abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101890676
DuBecky, dat kan prima met 17 weken. Mijn 1e zwangerschap voelde ik ook rond de 17-18 weken. Toen twijfelde ik nog, maar in de weken erna werd dat gevoel steeds duidelijker.
Nu voelde ik het al met 12-13 weken, maar dat is dan de tweede, dan herken je het ook eerder denk ik. Placenta lag beide keren achter, maar ben niet slank ;)

KD, gewoon lekker hier blijven hoor. Polle moet ook nog even lekker groeien.

Hier zijn mijn darmen aan de stuiter. Hoop maar dat het zo bijtrekt. Dit is ook niet echt lollig, en moet nog 3 ritjes naar de basisschool maken straks :{
En mijn benen zijn irritant aan het einde van de nacht. Vanaf een uur of 5-6, moet ik ze bewegen. Kriebels binnenin mijn kuiten. Geen jeuk, maar eerder als tintelingetjes. Zelfde als met Chris: rusteloos benen/ restless leggs. Dus maar wat meer bewegen in de avond en hopen dat het dan beter gaat. :O
pi_101890818
Achteraf gezien heb ik de kleine ook al rond de 17-18 weken gevoeld. Kon het alleen niet thuisbrengen. Hier trouwens ook niet de slankste maar wel placenta achter.

Heb bah DeeFreeze, niet fijn. Hopelijk trekt het inderdaad zo bij....
pi_101890858
Hmm dan heb ik ons kindje gevoelt denk ik *O*
alleen nu merk ik niets meer dus :{
pi_101890869
Heerlijk baby gegluurd O+. Alles zit d'rop en d'raan O+. Dwarsdoorsnede gezien, dat was echt heel bijzonder. Nekplooi was ook prima qua afmeting.
Ben een dag vooruit gezet op basis van die echo, maar het is aan mn vk of ze die dag ook meeneemt.

Het ziet er naaruit dat de placenta voor tegen de buikwand aan ligt, dus voelen kan nog wel even duren. Maar ja, dat zie ik dan wel weer...

Nu even de SEO plannen! En daarna even bijlezen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_101890882
Nee, in het begin is het nog maar heel af en toe. Het is nog niet zo groot en sterk dus het moet echt een gemene goedgerichte trap zijn, wil je het voelen.

Don't worry, je wordt vanzelf een keer van binnenuit in elkaar getrapt hoor! O+
pi_101890901
Fijn dat alles goed is Kuukske! Leuk he, babygluren O+
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:48:33 #211
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101890907
Zal ik de cirkel dan maar even doorbreken? Ik voelde onze draak 'pas' rond 21 weken... Placenta ligt boven en ik heb normaliter maatje 34/36...

Overigens heb ik onze draak vandaag nog niet gevoeld?! Heb al een paar keer gepord maar tot op heden geen reactie... Nouja als het zich vanavond niet gemeld heeft zullen we wel verder kijken.
Nevermind... Draak heeft zich zojuist gemeld. Het slaapt dus nu al uit, als ie dat NA de bevalling gewoon ook meteen doet ;)

Kuukske een goede echo :D :D :D! Foto's?

[ Bericht 15% gewijzigd door NotTheSame op 13-09-2011 10:02:41 ]
pi_101890908
KD fijn dat je er nog bent en dat je geen weeen meer hebt! Hopelijk blijft het even rustig bij je!

Hier net weer bloedgeprikt voor het PCOS onderzoek, voorlopig de laatste keer, jeej! Blijft een gedoe, aders dun en slecht te vinden, gaan ze prikken rolt ie weg etc. Zittie er eindelijk in, stroomt het zo langzaam dat het laaaang duurt. Dus iedere keer drama, maar goed het is weer gefikst! Nu pas weer na de bevalling.

Vanmiddag naar controle bij de gyn, ben benieuwd.

Ik heb nog maar 3 afspraken gepland staan, vandaag met 32 wk, dan een met 35 weken en dan met 37 en 39 weken. Maar ik dacht eigenlijk dat je vanaf 36 sowieso elke week op controle moet, of hebben jullie dat niet? Ik zal het eens vragen vanmiddag..
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:49:32 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101890929
Ik voelde een soort trillend spiertje. Nu heb ik golf bewegingen in mijn buik!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101890935
wat fijn kuukske <3

ik voelde beide keren de baby's heel vlot.
ik schijn enorme placenta's te maken en ze liggen achter :)
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:50:27 #215
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_101890948
Jipster, wat voor onderzoek is dat dan? Ik heb zelf ook PCOS, dus ben eigenlijk best nieuwsgierig.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:51:18 #216
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_101890959
Mijn placenta ligt dit keer voor. De echoscopiste van de pretecho was ook verbaasd dat ik al wat voelde... maar t is toch echt zo! Je kan t dus blijkbaar ook snel voelen als de placenta voor ligt.
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:53:04 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101890997
Kuukske wat fijn! Foto's? :)

Ik loop bij een vk, dus weet niet hoe het bij een gyn verloopt, maar ik moet hierna volgens mij iedere week al komen? Of hierna nog 1 keer na 2 weken... Dat hoor ik donderdag wel.
pi_101891006
Mijn placenta ligt deels voor, en het andere deel achter :X Met een bloedvat ertussen. Van de week kreeg ik ineens paniek-ideeen dat dat bloedvat zou knappen en het kindje doodbloeden enzo :X Lang leve google. Ga in elk geval wel weer vragen of ze even willen kijken of het nog ''goed" ligt.

Ik voelde hem, eerste kindje, ook zo rond een week of 18 denk ik. Maar rond 19-20 weken besefte ik het pas echt dat hij het was :) Leuk he die eerste contactmomentjes O+
pi_101891008
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:48 schreef NotTheSame het volgende:
Kuukske een goede echo :D :D :D! Foto's?
Die liggen thuis :@. Ik ben alweer aan het werk.
Ik zal wel 's kijken wat ik evt kan uploaden vanavond. Als ik het niet vergeet :+.

KD, je bent nog thuis begreep ik? Mooi zo! O+.
pi_101891021
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:50 schreef Lishe het volgende:
Jipster, wat voor onderzoek is dat dan? Ik heb zelf ook PCOS, dus ben eigenlijk best nieuwsgierig.
http://www.umcutrecht.nl/(...)aVenG/CoPPer-studie/
Deze studie, maar dan in het Erasmus MC. Dus vrouwen met PCOS die zwanger zijn, daar loopt nu dat onderzoek naar. Als alles goed is, hoor je er niks persoonlijks van terug, en worden je resultaten gewoon meegenomen op de berg en anoniem in het onderzoek.
pi_101891038
Het kan verschillen... bij Xandy placenta vanvoor voelde ik pas iets bij 27 weken.. babyboy ook placenta vanvoor voelde ik al bij 13-14 weken...

Kent iemand iets van kloppende rugpijn... pfff is niet leuk...
je mag de moed even verliezen, maar de hoop NOOIT opgeven Luna Jade Xandy
Kyan
  dinsdag 13 september 2011 @ 09:56:44 #222
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_101891060
Dank je voor link! Wat goed dat je daaraan meedoet! (en hopelijk heb je zelf die beschreven complicaties niet!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_101891065
Kuuske, fijn dat de echo goed was!!

Jipster, fijn dat je even van het prikken af bent.
Hier is vanaf 36 weken elke week wel standaard. Maar bij Chris heb ik ook minder afspraken gehad, omdat ik gewoon geen problemen had.

Echt regelmatig voelde ik het schoppen pas vanaf de 22e week. Beide keren.
En nu zit muppet tegen de tafelrand te schoppen. Net als grote broer O+ . Grappig dat de zwangerschappen zo vergelijkbaar zijn.
pi_101891205
Hier in frankrijk zijn ze ook gek op onderzoeken volgens mij
prikken me lek bij elke controle die ik krijg, krijg hier veel bloed onderzoeken en urine testen
en over 3 weken een diabetes test.

[ Bericht 6% gewijzigd door DuBecky op 13-09-2011 10:12:50 ]
pi_101891240
Zo. SEO gepland begin november. :7. Voelt nog héél ver weg.
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:22:49 #226
250838 Fee-nix
pi_101891588
Ah dat vliegt voor bij Kuukske ;). Behalve als je elke dag gaat aftellen :P (zoals ik naar de pretecho toe). Maar die is al achter de rug en nu heb ik morgen alweer de 20 wk echo!

Pfff vandaag last van bandenpijn }:| niet fijn! En we gaan bijna op vakantie dus ik moet echt even wat laatste vakantiewasjes draaien, een en ander schoonmaken.... Bah bah! En ik wil eigenlijk ook nog even wat rompertjes voor dreumes kopen. Hij heeft er niet zoveel (4 maar! Thuis is dat wel genoeg, want ik was toch veel) en op vakantie wil ik niet de hele tijd moeten wassen. Daarbij lekt hij ook vaak door de laatste tijd. Hij plast echt zoveeeeeeel!
pi_101891890
Ik mag nog steeds niet in de lijst zie ik -O-
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:41:09 #228
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_101891973
tuurlijk wel, Dubecky. Wat mag de datum zijn? Ik zie het nergens staan in dit topic.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_101891993
ah had t al wel 3 x gevraagd haha
18 februari is de datum :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:42:12 #230
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101891994
Flugel, wanneer heb jij eigenlijk de termijnecho?
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:47:16 #231
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101892077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:42 schreef Marrije het volgende:
Flugel, wanneer heb jij eigenlijk de termijnecho?
Maandag a.s uitgebreide afspraak, eerst echo, dan verpleegkundige, POP-poli en daarna Gyn. Hopelijk red ik het van echo naar Verpleegkundige, anders is het weer goed mis...

Vooralsnog voelt alles nog steeds goed, het is dat ik zo moe ben en misselijk tegen de tijd dat ik moet eten, anders zou ik niet eens merken dat ik zwanger ben...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 13 september 2011 @ 10:51:07 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101892166
Ah, een beetje zoals bij mij dus.
Je redt het wel hoor :Y
pi_101892873
Ik kom even binnen vallen om Klumsy en MJ een dikke knuf te geven van Draculettetje

:*
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_101894054
wederom veel te lang niet bijgelezen :{

Ik wil in ieder geval Klumsy en MJ alle sterkte toewensen :*

en uiteraard de kersverse vaders en moeders feliciteren met hun beeb :C

de kleine bij ons blijft nog altijd lekker zitten waar die zit. De krampen bij vrouwlief komen en gaan maar een spontane bevalling lijkt er nog niet in te zitten.op naar de controle van volgende week
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:03:19 #235
190853 RockabeIIa
pi_101894145
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 10:42 schreef DuBecky het volgende:
ah had t al wel 3 x gevraagd haha
18 februari is de datum :D
dik gedrukt is beter te volgen voor mods ;) (hint/tip)
pi_101895271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 12:03 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

dik gedrukt is beter te volgen voor mods ;) (hint/tip)
Dat stond het ook
Maarja zoals je ziet paar x vragen is ook niet erg ;)
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:00:05 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101895815
Zo, ik ben thuis. Werken ging niet meer.
Ik ga naar bed. Mijn kop barst bijna uit elkaar...
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:05:52 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101895977
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 13:00 schreef Asyniur het volgende:
Dat is vervelend! Hoop dat het snel beter gaat!
  dinsdag 13 september 2011 @ 13:07:51 #239
250838 Fee-nix
pi_101896043
Ah bah.Beterschap Asyniur!
pi_101896177
quote:
Hè bah. Beterschap :*.
pi_101896294
quote:
:*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101898642
Beterschap Asy, zomaar opeens?

Hier net een bureau verkocht, nu nog bureaustoel verkopen, en dan kan het ledikant van zolder. Kan ik de 2 kratten kleren en tas met wintergoed van mijn zusje tenminste gaan uitpakken :')

Muppet heeft een andere houding gekozen geloof ik. Voor het weekend nog flink maagzuur, dat 4 porties antagel en hier en daar een rennie eigenlijk niet genoeg waren om de dag door te komen. Nu alweer 2 dagen op 1 rennie.. Aardig kind :Y
pi_101899501
Dat was van korte duur... welkom terug pijn :+ Maar goed. Ik heb er even van mogen genieten en 't is nog niet zo erg als 't geweest is, dus we genieten nog even verder :P

Asy beterschap :*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:09:29 #244
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101899913
Asy beterschap :*
Innepin jij ook sterkte, jammer dat het nu alweer terug is :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:28:36 #245
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101900492
ow innepin, nou ja in elk geval was je eventjes heul erg happy en mobiel :*

Dank je wel voor jullie lieve woorden.
Ik ben nu volledig ziekgemeld. Auto rijden gaat bijna niet meer en bewegen ook niet zoals ik dat wil en om mijn werk goed te kunnen doen.
Bedrijfsarts was ook akkoord en ik hoef niet meer langs te komen c.q. te bellen tenzij ik miraculeus herstel (zijn woorden ;) )
Ik heb nu een paar uurtjes geslapen maar de hoofdpijn is er nog steeds. Ik las laatst dat dit ok van het bekken kan komen en ik heb de laatste tijd best vaak hoofdpijn :@
Ik hoop dat de therapeut er volgende week iets aan kan verbeteren.

even nog voor de mensen die ná de bevalling aan het einde van hun bevallingsverlof kampen met zwangerschaps/bevallingsgerelateerde klachten: níet ziekmelden of vakantie opnemen maar bij je bedrijfsarts melden dat werken nog niet of maar gedeeltelijk gaat. Dit ivm problemen die het UWV kan geven. Bedrijfsarts drukte me dit op het hart
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:47:58 #246
348178 NotTheSame
pi_101901069
Asyniur en Innepin, heel veel beterschap gewenst!
pi_101901096
:W :W Hallo, ik kom me hier nu toch maar melden! Vanochtend op de echo een mooi knipperend iets gezien dus ondanks de bloedingen die ik heb ben ik wel echt zwanger O+
Vandaag 6,1 weken en ik ben uitgerekend op 7 mei. Wil een modje mij erin zetten?

Asy, wat heftig dat je nu al helemaal ziek thuis bent en dus ook zoveel pijn hebt.... Had je er bij Harry ook zoveel last van?
Innepin ook al, sterkte!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:57:01 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101901395
sproet-je, wat leuk! Van harte gefeliciteerd! *O*

Ja ik had er bij Harry ook last van maar later in de zwangerschap pas in deze mate.
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:03:17 #249
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101901626
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:48 schreef sproet-je het volgende:
:W :W Hallo, ik kom me hier nu toch maar melden! Vanochtend op de echo een mooi knipperend iets gezien dus ondanks de bloedingen die ik heb ben ik wel echt zwanger O+
Vandaag 6,1 weken en ik ben uitgerekend op 7 mei. Wil een modje mij erin zetten?

Asy, wat heftig dat je nu al helemaal ziek thuis bent en dus ook zoveel pijn hebt.... Had je er bij Harry ook zoveel last van?
Innepin ook al, sterkte!
Sproet O+
pi_101901919
sproetje, van harte *O*

En hier ineens enorme schoonmaakwoede. Ik heb net op mijn kont door de hal geschoven om de vloer schoon te maken. We hebben een houten vloer die helaas te lang geleden behandeld is. Hierdoor mag ik hem nu niet meer dweilen. Dus, hup, op de kont, natte spons met schoonmaakmiddel, nalappen met een doek met schoon water en vervolgens afdrogen met een oude handdoek. Morgen de rest van de benedenverdieping doen.

Van de week maar eens iemand langs laten komen om een offerte op te stellen voor het schuren en lakken van die klote vloer.
pi_101902426
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:28 schreef Asyniur het volgende:
ow innepin, nou ja in elk geval was je eventjes heul erg happy en mobiel :*

Dank je wel voor jullie lieve woorden.
Ik ben nu volledig ziekgemeld. Auto rijden gaat bijna niet meer en bewegen ook niet zoals ik dat wil en om mijn werk goed te kunnen doen.
Bedrijfsarts was ook akkoord en ik hoef niet meer langs te komen c.q. te bellen tenzij ik miraculeus herstel (zijn woorden ;) )
Ik heb nu een paar uurtjes geslapen maar de hoofdpijn is er nog steeds. Ik las laatst dat dit ok van het bekken kan komen en ik heb de laatste tijd best vaak hoofdpijn :@
Ik hoop dat de therapeut er volgende week iets aan kan verbeteren.

even nog voor de mensen die ná de bevalling aan het einde van hun bevallingsverlof kampen met zwangerschaps/bevallingsgerelateerde klachten: níet ziekmelden of vakantie opnemen maar bij je bedrijfsarts melden dat werken nog niet of maar gedeeltelijk gaat. Dit ivm problemen die het UWV kan geven. Bedrijfsarts drukte me dit op het hart
UWV doet niet perse moeilijk hoor :) 2 x ziekgemeld (zwangerschapsgetelateerd) zonder tussenkomst van arboarts. Enige wat UWV doet is je bellen en aangeven dat je alles moet doen/nalaten om je herstel te bevorderen. Zelfde dus als wet poortwachter volgens mij..

Maar begrijp ik goed dat jij nu met 2 maanden al zoveel last hebt dat je helemaal niet meer kunt werken?? Meiske toch... Met nog 7 mnd te gaan hoop ik dat de therapeut je kan helpen je klachten te verlichten!
pi_101902666
Ik ben nu een paar uurtjes aan het werk na mijn nep-bevalling :P en ook ik heb geen problemen met UWV hoor. Zij denken zelfs nog meer mee dan personeelszaken of dat de ARBO dat doet. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101902715
Sproetje! O+
pi_101902744
Vandaag intake kraamzorg gehad. Dan komt veilig slapen natuurlijk aan bod. Of we ons toevallig hebben laten verleiden tot aankoop aerosleep? Ja, toevallig wel ja..
"Nou, die gaat eruit" was de mededeling. Dus ik vroeg hoezo dat?
Het verhaal was dat met lekkende kruiken het water erop blijft liggen en je kindje kan verbranden..
Dus ik zeg oke en ga verder geen discussie aan.
Later doe ik een samenvatting aan mijn mevrouw en die gaat op google op zoek. Want verhaal kraamzorg spoort niet met de mededeling van de winkel dat vloeistoffen snel worden opgenomen.
En zo komt vrouwlief filmpjes tegen waarbij mensen, al liggend op zo'n matras, kokend water direct naast zich laten gieten. Wat uiteraard meteen geabsorbeerd wordt. En ook ervaringsverhalen van spuugjes die direct in de aerosleep trekken..

Nou vraag ik me af waarom de kraamzorg zo'n onzinverhaal ophangt om dat matrasje eruit te krijgen?
Als het niet goed is hoor ik graag een goed onderbouwd verhaal. En dat niet bewezen is dat het wiegendood voorkomt weet ik ook wel. Maar het ging ons meer om het vocht wat snel wegtrekt zodat de kleine niet in z'n eigen spuug gaat liggen draaien..

Verder wel oke intake, maar je proeft toch wel dat er bepaalde voorkeuren zijn en al het andere is dan niet goed (zoals flesvoeding).
pi_101902802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:31 schreef Vlindur het volgende:
Sproetje! O+
Vergeet ik een *O* te posten voor sproet :)
pi_101903129
Ja idd vreemd Nirak. ik heb ze gezien en dat ding zit zo vol gaten dat ik ook niet weet hoe het er op zo moeten blijven liggen..

Wij hebben een normaal matras trouwens hoor.
pi_101903198
Wij hebben hem ook. Ik vond het onzin voor zoveel geld maar manlief wilde hem perse hebben.
De kraamzorg zei ook dat zij hem het liefst er uit zou willen hebben maar dat ze dat bij ons neer lag.
Zij vertelde ook dat er water op zou blijven staan. We hebben hem nog nooit gebruikt (aangezien ze nog in de wieg ligt) maar ik zal het eens testen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101903399

Dit is de protect, de dunne versie, maar daar onder zou het toch ook wel lucht doorlatend zijn?
pi_101903447
Sproetje, gefeliciteerd!!!

Nirak, elke kraamverzorgsters en kraamorganisatie heeft zijn eigen standaarden. Sommigen hebben geen probleem met dingen, anderen doen wel moeilijk. En de intake zegt ook niet alles over wat de kraam werkelijk gaat zeggen straks (de onze poetste meer dan bij de intake gezegd was, en maakte ook nog ontbijt voor manlief).
Ik zou dus even afwachten wat de kraam straks zegt, en anders doe je alsnog lekker na 8 dagen die aerosleep erin ;)

gedoe summerbreeze, zo'n vloer.. Nog maar even lakken voor de kleine er is?

Asy, al is het niet leuk, wel fijn dat je nu ook echt niet meer hoeft. Hopelijk helpt die rust ook iets!
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:56:03 #260
250838 Fee-nix
pi_101903822
Gefeliciteerd Sproetje!

Wat een werk, die vloer van jou Summerbreeze. Wij hebben laatst ook onze vloer laten schuren en behandelen (met wax). Helaas is het helemaal niet naar onze zin nu :(. De kleur is niet zoals beloofd (en manlief vindt m nog wel mooi, maar mijn smaak is het dus echt niet!) en er zitten twee plekken die lelijk zijn. Die hebben we nu al twee keer laten 'herstellen', maar het wordt er alleen maar erger op... Dus advies: laat je vooral bij meerdere vloerwinkels informeren! Wij zijn in een mooi verkooppraatje getrapt }:| .
pi_101904178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:31 schreef Nirak het volgende:
Vandaag intake kraamzorg gehad. Dan komt veilig slapen natuurlijk aan bod. Of we ons toevallig hebben laten verleiden tot aankoop aerosleep? Ja, toevallig wel ja..
"Nou, die gaat eruit" was de mededeling. Dus ik vroeg hoezo dat?
Het verhaal was dat met lekkende kruiken het water erop blijft liggen en je kindje kan verbranden..
Dus ik zeg oke en ga verder geen discussie aan.
Later doe ik een samenvatting aan mijn mevrouw en die gaat op google op zoek. Want verhaal kraamzorg spoort niet met de mededeling van de winkel dat vloeistoffen snel worden opgenomen.
En zo komt vrouwlief filmpjes tegen waarbij mensen, al liggend op zo'n matras, kokend water direct naast zich laten gieten. Wat uiteraard meteen geabsorbeerd wordt. En ook ervaringsverhalen van spuugjes die direct in de aerosleep trekken..

Nou vraag ik me af waarom de kraamzorg zo'n onzinverhaal ophangt om dat matrasje eruit te krijgen?
Als het niet goed is hoor ik graag een goed onderbouwd verhaal. En dat niet bewezen is dat het wiegendood voorkomt weet ik ook wel. Maar het ging ons meer om het vocht wat snel wegtrekt zodat de kleine niet in z'n eigen spuug gaat liggen draaien..

Verder wel oke intake, maar je proeft toch wel dat er bepaalde voorkeuren zijn en al het andere is dan niet goed (zoals flesvoeding).
Nirak, bij mij zeiden ze het ook, en ik had van te voren al gegoogled dus ik zei dat al tegen ze. Maar het gaat dan echt puur om die eerste paar dagen als je kruiken gebruikt.. en wij leggen ons jongetje eerst bij ons op de kamer en de aerosleep ligt in zijn ledikantje dus eigenlijk is het helemaal geen probleem. Lekker gebruiken na de kraamweek dus!
pi_101904266
Site van Aerosleep zegt overigens dit:

Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.
pi_101904337
Ja, das eigen site. Die zullen hun eigen product nooit afkraken ;) :Y)
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:16:59 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101904657
Sproetje, welkom!

Asyniur, hopelijk helpt het dat je nu niet naar je werk hoeft, kom je misschien net genoeg tot rust om andere noodzakelijke dingen wel te kunnen doen. Ik heb even gemist naar watvoor therapeut je gaat, maar hopelijk kan die wat verlichting brengen.

Ik heb dezelfde ervaring als deepfreeze, los van de regels van de regels van een kraambureau heeft iedere kraamverzorgster ook zo haar eigen regels.
pi_101904807
Sproetje, wat goed om jou hier te zien posten *O* O+

Asy, jemig dat is wel heftig als je nu al niet meer kan pijnvrij kan bewegen -O- Zeker met dreumes erbij is dat echt onhandig. Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt :*

Dat van dat aerosleep matrasje is wel tegenstrijdig zeg! Het lijkt me eigenlijk dat het water inderdaad snel wordt opgenomen, alleen misschien is het juist het probleem dat het zo snel verspeidt door die absorbtielaag. Dat is net als dat je een luier bijvoorbeeld JUIST uit moet trekken als er hete vloeistof over je kind valt.
pi_101904951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:07 schreef Vlindur het volgende:
Ja, das eigen site. Die zullen hun eigen product nooit afkraken ;) :Y)
wij van WC-eend adviseren WC-eend
:')
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:44:57 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101905565
Ik word nu eerder angstig van lekkende kruiken?? Gebeurt dat veel??
pi_101905752
Welkom Sproetje! Leuk hoor, het eerste mei-kindje alweer of niet? :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:03:49 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101906132
Oh en Sproetje van harte! *O*
pi_101906203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:44 schreef Susie het volgende:
Ik word nu eerder angstig van lekkende kruiken?? Gebeurt dat veel??
Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:47:22 #271
348178 NotTheSame
pi_101907453
Welkom sproet-je!!!

Wij hebben overigens voor een 'gewoon' traagschuim matrasje gekozen. Op internet lees je allemaal tegenstrijdinge dingen over Aerosleep, en er zijn al veel baby's groot geworden op een 'normaal' matrasje...

Wij kregen bij de Baby-Dump te horen dat als je aan de Aerosleep gaat, je ook Aerosleep hoeslakens moet gebruiken anders werkt het hele principe van luchtdoorlatendheid niet? Wij hadden toen trouwens al besloten om voor een gewoon matrasje te gaan, dus ik het was geen verkooppraatje denk ik... Maar het klonk wel aannemelijk?
pi_101908307
ik heb ook gewone íkea matrasjes enzo.
als het om baby's gaat proberen ze overal een slaatje uit te slaan.
binnenkort lichtgevende creme zodat je 's nachts kan zien hoe je baby in zn bed ligt
pi_101908493
wij hebben ook gewone matrasjes hoor.. geloof ook niet zo in die dure aerosleepmeuk :X
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:16:02 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101908525
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.
En de opening van de kruik naar beneden leggen. Als er dan toch onverhoopt water lekt loopt het van je kindje af en raakt het alleen voetjes en geen lijf. En ik wikkelde de kruik in een hydrofiel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101908529
Gefeliciteerd Sproet-je!! *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:18:10 #276
190853 RockabeIIa
pi_101908605
Sproetje *O*
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:19:17 #277
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_101908642
Het Aerosleep matje is ook nog eens erg hard, iets wat je niet wil als je kind al een beetje afgeplat hoofd heeft (ervaring). Overigens neemt hij vocht wel gewoon zo op. We hebben wel eens ongelukjes gehad waarvan je het alleen nog aan de plek kon zien. Geen nat kind of iets :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_101908652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef Kleurdoos het volgende:
binnenkort lichtgevende creme zodat je 's nachts kan zien hoe je baby in zn bed ligt
Cool :') dat wil ik ook
pi_101908678
ik moet t nog even uitvinden

of je plakt met wat bisonkit van die sterren op t voorhoofd
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:21:37 #280
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101908732
Vrouw van Nirak hier :W

Die Aerosleep blijft gewoon in ons bedje liggen en daarmee is de kous af. Ik ben absoluut voor rede vatbaar maar dan wel voor feiten en niet voor vaag gezwets, daar kan ik absoluut niets mee.

Dat stukje komt inderdaad van de website van Aerosleep en ik denk zelfs dat dit er zo specifiek staat ivm de nieuwe tactiek van kraamzorg :')

Enfin: ik heb het geprobeerd, een half glas heet water op de Aerosleep gegooid terwijl ik mijn hand 5cm verderop hard in het matras drukte: geen heet water gevoeld.

Overeenkomstig met dit filmpje:

Het truukje met het balletje hebben we trouwens in de winkel ook gezien, de lucht wordt niet stiekem uitgezet oid.

Veroorzaakt het wiegendood? Who knows.. wat veroorzaakt wiegendood in the first place? Feit blijft dat de AS sowieso handig is voor kotsincidenten e.d. :) En ik zie nergens dat het kwaad kan doen..
Trotse mamma :)
pi_101908813
Ik vond de aerosleep een fijn ding, zeker met spuugmonster #2, alleen de as hoeslakentjes voelen niet heel erg prettig aan in vergelijking met gewoon jersey maar daar hebben ze weer geen last van, liggen toch op hun rug in het begin.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:25:44 #282
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101908879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:11 schreef Kleurdoos het volgende:
Daar heb je infrarood camera's voor :@

pi_101908994
i know, maar de verf is goedkoper
pi_101909131
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:
i know, maar de verf is goedkoper
Mijn mevrouw is een gadgetfreak, dus tenzij je met verf een toetsenbord kan tekenen en dat ook kan gebruiken... Gaat er niets boven dingen met een stekker :')
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:32:24 #285
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101909151
Ik kijk uit naar de link van de Kleurdoos' -Kleur-je-kind-in-elke-gewenste-kleur- webshop *O*
pi_101909164
wat mot ze dan met een baby :+
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:34:00 #287
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101909217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:32 schreef Kleurdoos het volgende:
wat mot ze dan met een baby :+
Zit ook een stekker navelstreng aan. Plus jaren programmeerwerk :Y)
pi_101909223
Dingen met een stekker voor kopen? :D
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:34:34 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_101909239
Bluhblehblah

Oontbijt test gehad en nuchter waren mijn waardes al te Hoog.. En gezien Ik in overleg met dieetiste al dat dieet zo goed als al volgde.. Ivm t ziek zijn en ik gewoon een gezond eetpatroon wou..
T enige wat Ik nu moet doen is glas melk een uurtje verschuiven..

Volgende week woensdag dagcurve en tussendoor thuismetingen.. En dan echo en gyne dag later.. Ivm groei.. Maar dat is meer Omdat de baby eerder wat Klein lijkt.. :'). Verpk. Zet er wat haast achter Omdat ze eigenlijk ivm de nuchtere waarde en t schema van genuttigde waren dat Ik voor dieetiste heb t dus gewoon echt hormonaalgedoe is.. En mijn halve fam. Diabeet is..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_101909267
Onze webcam O-) ook te bekijken door de opa's en oma's en met mijn mobiel _O_

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 20:05 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ja, je ziet er ook mee in het donker.

Snapshotje van hoe ze er nu bij ligt (wakker dus):

Overigens heb ik een paar van die dekmatrasjes van de Ikea. Geniale dingen, absorberen vloeistoffen en zijn goedkoop en gemakkelijk in de was te gooien.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:37:29 #291
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101909354
Slim met een webcam :) Die Luvion kost gewoon 180 #$*&)@ euro.

Dekmatrasjes van de ikea.. ga ik ook even uitchecken. Als ze net zo goed werken als de Aerosleep beloof ik plechtig dat ik dit kom melden. :Y
pi_101909498
*O* vanmiddag goed gekeurd door de gyn! Vanaf nu gaan ze wel groei in de gaten houden, maar vooralsnog is ie op schema en niet te groot! Verder nog even kunnen spieken, zo schattig zijn mondje ging open en dicht en steeds een vuistje bij zijn koppie O+

Twee placentadelen liggen goed en niet voor de uitgang, dus dat is fijn. Qua gewicht nu +10kg met 32 wk.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:44:16 #293
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101909614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:25 schreef Faithz het volgende:

[..]

Daar heb je infrarood camera's voor :@

[ afbeelding ]
Hebben wij! Werkt goed, maar erg snel leeg....
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:47:23 #294
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_101909735
Welke heb je? Ik twijfel nog :)
pi_101910098
Die aerosleepmeuk wordt ook voor volwassenen verkocht, speciaal om vocht bij veel zweten snel af te voeren. Lijkt me sterk dat er water op blijft liggen. Wij hebben er een voor grote mensen en volgens (8> werkt het super.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:59:09 #296
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_101910293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:47 schreef Faithz het volgende:
Welke heb je? Ik twijfel nog :)
Ja weet ik veul, hij ziet er zo uit als die je liet zien... Hier in huis is Martijn de gadgetfreak, die heeft 'm gekocht :')

Ik vraag 't 'm zo wel effe...
pi_101910736
Sproetje welkom! *O*

Evenstar, balen zeg :{ hoop dat je dagcurves meevallen en je niet hoeft te prikken!

Ik wil stiekem ook een babyfoon met beeld. Hoe doen anderen dat met twee kindjes? Op allebei de kamertjes een babyfoon, of ééntje op de gang ofzo en dan hopen dat je 't wel goed hoort?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:08:58 #298
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_101910782
Zo, terug van VK.
Heb op mijn donder gekregen. Ik drink veeeeeuuuuuuls te weinig :@
Volgende week moet ik terug komen.
Verder vindt ze het niet normaal dat ik zo moe ben en blijf Ze hoopt dat het van het te weinig drinken komt dus dat moet volgende week verbeterd zijn. Zo niet, dan verder kijken.
Ze heeft voor zekerheid nog HB gecheckt maar dat was dik in orde, evenals de bloeddruk.
Maar de baby deed het nog O+
pi_101910957
Innepin wij halen een babyfoon bij. Of een goedkope simpele en gaat onze dure phillips naar B2. Of een camerafoon op B2's kamer en Rienk zn eigen. Op de gang vind ik niks. Te ver weg. Ik hoor Rienk graag slapen O+

Fijn Asy, maar hopen dat het drinken helpt!

Evenstarretje :*
pi_101911571
Asyniur, heftig hoor. Zo snel in de zwangerschap al. Maar ja, het is niet anders. Bedankt voor de tip trouwens. Geen sticker voor jou dus. maar gelukkig wel voor de kleine....

Sproetje! Welkom! :*

Fijn Jipster.

Wij hebben ook een aerosleep. Bedankt voor de info Faitz! We zullen wel zien waar ze kraamverzorgster tzt mee komt.
pi_101911584
okey, dan gooi ik hem ook wel meteen dicht....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')