abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101977075
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:50 schreef Breekfast het volgende:
Is de beste optie niet gewoon de schulden af te waarderen?

Griekenland is dan grotendeels uit de problemen. Europese banken die leningen hebben uitstaan aan Griekenland moet je dan waarschijnlijk gaan ondersteunen. Maar je hebt dan iig een grotere kans dat je een deel van de schuld van Griekenland nog terug ziet, wanneer het iets minder hoeft te bezuinigen en weer economisch kan groeien. Dan zie je tenminste nog, laten we zeggen, de helft van het geleende geld terug. Meer zit er echt niet in ben ik bang.

Wanneer je Griekenland uit de euro gooit zie je je geld al helemaal niet meer terug. Het zou de hele Griekse economie nog verder naar de knoppen helpen, Grieken gaan hun Euros naar Europese banken overmaken. De Griekse munt wordt een stuk minder waard dan de Euro, terwijl de schuld nog steeds in Euro's is. In dit geval zie je echt niks van ons geld meer terug.

En maar blijven aanmodderen wat de Europese leiders nu doen helpt al helemaal niet. We stoppen er elke keer weer meer geld in, en eisen ondertussen dat de Grieken fors bezuinigen. Uiteindelijk krimpt die hele economie van Griekenland zo ver dat je ze bij wijze van spreken steeds verder in de modderpoel van schulden zakken en er niet meer uit komen.

Conclusie: schulden af waarderen en Europese banken bijstaan die dreigen om te vallen. :)
Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag. En aangezien de andere zuidelijke landen ook niet zo'n hoge begrotingsmoraal hebben schep je een precedent die gelijk navolging gaat krijgen.
En dan kloppen ze over 10 jaar weer bij Europa aan omdat blijkt dat er nog heel veel pensioen moet worden uitgekeerd en dat er helemaal niet is (wat sowieso nog een erg groot probleem gaat worden in de zuidelijke landen)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_101977361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag. En aangezien de andere zuidelijke landen ook niet zo'n hoge begrotingsmoraal hebben schep je een precedent die gelijk navolging gaat krijgen.
En dan kloppen ze over 10 jaar weer bij Europa aan omdat blijkt dat er nog heel veel pensioen moet worden uitgekeerd en dat er helemaal niet is (wat sowieso nog een erg groot probleem gaat worden in de zuidelijke landen)
Klopt. Maar dat is geen argument om maar door te gaan met geld in dat land te pompen terwijl het geen zin meer heeft.

Er moeten gewoon in de toekomst sterke sancties komen te staan op dit soort gedrag. Boven de zoveel % begrotingstekort is gewoon het stopzetten van EU subsidies aan het desbetreffende land en het verliezen van je stemrecht, en wanneer het land dan nog geen maatregelen neemt zou de EU moeten kunnnen besluiten het EU land eruit te gooien.

Dat is de enige afschrikking die werkt, dat je de Eurozone uit gegooid kan worden. En geen van die zuid-Europese landen wil dat.
pi_101977411
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat is ook de beste oplossing. alleen beloon je de Grieken dan voor hun spilzuchtig en frauduleuze gedrag.
We hebben toch de bankiers daar ook al dik voor beloond? Sterker nog... de bonussen zijn stijgende.
  donderdag 15 september 2011 @ 15:06:59 #129
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101977460
Is er al een bankrun ontstaan eigenlijk in Griekenland? Als ik er zou wonen zou ik mijn euro's er allang vanaf gehaald hebben, voordat ze opeens 10 keer minder waard worden.
pi_101977519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:06 schreef Hephaistos. het volgende:
Is er al een bankrun ontstaan eigenlijk in Griekenland? Als ik er zou wonen zou ik mijn euro's er allang vanaf gehaald hebben, voordat ze opeens 10 keer minder waard worden.
Heb jij al je centjes al van je bankrekening gehaald dan? Daar ligt ook meteen het antwoord. En er is ook nog geen run op die 2 bekende Franse banken
pi_101977538
quote:
Volgens mij is de euro vlucht vanuit de Zuidelijke landen naar de Noordelijke landen al langere tijd aan de gang. Waarom denk je dat wij steeds lagere rentes krijgen op de obligaties? Dat zijn gewoon Euro's die uit de economieën van de Zuidelijke landen getrokken worden.

In andere topics zijn er wel leuke artikelen te vinden over dit onderwerp.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 15:12:19 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101977673
quote:
Die bankrun is al een hele tijd aan de gang

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 september 2011 @ 15:16:41 #133
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_101977844
Het ziet er weinig spectaculair uit. Je zou toch denken dat de welvarende Griek al lang al zijn geld heeft gestald bij een Zwitserse bank?
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 15 september 2011 @ 15:17:34 #134
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_101977876
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hmm interessant!

Maar het valt me eigenlijk nog mee, 50 miljard in twee jaar... En daar zal ook in meespelen dat veel mensen gewoon steeds minder geld op de bank hebben staan vanwege de economische problemen?
  donderdag 15 september 2011 @ 15:19:25 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101977956
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:16 schreef JimmyJames het volgende:
Het ziet er weinig spectaculair uit. Je zou toch denken dat de welvarende Griek al lang al zijn geld heeft gestald bij een Zwitserse bank?
Het ziet er inderdaad niet heel spectaculair uit. De Ierse banken zijn dacht ik 40% van hun deposits kwijtgeraakt. Als ik een Griek was dan wist ik het wel....
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 september 2011 @ 15:23:22 #136
324665 meth77
to do or not to do
pi_101978107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hmm interessant!

Maar het valt me eigenlijk nog mee, 50 miljard in twee jaar... En daar zal ook in meespelen dat veel mensen gewoon steeds minder geld op de bank hebben staan vanwege de economische problemen?
De rijke Grieken zoals Niarchos en Onassis die hebben hun tegoeden in Zwitserland staan, das beter dan in euro's
pi_101979430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:23 schreef meth77 het volgende:

De rijke Grieken zoals Niarchos en Onassis die hebben hun tegoeden in Zwitserland staan, das beter dan in euro's
Ik zou Noorse kronen nemen :Y
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
pi_101979596
Ach ik ben blij om te kunnen lezen dat onze "goede" vrienden uit het zuiden blij zijn met de hulp die Duitsland ze geeft.

quote:
Berlusconi schoffeert Merkel
ROME - Berlusconi is in grote verlegenheid gebracht omdat telefoontaps uit onderzoeksdossiers van het OM blijven uitlekken in de media. Zo zou de premier zich in zeer vulgaire bewoordingen hebben uitgelaten over Angela Merkel. De eerste vrouwelijke bondskanselier van Duitsland zou een „on****bare dikke kont” hebben.

Ook vanuit het centrumrechtse kamp van Berlusconi zelf komt scherpe kritiek op de veronderstelde uitspraken van de premier, zeker nu Rome met zijn enorme staatsschuld steun vanuit Berlijn hard nodig heeft in de onderhandelingen in de eurozone. „Als de geruchten waar zijn dat de minister-president zich op deze onbeschrijfelijke, onuitsprekelijke, onaanvaardbare manier over Merkel heeft geuit, geraken wij in de dramatische situatie dat in het gezicht wordt gespuugd van degene die je de hand reikt om te helpen”, aldus oud-minister Rocco Buttiglione.

Berlusconi schoffeerde Merkel al eerder. Tijdens de NAVO-top in Kehl in 2009 liep hij, net gearriveerd, bellend heen en weer aan de Rijn, terwijl Merkel op de rode loper stond te wachten om hem te verwelkomen. Bild, de grootste Duitse krant die goed ingevoerd is in politiek Berlijn, vraagt zich dan ook af of Berlusconi „een oplossing van de eurocrisis in gevaar heeft gebracht”, nu hij mogelijk „onze kanselier op zijn vulgairst heeft beledigd”.

In het centrumrechtse kamp van Berlusconi wordt gevreesd voor nieuwe publicaties de komende dagen, die nieuwe diplomatieke pijnlijkheden kunnen veroorzaken, aldus ANSA. De premier zou het liefst donderdag nog de publicatie van afgeluisterde telefoongesprekken per decreet verbieden, aldus persbureau ANSA. President Giorgio Napolitano weigert echter de vereiste handtekening te zetten omdat hij de plannen van de regering in strijd acht met de grondwet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Merkel__.html?p=2,1

_O- _O- _O-
  donderdag 15 september 2011 @ 16:03:30 #139
324665 meth77
to do or not to do
pi_101979609
Ik zeg OORLOG - Nortsh and Souths

quote:
Berlusconi schoffeert Merkel
ROME - Berlusconi is in grote verlegenheid gebracht omdat telefoontaps uit onderzoeksdossiers van het OM blijven uitlekken in de media. Zo zou de premier zich in zeer vulgaire bewoordingen hebben uitgelaten over Angela Merkel. De eerste vrouwelijke bondskanselier van Duitsland zou een on****bare dikke kont hebben.

Als de geruchten waar zijn dat de minister-president zich op deze onbeschrijfelijke, onuitsprekelijke, onaanvaardbare manier over Merkel heeft geuit, geraken wij in de dramatische situatie dat in het gezicht wordt gespuugd van degene die je de hand reikt om te helpen, aldus oud-minister Rocco Buttiglione.

Berlusconi schoffeerde Merkel al eerder. Tijdens de NAVO-top in Kehl in 2009 liep hij, net gearriveerd, bellend heen en weer aan de Rijn, terwijl Merkel op de rode loper stond te wachten om hem te verwelkomen. Bild, de grootste Duitse krant die goed ingevoerd is in politiek Berlijn, vraagt zich dan ook af of Berlusconi een oplossing van de eurocrisis in gevaar heeft gebracht, nu hij mogelijk onze kanselier op zijn vulgairst heeft beledigd.
pi_101979694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:03 schreef meth77 het volgende:
Ik zeg OORLOG

[..]

Hahah, te laat ;)
  donderdag 15 september 2011 @ 16:09:23 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_101979765
Mijn reisverslagen
pi_101979779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad niet heel spectaculair uit. De Ierse banken zijn dacht ik 40% van hun deposits kwijtgeraakt. Als ik een Griek was dan wist ik het wel....
Nou de curve vertoont aan het eind toch een redelijk scherpe daling als je die zou uitvergroten kan het best wel spectaculairder gepresenteerd worden. ;)
pi_101980067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wow, 200 miljard... da's een mooi bedrag ~O>
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_101980435
quote:
een on****bare dikke kont
on voel bare
on raak bare
on fuck bare
on haal bare
on dril bare
on leef bare
on slip bare
on neuk bare
on dank bare
on glij bare

Wat zei hij dus eigenlijk? _O-
pi_101980636
quote:
6s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:30 schreef Salitos1 het volgende:

[..]

on voel bare
on raak bare
on fuck bare
on haal bare
on dril bare
on leef bare
on slip bare
on neuk bare
on dank bare
on glij bare

Wat zei hij dus eigenlijk? _O-
die dus, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al
pi_101980711
quote:
'De Jager heeft aan de paddo's gezeten'

Macro-econoom en Neerlands grootste pessimist Kees de Kort heeft het gehad met minister van Financiën Jan Kees de Jager. De CDA-bewindsman zei donderdagochtend dat hij er nog steeds het volste vertrouwen in heeft dat Griekenland alle leningen gaat terugbetalen.

De Kort was donderdag op BNR Nieuwsradio met stomheid geslagen: "Er zijn een aantal mogelijkheden. Of Jan Kees heeft gisteren paddo's gegeten of hij is boeddist geworden, en denkt nu dat de wereld er binnenkort heel anders uit ziet."

Volgens de macro-econoom kan de minister beter zijn mond houden: "Jan Kees, als je een microfoon ziet, gewoon eerst tot tien tellen en dan niks zeggen. Dat is echt beter voor je geloofwaardigheid en de grote mensen-wereld."

De Jager berokkent volgens De Kort zelfs schade toe aan het land: "Voor de plaats van Nederland in de wereld is het echt beter dat ie gewoon niet altijd begint te kwaken als hij een microfoon ziet." De econoom voorziet dan ook dat de Grieken niet al hun leningen zullen terugbetalen.
pi_101980715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 16:36 schreef Boris_Karloff het volgende:

die dus, maar dat wist je zelf natuurlijk ook al
O-)
pi_101982220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen idee, aangezien het weinig zin heeft om wijzigingen in een Europees verdrag te onderzoeken als die ingaan tegen de Duitse grondwet.
Ook de Duitse grondwet laat zich wijzigen. Verder heeft Karlsruhe helemaal niet zo stellig gezegd dat eurobonds niet mogen.
pi_101984142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb jij al je centjes al van je bankrekening gehaald dan? Daar ligt ook meteen het antwoord. En er is ook nog geen run op die 2 bekende Franse banken
Ik wel..door mijn huis vervroegd af te lossen.
Die paar euro's die nu nog op de rekening staan mogen ze hebben.
  donderdag 15 september 2011 @ 18:39:19 #150
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_101984575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Klopt. Maar dat is geen argument om maar door te gaan met geld in dat land te pompen terwijl het geen zin meer heeft.

Er moeten gewoon in de toekomst sterke sancties komen te staan op dit soort gedrag. Boven de zoveel % begrotingstekort is gewoon het stopzetten van EU subsidies aan het desbetreffende land en het verliezen van je stemrecht, en wanneer het land dan nog geen maatregelen neemt zou de EU moeten kunnnen besluiten het EU land eruit te gooien.

Dat is de enige afschrikking die werkt, dat je de Eurozone uit gegooid kan worden. En geen van die zuid-Europese landen wil dat.
Of een verbod op begrotingstekort, niks uitgeven wat er niet is. Dan zullen nieuwe problemen nooit ontstaan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')