abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102171290
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 09:44 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Planeet ? Ik dacht dat het een komeet was ?
:P
Ja het is ook een komeet, verschrijving van mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 20-09-2011 12:04:52 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:24:23 #92
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102181305
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:51:08 #93
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_102187226
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 14:57 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ga maar terug naar de natuur dan.
Vuur, kleren, schoenen, het wiel of een handbijl kun je al niet meer gebruiken.

Ik denk dat je het nog geen dag volhoud.

Wat heeft pseudowetenschap opgeleverd?
Behalve dan stof om uren/dagen/tot in lengte van jaren over te discuseren.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:48:42 #94
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102189473
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:51 schreef Knarf het volgende:

[..]

[..]

Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief is :?
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:57:46 #95
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_102189828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief is :?
Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
pi_102190450
Je haalt me de woorden uit de mond Knarf. Ik wilde in eerste instantie zeggen: het is altijd hetzelfde liedje met die zuiveringen: de meeste mensen worden afgeslacht want die zijn niet goed genoeg en een klein groepje uitverkorenen mag blijven leven - als ze tenminste precies doen wat de Grote Zuiveraar wil.

Er is nog iets anders m.b.t. deze profetieën dat mij dwarszit. Ik weet niet zo heel veel van de Hopi, maar dit weet ik wel:
- de Hopi hebben een intense afkeer van geweld, het zijn pacifisten door-en-door, in ieder opzicht;
- de Hopi bespreken hun religie nooit met buitenstaanders.
Op grond daarvan zou het mij niet verbazen als die zogenaamde Hopi-profetieën nep zijn en bedacht door dezelfde mensen die de youtubefilmpjes over Elenin/Nibiru en dergelijke produceren.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:22:16 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102190872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, wel meerdere.
2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.
Dit soort teksten, doodsverwensingen zoals je ze noemt, hebben de maya's ook. Er zal altijd tegenwerking bestaan onder een deel van de mensen dat niks wil veranderen en bij het oude wil blijven, de hang naar materie en macht uitoefenen op andere mensen zal hun ondergang gaan worden. Dus de Hopi hebben er simpel gezegd naar mijn idee hun eigen boodschap over.
Of het nu staat op youtube of niet, het zijn wel hun profetieen uitgebracht door iemand zodat een groter publiek ze kan lezen.
Je mag er mee doen wat je wilt, je hoeft helemaal niks te doen, je hebt jouw keuze altijd zelf in de hand geen verplichtingen.
The truth was in here.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:30:57 #98
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102191233
Niet dat ik het de laatste tijd op de voet gevolgd heb, maar is er al meer bekend over die bruine ster eventueel in ons zonnestelsel? s
The truth was in here.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:32:09 #99
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_102191285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.
Dit soort teksten, doodsverwensingen zoals je ze noemt, hebben de maya's ook. Er zal altijd tegenwerking bestaan onder een deel van de mensen dat niks wil veranderen en bij het oude wil blijven, de hang naar materie en macht uitoefenen op andere mensen zal hun ondergang gaan worden. Dus de Hopi hebben er simpel gezegd naar mijn idee hun eigen boodschap over.
Of het nu staat op youtube of niet, het zijn wel hun profetieen uitgebracht door iemand zodat een groter publiek ze kan lezen.
Je mag er mee doen wat je wilt, je hoeft helemaal niks te doen, je hebt jouw keuze altijd zelf in de hand geen verplichtingen.
Heb je ook nog een opmerking over punt 1 en 3, want dat zijn eigenlijk de echte punten.

We hebben geen keus. De mensheid kan niet leven zoals daar beschreven wordt. Het is mumbo jumbo, wat leuk klinkt, maar als je er langer dan 1 seconden echt overna gaat denken, compleet onuitvoerbaar is.
Het betekend namelijk niet dat we even 'iets' anders gaan leven. Wat terug gaan naar de natuur echt betekend is, dat we gaan leven als aap.
pi_102191398
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef Bastard het volgende:
Niet dat ik het de laatste tijd op de voet gevolgd heb, maar is er al meer bekend over die bruine ster eventueel in ons zonnestelsel? s
Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.

De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
pi_102191587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:32 schreef Knarf het volgende:

[..]Wat terug gaan naar de natuur echt betekend is, dat we gaan leven als aap.
En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:41:54 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102191745
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.

De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu :)
The truth was in here.
pi_102191804
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu :)
Nee hoor, van bruine dwergen niets te vrezen!
  dinsdag 20 september 2011 @ 19:43:05 #104
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_102191811
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
Kill, or be killed
pi_102191872
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:43 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kill, or be killed
Dat zit er dik in.
pi_102192727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:

De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?

I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_102195282
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?

Ik had moeten zeggen: de tot nu toe bekende dichtstbijzijnde bruine dwerg enz.

De title van dat filmpje is trouwens wel raar, want NASA heeft helemaal niet "toegegeven" dat er bij de zon een bruine dwerg staat die Nibiru is.

Nu moet je wel het volgende bedenken. In de doemscenario's wordt beweerd dat een bruine dwergster - en dat zou dan Nibiru zijn - ons zonnestelsel is binnengekomen van ver weg en nu op ramkoers met de aarde ligt, waar hij in december 2012 zal arriveren. Als dat waar zou zijn, zou deze bruine dwerg op iets meer dan een lichtjaar afstand moeten zijn van de aarde, hetgeen betekent dat we hem allang hadden moeten kunnen waarnemen en hem nu zelfs overdag moeten kunnen zien. Ook zou zo'n groot hemellichaam (met tenminste 4 keer de massa van Jupiter) de banen van de andere planeten overhoop hebben moeten gooien. Dat is echter allemaal niet het geval. Ergo: er is geen bruine dwerg in ons zonnestelsel verschenen.

Ik sluit niet uit dat er zich een of meer bruine dwergen in ons zonnestelsel bevinden. Maar die zijn er dan al heel lang, maken dus deel uit van de status quo van ons zonnestelsel en veroorzaken derhalve geen plotselinge rampen.
pi_102199235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef AVerstraten het volgende:
Er is nog iets anders m.b.t. deze profetieën dat mij dwarszit. Ik weet niet zo heel veel van de Hopi, maar dit weet ik wel:
- de Hopi hebben een intense afkeer van geweld, het zijn pacifisten door-en-door, in ieder opzicht;
- de Hopi bespreken hun religie nooit met buitenstaanders.
Op grond daarvan zou het mij niet verbazen als die zogenaamde Hopi-profetieën nep zijn en bedacht door dezelfde mensen die de youtubefilmpjes over Elenin/Nibiru en dergelijke produceren.
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.

M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:

"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".

Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.

Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant! :)
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 21 september 2011 @ 01:52:12 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102206964
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ja, wel meerdere.
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .
quote:
Dingen als " the end of life as we know it " " a fire will burn inside us " neem ik niet al te letterlijk
en zou ook een positieve spirituele betekenis kunnen hebben net zoals terug naar de natuur niet
per definitie betekend dat ik dan als een aap leef en met mijn middelvinger vanaf mijn zijkant mijn oksel moet gaan krabben maar misschien meer naar je gevoel leeft .
En in elk toekomstscenario gaan er mensen dood en de reden kunnen we alleen maar raden ,
bij extreme weersvoorspellingen gaan er ook mensen dood en is het ook geen doodsverwensing maar een geschetst toekomstscenario waarin er logischerwijze doden zullen vallen .

Wat wel interessant is aan de voorspellingen zijn de dingen die naar ik begrijp , voor iedereen waarneembaar zullen zijn aan de hemel .
quote:
Nu klink je als de Grote zuiveraar , er staat niet beschreven hoe ik moet leven en wat ik moet geloven laat staan dat ik eraan doodga als ik jouw mening niet deel .

Wil ik kunnen zeggen er zit waarheid in deze voorspelling zullen er echt dingen waarneembaar
moeten zijn voor iedereen
maar tot die tijd sluit ik het niet uit en zijn er wat mij betreft genoeg overeenkomsten in verschillende eindtijd voorspellingen om niet te kijken .
pi_102207037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 01:52 schreef Summers het volgende:

[..]

Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .

onmogelijk lijkt me.

quote:
Een karakteristieke blauwe reus heeft een massa van meer dan 10 maal de zonnemassa en produceert duizenden malen meer energie dan onze zon. Door deze hoge snelheid van de kernfusie in het binnenste van de ster raakt de waterstof relatief snel op, zodat de ster reeds na enkele tientallen miljoenen jaren de hoofdreeks verlaat en op weg gaat om een supernova van het type II te worden. Ter vergelijking: een ster als onze zon heeft een levensduur van vele miljarden jaren.

De blauwe kleur wijst op een hoge oppervlaktetemperatuur van 20.000 tot 30.000 K. Een groot deel van de energie wordt niet uitgezonden in het zichtbare deel van het spectrum, maar in het ultraviolet.

Blauwe reuzen zijn veel zeldzamer dan sterren zoals onze zon of de nog kleinere rode dwergen, maar door hun grote lichtkracht kunnen ze nog op afstanden van duizenden lichtjaren met het blote oog worden waargenomen. Onder de zichtbare sterren zijn er daarom niet weinig sterren van dit type.
bron
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
  woensdag 21 september 2011 @ 02:22:35 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102207182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:

[..]

onmogelijk lijkt me.

[..]

We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
niemand had voorzien of durven dromen of ooit voor mogelijk had gehouden .
pi_102207204
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:

[..]

We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
tja, ik begrijp het punt wat je wilt maken maar in de context van dit topic zijn sommige dingen gewoon echt echt echt niet mogelijk. bijvoorbeeld de bruine dwerg-theorie, of dus de blauwe reus-theorie, met alle bijbehorende alternatieve benamingen (niburu oid).
pi_102207467
quote:

[..]

:X

Is dan toch mooi meegenomen als je een beetje voorbereid bent..(ondanks de geruststellende berichten van onze wetenschappelijke "vrinden ")
Een beetje drinkwater en houdbaar voedsel in voorraad kan nooit kwaad..
En verder ...
Houd je haaks @Summers..laat je niet Elenineren..
pi_102208281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:

[..]

onmogelijk lijkt me.

[..]

ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
pi_102208297
quote:

[..]

Dat snap ik niet: "wat mij betreft". Volgens de uitleggers van de profetieën brengt Elenin in zijn kielzog rampspoed en ellende voor de hele wereld. Hoe kun je zoiets willen?
pi_102208411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.

M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:

"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".

Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.

Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant! :)
Er is nooit een bevestiging geweest van de Hopi dat hetgeen Frank Waters heeft opgeschreven, juist is. Ik neem de beweringen over de provenantie van die profetieën daarom met een paar kilo's zout.

Wat de inhoud betreft bekijk ik ze net zo als ik de profetieën in de bijbel bekijk: interessante stukken tekst voor wie in esoterie en mystiek geïnteresseerd is. Dergelijke teksten zijn altijd zo mysterieus (vandaar het woord mystiek) en multi-interpretabel dat iedereen er wel uit kan halen wat hem schikt. Dat is helemaal niet erg, zolang men het maar houdt bij het spirituele. Enige kennis van de cultuur en de tijdsomstandigheden waarin de opsteller(s) van dergelijke profetieën leefden, kan overigens helpen om onjuiste of veel te vergaande interpretaties te voorkomen.

Problematisch wordt het naar mijn mening wanneer men religieuze profetieën gaat behandelen als wetenschappelijke teksten en op basis daarvan de fundamentele natuurkrachten ongeldig gaat verklaren - om de profetie maar sluitend te krijgen - waarna men elkaar gaat bestoken met allerhande verhalen over rampspoed, ellende en de ondergang van de wereld waar geen enkele aanleiding voor is en die bovendien niet eens mogelijk zijn, maar die "bewezen" zouden zijn in een of meer profetieën.

[ Bericht 0% gewijzigd door AVerstraten op 21-09-2011 09:34:54 ]
pi_102212473
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk

Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
pi_102212753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef bluesession het volgende:
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk

Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
Analyseren is niet synoniem met fantaseren hoor. Nancy Lieder, die deze site uitbaat, is een beruchte fantaste die ook nog eens geen greinjte verstand heeft van astronomie. Laat je toch niet van alles wijsmaken door dat soort lieden.
  woensdag 21 september 2011 @ 11:49:50 #119
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102213111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef AVerstraten het volgende:

[..]

Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .
De wereld gaat vooruit , wetenschappelijk niet mogelijk kan ook betekenen
nog te weinig kennis of nog niet aan gedacht of met de ( beperkte ) kennis die we tot nu toe hebben .
dus dat zegt me al jaren niks , er ligt nog een hele wereld open waar de wetenschap nog niet is maar wel al bestaat , kijk al die zaken die in TRU voorbij komen .
Sure , je kan gelijk hebben maar je kan ook geen gelijk hebben dus ik kan je niet alvast geloven
en houd het open en blijf naar overeenkomsten en aanwijzingen kijken in andere hoeken .
pi_102213351
Jouw posts zijn raar, Summers. Afgebroken zinnen en interpuncties met te veel spaties (dit even terzijde).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')