En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:32 schreef Knarf het volgende:
[..]Wat terug gaan naar de natuur echt betekend is, dat we gaan leven als aap.
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nuquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.
De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Nee hoor, van bruine dwergen niets te vrezen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu
Kill, or be killedquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:
De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Ik had moeten zeggen: de tot nu toe bekende dichtstbijzijnde bruine dwerg enz.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef AVerstraten het volgende:
Er is nog iets anders m.b.t. deze profetieën dat mij dwarszit. Ik weet niet zo heel veel van de Hopi, maar dit weet ik wel:
- de Hopi hebben een intense afkeer van geweld, het zijn pacifisten door-en-door, in ieder opzicht;
- de Hopi bespreken hun religie nooit met buitenstaanders.
Op grond daarvan zou het mij niet verbazen als die zogenaamde Hopi-profetieën nep zijn en bedacht door dezelfde mensen die de youtubefilmpjes over Elenin/Nibiru en dergelijke produceren.
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
Dingen als " the end of life as we know it " " a fire will burn inside us " neem ik niet al te letterlijkquote:2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
Nu klink je als de Grote zuiveraar , er staat niet beschreven hoe ik moet leven en wat ik moet geloven laat staan dat ik eraan doodga als ik jouw mening niet deel .quote:3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
onmogelijk lijkt me.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.quote:Een karakteristieke blauwe reus heeft een massa van meer dan 10 maal de zonnemassa en produceert duizenden malen meer energie dan onze zon. Door deze hoge snelheid van de kernfusie in het binnenste van de ster raakt de waterstof relatief snel op, zodat de ster reeds na enkele tientallen miljoenen jaren de hoofdreeks verlaat en op weg gaat om een supernova van het type II te worden. Ter vergelijking: een ster als onze zon heeft een levensduur van vele miljarden jaren.
De blauwe kleur wijst op een hoge oppervlaktetemperatuur van 20.000 tot 30.000 K. Een groot deel van de energie wordt niet uitgezonden in het zichtbare deel van het spectrum, maar in het ultraviolet.
Blauwe reuzen zijn veel zeldzamer dan sterren zoals onze zon of de nog kleinere rode dwergen, maar door hun grote lichtkracht kunnen ze nog op afstanden van duizenden lichtjaren met het blote oog worden waargenomen. Onder de zichtbare sterren zijn er daarom niet weinig sterren van dit type.
bron
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets watquote:
tja, ik begrijp het punt wat je wilt maken maar in de context van dit topic zijn sommige dingen gewoon echt echt echt niet mogelijk. bijvoorbeeld de bruine dwerg-theorie, of dus de blauwe reus-theorie, met alle bijbehorende alternatieve benamingen (niburu oid).quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
niemand had voorzien of durven dromen of ooit voor mogelijk had gehouden .
quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.quote:Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:
[..]
onmogelijk lijkt me.
[..]
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
Dat snap ik niet: "wat mij betreft". Volgens de uitleggers van de profetieën brengt Elenin in zijn kielzog rampspoed en ellende voor de hele wereld. Hoe kun je zoiets willen?quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is nooit een bevestiging geweest van de Hopi dat hetgeen Frank Waters heeft opgeschreven, juist is. Ik neem de beweringen over de provenantie van die profetieën daarom met een paar kilo's zout.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.
M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:
"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".
Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.
Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant!
Analyseren is niet synoniem met fantaseren hoor. Nancy Lieder, die deze site uitbaat, is een beruchte fantaste die ook nog eens geen greinjte verstand heeft van astronomie. Laat je toch niet van alles wijsmaken door dat soort lieden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef bluesession het volgende:
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk
Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .quote:Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
Ik ben op mini laptop dan lijken de zinnen voor mij al gauw te lang en te breed , sorry .quote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Loppe het volgende:
Jouw posts zijn raar, Summers. Afgebroken zinnen en interpuncties met te veel spaties (dit even terzijde).
Dat klopt niet, insiders - wetenschappers dus - waarschuwden al jaren dat het zeer twijfelachtig was dat de centrale bestand zou zijn tegen een dergelijke natuurramp. Helaas kregen ze gelijk. De Japanse politiek heeft er om economische en financiële redenen voor gekozen om de waarschuwingen consequent in de wind te slaan. Zelfs al bij de bouw van de centrale zijn waarschuwingen omtrent de veiligheid geuit.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .
Ik heb nog niks in TRU voorbij zien komen dat bestaat. Misschien zegt het je niks omdat je er gewoon veel te weinig van weet en niet de interesse kunt opbrengen je er een beetje in te verdiepen.quote:De wereld gaat vooruit , wetenschappelijk niet mogelijk kan ook betekenen
nog te weinig kennis of nog niet aan gedacht of met de ( beperkte ) kennis die we tot nu toe hebben .
dus dat zegt me al jaren niks , er ligt nog een hele wereld open waar de wetenschap nog niet is maar wel al bestaat , kijk al die zaken die in TRU voorbij komen .
De kans dat ik ongelijk heb is minder dan een duizendste procent. Toch geef je de voorkeur aan de kletsverhalen van zogenaamde zieners op youtube. Als ik gelijk blijk te hebben is er vast wel weer een andere "profetie" waar je meer vertrouwen in hebt.quote:Sure , je kan gelijk hebben maar je kan ook geen gelijk hebben dus ik kan je niet alvast geloven
en houd het open en blijf naar overeenkomsten en aanwijzingen kijken in andere hoeken .
Het gequote stukje is inderdaad zoals ik het ook geleerd heb: hoe zwaarder een ster is, hoe heter hij is (en dus blauwer) en hoe korter hij leeft. Kortom, een blauwe ster heeft altijd behoorlijk veel massa. Exacte details heb ik niet, maar ik weet wel dat het vele malen de zonsmassa is en als zo'n blauwe ster dan dus door ons zonnestelsel komt, is het afgelopen met ons. Maar: zo'n blauwe ster zien we van ver aankomen, daar worden we echt niet door verrast.quote:Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
Ah, de Tyche-hypothese. Die kennen we al jaren, zie ook hier. Ze hebben zelfs het plaatje uit het Wikipedia-artikel gebruikt.quote:
Jij hebt dus ook niet op zitten letten. Er wordt met geen woord gerept over Nibiru / Planeet X.quote:Dit is CNN over Nibiru-planeet-X. (bruine dwerg)
Vind het bewijs nu niet bepaald overtuigend. Maar los daarvan zie ik ook niet wat het met komeet Elenin te maken heeft.quote:
NASA houdt helemaal niks geheim omtrent Elenin. De interpretatie van de beelden is te stompzinnig voor woorden. Ik begrijp niet wat jou mankeert dat je steeds weer dit soort onzin plaatst.quote:
Onzin van begin tot eind.quote:
Je weet dondersgoed wat waar is: Elenin is een gewone komeet, en er komt geen bruine dwerg/Nibiru in ons zonnestelsel. Je zit de boel gewoon te stangen op een heel kinderachtige manier naar mijn mening.quote:Dus wat is waar en wat niet?
Dat is juist, dus waarom toch steeds weer filmpjes posten waarin dit beweerd wordt?quote:Wel denk ik dat als er een bruine dwerg in de buurt van Elenin is dat we dat wel goed hadden kunnen merken.
Hoezo zou dat kunnen? Heb je daar aanwijzingen voor?quote:Dat neemt niet weg dat er wel een bruine dwerg onderweg zou kunnen zijn naar ons.
quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
Je verwart politiek met wetenschap in je verwijzing naar de kerncentrale in Japan. Denk je dat het Japanse volk het geaccepteerd zou hebben als de regering had gezegd dat ze die centrale daar wilden bouwen, met daarbij vermelding van de risico's? Nee, politieke machthebbers zijn er vooral bij gebaat het volk dom te houden. Soms gaat dat fout, zoals in Japan. Het is overigens erg naief te denken dat alleen de Japanse regering dat doet; ik vermoed dat elke regering dat doet.quote:Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .
De wereld gaat vooruit , wetenschappelijk niet mogelijk kan ook betekenen
nog te weinig kennis of nog niet aan gedacht of met de ( beperkte ) kennis die we tot nu toe hebben .
dus dat zegt me al jaren niks , er ligt nog een hele wereld open waar de wetenschap nog niet is maar wel al bestaat , kijk al die zaken die in TRU voorbij komen .
Sure , je kan gelijk hebben maar je kan ook geen gelijk hebben dus ik kan je niet alvast geloven
en houd het open en blijf naar overeenkomsten en aanwijzingen kijken in andere hoeken .
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Door wetenschappelijke verklaringen te negeren, schuift de grens tussen TRU en ONZ aardig op in de verkeerde richting.
De ster Rigel, de helderste ster in het sterrenbeeld Orion, is een blauwe reus. Deze ster is de op 5 na helderste ster aan de hemel en kan zeer goed met het blote oog worden waargenomen. Zijn afstand tot de aarde is bijna 777 lichtjaren.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het gequote stukje is inderdaad zoals ik het ook geleerd heb: hoe zwaarder een ster is, hoe heter hij is (en dus blauwer) en hoe korter hij leeft. Kortom, een blauwe ster heeft altijd behoorlijk veel massa. Exacte details heb ik niet, maar ik weet wel dat het vele malen de zonsmassa is en als zo'n blauwe ster dan dus door ons zonnestelsel komt, is het afgelopen met ons. Maar: zo'n blauwe ster zien we van ver aankomen, daar worden we echt niet door verrast.
Best een wazig idee eigenlijk, als je concreet bewijs krijgt voor de algehele ondergang en je ook weet wanneer dat gaat gebeuren. Wat doe je dan met de resterende tijd?
Nee, die zijn er niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
edit :
Er zijn aanwijzingen genoeg als je de moeite neemt om te zoeken.
alles verkopen of zo?quote:Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Het gequote stukje is inderdaad zoals ik het ook geleerd heb: hoe zwaarder een ster is, hoe heter hij is (en dus blauwer) en hoe korter hij leeft. Kortom, een blauwe ster heeft altijd behoorlijk veel massa. Exacte details heb ik niet, maar ik weet wel dat het vele malen de zonsmassa is en als zo'n blauwe ster dan dus door ons zonnestelsel komt, is het afgelopen met ons. Maar: zo'n blauwe ster zien we van ver aankomen, daar worden we echt niet door verrast.
Best een wazig idee eigenlijk, als je concreet bewijs krijgt voor de algehele ondergang en je ook weet wanneer dat gaat gebeuren. Wat doe je dan met de resterende tijd?
Vergeleken met de energie die een blauwe reus uitstraalt valt onze zon volkomen in het niet. Blauwe reuzen hebben 10 keer de massa van de zon en zijn ook zeer helder, van ongeveer 9000 tot wel 25.000 keer helderder dan de zon. Er kan dus geen enkel misverstand over bestaan dat er zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel bevindt en ook als er een onderweg zou zijn naar de aarde dan was dat al tientallen jaren of nog langer geleden al hoog en breed waargenomen.quote:Op woensdag 21 september 2011 14:14 schreef dawg het volgende:
[..]
alles verkopen of zo?
zoals in die wiki staat heeft een blauwe reus een massa 10x zoveel als die van onze zon. als elenin dus een blauwe reus zou zijn zouden wij dit nu al moeten merken door bijv toegenomen getijdenkrachten als gevolg van de zwaartekracht die deze blauwe reus zou uitoefenen.
ook staat er in die wiki dat het ding duizenden malen meer energie produceert dan onze zon, voornamelijk in de vorm van ultraviolette straling. de laatste jaren is de zonkracht wat toegenomen als ik me niet vergis, en wordt er steeds meer van alle kanten geadviseerd om je goed in te smeren met hoge factoren zonnebrand en huidkanker komt steeds vaker voor de laatste jaren. met dit in het achterhoofd kunnen we wel bedenken dat een blauwe reus in ons zonnestelsel ook in dit opzicht onmogelijk niet merkbaar zou zijn. correct me if i'm wrong
als ik het goed begrijp zijn veel sterren die we met het blote oog vanaf de aarde zien ook blauwe reuzen, klopt dat?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:13 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Vergeleken met de energie die een blauwe reus uitstraalt valt onze zon volkomen in het niet. Blauwe reuzen hebben 10 keer de massa van de zon en zijn ook zeer helder, van ongeveer 9000 tot wel 25.000 keer helderder dan de zon. Er kan dus geen enkel misverstand over bestaan dat er zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel bevindt en ook als er een onderweg zou zijn naar de aarde dan was dat al tientallen jaren of nog langer geleden al hoog en breed waargenomen.
Overigens is de ster Rigel in het sterrenbeeld Orion geen blauwe reus, maar een blauwe superreus. De ster Deneb in het sterrenbeeld de Zwaan is ook een blauwe superreus, op een afstand van 2000 lichtjaar.
De ster Alcyone, de helderste ster van de Pleiaden, is een blauwwitte reus op een afstand van ongeveer 370 lichtjaar van de aarde.
Jammer dan dat mensen niet op de eerste plaats komen .quote:Op woensdag 21 september 2011 12:38 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat klopt niet, insiders - wetenschappers dus - waarschuwden al jaren dat het zeer twijfelachtig was dat de centrale bestand zou zijn tegen een dergelijke natuurramp. Helaas kregen ze gelijk. De Japanse politiek heeft er om economische en financiële redenen voor gekozen om de waarschuwingen consequent in de wind te slaan. Zelfs al bij de bouw van de centrale zijn waarschuwingen omtrent de veiligheid geuit.
Ik heb van alles voorbij zien komen in TRU waarvan ik ervan overtuigt ben dat het wel bestaatquote:[..]
Ik heb nog niks in TRU voorbij zien komen dat bestaat. Misschien zegt het je niks omdat je er gewoon veel te weinig van weet en niet de interesse kunt opbrengen je er een beetje in te verdiepen.
[/quote]quote:De kans dat ik ongelijk heb is minder dan een duizendste procent.
Of je gelijk hebt of niet , ik zal de werkelijkheid altijd inclusief spiritueel vergaarde kennis beoordelen en altijd het meest mezelf vertrouwen en dingen als profetieen en zieners bestaan voor mij gewoon en kan elk mens ervaren alleen leven we in een wereld waarin elke waarde buiten onszelf gezocht moet worden ipv in onszelf .quote:[b]
Ja, dat klopt. De sterren die we met het blote oog kunnen zien zijn reuzensterren; blauwe en rode (super)reuzen en andere sterren in de g-(giant)klasse en hyperreuzen, zoals VY Canis Majoris.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:25 schreef dawg het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp zijn veel sterren die we met het blote oog vanaf de aarde zien ook blauwe reuzen, klopt dat?
quote:Op woensdag 21 september 2011 15:36 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. De sterren die we met het blote oog kunnen zien zijn reuzensterren; blauwe en rode (super)reuzen en andere sterren in de g-(giant)klasse en hyperreuzen, zoals VY Canis Majoris.
Nee inderdaad, dat is gewoonweg niet te bevatten, ik vind het ook altijd ongelofelijk spannend en meeslepend, daar kan geen hopipopiprofetie tegenop, de wonderen van het universum zijn zo bijzonder, die zijn niet in woorden te vatten.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:41 schreef dawg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wauw, dat kun je je toch niet voorstellen?
/offtopic
nu we toch even offtopic zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:44 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat is gewoonweg niet te bevatten, ik vind het ook altijd ongelofelijk spannend en meeslepend, daar kan geen hopipopiprofetie tegenop, de wonderen van het universum zijn zo bijzonder, die zijn niet in woorden te vatten.
Vega is de helderste ster in het sterrenbeeld de Lier, op 4 na helderste ster aan de hemel en de op een na helderste ster op het noordelijk halfrond. Men vermoedt dat er tenmiste 1 planeet om de ster heen draait, vanwege onregelmatigheden in helderheid van de ster. Vega lijkt ook een schijf van stof/gruis om zich heen te hebben. Nu ja, dat zou je een sterrenstelsel kunnen noemen. Vega staat relatief dicht bij de aarde, op een afstand van ongeveer 25 lichtjaar. Dus als je heel snel zou kunnen reizen, zou contact in principe mogelijk zijn, vooropgesteld dan dat daar leven is, wat we natuurlijk niet weten, want we weten nog niets over de omstandigheden op deze planeet.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:48 schreef dawg het volgende:
[..]
nu we toch even offtopic zijn.
gister contact gekeken, met een paar hele mooie plaatjes. maar het ging eigenlijk over vega. weet jij daar iets over? of is het een verzonnen stelsel/<iets>?
/laatste keer offtopic
Waarom mogen we ons niet afvragen of Vega een sterrenstelsel is, of we daar naar toe zouden kunnen reizen en of er leven zou kunnen zijn?? Hoezo is dat off topic?quote:Op woensdag 21 september 2011 15:56 schreef Summers het volgende:
Opruimslotje , wie het niet interessant vind , niet meer lezen maar ga niet het topic voltrollen .
dat je dit trollen noemt zegt genoeg. jij als mod zou je persoonlijke overtuiging eens wat minder zwaar moeten laten wegen.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:56 schreef Summers het volgende:
Opruimslotje , wie het niet interessant vind , niet meer lezen maar ga niet het topic voltrollen .
inderdaad, in de film hebben ze het over 26 lichtjaar.quote:Op woensdag 21 september 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Vega is de helderste ster in het sterrenbeeld de Lier, op 4 na helderste ster aan de hemel en de op een na helderste ster op het noordelijk halfrond. Men vermoedt dat er tenmiste 1 planeet om de ster heen draait, vanwege onregelmatigheden in helderheid van de ster. Vega lijkt ook een schijf van stof/gruis om zich heen te hebben. Nu ja, dat zou je een sterrenstelsel kunnen noemen. Vega staat relatief dicht bij de aarde, op een afstand van ongeveer 25 lichtjaar. Dus als je heel snel zou kunnen reizen, zou contact in principe mogelijk zijn, vooropgesteld dan dat daar leven is, wat we natuurlijk niet weten, want we weten nog niets over de omstandigheden op deze planeet.
En nog steeds heb je niet gereageerd AVerstraten, wat een verassingquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:06 schreef Leonell het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd naar je reactie...
quote:Op donderdag 15 september 2011 01:38 schreef Leonell het volgende:
[..]
Ik zou hetzelfde doen, maar waar bij mij de schoen wringt, is dat de NASA onderdeel is van de Amerikaanse defensie, en dus ook in het belang van die organisatie werkt en denkt. Ik geloof persoonlijk niet dat ze een persconferentie zouden beleggen in het geval van een dergelijk scenario (ELE). Ik denk dat ze in dat geval de hysterie zullen downplayen, en maatregelen zullen nemen om hun eigen hachje te redden.
Als je weet dat er zoiets te gebeuren staat, en je weet ook dat de overlevingskansen zeer gering zijn, dan is het als insider lastig om naar buiten te treden, vooral als je weet dat het niet te voorkomen valt.
Ten eerste spreek je dan een zeer grote, invloedrijke organisatie tegen, waarbij het de vraag is of je geloofd zal worden, en waarbij het niet misschien niet eens ondenkbaar is dat je zeer spoedig door een 'ongeluk' om het leven zult komen. Of je houdt je mond, speelt het spelletje mee, en bent verzekerd van een safe spot voor jezelf en je gezin tijdens zo'n event. Een lastige keuze.
Het melden van zo'n event heeft waarschijnlijk tot gevolg dat de wereld zoals wij die kennen per direct zal veranderen. Er is dan een reële kans op massahysterie en economieën vallen stil omdat mensen niet meer naar hun werk gaan. NASA is beter af om zo'n event zo lang mogelijk stil te houden, totdat het niet meer te ontkennen valt. Ik zie geen voordeel voor de NASA om een dergelijk event, als het onafwendbaar is, te melden aan het grote publiek. Ik denk dat die organisatie in zo'n geval voor eigenbelang kiest. De plaatsen voor plekken waarbij je zo'n event kan overleven, bijvoorbeeld de Denver bunker, (bedankt Truthfinder voor het melden van die intrigerende plek en het feit dat Obama daar verblijft in een voor Elenin interessante periode. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat zich daar een verborgen bunkercomplex bevindt, ik heb hier een tijd geleden al intensief research naar gedaan) zullen op zeker vergeven gaan worden aan invloedrijke personen en niet aan doodgewone burgers.
Dit klinkt voor jou misschien als een science-fiction verhaal, en ik geef toe dat het ontzettend speculatief is, maar ik geloof gewoon niet dat als er daadwerkelijk iets in de trant van een ELE zal gebeuren, dat dit dan direct gedeeld zal worden met het grote publiek. Elenin, en dan met name sommige van de theorieën daaromheen, vind ik in dat opzicht interessant omdat Elenin op dit moment zo'n event belichaamd. Ik ben het met je eens dat er een hoop onzin wordt verspreid, persoonlijk geloof ik bijvoorbeeld totaal niet in de Niburu theorieën, maar sommige toevalligheden en theorieën vind ik zo gek nog niet. Waarbij ik graag als kanttekening wil plaatsen dat ook ik bepaalde stemmingmakerij rondom Elenin veel te ver vind gaan, er wordt op sommige fora en in bepaalde youtube kanalen puur angst gezaaid, en dat vind ik een slechte zaak.
quote:Op donderdag 15 september 2011 09:15 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ga hier uitgebreid op reageren in de loop van de dag.
Zeker niet, lees het onderwerp vanaf die post nog eens rustig door zou ik zeggen:quote:Op woensdag 21 september 2011 16:07 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ben al op meerdere elementen van je bericht ingegaan.
Ja, ik vond het ook een heel boeiende film.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef dawg het volgende:
[..]
inderdaad, in de film hebben ze het over 26 lichtjaar.
interessant verhaal.
Leonell, als er iemand is die vragen beantwoord ben ik dat wel. Soms zijn er omstandigheden waardoor je niet meteen kunt doen wat je zou willen. Ik ga hier geen verantwoording afleggen over mijn tijdsbesteding.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef Leonell het volgende:
[..]
En nog steeds heb je niet gereageerd AVerstraten, wat een verassing
Voor de duidelijkheid zal ik het nog een keer posten, is mij al eerder opgevallen dat je over een erg selectief geheugen lijkt te beschikken:
[..]
[..]
leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef Leonell het volgende:
[..]
En nog steeds heb je niet gereageerd AVerstraten, wat een verassing
Voor de duidelijkheid zal ik het nog een keer posten, is mij al eerder opgevallen dat je over een erg selectief geheugen lijkt te beschikken:
[..]
[..]
Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESAquote:Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:
[..]
leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
Dat zei ik dus ook met zoveel woorden in een van mijn reacties.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:
[..]
leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
Laat dat bericht eens zien dan? Ik heb geduldig alle berichten gelezen. Maar misschien heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook met zoveel woorden in een van mijn reacties.
esa staat niet onder het gezag van de amerikaanse defensie.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef Leonell het volgende:
[..]
Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESA
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef Leonell het volgende:
[..]
Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESA
Dat klopt. De NASA heeft niks te vertellen over ESA. Dit soort beweringen komt voor uit complotparanoia.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:13 schreef dawg het volgende:
[..]
esa staat niet onder het gezag van de amerikaanse defensie.
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat zei ik dus ook met zoveel woorden in een van mijn reacties.
Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat, ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf. Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRUquote:Op woensdag 21 september 2011 16:15 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
[..]
Dat klopt. De NASA heeft niks te vertellen over ESA. Dit soort beweringen komt voor uit complotparanoia.
jij baseert het ook nergens op, behalve uit een onderbuikgevoel, zoals ik het lees.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:23 schreef Leonell het volgende:
[..]
Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat, ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf. Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRU
Ik mis even waar het nasa esa complot over zou gaan.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:26 schreef dawg het volgende:
[..]
jij baseert het ook nergens op, behalve uit een onderbuikgevoel, zoals ik het lees.
en nog steeds vergeet je talloze amateurastronomen, en wellicht ook vergelijkbare organisaties van bijvoorbeeld japan, china en rusland.
Dat klopt, in het begin moesten wij alles leren van de Amerikanen, die een enorme voorsprong hadden. Maar die achterstand hebben we al heel lang geleden ingehaald.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:23 schreef Leonell het volgende:
[..]
Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat
Dat is niet meer zo. Wie betaalt, bepaalt en de inbreng van ESA, de Russen, de Chinezen, de Indiërs weegt inmiddels net zo zwaar en vaak zwaarder dan die van NASA. Het is niet meer te doen om zulke projecten als land op eigen houtje uit te voeren, daarvoor zijn de financiële en wetenschappelijke investeringen veel te groot, dus wordt er gewoon samengewerkt. NASA kan al heel lang niet meer zonder ESA en de andere partners.quote:ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf.
Zeker is het toegestaan. Ik benoem het alleen.quote:Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRU
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik mis even waar het nasa esa complot over zou gaan.
Klopt.quote:'t Is geen complot, maar sommigen denken dat.
Maar de meeste kometen worden door amateur astronomen gespot.
Namen worden geregistreerd door de International Astronomical Union. Het hoofdkantoor zit in Parijs.quote:Vervolgens mag de eerlijke vinder een vrouwennaam aan de komeet geven en nasa vragen om confirmation.
Er zijn genoeg amateurastronomen die zeggen dat er iets goed mis is en bang zeggen te zijn.quote:Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:
[..]
Nou, laat maar zien dan, al die fouten die er gemaakt zijn door de *wetenschappers* hier. En geef dan meteen even de correcte informatie.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
En sommige die hier denken de *wetenschapper* uit te hangen, pas op, daarvoor maken ze te veel fouten. Sorry hoor
quote:Op woensdag 21 september 2011 17:19 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nou, laat maar zien dan, al die fouten die er gemaakt zijn door de *wetenschappers* hier. En geef dan meteen even de correcte informatie.
Respect voor jullie, dat jullie nog de tijd en het geduld hiervoor kunnen opbrengen.quote:
Zie nog maar eens een gek te vinden die er nog wat voor wil gevenquote:
Stel dat die blauwe reus 10 keer zo zwaar is; tegen de tijd dat hij de binnenplaneten bereikt heeft, is hij de grote jongen op het speelveld en heeft de zon nog maar weinig in de pap te brokkelen. Kortom, onze bewegingen zouden dan voornamelijk door die blauwe reus beinvloed worden, en niet langer door onze eigen zon.quote:met dit in het achterhoofd kunnen we wel bedenken dat een blauwe reus in ons zonnestelsel ook in dit opzicht onmogelijk niet merkbaar zou zijn.
ik ben geen wetenschapper, maar met de posts van averstraten en maurice heb je genoeg uitgangspunten om zelf een beetje onderzoek te doen naar natuurwetten en hoe deze werken in het geval van enorme hemellichamen in een zonnestelsel.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg amateurastronomen die zeggen dat er iets goed mis is en bang zeggen te zijn.
En sommige die hier denken de *wetenschapper* uit te hangen, pas op, daarvoor maken ze te veel fouten. Sorry hoor
Dan hebben we ook nog de NASA papegaai![]()
Sinds wanneer geloof jij NASA?quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ligt Betelgeuze op 600 miljoen lichtjaar afstand?? zo`n fout zal iemand van de wetenschap nooit maken!! Die ligt namelijk op 640 lichtjaar hier vandaan.
En dan over het ontstaan van ons zonnestelsel, dat wist jij natuurlijk ook weer beter.
En NASA zelf sluit het bestaan van een mogelijke bruine dwerg in ons zonnestelsel niet uit!
En dan iedereen die het niet met jou eens is weg proberen te trollen.
@AVerstraten, goed bezig joh
Zeg ik ergens dat ik NASA geloof??? Ik geloof veel van NASA maar zeker niet alles.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:46 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Sinds wanneer geloof jij NASA?
Nee, alleen de dingen die jou toevallig goed uitkomen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik NASA geloof??? Ik geloof veel van NASA maar zeker niet alles.
Grappig, een paar topics terug nam je niets aan van 'bron' NASA.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Zeg ik ergens dat ik NASA geloof??? Ik geloof veel van NASA maar zeker niet alles.
Je moet altijd kritisch blijven! En niet als een kip zonder kop achter de NASA aan lopen.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Balisto het volgende:
[..]
Nee, alleen de dingen die jou toevallig goed uitkomen.
Ik heb gezegd dat ik NASA niet geloof wat betreft Elenin.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Grappig, een paar topics terug nam je niets aan van 'bron' NASA.
Grappig om te horen van iemand die kritiekloos als een kip zonder kop achter YouTube-doemfilmpjes met TITELS IN CAPS aanloopt.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:51 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Je moet altijd kritisch blijven! En niet als een kip zonder kop achter de NASA aan lopen.
Tja jij loopt weer ergens anders achteraan hequote:Op woensdag 21 september 2011 17:54 schreef Balisto het volgende:
[..]
Grappig om te horen van iemand die kritiekloos als een kip zonder kop achter YouTube-doemfilmpjes met TITELS IN CAPS aanloopt.
Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?quote:Op woensdag 21 september 2011 18:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Tja jij loopt weer ergens anders achteraan heEn YouTube is soms een geweldige bron van informatie.
![]()
Hey ga lekker naar de wetenschap`s topic van AVerstraten, of is het daar te saai?![]()
Daar zul je zulke YouTube filmpjes niet tegenkomen als je je daar zo aan erger
Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:04 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?
Laat je niet gek maken!
jij neemt voor zover ik lees niet alles in overweging. zoals een aantal al hebben gezegd, tot in detail zelfs, is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.
En ik laat me hier zeker niet weg trollen.
En wat betreft 140,000 km in diameter van de coma van een kleine komeet vond ik nogal vreemd,
en zeker zo ver nog van de zon. Ook was er ergens gepost dat de diameter van de nucleus ongeveer 40,000 km moest zijn. En ik zeg nergens dat ik alles weet wat kometen betreft,
ik ben slechts een onderzoeker.
Ik zeg ook nergens dat ik een wetenschapper ben. Ik maak zeker fouten, en ik ben niet te arrogant om dat toe te geven.
Ja, dat weet ik ook wel. In mijn volgende reactie zei ik daarom dat ik dat natuurlijk ook bedoelde.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ligt Betelgeuze op 600 miljoen lichtjaar afstand?? zo`n fout zal iemand van de wetenschap nooit maken!! Die ligt namelijk op 640 lichtjaar hier vandaan.
Ik verwees naar een website met informatie daarover. Uit je redenering kreeg ik de indruk dat je theorie over het ontstaan van ons zonnestelsel niet goed begrepen had.quote:En dan over het ontstaan van ons zonnestelsel, dat wist jij natuurlijk ook weer beter.
Dat sluit ik ook niet uit, heb ik ook nooit gedaan, maar dan gaat het om een object dat allang in ons zonnestelsel vertoeft en deel uitmaakt van de status quo, zoals ik hier al eerder uitlegde. Wat ik wel uitsluit is dat een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar onlangs ons zonnestelsel is binnengekomen, zoals wordt beweerd met betrekking tot Niburu. Nibiru zou dan die bruine dwerg zijn) en in december 2012 zo dichtbij zijn gekomen dat hij de ondergang van de aarde teweeg zou brengen. Dat zou namelijk betekenen dat die bruine dwerg - Nibiru dus - zich op iets meer dan een lichtjaar afstand bevindt en dat betekent dat we hem met het blote oog goed moeten kunnen zien, mogelijk zelfs overdag. Een bruine dwerg heeft namelijk tenminste 13 keer de massa van de planeet Jupiter en ook die kunnen we goed met het blote oog zien. Daarnaast zal een bruine dwerg die plotseling ons zonnestelsel binnenkomt, de banen van de andere planeten gaan verstoren. Ook dat is niet het geval.quote:En NASA zelf sluit het bestaan van een mogelijke bruine dwerg in ons zonnestelsel niet uit!
Ik probeer niemand weg te trollen, ik probeer dingen uit te leggen.quote:En dat iedereen die het niet met jou eens is proberen weg te trollen.
Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan ervan.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:49 schreef dawg het volgende:
[..]
(...) is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.
Juist.quote:en dit is dan wel tru, maar als onze huidige natuurwetenschappelijke kennis nu al bewijst dat dat niet mogelijk is, maakt dat alle theorieen over niburu/enorme hemellichamen per definitie niet mogelijk.
Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je steeds dat steeds doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de makers verwijten.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
@AVerstraten, als jij elke keer weer mijn post onzin noemt zie ik dat als een negatieve aanval.
Als we nou afspreken dat je dat niet meer doet ben ik ook een stuk vriendelijker.
Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je dat doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de maker verwijten.
Als iets blauw is, moet ik het dan rood noemen omdat mijn gesprekspartner een hekel heeft aan blauw?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.
en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie evenquote:Op woensdag 21 september 2011 19:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan.
[..]
Juist.
Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef dawg het volgende:
[..]
en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie even), dan zou het neem ik aan ook zo zijn dat het zonnestelsel daar ook op ingericht is en dus zouden de verschillende omloopbanen en zwaartekrachten op elkaar afgestemd zijn, om het zo even te zeggen. lijkt me tenminste.
zo bestaan er ook zonnestelsels met meerdere zonnen die allen hun zwaartekracht uitoefenen op de andere hemellichamen in dat stelsel.
of redeneer ik nu verkeerd?
ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.
Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:30 schreef dawg het volgende:
[..]
ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon.
hoe wordt een omloopbaan eigenlijk bepaald?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:35 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.
Ongeveer de helft van alle sterren is een tweetal of meertal.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ze hebben wel onderzoek gedaan naar andere zonnestelsels die hebben vrijwel allemaal een zusterster van hun zon.(had ik gelezen)
Zustersterren staan doorgaans niet ver bij elkaar vandaan en ze draaien om een gemeenschappelijk middelpunt.quote:Nu is het zoeken in ons eigen zonnestelsel of er bij ons ook niet stiekem ergens een verstopt zit in ons ongelofelijk grote melkwegstelsel.
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)quote:Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Zustersterren staan doorgaans niet zo heel ver bij elkaar vandaan.
Misschien is hij er niet. Heel ver weg lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)
die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)
Dat weten ze bij NASA zelf nog nietquote:Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef dawg het volgende:
[..]
die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op.
dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dat weten ze bij NASA zelf nog niet
Als hij dicht bij de aarde zou zijn wel ja, maar een zuster ster van de zon is een zogenaamde mislukte ster die heel weinig licht uitstraalt dat betekend dat hij wel licht opneemt vanwege zijn massa. Dat wordt dus ook wel een bruine dwerg genoemd, dus heel moeilijk te vinden.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef dawg het volgende:
[..]
dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |