abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102049667
Ja ik weet dat het om deze asteroïde gaat: http://hea-www.harvard.ed(...)en=2011-10-17%26nbsp;07:11:00 Banen van asteroïden worden voortdurend gecontroleerd en correcties komen veel voor, zeker als ze heel klein zijn zoals deze. (Overigens, op 17 september, vandaag dus, scheert 2009TM8 langs de aarde op een afstand van minder dan een half miljoen kilometer.)

Maar wat is zijn punt? Wat heeft dat met Elenin te maken, of met de rest van zijn verhaal?

[ Bericht 8% gewijzigd door AVerstraten op 17-09-2011 12:14:38 ]
  zaterdag 17 september 2011 @ 14:23:44 #27
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102054447
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102054948
Nou da's dan jammer, een total loss kan de beste overkomen. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door AVerstraten op 17-09-2011 15:18:07 ]
pi_102063584

Vanaf 28 september t/m 1 oktober trekt Elenin vanaf de aarde gezien voor de zon langs.
Er kunnen dan een aantal dingen gebeuren:
A) Door gravitational lensing zal er drie dagen een vreemde zeer heldere vlek op de zon te zien zijn op de plek waar Elenin is.
B) Het zonlicht wordt juist, ondanks dat Elenin veel kleiner is dan de zon, door een onbekende reden door het hemellichaam geblokkeerd: Gevolg 3 dagen duisternis
C) Door gravitatie-effecten zal er een CME zal ontstaan richting aarde, en er aardbevingen op aarde komen
D) Er gebeurt helemaal niets, want Elenin is toch een zeer kleine komeet die al grotendeels verdampt is.

Als D) het goede antwoord blijkt te zijn, dan is het voor mij einde discussie: AVerstraten heeft gelijk. Gebeurt A) of B) dan mag de mol AVerstraten een verklaring geven op de wijze zoals hij dat dient te doen.
Gebeurt C) tja dan kan dan weer toeval zijn maar voor mij is het dan nog niet end of story.
Veni vidi foetsie
pi_102064886
@Semexo

De dichtste nadering van komeet Elenin tot de aarde is op 16 oktober 2011.

Elenin heeft veel te weinig massa dus zwaartekracht om gravitationele lensing te kunnen veroorzaken. Ook zal het zonlicht niet geblokkeerd worden, er is eenvoudigweg niets dat dat teweeg kan brengen. C is ook oliekoek, gravitatie-effecten veroorzaken geen cme's en cme's veroorzaken geen aardbevingen. Er zullen overigens dan ongetwijfeld aardbevingen zijn, want die zijn er vrijwel dagelijks. Maar met Elenin heeft dat niets te maken.

Waarom noem je mij een mol?

[ Bericht 1% gewijzigd door AVerstraten op 18-09-2011 09:43:56 ]
pi_102068212
Ik heb je berichten gelezen, maar ben je bereid van je overtuiging af te wijken als er tussen 28 september en 1 oktober toch het zonlicht geblokkeerd wordt of Elenin zichtbaar is tussen de zon en de aarde (wat niet zou moeten kunnen)?

Met 'mol' bedoel ik geheim agent :P
Veni vidi foetsie
pi_102068954
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 21:07 schreef semexo het volgende:
Ik heb je berichten gelezen, maar ben je bereid van je overtuiging af te wijken als er tussen 28 september en 1 oktober toch het zonlicht geblokkeerd wordt of Elenin zichtbaar is tussen de zon en de aarde (wat niet zou moeten kunnen)?
Uiteraard.
quote:
Met 'mol' bedoel ik geheim agent :P
Nou dat ben ik niet hoor.
pi_102078685
http://rajaten.wordpress.(...)nver-late-september/

Hier hoef ik denk ik niets aan toe te voegen :N
pi_102079360
Mogelijkheid A) is onzin. Zie onder andere ook http://en.wikipedia.org/wiki/Microlensing, met name de eerste alinea op die pagina:

quote:
Gravitational microlensing is an astronomical phenomenon due to the gravitational lens effect. It can be used to detect objects ranging from the mass of a planet to the mass of a star, regardless of the light they emit. Typically, astronomers can only detect bright objects that emit lots of light (stars) or large objects that block background light (clouds of gas and dust). These objects make up only a tiny fraction of the mass of a galaxy. Microlensing allows the study of objects that emit little or no light.
Nadruk is van mij. Elenin weegt vrijwel niks, in verhouding tot de zon of de aarde en kan dit effect dus ook niet veroorzaken.

Voor B) zou ik zeer graag een onderbouwde verklaring willen zien, hoe dit tot stand zou moeten komen. Valt voor mij vooralsnog onder de header "onzin", omdat een dergelijk fenomeen de algemeen geldende natuurwetten zou tarten. Met betrekking tot antwoord C) geldt hetzelfde als antwoord A): Elenin heeft nauwelijks massa en is daarmee ook niet in staat om getijde krachten op aarde uit te oefenen die ook maar enige vorm van betekenis hebben. Ook richting de zon geldt dit.

Als enige antwoord is D) plausibel, op basis van alle informatie en kennis die we hebben van Elenin.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_102083909
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 00:25 schreef Truthfinder7 het volgende:

Edit : niet nodig

Maar blijf vooral zo doorgaan met het posten van die linkjes. Ik ben namelijk ontzettend benieuwd wat ze op al die sites gaan zeggen wanneer er - zoals gewoonlijk - niks gebeurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Summers op 18-09-2011 03:37:08 ]
pi_102084964
Natuurlijk. Iemand een spiegel voorhouden en proberen te laten inzien dat hij het vooral zichzelf moeilijk maakt is "niet nodig".

Maar iemand die er veel tijd in steekt om geduldig alle zaken op een wetenschappelijke manier te benaderen een "mol"/"geheim agent" noemen is natuurlijk prima.
pi_102086584
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 00:25 schreef Truthfinder7 het volgende:

Er valt ook niks aan toe te voegen want het slaat nergens op.
  zondag 18 september 2011 @ 11:24:57 #38
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102088779
quote:
13s.gif Op zondag 18 september 2011 04:12 schreef Balisto het volgende:
Natuurlijk. Iemand een spiegel voorhouden en proberen te laten inzien dat hij het vooral zichzelf moeilijk maakt is "niet nodig".

Maar iemand die er veel tijd in steekt om geduldig alle zaken op een wetenschappelijke manier te benaderen een "mol"/"geheim agent" noemen is natuurlijk prima.
Iedereen steekt er tijd in op zijn of haar eigen manier en is geduldig
en je komt uit het niets persoonlijk worden , het topic gaat over Elenin .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zondag 18 september 2011 @ 11:39:38 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102089145
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 19:09 schreef semexo het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf 28 september t/m 1 oktober trekt Elenin vanaf de aarde gezien voor de zon langs.
Er kunnen dan een aantal dingen gebeuren:
A) Door gravitational lensing zal er drie dagen een vreemde zeer heldere vlek op de zon te zien zijn op de plek waar Elenin is.
Absurde pseudo science. Ik zie niet in waarom er een zeer heldere vlek op zon te zien zal zijn.
Zonlicht is ook niet geel zoals de meeste mensen denken.
En zonlicht is zo fel dat andere lichtbronnen daarbij in het niet vallen.
Denk bijvoorbeeld maar aan de op de maan gemaakte foto's waarbij door het zonlicht niet één ster te zien is.

quote:
B) Het zonlicht wordt juist, ondanks dat Elenin veel kleiner is dan de zon, door een onbekende reden door het hemellichaam geblokkeerd: Gevolg 3 dagen duisternis
Natuurkundige onmogelijkheid.
quote:
C) Door gravitatie-effecten zal er een CME zal ontstaan richting aarde, en er aardbevingen op aarde komen
De gravitatie effect van een gemiddelde planeet is ongeveer 1% van dat wat de maan op ons heeft. Waarom zou een kleine planeet dan zoveel zwaartekracht op de zon uitoefenen dat er een zonne uitbarsting zou ontstaan? Ook C is een natuurkundige onmogelijkheid.
quote:
D) Er gebeurt helemaal niets, want Elenin is toch een zeer kleine komeet die al grotendeels verdampt is.
Een beetje natuurkundige en astronoom had je 50 jaar geleden al kunnen melden dat als het ding uberhaupt bestaat, optie D de enige juiste is.

Het is zo jammer. Eén van de grootste kenmerken van pseudowetenschap, is het gebrek aan wetenschappelijke kennis.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daniel1976 op 18-09-2011 12:00:16 ]
pi_102089900
Jeffrey Rabin heeft uiteindelijk, na briljant voorwerk van een aantal anderen, een belangrijk probleem met betrekking tot zwaartekrachtlenzen opgelost: http://www.ams.org/news?news_id=442
  zondag 18 september 2011 @ 12:51:06 #41
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102091498
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:03 schreef AVerstraten het volgende:
Jeffrey Rabin heeft uiteindelijk, na briljant voorwerk van een aantal anderen, een belangrijk probleem met betrekking tot zwaartekrachtlenzen opgelost: http://www.ams.org/news?news_id=442

Wie is die wackadoodle ook al weer die beweerde dat venus uit jupiter was ontstaan als commeet. Waarna venus de aarde een paar keer op 600 km na heeft genaderd om zo de aarde stil te laten staan zoals verteld is in het bijbelse jozua?

Het klinkt als delakowski. Maar ik kan het zo nergens vinden op het net.
pi_102092073
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wie is die wackadoodle ook al weer die beweerde dat venus uit jupiter was ontstaan als commeet. Waarna venus de aarde een paar keer op 600 km na heeft genaderd om zo de aarde stil te laten staan zoals verteld is in het bijbelse jozua?

Het is jammer dat je me niet kunt horen lachen! Hier hebben we deze grote sprookjesverteller: http://en.wikipedia.org/wiki/Worlds_in_Collision
pi_102096336
@AVerstraten, hoe zit het nou met Denver airport? je zou er toch uitgebreid op reageren?.
Maar ja als je het niet kan debunken lul je er gewoon overheen he :{

[ Bericht 45% gewijzigd door Truthfinder7 op 18-09-2011 14:40:41 ]
  zondag 18 september 2011 @ 14:34:28 #44
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102096429
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 13:05 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Het is jammer dat je me niet kunt horen lachen! Hier hebben we deze grote sprookjesverteller: http://en.wikipedia.org/wiki/Worlds_in_Collision
Velikovsky thanx, dat was het.
pi_102096485
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 12:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

De aarde en de maan schijnen toch te zijn ontstaan uit een grote boem met een andere planeet?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 14:40:46 #46
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102096735
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:35 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De aarde en de maan schijnen toch te zijn ontstaan uit een grote boem met een andere planeet?
Ja maar dan hebben we het over miljarden jaren geleden en niet over 1500 BCE. (althans het is een theorie). Feit is dat de alle planeten en manen zijn ontstaan uit "stof" van het onstaan van de zon. Door een oorzaak die we niet weten, misschien het botsen met een andere stofwolk, is dat stof samengeklonterd tot wat we nu kennen als platen en manen.
Niet overal in die wolk stof was de samenstelling hetzelfde. Dichter bij de zon was er minder ijs bijvoorbeeld dan verder van de zon. Dit verklaart o.a. de verschillende samenstelling van de planeten. Maar het verklaart ook goed waarom de maan dezelfde samenstelling als de aarde heeft.
Een big-boem wordt vaak aangehaald om te verklaren waarom de maan dezelfde samenstelling heeft als de aarde. Maar een big boem is hiervoor dus niet noodzakelijk.

Zijn idee was ook dat insectenplagen uit de bijbel kwam doordat de atmosfeer van de aarde en die van venus elkaar raakte. Ik weet niet precies welke insecten er leven bij ongeveer 400 graden celcius. Maar het zijn er niet zo veel.

De baan van de aarde en van de maan zijn gestabiliseerd in miljarden jaren.Voor zover je van stabilisatie kan spreken want de maan beweegt met een snelheid van 4 cm per jaar van de aarde af.

[ Bericht 13% gewijzigd door Daniel1976 op 18-09-2011 14:48:04 ]
pi_102096863
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:40 schreef Daniel1976 het volgende:

De baan van de aarde en van de maan zijn gestabiliseerd in miljarden jaren.Voor zover je van stabilisatie kan spreken want de maan beweegt met een snelheid van 4 cm per jaar van de aarde af.
Ah, daarom zie ik hem dus steeds slechter :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 18 september 2011 @ 14:45:08 #48
157186 SoddimoKolehmainen
veni, vidi, vaginalis
pi_102096964
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:32 schreef Truthfinder7 het volgende:
@AVerstraten, hoe zit het nou met Denver airport? je zou er toch uitgebreid op reageren?.
Maar ja als je het niet kan debunken lul je er gewoon overheen he :{

Om 'jouw' theorie nog te voeden! Ik vind het nogal vergezocht, kan er dan ook niets mee.

http://www.nowtheendbegin(...)derground-bunker.htm

Btw, waarom is er bij de afgelopen alignement niets wezenlijks gebeurd op Aarde. En iets met aardbevingen om de 188 a 189 dagen theorie? Hoe staat het daarmee?
Tell me, what was the indisputable evidence, you were going to use on me, right before I walked up to you and put my hands in the air!
  zondag 18 september 2011 @ 14:50:22 #49
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_102097210
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:43 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ah, daarom zie ik hem dus steeds slechter :')
Nee dat heeft met de slechte zomer te maken.
Op ongeveer 440.000 km is die 4 cm ook weer niet zo schrikbarend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daniel1976 op 18-09-2011 14:57:31 ]
pi_102097569
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 14:50 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nee dat heeft met de slechte zomer te maken.
Op ongeveer 440.000 km is die 4 cm ook weer niet zo schrikbarend.
sarcasme niet snappen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')