Na de vorige zwangerschap een trombosebeen gehad in het kraambed. Nu 6 weken preventief prikken.quote:Op zondag 11 september 2011 23:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wickie, waarom moet je prikken als ik vragen mag
Juhp!quote:Op maandag 12 september 2011 08:08 schreef Asyniur het volgende:
wicks, wat een leuke naam!
klumsy, ben je een beetje door de nacht gekomen?
KD, zit Polle nog binnen?
iig nog 2 weken (28 september), maargoed, zal je zien dat ik m meedraag tot eind oktoberquote:Op maandag 12 september 2011 08:31 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mooi. Hoe lang moet je hem nog binnenhouden?
Pff, dat het bloeden maar eens stopt. En dat je dan mooi over 2 weekjes thuis kan bevallen van je zoonquote:Op maandag 12 september 2011 08:36 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
iig nog 2 weken (28 september), maargoed, zal je zien dat ik m meedraag tot eind oktober
ik ben overmorgen 35 wk.
Vannacht had ik geen weeen! Gisteravond een heleeeeeeeeee boel en weer wat lichtroze verlies. ik ben net een halfuurtje op, mocht het bloeden doorzetten dan hebben we iig een vlucht en oppasplan.
(ook met bloed kan ik nog wel tig weken doorlopen, maar bloed is allesbehalve veilig in het laatste trimester. En ook al denk ik zeker te weten waar het vandaan komt, in het ziekenhuis kunnen ze niets vaststellen)
dat was lichtroze slijmverlies wat van de baarmoedermond afkwamquote:Op maandag 12 september 2011 09:17 schreef Ssserpente het volgende:
Maar je bloedde toch al vóór dat gewroet?
Het echte heldere bloeden is dus pas na die actie van die kuttekop ontstaan? Muts.quote:Op maandag 12 september 2011 09:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat was lichtroze slijmverlies wat van de baarmoedermond afkwam
Doe mij er eens zo eenquote:Op maandag 12 september 2011 10:21 schreef Aoraki het volgende:
Wat een tegenstrijdigheden...
Wickie, gefeliciteerd met Wies...
Jij hebt blijkbaar wel toegang tot internet in het ziekenhuis? Bij ons was die mogelijkheid er niet. Tsja en met mijn prehistorische telefoon kon ik niemand van updates voorzien.
Iets uitgebreider afgelopen donderdag:
We hadden ons om 7.30 netjes in het ziekenhuis gemeld, na de nodige controles door naar de OK. Ik was heel erg zenuwachtig, maar om 09.28 werd onze zoon geboren. Alles ging direct goed. Hij woog 3140 gram en had geen problemen met ademen. Hij mocht bij mij op de OK blijven totdat ze met mij klaar waren, zodat we geen moment gescheiden waren.
Jasper is erg tevreden, drinkt goed, slaapt goed. Nu zijn we weer thuis en dat is echt een heerlijkheid. Broer Thomas vindt het allemaal erg interessant en 'aait' zijn broertje graag (hij is er ook al bijna een keer op gaan zitten, maar ach das een detail)
Nog een fotootje van onze nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
En dat terwijl ik al 2 maanden werkloos thuiszit en dus veel minder verbrand dan voorheen. Ik ben er ook wel een beetje trots op, maar voor iemand die pas een paar jaar vrede heeft met het feit dat ze flink te zwaar is maar tegelijkertijd ook veel te lui om te sporten is elke keer op de weegschaal staan gewoon lastig.quote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef Kuukske het volgende:
Kan ik me goed voorstellen SB. Wat goed trouwens dat je niet zoveel bent aangekomen.
Oh, da's ook balen, als het eten op vakantie niet te eten is. Waar ben je heen geweest? Specifiek kruidenland ofzo?quote:Op maandag 12 september 2011 13:50 schreef SummerBreeze het volgende:
En dat terwijl ik al 2 maanden werkloos thuiszit en dus veel minder verbrand dan voorheen. Ik ben er ook wel een beetje trots op, maar voor iemand die pas een paar jaar vrede heeft met het feit dat ze flink te zwaar is maar tegelijkertijd ook veel te lui om te sporten is elke keer op de weegschaal staan gewoon lastig.
Ben BTW wel net twee weken naar een all inclusive op vakantie geweest waar het eten niet te vreten was, dus ik heb negatieve vakantiekilo's
Ik weet het ook niet. En om heel eerlijk te zijn; ik zie het straks wel aan het eind van de rit.quote:Op maandag 12 september 2011 13:53 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet niet hoeveel ik ben aangekomen tot nu toe![]()
Bij Rienk was ik een kilo of 10 aangekomen. Was er zo weer af, maar vrat het er allemaal weer aan![]()
Spannuuuundquote:Op maandag 12 september 2011 13:55 schreef Lujaxa het volgende:
even via foon dus sorry dat ik niet op iedereen reageer
wickie *0* daar is ze
dikke knuffel voor klumsy
hier om 17u naar gyn. het rommelt hier al van woensdag dus hopelijk toch iets van resultaat
Ik ben naar Marokko geweest. Het eten buiten het resort was heerlijk, dus het ligt niet aan de ingrediënten. Helaas leek het erop dat door de ramadan de koks in het hotel echt geen zin hadden om te koken en dus maar nergens zout of andere kruiden aan toevoegden. En al het vlees was werkelijk waar gort- en gortdroog. En gekookt in plaats van gebakken. De laatste wtee dagen (de twee dagen na het Suikerfeest) was het eten overigens heel erg lekker, dus de koks kùnnen het wel.quote:Op maandag 12 september 2011 14:01 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh, da's ook balen, als het eten op vakantie niet te eten is. Waar ben je heen geweest? Specifiek kruidenland ofzo?
Dat is slecht!quote:Op maandag 12 september 2011 14:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik ben naar Marokko geweest. Het eten buiten het resort was heerlijk, dus het ligt niet aan de ingrediënten. Helaas leek het erop dat door de ramadan de koks in het hotel echt geen zin hadden om te koken en dus maar nergens zout of andere kruiden aan toevoegden. En al het vlees was werkelijk waar gort- en gortdroog. En gekookt in plaats van gebakken. De laatste wtee dagen (de twee dagen na het Suikerfeest) was het eten overigens heel erg lekker, dus de koks kùnnen het wel.
Oh da's lekker danquote:Op maandag 12 september 2011 14:10 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik ben naar Marokko geweest. Het eten buiten het resort was heerlijk, dus het ligt niet aan de ingrediënten. Helaas leek het erop dat door de ramadan de koks in het hotel echt geen zin hadden om te koken en dus maar nergens zout of andere kruiden aan toevoegden. En al het vlees was werkelijk waar gort- en gortdroog. En gekookt in plaats van gebakken. De laatste wtee dagen (de twee dagen na het Suikerfeest) was het eten overigens heel erg lekker, dus de koks kùnnen het wel.
En Lujaxa, spannend zeg. Ik hoop met je mee dat al dat gerommel niet voor niks is geweest.
Wat jij met taart hebt, heb ik wel een beetje met Ben en Jerry's. Maar ik durf eigenlijk niet zo goed, want ik ben helemaal weg van Cookie Dough en ik weet niet zeker of ik die wel mag hebben? Dat koekjesdeeg is eh.. nja. Is dat gebakken? 'Rauw'? Weet iemand dat?quote:Op maandag 12 september 2011 14:09 schreef Vlindur het volgende:
Oh ik eet echt niet gezondIk heb al sinds een week zin in taart en het is dat mijn man mij tegenhoudt, anders had ik zeker al 1 (of twee of drie) gehaald en (alleen) opgegeten!
Maar ik vind het ook wel prima. Het is niet zo dat ik overdreven slecht eet, maar ik hou me verder ook niet in ofzo
Ja, hoor dat mag je hebbenquote:Op maandag 12 september 2011 14:17 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh da's lekker dan.
[..]
Wat jij met taart hebt, heb ik wel een beetje met Ben en Jerry's. Maar ik durf eigenlijk niet zo goed, want ik ben helemaal weg van Cookie Dough en ik weet niet zeker of ik die wel mag hebben? Dat koekjesdeeg is eh.. nja. Is dat gebakken? 'Rauw'? Weet iemand dat?.
De Aldi verkoopt perfecte kopieën voor de helft van de prijsquote:Op maandag 12 september 2011 14:18 schreef Vlindur het volgende:
Ja, hoor dat mag je hebbenIk vind B&J te duur om lekker te vinden
En ik hou niet zo van ijs, dus dat scheelt
Je hebt ook helemaal gelijkquote:Op maandag 12 september 2011 14:17 schreef Asyniur het volgende:
TJ, zoals ik al zei, ben ik bij Harry 24 kilo aangekomen en die zijn er ook weer afgegaan.
En die baan komt vast wel goed. Nu niet druk om maken. Dat helpt je toch niks
Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 12 september 2011 14:17 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh da's lekker dan.
[..]
Wat jij met taart hebt, heb ik wel een beetje met Ben en Jerry's. Maar ik durf eigenlijk niet zo goed, want ik ben helemaal weg van Cookie Dough en ik weet niet zeker of ik die wel mag hebben? Dat koekjesdeeg is eh.. nja. Is dat gebakken? 'Rauw'? Weet iemand dat?.
quote:Op maandag 12 september 2011 14:31 schreef innepin het volgende:
Fijn dat je echo goed was Marrije!
en pssst, waar zie jij een foto van Wies dan?![]()
nouja, we hebben geklaagd in het hotel zelf, maar de general manager (echt een hork van een vent) zei dat hij er ook niets aan kon doen als de kok geen zin had om zijn werk goed te doen. Ook nog aangegeven bij de hostess en zij gaf aan dat het tijdens de ramadan wel vaker voor kwam en dat het indienen van een officiële klacht geen zin had omdat we toch geen compensatie zouden krijgen. Dus laat maar dan. Wel hebben we een hele negatieve recensie achtergelaten over het hotel, want het eten was niet het enige dat klote was (bedden echt veel te hard, ik denk dat mijn houten vloer hier thuis lekkerder ligt en echt veeeeel te weinig ligbedden bij het zwembad waardoor ik met mijn verrotte bekken een paar dagen op een terrasstoel (zo een rieten ding weet je wel) heb moeten bivakkeren. Achja, weer van geleerd dat je niet naar een hotel moet gaan dat de reisorganiosatie pqas voor het eerste jaar aanbiedt.quote:Op maandag 12 september 2011 14:15 schreef Asyniur het volgende:
summerbreeze, wat erg! Jullie hebben toch wel een klacht ingediend hè?
Zo, ik zit weer vol. Nadat ik me getrakteerd had op worstenbroodjes (die niet lekker waren) heb ik nog wat toastjes met rundvleessalade weggewerkt.![]()
En nu ga ik even uitbuiken op de bank...
Burp!
Was het maar lekker, dan had ik niet hoeven klagenquote:
Ik weet dat het dieet niet zo heel erg bijzonder is, tenminste, als het een beetje op een standaard dieet lijkt dat bij diabetes type 2. Mijn vader heeft namelijk jaren dat dieet gevolgd waardoor we thuis allemaal zo aten.quote:Op maandag 12 september 2011 14:20 schreef innepin het volgende:
Summerbreeze, balen van je suiker! (enne join the club zou ik haast zeggen) het dieet valt op zich wel mee hoor, wat je vooral moet onthouden is: regelmatig eten (elke 2 uur iets kleins) is beter want dan neem je steeds beetjes suiker op ipv 3x per dag een megadosis; koolhydraten tellen (20-25g per tussendoortje, 40-45g per grote maaltijd geloof ik). Niet te veel brood/pasta/fruit... geen vruchtensap en cola...
En als je nog goede tips krijgt voor lekkere tussendoortjes hou ik me aanbevolen
Ik ben nu met bijna 31wk 5 kilo aangenomen. Sinds ik het dieet volg - een week of zes - is er geen grammetje meer bijgekomen![]()
KlumsyHeel veel sterkte, en ik hoop met je mee dat je andere kleintje nog mooi binnen blijft!
Ik had 'm al gevonden op facebook hoor, maar Marrije haalde even de knapperds van Aoraki en Wickie door elkaarquote:
Nou, de vk heeft voor komende donderdag een afspraak voor me ingepland bij de poli verloskunde in het ziekenhuis. Daar zal ik wel te horen krijgen wat de verdere stappen zijn. Ik hoop inderdaad niet dat ik al die verschillende mensen af moet. Zoals ik eerder al schreef vind ik het moeilijk om op de weegschaal te staan (heb ik in het begin van de zwangerschap dan ook pas voor het eerst in 10 jaar gedaan) en bij de internist en diëtist zal dat elke afspraak wel moeten.quote:Op maandag 12 september 2011 14:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had 'm al gevonden op facebook hoor, maar Marrije haalde even de knapperds van Aoraki en Wickie door elkaar
@Summerbreeze, ohhh dan zit ik allemaal onzin te verkondigen die je vast allang al weetIn elk geval veel succes bij de gyn. Moet jij ook langs diëtist, internist, diabetesverpleegkundige? Ik vind 't zo'n overdreven traject
denk je dat ik nog terug ga naar die ene ;')?quote:Op maandag 12 september 2011 15:35 schreef Spewey het volgende:
Crap!
Heb je haar nog heel hartelijk bedankt?
hier krijg je 2 echo'squote:Op maandag 12 september 2011 15:43 schreef PureEvil het volgende:
Ik belde net naar de frauenarts....ze zegt dat ik het hartje van de baby pas kan horen met 20 of 30 weken (via een CTG notabene....) Zijn ze nou helemaal verrückt daar !
![]()
Ik heb gvd al 2 kids op de wereld gezet en toen kon de NL vk wel het hartje eerder vinden, wat zullen we nou helemaal beleven zeg....Ik ben er best pissig over ! Net als dat je hier dus 3 echo's vergoed krijgt, en als je er nog meer wilt 20 euro per echo moet betalen(misschien ben ik wel verwend,maar bij de vorige zwangerschap kreeg ik bijna elke keer een echo....)
Anyway, heb wel een afspraak gemaakt bij deze frauenarts, heb het idee dat deze toch wel beter is als de andere die ik had (wat een K wijf was dat zeg....) Volgende week dinsdag....ben benieuwd
Sorry, hoop gezeik waar jullie waarschijnlijk niks aan hebben, maar het lucht wel op
quote:Op maandag 12 september 2011 15:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
denk je dat ik nog terug ga naar die ene ;')?alleen om 2 vingers in r oogkas te duwen.
Fijn Kaarr en met hoeveel weken is dat dat die ingedaald is. Want die van mij mot ook nogquote:Op maandag 12 september 2011 16:15 schreef Kaarr het volgende:
Ik ben weer goedgekeurd en hij is eindelijk ingedaald
Met bijna 40 weken. Maar het hoeft niet te gebeuren hoor. Bij de eerste is het ook niet gebeurd en die is geboren met 42+1. Maar als de baby niet is ingedaald en je vliezen breken dan moet je zo snel mogelijk gaan liggen.quote:Op maandag 12 september 2011 18:23 schreef TimeJumper het volgende:
Fijn Kaarr en met hoeveel weken is dat dat die ingedaald is. Want die van mij mot ook nogdaarom ben ik nieuwsgierig
*een hele dikke knuffel* ik ga zo hard duimen voor jullie ander ventjequote:Op maandag 12 september 2011 10:09 schreef klumsy het volgende:
Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes
De 2 andere dames geniet van jullie kleintjes, ze zijn vast prachtig![]()
@ kleurdoos, nadat Roan geboren is heb ik 1 zetpil met weeenremmers gehad
En daarna tot op heden ook geen weeën meer... Ze verwasten dat de ontsluiting
Ook weer verminderd is, maar krijg vandaag nog een echo waar ze dat gaan controleren
En kijken hoe het met ons andere kleintje gaat
Voor nu probeer ik me zo sterk mogelijk te houden
Zodat m'n lichaam alle energie krijgt die het nodig heeft
Om ons andere kindje zo lang mogelijk te laten zitten...
De gyn gaf aan dat de kans wel klein is maar dat er zeker een
Kans is dat hij of Ij nog een paar weken kan blijven zitten.
Nu maar hopen dat met genoeg rust dit ook gaat gebeuren
Je zou het haast wel denken hequote:Op maandag 12 september 2011 15:56 schreef octopussy het volgende:
lol pure-evil, luisteren ze daar naar het hartje met een wc-rol op je buik ofzo
of dat jaquote:Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef Vlindur het volgende:
Gewoon aan haar vragen wat ze er voor wil hebben?
Ja, uiteraard. Maar wil zelf ook alvast een idee in mijn hoofd hebben.quote:Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef Vlindur het volgende:
Wil je niet zelf een doptone aanschaffen?quote:Op maandag 12 september 2011 20:19 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Je zou het haast wel denken he![]()
Die geiten hier denken dat je alleen een hartje kunt horen met de ctg of hoe zo´n ding ook mag heten. Het is iig hetzelfde ding als wat je in het ziekenhuis om je buik krijgt als je weeen hebt, om te kijken ofdat alles nog wel goed gaat in je buik...(hartslag enzo van de baby...)
Ik neem volgende week wel extra geld mee, want ik wil toch wel graag een echo. en 4/5 weken daarna is de 20 weken echo. (krijgen we dus vergoed idd) Ik wil gewoon ZIEN of HOREN dat alles goed is.....
of dat....quote:Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef Vlindur het volgende:
quote:Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef bitterend het volgende:
1 euro is meer dan genoeg voor derde hand spul
Ah fijn nieuws!!quote:Op maandag 12 september 2011 21:57 schreef klumsy het volgende:
Net een uitgebreide echo gehad en alles zag er super uit!
Kindje ligt mooi hoog in de baarmoeder, en ruim voldoende vruchtwater..
Alleen zo druk aan het bewegen, wat het maken van de echo wel lastig maakte
Binnenkort dus nog een echo om een paar kleine details wat beter te bekijken.
En ze durfte het wel niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ze denkt dat het een meisje is!
Een zusje voor Roan dus
ehm... op 1 been? met zonder handen?quote:Op maandag 12 september 2011 23:20 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik kreeg t vanavond ineens in m'n bol; heb heel de badkamer schoongemaakt! Maar dan ook op een manier waarop ik t nog nooit heb gedaan
Wat goed!! Ik hoop dat je nu van een zorgeloze zwangerschap kan genieten!quote:Op maandag 12 september 2011 21:57 schreef klumsy het volgende:
Net een uitgebreide echo gehad en alles zag er super uit!
Kindje ligt mooi hoog in de baarmoeder, en ruim voldoende vruchtwater..
Alleen zo druk aan het bewegen, wat het maken van de echo wel lastig maakte
Binnenkort dus nog een echo om een paar kleine details wat beter te bekijken.
En ze durfte het wel niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ze denkt dat het een meisje is!
Een zusje voor Roan dus
Bij een twee-eiige tweeling heeft ieder kindje een eigen placenta en vruchtzak.quote:Op maandag 12 september 2011 23:16 schreef octopussy het volgende:
Klumsy, wat een fijn bericht dat het goed gaat met je buikbabyIk dacht eigenlijk dat bij een zwangerschap van een meerling altijd maar in 1 keer kon bevallen omdat de vliezen dan gebroken zijn en het vruchtwater weg enzo. Nooit gedacht dat het anders kan.
Dan gaan we er gewoon vanuit dat we nog lekker lang van je mogen genieten in dit topicquote:Op dinsdag 13 september 2011 08:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Die blijft nog wel binnen hoor! (bij elin liep ik toch ook met weeen en 3cm ontsluiting en dat werd 41+3)
het enige wat ik nu heb is bloed en weeen maar alleen verweking en geen ontsluiting
positief dus
Oh jawel.. deze keer zie ik ook op tegen overtijd gaan.. maar zal het maar aannemen dat we dat wéér gaan doen... zeker met al die pijnen er nu bij is het zoals jij zegt even pffff...quote:Op maandag 12 september 2011 21:41 schreef Sandous het volgende:
Ik wil bevallen
Omdat mn dochtertje met 37 weken is geboren (en ik nu 38 weken ben) merk ik, dat ik echt de dag doorkom.. kan niet meer wachten. Vooral omdat ik overal pijnen heb, waggel en constante harde buiken, bij het opstaan al. Laat staan als ik wat ga doen....
Ik vind het wel een pff gevoel als ik me bedenk dat het zelfs nog 4 weken kan duren...
Niemand zo een gevoel??
Die liggen thuisquote:
http://www.umcutrecht.nl/(...)aVenG/CoPPer-studie/quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:50 schreef Lishe het volgende:
Jipster, wat voor onderzoek is dat dan? Ik heb zelf ook PCOS, dus ben eigenlijk best nieuwsgierig.
Maandag a.s uitgebreide afspraak, eerst echo, dan verpleegkundige, POP-poli en daarna Gyn. Hopelijk red ik het van echo naar Verpleegkundige, anders is het weer goed mis...quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:42 schreef Marrije het volgende:
Flugel, wanneer heb jij eigenlijk de termijnecho?
dik gedrukt is beter te volgen voor modsquote:Op dinsdag 13 september 2011 10:42 schreef DuBecky het volgende:
ah had t al wel 3 x gevraagd haha
18 februari is de datum
Dat stond het ookquote:Op dinsdag 13 september 2011 12:03 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
dik gedrukt is beter te volgen voor mods(hint/tip)
Dat is vervelend! Hoop dat het snel beter gaat!quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:00 schreef Asyniur het volgende:
Zo, ik ben thuis. Werken ging niet meer.
Ik ga naar bed. Mijn kop barst bijna uit elkaar...
Hè bah. Beterschapquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:00 schreef Asyniur het volgende:
quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:00 schreef Asyniur het volgende:
Sproetquote:Op dinsdag 13 september 2011 15:48 schreef sproet-je het volgende:
![]()
Hallo, ik kom me hier nu toch maar melden! Vanochtend op de echo een mooi knipperend iets gezien dus ondanks de bloedingen die ik heb ben ik wel echt zwanger
![]()
Vandaag 6,1 weken en ik ben uitgerekend op 7 mei. Wil een modje mij erin zetten?
Asy, wat heftig dat je nu al helemaal ziek thuis bent en dus ook zoveel pijn hebt.... Had je er bij Harry ook zoveel last van?
Innepin ook al, sterkte!
UWV doet niet perse moeilijk hoorquote:Op dinsdag 13 september 2011 15:28 schreef Asyniur het volgende:
ow innepin, nou ja in elk geval was je eventjes heul erg happy en mobiel
Dank je wel voor jullie lieve woorden.
Ik ben nu volledig ziekgemeld. Auto rijden gaat bijna niet meer en bewegen ook niet zoals ik dat wil en om mijn werk goed te kunnen doen.
Bedrijfsarts was ook akkoord en ik hoef niet meer langs te komen c.q. te bellen tenzij ik miraculeus herstel (zijn woorden)
Ik heb nu een paar uurtjes geslapen maar de hoofdpijn is er nog steeds. Ik las laatst dat dit ok van het bekken kan komen en ik heb de laatste tijd best vaak hoofdpijn
Ik hoop dat de therapeut er volgende week iets aan kan verbeteren.
even nog voor de mensen die ná de bevalling aan het einde van hun bevallingsverlof kampen met zwangerschaps/bevallingsgerelateerde klachten: níet ziekmelden of vakantie opnemen maar bij je bedrijfsarts melden dat werken nog niet of maar gedeeltelijk gaat. Dit ivm problemen die het UWV kan geven. Bedrijfsarts drukte me dit op het hart
Nirak, bij mij zeiden ze het ook, en ik had van te voren al gegoogled dus ik zei dat al tegen ze. Maar het gaat dan echt puur om die eerste paar dagen als je kruiken gebruikt.. en wij leggen ons jongetje eerst bij ons op de kamer en de aerosleep ligt in zijn ledikantje dus eigenlijk is het helemaal geen probleem. Lekker gebruiken na de kraamweek dus!quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:31 schreef Nirak het volgende:
Vandaag intake kraamzorg gehad. Dan komt veilig slapen natuurlijk aan bod. Of we ons toevallig hebben laten verleiden tot aankoop aerosleep? Ja, toevallig wel ja..
"Nou, die gaat eruit" was de mededeling. Dus ik vroeg hoezo dat?
Het verhaal was dat met lekkende kruiken het water erop blijft liggen en je kindje kan verbranden..
Dus ik zeg oke en ga verder geen discussie aan.
Later doe ik een samenvatting aan mijn mevrouw en die gaat op google op zoek. Want verhaal kraamzorg spoort niet met de mededeling van de winkel dat vloeistoffen snel worden opgenomen.
En zo komt vrouwlief filmpjes tegen waarbij mensen, al liggend op zo'n matras, kokend water direct naast zich laten gieten. Wat uiteraard meteen geabsorbeerd wordt. En ook ervaringsverhalen van spuugjes die direct in de aerosleep trekken..
Nou vraag ik me af waarom de kraamzorg zo'n onzinverhaal ophangt om dat matrasje eruit te krijgen?
Als het niet goed is hoor ik graag een goed onderbouwd verhaal. En dat niet bewezen is dat het wiegendood voorkomt weet ik ook wel. Maar het ging ons meer om het vocht wat snel wegtrekt zodat de kleine niet in z'n eigen spuug gaat liggen draaien..
Verder wel oke intake, maar je proeft toch wel dat er bepaalde voorkeuren zijn en al het andere is dan niet goed (zoals flesvoeding).
wij van WC-eend adviseren WC-eendquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:07 schreef Vlindur het volgende:
Ja, das eigen site. Die zullen hun eigen product nooit afkraken![]()
Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:44 schreef Susie het volgende:
Ik word nu eerder angstig van lekkende kruiken?? Gebeurt dat veel??
En de opening van de kruik naar beneden leggen. Als er dan toch onverhoopt water lekt loopt het van je kindje af en raakt het alleen voetjes en geen lijf. En ik wikkelde de kruik in een hydrofiel.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:06 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.
Coolquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef Kleurdoos het volgende:
binnenkort lichtgevende creme zodat je 's nachts kan zien hoe je baby in zn bed ligt
Daar heb je infrarood camera's voorquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef Kleurdoos het volgende:
binnenkort lichtgevende creme zodat je 's nachts kan zien hoe je baby in zn bed ligt
Mijn mevrouw is een gadgetfreak, dus tenzij je met verf een toetsenbord kan tekenen en dat ook kan gebruiken... Gaat er niets boven dingen met een stekkerquote:
Overigens heb ik een paar van die dekmatrasjes van de Ikea. Geniale dingen, absorberen vloeistoffen en zijn goedkoop en gemakkelijk in de was te gooien.quote:Op maandag 12 september 2011 20:05 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ja, je ziet er ook mee in het donker.
Snapshotje van hoe ze er nu bij ligt (wakker dus):
Hebben wij! Werkt goed, maar erg snel leeg....quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:25 schreef Faithz het volgende:
[..]
Daar heb je infrarood camera's voor![]()
[ afbeelding ]
Ja weet ik veul, hij ziet er zo uit als die je liet zien... Hier in huis is Martijn de gadgetfreak, die heeft 'm gekochtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |