abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101902426
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:28 schreef Asyniur het volgende:
ow innepin, nou ja in elk geval was je eventjes heul erg happy en mobiel :*

Dank je wel voor jullie lieve woorden.
Ik ben nu volledig ziekgemeld. Auto rijden gaat bijna niet meer en bewegen ook niet zoals ik dat wil en om mijn werk goed te kunnen doen.
Bedrijfsarts was ook akkoord en ik hoef niet meer langs te komen c.q. te bellen tenzij ik miraculeus herstel (zijn woorden ;) )
Ik heb nu een paar uurtjes geslapen maar de hoofdpijn is er nog steeds. Ik las laatst dat dit ok van het bekken kan komen en ik heb de laatste tijd best vaak hoofdpijn :@
Ik hoop dat de therapeut er volgende week iets aan kan verbeteren.

even nog voor de mensen die ná de bevalling aan het einde van hun bevallingsverlof kampen met zwangerschaps/bevallingsgerelateerde klachten: níet ziekmelden of vakantie opnemen maar bij je bedrijfsarts melden dat werken nog niet of maar gedeeltelijk gaat. Dit ivm problemen die het UWV kan geven. Bedrijfsarts drukte me dit op het hart
UWV doet niet perse moeilijk hoor :) 2 x ziekgemeld (zwangerschapsgetelateerd) zonder tussenkomst van arboarts. Enige wat UWV doet is je bellen en aangeven dat je alles moet doen/nalaten om je herstel te bevorderen. Zelfde dus als wet poortwachter volgens mij..

Maar begrijp ik goed dat jij nu met 2 maanden al zoveel last hebt dat je helemaal niet meer kunt werken?? Meiske toch... Met nog 7 mnd te gaan hoop ik dat de therapeut je kan helpen je klachten te verlichten!
pi_101902666
Ik ben nu een paar uurtjes aan het werk na mijn nep-bevalling :P en ook ik heb geen problemen met UWV hoor. Zij denken zelfs nog meer mee dan personeelszaken of dat de ARBO dat doet. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101902715
Sproetje! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_101902744
Vandaag intake kraamzorg gehad. Dan komt veilig slapen natuurlijk aan bod. Of we ons toevallig hebben laten verleiden tot aankoop aerosleep? Ja, toevallig wel ja..
"Nou, die gaat eruit" was de mededeling. Dus ik vroeg hoezo dat?
Het verhaal was dat met lekkende kruiken het water erop blijft liggen en je kindje kan verbranden..
Dus ik zeg oke en ga verder geen discussie aan.
Later doe ik een samenvatting aan mijn mevrouw en die gaat op google op zoek. Want verhaal kraamzorg spoort niet met de mededeling van de winkel dat vloeistoffen snel worden opgenomen.
En zo komt vrouwlief filmpjes tegen waarbij mensen, al liggend op zo'n matras, kokend water direct naast zich laten gieten. Wat uiteraard meteen geabsorbeerd wordt. En ook ervaringsverhalen van spuugjes die direct in de aerosleep trekken..

Nou vraag ik me af waarom de kraamzorg zo'n onzinverhaal ophangt om dat matrasje eruit te krijgen?
Als het niet goed is hoor ik graag een goed onderbouwd verhaal. En dat niet bewezen is dat het wiegendood voorkomt weet ik ook wel. Maar het ging ons meer om het vocht wat snel wegtrekt zodat de kleine niet in z'n eigen spuug gaat liggen draaien..

Verder wel oke intake, maar je proeft toch wel dat er bepaalde voorkeuren zijn en al het andere is dan niet goed (zoals flesvoeding).
pi_101902802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:31 schreef Vlindur het volgende:
Sproetje! O+
Vergeet ik een *O* te posten voor sproet :)
pi_101903129
Ja idd vreemd Nirak. ik heb ze gezien en dat ding zit zo vol gaten dat ik ook niet weet hoe het er op zo moeten blijven liggen..

Wij hebben een normaal matras trouwens hoor.
pi_101903198
Wij hebben hem ook. Ik vond het onzin voor zoveel geld maar manlief wilde hem perse hebben.
De kraamzorg zei ook dat zij hem het liefst er uit zou willen hebben maar dat ze dat bij ons neer lag.
Zij vertelde ook dat er water op zou blijven staan. We hebben hem nog nooit gebruikt (aangezien ze nog in de wieg ligt) maar ik zal het eens testen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_101903399

Dit is de protect, de dunne versie, maar daar onder zou het toch ook wel lucht doorlatend zijn?
pi_101903447
Sproetje, gefeliciteerd!!!

Nirak, elke kraamverzorgsters en kraamorganisatie heeft zijn eigen standaarden. Sommigen hebben geen probleem met dingen, anderen doen wel moeilijk. En de intake zegt ook niet alles over wat de kraam werkelijk gaat zeggen straks (de onze poetste meer dan bij de intake gezegd was, en maakte ook nog ontbijt voor manlief).
Ik zou dus even afwachten wat de kraam straks zegt, en anders doe je alsnog lekker na 8 dagen die aerosleep erin ;)

gedoe summerbreeze, zo'n vloer.. Nog maar even lakken voor de kleine er is?

Asy, al is het niet leuk, wel fijn dat je nu ook echt niet meer hoeft. Hopelijk helpt die rust ook iets!
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:56:03 #260
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_101903822
Gefeliciteerd Sproetje!

Wat een werk, die vloer van jou Summerbreeze. Wij hebben laatst ook onze vloer laten schuren en behandelen (met wax). Helaas is het helemaal niet naar onze zin nu :(. De kleur is niet zoals beloofd (en manlief vindt m nog wel mooi, maar mijn smaak is het dus echt niet!) en er zitten twee plekken die lelijk zijn. Die hebben we nu al twee keer laten 'herstellen', maar het wordt er alleen maar erger op... Dus advies: laat je vooral bij meerdere vloerwinkels informeren! Wij zijn in een mooi verkooppraatje getrapt }:| .
pi_101904178
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:31 schreef Nirak het volgende:
Vandaag intake kraamzorg gehad. Dan komt veilig slapen natuurlijk aan bod. Of we ons toevallig hebben laten verleiden tot aankoop aerosleep? Ja, toevallig wel ja..
"Nou, die gaat eruit" was de mededeling. Dus ik vroeg hoezo dat?
Het verhaal was dat met lekkende kruiken het water erop blijft liggen en je kindje kan verbranden..
Dus ik zeg oke en ga verder geen discussie aan.
Later doe ik een samenvatting aan mijn mevrouw en die gaat op google op zoek. Want verhaal kraamzorg spoort niet met de mededeling van de winkel dat vloeistoffen snel worden opgenomen.
En zo komt vrouwlief filmpjes tegen waarbij mensen, al liggend op zo'n matras, kokend water direct naast zich laten gieten. Wat uiteraard meteen geabsorbeerd wordt. En ook ervaringsverhalen van spuugjes die direct in de aerosleep trekken..

Nou vraag ik me af waarom de kraamzorg zo'n onzinverhaal ophangt om dat matrasje eruit te krijgen?
Als het niet goed is hoor ik graag een goed onderbouwd verhaal. En dat niet bewezen is dat het wiegendood voorkomt weet ik ook wel. Maar het ging ons meer om het vocht wat snel wegtrekt zodat de kleine niet in z'n eigen spuug gaat liggen draaien..

Verder wel oke intake, maar je proeft toch wel dat er bepaalde voorkeuren zijn en al het andere is dan niet goed (zoals flesvoeding).
Nirak, bij mij zeiden ze het ook, en ik had van te voren al gegoogled dus ik zei dat al tegen ze. Maar het gaat dan echt puur om die eerste paar dagen als je kruiken gebruikt.. en wij leggen ons jongetje eerst bij ons op de kamer en de aerosleep ligt in zijn ledikantje dus eigenlijk is het helemaal geen probleem. Lekker gebruiken na de kraamweek dus!
pi_101904266
Site van Aerosleep zegt overigens dit:

Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag.
pi_101904337
Ja, das eigen site. Die zullen hun eigen product nooit afkraken ;) :Y)
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:16:59 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_101904657
Sproetje, welkom!

Asyniur, hopelijk helpt het dat je nu niet naar je werk hoeft, kom je misschien net genoeg tot rust om andere noodzakelijke dingen wel te kunnen doen. Ik heb even gemist naar watvoor therapeut je gaat, maar hopelijk kan die wat verlichting brengen.

Ik heb dezelfde ervaring als deepfreeze, los van de regels van de regels van een kraambureau heeft iedere kraamverzorgster ook zo haar eigen regels.
pi_101904807
Sproetje, wat goed om jou hier te zien posten *O* O+

Asy, jemig dat is wel heftig als je nu al niet meer kan pijnvrij kan bewegen -O- Zeker met dreumes erbij is dat echt onhandig. Hopelijk krijg je de hulp die je nodig hebt :*

Dat van dat aerosleep matrasje is wel tegenstrijdig zeg! Het lijkt me eigenlijk dat het water inderdaad snel wordt opgenomen, alleen misschien is het juist het probleem dat het zo snel verspeidt door die absorbtielaag. Dat is net als dat je een luier bijvoorbeeld JUIST uit moet trekken als er hete vloeistof over je kind valt.
pi_101904951
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:07 schreef Vlindur het volgende:
Ja, das eigen site. Die zullen hun eigen product nooit afkraken ;) :Y)
wij van WC-eend adviseren WC-eend
:')
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:44:57 #267
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101905565
Ik word nu eerder angstig van lekkende kruiken?? Gebeurt dat veel??
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101905752
Welkom Sproetje! Leuk hoor, het eerste mei-kindje alweer of niet? :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:03:49 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_101906132
Oh en Sproetje van harte! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_101906203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:44 schreef Susie het volgende:
Ik word nu eerder angstig van lekkende kruiken?? Gebeurt dat veel??
Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.
  dinsdag 13 september 2011 @ 18:47:22 #271
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_101907453
Welkom sproet-je!!!

Wij hebben overigens voor een 'gewoon' traagschuim matrasje gekozen. Op internet lees je allemaal tegenstrijdinge dingen over Aerosleep, en er zijn al veel baby's groot geworden op een 'normaal' matrasje...

Wij kregen bij de Baby-Dump te horen dat als je aan de Aerosleep gaat, je ook Aerosleep hoeslakens moet gebruiken anders werkt het hele principe van luchtdoorlatendheid niet? Wij hadden toen trouwens al besloten om voor een gewoon matrasje te gaan, dus ik het was geen verkooppraatje denk ik... Maar het klonk wel aannemelijk?
pi_101908307
ik heb ook gewone íkea matrasjes enzo.
als het om baby's gaat proberen ze overal een slaatje uit te slaan.
binnenkort lichtgevende creme zodat je 's nachts kan zien hoe je baby in zn bed ligt
pi_101908493
wij hebben ook gewone matrasjes hoor.. geloof ook niet zo in die dure aerosleepmeuk :X
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:16:02 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_101908525
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Gewoon goed dichtdraaien, dan gebeurt er niets. En met goed bedoel ik niet zo zeer stevig, maar wel recht.
En de opening van de kruik naar beneden leggen. Als er dan toch onverhoopt water lekt loopt het van je kindje af en raakt het alleen voetjes en geen lijf. En ik wikkelde de kruik in een hydrofiel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_101908529
Gefeliciteerd Sproet-je!! *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')