Ja het is ook een komeet, verschrijving van mij.quote:Op dinsdag 20 september 2011 09:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Planeet ? Ik dacht dat het een komeet was ?
quote:
quote:Op maandag 19 september 2011 14:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ga maar terug naar de natuur dan.
Vuur, kleren, schoenen, het wiel of een handbijl kun je al niet meer gebruiken.
Ik denk dat je het nog geen dag volhoud.
Wat heeft pseudowetenschap opgeleverd?
Behalve dan stof om uren/dagen/tot in lengte van jaren over te discuseren.
Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief isquote:
Ja, wel meerdere.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Heb je nog iets over het filmpje , een eigen mening of kom je ff schoppen tegen alles wat alternatief is
Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
Heb je ook nog een opmerking over punt 1 en 3, want dat zijn eigenlijk de echte punten.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Over die doodsverwensingen, ook in de bijbel staat in openbaringen dat er een deel niet zal opgenomen worden in het hemelrijk omdat ze niet (willen) geloven.
Dit soort teksten, doodsverwensingen zoals je ze noemt, hebben de maya's ook. Er zal altijd tegenwerking bestaan onder een deel van de mensen dat niks wil veranderen en bij het oude wil blijven, de hang naar materie en macht uitoefenen op andere mensen zal hun ondergang gaan worden. Dus de Hopi hebben er simpel gezegd naar mijn idee hun eigen boodschap over.
Of het nu staat op youtube of niet, het zijn wel hun profetieen uitgebracht door iemand zodat een groter publiek ze kan lezen.
Je mag er mee doen wat je wilt, je hoeft helemaal niks te doen, je hebt jouw keuze altijd zelf in de hand geen verplichtingen.
Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef Bastard het volgende:
Niet dat ik het de laatste tijd op de voet gevolgd heb, maar is er al meer bekend over die bruine ster eventueel in ons zonnestelsel? s
En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:32 schreef Knarf het volgende:
[..]Wat terug gaan naar de natuur echt betekend is, dat we gaan leven als aap.
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nuquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Hetzelfde als altijd: er is geen bruine dwerg ons zonnestelsel binnengekomen en dat zal ook in de toekomst niet gebeuren.
De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Nee hoor, van bruine dwergen niets te vrezen!quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok, dan is dat iig geen probleem voor nu
Kill, or be killedquote:Op dinsdag 20 september 2011 19:38 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
En "terug naar de natuur" gaan maakt je ook niet per definitie tot een beter mens.
De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:34 schreef AVerstraten het volgende:
De dichtstbijzijnde bruine dwerg staat op ongeveer 11 lichtjaar van de aarde af. En daar blijft hij ook, hij is niet bezig dichterbij te komen.
Ik had moeten zeggen: de tot nu toe bekende dichtstbijzijnde bruine dwerg enz.quote:Op dinsdag 20 september 2011 20:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De mensen van WISE denken nochtans dat er een grote kans bestaat dat onze zon een dichte buur heeft, en wsl een koele bruine dwerg.
Zou die dan op een afstand van 11 lichtjaar staan ? Kunnen we dan nog spreken van een buur ?
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.quote:Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef AVerstraten het volgende:
Er is nog iets anders m.b.t. deze profetieën dat mij dwarszit. Ik weet niet zo heel veel van de Hopi, maar dit weet ik wel:
- de Hopi hebben een intense afkeer van geweld, het zijn pacifisten door-en-door, in ieder opzicht;
- de Hopi bespreken hun religie nooit met buitenstaanders.
Op grond daarvan zou het mij niet verbazen als die zogenaamde Hopi-profetieën nep zijn en bedacht door dezelfde mensen die de youtubefilmpjes over Elenin/Nibiru en dergelijke produceren.
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .quote:Op dinsdag 20 september 2011 18:57 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ja, wel meerdere.
1) Wat heeft dit filmpje met Elenin te maken?
Dingen als " the end of life as we know it " " a fire will burn inside us " neem ik niet al te letterlijkquote:2) Waarom staan er doodverwensingen in dit filmpje naar iedereen die het niet geloofd, of niet leeft zoals beschreven is.
Nu klink je als de Grote zuiveraar , er staat niet beschreven hoe ik moet leven en wat ik moet geloven laat staan dat ik eraan doodga als ik jouw mening niet deel .quote:3) Als je gaat leven zoals beschreven is, overleeft je nog niet eens 1 dag.
onmogelijk lijkt me.quote:Op woensdag 21 september 2011 01:52 schreef Summers het volgende:
[..]
Volgens sommige invalshoeken is Elenin de bleu star kachina uit de hopi eindtijdvoorspelling .
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.quote:Een karakteristieke blauwe reus heeft een massa van meer dan 10 maal de zonnemassa en produceert duizenden malen meer energie dan onze zon. Door deze hoge snelheid van de kernfusie in het binnenste van de ster raakt de waterstof relatief snel op, zodat de ster reeds na enkele tientallen miljoenen jaren de hoofdreeks verlaat en op weg gaat om een supernova van het type II te worden. Ter vergelijking: een ster als onze zon heeft een levensduur van vele miljarden jaren.
De blauwe kleur wijst op een hoge oppervlaktetemperatuur van 20.000 tot 30.000 K. Een groot deel van de energie wordt niet uitgezonden in het zichtbare deel van het spectrum, maar in het ultraviolet.
Blauwe reuzen zijn veel zeldzamer dan sterren zoals onze zon of de nog kleinere rode dwergen, maar door hun grote lichtkracht kunnen ze nog op afstanden van duizenden lichtjaren met het blote oog worden waargenomen. Onder de zichtbare sterren zijn er daarom niet weinig sterren van dit type.
bron
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets watquote:
tja, ik begrijp het punt wat je wilt maken maar in de context van dit topic zijn sommige dingen gewoon echt echt echt niet mogelijk. bijvoorbeeld de bruine dwerg-theorie, of dus de blauwe reus-theorie, met alle bijbehorende alternatieve benamingen (niburu oid).quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
niemand had voorzien of durven dromen of ooit voor mogelijk had gehouden .
quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
We zullen het gauw genoeg vanzelf zien , wat mij betreft is alles mogelijk en gebeurd er iets wat
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.quote:Op woensdag 21 september 2011 02:01 schreef dawg het volgende:
[..]
onmogelijk lijkt me.
[..]
ik denk dat we dan allemaal al dood ende begraven zouden zijn. wellicht dat maurice76 of averstraten dit nog kunnen bevestigen, ik ben geen astronoom of zo.
Dat snap ik niet: "wat mij betreft". Volgens de uitleggers van de profetieën brengt Elenin in zijn kielzog rampspoed en ellende voor de hele wereld. Hoe kun je zoiets willen?quote:Op woensdag 21 september 2011 02:22 schreef Summers het volgende:
[..]
Er is nooit een bevestiging geweest van de Hopi dat hetgeen Frank Waters heeft opgeschreven, juist is. Ik neem de beweringen over de provenantie van die profetieën daarom met een paar kilo's zout.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
De voorspellingen van de Hopi zijn eind jaren 50, begin jaren 60 opgetekend door Frank Waters. Hij was als het ware op de juiste plek en op de juiste tijd. In ieder geval ver voor de tijd van Youtube of zelfs internet. De "elders" hebben hem verscheidene zaken verteld, over hun verleden, hun gebruiken, en inderdaad ook 'prophecies'. Hij was de eerste die deze te horen kreeg.
M.b.t. de Blue Star Kachina schreef Frank Waters het volgende:
"That time is not far off. It will come when the Sasquasohuh (Blue Star) Kachina dances in the plaza. He represents a blue star, far off and yet invisible, which will make its appearance soon. The time is also foretold by a song sung during the Wúwuchim ceremony. It was sung in 1914 just before World War I, and again in 1940 before World War II, describing the disunity, corruption and hatred contaminating Hopi rituals, which were followed by the same evils spreading over the world".
Afijn, dit is maar een stukje van de Hopi prophecies en specifiek over de Blue Star Kachina. Ik heb zijn boek gelezen in de jaren 70, toen ik nog een tiener was, dus bij deze hoop ik je aanname m.b.t. het 'nep', of bedacht, zijn van deze prophecies weerlegd te hebben.
Je zou het boek eens moeten lezen, het is machtig interessant!
Analyseren is niet synoniem met fantaseren hoor. Nancy Lieder, die deze site uitbaat, is een beruchte fantaste die ook nog eens geen greinjte verstand heeft van astronomie. Laat je toch niet van alles wijsmaken door dat soort lieden.quote:Op woensdag 21 september 2011 11:31 schreef bluesession het volgende:
Ik mis een link hierheen: http://poleshift.ning.com/profiles/blogs/venus-and-dark-twin-looming-large-photos-new-zetatalk
Hoewel de site wordt gehost door iemand die zegt contact met aliens te hebben, vind ik wel dat de mensen die dit topic volgen hier eens snel rond moeten kijken. Die hele website gaat over Niburi die eraan komt (volgens hen). Hier worden frequent foto's gepost van vreemde zaken in de lucht die duiden op een aanwezigheid van een tweede zon. Die worden vervolgens ook geanalyseerd.
Dat zeiden ze ook van de kernramp in japan , wetenschappelijk niet mogelijk .quote:Op woensdag 21 september 2011 08:13 schreef AVerstraten het volgende:
[..]
Inderdaad onmogelijk: er bevindt zich geen blauwe reus in ons zonnestelsel. Uitgesloten. Summers heeft weliswaar als signature Niets is onmogelijk, maar er zijn wel degelijk dingen onmogelijk. Een blauwe reus in ons zonnestelsel is net zo onmogelijk als een volformaat olifant in een luciferdoosje in mijn broekzak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |