesjes Westvleteren thuis staan. Gisteren is de eerste 12 namelijk gesneuveld. :9~
pi_102135204
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 11:04 schreef totalatool het volgende:
Ik ben een blij man:
Afgelopen zaterdag in Westvleteren twee kratten Westvleteren 12 in de auto geladen, plus nog twee mixsetjes, met van de 6 (blond), 8 en 12 elk een flesje. Naast de halve krat 8 die ik nog van twee jaar geleden heb, heb ik dus nu 65 flesjes Westvleteren thuis staan. Gisteren is de eerste 12 namelijk gesneuveld. :9~
En wat vond je ervan?? Ik vond hem persoonlijk nog iets te jong om te drinken, heb ze ook gedronken van een aantal jaren oud en die smaakte nog beter, meer body meer geur!!.

Heb me eigen nu ook beloofd om niet meer aan de krat te zitten de komende 5 jaar!!!
pi_102135713
Het was niet de eerste keer dat ik zo'n 12 heb gehad, maar nooit thuis. Ik heb er denk ik een keer of drie een in De Vrede daar gedronken, op doorreis, maar die waren neem ik aan ook nog jong.
Hoe dan ook, ik was bij mijn eerste slok een paar jaar geleden al fan. Gisteren viel hij dan ook absoluut niet verkeerd :9 , maar als ik mezelf weet te beheersen dan heb ik over een tijd alleen maar nog betere. :)

Het is ook al een tijd geleden dat ik een 8 heb gehad, en die flesjes zijn precies twee jaar en twee weken geleden gekocht.

Gelukkig staan ze allemaal in de berging en dus niet direct in het zicht. ;)
pi_102175548
Gaat dat een beetje makkelijk, bier kopen in Westvleteren?
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:27:50 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102175629
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Ja en nee. Bij de abdij: nee.
Bij het restaurantje ernaast: ja (per glas)

quote:
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
http://www.sintsixtus.be/nl/brouwerijactueel.htm

Daar is een schema waarop staat wanneer je kunt bellen. Als je er doorheen komt(continue in gesprek/overbezet) dan moet je je nummerbord opgeven. Dan geven zij je een dag+tijd dat je er moet zijn om het op te mogen halen.

Je kunt altijd proberen aan het einde van de dag gewoon langs te rijden alsof je neus bloedt en vragen of ze nog een kratje over hebben. Heel soms kan dat :)
pi_102182863
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.

Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door totalatool op 20-09-2011 16:09:23 ]
pi_102183030
foutje...
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:33:57 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102188906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef totalatool het volgende:

[..]

Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.
Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zit :)
En bij de kassa van de abdij zelf kun je ook nog setjes van 3+glas kopen. Maar niet meer dan 2.

quote:
Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten. *O*
Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangen :D
pi_102195536
Thanks voor de tips!

Vandaag is mijn dochtertje voor de eerste keer jarig. Haar peetoom kwam langs met voor papa om het te vieren een lekker gekoelde fles Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (blauw etiket) uit 2000. Uiteraard aangebroken: HEERlijk. Bijna Port-achtig, zo zacht.. :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:55:20 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102198590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef Rory78 het volgende:
Thanks voor de tips!

Vandaag is mijn dochtertje voor de eerste keer jarig. Haar peetoom kwam langs met voor papa om het te vieren een lekker gekoelde fles Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (blauw etiket) uit 2000. Uiteraard aangebroken: HEERlijk. Bijna Port-achtig, zo zacht.. :)
Damn dat is een heel lekker cadeau :D
pi_102208513
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zit :)
En bij de kassa van de abdij zelf kun je ook nog setjes van 3+glas kopen. Maar niet meer dan 2.

[..]

Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangen :D
Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:06:16 #26
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102474558
Goedenmiddag... :W

Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
pi_102475007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:06 schreef MadMaster het volgende:
Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?

Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
  woensdag 28 september 2011 @ 13:56:28 #28
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_102476197
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef totalatool het volgende:

[..]

Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
Ja, vlak voor mijn post hierboven, helaas tevergeefs...
  woensdag 28 september 2011 @ 14:05:55 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102476476
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:32 schreef totalatool het volgende:

[..]

Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
Dat klopt..3 was vorig jaar. Het is nu 2(nadat het al even weer 1 is geweest)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2011 @ 15:01:17 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_102477974
Ook al is het pils toch maar hier even :P

quote:
Aldi-bier verslaat duurdere merken in Belgische test
woensdag 28 september 2011 13:46

Het Belgische biermerk Schulten Bräu is volgens onderzoekers en liefhebbers de beste bieraankoop. Het bier, dat wordt verkocht in de supermarktketen Aldi, eindigde in een test van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop hoger dan bekende biermerken als Carlsberg, Stella Artois en Heineken.

Bier van de Aldi komt als beste uit een Belgische test
Het Aldi-biermerk heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding, vindt Test-Aankoop. Een liter Schulten Bräu-bier kost nog geen euro per liter.

Bockor Pils, eveneens uit België, is als beste van de 44 geteste bieren uit het onderzoek gekomen. Heineken is op de vierde plek geëindigd en is daarmee het beste Nederlandse biermerk. De uitslag is gebaseerd op onderzoek naar de ingrediënten en de meningen van meer dan zestig bierproevers.

Belgisch bier
'Enigszins verrassend is dat negen van de tien buitenlandse bieren een goede score kregen voor de smaaktest, omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt.'

Niet alleen de smaak heeft de uitslag van het bieronderzoek bepaald. Het extractgehalte van de biersoorten, dat wil zeggen de hoeveelheid gerst, tarwe, mais, rijst, hop en gist in het bier, telden ook mee.

Oordeel
'Van de proever verwachtten we een weloverwogen oordeel van de smaak, gaande van "bevalt me extreem goed" tot "bevalt me helemaal niet goed",' blijkt uit het onderzoek.

De etiketten geven volgens de onderzoekers vaak onjuiste informatie weer. 'Nu kan iedereen zijn bier "premium", "luxe pils" of "lager premium", zonder voorwaarden.' Enkel de benaming 'bier' is nu verplicht, maar als het aan Test-Aankoop ligt, moeten de eisen aan bieretiketten worden aangescherpt.
http://www.elsevier.nl/we(...)n-Belgische-test.htm

http://www.test-aankoop.b(...)angenaam-s733603.htm

http://www.test-aankoop.b(...)n-Attach_s731953.pdf
  woensdag 28 september 2011 @ 15:20:29 #31
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102478539
Vage test. Het stukje is ook niet je-van-het.

quote:
omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt
Ja..speciaalbieren ja..niet pils. Dus zo verwonderlijk is het dus niet dat het wel eens anders zou kunnen zijn dan je denkt.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:30:08 #32
45206 Pietverdriet
pi_102478885
Schultenbrau is dan ook prima pils.
pi_102479292
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 28 september 2011 @ 15:47:01 #34
45206 Pietverdriet
pi_102479454
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef Felagund het volgende:
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
pi_102479481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Schultenbrau is dan ook prima pils.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  woensdag 28 september 2011 @ 15:51:42 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.

Brand UP (voorheen Urtyp) is daar trouwens een mooi voorbeeld van. Mooi bitter, mooie hop.
Erg lekker :Y
  woensdag 28 september 2011 @ 15:53:04 #37
45206 Pietverdriet
pi_102479685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.

Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
pi_102479738
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 28 september 2011 @ 15:58:41 #39
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:54 schreef Felagund het volgende:
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.

Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
Voor Nederlandse begrippen is Grolsch ook vrij bitter.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:59:39 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102479904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:02:24 #41
45206 Pietverdriet
pi_102479983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.

En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:05:45 #42
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102480082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
  woensdag 28 september 2011 @ 16:32:02 #43
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102480963
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.

Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
Afgelopen weekend de Victory HopDevil op. Ik begin IPA steeds meer te waarderen...

Verder nog de Birra 08 08018 op. Een PA uit de wijk waar ik werk. Al zeker een jaar bij verschillende shops zien staan maar nu pas geprobeerd. Niet verkeerd, een lekkere hoeveelheid body (wat veel Catalaanse bieren nogal ontberen), maar met een eerste slok die je eigenlijk weg zou willen gooien.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_102484494
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
pi_102484678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:29 schreef andrejes het volgende:
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
pi_102492354
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
  woensdag 28 september 2011 @ 22:02:21 #47
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102493484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.

Dus:

Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer

Maar ook:

Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.

En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.

Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
pi_102504173
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:36 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen? :D
Heb ik denk ik over het hoofd gezien!
pi_102504317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.

Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
  donderdag 29 september 2011 @ 12:37:30 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102509571
Trouwens, zo'n beetje alle geuze-bieren ook. Maar daar moet je van houden.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:02:37 #51
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102516067
Wat een bazentopic! Jammer dat ik deze niet eerder heb gevonden/gezocht. Ben laatst in België geweest en heb allerlei lekker bier. Zal eens wat opnoemen

-Karmeliet
-Brugse zot
-Bush trippel _O_ _O_ ^O^
-Maredsous blond en trippel ^O^ ^O^ _O_
-Chimay
-Triple moine
-Kasteelbier
-La Chouffe ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Orval ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Westmalle dubbel en trippel _O_

Ben sindsdien ook echt bezig geweest om te kijken hoe ik hier aan dat soort bieren kan komen. Heb wat online winkels gevonden en een winkel in Groningen (waar ik woon) en eentje in Harlingen. Meer mensen tips voor online of winkels in omgeving Groningen?
UI Made bij VanilleKwark.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:04:50 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516146
goeie slijterij heeft al een aardig assortiment vaak
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 29 september 2011 @ 16:06:49 #53
343196 RingBewoner
pi_102516211
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:04 schreef Klonk het volgende:
goeie slijterij heeft al een aardig assortiment vaak
G&G en Mitra dus?
  donderdag 29 september 2011 @ 16:08:46 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516285
vaak ook gewoon zeg maar de slijterij om de hoek, van die kleine winkeltjes, blijf me keer op keer verbazen wat die hebben staan, en als ze het niet hebben kunnen ze het vaak voor je regelen.
pi_102516300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

G&G en Mitra dus?
De bieren die jij opnoemt moet daarmee wel lukken. Zelfs met een goedgesorteerde supermarkt moet je al ver komen.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:09:44 #56
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516323
en bijna alles wat je opnoemt heb ik al eens bij Gall en Gall zien staan, dat zijn bijna ''normale'' bieren
  donderdag 29 september 2011 @ 16:10:47 #57
343196 RingBewoner
pi_102516362
Ja, de bieren die ik opnoem. Maar ik zou het juist leuk vinden om nog meer te ontdekken.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:11:55 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516411
dan moet je een keer naar Belgiestan en alle hoekjes van het land opzoeken
  donderdag 29 september 2011 @ 16:13:37 #59
112339 MPG
pi_102516471
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:10 schreef RingBewoner het volgende:
Ja, de bieren die ik opnoem. Maar ik zou het juist leuk vinden om nog meer te ontdekken.
Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:13:57 #60
343196 RingBewoner
pi_102516488
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Klonk het volgende:
dan moet je een keer naar Belgiestan en alle hoekjes van het land opzoeken
Ben net in België geweest en daar is deze interesse ook begonnen.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:15:14 #61
343196 RingBewoner
pi_102516538
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:13 schreef MPG het volgende:

[..]

Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?
Hm... dat zal ik eens uitzoeken.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:16:18 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516573
Groningen had in de tijd dat ik daar studeerde, pak em beet een jaar of 20 geleden een biercafe, kan me alleen ff niet meer voor de geest halen waar :@
  donderdag 29 september 2011 @ 16:17:15 #63
112339 MPG
pi_102516607
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Hm... dat zal ik eens uitzoeken.
Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:
http://www.bierprofessor.nl/index.php?page=algemeen

Edit:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pint.nl/nedbier/cafe.htm
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:18:46 #64
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516658
De bierprof :D

Daar ben ik een keer serieus zo zat vandaan gekomen dat ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe ik toen thuis in Belfeld (bij Venlo) ben geraakt :')
  donderdag 29 september 2011 @ 16:19:19 #65
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102516675
Hier een lijstje ABT kroegen...ook in Groningen:

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/leden.php
  donderdag 29 september 2011 @ 16:19:42 #66
112339 MPG
pi_102516688
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:18 schreef Klonk het volgende:
De bierprof :D

Daar ben ik een keer serieus zo zat vandaan gekomen dat ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe ik toen thuis in Belfeld (bij Venlo) ben geraakt :')
Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhoven :X
KSC JUBILEUM topic
#TeamHumbug
  donderdag 29 september 2011 @ 16:20:05 #67
343196 RingBewoner
pi_102516702
quote:
3s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:17 schreef MPG het volgende:

[..]

Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:
http://www.bierprofessor.nl/index.php?page=algemeen

Edit:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pint.nl/nedbier/cafe.htm
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Hier een lijstje ABT kroegen...ook in Groningen:

http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/leden.php
Ah kijk aan!! Bedankt, ga eens lekker rondkijken!! _O_ ^O^
  donderdag 29 september 2011 @ 16:21:46 #68
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516758
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef MPG het volgende:

[..]

Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhoven :X
klinkt als een goed plan, vooral die overnachting :')
  donderdag 29 september 2011 @ 16:21:59 #69
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102516766
Trouwens, voor de smartphoners: http://www.biernavigatie.nl/
  donderdag 29 september 2011 @ 16:23:07 #70
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_102516795
toffe site
  donderdag 29 september 2011 @ 16:28:47 #71
343196 RingBewoner
pi_102516990
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens, voor de smartphoners: http://www.biernavigatie.nl/
Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....
  donderdag 29 september 2011 @ 16:59:47 #72
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102518171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....
Nee dat klopt, is ook heel erg lastig. Je kunt zelf toevoegen als het goed is.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:46:47 #73
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102519829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
Wat een bazentopic! Jammer dat ik deze niet eerder heb gevonden/gezocht. Ben laatst in België geweest en heb allerlei lekker bier. Zal eens wat opnoemen

-Karmeliet
-Brugse zot
-Bush trippel _O_ _O_ ^O^
-Maredsous blond en trippel ^O^ ^O^ _O_
-Chimay
-Triple moine
-Kasteelbier
-La Chouffe ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Orval ^O^ ^O^ _O_ _O_
-Westmalle dubbel en trippel _O_

Ben sindsdien ook echt bezig geweest om te kijken hoe ik hier aan dat soort bieren kan komen. Heb wat online winkels gevonden en een winkel in Groningen (waar ik woon) en eentje in Harlingen. Meer mensen tips voor online of winkels in omgeving Groningen?
In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.
  donderdag 29 september 2011 @ 17:48:00 #74
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_102519884
Overigens zaterdag a.s. bockbiertocht in Groningen *O*
pi_102520348
iklust geen bier, vind het te bitter. maar heb ook amper wat anders gedronken dan bv. heineken. is er nog hoop voor mij?? jullie maken me jaloers
Hell To The Liars
  donderdag 29 september 2011 @ 18:35:42 #76
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102521138
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:04 schreef Droopie het volgende:
iklust geen bier, vind het te bitter. maar heb ook amper wat anders gedronken dan bv. heineken. is er nog hoop voor mij?? jullie maken me jaloers
Uitgerekend voor jou is er hoop.

Er is zoveel speciaalbier dat niet bitter is. De smaakvariate is erg groot.
Laat je adviseren bij een bierwinkel maar ik zou tripels of blonde bieren adviseren. Zijn vaak wat zoeter :)

Tripel Karmeliet is goed verkrijgbaar en lekker.

En Leffe vind je in ieder supermarkt. Misschien wil je juist wel een bruine.

Probeer dus alledrie de Leffe's eens.
  donderdag 29 september 2011 @ 18:38:22 #77
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102521218
Vooral vrouwen roepen dat ze geen bier lusten. En dat is net als bij jou: die hebben dan pils voorgeschoteld gekregen.

Ik ken geen vrouw die ik NIET positief kennis heb kunnen laten maken met bier :)
  donderdag 29 september 2011 @ 20:12:09 #78
343196 RingBewoner
pi_102524915
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:46 schreef Inkomen het volgende:

[..]

In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.
Van Erp had ik gevonden. Ga daar binnenkort kijken. De Pintelier en de Koffer zijn nieuw voor mij. Zal er eens naar kijken.
pi_102525049
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Uitgerekend voor jou is er hoop.

Er is zoveel speciaalbier dat niet bitter is. De smaakvariate is erg groot.
Laat je adviseren bij een bierwinkel maar ik zou tripels of blonde bieren adviseren. Zijn vaak wat zoeter :)

Tripel Karmeliet is goed verkrijgbaar en lekker.

En Leffe vind je in ieder supermarkt. Misschien wil je juist wel een bruine.

Probeer dus alledrie de Leffe's eens.
ga ik zaterdag maar eens halen, tnx.
Hell To The Liars
pi_102525286
:Y Lekker beginnen met een blond leffetje of of blonde grimbergen. Niet te zwaar en toch erg lekker ;)

Houd je van zoet? Je kan ook altijd rose bier meuk proberen :+ Ik vind het niks :@ Maar de meeste vrouwen houden er van. Ik ben alleen niet zo zoet ingesteld. Vooral kriek of rose hoegaarden lijkt meestal in de smaak te vallen :Y

Succes :D Gewoon eens wat uitproberen ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_102525614
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:02 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.

Dus:

Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer

Maar ook:

Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.

En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.

Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:48 schreef andrejes het volgende:

[..]

Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.

Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
..Is 5 jaar zowat tijd zat?
  donderdag 29 september 2011 @ 20:30:18 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102525747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:27 schreef Rory78 het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..

[..]

..Is 5 jaar zowat tijd zat?
Ja. Kwestie van proberen eigenlijk.

Maar wat je EIGENLIJK moet doen..is ieder jaar een nieuw setje bieren wegzetten.

Anders wacht je 5 jaar..denk je: "Zo, dat is lekker!" en dan moet je weer 5 jaar wachten.

Ik heb hier trouwens wel eens bieren van 14-15 jaar gepost/gedronken.
pi_102528234
Thanks, Nembrionic. Ik ben echt benieuwd hoe ik het zal gaan aanpakken..
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen.. :)
  donderdag 29 september 2011 @ 21:26:06 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102528479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen.. :)
Dat zou ik zeker doen :)
pi_102556020
Zo nu een lekkere Orval nuttigen in de tuin.
  vrijdag 30 september 2011 @ 19:35:58 #86
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102558668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Bij voorkeur in het donker, en rechtop.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 september 2011 @ 21:17:02 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_102562997
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:18:07 #88
343196 RingBewoner
pi_102563051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Orval. Vind dat echt een super lekkere en anders Bush Amber.
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:22:21 #89
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_102563255
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Tsja, welke types vind je lekker?
pi_102563268
Welke bier past het beste bij pasta met gekruide tomatensaus behalve pils?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 30 september 2011 @ 21:26:01 #91
39237 crew  H_T
2733
pi_102563484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:22 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Tsja, welke types vind je lekker?
Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreeg ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_102595905
Net weer een Chimay Rouge op. Blijf ik 1 van de betere bruin/dubbels vinden.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:36:28 #93
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102596903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 21:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreeg ;)
Ignis et flamma
Emelisse Black IPA.
  Moderator zaterdag 1 oktober 2011 @ 23:44:44 #94
45833 crew  Fogel
pi_102597178
Ik vlieg morgen naar Brussel en heb in de avond als het goed is een paar uur om 2-3 (niet meer, moet maandag zonder kater werken) nieuwe bieren te ontdekken :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:00:44 #95
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102597714
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Brussel en heb in de avond als het goed is een paar uur om 2-3 (niet meer, moet maandag zonder kater werken) nieuwe bieren te ontdekken :)
Ga naar het Delirium cafe :)
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:06:36 #96
45833 crew  Fogel
pi_102597891
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:00 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ga naar het Delirium cafe :)
Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaan ;)

Nu nog een bierwinkel die op zondagavond open is en mijn dag kan niet meer kapot.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:09:29 #97
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598005
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:06 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaan ;)

Nu nog een bierwinkel die op zondagavond open is en mijn dag kan niet meer kapot.
De Biertempel. Maar die is echt reteduur.
  Moderator zondag 2 oktober 2011 @ 00:11:05 #98
45833 crew  Fogel
pi_102598073
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De Biertempel. Maar die is echt reteduur.
Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:12:08 #99
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_102598112
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 00:11 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.
Oh, ja dan is 2,50-3 euro voor een biertje dat normaal een euro kost nog steeds niet duur :+
  zondag 2 oktober 2011 @ 00:13:24 #100
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102598158
Binnenkort in m'n stamcafé La Chouffe bok op de tap. Ben benieuwd.
Tics van je petten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')