Zelf al gelezen?quote:Op zondag 18 september 2011 14:45 schreef SoddimoKolehmainen het volgende:
[..]
Om 'jouw' theorie nog te voeden! Ik vind het nogal vergezocht, kan er dan ook niets mee.
http://www.nowtheendbegin(...)derground-bunker.htm
Btw, waarom is er bij de afgelopen alignement niets wezenlijks gebeurd op Aarde. En iets met aardbevingen om de 188 a 189 dagen theorie? Hoe staat het daarmee?
Ja.quote:
Ok, leuk leesvoer. Maar wat denk je dat het voor zin heeft als de elite gaat schuilen ondergronds voor een aardbeving van minstens 12 op de schaal van Richter? Als je gelooft dat dat gaat gebeuren kun je nu beter nog maar even gaan genieten van het leven i.p.v. je tijd hier te verdoen.quote:Op zondag 18 september 2011 15:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.earthwatcher.n(...)-oordeel-elenin.html
Deze ook even doorlezen, oordeel zelf maar.
Kritiekloze herhaling van domme ouwe meuk.quote:Op zondag 18 september 2011 15:28 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://www.earthwatcher.n(...)-oordeel-elenin.html
Deze ook even doorlezen, oordeel zelf maar.
Ik heb al gereageerd, in diverse comments. Ik heb geen enkele verdere behoefte om in te gaan op het DIA-verhaal. Ik vind het absurd dat er een link gelegd wordt tussen komeet Elenin en het bezoek van Obama aan Denver. Degene die dat heeft bedacht is naar mijn mening niet goed bij zijn hoofd.quote:Op zondag 18 september 2011 14:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, hoe zit het nou met Denver airport? je zou er toch uitgebreid op reageren?.
Maar ja als je het niet kan debunken lul je er gewoon overheen he
Het ligt niet aan die 4 cm per jaar..Vogeltje is gewoon aan een brilletje toe..quote:Op zondag 18 september 2011 14:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, daarom zie ik hem dus steeds slechter
En optie E ? optie E is: Elenin blijft in de buurt van ons zonnestelsel de komende jaren, en er komen meer van die "kometen" naar ons toe uit de Kuiper Gordel. Kan dat volgens jou ?quote:Op zondag 18 september 2011 11:39 schreef Daniel1976 het volgende:...
en beetje natuurkundige en astronoom had je 50 jaar geleden al kunnen melden dat als het ding uberhaupt bestaat, optie D de enige juiste is.
Tja, wat heeft de wetenschap ons toch veel kennis geleverd, zeg ...quote:Het is zo jammer. Eén van de grootste kenmerken van pseudowetenschap, is het gebrek aan wetenschappelijke kennis.
In welk opzicht bedoel je dit? Zonder wetenschap leefden we nog altijd grotten en droegen we nog berenvellen. De computer waarop jij en ik onze berichtjes tikken en op FOK plaatsen, was er zonder wetenschap niet geweest. Net zo min als de auto/bus/trein waarmee je iedere dag naar je werk/school gaat en weer terug. TV? Radio? Mobiele telefoon? Vergeet het maar.quote:Op zondag 18 september 2011 23:14 schreef Bankfurt het volgende:
Tja, wat heeft de wetenschap ons toch veel kennis geleverd, zeg ...
Dat doet me denken aan al mijn moslim collega's die ook roepen dat je niets hebt aan wetenschap. Terwijl ze ondertussen spelen met hun samsung galaxy.quote:Op maandag 19 september 2011 01:10 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
In welk opzicht bedoel je dit? Zonder wetenschap leefden we nog altijd grotten en droegen we nog berenvellen. De computer waarop jij en ik onze berichtjes tikken en op FOK plaatsen, was er zonder wetenschap niet geweest. Net zo min als de auto/bus/trein waarmee je iedere dag naar je werk/school gaat en weer terug. TV? Radio? Mobiele telefoon? Vergeet het maar.
Kijk naar het niveau waarop "wetenschappers" ons uitleg geven over Elenin: WAARDELOOS.quote:Op maandag 19 september 2011 01:10 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
In welk opzicht bedoel je dit?
De kwaliteit van de hedendaagse computerprodukten en -diensten behoren naar mening nog steeds tot het stenen tijdperk. Kijk wat een troep we steeds krijgen van Microsoft en al die andere koekebakkers.quote:Zonder wetenschap leefden we nog altijd grotten en droegen we nog berenvellen. De computer waarop jij en ik onze berichtjes tikken en op FOK plaatsen, was er zonder wetenschap niet geweest.
19e eeuwse technologie;quote:Net zo min als de auto/bus/trein waarmee je iedere dag naar je werk/school
gebruik ik niet meer.quote:gaat en weer terug. TV? Radio?
Mobiele telefoon is een onding, het is een anti-techniek.quote:Mobiele telefoon? Vergeet het maar.
Dat moet je even uitleggen. Alle beschikbare wetenschappelijke kennis over Elenin is gewoon netjes terug te vinden, veel ervan is in deze topicreeks ook besproken. Het is jammer dat het nogal ondergesneeuwd lijkt te raken door al die schreeuwerige filmpjes en andere flauwekul.quote:Op maandag 19 september 2011 12:16 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kijk naar het niveau waarop "wetenschappers" ons uitleg geven over Elenin: WAARDELOOS.
Maar je maakt er maar wat graag gebruik van om je verhalen de wereld in te spuien.quote:[..]
De kwaliteit van de hedendaagse computerprodukten en -diensten behoren naar mening nog steeds tot het stenen tijdperk. Kijk wat een troep we steeds krijgen van Microsoft en al die andere koekebakkers.
'Vroeger' reden er een paar treinen per dag. En ook toen ging er wel eens wat mis.quote:[..]
19e eeuwse technologie;
files ..![]()
en het openbaar vervoer is om te huilen. Vroeger in een tijd ZONDER computers, reden de treinen op tijd;
Dat jij er nou niet mee overweg kan... Wederom een belediging voor iedereen die zijn geld verdient met deze technologie.quote:[..]
gebruik ik niet meer.
[..]
Mobiele telefoon is een onding, het is een anti-techniek.
In W&T is er een topic met alleen de nuchtere feiten over Elenin die niet worden ondergesneeuwd door schreeuwerige filmpjes en ander flauwekul , voor elk wat wilsquote:Op maandag 19 september 2011 13:04 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat moet je even uitleggen. Alle beschikbare wetenschappelijke kennis over Elenin is gewoon netjes terug te vinden, veel ervan is in deze topicreeks ook besproken. Het is jammer dat het nogal ondergesneeuwd lijkt te raken door al die schreeuwerige filmpjes en andere flauwekul.
[..]
Ga maar terug naar de natuur dan.quote:Op zondag 18 september 2011 23:14 schreef Bankfurt het volgende:
Tja, wat heeft de wetenschap ons toch veel kennis geleverd, zeg ...
Doomscenario's!quote:Wat heeft pseudowetenschap opgeleverd?
Behalve dan stof om uren/dagen/tot in lengte van jaren over te discuseren.
Waar ze nu en dan eens iets bewaarheid word.quote:Op maandag 19 september 2011 15:13 schreef Maurice76 het volgende:
Doomscenario's!Houdt de mensen bezig, he? Niks leukers dan inspelen op de onderbuik gevoelens van de naievelingen.
Ja? Maak me gek, noem eens een voorbeeldquote:Op maandag 19 september 2011 15:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waar ze nu en dan eens iets bewaarheid word.
Nee, natuurlijk zie ik dat niet zo.quote:Op maandag 19 september 2011 20:03 schreef Scrummie het volgende:
@AVerstraten Licht offtopic hoor, maar gewoon een vraag; Zie jij alles op een manier van 'als het niet natuurkundig te verklaren is, is het niet zo'? (...)
Dat durf ik zo niet te zeggen. Wel weet ik dat het bedrijven van wetenschap, maar ook het gewoon zich verdiepen in een bepaald onderwerp, mensen vaak ten diepste kan ontroeren en vervullen met gevoelens van enorm ontzag en bewondering voor alles om ons heen, in de wereld en in het heelal. En die gevoelens ken ik ook.quote:Op maandag 19 september 2011 20:00 schreef Loppe het volgende:
Keshe zal naar eigen zeggen op 26/11 een voordracht geven in Eindhoven waar hij voor het eerst zijn vindingen publiekelijk zal tonen.
En daarbij brengt elke grote technologische uitvinding geen spirituele groei met zich mee?
Ik begrijp het, het blijft tweeledig. Wetenschappers kunnen imo zeer spirituele mensen zijn, mss zonder dat ze het beseffen.quote:Op maandag 19 september 2011 20:22 schreef AVerstraten het volgende:
Dat durf ik zo niet te zeggen. Wel weet ik dat het bedrijven van wetenschap, maar ook het gewoon zich verdiepen in een bepaald onderwerp, mensen vaak ten diepste kan ontroeren en vervullen met gevoelens van enorm ontzag en bewondering voor alles om ons heen, in de wereld en in het heelal. En die gevoelens ken ik ook.
Maurice heeft gelijk, daarvoor is de aantrekkingskracht (zwaartekracht) van een komeet te klein. Het zou overigens in het geval van Elenin wel handig zijn, hij passeert de aarde op een afstand van 35 miljoen kilometer en verdwijnt daarna de ruimte in om pas over zo'n 11.000 jaar terug te keren - als hij al terugkeert. Zouden we meteen van die rotzooi af zijn. Maar helaas, we zullen zelf een andere oplossing moeten vinden voor het ruimteafval.quote:Op maandag 19 september 2011 23:36 schreef Flores het volgende:
Gewoon een vraag aan de experts.
Is het mogelijk dat een komeet, kometen in hun baan andere "kometen", ruimteafval meenemen door een bepaalde aantrekkingskracht?
Ja, ik zou dit zelf op kunnen zoeken. Dat ga ik ook wel doen. Maar ben benieuwd naar een antwoord in Jip en Janneke taal.
Zwaartekracht - want dat is waar het hier om gaat - is een functie van massa en afstand. Hoe meer massa een voorwerp heeft, hoe meer zwaartekracht (aantrekkingskracht) het uitoefent op een ander voorwerp. Hoe minder massa, hoe minder zwaartekracht.quote:Op maandag 19 september 2011 23:36 schreef Flores het volgende:
Gewoon een vraag aan de experts.
Is het mogelijk dat een komeet, kometen in hun baan andere "kometen", ruimteafval meenemen door een bepaalde aantrekkingskracht?
Ja, ik zou dit zelf op kunnen zoeken. Dat ga ik ook wel doen. Maar ben benieuwd naar een antwoord in Jip en Janneke taal.
Heb es gehoord dat Elenin een hyperbolische baan zou beschrijven en dus niet zou terugkeren ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 06:43 schreef AVerstraten het volgende:
Het zou overigens in het geval van Elenin wel handig zijn, hij passeert de aarde op een afstand van 35 miljoen kilometer en verdwijnt daarna de ruimte in om pas over zo'n 11.000 jaar terug te keren - als hij al terugkeert.
quote:De aantrekingskracht van de zon veroorzaakt dat, eigenlijk komt hij recht op ons zonnestelsel
af maar door het magnetische veld van de zon word hij in een kromming getrokken (hyperbolische baan) ...
... Bijna juist, maar het is de zwaartekracht van de zon, niet het magnetisch veld. Hij zou eigenlijk zowat langs ons zonnestelsel scheren, maar de zon trekt er zo hard aan dat hij afwijkt, en uiteindelijk bijna teruggekaatst wordt. Het knikkerputje, zoals iemand al heeft gezegd.
Je hebt zelf het antwoord al gegeven in het tweede deel van je reactie.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Heb es gehoord dat Elenin een hyperbolische baan zou beschrijven en dus niet zou terugkeren ?
[..]
De komeet is op een gegeven moment in ons zonnestelsel terechtgekomen. Op grond van de toenmalige baangegevens werd berekend dat het om een niet-periodieke komeet ging - dat wil zeggen dat hij niet terug zou keren. Leonid Elenin berekende dat de aantrekkingskracht van de grote gasreuzen en de zon de baan van de planeet komeet dusdanig zou afbuigen dat hij een omlooptijd zou krijgen van ongeveer 11.000 jaar. Dat is een extreem langgerekte elliptische baan en daarmee niet heel stabiel, hetgeen betekent dat niet kan worden uitgesloten dat hij, als hij na zijn passage langs de zon nog een keer (of meerdere keren) een baanafwijking zou ondervinden, niet terugkeert.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:28 schreef UncleScorp het volgende:
Dus keert hij normaal gezien niet terug en klopt de uitleg van een baan van 11.000 jaar niet echt ?
Planeet ? Ik dacht dat het een komeet was ?quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:39 schreef AVerstraten het volgende:
De komeet is op een gegeven moment in ons zonnestelsel terechtgekomen. Op grond van de toenmalige baangegevens werd berekend dat het om een niet-periodieke komeet ging - dat wil zeggen dat hij niet terug zou keren. Leonid Elenin berekende dat de aantrekkingskracht van de grote gasreuzen en de zon de baan van de planeet dusdanig zou afbuigen dat hij een omlooptijd zou krijgen van ongeveer 11.000 jaar. Dat is een extreem langgerekte elliptische baan en daarmee niet heel stabiel, hetgeen betekent dat niet kan worden uitgesloten dat hij, als hij na zijn passage langs de zon nog een keer (of meerdere keren) een baanafwijking zou ondervinden, niet terugkeert.
Ja het is ook een komeet, verschrijving van mij.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Planeet ? Ik dacht dat het een komeet was ?
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 14:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ga maar terug naar de natuur dan.
Vuur, kleren, schoenen, het wiel of een handbijl kun je al niet meer gebruiken.
Ik denk dat je het nog geen dag volhoud.
Wat heeft pseudowetenschap opgeleverd?
Behalve dan stof om uren/dagen/tot in lengte van jaren over te discuseren.
Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief isquote:
Ja, wel meerdere.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief is
Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
Heb je ook nog een opmerking over punt 1 en 3, want dat zijn eigenlijk de echte punten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.
Dit soort teksten, doodsverwensingen zoals je ze noemt, hebben de maya's ook. Er zal altijd tegenwerking bestaan onder een deel van de mensen dat niks wil veranderen en bij het oude wil blijven, de hang naar materie en macht uitoefenen op andere mensen zal hun ondergang gaan worden. Dus de Hopi hebben er simpel gezegd naar mijn idee hun eigen boodschap over.
Of het nu staat op youtube of niet, het zijn wel hun profetieen uitgebracht door iemand zodat een groter publiek ze kan lezen.
Je mag er mee doen wat je wilt, je hoeft helemaal niks te doen, je hebt jouw keuze altijd zelf in de hand geen verplichtingen.
Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef Bastard het volgende:
Niet dat ik het de laatste tijd op de voet gevolgd heb, maar is er al meer bekend over die bruine ster eventueel in ons zonnestelsel? s
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |