Eensquote:Op zaterdag 17 september 2011 00:13 schreef bas-beest het volgende:
Zit nu aan een 'Black IPA' van brouwerij Emelisse
Anders dan die vorige. Minder bitter, wat rokeriger. Ook heel erg lekker.
Ja. Als ik me goed herinner vond ik hem eigenlijk niet zo lekker. Maar ik vond de Tremens ook niet zo bijzonder. Een beetje als een Duvel met wat sinaasappel. Dan zou ik liever de Maximus Pandora nemen.quote:Op zondag 18 september 2011 01:16 schreef bas-beest het volgende:
Heb hier o.a. nog een fles Delirium Nocturnum staan... zijn er users die daar ervaring mee hebben?
Ga hem sowieso nu niet meer proberen omdat 'ie niet koud staat...
Grolsch lentebockquote:Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
Wat is het lekkerste Bockbier volgens jullie?
Lastige vraag. Ik ga ook dit jaar weer naar de Lekkerste Bokbierverkiezing van Nederland en daan komen hele lekkere langs...quote:Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
La Trappe Bockquote:Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
Daarvoor wil ik de bockjes van dit jaar eerst uitgebreid proeven.quote:Op zondag 18 september 2011 17:35 schreef Rory78 het volgende:
En wat vond je ervan?? Ik vond hem persoonlijk nog iets te jong om te drinken, heb ze ook gedronken van een aantal jaren oud en die smaakte nog beter, meer body meer geur!!.quote:Op maandag 19 september 2011 11:04 schreef totalatool het volgende:
Ik ben een blij man:
Afgelopen zaterdag in Westvleteren twee kratten Westvleteren 12 in de auto geladen, plus nog twee mixsetjes, met van de 6 (blond), 8 en 12 elk een flesje. Naast de halve krat 8 die ik nog van twee jaar geleden heb, heb ik dus nu 65 flesjes Westvleteren thuis staan. Gisteren is de eerste 12 namelijk gesneuveld.
Ja en nee. Bij de abdij: nee.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Gaat dat een beetje makkelijk, bier kopen in Westvleteren?
http://www.sintsixtus.be/nl/brouwerijactueel.htmquote:Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:
Gaat dat een beetje makkelijk, bier kopen in Westvleteren?
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zitquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:03 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.
Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangenquote:Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten.
Damn dat is een heel lekker cadeauquote:Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef Rory78 het volgende:
Thanks voor de tips!
Vandaag is mijn dochtertje voor de eerste keer jarig. Haar peetoom kwam langs met voor papa om het te vieren een lekker gekoelde fles Gouden Carolus Cuvée van de Keizer (blauw etiket) uit 2000. Uiteraard aangebroken: HEERlijk. Bijna Port-achtig, zo zacht..
Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die sixpacks staa in de shop , die in De Vrede zit
En bij de kassa van de abdij zelf kun je ook nog setjes van 3+glas kopen. Maar niet meer dan 2.
[..]
Ik heb blijkbaar meer geluk gehad. 2 belrondes en allebei de rondes had ik prijs. Eerst 3 kratten en pas nog 2. Maar inderdaad, het is lastig. En ik had ook wat jij had: uiteindelijk contact maar dan heel vaak over gaan. Maar ik dacht: mooi dat ik niet op ga hangen
Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?quote:Op woensdag 28 september 2011 13:06 schreef MadMaster het volgende:
Wie weet waar ik nog een flesje 'Mooi & Machtig' (Cognac Barrel, 17,4%) van De Molen kan bemachtigen?
Kan het nergens meer vinden en het is niet meer bij De Molen zelf verkrijgbaar...
Ja, vlak voor mijn post hierboven, helaas tevergeefs...quote:Op woensdag 28 september 2011 13:18 schreef totalatool het volgende:
[..]
Bierwinkel in Leiden al geprobeerd?
Dat klopt..3 was vorig jaar. Het is nu 2(nadat het al even weer 1 is geweest)quote:Op woensdag 21 september 2011 08:32 schreef totalatool het volgende:
[..]
Die sixpacks staan vaker niet dan wel in de shop, want zoals ik al zei hadden ze ze in mijn drie voorgaande bezoeken nooit.
Setjes van drie plus glas waren er niet, wel mixsetjes van drie flesjes (met zoals ik eerder schreef inderdaad een maximum van twee per persoon) en een cadeauverpakking met twee kleine mondgeblazen glaasjes en een enkel flesje 12.
Ik heb overigens al een flinke tijd geen mogelijkheid meer gezien om drie kratten te reserveren, en meen zelfs ergens uit te hebben kunnen afleiden dat tegenwoordig twee het maximum is.
http://www.elsevier.nl/we(...)n-Belgische-test.htmquote:Aldi-bier verslaat duurdere merken in Belgische test
woensdag 28 september 2011 13:46
Het Belgische biermerk Schulten Bräu is volgens onderzoekers en liefhebbers de beste bieraankoop. Het bier, dat wordt verkocht in de supermarktketen Aldi, eindigde in een test van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop hoger dan bekende biermerken als Carlsberg, Stella Artois en Heineken.
Bier van de Aldi komt als beste uit een Belgische test
Het Aldi-biermerk heeft de beste prijs-kwaliteitverhouding, vindt Test-Aankoop. Een liter Schulten Bräu-bier kost nog geen euro per liter.
Bockor Pils, eveneens uit België, is als beste van de 44 geteste bieren uit het onderzoek gekomen. Heineken is op de vierde plek geëindigd en is daarmee het beste Nederlandse biermerk. De uitslag is gebaseerd op onderzoek naar de ingrediënten en de meningen van meer dan zestig bierproevers.
Belgisch bier
'Enigszins verrassend is dat negen van de tien buitenlandse bieren een goede score kregen voor de smaaktest, omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt.'
Niet alleen de smaak heeft de uitslag van het bieronderzoek bepaald. Het extractgehalte van de biersoorten, dat wil zeggen de hoeveelheid gerst, tarwe, mais, rijst, hop en gist in het bier, telden ook mee.
Oordeel
'Van de proever verwachtten we een weloverwogen oordeel van de smaak, gaande van "bevalt me extreem goed" tot "bevalt me helemaal niet goed",' blijkt uit het onderzoek.
De etiketten geven volgens de onderzoekers vaak onjuiste informatie weer. 'Nu kan iedereen zijn bier "premium", "luxe pils" of "lager premium", zonder voorwaarden.' Enkel de benaming 'bier' is nu verplicht, maar als het aan Test-Aankoop ligt, moeten de eisen aan bieretiketten worden aangescherpt.
Ja..speciaalbieren ja..niet pils. Dus zo verwonderlijk is het dus niet dat het wel eens anders zou kunnen zijn dan je denkt.quote:omdat we de Belgische bieren toch vaak beschouwen als de referentie als het op smaak aankomt
Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:42 schreef Felagund het volgende:
Wel heel weinig verschil in de echte smaaktest.
quote:Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Schultenbrau is dan ook prima pils.
De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja dat viel me ook op, Nederlanders zouden bv Bitburger veel bitterder vinden dan wat ze gewend zijn.
Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De smaken zijn aan het verschuiven. Vooral richting bitter op dit moment. Trouwens, Heineken is behoorlijk bitter dus "we" zijn wel wat gewend.
Voor Nederlandse begrippen is Grolsch ook vrij bitter.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:54 schreef Felagund het volgende:
Duitse pils is i.h.a. veel bitterder, je zou het bijvoorbeeld eens met een Jever moeten vergelijken. Of Biltburger/Krombacher.
Ik dacht eerst dat Grolsch ook bitter was, tot ik weer terug was in Nederland, nadat ik een tijd alleen Duitse pils had gedronken.
Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij ben je niet veel gewend als je Heineken behoorlijk bitter vind.
Heineken is eerder zoet
Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:59 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Heb je het nu over de Heineken of over de Heineken Import? De Import is inderdaad minder bitter.
En ik ben HELE bittere bieren gewend. Ik heb het hier over Nederlandse maatstaven. Ik ga geen domme vergelijking maken met Duitse of andere bieren.
Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.quote:Op woensdag 28 september 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan sloeg je eerste antwoord nergens op, want ik zei dat voor Nederlanders een Bitburger veel te bitter zou zijn, waarop jij zei dat Heineken bitter was.
Afgelopen weekend de Victory HopDevil op. Ik begin IPA steeds meer te waarderen...quote:Op woensdag 28 september 2011 16:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat sloeg wel ergens op. Je zei dat we BB veel bitterder zouden moeten vinden maar we zijn toch vrij bitter bier gewend. Dus "veel" bitterder hoeven we het niet te vinden. Vrij relevant dacht ik zo.
Zullen we het weer over SPECIAALbier gaan hebben ipv mierenneuken?
Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen?quote:Op woensdag 28 september 2011 18:29 schreef andrejes het volgende:
Vandaag voor het eerst bij Melger's geweest, wat een ruime zaak zeg super!!
Paar speciale gescoord o.a.
-Haanbryggeriet, norwegian wood +bestefar
-Mikkeller big worse barley wine
-Founders, Curmudgeon + dirty bastard
-De Molen, rook en Vuur + donder en bliksem + hel en verdoemenis
-Wat brew dog IPA's
-Emelisse, black ipa + barley wine
- Dolle brouwers, oerbier + dulle teve
-Great Divide, Yeti stout + hercules double ipa
en wat belgische bieren zoals gouden carolus classic, struise, straffe hendrik
Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
Heb ik denk ik over het hoofd gezien!quote:Op woensdag 28 september 2011 18:36 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Heb je nu de Russian Imperial Stout "Peated" nu overgeslagen?
Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..quote:Op woensdag 28 september 2011 21:39 schreef Rory78 het volgende:
Welke bieren of welk soort bieren zijn bij uitstek geschikt om eens een aantal jaren op te slaan in de hoop dat hun smaak veel zal verbeteren?
Afgelopen week postte ik al dat ik een Gouden Carolus Cuvée van de Keizer uit 2000 heb geproefd. Deze fles had mijn zwager als zodanig gekocht bij Brouwerij de Halve Maan. Het is natuurlijk ook interessant om zelf zoiets te "kweken"..
Wat zijn de regels daarbij? Voor welke bieren gaat dit wel op en voor welke niet?
(zelf houd ik meer van donkere, rokerige speciaalbieren waar je de gebrande mout in ruikt en proeft; ik ben niet zo weg van hoppig en bitter)
G&G en Mitra dus?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:04 schreef Klonk het volgende:
goeie slijterij heeft al een aardig assortiment vaak
De bieren die jij opnoemt moet daarmee wel lukken. Zelfs met een goedgesorteerde supermarkt moet je al ver komen.quote:
Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?quote:Op donderdag 29 september 2011 16:10 schreef RingBewoner het volgende:
Ja, de bieren die ik opnoem. Maar ik zou het juist leuk vinden om nog meer te ontdekken.
Ben net in België geweest en daar is deze interesse ook begonnen.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:11 schreef Klonk het volgende:
dan moet je een keer naar Belgiestan en alle hoekjes van het land opzoeken
Hm... dat zal ik eens uitzoeken.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:13 schreef MPG het volgende:
[..]
Zit er geen (speciaal)biercafé bij je in de buurt?
Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:quote:Op donderdag 29 september 2011 16:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hm... dat zal ik eens uitzoeken.
Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhovenquote:Op donderdag 29 september 2011 16:18 schreef Klonk het volgende:
De bierprof
Daar ben ik een keer serieus zo zat vandaan gekomen dat ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe ik toen thuis in Belfeld (bij Venlo) ben geraakt
quote:Op donderdag 29 september 2011 16:17 schreef MPG het volgende:
[..]
Omgeving Groningen ben ik niet bekend, maar in Eindhoven heb je bijvoorbeeld de Bierprofessor:
http://www.bierprofessor.nl/index.php?page=algemeen
Edit:
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.pint.nl/nedbier/cafe.htm
Ah kijk aan!! Bedankt, ga eens lekker rondkijken!!quote:Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef Nembrionic het volgende:
Hier een lijstje ABT kroegen...ook in Groningen:
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/leden.php
klinkt als een goed plan, vooral die overnachtingquote:Op donderdag 29 september 2011 16:19 schreef MPG het volgende:
[..]
Hij staat hier nog een keer op de planning met overnachting in Eindhoven
Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....quote:Op donderdag 29 september 2011 16:21 schreef Nembrionic het volgende:
Trouwens, voor de smartphoners: http://www.biernavigatie.nl/
Nee dat klopt, is ook heel erg lastig. Je kunt zelf toevoegen als het goed is.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Toffe site. App schijnt niet compleet te zijn.....
In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.quote:Op donderdag 29 september 2011 16:02 schreef RingBewoner het volgende:
Wat een bazentopic! Jammer dat ik deze niet eerder heb gevonden/gezocht. Ben laatst in België geweest en heb allerlei lekker bier. Zal eens wat opnoemen
-Karmeliet
-Brugse zot
-Bush trippel![]()
![]()
![]()
-Maredsous blond en trippel![]()
![]()
![]()
-Chimay
-Triple moine
-Kasteelbier
-La Chouffe![]()
![]()
![]()
![]()
-Orval![]()
![]()
![]()
![]()
-Westmalle dubbel en trippel![]()
Ben sindsdien ook echt bezig geweest om te kijken hoe ik hier aan dat soort bieren kan komen. Heb wat online winkels gevonden en een winkel in Groningen (waar ik woon) en eentje in Harlingen. Meer mensen tips voor online of winkels in omgeving Groningen?
Uitgerekend voor jou is er hoop.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:04 schreef Droopie het volgende:
iklust geen bier, vind het te bitter. maar heb ook amper wat anders gedronken dan bv. heineken. is er nog hoop voor mij?? jullie maken me jaloers
Van Erp had ik gevonden. Ga daar binnenkort kijken. De Pintelier en de Koffer zijn nieuw voor mij. Zal er eens naar kijken.quote:Op donderdag 29 september 2011 17:46 schreef Inkomen het volgende:
[..]
In de stad Groningen is Van Erp de beste slijter voor speciaalbieren. Qua cafés kan ik de Pintelier en de Koffer aanbevelen.
ga ik zaterdag maar eens halen, tnx.quote:Op donderdag 29 september 2011 18:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Uitgerekend voor jou is er hoop.
Er is zoveel speciaalbier dat niet bitter is. De smaakvariate is erg groot.
Laat je adviseren bij een bierwinkel maar ik zou tripels of blonde bieren adviseren. Zijn vaak wat zoeter
Tripel Karmeliet is goed verkrijgbaar en lekker.
En Leffe vind je in ieder supermarkt. Misschien wil je juist wel een bruine.
Probeer dus alledrie de Leffe's eens.
Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..quote:Op woensdag 28 september 2011 22:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Stelregel: Donkere bieren, bieren met een hoog alcoholpercentage.
Dus:
Chimay
Latrappe Quadruppel
Rochefort
Westvleteren
Hertog Jan Grand Prestige.
Cuvee van de Keizer
Maar ook:
Avec Les Bons Voeux
LaChouffe Tripel. Hoewel die niet zo heel hoog in alcohol is, was die gerijpt wel HEEL erg lekker.
En dan zo'n beetje alles van de Molen zou je kunnen proberen.
Bokbieren zijn eigenlijk niet geschikt. Die worden over het algemeen erg zuur.
..Is 5 jaar zowat tijd zat?quote:Op donderdag 29 september 2011 09:48 schreef andrejes het volgende:
[..]
Ik heb in mijn kelder (diepe kruipruime) een 100 tal bieren opgeslagen om te rijpen, enja vooral donkere bieren, vergeet De Molen bieren niet oa Hel&Verdoemenis, Rasputin enz..
en van Struise Pannepot, amatus 12, double black.
Er zijn zo veel verschillende welke je kan weg leggen, ben bij mijn eigen ook benieuwd naar 5 jaar ga ik eens proeven een aantal dan!
Ja. Kwestie van proberen eigenlijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 20:27 schreef Rory78 het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga eens wat proberen; over vijf jaar, in topic #19 post ik de uitkomst wel..
[..]
..Is 5 jaar zowat tijd zat?
Dat zou ik zeker doenquote:Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Thanks, Nembrionic. Ik ben echt benieuwd hoe ik het zal gaan aanpakken..
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen..
Bij voorkeur in het donker, en rechtop.quote:Op donderdag 29 september 2011 21:22 schreef Rory78 het volgende:
Thanks, Nembrionic. Ik ben echt benieuwd hoe ik het zal gaan aanpakken..
Ik heb geen kelder, maar wel een grote garage; ik ga daar denk ik eens een apart rek reserveren voor dit soort grappen..
Orval. Vind dat echt een super lekkere en anders Bush Amber.quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Tsja, welke types vind je lekker?quote:Op vrijdag 30 september 2011 21:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik ga over ongeveer een half uur naar een speciaalbiercafé. Zijn er nog soorten die ik absoluut moet proberen als ze op de kaart staan?
Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreegquote:Op vrijdag 30 september 2011 21:22 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Tsja, welke types vind je lekker?
Ignis et flammaquote:Op vrijdag 30 september 2011 21:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat had ik juist niet vermeld om te voorkomen dat ik alleen binnen die categorie tips kreeg
Ga naar het Delirium cafequote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:44 schreef Fogel het volgende:
Ik vlieg morgen naar Brussel en heb in de avond als het goed is een paar uur om 2-3 (niet meer, moet maandag zonder kater werken) nieuwe bieren te ontdekken
Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaanquote:
De Biertempel. Maar die is echt reteduur.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mijn hotel is zeer bewust niet al te ver daarvandaan
Nu nog een bierwinkel die op zondagavond open is en mijn dag kan niet meer kapot.
Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De Biertempel. Maar die is echt reteduur.
Oh, ja dan is 2,50-3 euro voor een biertje dat normaal een euro kost nog steeds niet duurquote:Op zondag 2 oktober 2011 00:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik woon in Noorwegen, ben gewend aan asociaal hoge prijzen, dat helpt vast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |