Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?quote:Op woensdag 21 september 2011 18:00 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Tja jij loopt weer ergens anders achteraan heEn YouTube is soms een geweldige bron van informatie.
![]()
Hey ga lekker naar de wetenschap`s topic van AVerstraten, of is het daar te saai?![]()
Daar zul je zulke YouTube filmpjes niet tegenkomen als je je daar zo aan erger
Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:04 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?
Laat je niet gek maken!
jij neemt voor zover ik lees niet alles in overweging. zoals een aantal al hebben gezegd, tot in detail zelfs, is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:43 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.
En ik laat me hier zeker niet weg trollen.
En wat betreft 140,000 km in diameter van de coma van een kleine komeet vond ik nogal vreemd,
en zeker zo ver nog van de zon. Ook was er ergens gepost dat de diameter van de nucleus ongeveer 40,000 km moest zijn. En ik zeg nergens dat ik alles weet wat kometen betreft,
ik ben slechts een onderzoeker.
Ik zeg ook nergens dat ik een wetenschapper ben. Ik maak zeker fouten, en ik ben niet te arrogant om dat toe te geven.
Ja, dat weet ik ook wel. In mijn volgende reactie zei ik daarom dat ik dat natuurlijk ook bedoelde.quote:Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ligt Betelgeuze op 600 miljoen lichtjaar afstand?? zo`n fout zal iemand van de wetenschap nooit maken!! Die ligt namelijk op 640 lichtjaar hier vandaan.
Ik verwees naar een website met informatie daarover. Uit je redenering kreeg ik de indruk dat je theorie over het ontstaan van ons zonnestelsel niet goed begrepen had.quote:En dan over het ontstaan van ons zonnestelsel, dat wist jij natuurlijk ook weer beter.
Dat sluit ik ook niet uit, heb ik ook nooit gedaan, maar dan gaat het om een object dat allang in ons zonnestelsel vertoeft en deel uitmaakt van de status quo, zoals ik hier al eerder uitlegde. Wat ik wel uitsluit is dat een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar onlangs ons zonnestelsel is binnengekomen, zoals wordt beweerd met betrekking tot Niburu. Nibiru zou dan die bruine dwerg zijn) en in december 2012 zo dichtbij zijn gekomen dat hij de ondergang van de aarde teweeg zou brengen. Dat zou namelijk betekenen dat die bruine dwerg - Nibiru dus - zich op iets meer dan een lichtjaar afstand bevindt en dat betekent dat we hem met het blote oog goed moeten kunnen zien, mogelijk zelfs overdag. Een bruine dwerg heeft namelijk tenminste 13 keer de massa van de planeet Jupiter en ook die kunnen we goed met het blote oog zien. Daarnaast zal een bruine dwerg die plotseling ons zonnestelsel binnenkomt, de banen van de andere planeten gaan verstoren. Ook dat is niet het geval.quote:En NASA zelf sluit het bestaan van een mogelijke bruine dwerg in ons zonnestelsel niet uit!
Ik probeer niemand weg te trollen, ik probeer dingen uit te leggen.quote:En dat iedereen die het niet met jou eens is proberen weg te trollen.
Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan ervan.quote:Op woensdag 21 september 2011 18:49 schreef dawg het volgende:
[..]
(...) is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.
Juist.quote:en dit is dan wel tru, maar als onze huidige natuurwetenschappelijke kennis nu al bewijst dat dat niet mogelijk is, maakt dat alle theorieen over niburu/enorme hemellichamen per definitie niet mogelijk.
Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je steeds dat steeds doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de makers verwijten.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
@AVerstraten, als jij elke keer weer mijn post onzin noemt zie ik dat als een negatieve aanval.
Als we nou afspreken dat je dat niet meer doet ben ik ook een stuk vriendelijker.
Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je dat doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de maker verwijten.
Als iets blauw is, moet ik het dan rood noemen omdat mijn gesprekspartner een hekel heeft aan blauw?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:13 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.
en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie evenquote:Op woensdag 21 september 2011 19:10 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan.
[..]
Juist.
Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef dawg het volgende:
[..]
en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie even), dan zou het neem ik aan ook zo zijn dat het zonnestelsel daar ook op ingericht is en dus zouden de verschillende omloopbanen en zwaartekrachten op elkaar afgestemd zijn, om het zo even te zeggen. lijkt me tenminste.
zo bestaan er ook zonnestelsels met meerdere zonnen die allen hun zwaartekracht uitoefenen op de andere hemellichamen in dat stelsel.
of redeneer ik nu verkeerd?
ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:27 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.
Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:30 schreef dawg het volgende:
[..]
ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon.
hoe wordt een omloopbaan eigenlijk bepaald?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:35 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.
Ongeveer de helft van alle sterren is een tweetal of meertal.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ze hebben wel onderzoek gedaan naar andere zonnestelsels die hebben vrijwel allemaal een zusterster van hun zon.(had ik gelezen)
Zustersterren staan doorgaans niet ver bij elkaar vandaan en ze draaien om een gemeenschappelijk middelpunt.quote:Nu is het zoeken in ons eigen zonnestelsel of er bij ons ook niet stiekem ergens een verstopt zit in ons ongelofelijk grote melkwegstelsel.
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)quote:Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Zustersterren staan doorgaans niet zo heel ver bij elkaar vandaan.
Misschien is hij er niet. Heel ver weg lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)
die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)
Dat weten ze bij NASA zelf nog nietquote:Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef dawg het volgende:
[..]
die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op.
dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dat weten ze bij NASA zelf nog niet
Als hij dicht bij de aarde zou zijn wel ja, maar een zuster ster van de zon is een zogenaamde mislukte ster die heel weinig licht uitstraalt dat betekend dat hij wel licht opneemt vanwege zijn massa. Dat wordt dus ook wel een bruine dwerg genoemd, dus heel moeilijk te vinden.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef dawg het volgende:
[..]
dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |