abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102191587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:32 schreef Knarf het volgende:

[..]Wat terug gaan naar de natuur echt betekend is, dat we gaan leven als aap.
En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:41:54 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102191745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.

De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu :)
The truth was in here.
pi_102191804
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu :)
Nee hoor, van bruine dwergen niets te vrezen!
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:43:05 #104
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_102191811
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
Kill, or be killed
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_102191872
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kill, or be killed
Dat zit er dik in.
pi_102192727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:

De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102195282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?

Ik had moeten zeggen: de tot nu toe bekende dichtstbijzijnde bruine dwerg enz.

De title van dat filmpje is trouwens wel raar, want NASA heeft helemaal niet "toegegeven" dat er bij de zon een bruine dwerg staat die Nibiru is.

Nu moet je wel het volgende bedenken. In de doemscenario's wordt beweerd dat een bruine dwergster - en dat zou dan Nibiru zijn - ons zonnestelsel is binnengekomen van ver weg en nu op ramkoers met de aarde ligt, waar hij in december 2012 zal arriveren. Als dat waar zou zijn, zou deze bruine dwerg op iets meer dan een lichtjaar afstand moeten zijn van de aarde, hetgeen betekent dat we hem allang hadden moeten kunnen waarnemen en hem nu zelfs overdag moeten kunnen zien. Ook zou zo'n groot hemellichaam (met tenminste 4 keer de massa van Jupiter) de banen van de andere planeten overhoop hebben moeten gooien. Dat is echter allemaal niet het geval. Ergo: er is geen bruine dwerg in ons zonnestelsel verschenen.

Ik sluit niet uit dat er zich een of meer bruine dwergen in ons zonnestelsel bevinden. Maar die zijn er dan al heel lang, maken dus deel uit van de status quo van ons zonnestelsel en veroorzaken derhalve geen plotselinge rampen.
pi_102199235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef AVerstraten het volgende:
Er is nog iets anders m.b.t. deze profetieën dat mij dwarszit. Ik weet niet zo heel veel van de Hopi, maar dit weet ik wel:
- de Hopi hebben een intense afkeer van geweld, het zijn pacifisten door-en-door, in ieder opzicht;
- de Hopi bespreken hun religie nooit met buitenstaanders.
Op grond daarvan zou het mij niet verbazen als die zogenaamde Hopi-profetieën nep zijn en bedacht door dezelfde mensen die de youtubefilmpjes over Elenin/Nibiru en dergelijke produceren.
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.

M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:

"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".

Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.

Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant! :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 21 september 2011 @ 01:52:12 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102206964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .
quote:
2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
Dingen als " the end of life as we know it " " a fire will burn inside us " neem ik niet al te letterlijk
en zou ook een positieve spirituele betekenis kunnen hebben net zoals terug naar de natuur niet
per definitie betekend dat ik dan als een aap leef en met mijn middelvinger vanaf mijn zijkant mijn oksel moet gaan krabben maar misschien meer naar je gevoel leeft .
En in elk toekomstscenario gaan er mensen dood en de reden kunnen we alleen maar raden ,
bij extreme weersvoorspellingen gaan er ook mensen dood en is het ook geen doodsverwensing maar een geschetst toekomstscenario waarin er logischerwijze doden zullen vallen .

Wat wel interessant is aan de voorspellingen zijn de dingen die naar ik begrijp , voor iedereen waarneembaar zullen zijn aan de hemel .
quote:
3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
Nu klink je als de Grote zuiveraar , er staat niet beschreven hoe ik moet leven en wat ik moet geloven laat staan dat ik eraan doodga als ik jouw mening niet deel .

Wil ik kunnen zeggen er zit waarheid in deze voorspelling zullen er echt dingen waarneembaar
moeten zijn voor iedereen
maar tot die tijd sluit ik het niet uit en zijn er wat mij betreft genoeg overeenkomsten in verschillende eindtijd voorspellingen om niet te kijken .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102207037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .

onmogelijk lijkt me.

quote:
Een karakteristieke blauwe reus heeft een massa van meer dan 10 maal de zonnemassa en produceert duizenden malen meer energie dan onze zon. Door deze hoge snelheid van de kernfusie in het binnenste van de ster raakt de waterstof relatief snel op, zodat de ster reeds na enkele tientallen miljoenen jaren de hoofdreeks verlaat en op weg gaat om een supernova van het type II te worden. Ter vergelijking: een ster als onze zon heeft een levensduur van vele miljarden jaren.

De blauwe kleur wijst op een hoge oppervlaktetemperatuur van 20.000 tot 30.000 K. Een groot deel van de energie wordt niet uitgezonden in het zichtbare deel van het spectrum, maar in het ultraviolet.

Blauwe reuzen zijn veel zeldzamer dan sterren zoals onze zon of de nog kleinere rode dwergen, maar door hun grote lichtkracht kunnen ze nog op afstanden van duizenden lichtjaren met het blote oog worden waargenomen. Onder de zichtbare sterren zijn er daarom niet weinig sterren van dit type.
bron
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
  woensdag 21 september 2011 @ 02:22:35 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102207182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:

[..]

onmogelijk lijkt me.

[..]

We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
niemand had voorzien of durven dromen of ooit voor mogelijk had gehouden .
pi_102207204
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:

[..]

We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
tja, ik begrijp het punt wat je wilt maken maar in de context van dit topic zijn sommige dingen gewoon echt echt echt niet mogelijk. bijvoorbeeld de bruine dwerg-theorie, of dus de blauwe reus-theorie, met alle bijbehorende alternatieve benamingen (niburu oid).
pi_102207467
quote:

[..]

:X

Is dan toch mooi meegenomen als je een beetje voorbereid bent..(ondanks de geruststellende berichten van onze wetenschappelijke "vrinden ")
Een beetje drinkwater en houdbaar voedsel in voorraad kan nooit kwaad..
En verder ...
Houd je haaks @Summers..laat je niet Elenineren..
pi_102208281
quote:

[..]

onmogelijk lijkt me.

[..]

ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
pi_102208297
quote:

[..]

Dat snap ik niet: "wat mij betreft". Volgens de uitleggers van de profetieën brengt Elenin in zijn kielzog rampspoed en ellende voor de hele wereld. Hoe kun je zoiets willen?
pi_102208411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.

M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:

"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".

Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.

Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant! :)
Er is nooit een bevestiging geweest van de Hopi dat hetgeen Frank Waters heeft opgeschreven, juist is. Ik neem de beweringen over de provenantie van die profetieën daarom met een paar kilo's zout.

Wat de inhoud betreft bekijk ik ze net zo als ik de profetieën in de bijbel bekijk: interessante stukken tekst voor wie in esoterie en mystiek geïnteresseerd is. Dergelijke teksten zijn altijd zo mysterieus (vandaar het woord mystiek) en multi-interpretabel dat iedereen er wel uit kan halen wat hem schikt. Dat is helemaal niet erg, zolang men het maar houdt bij het spirituele. Enige kennis van de cultuur en de tijdsomstandigheden waarin de opsteller(s) van dergelijke profetieën leefden, kan overigens helpen om onjuiste of veel te vergaande interpretaties te voorkomen.

Problematisch wordt het naar mijn mening wanneer men religieuze profetieën gaat behandelen als wetenschappelijke teksten en op basis daarvan de fundamentele natuurkrachten ongeldig gaat verklaren - om de profetie maar sluitend te krijgen - waarna men elkaar gaat bestoken met allerhande verhalen over rampspoed, ellende en de ondergang van de wereld waar geen enkele aanleiding voor is en die bovendien niet eens mogelijk zijn, maar die "bewezen" zouden zijn in een of meer profetieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 09:34:54 ]
pi_102212473
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk

Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
pi_102212753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef bluesession het volgende:
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk

Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
Analyseren is niet synoniem met fantaseren hoor. Nancy Lieder, die deze site uitbaat, is een beruchte fantaste die ook nog eens geen greinjte verstand heeft van astronomie. Laat je toch niet van alles wijsmaken door dat soort lieden.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:49:50 #119
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102213111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .
De wereld gaat vooruit , wetenschappelijk niet mogelijk kan ook betekenen
nog te weinig kennis of nog niet aan gedacht of met de ( beperkte ) kennis die we tot nu toe hebben .
dus dat zegt me al jaren niks , er ligt nog een hele wereld open waar de wetenschap nog niet is maar wel al bestaat , kijk al die zaken die in TRU voorbij komen .
Sure , je kan gelijk hebben maar je kan ook geen gelijk hebben dus ik kan je niet alvast geloven
en houd het open en blijf naar overeenkomsten en aanwijzingen kijken in andere hoeken .
pi_102213351
Jouw posts zijn raar, Summers. Afgebroken zinnen en interpuncties met te veel spaties (dit even terzijde).
pi_102213853

Dit is CNN over Nibiru-planeet-X. (bruine dwerg)
  woensdag 21 september 2011 @ 12:13:04 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102213963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Loppe het volgende:
Jouw posts zijn raar, Summers. Afgebroken zinnen en interpuncties met te veel spaties (dit even terzijde).
Ik ben op mini laptop dan lijken de zinnen voor mij al gauw te lang en te breed , sorry .
pi_102214429

Hier kan ik wel een heel verhaal aan plakken, maar dat doe ik niet :)
Wel is het zo dat er veel beelden gefotoshopt zijn die op het internet te vinden zijn.

Dus wat is waar en wat niet?

Wel denk ik dat als er een bruine dwerg in de buurt van Elenin is dat we dat wel goed hadden kunnen merken. Dat neemt niet weg dat er wel een bruine dwerg onderweg zou kunnen zijn naar ons.
pi_102214659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:49 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat klopt niet, insiders - wetenschappers dus - waarschuwden al jaren dat het zeer twijfelachtig was dat de centrale bestand zou zijn tegen een dergelijke natuurramp. Helaas kregen ze gelijk. De Japanse politiek heeft er om economische en financiële redenen voor gekozen om de waarschuwingen consequent in de wind te slaan. Zelfs al bij de bouw van de centrale zijn waarschuwingen omtrent de veiligheid geuit.
quote:
nog te weinig kennis of nog niet aan gedacht of met de ( beperkte ) kennis die we tot nu toe hebben .
dus dat zegt me al jaren niks , er ligt nog een hele wereld open waar de wetenschap nog niet is maar wel al bestaat , kijk al die zaken die in TRU voorbij komen .
Ik heb nog niks in TRU voorbij zien komen dat bestaat. Misschien zegt het je niks omdat je er gewoon veel te weinig van weet en niet de interesse kunt opbrengen je er een beetje in te verdiepen.
quote:
Sure , je kan gelijk hebben maar je kan ook geen gelijk hebben dus ik kan je niet alvast geloven
en houd het open en blijf naar overeenkomsten en aanwijzingen kijken in andere hoeken .
De kans dat ik ongelijk heb is minder dan een duizendste procent. Toch geef je de voorkeur aan de kletsverhalen van zogenaamde zieners op youtube. Als ik gelijk blijk te hebben is er vast wel weer een andere "profetie" waar je meer vertrouwen in hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 12:51:48 ]
pi_102214717
quote:
Het gequote stukje is inderdaad zoals ik het ook geleerd heb: hoe zwaarder een ster is, hoe heter hij is (en dus blauwer) en hoe korter hij leeft. Kortom, een blauwe ster heeft altijd behoorlijk veel massa. Exacte details heb ik niet, maar ik weet wel dat het vele malen de zonsmassa is en als zo'n blauwe ster dan dus door ons zonnestelsel komt, is het afgelopen met ons. Maar: zo'n blauwe ster zien we van ver aankomen, daar worden we echt niet door verrast.

Best een wazig idee eigenlijk, als je concreet bewijs krijgt voor de algehele ondergang en je ook weet wanneer dat gaat gebeuren. Wat doe je dan met de resterende tijd?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102214721
foutje
pi_102214859
quote:
Ah, de Tyche-hypothese. Die kennen we al jaren, zie ook hier. Ze hebben zelfs het plaatje uit het Wikipedia-artikel gebruikt.

De betreffende YouTube-user heeft zijn eigen filmpje trouwens niet eens goed bekeken. Nergens wordt gezegd dat het object op weg is naar de aarde (waarom dat niet het geval kan zijn is in deze topicreeks overigens al meerdere keren uitgelegd). Bovendien is er geen sprake van CNN die iets 'toegeeft'. Het enige wat ze doen is berichten over wetenschappelijk 'nieuws'.
quote:
Dit is CNN over Nibiru-planeet-X. (bruine dwerg)
Jij hebt dus ook niet op zitten letten. Er wordt met geen woord gerept over Nibiru / Planeet X.
pi_102215016
quote:
Vind het bewijs nu niet bepaald overtuigend. Maar los daarvan zie ik ook niet wat het met komeet Elenin te maken heeft.
quote:
NASA houdt helemaal niks geheim omtrent Elenin. De interpretatie van de beelden is te stompzinnig voor woorden. Ik begrijp niet wat jou mankeert dat je steeds weer dit soort onzin plaatst.
quote:
Onzin van begin tot eind.
quote:
Dus wat is waar en wat niet?
Je weet dondersgoed wat waar is: Elenin is een gewone komeet, en er komt geen bruine dwerg/Nibiru in ons zonnestelsel. Je zit de boel gewoon te stangen op een heel kinderachtige manier naar mijn mening.
quote:
Wel denk ik dat als er een bruine dwerg in de buurt van Elenin is dat we dat wel goed hadden kunnen merken.
Dat is juist, dus waarom toch steeds weer filmpjes posten waarin dit beweerd wordt?
quote:
Dat neemt niet weg dat er wel een bruine dwerg onderweg zou kunnen zijn naar ons.
Hoezo zou dat kunnen? Heb je daar aanwijzingen voor?
pi_102215038
quote:
quote:
Je verwart politiek met wetenschap in je verwijzing naar de kerncentrale in Japan. Denk je dat het Japanse volk het geaccepteerd zou hebben als de regering had gezegd dat ze die centrale daar wilden bouwen, met daarbij vermelding van de risico's? Nee, politieke machthebbers zijn er vooral bij gebaat het volk dom te houden. Soms gaat dat fout, zoals in Japan. Het is overigens erg naief te denken dat alleen de Japanse regering dat doet; ik vermoed dat elke regering dat doet.

Maar je stipt ook nog iets anders aan, dat de oorzaak is van wat wrijvingen in dit topic. In jouw mening zijn er nog veel dingen onverklaard, en ben je zo open-minded, dat je zelfs onzin voor mogelijk houdt. Zelfs gangbare, algemeen geldende (in ieder geval voor wat betreft de lokale buurt van ons zonnestelsel) klassieke mechanica gooi je daarmee overboord, en je neemt dingen aan voor mogelijk, die daar tegenin gaan, zoals dit gedoe rond Elenin.

Persoonlijk zie ik TRU als iets wat tussen W&T en ONZ in valt. Alles wat wetenschappelijk verklaarbaar is, valt onder W&T, alles wat wetenschappelijk als onzin kan worden afgedaan, valt onder ONZ. Wat overblijft, valt onder TRU. Door wetenschappelijke verklaringen te negeren, schuift de grens tussen TRU en ONZ aardig op in de verkeerde richting.

Maar dat is mijn mening, uiteraard.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102215425
@Maurice

quote:
Door wetenschappelijke verklaringen te negeren, schuift de grens tussen TRU en ONZ aardig op in de verkeerde richting.
Dat ben ik helemaal met je eens.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Het gequote stukje is inderdaad zoals ik het ook geleerd heb: hoe zwaarder een ster is, hoe heter hij is (en dus blauwer) en hoe korter hij leeft. Kortom, een blauwe ster heeft altijd behoorlijk veel massa. Exacte details heb ik niet, maar ik weet wel dat het vele malen de zonsmassa is en als zo'n blauwe ster dan dus door ons zonnestelsel komt, is het afgelopen met ons. Maar: zo'n blauwe ster zien we van ver aankomen, daar worden we echt niet door verrast.

Best een wazig idee eigenlijk, als je concreet bewijs krijgt voor de algehele ondergang en je ook weet wanneer dat gaat gebeuren. Wat doe je dan met de resterende tijd?
De ster Rigel, de helderste ster in het sterrenbeeld Orion, is een blauwe reus. Deze ster is de op 5 na helderste ster aan de hemel en kan zeer goed met het blote oog worden waargenomen. Zijn afstand tot de aarde is bijna 777 lichtjaren.

Het wordt echt steeds gekker met de verzinsels van de doemdenkers, ik begrijp werkelijk niet wat dat voor zin heeft.
pi_102216562
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
edit :

Er zijn aanwijzingen genoeg als je de moeite neemt om te zoeken.
Nee, die zijn er niet.

Edit : houd eens op te ontploffen en steeds onzin roepen als mensen voldoen aan wat normaal is in TRU .
lees het dan niet .

[ Bericht 40% gewijzigd door Summers op 21-09-2011 15:38:59 ]
pi_102217902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:40 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

alles verkopen of zo?

zoals in die wiki staat heeft een blauwe reus een massa 10x zoveel als die van onze zon. als elenin dus een blauwe reus zou zijn zouden wij dit nu al moeten merken door bijv toegenomen getijdenkrachten als gevolg van de zwaartekracht die deze blauwe reus zou uitoefenen.

ook staat er in die wiki dat het ding duizenden malen meer energie produceert dan onze zon, voornamelijk in de vorm van ultraviolette straling. de laatste jaren is de zonkracht wat toegenomen als ik me niet vergis, en wordt er steeds meer van alle kanten geadviseerd om je goed in te smeren met hoge factoren zonnebrand en huidkanker komt steeds vaker voor de laatste jaren. met dit in het achterhoofd kunnen we wel bedenken dat een blauwe reus in ons zonnestelsel ook in dit opzicht onmogelijk niet merkbaar zou zijn. correct me if i'm wrong

maar wij "wetenschappelijke vrinden" ( kinderachtige benamingen hier van de gelovers zeg, respect voor averstraten en maurice, de zgn 'mollen' :') :r ) hebben het vast mis.

zonde van dit topic dat de believers meteen met zulke waardeoordelen komen puur uit onbegrip en het niet waarderen van een uitleg die plausibel en verifieerbaar is.
pi_102220126
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 14:14 schreef dawg het volgende:

[..]

alles verkopen of zo?

zoals in die wiki staat heeft een blauwe reus een massa 10x zoveel als die van onze zon. als elenin dus een blauwe reus zou zijn zouden wij dit nu al moeten merken door bijv toegenomen getijdenkrachten als gevolg van de zwaartekracht die deze blauwe reus zou uitoefenen.

ook staat er in die wiki dat het ding duizenden malen meer energie produceert dan onze zon, voornamelijk in de vorm van ultraviolette straling. de laatste jaren is de zonkracht wat toegenomen als ik me niet vergis, en wordt er steeds meer van alle kanten geadviseerd om je goed in te smeren met hoge factoren zonnebrand en huidkanker komt steeds vaker voor de laatste jaren. met dit in het achterhoofd kunnen we wel bedenken dat een blauwe reus in ons zonnestelsel ook in dit opzicht onmogelijk niet merkbaar zou zijn. correct me if i'm wrong
Vergeleken met de energie die een blauwe reus uitstraalt valt onze zon volkomen in het niet. Blauwe reuzen hebben 10 keer de massa van de zon en zijn ook zeer helder, van ongeveer 9000 tot wel 25.000 keer helderder dan de zon. Er kan dus geen enkel misverstand over bestaan dat er zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel bevindt en ook als er een onderweg zou zijn naar de aarde dan was dat al tientallen jaren of nog langer geleden al hoog en breed waargenomen.

Overigens is de ster Rigel in het sterrenbeeld Orion geen blauwe reus, maar een blauwe superreus. De ster Deneb in het sterrenbeeld de Zwaan is ook een blauwe superreus, op een afstand van 2000 lichtjaar.

De ster Alcyone, de helderste ster van de Pleiaden, is een blauwwitte reus op een afstand van ongeveer 370 lichtjaar van de aarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 15:23:05 ]
pi_102220586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:13 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Vergeleken met de energie die een blauwe reus uitstraalt valt onze zon volkomen in het niet. Blauwe reuzen hebben 10 keer de massa van de zon en zijn ook zeer helder, van ongeveer 9000 tot wel 25.000 keer helderder dan de zon. Er kan dus geen enkel misverstand over bestaan dat er zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel bevindt en ook als er een onderweg zou zijn naar de aarde dan was dat al tientallen jaren of nog langer geleden al hoog en breed waargenomen.

Overigens is de ster Rigel in het sterrenbeeld Orion geen blauwe reus, maar een blauwe superreus. De ster Deneb in het sterrenbeeld de Zwaan is ook een blauwe superreus, op een afstand van 2000 lichtjaar.

De ster Alcyone, de helderste ster van de Pleiaden, is een blauwwitte reus op een afstand van ongeveer 370 lichtjaar van de aarde.
als ik het goed begrijp zijn veel sterren die we met het blote oog vanaf de aarde zien ook blauwe reuzen, klopt dat?
  woensdag 21 september 2011 @ 15:27:34 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102220663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Dat klopt niet, insiders - wetenschappers dus - waarschuwden al jaren dat het zeer twijfelachtig was dat de centrale bestand zou zijn tegen een dergelijke natuurramp. Helaas kregen ze gelijk. De Japanse politiek heeft er om economische en financiële redenen voor gekozen om de waarschuwingen consequent in de wind te slaan. Zelfs al bij de bouw van de centrale zijn waarschuwingen omtrent de veiligheid geuit.
Jammer dan dat mensen niet op de eerste plaats komen .
quote:
[..]

Ik heb nog niks in TRU voorbij zien komen dat bestaat. Misschien zegt het je niks omdat je er gewoon veel te weinig van weet en niet de interesse kunt opbrengen je er een beetje in te verdiepen.
Ik heb van alles voorbij zien komen in TRU waarvan ik ervan overtuigt ben dat het wel bestaat
omdat ik dat zelf heb ervaren , voor mezelf heb ik bewijs genoeg dat niet alles in mijn werkelijkheid zich gedraagt naar wat tot nu toe bekend is in de wetenschap .
Ik kan dus nooit iets afwijzen op grond van die reden en alles wat ik tegenkom zal ik beoordelen
inclusief de kennis en ervaringen van die spirituele werkelijkheid .
De wetenschap maakt daar deel van uit maar omvat niet alles wat ik tegengekomen ben en geeft voor mij niet alle antwoorden , ik kan er dus ook niet blind op vertrouwen .
[..]

quote:
De kans dat ik ongelijk heb is minder dan een duizendste procent.
[/quote]
Het is maar hoe je het bekijkt , imo kan alle kennis die we tot nu toe hebben
misschien wel minder dan een duizendste procent zijn van alles wat er te ontdekken valt , we weten het niet .
Toch geef je de voorkeur aan de kletsverhalen van zogenaamde zieners op youtube. Als ik gelijk blijk te hebben is er vast wel weer een andere "profetie" waar je meer vertrouwen in hebt.
[/quote]
quote:
0s.gif [b]
Of je gelijk hebt of niet , ik zal de werkelijkheid altijd inclusief spiritueel vergaarde kennis beoordelen en altijd het meest mezelf vertrouwen en dingen als profetieen en zieners bestaan voor mij gewoon en kan elk mens ervaren alleen leven we in een wereld waarin elke waarde buiten onszelf gezocht moet worden ipv in onszelf .

Maar idd heb je geen enkele controle over hoe ik naar dingen kijk en of beoordeel en is dat gelukkig helemaal mijn keuze .
pi_102221052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:25 schreef dawg het volgende:

[..]

als ik het goed begrijp zijn veel sterren die we met het blote oog vanaf de aarde zien ook blauwe reuzen, klopt dat?
Ja, dat klopt. De sterren die we met het blote oog kunnen zien zijn reuzensterren; blauwe en rode (super)reuzen en andere sterren in de g-(giant)klasse en hyperreuzen, zoals VY Canis Majoris.
pi_102221300
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:36 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. De sterren die we met het blote oog kunnen zien zijn reuzensterren; blauwe en rode (super)reuzen en andere sterren in de g-(giant)klasse en hyperreuzen, zoals VY Canis Majoris.

wauw, dat kun je je toch niet voorstellen? :o

/offtopic
pi_102221441
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:41 schreef dawg het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

wauw, dat kun je je toch niet voorstellen? :o

/offtopic
Nee inderdaad, dat is gewoonweg niet te bevatten, ik vind het ook altijd ongelofelijk spannend en meeslepend, daar kan geen hopipopiprofetie tegenop, de wonderen van het universum zijn zo bijzonder, die zijn niet in woorden te vatten.
pi_102221609
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:44 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Nee inderdaad, dat is gewoonweg niet te bevatten, ik vind het ook altijd ongelofelijk spannend en meeslepend, daar kan geen hopipopiprofetie tegenop, de wonderen van het universum zijn zo bijzonder, die zijn niet in woorden te vatten.
nu we toch even offtopic zijn. :+

gister contact gekeken, met een paar hele mooie plaatjes. maar het ging eigenlijk over vega. weet jij daar iets over? of is het een verzonnen stelsel/<iets>? :)

/laatste keer offtopic :P
  woensdag 21 september 2011 @ 15:56:48 #140
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102222010
Opruimslotje , wie het niet interessant vind , niet meer lezen maar ga niet het topic voltrollen .
pi_102222026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:48 schreef dawg het volgende:

[..]

nu we toch even offtopic zijn. :+

gister contact gekeken, met een paar hele mooie plaatjes. maar het ging eigenlijk over vega. weet jij daar iets over? of is het een verzonnen stelsel/<iets>? :)

/laatste keer offtopic :P
Vega is de helderste ster in het sterrenbeeld de Lier, op 4 na helderste ster aan de hemel en de op een na helderste ster op het noordelijk halfrond. Men vermoedt dat er tenmiste 1 planeet om de ster heen draait, vanwege onregelmatigheden in helderheid van de ster. Vega lijkt ook een schijf van stof/gruis om zich heen te hebben. Nu ja, dat zou je een sterrenstelsel kunnen noemen. Vega staat relatief dicht bij de aarde, op een afstand van ongeveer 25 lichtjaar. Dus als je heel snel zou kunnen reizen, zou contact in principe mogelijk zijn, vooropgesteld dan dat daar leven is, wat we natuurlijk niet weten, want we weten nog niets over de omstandigheden op deze planeet.
pi_102222154
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:56 schreef Summers het volgende:
Opruimslotje , wie het niet interessant vind , niet meer lezen maar ga niet het topic voltrollen .
Waarom mogen we ons niet afvragen of Vega een sterrenstelsel is, of we daar naar toe zouden kunnen reizen en of er leven zou kunnen zijn?? Hoezo is dat off topic?
pi_102222217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:56 schreef Summers het volgende:
dat je dit trollen noemt zegt genoeg. jij als mod zou je persoonlijke overtuiging eens wat minder zwaar moeten laten wegen. :N
pi_102222415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:57 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Vega is de helderste ster in het sterrenbeeld de Lier, op 4 na helderste ster aan de hemel en de op een na helderste ster op het noordelijk halfrond. Men vermoedt dat er tenmiste 1 planeet om de ster heen draait, vanwege onregelmatigheden in helderheid van de ster. Vega lijkt ook een schijf van stof/gruis om zich heen te hebben. Nu ja, dat zou je een sterrenstelsel kunnen noemen. Vega staat relatief dicht bij de aarde, op een afstand van ongeveer 25 lichtjaar. Dus als je heel snel zou kunnen reizen, zou contact in principe mogelijk zijn, vooropgesteld dan dat daar leven is, wat we natuurlijk niet weten, want we weten nog niets over de omstandigheden op deze planeet.
inderdaad, in de film hebben ze het over 26 lichtjaar.
interessant verhaal. :)

wikipedia noemt hem overigens wega.
pi_102222434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 20:06 schreef Leonell het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds benieuwd naar je reactie... :)
En nog steeds heb je niet gereageerd AVerstraten, wat een verassing :Z

Voor de duidelijkheid zal ik het nog een keer posten, is mij al eerder opgevallen dat je over een erg selectief geheugen lijkt te beschikken:

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:38 schreef Leonell het volgende:

[..]

Ik zou hetzelfde doen, maar waar bij mij de schoen wringt, is dat de NASA onderdeel is van de Amerikaanse defensie, en dus ook in het belang van die organisatie werkt en denkt. Ik geloof persoonlijk niet dat ze een persconferentie zouden beleggen in het geval van een dergelijk scenario (ELE). Ik denk dat ze in dat geval de hysterie zullen downplayen, en maatregelen zullen nemen om hun eigen hachje te redden.

Als je weet dat er zoiets te gebeuren staat, en je weet ook dat de overlevingskansen zeer gering zijn, dan is het als insider lastig om naar buiten te treden, vooral als je weet dat het niet te voorkomen valt.
Ten eerste spreek je dan een zeer grote, invloedrijke organisatie tegen, waarbij het de vraag is of je geloofd zal worden, en waarbij het niet misschien niet eens ondenkbaar is dat je zeer spoedig door een 'ongeluk' om het leven zult komen. Of je houdt je mond, speelt het spelletje mee, en bent verzekerd van een safe spot voor jezelf en je gezin tijdens zo'n event. Een lastige keuze.

Het melden van zo'n event heeft waarschijnlijk tot gevolg dat de wereld zoals wij die kennen per direct zal veranderen. Er is dan een reële kans op massahysterie en economieën vallen stil omdat mensen niet meer naar hun werk gaan. NASA is beter af om zo'n event zo lang mogelijk stil te houden, totdat het niet meer te ontkennen valt. Ik zie geen voordeel voor de NASA om een dergelijk event, als het onafwendbaar is, te melden aan het grote publiek. Ik denk dat die organisatie in zo'n geval voor eigenbelang kiest. De plaatsen voor plekken waarbij je zo'n event kan overleven, bijvoorbeeld de Denver bunker, (bedankt Truthfinder voor het melden van die intrigerende plek en het feit dat Obama daar verblijft in een voor Elenin interessante periode. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat zich daar een verborgen bunkercomplex bevindt, ik heb hier een tijd geleden al intensief research naar gedaan) zullen op zeker vergeven gaan worden aan invloedrijke personen en niet aan doodgewone burgers.

Dit klinkt voor jou misschien als een science-fiction verhaal, en ik geef toe dat het ontzettend speculatief is, maar ik geloof gewoon niet dat als er daadwerkelijk iets in de trant van een ELE zal gebeuren, dat dit dan direct gedeeld zal worden met het grote publiek. Elenin, en dan met name sommige van de theorieën daaromheen, vind ik in dat opzicht interessant omdat Elenin op dit moment zo'n event belichaamd. Ik ben het met je eens dat er een hoop onzin wordt verspreid, persoonlijk geloof ik bijvoorbeeld totaal niet in de Niburu theorieën, maar sommige toevalligheden en theorieën vind ik zo gek nog niet. Waarbij ik graag als kanttekening wil plaatsen dat ook ik bepaalde stemmingmakerij rondom Elenin veel te ver vind gaan, er wordt op sommige fora en in bepaalde youtube kanalen puur angst gezaaid, en dat vind ik een slechte zaak.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:15 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ga hier uitgebreid op reageren in de loop van de dag.
pi_102222531
Ik ben al op meerdere elementen van je bericht ingegaan.
pi_102222628
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:07 schreef AVerstraten het volgende:
Ik ben al op meerdere elementen van je bericht ingegaan.
Zeker niet, lees het onderwerp vanaf die post nog eens rustig door zou ik zeggen:

http://forum.fok.nl/topic/1707718/9/25
pi_102222657
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef dawg het volgende:

[..]

inderdaad, in de film hebben ze het over 26 lichtjaar.
interessant verhaal. :)
Ja, ik vond het ook een heel boeiende film.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef Leonell het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid zal ik het nog een keer posten, is mij al eerder opgevallen dat je over een erg selectief geheugen lijkt te beschikken:

[..]

[..]

Leonell, als er iemand is die vragen beantwoord ben ik dat wel. Soms zijn er omstandigheden waardoor je niet meteen kunt doen wat je zou willen. Ik ga hier geen verantwoording afleggen over mijn tijdsbesteding.
pi_102222673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:05 schreef Leonell het volgende:

[..]

[..]

[..]

leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
pi_102222744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 16:10 schreef dawg het volgende:

[..]

leuk verhaal, vrij plausibel ook, ware het niet dat je het alleen over nasa/dod van de vs hebt, en nergens esa noemt. om maar niet te spreken van de talloze amateurastronomen. als er echt een ele op komst zou zijn dan zouden er genoeg amateurastronomen in hun broek schijten en de klok luiden.
Sterk dat je de ESA noemt, ware het niet dat de NASA en ESA samenwerken en in feite een overkoepelende organisatie vormen. Alle ruimtetelescopen die bijvoorbeeld op dit moment actief of in ontwikkeling zijn, zijn van deze organisaties samen. Je zou in mijn stuk NASA kunnen vervangen door ESA, of het kunnen lezen als NASA/ESA :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')