abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 september 2011 @ 12:54:08 #76
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101973152
Tendentieus gelul en monday morning quarterbacking zoals we van De Pers gewend zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_101973179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:54 schreef eleusis het volgende:
Tendentieus gelul en monday morning quarterbacking zoals we van De Pers gewend zijn.
Het zijn gewoon citaten hoor.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:55:03 #78
324665 meth77
to do or not to do
pi_101973184
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:20 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Hoe zit dat in de VS dan? Gaat daar alles in dezelfde snelheid?

En de rest van de wereld die dollares gebruikt... ook allemaal op het tempo van de cowboys?

Overigens bestaat de euro per definitie wel; kijk dus nog maar eens na wie hier aan het kletsen is.
vergelijk niet de euro met de dollar

De USA is een fiscale en politieke eenheid, dus een land
  donderdag 15 september 2011 @ 12:55:32 #79
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101973196
quote:
quote:
31 mei 2000

‘De prestaties van Griekenland
zijn buitengewoon indrukwekkend.
In 1993 was er een begrotingstekort
van 13 procent en dat is nu
teruggebracht, en dan spreken wij
over realisaties en niet over
voornemens, tot 1,5 procent.’

Gerrit Zalm in de Kamer over het toelaten
van Griekenland tot de eurozone.
Toch knap wat je met frauderen kunt bereiken.
Bedankt Hans.
pi_101973198
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk zo wordt gedacht bij de ECB dan is het tijd om je echt zorgen te gaan maken en een exit uit de euro serieus te gaan overwegen.
Waarom? In de USA overweegt ook niemand om Californië te laten vallen (dat ook quasi-failliet is). Het probleem van de EU is gewoon dat het te weinig geld in een centrale pot heeft zitten.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:55:58 #81
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_101973216
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..] Men zou alleen meer energie intensieve productie bedrijven moeten aantrekken.
Ijsland heeft een paar grote aluminium smelterijen. Ik denk alleen dat het een groot probleem voor Ijsland is, dat het maar 300.000 inwoners heeft. Mede daarom lijkt het me voor veel bedrijven niet interessant om daar iets op te starten. Ook is/was alles er stervensduur...
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  donderdag 15 september 2011 @ 12:56:23 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101973230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:54 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het zijn gewoon citaten hoor.
Diezelfde journalisten wisten in 2000 ook niet van de boekhoudfraude in Griekenland. Lekker makkelijk om dan achteraf een leuk citaat te vinden.

Serieus, haal ajb niet je financieel nieuws uit De Pers. Het is alleen maar met de wolven meehuilen wat daar gebeurt, Ewout Irrgang-niveau. Lees liever FD of economiesites zoals Vox, Marginal Revolution, blog van Bas Jacobs, Money for Nothing, Peter Verhaar. Die hebben echte inzichten en maken niet alleen de makkelijke puntjes voor de buhne.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 15 september 2011 @ 12:56:58 #83
324665 meth77
to do or not to do
pi_101973248
quote:
Het zijn allemaal leugenaars en boeven
quote:
31 mei 2000
‘De prestaties van Griekenland
zijn buitengewoon indrukwekkend.
In 1993 was er een begrotingstekort
van 13 procent en dat is nu
teruggebracht, en dan spreken wij
over realisaties en niet over
voornemens, tot 1,5 procent.’
Gerrit Zalm in de Kamer over het toelaten
van Griekenland tot de eurozone.
11 december 2000
‘En Griekenland gedraagt zich ook
zeer voorbeeldig.’
Gerrit Zalm in de Tweede Kamer
.
pi_101973257
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:55 schreef bascross het volgende:

Je zou zeggen dat Zalm medeverantwoordelijk is of te dom om te poepen.
In beide gevallen is het veelzeggend dat die man aan de top staat van onze enige staatsbank.
pi_101973285
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:55 schreef bascross het volgende:

[..]

[..]

Toch knap, dat allemaal experts en economen dat schijnbaar allemaal geloofden. Ik vraag me serieus af of dat allemaal echt nader onderzocht is toentertijd of dat men de Griekse getallen voor zoete koek nam.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:58:27 #86
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101973298
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:56 schreef eleusis het volgende:

[..]

Diezelfde journalisten wisten in 2000 ook niet van de boekhoudfraude in Griekenland. Lekker makkelijk om dan achteraf een leuk citaat te vinden.

Het is dan ook niet de taak van die journalisten. Van Gerrit wel. w/
Bedankt Hans.
pi_101973307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:56 schreef eleusis het volgende:

Serieus, haal ajb niet je financieel nieuws uit De Pers. Het is alleen maar met de wolven meehuilen wat daar gebeurt. Lees liever FD of economiesites zoals Vox, Marginal Revolution, blog van Bas Jacobs, Money for Nothing, Peter Verhaar. Die hebben echte inzichten en maken niet alleen de makkelijke puntjes voor de buhne.
Die journalisten mochten waarschijnlijk niet in de boeken kijken zoals de politici die verantwoordelijk waren dat wel mochten.
  donderdag 15 september 2011 @ 12:59:43 #88
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101973331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Het is dan ook niet de taak van die journalisten. Van Gerrit wel. w/
Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land en ook zijn (ex-)collega ministers van financiën. ( Wat niet wegneemt dat er collectief is geblunderd, natuurlijk :) )
pi_101973349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

Toch knap, dat allemaal experts en economen dat schijnbaar allemaal geloofden. Ik vraag me serieus af of dat allemaal echt nader onderzocht is toentertijd of dat men de Griekse getallen voor zoete koek nam.
Ik denk dat je dan moet kijken naar Wellink.
Die zei dat hij wist van de risico's bij Icesave maar dat hij niets mocht/kon/ durfde te zeggen vanwege een bankrun.
pi_101973377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:59 schreef eleusis het volgende:

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land.
De materie van het liegen en bedriegen?

Inderdaad, daar heb je een punt.
pi_101973385
quote:

[..]

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :')
Waarom denk je dat het vertrouwen in de politiek nagenoeg tot het nulpunt is gedaald. Keer op keer wordt aangetoond dat we een ontzettende incompetente bende daar in Den Haag hebben zitten.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:07:15 #92
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101973580
quote:

[..]

Ja, en zo'n beetje de hele eurozone is er in getuind, zo weten we nu al een paar jaar. Dus daar was Zalm niet zo bijzonder in. Natuurlijk is het leuk voor in 't café zo'n quote achteraf, maar doe niet alsof het nieuws is. :') Zalm heeft de materie beter bij de pinken dan 99.9% van dit land en ook zijn (ex-)collega ministers van financiën. ( Wat niet wegneemt dat er collectief is geblunderd, natuurlijk :) )
Dus doordat anderen dezelfde fout hebben gemaakt is het ineens niet erg? :D Ik zie in dat zelfde stukje ook een quote van ene De Haan die het wel begreep.

quote:
Eén man trachtte in het jaar 2000 premier Wim Kok en minister van Financiën Gerrit Zalm te behoeden voor toetreding van de Grieken tot de Europese Monetaire Unie. ‘Er is te veel gebruikgemaakt van eenmalige kunstgrepen om het begrotingstekort te reduceren en op langere termijn kom je jezelf dan altijd tegen, zo leert de ervaring’, voorspelde CDA-Kamerlid Henk de Haan, tevens hoogleraar Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen, toen al. Maar de motie-De Haan werd verworpen door de coalitiepartijen PvdA, D66 en VVD. Saillant detail: de motie werd ook verworpen door het toenmalige VVDKamerlid Geert Wilders, die thans juist erg anti-Grieks is.
Was hij dan zoveel slimmer dan de rest? Behoort hij tot die ene 0,1%? Ik ben het trouwens wel met je eens dat het makkelijk scoren is, maar dat betekent niet dat het onzin is. Zalm heeft gefaald.
Bedankt Hans.
pi_101973740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:07 schreef bascross het volgende:

Dus doordat anderen dezelfde fout hebben gemaakt is het ineens niet erg? :D Ik zie in dat zelfde stukje ook een quote van ene De Haan die het wel begreep.

Was hij dan zoveel slimmer dan de rest? Behoort hij tot die ene 0,1%? Ik ben het trouwens wel met je eens dat het makkelijk scoren is, maar dat betekent niet dat het onzin is. Zalm heeft gefaald.
Als de Haan wist dat ze de boel bedonderden en als nu blijkt dat dat een feit was dan is die hele politiek zo corrupt als de neten.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:24:07 #94
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_101974045
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:07 schreef bascross het volgende:
Ik vind het wel erg, maar ik kijk liever naar de situatie in plaats van één persoon er uit te pakken en daarop te gaan lopen janken. Als meer dan 1000 financieel experts bij de ministeries van de eurozone een bepaald risico niet goed inschatten, is het vreemd om Zalm dat als enige te gaan verwijten. Hij heeft het niet slechter gedaan dan de index zou je kunnen zeggen.

quote:
Dat heeft hij inderdaad. Het feit dat hij in een tijdperk opereerde waar de risico's niet op waarde werden geschat, pleit hem ook niet vrij. Griekenland in de euro was een blunder van formaat. Ik vind overigens die blunder minder groot dan de huidige politieke patstelling die de euro echt in gevaar brengt. 'Griekenland' was een brandje in een vuilcontainer dat zo geblust had kunnen worden. Nu staat het halve pand in de hens. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger!

Maar je ziet hoe snel zo'n tendentieus De Pers-praatje al weer wordt geïnterpreteerd als dat Zalm een leugenaar zou zijn. Dat is wat het pvv-volk met zo'n artikel doet. Ik pis dus op die vorm van "journalistiek" en wat het voor effect heeft.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:26:32 #95
324665 meth77
to do or not to do
pi_101974129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dan had dit toch die experts aan het twijfelen moeten brengen

quote:
31 mei 2000
‘De prestaties van Griekenland zijn buitengewoon indrukwekkend.
In 1993 was er een begrotingstekort van 13 procent en dat is nu teruggebracht, en dan spreken wij
over realisaties en niet over voornemens, tot 1,5 procent.
Maar goed, we worden er allemaal ingeluisd, tot de Euro klapt, en dan hebben we er zelf voor gekozen zeggen, zegt men dan
pi_101974262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik vind het wel erg, maar ik kijk liever naar de situatie in plaats van één persoon er uit te pakken en daarop te gaan lopen janken. Als meer dan 1000 financieel experts bij de ministeries van de eurozone een bepaald risico niet goed inschatten, is het vreemd om Zalm dat als enige te gaan verwijten. Hij heeft het niet slechter gedaan dan de index zou je kunnen zeggen.
Ik verwijt het dat hele corrupte zootje. Die mensen zouden ze echt moeten plukken onder de pluk ze wetgeving. Waarom krijgen die mensen eigenlijk allemaal van die dikke salarissen terwijl ze van toeters noch blazen weten

quote:
Maar je ziet hoe snel zo'n tendentieus De Pers-praatje al weer wordt geïnterpreteerd als dat Zalm een leugenaar zou zijn. Dat is wat het pvv-volk met zo'n artikel doet. Ik pis dus op die vorm van "journalistiek" en wat het voor effect heeft.
Het is toch ook een vorm van liegen. Hij moet geweten hebben dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het meestal ook niet waar is. Hij is dus of ontzettend naief (en dat lijkt mij niet het geval). Of hij heeft gewoon halve waarheden verteld.
En als we in een garage op basis van halve waarheden een auto kopen die achteraf allemaal gebreken vertoond, hoe noemen we dan de verkoper? een oplichter en een leugenaar.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:38:23 #97
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974482
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef eleusis het volgende:

[..]

We zitten in Nederland en Zalm was in die periode Minister van Financiën, niet zo vreemd dat het nu over hem gaat.

quote:
Dat heeft hij inderdaad. Het feit dat hij in een tijdperk opereerde waar de risico's niet op waarde werden geschat, pleit hem ook niet vrij. Griekenland in de euro was een blunder van formaat. Ik vind overigens die blunder minder groot dan de huidige politieke patstelling die de euro echt in gevaar brengt. 'Griekenland' was een brandje in een vuilcontainer dat zo geblust had kunnen worden. Nu staat het halve pand in de hens. Dat vind ik persoonlijk vele malen erger!

Ik denk dat Griekenland geen brandje is dat zomaar geblust kan worden, dan was dat allang gebeurd.

Hoe kom je erbij dat alleen pvv-volk dat doet? Ik vind Zalm aan de hand van dit artikel trouwens geen leugenaar, wel een naïeve dombo, maar dat is blijkbaar een voorwaarde om politicus te worden. w/
Bedankt Hans.
pi_101974556
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:38 schreef bascross het volgende:

Ik denk dat Griekenland geen brandje is dat zomaar geblust kan worden, dan was dat allang gebeurd.

Hoe kom je erbij dat alleen pvv-volk dat doet? Ik vind Zalm aan de hand van dit artikel trouwens geen leugenaar, wel een naïeve dombo, maar dat is blijkbaar een voorwaarde om politicus te worden. w/
Persoonlijk denk ik niet dat het een naïeve dombo is. Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een leugenaar die voor zijn eigen carrière Nederland heeft opgeofferd.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:43:14 #99
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974623
quote:
15s.gif Op donderdag 15 september 2011 12:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk zo wordt gedacht bij de ECB dan is het tijd om je echt zorgen te gaan maken en een exit uit de euro serieus te gaan overwegen.
http://www.belegger.nl/ni(...)B-steun_is_tijdelijk

De toekomstige ECB president is ook niet vies van het opkopen van obligaties. Waarom is er eigenlijk een Zuid Europese president aangesteld? Een Duitser was een stuk beter geweest.
Bedankt Hans.
  donderdag 15 september 2011 @ 13:45:03 #100
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_101974684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 13:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik niet dat het een naïeve dombo is. Dus ik kan niet anders concluderen dat het gewoon een leugenaar die voor zijn eigen carrière Nederland heeft opgeofferd.
Het is niet uit sluiten inderdaad, maar Zalm wilde toch ook een succesvolle Eurozone?
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')