Zij ligt boven en wij liggen beneden. En ik slaap met oordoppen in omdat ik anders om half zes wakker word van Nils z'n gestamp. Daar hoor ik Lente door de babyfoon altijd prima doorheen, maar niet zonder babyfoon blijkbaar...quote:Op maandag 12 september 2011 10:34 schreef Sorbootje het volgende:
Ligt ze zo ver bij jullie vandaan? Ik heb nog nooit een babyfoon op m'n kamer gehad. En ik word wakker van elk kreuntje. Maar misschien is dat ook wel juist doordát we geen babyfoon hebben.
quote:Op maandag 12 september 2011 19:20 schreef octopussy het volgende:
Wij hebben sinds een paar weken een webcam op Hannah's bedje gericht staanIk wilde het eerst niet, maar toen we het even als test hadden gedaan met een webcam voor iemand anders, bleek het toch wel heel gemakkelijk. We kunnen nu zien wanneer ze echt gaat slapen en wanneer ze weer wakker wordt. Opa's en oma's kunnen (met beveiligde toegang) ook meekijken vanuit Oostenrijk en ik kan met een app ook via mijn smartphone spieken.
Nee er was eigenlijk gene aanloopje. Wel de nacht ervoor af en toe hoesten (een normale beetje droge hoest), maar de pseudokroep kwam ineens tot uiting 's middags op het kdv toen hij lag te slapen. Ik hoop niet dat Oona ziek wordt dan. Pseudokroep is trouwens zeer gering besmettelijk las ik. Ben even kwijt welke dagen Oona op het kdv is.quote:Op maandag 12 september 2011 11:21 schreef Reilain het volgende:
@ Meimeltje.. Nam Dyon een aanloopje voor het ziek worden??
Oona is sinds gisterenmiddag zooo hangerig, snotterig en slaperig.. maar geen verhoging?
Ja, je ziet er ook mee in het donker.quote:Op maandag 12 september 2011 19:51 schreef Vlindur het volgende:
Davinia, als wij bij Rienk willen kijken doen we de deur openzn deur is voor zijn geboorte goed in het vet gezet en nagekeken en hij kon echt geruisloos open en dicht
Inmiddels kan hij wel weer een beetje olie gebruiken, hij kraakt weer een beetje.
Gaan we met de deur van B2 ook doen
En die webcam, zie je daar ook mee in het donker octo?
Gewoon keihard negeren?quote:Op maandag 12 september 2011 20:46 schreef pessie het volgende:
wat te doen bij rampslapen voor de 4de avond op rij als je moedeloos bent en alleen thuis?
Iets aandoe? Zit je er zo doorheen dan?quote:Op maandag 12 september 2011 21:04 schreef pessie het volgende:
hij huilt nog steeds. Ik weet het echt niet meer. Durf er ook niet heen, ben veel te bang dat ik em iets aandoe. Ik was zo gewend aan weinig slaap
ik ben verwend
quote:Op maandag 12 september 2011 19:20 schreef octopussy het volgende:
Wij hebben sinds een paar weken een webcam op Hannah's bedje gericht staanIk wilde het eerst niet, maar toen we het even als test hadden gedaan met een webcam voor iemand anders, bleek het toch wel heel gemakkelijk. We kunnen nu zien wanneer ze echt gaat slapen en wanneer ze weer wakker wordt. Opa's en oma's kunnen (met beveiligde toegang) ook meekijken vanuit Oostenrijk en ik kan met een app ook via mijn smartphone spieken.
Nee, geen PCM, we proberen 'm altijd de koorts zo veel mogelijk zelf weg te laten vechten , tenzij hij zich echt belabberd voelt natuurlijk (hij is gelukkig niet vaak ziek), maar zoals nu was hij best pittig en ging vrolijk naar bed en redelijk vlot slapen. Verder heel herkenbaar, ik luister regelmatig of ik 'm nog hoor ademen, kijk altijd voor het slapen gaan en check 's ochtends direct of ik 'm nog hoor.quote:Op maandag 12 september 2011 21:29 schreef Incantrix het volgende:
Daantje, och..Rottig, Happy, heb je hem pcm gegeven? Zo naar als ze zo moeten hoesten, of zo rochelend ademen ofzo.. Ik schijt dan altijd meteen in mijn broek voor enge dingen enzo. Maarja, dat doe ik eigenlijk ook al als hij een keer uitslaapt, dan lig ik met de babyfoon op standje megafoon te luisteren of ik hem hoor ademen, want dan ben ik bang dat hij dood in zijn bed ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whaha, dat zeg je niet tegen een kerel he.quote:
quote:
ravi probeerde ook door zn bedje te knagen. die slaapt nu in selene's oude bedjequote:Op dinsdag 13 september 2011 20:11 schreef Asyniur het volgende:
Ik zag zojuist met Harry naar bed brengen dat 1 spijl aangevreten is
Byte-ex op de spijlen smeren, sprak de ervaringsdeskundige.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:11 schreef Asyniur het volgende:
Ik zag zojuist met Harry naar bed brengen dat 1 spijl aangevreten is
gmtaquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:15 schreef Keshet het volgende:
[..]
Byte-ex op de spijlen smeren, sprak de ervaringsdeskundige.
Dat nooit meer weg was niet serieus bedoelt hoor!quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:24 schreef Keshet het volgende:
[ afbeelding ]
Pessie, fijn dat je man weer thuis is. Maarreh, is het niet een idee om een andere oplossing voor je probleem te zoeken dan eisen dat je man thuis blijft? Ik schrok best van je bericht!
Als je serieus zulke gedachten had, wil je er dan alsjeblieft hulp voor gaan zoeken? Desnoods bij een vriendin die om de hoek woont?Echt!
Ik schrok er zelf ook van, heb het wel eerder gehad onder invloed van slaapgebrek maar dan was manlief er om het over te nemen. Daarom heb ik hem maar even tekeer laten gaan, gewoon voor zijn veiligheid. Toen ik manlief eenmaal aan de telefoon had gehad ging het beter.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:36 schreef Ssserpente het volgende:
Ik moet bekennen dat ik er ook een beetje van schrok, Pessie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nathan is ziek. 38.0, dus niet dramatisch, wel genoeg om flink huilerig te zijn, onder invloed van een paracetamol heeft ie zn hele boterham opgegeten
en na het ontbijt kwam hij bij mij met zn zak rozijntjes
ik vond dat hij niet direct na het ontbijt mocht snoepen dus hij heeft er een half plak ontbijtkoek bij gehad, volgens mij was hij toen wel verzadigd.
Hij is bleekjes en heeft van die koortsoogjes, heel sneu. En kwijlen! OMG!
Wel redelijk geslapen trouwens! Manlief is thuis en hij ging zonder problemen slapen gisteravond, vannacht is manlief er 2 keer even heen geweest en om half 5 heb ik hem maar gevoed omdat hij zich toen ook niet lekker voelde en even troost nodig had vermoed ik. Daarna verder geslapen tot half 8. Hij heeft zn papa dus echt gemist, ik had niet door dat hij zn papa zo zou missen. Wat dat betreft mag manlief gewoon echt niet meer langere tijd weg totdat die verlatingsangst een beetje minder is. Maar goed, als manlief nog een keer naar Estland gaat zal dat over een jaar of 2 zijn. Hij was nu met de eerste groep mee en over een jaar of 2 zal de laatste groep gaan, ik denk dat hij wel wil zien hoe het er uiteindelijk uit is komen te zien.
Owh, moeten ze dat dan doen? Ga ik maar eens hard oefenenquote:Op donderdag 15 september 2011 12:44 schreef Asyniur het volgende:
Wij zijn terug van het cb. Helemaal goedgekeurd. Hij hoefde maar 2 blokjes in de vormenstoof te doen. Tot hun verbazing deed hij er al 3. Ik zeg: uhm, thuis doet hij ze allevier en bij opa en oma 5 (of 6). Dat vonden ze dus veel
Verder stapelde hij keurig 2 blokjes op elkaar. Dat vond hij meer dan genoeg. Als de toren hoger werd gemaakt, gooide hij ze keurig om
Hij deed wel even de lichtbak aan, zat overal met zijn tengels aan en duwde door een of andere gleuf enkele puzzelstukjes waarvan ik alleen maar kan hopen dat ze het er nog achteruit gaan krijgen
'Hij is wel ondernemend hè?'
Hij weegt 9355 gram en zou 77,5 cm zijn maar ik denk dat de lengtemeting niet klopt. Harry werkte niet echt mee namelijk
Curves zijn hier te vinden.
Yaro, leuk hoor!
Hier wordt ook sinds kort met stoelen geschoven. Liefst zijn kinderstoel midden in de kamer zetten en er dan op klimmen en op (tap)dansen
ik heb er voornamelijk geruststelling gehadquote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie concreet aan het CB hebben gehad. Hebben ze goede tips gegeven, afwijkende zaken geconstateerd, iets anders?
Misschien heb ik geluk dat ik een makkelijk en gezond kind heb en daarom vind dat ik er niets concreets aan heb gehad. Ik weet het niet
Ik ga vooral naar het CB voor de vaccinaties en voor een APK...quote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat jullie concreet aan het CB hebben gehad. Hebben ze goede tips gegeven, afwijkende zaken geconstateerd, iets anders?
Misschien heb ik geluk dat ik een makkelijk en gezond kind heb en daarom vind dat ik er niets concreets aan heb gehad. Ik weet het niet
Welkom terugquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:40 schreef Cooki het volgende:
heel voorzichtig kom ik me hier melden...
Lucas is inmiddels 1,5 jaar, ik lurk al een hele tijd (sinds mijnzwangerschap
) en ik ga voorzichtig proberen mee te posten... niet heel actief, maar toch
![]()
(later meer, het prinsje roept)
Hee geinig, dat je dat nog zo exact weet. Ik hoop niet dat ik een bevalling verstoord hebquote:Op donderdag 15 september 2011 20:35 schreef Chan het volgende:
[..]
Welkom terugIk kan me nog heel goed herinneren dat op de dag dat ik aan het bevallen was je je voor het eerst kwam melden
Hier hetzelfde, ik sta altijd binnen 10 min weer buiten geloof ik. Ik vind het wegen en meten altijd wel erg leuk, maar heb eigenlijk nooit echt tips nodig gehad oid.quote:Op donderdag 15 september 2011 14:54 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik vind het ook gek, maar goed, ze leggen echt op elke slak zout. Groeien heeft Nathan natuurlijk niet altijd even goed gedaan, maar alsnog, dan is hij een keertje wat dikker dan dat ie lang is, ging ze erover miepen. Tsja, aanstaande dinsdag is ie weer langer dan dat ie dik is.quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
Pessie gek dat ze van nathan zeggen dat zn lengte gewicht niet in verhouding is. Hier is t altijd juist prima. En laatste keer waren ze ongeveer gelijk.
Nja k maak me iig geen zorgen om m. Groeien heeft ie altijd prima gedaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat laatste denk ik ook. Ik stelde een vraag over het (weinig/niet) praten van Harry omdat mijn man graag wilde dat ik dat vroeg. Vraagt de vpk: maak jíj je zorgen? Ik niet, zei ik, maar ik moest het vragen van mijn manquote:Op vrijdag 16 september 2011 21:23 schreef Meimeltje het volgende:
Verder altijd prima bezoekjes daar gehad. Bij Dyon was het al helemaal altijd prima. Ze wisten toen dat ik verpleegkundige was (stond blijkbaar toen ook in dossier) en ik kon merken dat ze dan gelijk anders naar je kijken. Ik kreeg bijv. zelf een stethoscoop in mn handen om te luisteren, want dat kon ik volgens de arts net zo goed zelf doen. Vandaar dat ik dus ook denk hun reacties afhankelijk zijn van wat voor beeld ze van jou (als moeder) hebben.
quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:29 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Ik stelde een vraag over het (weinig/niet) praten van Harry omdat mijn man graag wilde dat ik dat vroeg. Vraagt de vpk: maak jíj je zorgen? Ik niet, zei ik, maar ik moest het vragen van mijn man
Dus ik kreeg een folder mee voor manlief
quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:01 schreef Elmo76 het volgende:
Morgen gaan we naar de Efteling!Ik ben zoooo benieuwd wat Tirza ervan vindt!
Verslagje volgt later!
Ooooh, ben benieuwd of ik je zie!! Sta jij ergens op een foto?! Ach, je kids zal ik vast wel herkennen!quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:15 schreef Spewey het volgende:
[..]Wij ook, laatste keer dat we er waren was Zoë nog een beebje, ben heel nieuwsgierig hoe ze het vindt.
(vooral droomvlucht en 't sprookjesbos)
Nathan draagt een shirt 86/92 van de Hema, het ergste is dat de mouwen niet overhoudenquote:Op zaterdag 17 september 2011 13:18 schreef freecell het volgende:
Pessie, alles pasteMaar ik zal het in de gaten houden hier
Die van mij groeien ook hard momenteel.
SPOILER: Anne van pasgeboren tot één jaar!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hadden wij ook toen we nog in Tilburg woonden, ikquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:06 schreef Fannetje het volgende:
Oh en Spewey, de Efteling is leuk hè? Ik heb een abonnement
Het jurkje is trouwens echt super. Veel complimentjes over gehad dat ze er zo leuk uit zag!
Mijn spul ligt ook eindelijkquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:44 schreef Spewey het volgende:
Ik ga 2 hyperactieve kindjes naar bed brengen, volgens mij gaat het een onrustig nachtje worden, ze hebben veel te verwerken.
Ja dat is ook zo hoor! Moet zeggen dat ik ook geen helm heb voor mquote:Op zaterdag 17 september 2011 21:38 schreef Cooki het volgende:
Sonnetje, mijn oudste is een keer naar beneden gevallen toen we wél traphekjes hadden![]()
(2e verjaardagsfeestje, aan aandacht ontglipt, gelukkig maar 4 treden, maar manman, wat een stress
)
mmm, voetsteuntjes lager lijkt me vooral praktisch, dank voor de tip![]()
over het vastzetten (wat dan ook niet meer hoeft, want dat past niet meer) : bij een val ben ik eerder bezorgd om zijn hoofdje, babyhelmpjes zie je dan weer nergens in gebruik ...
![]()
ik ga ns knutselen op die voetsteuntjes
Dyon kan ook nog niet goed bij de trappers, dus kan hooguit 1 meter vooruit komen en dan gebruikt hij hm weer als loopfietsje.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:02 schreef Cooki het volgende:
Meimeltje: oh, wat een knulletje! Stoer hoor! Lucas kan nog niet bij de trappers, dus die loopt met zijn driewieler![]()
Over aanpassen: snap ik, en dreumes/peuters verzinnen toch elke keer wat nieuws, tóch ?![]()
![]()
Volgens mij zijn Dyon en Floris beiden heerlijk actiefquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Oh en DyonIk vind m zo leuk!
Geloof t ook jaquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:16 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Volgens mij zijn Dyon en Floris beiden heerlijk actief
Lucas is 18 maandenquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:11 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Dyon kan ook nog niet goed bij de trappers, dus kan hooguit 1 meter vooruit komen en dan gebruikt hij hm weer als loopfietsje.
Ja idd, straks komt er wel weer wat anders haha.
Hoe oud is Lucas?
Hahaha dat is echt aankleden met hindernissen. Als ze nog iets groter zijn kun je gewoon vragen of ze hun benenen in de lucht willen doen, dat is pas relaxed, kan niet wachten.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Uhm ja meneer heeft geen geduld om te liggen, dus afdrogen doe k eigenlijk niet. Gauw een handdoek om m heen, laten rondlopen. Door t rondlopen droogt ie wel (gelukkig heeft ie geen gevoelige huid/snel last van smetplekken) en insmeren doe k ook terwijl hij rondloopt. En dat moet allemaal niet te lang duren voor m
Gisteren ging k mn neefje wassen en aankleden. Echt hoe relaxed is dat. Hij bleef gewoon liggen, vond t niet erg dat k zn luier omdeed en aankleden kon ook gewoon terwijl hij ligt. En dat terwijl hij 11 weken ouder isLijkt me soms ook best lekker
Spewey schrikken is dat he! Heeft Floris ook wel s gedaan...
quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, nou beetje tegensputteren noem ik dat
Flip heeft me een paar dagen terug tijdens het verschonen een enorme karatetrap tegen mijn borst gegeven en dat doet me nu nog zo'n zeerArme ik...
Tegensputteren hahaha , ja auwie... ze kunnen je goed rakenquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Flip heeft me een paar dagen terug tijdens het verschonen een enorme karatetrap tegen mijn borst gegeven en dat doet me nu nog zo'n zeerArme ik...
Wow Daan! Wat knap! en zo beleefd: met twee woordenquote:Op zaterdag 17 september 2011 22:41 schreef happyme28 het volgende:
Heerlijke verhalen allemaal weer!!
Daan spreekt bijna alleen nog maar met 2 woorden'Papa, jasch uit', 'Mama, pap etuh', Papa, lieg (licht) aan'. Vanmorgen liepen we even naar het zwembad en toen liepen we langs een lantaarnpaal. Daan zei: 'Mama, lalapaa'
![]()
We genieten zo heerlijk van ons schooiertje, hij gaat echt heel rap met de woorden nu
Auw..Hoop dat ie dat hier niet gaat doen.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:40 schreef RockabeIIa het volgende:
Hier heten alle meisjes mammma (en iedereen die hij op dat moment nodig heeft)quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:47 schreef Meimeltje het volgende:
We kwamen van de week tegelijk met een klasgenootje van Kyllian aan op school. Roept Dyon ineens "Denise" (zo heette ze dus). Ze heeft denk ik zo'n 2x hier gespeeld het afgelopen jaar, ik stond echt even verbaasd van wat hij dan kan onthouden. Vandaag was er een buurmeisje en die noemde hij ook Denise. Ik geloof dat alle blonde meisjes nu Denise heten.
Hier ook steeds meer met twee woorden praten, geweldig om hem steeds beter te kunnen begrijpen!
Hahaha, oh maar Daan heeft ook nog een heleboel onverstaanbare verhalen hoor.quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:47 schreef Cooki het volgende:
[..]
Wow Daan! Wat knap! en zo beleefd: met twee woorden![]()
Lucas houdt het overzichtelijk: een paar woordjes en een heleboel overstaanbare verhalen
Daan inderdaad ook, zijn beste vriendje heet Florian en dat wordt 'leam'quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:53 schreef Incantrix het volgende:
Stef zegt wel de namen van de kindjes van het KDV waar hij het meest mee speelt, maar dan wel op z'n dreumes: R o n j a wordt Jaja en Y i g h i t wordt Jiet=
Ik ben ook blij met mammma....quote:Op zaterdag 17 september 2011 22:54 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Overigens noemt hij mij pas sinds een paar dagen Mama. Hij zei al wel mama, maar nog niet gericht op mij. Man en ik waren allebei papa. En mijn moeder en vader allebei Opa. Hij zegt inmiddels ook oma tot grote vreugde van mijn moeder
Ja omdat hij het ook echt goed zei stond ik versteld, een 3-lettergrepen woord had ik eigenlijk nog niet gehoord. Van het kdv komen hier idd ook af en toe namen voorbij. Van de week had hij het regelmatig over Keesjequote:Op zaterdag 17 september 2011 22:53 schreef Incantrix het volgende:
Ahgos, mammmaHaha, wat cute
Stef zegt wel de namen van de kindjes van het KDV waar hij het meest mee speelt, maar dan wel op z'n dreumes: R o n j a wordt Jaja en Y i g h i t wordt Jiet
Knap van Dyon, MeimelDa's best een moeilijke naam ook, lijkt me!
'quote:Op zaterdag 17 september 2011 23:01 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja omdat hij het ook echt goed zei stond ik versteld, een 3-lettergrepen woord had ik eigenlijk nog niet gehoord. Van het kdv komen hier idd ook af en toe namen voorbij. Van de week had hij het regelmatig over KeesjeTerwijl hij zn eigen naam dus niet eens zegt. Hij noemt bzichzelf meestal 'mij' en heel soms iets wat wel op Dyon lijkt. Kyllian moet hij Kyla (Kiela).
Sorry Reilain, Oona heb ik nog niet voorbij horen komen maar ze leren elkaar vast nog beter kennen
Het is een jongenquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:02 schreef Cooki het volgende:
[..]
'
Ik vind het allemaal knap!
![]()
Keesje, een blond meisje denk ik dan
Zo leuk die gezellige fietsmomentjesquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:04 schreef RockabeIIa het volgende:
hehe ja
En op de fiets schreeuwt ie de laatste dagen echt alleen maar. Wel op een lollige manier. Hij roept ambulances want dat vindt hij zo gaaf: 'Tutaa tutaa waar ben jij!?'
Jaah! Lucas doet Woef en broemmmquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:09 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Zo leuk die gezellige fietsmomentjes![]()
Hier wordt echt alles benoemd, maar hij is vooral op zoek naar poesjes, honden en vogels("nog vogel"). Auto, boom etc. komen ook wel veel voorbij.
Gheghe... ja die ipad: we zeggen tegen oudste dat ie ergens anders moet gaan zitten met de ipad van papa... anders pakt lucas m af.... terwijl ze er allebei niet aan mogen zittenquote:Op zaterdag 17 september 2011 23:22 schreef Meimeltje het volgende:
Ow Cooki, nog een keer herkenbaar die IpadAlleen wordt hij meestal in beslag genomen door zn broer
Dyon zit weleens op de Iphone (dierengeluiden).
Ook al zo'n klein, agressief engeltjequote:Op zondag 18 september 2011 00:46 schreef Reilain het volgende:
Ook heeft ze er een handje van gekregen te willen slaan in ons gezicht als ze boos wordt![]()
.... Volgens mij gaan we hier voor een full blown dreumespubertijd
![]()
Becky, dat vind ik zo leuk: een meisje dat niet alleen roze "doet"quote:Op zondag 18 september 2011 07:16 schreef becky27 het volgende:
oh en ik heb een dochter die in het intertoysboekje alleen maar auto's wijst en "auto" roept.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |