abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101873446
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef Vlindur het volgende:
Gewoon aan haar vragen wat ze er voor wil hebben?
Ja, uiteraard. Maar wil zelf ook alvast een idee in mijn hoofd hebben.

Wel superleuk om in die tassen te spitten. O+
  maandag 12 september 2011 @ 20:53:58 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101873482
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:19 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Je zou het haast wel denken he :')

Die geiten hier denken dat je alleen een hartje kunt horen met de ctg of hoe zo´n ding ook mag heten. Het is iig hetzelfde ding als wat je in het ziekenhuis om je buik krijgt als je weeen hebt, om te kijken ofdat alles nog wel goed gaat in je buik...(hartslag enzo van de baby...)

Ik neem volgende week wel extra geld mee, want ik wil toch wel graag een echo. en 4/5 weken daarna is de 20 weken echo. (krijgen we dus vergoed idd) Ik wil gewoon ZIEN of HOREN dat alles goed is.....
Wil je niet zelf een doptone aanschaffen?
pi_101873536
Mijn buuf had 4 zakken kleding gekregen van een kennis, heeft ze eerst alles door gekeken en daarna mocht ik wat uit kiezen
maar ik vond het niks...meeste is dus naar de kringloop
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101873720
Hier zat ook superleuk meisjesspul in. Maar ja.... daar kan ik niks mee. Ook wat superleuke jasjes maar in een wat grotere maat. Tegen de tijd dat onze spruit er in past is het hoogzomer.... heeft ie ook niks aan.....

Volgens mij was een van haar kindjes een prematuurtje. Maatje 44 :X Leken wel poppekleertjes..... Die heb ik ook maar terug gedaan want die hoop ik toch echt niet nodig te hebben. :@
  maandag 12 september 2011 @ 21:00:12 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101873899
Wat zat er zoal tussen wat je wel kon gebruiken, ook jasjes enzo of meer rompers etc.
pi_101874091
Vooral veel rompers, broekjes en shirtjes. Paar spijkerbroekjes en een 2tal setjes. 2 dikke vestjes/jasjes.
  maandag 12 september 2011 @ 21:09:47 #157
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101874639
Ja Tasse doorzoeken ! Heerlijk is dat ;) Helaas hier geen zakken kleding meer om te doorzoeken :( Heb ik ook wel weer zin in whaha.
Maatje 44/48....hmz, mijn zoontje was ook vrij klein bij de geboorte, dus zijn 1e pakje was ook echt wel kleiner dan een maatje 50 volgens mij, ik kan het niet meer nakijken, want die maat is uit het label gewassen....

(Vind het trouwens goed dat mensen elkaar zo helpen met die kleding ^O^ ! Vind dat veel beter dan het gelijk ik de kledingcontainer te gooien, of bij de kringloop te brengen of weet ik wat....En je maakt er nog iemand blij mee ook !)

@ Marrije, Ik ga geen doptone/angelsound aanschaffen, die ene week wacht ik nu ook nog wel af ;)
  maandag 12 september 2011 @ 21:09:58 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101874656
-

[ Bericht 51% gewijzigd door PureEvil op 12-09-2011 21:11:02 ]
pi_101875093
PureEvil, ik en de buuf geven elkaar vaak dingen maar soms kan zij er niks mee of ik en dan moet het echt naar de kringloop...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_101875207
Hoe was je echo Klumsy?
pi_101875262
PureEvil, Frauenärzte luisteren bijna nooit naar het hartje. Heb je al een Hebamme? Die luisteren wel elke controle eventjes :)
Lotte!
Noah!
pi_101875609
Ik heb ook een Angelsounds. Ben er zo blij mee! Sinds ik B2 voel luister ik niet meer, maar tot die tijd is het een uitkomst!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 12 september 2011 @ 21:30:01 #163
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101876035
@ Linda, nog niet. Ik heb haar wel gebeld (er zit er hier 1 een straat verderop) en ze zei dat ik in november maar eens moest bellen voor een afspraak, ik weet niet ofdat zij wel naar het hartje luisterd,, heb ik niet gevraagd eigenlijk. Maar ik kan dus nu ook al een afspraak maken dan? Ik vraag me eigenlijk wel het nut af van een Hebamme, volgens mij is dat een soort van kraamverzorgster/verloskundige,
correct me if i'm wrong...
(lastig een zwangerschap in het buitenland.... :') )

Ik weet dan wel weer dat ik in het zh moet bevallen, dat is schijnbaar standaard hier, geen problemen mee overigens, maar bel je dan ook iemand als 'het begint'? Of ga je zelf gelijk richting ziekenhuis ?
pi_101876644
Je kan wel thuis bevallen, maar dan heb je een speciale Hebamme nodig, niet iedere doet dat. Bij de eerste zijn we gewoon maar naar het ziekenhuis vertrokken, de tweede werd ingeleid. Vaak krijg je daar wel info over van je Frauenarzt en als je overtijd loopt moet je je sowieso om de dag gaan melden in het ziekenhuis voor controles.

De Hebamme is degene die thuis de controles doet van zowel jou als de baby, voor en na de bevalling. De eerste 10 dagen komt ze iedere dag, daarna heb je nog recht op 16 huisbezoeken, die je zelf naar wens mag indelen. Ze kan dus bijv. ook een keer komen om te helpen met een schema voor borstvoeding gecombineerd met bijvoeding, als het zo ver is.

Als je vragen hebt PM je maar :)
Lotte!
Noah!
pi_101876860
Ik wil bevallen :o
Omdat mn dochtertje met 37 weken is geboren (en ik nu 38 weken ben) merk ik, dat ik echt de dag doorkom.. kan niet meer wachten. Vooral omdat ik overal pijnen heb, waggel en constante harde buiken, bij het opstaan al. Laat staan als ik wat ga doen....

Ik vind het wel een pff gevoel als ik me bedenk dat het zelfs nog 4 weken kan duren...

Niemand zo een gevoel??
  maandag 12 september 2011 @ 21:47:33 #166
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101877278
PureEvil kan ik me goed voorstellen, dan zou ik er maar ook wat extra geld tegenaan gooien. Ik zou het ook willen zien en horen.
Wat een dwarken daar zeg :{

Lujaxa wie weet zet het ineens door *O*

@Kyara, dat....
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef Vlindur het volgende:
Gewoon aan haar vragen wat ze er voor wil hebben?
of dat....
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:52 schreef bitterend het volgende:
1 euro is meer dan genoeg voor derde hand spul
;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 12 september 2011 @ 21:50:16 #167
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101877442
Tnx Linda ! Ben nu toch al wat meer gerust gesteld, alles is ook 'nieuw' natuurlijk voor mij hier in dld..... Ik ga van de week denk ik even bellen met de Hebamme voor een afspraak.

Mijn frauenarts was echt een ongelofelijk stomme ***, had wel het eea aan haar gevraagd mbt ziekenhuis en dergelijke, maar kreeg er niet echt goed antwoord op. dus ben heel blij met jouw antwoord nu, en ik zal volgende week gelijk eens vragen aan de nieuwe frauenarts hoe of wat hun doen.

Fijn ook dat de Hebamme dus wél degelijk komt helpen, zat er al behoorlijk mee in mijn maag, omdat ik dus het idee had dat als je thuiskomt uit het ZH, je het maar moet uitzoeken...blijkt nu dus niet zo te zijn ^O^

@ Sandous, veel sexen helpt soms ook :+ doe een poging :')
pi_101877948
Nouja, je Hebamme komt je huishouden niet doen hoor ;) De mijne komt iedere dag een uurtje en controleert dan je baarmoeder, navelje van de baby, wegen, hielprikje, zulke dingen. Ik ben ambulant bevallen, dus niet de dagen in het ziekenhuis gebleven zoals de "standaard" Duitse. Via je Krankenkasse kan je wel een Haushalthilfe krijgen (of een bijdrage zodat je bijv. een vriendin kan betalen die dan komt helpen bij je thuis)
Lotte!
Noah!
pi_101877959
Net een uitgebreide echo gehad en alles zag er super uit! O+
Kindje ligt mooi hoog in de baarmoeder, en ruim voldoende vruchtwater..
Alleen zo druk aan het bewegen, wat het maken van de echo wel lastig maakte
Binnenkort dus nog een echo om een paar kleine details wat beter te bekijken.
En ze durfte het wel niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ze denkt dat het een meisje is!
Een zusje voor Roan dus O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_101878043
Morgen maar naar de huisarts, heb (nu al) last van mijn liezen en kon zondag niet verder dan 500meter lopen terwijl ik normaal kilometers loop..
Vorig weekend deed elke beweging pijn. Heb t om de zoveel dagen..
Echt vreemd.
pi_101878048
Wat fijn nieuws klumsy! En een zusje voor Roan O+
:*
pi_101878080
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 21:57 schreef klumsy het volgende:
Net een uitgebreide echo gehad en alles zag er super uit! O+
Kindje ligt mooi hoog in de baarmoeder, en ruim voldoende vruchtwater..
Alleen zo druk aan het bewegen, wat het maken van de echo wel lastig maakte
Binnenkort dus nog een echo om een paar kleine details wat beter te bekijken.
En ze durfte het wel niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar ze denkt dat het een meisje is!
Een zusje voor Roan dus O+
Ah fijn nieuws!! :*!
  maandag 12 september 2011 @ 22:02:48 #173
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_101878341
@ Linda, dat verwacht ik ook niet van de Hebamme dat ze hier alles komt opruimen hoor ;) als ze maar wat kan helpen met de baby, 't is toch weer allemaal even wennen, en nadenken van 'hoe ging dat nou ook alweer'...Dan is het fijn als er iemand bij is aan wie je vragen kunt stellen (vind ik dan)

@ Klumsy, Goed nieuws dus, super ^O^ Fijn dat alles goed is !

** Waar is Kleurdoos?
pi_101878414
Wat een fijn nieuws Klumsy! Hoop dat zn zusje nog heel lang in je buik blijft zitten! :*
pi_101878541
B2 heeft ze hik. Wat een klotegevoel is dat toch. Ik voel het echt onderin. Bij mn schaambeen. Is niet tof :')
Maar zo weet ik wel zeker dat ie niet in een stuit ligt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')