Uiteraard.quote:Op zaterdag 17 september 2011 21:07 schreef semexo het volgende:
Ik heb je berichten gelezen, maar ben je bereid van je overtuiging af te wijken als er tussen 28 september en 1 oktober toch het zonlicht geblokkeerd wordt of Elenin zichtbaar is tussen de zon en de aarde (wat niet zou moeten kunnen)?
Nou dat ben ik niet hoor.quote:Met 'mol' bedoel ik geheim agent
Nadruk is van mij. Elenin weegt vrijwel niks, in verhouding tot de zon of de aarde en kan dit effect dus ook niet veroorzaken.quote:Gravitational microlensing is an astronomical phenomenon due to the gravitational lens effect. It can be used to detect objects ranging from the mass of a planet to the mass of a star, regardless of the light they emit. Typically, astronomers can only detect bright objects that emit lots of light (stars) or large objects that block background light (clouds of gas and dust). These objects make up only a tiny fraction of the mass of a galaxy. Microlensing allows the study of objects that emit little or no light.
Edit : niet nodigquote:Op zondag 18 september 2011 00:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://rajaten.wordpress.(...)nver-late-september/
Hier hoef ik denk ik niets aan toe te voegen
Er valt ook niks aan toe te voegen want het slaat nergens op.quote:Op zondag 18 september 2011 00:25 schreef Truthfinder7 het volgende:
http://rajaten.wordpress.(...)nver-late-september/
Hier hoef ik denk ik niets aan toe te voegen
Iedereen steekt er tijd in op zijn of haar eigen manier en is geduldigquote:Op zondag 18 september 2011 04:12 schreef Balisto het volgende:
Natuurlijk. Iemand een spiegel voorhouden en proberen te laten inzien dat hij het vooral zichzelf moeilijk maakt is "niet nodig".
Maar iemand die er veel tijd in steekt om geduldig alle zaken op een wetenschappelijke manier te benaderen een "mol"/"geheim agent" noemen is natuurlijk prima.
Absurde pseudo science. Ik zie niet in waarom er een zeer heldere vlek op zon te zien zal zijn.quote:Op zaterdag 17 september 2011 19:09 schreef semexo het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf 28 september t/m 1 oktober trekt Elenin vanaf de aarde gezien voor de zon langs.
Er kunnen dan een aantal dingen gebeuren:
A) Door gravitational lensing zal er drie dagen een vreemde zeer heldere vlek op de zon te zien zijn op de plek waar Elenin is.
Natuurkundige onmogelijkheid.quote:B) Het zonlicht wordt juist, ondanks dat Elenin veel kleiner is dan de zon, door een onbekende reden door het hemellichaam geblokkeerd: Gevolg 3 dagen duisternis
De gravitatie effect van een gemiddelde planeet is ongeveer 1% van dat wat de maan op ons heeft. Waarom zou een kleine planeet dan zoveel zwaartekracht op de zon uitoefenen dat er een zonne uitbarsting zou ontstaan? Ook C is een natuurkundige onmogelijkheid.quote:C) Door gravitatie-effecten zal er een CME zal ontstaan richting aarde, en er aardbevingen op aarde komen
Een beetje natuurkundige en astronoom had je 50 jaar geleden al kunnen melden dat als het ding uberhaupt bestaat, optie D de enige juiste is.quote:D) Er gebeurt helemaal niets, want Elenin is toch een zeer kleine komeet die al grotendeels verdampt is.
Wie is die wackadoodle ook al weer die beweerde dat venus uit jupiter was ontstaan als commeet. Waarna venus de aarde een paar keer op 600 km na heeft genaderd om zo de aarde stil te laten staan zoals verteld is in het bijbelse jozua?quote:Op zondag 18 september 2011 12:03 schreef AVerstraten het volgende:
Jeffrey Rabin heeft uiteindelijk, na briljant voorwerk van een aantal anderen, een belangrijk probleem met betrekking tot zwaartekrachtlenzen opgelost: http://www.ams.org/news?news_id=442
Het is jammer dat je me niet kunt horen lachen! Hier hebben we deze grote sprookjesverteller: http://en.wikipedia.org/wiki/Worlds_in_Collisionquote:Op zondag 18 september 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wie is die wackadoodle ook al weer die beweerde dat venus uit jupiter was ontstaan als commeet. Waarna venus de aarde een paar keer op 600 km na heeft genaderd om zo de aarde stil te laten staan zoals verteld is in het bijbelse jozua?
Het klinkt als delakowski. Maar ik kan het zo nergens vinden op het net.
Velikovsky thanx, dat was het.quote:Op zondag 18 september 2011 13:05 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Het is jammer dat je me niet kunt horen lachen! Hier hebben we deze grote sprookjesverteller: http://en.wikipedia.org/wiki/Worlds_in_Collision
De aarde en de maan schijnen toch te zijn ontstaan uit een grote boem met een andere planeet?quote:Op zondag 18 september 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wie is die wackadoodle ook al weer die beweerde dat venus uit jupiter was ontstaan als commeet. Waarna venus de aarde een paar keer op 600 km na heeft genaderd om zo de aarde stil te laten staan zoals verteld is in het bijbelse jozua?
Het klinkt als delakowski. Maar ik kan het zo nergens vinden op het net.
Ja maar dan hebben we het over miljarden jaren geleden en niet over 1500 BCE. (althans het is een theorie). Feit is dat de alle planeten en manen zijn ontstaan uit "stof" van het onstaan van de zon. Door een oorzaak die we niet weten, misschien het botsen met een andere stofwolk, is dat stof samengeklonterd tot wat we nu kennen als platen en manen.quote:Op zondag 18 september 2011 14:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
De aarde en de maan schijnen toch te zijn ontstaan uit een grote boem met een andere planeet?
Ah, daarom zie ik hem dus steeds slechterquote:Op zondag 18 september 2011 14:40 schreef Daniel1976 het volgende:
De baan van de aarde en van de maan zijn gestabiliseerd in miljarden jaren.Voor zover je van stabilisatie kan spreken want de maan beweegt met een snelheid van 4 cm per jaar van de aarde af.
Om 'jouw' theorie nog te voeden! Ik vind het nogal vergezocht, kan er dan ook niets mee.quote:Op zondag 18 september 2011 14:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, hoe zit het nou met Denver airport? je zou er toch uitgebreid op reageren?.
Maar ja als je het niet kan debunken lul je er gewoon overheen he
Nee dat heeft met de slechte zomer te maken.quote:Op zondag 18 september 2011 14:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, daarom zie ik hem dus steeds slechter
sarcasme niet snappenquote:Op zondag 18 september 2011 14:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee dat heeft met de slechte zomer te maken.
Op ongeveer 440.000 km is die 4 cm ook weer niet zo schrikbarend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |