abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2011 @ 12:55:58 #81
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_101973216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..] Men zou alleen meer energie intensieve productie bedrijven moeten aantrekken.
Ijsland heeft een paar grote aluminium smelterijen. Ik denk alleen dat het een groot probleem voor Ijsland is, dat het maar 300.000 inwoners heeft. Mede daarom lijkt het me voor veel bedrijven niet interessant om daar iets op te starten. Ook is/was alles er stervensduur...
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  donderdag 15 september 2011 @ 12:56:23 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101973230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:54 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het zijn gewoon citaten hoor.
Diezelfde journalisten wisten in 2000 ook niet van de boekhoudfraude in Griekenland. Lekker makkelijk om dan achteraf een leuk citaat te vinden.

Serieus, haal ajb niet je financieel nieuws uit De Pers. Het is alleen maar met de wolven meehuilen wat daar gebeurt, Ewout Irrgang-niveau. Lees liever FD of economiesites zoals Vox, Marginal Revolution, blog van Bas Jacobs, Money for Nothing, Peter Verhaar. Die hebben echte inzichten en maken niet alleen de makkelijke puntjes voor de buhne.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 september 2011 @ 12:56:58 #83
324665 meth77
to do or not to do
pi_101973248
quote:
Het zijn allemaal leugenaars en boeven
quote:
31 mei 2000
‘De prestaties van Griekenland
zijn buitengewoon indrukwekkend.
In 1993 was er een begrotingstekort
van 13 procent en dat is nu
teruggebracht, en dan spreken wij
over realisaties en niet over
voornemens, tot 1,5 procent.’
Gerrit Zalm in de Kamer over het toelaten
van Griekenland tot de eurozone.
11 december 2000
‘En Griekenland gedraagt zich ook
zeer voorbeeldig.’
Gerrit Zalm in de Tweede Kamer
.
pi_101973257
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:55 schreef bascross het volgende:

Toch knap wat je met frauderen kunt bereiken.
Je zou zeggen dat Zalm medeverantwoordelijk is of te dom om te poepen.
In beide gevallen is het veelzeggend dat die man aan de top staat van onze enige staatsbank.
pi_101973285
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:55 schreef bascross het volgende:

[..]

[..]

Toch knap wat je met frauderen kunt bereiken.
Toch knap, dat allemaal experts en economen dat schijnbaar allemaal geloofden. Ik vraag me serieus af of dat allemaal echt nader onderzocht is toentertijd of dat men de Griekse getallen voor zoete koek nam.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:58:27 #86
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101973298
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:56 schreef eleusis het volgende:

[..]

Diezelfde journalisten wisten in 2000 ook niet van de boekhoudfraude in Griekenland. Lekker makkelijk om dan achteraf een leuk citaat te vinden.

Het is dan ook niet de taak van die journalisten. Van Gerrit wel. w/
Bedankt Hans.
pi_101973307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:56 schreef eleusis het volgende:

Serieus, haal ajb niet je financieel nieuws uit De Pers. Het is alleen maar met de wolven meehuilen wat daar gebeurt. Lees liever FD of economiesites zoals Vox, Marginal Revolution, blog van Bas Jacobs, Money for Nothing, Peter Verhaar. Die hebben echte inzichten en maken niet alleen de makkelijke puntjes voor de buhne.
Die journalisten mochten waarschijnlijk niet in de boeken kijken zoals de politici die verantwoordelijk waren dat wel mochten.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:59:43 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101973331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is dan ook niet de taak van die journalisten. Van Gerrit wel. w/
Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land en ook zijn (ex-)collega ministers van financiën. ( Wat niet wegneemt dat er collectief is geblunderd, natuurlijk :) )
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_101973349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

Toch knap, dat allemaal experts en economen dat schijnbaar allemaal geloofden. Ik vraag me serieus af of dat allemaal echt nader onderzocht is toentertijd of dat men de Griekse getallen voor zoete koek nam.
Ik denk dat je dan moet kijken naar Wellink.
Die zei dat hij wist van de risico's bij Icesave maar dat hij niets mocht/kon/ durfde te zeggen vanwege een bankrun.
pi_101973377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:59 schreef eleusis het volgende:

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land.
De materie van het liegen en bedriegen?

Inderdaad, daar heb je een punt.
pi_101973385
quote:

[..]

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :')
Waarom denk je dat het vertrouwen in de politiek nagenoeg tot het nulpunt is gedaald. Keer op keer wordt aangetoond dat we een ontzettende incompetente bende daar in Den Haag hebben zitten.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:07:15 #92
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101973580
quote:

[..]

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land en ook zijn (ex-)collega ministers van financiën. ( Wat niet wegneemt dat er collectief is geblunderd, natuurlijk :) )
Dus doordat anderen dezelfde fout hebben gemaakt is het ineens niet erg? :D Ik zie in dat zelfde stukje ook een quote van ene De Haan die het wel begreep.

quote:
Eén man trachtte in het jaar 2000 premier Wim Kok en minister van Financiën Gerrit Zalm te behoeden voor toetreding van de Grieken tot de Europese Monetaire Unie. ‘Er is te veel gebruikgemaakt van eenmalige kunstgrepen om het begrotingstekort te reduceren en op langere termijn kom je jezelf dan altijd tegen, zo leert de ervaring’, voorspelde CDA-Kamerlid Henk de Haan, tevens hoogleraar Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen, toen al. Maar de motie-De Haan werd verworpen door de coalitiepartijen PvdA, D66 en VVD. Saillant detail: de motie werd ook verworpen door het toenmalige VVDKamerlid Geert Wilders, die thans juist erg anti-Grieks is.
Was hij dan zoveel slimmer dan de rest? Behoort hij tot die ene 0,1%? Ik ben het trouwens wel met je eens dat het makkelijk scoren is, maar dat betekent niet dat het onzin is. Zalm heeft gefaald.
Bedankt Hans.
pi_101973740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:07 schreef bascross het volgende:

Dus doordat anderen dezelfde fout hebben gemaakt is het ineens niet erg? :D Ik zie in dat zelfde stukje ook een quote van ene De Haan die het wel begreep.

Was hij dan zoveel slimmer dan de rest? Behoort hij tot die ene 0,1%? Ik ben het trouwens wel met je eens dat het makkelijk scoren is, maar dat betekent niet dat het onzin is. Zalm heeft gefaald.
Als de Haan wist dat ze de boel bedonderden en als nu blijkt dat dat een feit was dan is die hele politiek zo corrupt als de neten.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:24:07 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101974045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:07 schreef bascross het volgende:
Ik vind het wel erg, maar ik kijk liever naar de situatie in plaats van één persoon er uit te pakken en daarop te gaan lopen janken. Als meer dan 1000 financieel experts bij de ministeries van de eurozone een bepaald risico niet goed inschatten, is het vreemd om Zalm dat als enige te gaan verwijten. Hij heeft het niet slechter gedaan dan de index zou je kunnen zeggen.

quote:
Dat heeft hij inderdaad. Het feit dat hij in een tijdperk opereerde waar de risico's niet op waarde werden geschat, pleit hem ook niet vrij. Griekenland in de euro was een blunder van formaat. Ik vind overigens die blunder minder groot dan de huidige politieke patstelling die de euro echt in gevaar brengt. 'Griekenland' was een brandje in een vuilcontainer dat zo geblust had kunnen worden. Nu staat het halve pand in de hens. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger!

Maar je ziet hoe snel zo'n tendentieus De Pers-praatje al weer wordt geïnterpreteerd als dat Zalm een leugenaar zou zijn. Dat is wat het pvv-volk met zo'n artikel doet. Ik pis dus op die vorm van "journalistiek" en wat het voor effect heeft.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:26:32 #95
324665 meth77
to do or not to do
pi_101974129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan had dit toch die experts aan het twijfelen moeten brengen

quote:
31 mei 2000
‘De prestaties van Griekenland zijn buitengewoon indrukwekkend.
In 1993 was er een begrotingstekort van 13 procent en dat is nu teruggebracht, en dan spreken wij
over realisaties en niet over voornemens, tot 1,5 procent.
Maar goed, we worden er allemaal ingeluisd, tot de Euro klapt, en dan hebben we er zelf voor gekozen zeggen, zegt men dan
pi_101974262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg, maar ik kijk liever naar de situatie in plaats van één persoon er uit te pakken en daarop te gaan lopen janken. Als meer dan 1000 financieel experts bij de ministeries van de eurozone een bepaald risico niet goed inschatten, is het vreemd om Zalm dat als enige te gaan verwijten. Hij heeft het niet slechter gedaan dan de index zou je kunnen zeggen.
Ik verwijt het dat hele corrupte zootje. Die mensen zouden ze echt moeten plukken onder de pluk ze wetgeving. Waarom krijgen die mensen eigenlijk allemaal van die dikke salarissen terwijl ze van toeters noch blazen weten

quote:
Maar je ziet hoe snel zo'n tendentieus De Pers-praatje al weer wordt geïnterpreteerd als dat Zalm een leugenaar zou zijn. Dat is wat het pvv-volk met zo'n artikel doet. Ik pis dus op die vorm van "journalistiek" en wat het voor effect heeft.
Het is toch ook een vorm van liegen. Hij moet geweten hebben dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook niet waar is. Hij is dus of ontzettend naief (en dat lijkt mij niet het geval). Of hij heeft gewoon halve waarheden verteld.
En als we in een garage op basis van halve waarheden een auto kopen die achteraf allemaal gebreken vertoond, hoe noemen we dan de verkoper? een oplichter en een leugenaar.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:38:23 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974482
quote:

[..]

We zitten in Nederland en Zalm was in die periode Minister van Financiën, niet zo vreemd dat het nu over hem gaat.

quote:
Dat heeft hij inderdaad. Het feit dat hij in een tijdperk opereerde waar de risico's niet op waarde werden geschat, pleit hem ook niet vrij. Griekenland in de euro was een blunder van formaat. Ik vind overigens die blunder minder groot dan de huidige politieke patstelling die de euro echt in gevaar brengt. 'Griekenland' was een brandje in een vuilcontainer dat zo geblust had kunnen worden. Nu staat het halve pand in de hens. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger!

Ik denk dat Griekenland geen brandje is dat zomaar geblust kan worden, dan was dat allang gebeurd.

Hoe kom je erbij dat alleen pvv-volk dat doet? Ik vind Zalm aan de hand van dit artikel trouwens geen leugenaar, wel een naïeve dombo, maar dat is blijkbaar een voorwaarde om politicus te worden. w/
Bedankt Hans.
pi_101974556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:38 schreef bascross het volgende:

Ik denk dat Griekenland geen brandje is dat zomaar geblust kan worden, dan was dat allang gebeurd.

Hoe kom je erbij dat alleen pvv-volk dat doet? Ik vind Zalm aan de hand van dit artikel trouwens geen leugenaar, wel een naïeve dombo, maar dat is blijkbaar een voorwaarde om politicus te worden. w/
Persoonlijk denk ik niet dat het een naïeve dombo is. Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een leugenaar die voor zijn eigen carrière Nederland heeft opgeofferd.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:43:14 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974623
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk zo wordt gedacht bij de ECB dan is het tijd om je echt zorgen te gaan maken en een exit uit de euro serieus te gaan overwegen.
http://www.belegger.nl/ni(...)B-steun_is_tijdelijk

De toekomstige ECB president is ook niet vies van het opkopen van obligaties. Waarom is er eigenlijk een Zuid Europese president aangesteld? Een Duitser was een stuk beter geweest.
Bedankt Hans.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:45:03 #100
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik niet dat het een naïeve dombo is. Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een leugenaar die voor zijn eigen carrière Nederland heeft opgeofferd.
Het is niet uit sluiten inderdaad, maar Zalm wilde toch ook een succesvolle Eurozone?
Bedankt Hans.
pi_101974830
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:45 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is niet uit sluiten inderdaad, maar Zalm wilde toch ook een succesvolle Eurozone?
Dat denk ik ook wel. Maar net als bij de grondwet waren de de pro Europa politici zo verondersteld van hun eigen gelijk dat ze totaal niet meer voor andere geluiden vatbaar zijn. Dat is natuurlijk gewoon een menselijke eigenschap. Tot 2008 dacht ook iedereen dat de huizen alleen maar omhoog zouden gaan, terwijl de meeste mensen in hun achterhoofd wel begrijpen dat de bomen niet tot aan de hemel groeien.
Voor de rest hebben ze gewoon een controle van de Griekse cijfers "vegeten" griekenland moest en zou immers bij de euro
pi_101974859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 21:11 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is ook een interessante: wat betekent een uittreding van Griekenland uit de eurozone voor het lidmaatschap van de EU van die olijfvreters?
pi_101975048
quote:

Wat een onzin zeg.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:59:37 #104
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101975116
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Maar net als bij de grondwet waren de de pro Europa politici zo verondersteld van hun eigen gelijk dat ze totaal niet meer voor andere geluiden vatbaar zijn. Dat is natuurlijk gewoon een menselijke eigenschap. Tot 2008 dacht ook iedereen dat de huizen alleen maar omhoog zouden gaan, terwijl de meeste mensen in hun achterhoofd wel begrijpen dat de bomen niet tot aan de hemel groeien.
Voor de rest hebben ze gewoon een controle van de Griekse cijfers "vegeten" griekenland moest en zou immers bij de euro
Dat denk ik dus ook, maar zoals jij het nu zegt vind ik het meer naïef, dan liegen.
Bedankt Hans.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:01:21 #105
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101975182
quote:
De Jager: Griekenland betaalt alles terug

Minister van Financiën Jan Kees de Jager gaat er nog altijd van uit dat Griekenland de leningen inclusief rente aan Nederland terug zal betalen. "Daar ga ik absoluut van uit", stelde de altijd goudeerlijke CDA'er donderdagochtend op Radio 1.

Volgens de minister heeft ons land 'een redelijke bescherming' middels de zogenoemde club van Parijs, dat bemiddelt tussen krediet verstrekkende landen en landen die dat geld niet kunnen terugbetalen.

Mocht Griekenland toch failliet gaan heeft de aflossing van leningen tussen overheden voorrang boven particuliere leningen, stelde De Jager het Nederlandse volk nog gerust. De Jager benadrukte wel dat de crisis Nederland 'linksom of rechtsom' geld kosten
Over liegen gesproken, zou Jan Kees dit echt geloven? Of is hem door Frankrijk en Duitsland verteld dat er nog wat obligaties van banken door de ECB moeten worden gekocht, voordat Griekenland echt kan defaulten? Ik denk het laatste.
Bedankt Hans.
pi_101975323
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:01 schreef bascross het volgende:

[..]

Over liegen gesproken, zou Jan Kees dit echt geloven? Of is hem door Frankrijk en Duitsland verteld dat er nog wat obligaties van banken door de ECB moeten worden gekocht, voordat Griekenland echt kan defaulten? Ik denk het laatste.
Natuurlijk liegt hij alles bij elkaar. Dat weten jij, ik en hijzelf ook. Maar hij kan weinig anders, als hij zegt dat we het geld in het putje gooien dan valt dat niet goed bij het Nederlandse publiek, dus zegt hij maar dat alles terug komt.
Want wat heeft hij nou eigenlijk te vrezen? Over enkele jaren biedt hij publiekelijk zijn excuses aan en dan krijgt hij wat secretariaten aangeboden bij financiële instellingen. Dus waarom zou hij niet liegen?
  donderdag 15 september 2011 @ 14:07:17 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101975383
quote:
Merkel fel tegen euro-obligaties

FRANKFURT (AFN) - De Duitse bondskanselier Merkel heeft zich fel tegen het uitgeven van gemeenschappelijke obligatieleningen voor de eurozone uitgesproken. Zij noemde dit donderdag ,,een totaal verkeerde manier'' om de schuldencrisis op te lossen. Volgens Merkel worden ,,gelijke rentestanden niet geschapen door de schulden te collectiviseren''.

De Europese Commissie meldde woensdag de mogelijkheden te bekijken om euro-obligaties in te voeren. Commissie-voorzitter José Manuel Barroso waarschuwde dat dit niet een directe oplossing zou zijn voor de Griekse schuldencrisis en zei ook dat er mogelijk verdragswijzigingen nodig zijn om de euro-leningen in te voeren.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)euro-obligaties.aspx
Ik vind dit echt tekenend voor hoe de crisis wordt aangepakt. De Europese Commissie gaat iets onderzoeken waarvan dat Duitse gerechtshof vorige week nog concludeerde dat het niet mag :').
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 september 2011 @ 14:09:57 #108
324665 meth77
to do or not to do
pi_101975470
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vind dit echt tekenend voor hoe de crisis wordt aangepakt. De Europese Commissie gaat iets onderzoeken waarvan dat Duitse gerechtshof vorige week nog concludeerde dat het niet mag :').
Die Europese commissie denkt dat ze overal boven staan, de superregenten
pi_101975545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:09 schreef meth77 het volgende:

[..]

Die Europese commissie denkt dat ze overal boven staan, de superregenten
Precies, gewoon schijt hebben aan burgers en lokale wetten. Europa voor alles
  donderdag 15 september 2011 @ 14:12:43 #110
324665 meth77
to do or not to do
pi_101975564
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:43 schreef bascross het volgende:

[..]

http://www.belegger.nl/ni(...)B-steun_is_tijdelijk

De toekomstige ECB president is ook niet vies van het opkopen van obligaties. Waarom is er eigenlijk een Zuid Europese president aangesteld? Een Duitser was een stuk beter geweest.
van Rompuy is president he
Die Barosso is de gekozen voorzitter van de Presidium
  donderdag 15 september 2011 @ 14:14:00 #111
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101975606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:57 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg.
het sijn allemaal boeve stope met linkse hobis we wille de gulde trug
  donderdag 15 september 2011 @ 14:16:18 #112
324665 meth77
to do or not to do
pi_101975679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

nou samen met Duitsland en Polen een munt maken, dat zou wel lukken, maar dan ook EERST een regering
pi_101975695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:12 schreef meth77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Die Barosso is de gekozen voorzitter van de Presidium
Volgens mij bedoelt hij de president van de ECB en dat wordt een Italiaan. En we weten allemaal hoe goed die Italianen zijn met begroten dus we kunnen ons borst natmaken in de Noordelijke landen.
pi_101975725
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:14 schreef eleusis het volgende:

[..]

Heb je geen andere argumenten meer behalve "EU and Euro is good, m'okay"?
  donderdag 15 september 2011 @ 14:20:31 #115
324665 meth77
to do or not to do
pi_101975794
quote:
do 15 sep 2011, 14:01
Merkel fel tegen euro-obligaties
FRANKFURT (AFN) - De Duitse bondskanselier Merkel heeft zich fel tegen het uitgeven van gemeenschappelijke obligatieleningen voor de eurozone uitgesproken.
Zij noemde dit donderdag ,,een totaal verkeerde manier'' om de schuldencrisis op te lossen. Volgens Merkel worden ,,gelijke rentestanden niet geschapen door de schulden te collectiviseren''.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:20:35 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101975795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Natuurlijk liegt hij alles bij elkaar. Dat weten jij, ik en hijzelf ook. Maar hij kan weinig anders, als hij zegt dat we het geld in het putje gooien dan valt dat niet goed bij het Nederlandse publiek, dus zegt hij maar dat alles terug komt.
Want wat heeft hij nou eigenlijk te vrezen? Over enkele jaren biedt hij publiekelijk zijn excuses aan en dan krijgt hij wat secretariaten aangeboden bij financiële instellingen. Dus waarom zou hij niet liegen?
Ik snap dat hij weinig te vrezen heeft, maar ik wil de reden weten waarom hij op dit moment nog zegt dat Griekenland niet failliet gaat, want dat het gebeurt weet toch iedereen al, ook Jan Kees. In de toekomst zal hij het wel moeten zeggen, maar dit is blijkbaar niet het juiste moment. Ik vraag mij dus af waar ze nu op wachten?

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:12 schreef meth77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]Die Barosso is de gekozen voorzitter van de Presidium
Van Rompuy is voorzitter van de Europese Raad. Draghi wordt president van de Europese Centrale Bank.
Bedankt Hans.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:25:54 #117
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101975977
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Heb je geen andere argumenten meer behalve "EU and Euro is good, m'okay"?
Leuk geprobeerd maar ik was in deze 'discussie' de enige die met argumenten voor mijn standpunt kwam. Jouw billenmattie was degene die met de prachtige oneliner 'Wat een onzin zeg.' zijn niveau aangaf. Dan ga ik het ook niet meer proberen.
pi_101975993
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:07 schreef SeLang het volgende:

waarvan dat Duitse gerechtshof vorige week nog concludeerde dat het niet mag :').
quote:
zei ook dat er mogelijk verdragswijzigingen nodig zijn om de euro-leningen in te voeren.
Wat zouden ze nu gaan onderzoeken..?
pi_101976117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:55 schreef meth77 het volgende:

[..]

vergelijk niet de euro met de dollar
Ik bepaal zelf wel wat ik vergelijk, en bovendien is het helemaal niet gek om de twee grootste munten te vergelijken.

Ben je nou echt zo dom dat je dat niet ziet?

quote:
De USA is een fiscale en politieke eenheid, dus een land
Ik hoorde je net nog wat praten over snelheidsverschillen. Kunnen die in een land niet voorkomen dan?
pi_101976247
Wat betreft Zalm...

Ik ga het er voor jullie niet bijzoeken, maar een ex-centrale bankier uit Duitsland vertelde al in 2006 dat Griekenland met de boeken gerommeld had en in de problemen zou raken inclusief opstanden. Net als enkele andere landen.

Van Griekenland konden 'we' het nog wel hebben zei ie.

Natuurlijk wist men destijds wel hoe het zat, en Zalm ook. Maar blijkbaar was het geen reden de Grieken (en andere landen) te weigeren.

Misschien eens afvragen waarom niet, in plaats van maar ouwehoeren over hoe dom Zalm al dan niet zou zijn.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:35:27 #121
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101976311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:33 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat betreft Zalm...

Ik ga het er voor jullie niet bijzoeken, maar een ex-centrale bankier uit Duitsland vertelde al in 2006 dat Griekenland met de boeken gerommeld had en in de problemen zou raken inclusief opstanden. Net als enkele andere landen.

Van Griekenland konden 'we' het nog wel hebben zei ie.

Natuurlijk wist men destijds wel hoe het zat, en Zalm ook. Maar blijkbaar was het geen reden de Grieken (en andere landen) te weigeren.

Misschien eens afvragen waarom niet, in plaats van maar ouwehoeren over hoe dom Zalm al dan niet zou zijn.
Ik denk dat Zalm zich nu ook afvraagt, waarom niet?
Bedankt Hans.
  donderdag 15 september 2011 @ 14:36:30 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101976347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:26 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

[..]

Wat zouden ze nu gaan onderzoeken..?
Geen idee, aangezien het weinig zin heeft om wijzigingen in een Europees verdrag te onderzoeken als die ingaan tegen de Duitse grondwet.
Mijn reisverslagen
pi_101976505
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:35 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik denk dat Zalm zich nu ook afvraagt, waarom niet?
Het zou kunnen, maar ik betwijfel het.

Ik betwijfel het. Vooralsnog wordt er achter de schermen nog gebouwd aan het Europese bastion.

Misschien dacht men dat het hele Westen toch al in de schulden zat, de drukpers sowieso aan zou moeten, en dat die schulden vanzelf van minder belang zouden worden. En nam men daarom destijds 15% goud in de boeken.

Wie weet gaan de Amerikanen en hun dollar ook nog wat issues krijgen. Iedereen kan nu wel een beetje lopen neuzelen over het kleine Griekenland, maar dat is niet het enige probleem.

Er wordt overigens nog steeds door andere landen over toetreding gepraat (Bulgarije, Polen, Letland, IJsland, Kroatië etc.).
pi_101976633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, aangezien het weinig zin heeft om wijzigingen in een Europees verdrag te onderzoeken als die ingaan tegen de Duitse grondwet.
Ach dan zetten ze het net iets anders op zodat ze toch hun zin krijgen hoe ze het willen. Vergelijkbaar met het referendum over europa in NL dat een verlies van gezicht voor onze regenten betekende en men toen maar gewoon alles doorgedrukt heeft, alleen het iets anders genoemd heeft.
pi_101976851
Is de beste optie niet gewoon de schulden af te waarderen?

Griekenland is dan grotendeels uit de problemen. Europese banken die leningen hebben uitstaan aan Griekenland moet je dan waarschijnlijk gaan ondersteunen. Maar je hebt dan iig een grotere kans dat je een deel van de schuld van Griekenland nog terug ziet, wanneer het iets minder hoeft te bezuinigen en weer economisch kan groeien. Dan zie je tenminste nog, laten we zeggen, de helft van het geleende geld terug. Meer zit er echt niet in ben ik bang.

Wanneer je Griekenland uit de euro gooit zie je je geld al helemaal niet meer terug. Het zou de hele Griekse economie nog verder naar de knoppen helpen, Grieken gaan hun Euros naar Europese banken overmaken. De Griekse munt wordt een stuk minder waard dan de Euro, terwijl de schuld nog steeds in Euro's is. In dit geval zie je echt niks van ons geld meer terug.

En maar blijven aanmodderen wat de Europese leiders nu doen helpt al helemaal niet. We stoppen er elke keer weer meer geld in, en eisen ondertussen dat de Grieken fors bezuinigen. Uiteindelijk krimpt die hele economie van Griekenland zo ver dat je ze bij wijze van spreken steeds verder in de modderpoel van schulden zakken en er niet meer uit komen.

Conclusie: schulden af waarderen en Europese banken bijstaan die dreigen om te vallen. :)
pi_101977075
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:50 schreef Breekfast het volgende:
Is de beste optie niet gewoon de schulden af te waarderen?

Griekenland is dan grotendeels uit de problemen. Europese banken die leningen hebben uitstaan aan Griekenland moet je dan waarschijnlijk gaan ondersteunen. Maar je hebt dan iig een grotere kans dat je een deel van de schuld van Griekenland nog terug ziet, wanneer het iets minder hoeft te bezuinigen en weer economisch kan groeien. Dan zie je tenminste nog, laten we zeggen, de helft van het geleende geld terug. Meer zit er echt niet in ben ik bang.

Wanneer je Griekenland uit de euro gooit zie je je geld al helemaal niet meer terug. Het zou de hele Griekse economie nog verder naar de knoppen helpen, Grieken gaan hun Euros naar Europese banken overmaken. De Griekse munt wordt een stuk minder waard dan de Euro, terwijl de schuld nog steeds in Euro's is. In dit geval zie je echt niks van ons geld meer terug.

En maar blijven aanmodderen wat de Europese leiders nu doen helpt al helemaal niet. We stoppen er elke keer weer meer geld in, en eisen ondertussen dat de Grieken fors bezuinigen. Uiteindelijk krimpt die hele economie van Griekenland zo ver dat je ze bij wijze van spreken steeds verder in de modderpoel van schulden zakken en er niet meer uit komen.

Conclusie: schulden af waarderen en Europese banken bijstaan die dreigen om te vallen. :)
Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag. En aangezien de andere zuidelijke landen ook niet zo'n hoge begrotingsmoraal hebben schep je een precedent die gelijk navolging gaat krijgen.
En dan kloppen ze over 10 jaar weer bij Europa aan omdat blijkt dat er nog heel veel pensioen moet worden uitgekeerd en dat er helemaal niet is (wat sowieso nog een erg groot probleem gaat worden in de zuidelijke landen)
pi_101977361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag. En aangezien de andere zuidelijke landen ook niet zo'n hoge begrotingsmoraal hebben schep je een precedent die gelijk navolging gaat krijgen.
En dan kloppen ze over 10 jaar weer bij Europa aan omdat blijkt dat er nog heel veel pensioen moet worden uitgekeerd en dat er helemaal niet is (wat sowieso nog een erg groot probleem gaat worden in de zuidelijke landen)
Klopt. Maar dat is geen argument om maar door te gaan met geld in dat land te pompen terwijl het geen zin meer heeft.

Er moeten gewoon in de toekomst sterke sancties komen te staan op dit soort gedrag. Boven de zoveel % begrotingstekort is gewoon het stopzetten van EU subsidies aan het desbetreffende land en het verliezen van je stemrecht, en wanneer het land dan nog geen maatregelen neemt zou de EU moeten kunnnen besluiten het EU land eruit te gooien.

Dat is de enige afschrikking die werkt, dat je de Eurozone uit gegooid kan worden. En geen van die zuid-Europese landen wil dat.
pi_101977411
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag.
We hebben toch de bankiers daar ook al dik voor beloond? Sterker nog... de bonussen zijn stijgende.
  donderdag 15 september 2011 @ 15:06:59 #129
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101977460
Is er al een bankrun ontstaan eigenlijk in Griekenland? Als ik er zou wonen zou ik mijn euro's er allang vanaf gehaald hebben, voordat ze opeens 10 keer minder waard worden.
pi_101977519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Is er al een bankrun ontstaan eigenlijk in Griekenland? Als ik er zou wonen zou ik mijn euro's er allang vanaf gehaald hebben, voordat ze opeens 10 keer minder waard worden.
Heb jij al je centjes al van je bankrekening gehaald dan? Daar ligt ook meteen het antwoord. En er is ook nog geen run op die 2 bekende Franse banken
pi_101977538
quote:
Volgens mij is de euro vlucht vanuit de Zuidelijke landen naar de Noordelijke landen al langere tijd aan de gang. Waarom denk je dat wij steeds lagere rentes krijgen op de obligaties? Dat zijn gewoon Euro's die uit de economieën van de Zuidelijke landen getrokken worden.

In andere topics zijn er wel leuke artikelen te vinden over dit onderwerp.
  donderdag 15 september 2011 @ 15:12:19 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101977673
quote:
Die bankrun is al een hele tijd aan de gang

Mijn reisverslagen
  donderdag 15 september 2011 @ 15:16:41 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101977844
Het ziet er weinig spectaculair uit. Je zou toch denken dat de welvarende Griek al lang al zijn geld heeft gestald bij een Zwitserse bank?
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 15 september 2011 @ 15:17:34 #134
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101977876
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmm interessant!

Maar het valt me eigenlijk nog mee, 50 miljard in twee jaar... En daar zal ook in meespelen dat veel mensen gewoon steeds minder geld op de bank hebben staan vanwege de economische problemen?
  donderdag 15 september 2011 @ 15:19:25 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101977956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:16 schreef JimmyJames het volgende:
Het ziet er weinig spectaculair uit. Je zou toch denken dat de welvarende Griek al lang al zijn geld heeft gestald bij een Zwitserse bank?
Het ziet er inderdaad niet heel spectaculair uit. De Ierse banken zijn dacht ik 40% van hun deposits kwijtgeraakt. Als ik een Griek was dan wist ik het wel....
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 september 2011 @ 15:23:22 #136
324665 meth77
to do or not to do
pi_101978107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hmm interessant!

Maar het valt me eigenlijk nog mee, 50 miljard in twee jaar... En daar zal ook in meespelen dat veel mensen gewoon steeds minder geld op de bank hebben staan vanwege de economische problemen?
De rijke Grieken zoals Niarchos en Onassis die hebben hun tegoeden in Zwitserland staan, das beter dan in euro's
pi_101979430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:23 schreef meth77 het volgende:

De rijke Grieken zoals Niarchos en Onassis die hebben hun tegoeden in Zwitserland staan, das beter dan in euro's
Ik zou Noorse kronen nemen :Y
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
pi_101979596
Ach ik ben blij om te kunnen lezen dat onze "goede" vrienden uit het zuiden blij zijn met de hulp die Duitsland ze geeft.

quote:
Berlusconi schoffeert Merkel
ROME - Berlusconi is in grote verlegenheid gebracht omdat telefoontaps uit onderzoeksdossiers van het OM blijven uitlekken in de media. Zo zou de premier zich in zeer vulgaire bewoordingen hebben uitgelaten over Angela Merkel. De eerste vrouwelijke bondskanselier van Duitsland zou een „on****bare dikke kont” hebben.

Ook vanuit het centrumrechtse kamp van Berlusconi zelf komt scherpe kritiek op de veronderstelde uitspraken van de premier, zeker nu Rome met zijn enorme staatsschuld steun vanuit Berlijn hard nodig heeft in de onderhandelingen in de eurozone. „Als de geruchten waar zijn dat de minister-president zich op deze onbeschrijfelijke, onuitsprekelijke, onaanvaardbare manier over Merkel heeft geuit, geraken wij in de dramatische situatie dat in het gezicht wordt gespuugd van degene die je de hand reikt om te helpen”, aldus oud-minister Rocco Buttiglione.

Berlusconi schoffeerde Merkel al eerder. Tijdens de NAVO-top in Kehl in 2009 liep hij, net gearriveerd, bellend heen en weer aan de Rijn, terwijl Merkel op de rode loper stond te wachten om hem te verwelkomen. Bild, de grootste Duitse krant die goed ingevoerd is in politiek Berlijn, vraagt zich dan ook af of Berlusconi „een oplossing van de eurocrisis in gevaar heeft gebracht”, nu hij mogelijk „onze kanselier op zijn vulgairst heeft beledigd”.

In het centrumrechtse kamp van Berlusconi wordt gevreesd voor nieuwe publicaties de komende dagen, die nieuwe diplomatieke pijnlijkheden kunnen veroorzaken, aldus ANSA. De premier zou het liefst donderdag nog de publicatie van afgeluisterde telefoongesprekken per decreet verbieden, aldus persbureau ANSA. President Giorgio Napolitano weigert echter de vereiste handtekening te zetten omdat hij de plannen van de regering in strijd acht met de grondwet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Merkel__.html?p=2,1

_O- _O- _O-
  donderdag 15 september 2011 @ 16:03:30 #139
324665 meth77
to do or not to do
pi_101979609
Ik zeg OORLOG - Nortsh and Souths

quote:
Berlusconi schoffeert Merkel
ROME - Berlusconi is in grote verlegenheid gebracht omdat telefoontaps uit onderzoeksdossiers van het OM blijven uitlekken in de media. Zo zou de premier zich in zeer vulgaire bewoordingen hebben uitgelaten over Angela Merkel. De eerste vrouwelijke bondskanselier van Duitsland zou een on****bare dikke kont hebben.

Als de geruchten waar zijn dat de minister-president zich op deze onbeschrijfelijke, onuitsprekelijke, onaanvaardbare manier over Merkel heeft geuit, geraken wij in de dramatische situatie dat in het gezicht wordt gespuugd van degene die je de hand reikt om te helpen, aldus oud-minister Rocco Buttiglione.

Berlusconi schoffeerde Merkel al eerder. Tijdens de NAVO-top in Kehl in 2009 liep hij, net gearriveerd, bellend heen en weer aan de Rijn, terwijl Merkel op de rode loper stond te wachten om hem te verwelkomen. Bild, de grootste Duitse krant die goed ingevoerd is in politiek Berlijn, vraagt zich dan ook af of Berlusconi een oplossing van de eurocrisis in gevaar heeft gebracht, nu hij mogelijk onze kanselier op zijn vulgairst heeft beledigd.
pi_101979694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef meth77 het volgende:
Ik zeg OORLOG

[..]

Hahah, te laat ;)
  donderdag 15 september 2011 @ 16:09:23 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101979765
Mijn reisverslagen
pi_101979779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad niet heel spectaculair uit. De Ierse banken zijn dacht ik 40% van hun deposits kwijtgeraakt. Als ik een Griek was dan wist ik het wel....
Nou de curve vertoont aan het eind toch een redelijk scherpe daling als je die zou uitvergroten kan het best wel spectaculairder gepresenteerd worden. ;)
pi_101980067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wow, 200 miljard... da's een mooi bedrag ~O>
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101980435
quote:
een on****bare dikke kont
on voel bare
on raak bare
on fuck bare
on haal bare
on dril bare
on leef bare
on slip bare
on neuk bare
on dank bare
on glij bare

Wat zei hij dus eigenlijk? _O-
pi_101980636
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:30 schreef Salitos1 het volgende:

[..]

on voel bare
on raak bare
on fuck bare
on haal bare
on dril bare
on leef bare
on slip bare
on neuk bare
on dank bare
on glij bare

Wat zei hij dus eigenlijk? _O-
die dus, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al
pi_101980711
quote:
'De Jager heeft aan de paddo's gezeten'

Macro-econoom en Neerlands grootste pessimist Kees de Kort heeft het gehad met minister van Financiën Jan Kees de Jager. De CDA-bewindsman zei donderdagochtend dat hij er nog steeds het volste vertrouwen in heeft dat Griekenland alle leningen gaat terugbetalen.

De Kort was donderdag op BNR Nieuwsradio met stomheid geslagen: "Er zijn een aantal mogelijkheden. Of Jan Kees heeft gisteren paddo's gegeten of hij is boeddist geworden, en denkt nu dat de wereld er binnenkort heel anders uit ziet."

Volgens de macro-econoom kan de minister beter zijn mond houden: "Jan Kees, als je een microfoon ziet, gewoon eerst tot tien tellen en dan niks zeggen. Dat is echt beter voor je geloofwaardigheid en de grote mensen-wereld."

De Jager berokkent volgens De Kort zelfs schade toe aan het land: "Voor de plaats van Nederland in de wereld is het echt beter dat ie gewoon niet altijd begint te kwaken als hij een microfoon ziet." De econoom voorziet dan ook dat de Grieken niet al hun leningen zullen terugbetalen.
pi_101980715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

die dus, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al
O-)
pi_101982220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ook de Duitse grondwet laat zich wijzigen. Verder heeft Karlsruhe helemaal niet zo stellig gezegd dat eurobonds niet mogen.
pi_101984142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb jij al je centjes al van je bankrekening gehaald dan? Daar ligt ook meteen het antwoord. En er is ook nog geen run op die 2 bekende Franse banken
Ik wel..door mijn huis vervroegd af te lossen.
Die paar euro's die nu nog op de rekening staan mogen ze hebben.
  donderdag 15 september 2011 @ 18:39:19 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101984575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is geen argument om maar door te gaan met geld in dat land te pompen terwijl het geen zin meer heeft.

Er moeten gewoon in de toekomst sterke sancties komen te staan op dit soort gedrag. Boven de zoveel % begrotingstekort is gewoon het stopzetten van EU subsidies aan het desbetreffende land en het verliezen van je stemrecht, en wanneer het land dan nog geen maatregelen neemt zou de EU moeten kunnnen besluiten het EU land eruit te gooien.

Dat is de enige afschrikking die werkt, dat je de Eurozone uit gegooid kan worden. En geen van die zuid-Europese landen wil dat.
Of een verbod op begrotingstekort, niks uitgeven wat er niet is. Dan zullen nieuwe problemen nooit ontstaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 15 september 2011 @ 18:52:21 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101985039
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Of een verbod op begrotingstekort, niks uitgeven wat er niet is. Dan zullen nieuwe problemen nooit ontstaan.
Maar dan neemt het kabinet een motie aan om een extra natuurzone te creeren en dat kost 3 miljard euro, daarnaast wil men JSF vliegtuigen omdat dit is afgesproken binnen de NAVO en de EU wil een hogere donatie, en men neemt een motie aan voor een PGB want dat is veeel goedkoper zegt de VVD laat iedereen zelf zorg inkopen, marktwerking ten top.

Dan zit je algauw op 12 miljard extra uitgaven en dan nog een paar tegenvallers en minder inkomsten uit de OV belasting en dan??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101985184
Ik ben voorstander van Eurobonds, op voorwaarde dat de big spenders in de EU fiscaal echt aan de ketting gaan en zwaar op hun overheidsuitgaven gaan bezuinigen, en op voorwaarde dat die bonds zo in elkaar zitten, dat landen elk aansprakelijk zijn voor hun eigen aandeel in de schuld, plus maximaal 20%. Dus als de PIGS het niet meer trekken zullen DE, NL, FI, AU e.d. instaan voor 20% van de rente en aflossing. De rest van het risico is voor de investeerders. Ik denk dat dat een heel aantrekkelijk aanbod is, en eentje dat we ons nog net kunnen permitteren.

Het belangrijkste voor nu is dat de euro langer overeind blijft dan de dollar, zodat we (samen met Azië) door de depreciatie van de dollar dadelijk een hoop Amerikaanse bezittingen goedkoop kunnen overnemen. Alleen dan zien we nog iets terug van de biljoenen die we de laatste 30 jaar aan dat spilzieke en corrupte land hebben toevertrouwd.
  donderdag 15 september 2011 @ 18:59:26 #153
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101985338
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar dan neemt het kabinet een motie aan om een extra natuurzone te creeren en dat kost 3 miljard euro, daarnaast wil men JSF vliegtuigen omdat dit is afgesproken binnen de NAVO en de EU wil een hogere donatie, en men neemt een motie aan voor een PGB want dat is veeel goedkoper zegt de VVD laat iedereen zelf zorg inkopen, marktwerking ten top.

Dan zit je algauw op 12 miljard extra uitgaven en dan nog een paar tegenvallers en minder inkomsten uit de OV belasting en dan??
Tuurlijk gaan ze over een limiet van 0% heen, maar je kan dan meteen al een boete opleggen. De bedoeling is dat de begrotingstekorten zo klein mogelijk blijven, als je pas bij 3% een boete kan opleggen loop je achter de feiten aan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 15 september 2011 @ 19:32:15 #154
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101986891
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2011 17:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ook de Duitse grondwet laat zich wijzigen.
Ja maar daar heb je een grote meerderheid voor nodig. Succes daarmee, gezien de geringe (en dalende) steun die de bailouts hebben in Duitsland.

quote:
Verder heeft Karlsruhe helemaal niet zo stellig gezegd dat eurobonds niet mogen.
Ze hebben niet specifiek eurobonds bij naam genoemd natuurlijk, maar ze zijn verrassend duidelijk geweest over wat niet mag. Het komt hier op neer (even uit een Engelstalige bron):

"It says the German government must not accept permanent mechanisms – as opposed to the EFSF, which is temporary – with the following criteria: if they involve a permanent liability to other countries; if these liabilities are very large or incalculable; and if foreign governments, through their actions, can trigger the payment of the guarantees. "

Dit is een duidelijke diskwalificatie voor eurobonds.
Mijn reisverslagen
pi_101987341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dan moeten we nieuw "geld" gaan zoeken. Dat betekent meestal oorlog.

Uitvoerig bewezen door nazi-Duitsland.
  donderdag 15 september 2011 @ 19:40:43 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101987357
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:55 schreef dvr het volgende:
Ik ben voorstander van Eurobonds, op voorwaarde dat de big spenders in de EU fiscaal echt aan de ketting gaan en zwaar op hun overheidsuitgaven gaan bezuinigen, en op voorwaarde dat die bonds zo in elkaar zitten, dat landen elk aansprakelijk zijn voor hun eigen aandeel in de schuld, plus maximaal 20%. Dus als de PIGS het niet meer trekken zullen DE, NL, FI, AU e.d. instaan voor 20% van de rente en aflossing. De rest van het risico is voor de investeerders. Ik denk dat dat een heel aantrekkelijk aanbod is, en eentje dat we ons nog net kunnen permitteren.
Dan zouden investeerders in die bonds dus in plaats van een 60% haircut een 40% haircut krijgen omdat DE,NL etc 20% bijlappen. Dat lost niets op want dan heb je dus nog steeds een hele riskante bond. Met die regeling zouden de PIIGS landen nog steeds in de problemen komen.
Mijn reisverslagen
pi_101987588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 18:55 schreef dvr het volgende:

Het belangrijkste voor nu is dat de euro langer overeind blijft dan de dollar, zodat we (samen met Azië) door de depreciatie van de dollar dadelijk een hoop Amerikaanse bezittingen goedkoop kunnen overnemen. Alleen dan zien we nog iets terug van de biljoenen die we de laatste 30 jaar aan dat spilzieke en corrupte land hebben toevertrouwd.
Dan moeten eerst die voorwaarden geregeld worden (en goed), want anders wordt zo'n eurobond niet meer dan een parapluie voor de zwakke landen die door de sterke gedragen wordt.

De eruo gaat langer blijven. Maar de schuldproblemen hier en in de States zijn niet zo ontzettend verschillend, dus dikke winsten zitten er op dat vlak voor Europa niet in; dat zal grotendeels richting het Oosten (China, Rusland) verschuiven.

Maar als de euro blijft bestaan is er een hoop gewonnen, zeker als de commodity-handel naar euro's gaat schuiven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 september 2011 @ 19:49:54 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_101987809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dan moeten eerst die voorwaarden geregeld worden (en goed), want anders wordt zo'n eurobond niet meer dan een parapluie voor de zwakke landen die door de sterke gedragen wordt.

De euro gaat langer blijven. Maar de schuldproblemen hier en in de States zijn niet zo ontzettend verschillend, dus dikke winsten zitten er op dat vlak voor Europa niet in; dat zal grotendeels richting het Oosten (China, Rusland) verschuiven.

Maar als de euro blijft bestaan is er een hoop gewonnen, zeker als de commodity-handel naar euro's gaat schuiven.

SPOILER
SPOILER
De Euro zou meer bestaansrecht hebben als er veel meer officiële Euro-gebruikers bij kwamen, net als Montenegro, het zou mooi zijn als Rusland officieel Euro-gebruiker zou worden, dus weg met de roebel en Euro als standaard
Dus landen waar de EU geen garantie voor heeft, dus ook niet uit de euro gegooid kunnen / hoeven te worden
Zwakke gebruikers zouden dan vanzelf afhaken

DE ECB zou dan heel veel meer macht krijgen om veel geld te printen / nummers vrij te geven, veel meer dan de jaarlijkse 3%

Maar als dat niet gebeurd dan vrees ik dat het aantal Euro-landen terug gaat naar een stuk of wat zuidelijke landen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 15-09-2011 20:01:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_101988309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:32 schreef SeLang het volgende:
Ja maar daar heb je een grote meerderheid voor nodig. Succes daarmee, gezien de geringe (en dalende) steun die de bailouts hebben in Duitsland.
Zowel in de Bondsdag als de Bondsraad 2/3 van de stemmen is het vereiste voor een wijziging van de Duitse grondwet.
pi_101988785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 19:40 schreef SeLang het volgende:

Dan zouden investeerders in die bonds dus in plaats van een 60% haircut een 40% haircut krijgen omdat DE,NL etc 20% bijlappen. Dat lost niets op want dan heb je dus nog steeds een hele riskante bond.
Oops - dat is niet wat ik bedoelde. Zoals Eurobonds nu in het nieuws zijn, is het inderdaad de bedoeling dat daarmee de oude schulden van de PIGS worden gefinancierd. En ja, dan is 60% een aannemelijke haircut. Maar wat ik bedoel is dat de eurolanden voortaan een deel van hun eigen nieuwe staatsschulden gezamenlijk in de markt zouden moeten brengen in de vorm van Eurobonds. Dat zou lenen voor ons en DE,FI,AU wat duurder maken, maar voor de anderen, m.n. voor de PIGS, flink goedkoper. En het zou investeerders een aantrekkelijke vluchtroute voor hun geld bieden - een hoge mate van zekerheid met toch een aardige yield.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')