abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102222750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:

[..]

leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
Dat zei ik dus ook met zoveel woorden in een van mijn reacties.
pi_102222790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Laat dat bericht eens zien dan? Ik heb geduldig alle berichten gelezen. Maar misschien heb ik wat gemist?
pi_102222796
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef Leonell het volgende:

[..]

Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESA :)
esa staat niet onder het gezag van de amerikaanse defensie.
pi_102222851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef Leonell het volgende:

[..]

Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESA :)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:13 schreef dawg het volgende:

[..]

esa staat niet onder het gezag van de amerikaanse defensie.
Dat klopt. De NASA heeft niks te vertellen over ESA. Dit soort beweringen komt voor uit complotparanoia.
pi_102222972
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:12 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

:)
pi_102223226
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:15 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt. De NASA heeft niks te vertellen over ESA. Dit soort beweringen komt voor uit complotparanoia.
Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat, ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf. Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRU :W
pi_102223334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:23 schreef Leonell het volgende:

[..]

Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat, ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf. Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRU :W
jij baseert het ook nergens op, behalve uit een onderbuikgevoel, zoals ik het lees.

en nog steeds vergeet je talloze amateurastronomen, en wellicht ook vergelijkbare organisaties van bijvoorbeeld japan, china en rusland.
  woensdag 21 september 2011 @ 16:38:54 #158
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102223885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:26 schreef dawg het volgende:

[..]

jij baseert het ook nergens op, behalve uit een onderbuikgevoel, zoals ik het lees.

en nog steeds vergeet je talloze amateurastronomen, en wellicht ook vergelijkbare organisaties van bijvoorbeeld japan, china en rusland.
Ik mis even waar het nasa esa complot over zou gaan.
Maar de meeste kometen worden door amateur astronomen gespot.
Vervolgens mag de eerlijke vinder een vrouwennaam aan de komeet geven en nasa vragen om confirmation.
pi_102223979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:23 schreef Leonell het volgende:

[..]

Waar basseer jij dat op? ESA zou zonder de NASA niet eens bestaan, in ieder geval niet in de hoedanigheid waarin zij nu bestaat
Dat klopt, in het begin moesten wij alles leren van de Amerikanen, die een enorme voorsprong hadden. Maar die achterstand hebben we al heel lang geleden ingehaald.
quote:
ik geloof dat de NASA een flinke vinger in de pap heeft. NASA bepaalt het programma en de ESA volgt braaf.
Dat is niet meer zo. Wie betaalt, bepaalt en de inbreng van ESA, de Russen, de Chinezen, de Indiërs weegt inmiddels net zo zwaar en vaak zwaarder dan die van NASA. Het is niet meer te doen om zulke projecten als land op eigen houtje uit te voeren, daarvoor zijn de financiële en wetenschappelijke investeringen veel te groot, dus wordt er gewoon samengewerkt. NASA kan al heel lang niet meer zonder ESA en de andere partners.
quote:
Complotparanoia is volgens mij gewoon toegestaan in TRU :W
Zeker is het toegestaan. Ik benoem het alleen.
pi_102224221
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:38 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik mis even waar het nasa esa complot over zou gaan.
quote:
't Is geen complot, maar sommigen denken dat.
Maar de meeste kometen worden door amateur astronomen gespot.
Klopt.
quote:
Vervolgens mag de eerlijke vinder een vrouwennaam aan de komeet geven en nasa vragen om confirmation.
Namen worden geregistreerd door de International Astronomical Union. Het hoofdkantoor zit in Parijs.
pi_102225388
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:

[..]

leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
Er zijn genoeg amateurastronomen die zeggen dat er iets goed mis is en bang zeggen te zijn.

En sommige die hier denken de *wetenschapper* uit te hangen, pas op, daarvoor maken ze te veel fouten. Sorry hoor :O

Dan hebben we ook nog de NASA papegaai :X
pi_102225574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]
En sommige die hier denken de *wetenschapper* uit te hangen, pas op, daarvoor maken ze te veel fouten. Sorry hoor :O
Nou, laat maar zien dan, al die fouten die er gemaakt zijn door de *wetenschappers* hier. En geef dan meteen even de correcte informatie. :)
pi_102225616
Ben ook erg benieuwd.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:21:57 #164
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_102225657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:19 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nou, laat maar zien dan, al die fouten die er gemaakt zijn door de *wetenschappers* hier. En geef dan meteen even de correcte informatie. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:20 schreef Maurice76 het volgende:
Ben ook erg benieuwd.
Respect voor jullie, dat jullie nog de tijd en het geduld hiervoor kunnen opbrengen. _O_
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_102225794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:14 schreef dawg het volgende:

[..]

alles verkopen of zo?
Zie nog maar eens een gek te vinden die er nog wat voor wil geven :P.

quote:
met dit in het achterhoofd kunnen we wel bedenken dat een blauwe reus in ons zonnestelsel ook in dit opzicht onmogelijk niet merkbaar zou zijn.
Stel dat die blauwe reus 10 keer zo zwaar is; tegen de tijd dat hij de binnenplaneten bereikt heeft, is hij de grote jongen op het speelveld en heeft de zon nog maar weinig in de pap te brokkelen. Kortom, onze bewegingen zouden dan voornamelijk door die blauwe reus beinvloed worden, en niet langer door onze eigen zon.

Dit nog even los van de enorme hoeveelheid licht (waardoor we vermoedelijk zo'n beetje kapot gestraald worden, denk aan permanent kijken in een hete actieve gloeilamp zonder dat je je ogen kunt sluiten, maar ook de enorme temperatuurverhoging die daarmee gepaard gaat) en het enorme volume van dat ding.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102226378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:14 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg amateurastronomen die zeggen dat er iets goed mis is en bang zeggen te zijn.

Dan hebben we ook nog de NASA papegaai :X
ik ben geen wetenschapper, maar met de posts van averstraten en maurice heb je genoeg uitgangspunten om zelf een beetje onderzoek te doen naar natuurwetten en hoe deze werken in het geval van enorme hemellichamen in een zonnestelsel.

aan jou om deze wetten dus te weerleggen. succes. :7
verder kun je -net als maron- diegenen die tot in den treure onderbouwd antwoorden geven op jullie vragen ook wel in normale benamingen toespreken.
pi_102226443
Ligt Betelgeuze op 600 miljoen lichtjaar afstand?? zo`n fout zal iemand van de wetenschap nooit maken!! Die ligt namelijk op 640 lichtjaar hier vandaan.

En dan over het ontstaan van ons zonnestelsel, dat wist jij natuurlijk ook weer beter.

En NASA zelf sluit het bestaan van een mogelijke bruine dwerg in ons zonnestelsel niet uit!

En dan iedereen die het niet met jou eens is weg proberen te trollen.

@AVerstraten, goed bezig joh :W
  woensdag 21 september 2011 @ 17:46:44 #168
veni, vidi, vaginalis
pi_102226532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ligt Betelgeuze op 600 miljoen lichtjaar afstand?? zo`n fout zal iemand van de wetenschap nooit maken!! Die ligt namelijk op 640 lichtjaar hier vandaan.

En dan over het ontstaan van ons zonnestelsel, dat wist jij natuurlijk ook weer beter.

En NASA zelf sluit het bestaan van een mogelijke bruine dwerg in ons zonnestelsel niet uit!

En dan iedereen die het niet met jou eens is weg proberen te trollen.

@AVerstraten, goed bezig joh :W
Sinds wanneer geloof jij NASA?
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
pi_102226587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:46 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Sinds wanneer geloof jij NASA?
Zeg ik ergens dat ik NASA geloof??? Ik geloof veel van NASA maar zeker niet alles.
pi_102226597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Zeg ik ergens dat ik NASA geloof??? Ik geloof veel van NASA maar zeker niet alles.
Nee, alleen de dingen die jou toevallig goed uitkomen.
  woensdag 21 september 2011 @ 17:50:12 #171
veni, vidi, vaginalis
pi_102226642
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Grappig, een paar topics terug nam je niets aan van 'bron' NASA.
pi_102226686
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:48 schreef Balisto het volgende:

[..]

Nee, alleen de dingen die jou toevallig goed uitkomen.
Je moet altijd kritisch blijven! En niet als een kip zonder kop achter de NASA aan lopen.

Maar dat wil niet zeggen dat ALLES onzin is wat NASA zegt.
pi_102226734
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:50 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Grappig, een paar topics terug nam je niets aan van 'bron' NASA.
Ik heb gezegd dat ik NASA niet geloof wat betreft Elenin.
pi_102226784
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:51 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Je moet altijd kritisch blijven! En niet als een kip zonder kop achter de NASA aan lopen.

Grappig om te horen van iemand die kritiekloos als een kip zonder kop achter YouTube-doemfilmpjes met TITELS IN CAPS aanloopt.
pi_102226971
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:54 schreef Balisto het volgende:

[..]

Grappig om te horen van iemand die kritiekloos als een kip zonder kop achter YouTube-doemfilmpjes met TITELS IN CAPS aanloopt.
Tja jij loopt weer ergens anders achteraan he :P En YouTube is soms een geweldige bron van informatie. *O*

Hey ga lekker naar de wetenschap`s topic van AVerstraten, of is het daar te saai? :Y
Daar zul je zulke YouTube filmpjes niet tegenkomen als je je daar zo aan erger
  woensdag 21 september 2011 @ 18:04:43 #176
veni, vidi, vaginalis
pi_102227134
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:00 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Tja jij loopt weer ergens anders achteraan he :P En YouTube is soms een geweldige bron van informatie. *O*

Hey ga lekker naar de wetenschap`s topic van AVerstraten, of is het daar te saai? :Y
Daar zul je zulke YouTube filmpjes niet tegenkomen als je je daar zo aan erger
Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Laat je niet gek maken!
pi_102227859
Ach, laten we hopen dat er niks erg gebeurt.
pi_102228716
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:04 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:

[..]

Je trapt er iedere keer win in. Alle nieuwe beweringen die op internet komen over Elenin neem jij weer voor waar aan. Eerst was het geen komeet, het was Niburu, het was een tweede zon, het was 140.000 km in diameter, etc. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Laat je niet gek maken!
Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.

En ik laat me hier zeker niet weg trollen.

En wat betreft 140,000 km in diameter van de coma van een kleine komeet vond ik nogal vreemd,
en zeker zo ver nog van de zon. Ook was er ergens gepost dat de diameter van de nucleus ongeveer 40,000 km moest zijn. En ik zeg nergens dat ik alles weet wat kometen betreft,
ik ben slechts een onderzoeker.
Ik zeg ook nergens dat ik een wetenschapper ben. Ik maak zeker fouten, en ik ben niet te arrogant om dat toe te geven.
  woensdag 21 september 2011 @ 18:48:08 #179
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_102228895
Op basis van wat baseer jij je onderzoek? Wanneer acht jij iets waar en wanneer niet?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_102228944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:43 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Ik geloof niet alles wat ik hier post, maar ik neem het wel in overweging.

En ik laat me hier zeker niet weg trollen.

En wat betreft 140,000 km in diameter van de coma van een kleine komeet vond ik nogal vreemd,
en zeker zo ver nog van de zon. Ook was er ergens gepost dat de diameter van de nucleus ongeveer 40,000 km moest zijn. En ik zeg nergens dat ik alles weet wat kometen betreft,
ik ben slechts een onderzoeker.
Ik zeg ook nergens dat ik een wetenschapper ben. Ik maak zeker fouten, en ik ben niet te arrogant om dat toe te geven.
jij neemt voor zover ik lees niet alles in overweging. zoals een aantal al hebben gezegd, tot in detail zelfs, is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.

en dit is dan wel tru, maar als onze huidige natuurwetenschappelijke kennis nu al bewijst dat dat niet mogelijk is, maakt dat alle theorieen over niburu/enorme hemellichamen per definitie niet mogelijk.

dat heeft niets met trollen te maken, maar gewoon met common sense. en zie dit soort posts nu niet eens als een aanval door meteen nasa-papegaai en mol te schreeuwen, daarmee schop je je eigen stelling dat je oh zo kritisch bent alleen maar verder onderuit. :)
pi_102229846
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 17:44 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ja, dat weet ik ook wel. In mijn volgende reactie zei ik daarom dat ik dat natuurlijk ook bedoelde.
quote:
Ik verwees naar een website met informatie daarover. Uit je redenering kreeg ik de indruk dat je theorie over het ontstaan van ons zonnestelsel niet goed begrepen had.
quote:
Dat sluit ik ook niet uit, heb ik ook nooit gedaan, maar dan gaat het om een object dat allang in ons zonnestelsel vertoeft en deel uitmaakt van de status quo, zoals ik hier al eerder uitlegde. Wat ik wel uitsluit is dat een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar onlangs ons zonnestelsel is binnengekomen, zoals wordt beweerd met betrekking tot Niburu. Nibiru zou dan die bruine dwerg zijn) en in december 2012 zo dichtbij zijn gekomen dat hij de ondergang van de aarde teweeg zou brengen. Dat zou namelijk betekenen dat die bruine dwerg - Nibiru dus - zich op iets meer dan een lichtjaar afstand bevindt en dat betekent dat we hem met het blote oog goed moeten kunnen zien, mogelijk zelfs overdag. Een bruine dwerg heeft namelijk tenminste 13 keer de massa van de planeet Jupiter en ook die kunnen we goed met het blote oog zien. Daarnaast zal een bruine dwerg die plotseling ons zonnestelsel binnenkomt, de banen van de andere planeten gaan verstoren. Ook dat is niet het geval.

quote:
En dat iedereen die het niet met jou eens is proberen weg te trollen.
Ik probeer niemand weg te trollen, ik probeer dingen uit te leggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 19:18:51 ]
pi_102229892
Gaan we dit hele topic over mij babbelen (ook leuk) of over Elenin?

Ik heb het woord mol trouwens nooit gebruikt.

@AVerstraten, als jij elke keer weer mijn post onzin noemt zie ik dat als een negatieve aanval.
Als we nou afspreken dat je dat niet meer doet ben ik ook een stuk vriendelijker.
pi_102230016
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:49 schreef dawg het volgende:

[..]
(...) is het met de huidige kennis van natuurwetten het niet mogelijk dat er in ons zonnestelsel een blauwe reus of bruine dwerg ronddwaalt. zoek maar terug voor argumentatie waarom dat niet mogelijk is.
Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan ervan.
quote:
en dit is dan wel tru, maar als onze huidige natuurwetenschappelijke kennis nu al bewijst dat dat niet mogelijk is, maakt dat alle theorieen over niburu/enorme hemellichamen per definitie niet mogelijk.
Juist.

[ Bericht 3% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 19:19:20 ]
pi_102230129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:07 schreef Truthfinder7 het volgende:
(...)
@AVerstraten, als jij elke keer weer mijn post onzin noemt zie ik dat als een negatieve aanval.
Als we nou afspreken dat je dat niet meer doet ben ik ook een stuk vriendelijker.
Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je steeds dat steeds doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de makers verwijten.
pi_102230233
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ik noemde de fimpjes die je postte, onzin en ik vroeg me af waarom je dat doet. Ik ga die filmpjes echt niet anders aanduiden, want ze zijn nu eenmaal onzinnig, daar kan ik niets aan doen, dat moet je de maker verwijten.
Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.
pi_102230349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:13 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Dan heb je het over jou mening, maar om het dan onzin te noemen gaat mijn`s inzien te ver.
Als iets blauw is, moet ik het dan rood noemen omdat mijn gesprekspartner een hekel heeft aan blauw?
pi_102230447
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:10 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat klopt, een ronddwalende bruine dwerg met die idiote omloopbaan van 3600 jaar (wat godsonmogelijk is) is uitgesloten. Bruine dwergen die er al heel lang zijn maar die we nu pas ontdekken: ja, dat zou kunnen, maar dat is heel iets anders; Pluto kwam ook niet pas binnen toen we hem ontdekten, maar veel mensen hier schijnen te denken dat het moment van ontdekken van iets samenvalt met het moment van ontstaan.

[..]

Juist.
en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie even :) ), dan zou het neem ik aan ook zo zijn dat het zonnestelsel daar ook op ingericht is en dus zouden de verschillende omloopbanen en zwaartekrachten op elkaar afgestemd zijn, om het zo even te zeggen. lijkt me tenminste.

zo bestaan er ook zonnestelsels met meerdere zonnen die allen hun zwaartekracht uitoefenen op de andere hemellichamen in dat stelsel.

of redeneer ik nu verkeerd?
pi_102230928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef dawg het volgende:

[..]

en stel, steeeeeel, dat er uberhaupt een bruine dwerg met een omlooptijd van 3600 jaar zou bestaan (gebruik je fantasie even :) ), dan zou het neem ik aan ook zo zijn dat het zonnestelsel daar ook op ingericht is en dus zouden de verschillende omloopbanen en zwaartekrachten op elkaar afgestemd zijn, om het zo even te zeggen. lijkt me tenminste.

zo bestaan er ook zonnestelsels met meerdere zonnen die allen hun zwaartekracht uitoefenen op de andere hemellichamen in dat stelsel.

of redeneer ik nu verkeerd?
Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 19:33:16 ]
pi_102231088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:27 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nee, je redeneert niet verkeerd, maar een baan die hem eens in de 3600 jaar bij onze zon brengt is zo extreem excentrisch dat hij niet is vol te houden omdat deze hem te ver van de zon af zou brengen: het grootste deel van zijn baan moet zich namelijk ver buiten ons zonnestelsel bevinden, anders kan hij nooit zo dicht bij ons komen als wordt beweerd. Hij zou daarom ofwel in ons zonnestelsel worden ingevangen en netjes om onze zon blijven draaien, ofwel door een andere ster buiten ons zonnestelsel worden ingevangen, waar hij dan omheen zou blijven draaien.
ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon. :)
pi_102231402
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:30 schreef dawg het volgende:

[..]

ah zo, duidelijk. eigenlijk ook logisch, hoe verder weg hoe kleiner de aantrekkingskracht (of het zwaartekrachtveld) van de zon. :)
Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.
pi_102231717
Iemand nog filmpjes over Elenin?
pi_102231772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:35 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, precies. En buiten ons zonnestelsel vervalt de aantrekkingskracht van de zon. Hoewel die grens niet precies te trekken is, brengt de baan die Nibiru moet doorlopen hem zeker heel ver buiten het zonnestelsel. Hier staat een afbeelding van die baan.
hoe wordt een omloopbaan eigenlijk bepaald?
pi_102231978
Ze hebben wel onderzoek gedaan naar andere zonnestelsels die hebben vrijwel allemaal een zusterster van hun zon.(had ik gelezen)
Nu is het zoeken in ons eigen zonnestelsel of er bij ons ook niet stiekem ergens een verstopt zit in ons ongelofelijk grote melkwegstelsel.
pi_102232044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef Truthfinder7 het volgende:
Ze hebben wel onderzoek gedaan naar andere zonnestelsels die hebben vrijwel allemaal een zusterster van hun zon.(had ik gelezen)
Ongeveer de helft van alle sterren is een tweetal of meertal.
quote:
Nu is het zoeken in ons eigen zonnestelsel of er bij ons ook niet stiekem ergens een verstopt zit in ons ongelofelijk grote melkwegstelsel.
Zustersterren staan doorgaans niet ver bij elkaar vandaan en ze draaien om een gemeenschappelijk middelpunt.
pi_102232137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Zustersterren staan doorgaans niet zo heel ver bij elkaar vandaan.
Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)

Aaaaah gevonden het is Elenin ;)
pi_102232213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Normaal niet nee, maar waar is die van ons? of is hij er gewoon niet? of toch heel ver weg (door onbekende reden)
Misschien is hij er niet. Heel ver weg lijkt me niet waarschijnlijk.
pi_102232235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:49 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op. :)
pi_102232267
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef dawg het volgende:

[..]

die is er niet anders was die allang ontdekt door bijv hubble. of een esa, nasa, amateurastronoom, noem maar op. :)
Dat weten ze bij NASA zelf nog niet ;)
pi_102232368
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef Truthfinder7 het volgende:

[..]

Dat weten ze bij NASA zelf nog niet ;)
dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.
pi_102232611
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef dawg het volgende:

[..]

dat kan ik me niet voorstellen. we zien de zon toch ook? een hemellichaam wat zoveel energie produceert en wat ook nog eens zo dichtbij de aarde zou staan zou heel snel opgemerkt worden denk ik zo.
Als hij dicht bij de aarde zou zijn wel ja, maar een zuster ster van de zon is een zogenaamde mislukte ster die heel weinig licht uitstraalt dat betekend dat hij wel licht opneemt vanwege zijn massa. Dat wordt dus ook wel een bruine dwerg genoemd, dus heel moeilijk te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')