De afgeprijsde artikelen "die nog maar tot vandaag houdbaar zijn" kun je diezelfde dag nog invriezen en dan makkelijk de rest van de week nog gebruikenquote:Op woensdag 14 september 2011 10:01 schreef BGTes het volgende:
Bah, door een tegenvallende financiele situatie moet ik deze week echt ontzettend op een mini budget leven. Behoorlijk vervelend, want de meeste budgetmaaltijden zijn gemaakt van iets als pasta. Heeft iemand nog tips?
(En mijn kat heet Joepie)
Misschien is dat trouwens wel een deel van het probleemquote:Op donderdag 15 september 2011 09:40 schreef Purdey het volgende:
De ene keer hou je meer vocht vast dan de andere keer, dat schommelt ook aardig. Ik ben gewoon niet meer zo serieus aan 't diëten. Kies momenteel liever een boterham met vlokken, dan een met kipfilet bijvoorbeeld. En in plaatst van een kaakje, een stroopwafel. En dan gaat het hard.. Daarbuiten fietste ik een aantal keer per week 45 minuten op de hometrainer, maar die heb ik al een week of 6 niet meer gezien![]()
Moraal van dit verhaal: Eigen schuld, dikke bult. Of dikke kont dus
Eensch!quote:Op donderdag 15 september 2011 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is dat trouwens wel een deel van het probleemJe bent/was aan het diëten. En na een dieet is de kans helaas erg groot dat je naderhand weer aankomt. Zou een tussenoplossing voor jou niets zijn? Zo dat je best (af en toe) een stroopwafel óf een boterham met vlokken kunt eten? Maar niet allebei? Dat is haalbaar, je zult waarschijnlijk toch afvallen en geeft je ook niet het idee dat je niets lekkers meer mag. En nog het belangrijkste: je kunt er de rest van je leven mee door gaan zonder dat je op dieet hoeft.
Je hebt ook helemaal gelijk hoorquote:Op donderdag 15 september 2011 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien is dat trouwens wel een deel van het probleemJe bent/was aan het diëten. En na een dieet is de kans helaas erg groot dat je naderhand weer aankomt. Zou een tussenoplossing voor jou niets zijn? Zo dat je best (af en toe) een stroopwafel óf een boterham met vlokken kunt eten? Maar niet allebei? Dat is haalbaar, je zult waarschijnlijk toch afvallen en geeft je ook niet het idee dat je niets lekkers meer mag. En nog het belangrijkste: je kunt er de rest van je leven mee door gaan zonder dat je op dieet hoeft.
Oh my god, story of my life.. Echt.quote:Op donderdag 15 september 2011 13:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt ook helemaal gelijk hoor![]()
Het probleem ligt ook bij mij. Maar ik ben dus zo'n iemand die boos is dat ze niet afvalt, terwijl ik er dus ook geen moeite voor doe. Ik verwacht gewoon af te vallen als ik stroopwafels eet, en boterhammen met vlokken, en handjes suikerpinda's alleen omdat ik mezelf heb ingeprent dat ik op dieet ben, en dan val je dus automatisch af
Wacht maar tot je verplicht wordt een dag je lunch over te slaanquote:Op donderdag 15 september 2011 14:02 schreef RandomMoron het volgende:
een kat nemen en die op een antibioticakuur, dan val je pas af. ( kat wil de pil niet, en er zijn serieus twee volwassenen nodig omdat ding naar binnen te krijgen :S )
@purdey misschien moet je ook eens een keer Beck's dieetoplossing lezen. Ik ben er net in begonnen en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben.
Ben zo blij dat ik dat niet ben...quote:Op vrijdag 16 september 2011 08:55 schreef Sjeen het volgende:
Oeh, wat haat ik zout en ongesteld zijn
ik voel mijj hetzelfde, maar merk dat ik echt toe ben aan gewoon eten. Niet in de zin van honger of zo maar gewoon vanwege het kauwen, de smaken etc.quote:Op vrijdag 16 september 2011 07:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bevalt het je goed Muks? Het opbouwen?
Voel je je anders/beter/minder?
*binnenvalpost* misschien heb je het al verteld
Ben je dinsdag op de uni? Dan trakteer ik op een lunch in de Refter!quote:Op vrijdag 16 september 2011 11:20 schreef BGTes het volgende:
Proficiat en veel plezier, Tink
Heb besloten dat mijn wokpan overuren gaat maken de komende weken. Bij de Lidl koop ik gewoon een wokmix van een euro (400g), daar eet ik twee keer van, en dan neem ik er 150g mager gehakt bij. Erg goed te doen en super goedkoop![]()
Ik wil dat het niet zelf koken 's avonds (lees; ongezond eten) een uitzondering wordt, in plaats van een standaard.
Ik ben vrij op dinsdag en woensdagquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ben je dinsdag op de uni? Dan trakteer ik op een lunch in de Refter!
Klinkt goed! Al moet ik die dag wel naar het zkh voor een maagcheck-up, even kijken of ik mag eten danquote:Op vrijdag 16 september 2011 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
maandag dan? Dan zorg ik gewoon dat ik m'n boodschapjes op tijd binnen heb
lekkere warme lunch met groenten (ok, doodgekookt, maar toch! )
Ik weet hoe je je voelt....quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:46 schreef seasushi het volgende:
Wegens zware stress gaat het nu te hard hier. 2 ons per dag eraf. Had nooit verwacht dat erg te vinden
Het uit eten gaan/diplomeringsfeestje van vriendjelief was erg gezellig. Hebben heerlijk gegeten bij de Italiaan. Vooraf carpaccio en hoofdgerecht pasta. Heb van het hoofdgerecht maar 1/3 op, was veel te veel. De rest pakken ze daar voor je in, dus heb gisteren ook nog restaurant-pasta gegeten. Mjum! Het was geen salade, maar er stonden ook niet echt goede salades op de kaart, helaasquote:Op zaterdag 17 september 2011 19:07 schreef Purdey het volgende:
Hoe was je uit eten gaan/diplomeringsfeestje trouwens Tink?
Ach, soms zit het meequote:Op maandag 19 september 2011 09:09 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zal maar niet vertellen wat ik dit weekend heb gegeten.... En toch nog afgevallen, geen idee hoe ik dat heb gedaan.
In mijn broek van het tijdperk VOOR mijn eerste kind. WOOP! Maat 44.... yayayayay.
Dank je welquote:Op vrijdag 16 september 2011 19:07 schreef Brighteyes het volgende:
Wow, ik check de op en ik moet gewoon even echtdoen voor m@x!
Wat ga je enorm goed zeg!
En wat ben ik jaloers!Vorig jaar zat ik daar ook... en nu...
*zone zoeken gaat...
En dan voel je je zo fijn over jezelfquote:Op maandag 19 september 2011 09:46 schreef m@x het volgende:
Weekend ging hier ook weer prima. Ik heb erop gerekend dat het een snack- en snaaiweekend zou worden ivm een logeerpartijtje bij vrienden, maar ik heb me keurig in weten te houden. De schade is beperkt gebleven tot 3 glazen rosé en vanmorgen was er weer een paar ons minder mij.
aan het sporten!quote:
Ik zat in mijn boekquote:
Wow, anders is dat effe heel veel werk... :| Ik haal m'n groente op de markt, kosten ze altijd wat ze bij de Appie nu kosten, maar ik snap dat je er van profiteert. Jammer genoeg waren de paprika's de enige groente die ik zo lekker vind dat ik er kilo's van wil inslaan en dan is helemaal naar de Appie (want dat is best wel ver) niet de moeite voor die 2,- euro die ik dan bespaarquote:Op dinsdag 20 september 2011 09:06 schreef Sjeen het volgende:
Wel bij de Appie 4 bloemkolen, 6 paprika's, 2 kilo sperziebonen en 2 kilo tomaten ingeslagen. De bloemkool ligt al schoongemaakt en geportioneerd in de vriezer, de paprika is gedeeltelijk verwerkt tot avondeten gisteren, straks de andere helft in stukjes de vriezer in, de boontjes schoonmaken, blancheren, portioneren en invriezen en een gedeelte van de tomaten tot soep verwerken.
Ik heb gisteren 55 euro uitgegeven en 39 betaald, daar rij ik wel even voor naar appiequote:Op dinsdag 20 september 2011 09:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wow, anders is dat effe heel veel werk... :| Ik haal m'n groente op de markt, kosten ze altijd wat ze bij de Appie nu kosten, maar ik snap dat je er van profiteert. Jammer genoeg waren de paprika's de enige groente die ik zo lekker vind dat ik er kilo's van wil inslaan en dan is helemaal naar de Appie (want dat is best wel ver) niet de moeite voor die 2,- euro die ik dan bespaar
Xx!
Ik ben zo blij met mijn grote vriezer, heb er een met vijf lades en twee vakken. Die stond bij mijn schoonpa in de garage niks te doenquote:Op dinsdag 20 september 2011 10:07 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil ook een grote vriezer
ik heb maar 2 lades dus ik verdeel het een beetje met brood en vlees, en restjes die ik invries
Goede aanpakquote:Op dinsdag 20 september 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt... als ik op school kijk, dan is ze echt een heel gemiddeld kind, qua lengte en gewicht. Ze vind dat ze een dikke buik heeft, ik zie dat echt niet. heb haar vanmorgen laten zien hoe groot de ruimte is waar zij in past als ik mijn armen om haar heen slaGeloof dat dat wel wat geholpen heeft.
Haar beste vriendinnetje is een kilo of twee lichter, misschien dat het daardoor komt? Zo lang ze lekker actief is en een voorliefde voor groente en fruit houdt, vind ik het wel prima eigenlijk
Hier weten ze het ook...quote:Op dinsdag 20 september 2011 12:44 schreef mainedoll het volgende:
Ik ben wel zichtbaar bezig met afvallen. Zou dat kwaad kunnen? Ik heb 2 dochters (5, gewicht onbekend en 7 jaar, 20 kg). Ze weten wel waarom ik aan het afvallen ben. (te dik, te veel gesnoept, ongezond, enz). Wel eet ik gewoon aan tafel mee, maar laat de aardappelen staan bijv.
Of ik eet roerbakgroenten als zij pasta eten.
Ik wil ze niet een complex aan'praten', zeker niet omdat ze verre van dik zijn...
Ouch, wat naar eigenlijk dat onze maatschappij dit soort leuke en normaal gebouwde meiden dat gevoel geeftquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:09 schreef seasushi het volgende:
Mijn 12 jarige dochter heeft jaloersmakend perfecte maten met ellenlange benen, slank middeltje en keurig cupje B, en vindt zichzelf ook te dik. Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt. Die stomme hitkrant en tina tips. Hoe hard ik haar probeer te overtuigen dat ze prachtig is, en ook nog eens relatief gezond eet ( en in tegenstelling tot haar moeder ook maat weeet te houden en stopt als ze genoeg heeft gegeten en er geen troost in zoekt)
De meningen en tips van die stomme meidenblaadje zijn belangrijker
ik had vroegah helaas een moeder die vond dat ik dik was toen ik nog perfect in maatje 40 paste..quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ouch, wat naar eigenlijk dat onze maatschappij dit soort leuke en normaal gebouwde meiden dat gevoel geeft
Mijn moeder heeft nooit gezegd "je bent te dik", maar ze is wel altijd eerlijk geweest dat het, ook toen ik maat 40 had, gezonder zou zijn als ik iets dunner was (woog toen +- 75 kilo gok ik).quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik had vroegah helaas een moeder die vond dat ik dik was toen ik nog perfect in maatje 40 paste..
nu drooom ik van maat 40![]()
mja.. ik vind maat 40 niet te dik hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft nooit gezegd "je bent te dik", maar ze is wel altijd eerlijk geweest dat het, ook toen ik maat 40 had, gezonder zou zijn als ik iets dunner was (woog toen +- 75 kilo gok ik).
Vind dat je ook eerlijk mag zijn tegen kinderen die wél echt te dik zijn... net als tegen je kind dat aan Idols mee wilt doen, terwijl het geen noot kan zingen.
Xx
Maar tegen kinderen van hoe oud?quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind dat je ook eerlijk mag zijn tegen kinderen die wél echt te dik zijn... net als tegen je kind dat aan Idols mee wilt doen, terwijl het geen noot kan zingen.
Xx
mja, ik betrek het wsl teveel op mezelf, ik ben 1.75quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:27 schreef Tinkepink het volgende:
Maat 36 bij 1.60 is zeker niet te dun hoor. Net zo normaal als maat 38 bij 1.75 m.
hoi dikkie dikquote:Op dinsdag 20 september 2011 14:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mja.. ik vind maat 40 niet te dik hoor
mt 38-40 viind ik gezond,
34-36 te dun
42-44 fors
en 46 --> te dik
* Barreltje is te dik
Ik wilde dat ze dan vooral overnamen dat ik bergen groenten eetquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:58 schreef Sarabi het volgende:
Mainedoll ik zou wel heel erg oppassen met hele voedselgroepen te laten liggen
Kinderen pikken heel snel de verkeerde signalen op
is het niet handig om dan het gesprek aan te gaan door haar mensen aan te laten wijzen waarvan zij denkt dat ze even dik/dun is,quote:Op dinsdag 20 september 2011 14:09 schreef seasushi het volgende:
Mijn 12 jarige dochter heeft jaloersmakend perfecte maten met ellenlange benen, slank middeltje en keurig cupje B, en vindt zichzelf ook te dik. Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt. Die stomme hitkrant en tina tips. Hoe hard ik haar probeer te overtuigen dat ze prachtig is, en ook nog eens relatief gezond eet ( en in tegenstelling tot haar moeder ook maat weeet te houden en stopt als ze genoeg heeft gegeten en er geen troost in zoekt)
De meningen en tips van die stomme meidenblaadje zijn belangrijker
Relmatig gedaan en ze wijst altijd dikkere aan. ik heb zelfs wel eens de" perfecte" (90-60-90) maten bij haar opgemeten. (nou ja bij haar 70 dan.) Dan wijs ik fotomodellen aan en dan vindt ze dat zij veel dikker is. Gelukkig eet ze wel met plezierquote:Op dinsdag 20 september 2011 16:41 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
is het niet handig om dan het gesprek aan te gaan door haar mensen aan te laten wijzen waarvan zij denkt dat ze even dik/dun is,
en jij op jouw beurt mensen aanwijst die dichter bij haar in de buurt komt wat betreft maten.
Ik wou dat iemand dat iig ooit voor mij had gedaan..ik was ook wel mooi, terwijl ik dacht dat ik formaatje zeekoe was, nu 6 jaar en 25 kilo verder kijk ik met heimwee naar die foto's en snap ik niet dat ik mezelf toen dik vond..
Tip van Beck, plan elke avond wat je de dag erna gaat eten, dat maakt het makkelijker om spontaan eten te vermijden.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:03 schreef Barreltje het volgende:
ik ga iedere dag maar het lijstje van gister posten aangezien ik geen idee heb wat ik dezelfde dag ga eten
dus, gister:
O: Ontbijt granen + yoghurt
T: ontbijtkoek
L: Stokbroodje gerookte kip, met sinaasappel, tomaat en komkommer
T: 1 banaan
D: Couscous met andijvie en uien en 2 merquez worstjes
en gister avond weer lekker naar de sportschool geweest.
3 dagen achter elkaar! ik ben trots op mezelf![]()
Met zo'n druk schema heb je toch wel iets meer nodig dan 6 crackers overdagquote:Op woensdag 21 september 2011 11:02 schreef Silmarwen het volgende:
Nou vandaag is het hier ook weer rennen vliegen springen.
Ochtend zuigen en dweilen, kinders eten en entertainen, naar het CB, thuis kinders eten geven en jongste naar bed (zielig van prikje) half uur fietsen naar werk, werken, half uur terug, met man mee naar ziekenhuis, thuis, eten koken, kindjes eten geven en badderen en bed, dan sporten en dan kom ik thuis en pak ik een glas wijn en verzet ik geen VOET.
O: 3 wasa crackers met kaas + koffie
T: Druifjes + groene thee
L: 3 wasa crackers met beleg + groene thee
T: Niets, geen tijd
D: Schnitzel (halve), aardappeltjes (3 ofzo) en doperwtjes met worteltjes
T: Rijstwafel glas wijn en thee!
hmmm jah,quote:Op woensdag 21 september 2011 10:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tip van Beck, plan elke avond wat je de dag erna gaat eten, dat maakt het makkelijker om spontaan eten te vermijden.
Nou, schrijf dan gewoon op dat je salade neemt, met ongeveer de hoeveelheid erbij ofzo (hier kun je zelf scheppen, weet niet hoe dat bij jullie zit). Dat is toch ook een plan makenquote:Op woensdag 21 september 2011 11:14 schreef Barreltje het volgende:
de kantine hier heeft fantastische salades en die neem ik dan ook meestal, maar 's ochtends weet ik niet wat er in die salades zit
en voor het middag tussendoortje zijn het altijd 1 of 2 fruitjes, die ik in de kantine meeneem.. dus welke het zijn hangt af van de mogelijkheden
en gister was het een broodje omdat ik naar de koningin ging zwaaien![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/VERHAAL]
Hier gaat het dus inmiddels wel goed, geen ideeee wat de weegschaal zegt en mijn ogen zien ook geen verschil. Mijn omgeving is anders WEL echt vol op aan het reageren. Vrienden, familie, kennissen, kennissen van kennissen. Vooral de afgelopen 5 dagen dat ik mensen tegen kom zegt iedereen " HUH![]()
hoe kom jij opeens zo afgevallen??" en dan zeg ik ja voornamelijk heel veel sporten, en dan vragen ze wat ik er "nog meer bij doe"
.
Het gekke is dat ik het zelf echt niet zie nu, aangezien ik nog lang niet slank te noemen ben, en ook niet "mollig" , het valt nog gewoon onder de categorie "dik" . Als mensen dat zeggen denk ik automatisch dat ze maar wat zeggen om aardig te doenmaar omdat nu steeds meer mensen het zeggen en serieus geschokt vragen wat ik doe, zal ik maar geloven dat het te zien is.
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
hehehe.. ik woon in den haag, en had wat buitenlandse collega's op sleeptouw.. voor hun is het toch wel bijzonder dat een koningin zomaar in een koets voorbij komt rijdenquote:Op woensdag 21 september 2011 11:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou, schrijf dan gewoon op dat je salade neemt, met ongeveer de hoeveelheid erbij ofzo (hier kun je zelf scheppen, weet niet hoe dat bij jullie zit). Dat is toch ook een plan makenEn zet dan bij de tussendoortjes "stuk fruit uit de kantine". Lijkt me plan genoeg
En serieus, naar de koningin zwaaien?Goh, was het leuk bij de koningin?
![]()
Xx!
sporten is 's avonds, ontbijten 's ochtendsquote:Op woensdag 21 september 2011 11:49 schreef Sarabi het volgende:
Welke kcal Barreltje?![]()
Geen tijd om te ontbijten maar wel tijd om anderhalf uur te sporten, iets klopt hier niet
Dan zou ik maar een extra tussendoortje voor of na het sporten eten (ligt eraan hoelaat je sport)quote:Op woensdag 21 september 2011 11:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
sporten is 's avonds, ontbijten 's ochtends
en daar zit werk tussen, waar ik op tijd moet zijn, en ik te laat m'mn bed uit kwam vanochtend
dat gebeurt wel eens
wat is er dan precies slecht aan??quote:Op woensdag 21 september 2011 11:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zou ik maar een extra tussendoortje voor of na het sporten eten (ligt eraan hoelaat je sport)
Want nu is het echt een heel slecht lijstje om op te sporten
Sowieso de liga's weg maar dat wist je zelf alquote:Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat is er dan precies slecht aan??
welke aanpassingen zou jij aanbevelen?
Vind je? Tussendoortje 's ochtends van veel kcal's, maar geen ontbijt, dus dat compenseert *is niet goed hoor, niet ontbijten* en dan een gezonde lunch, fruit als tussendoortje en kip, rijst en groente. Er mag 's avonds een tussendoortje bij, maar ik vind het niet een heel slecht lijstje. Bovendien is het sporten Yoga, dat is wel intensief voor je spieren, maar geen die-hard conditietraining...quote:Op woensdag 21 september 2011 11:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zou ik maar een extra tussendoortje voor of na het sporten eten (ligt eraan hoelaat je sport)
Want nu is het echt een heel slecht lijstje om op te sporten
180 kcal vind ik niet heel veel kcal dat een ontbijt compenseert (en zoals je zegt is het ook niet een gezonde compensatie)quote:Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je? Tussendoortje 's ochtends van veel kcal's, maar geen ontbijt, dus dat compenseert *is niet goed hoor, niet ontbijten* en dan een gezonde lunch, fruit als tussendoortje en kip, rijst en groente. Er mag 's avonds een tussendoortje bij, maar ik vind het niet een heel slecht lijstje. Bovendien is het sporten Yoga, dat is wel intensief voor je spieren, maar geen die-hard conditietraining...
Xx
Mee eens dat er wat bij moet, maar ik zie een lijstje dat (met uitzondering van de Liga's als semi-ontbijt) bestaat uit verantwoorde keuzes zoals salade, kip en fruit. Dat dat te weinig is, ben ik met je eens, maar ik heb er moeite mee om iets als "heel slecht" te bestempelen als het vooral bestaat uit verantwoorde keuzes. Ik vind het "bijna goed, maar te weinig". Ik denk verder dat we het wel met elkaar eens zijn over wat er verbeterd kan worden hoorquote:Op woensdag 21 september 2011 11:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
180 kcal vind ik niet heel veel kcal dat een ontbijt compenseert (en zoals je zegt is het ook niet een gezonde compensatie)
een normale vrouw heeft al 1400 kcal nodig om alleen al in bed te liggen en daar komt dit lijstje misschien net aan
dan mag yoga niet intensief zijn maar wel intensiever dan in bed liggen neem ik aan
Mee eensquote:Op woensdag 21 september 2011 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Aangezien crashen hier nogal populair lijkt te zijn vind ik zo'n lijstje wel iets om op te letten
Maar goed de dag is nog jong dus inderdaad genoeg tijd om het een goed lijstje te maken
Uhmz, sowieso ongezouten nootjes nemen, anders ga je heel veel vocht vasthouden. Met zo'n standaardbakje, denk ik dat je zo'n doorzichtig plastic bakje bedoelt. Ik haal daar een tussendoortje of vijf uit.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zijn nou goede tussendoor nootjes? En hoeveel eet je daar dan van? Als we die.standaardbakjes van de ah als voorbeeld nemen. Hoeveel tussendoortjes zou je daar uit moeten halen?
Een handje is niet meer dan een kommetje van je hand maken en dat vullen (dus niet ook een kommetje maken van je vingers, alleen je handpalm). Dat probeer ik tenminste aan te houdenquote:Op woensdag 21 september 2011 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
“een handje" zegt mij dus niets
Ongezouten en volgens velen ook ongebrand. Denk aan amandelen, hazelnoot, walnoot ed. Ik koop meestal een paar zakken van verschillende soorten en wissel dan een beetje af. Het lastigste met noten is alleen dat je er snel teveel van eet. Ga voor het gemak uit van een portie = een handje.quote:Op woensdag 21 september 2011 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zijn nou goede tussendoor nootjes? En hoeveel eet je daar dan van? Als we die.standaardbakjes van de ah als voorbeeld nemen. Hoeveel tussendoortjes zou je daar uit moeten halen?
3 - 5 walnoten, max. 10 hazelnoten, max. 15 amandelen, 3 paranoten. Zoietsquote:Op woensdag 21 september 2011 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
30 gramquote:Op woensdag 21 september 2011 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een gekke vraag misschien, maar die kwark he, moet dat dan smaakloze witte kwark zijn? of mag het een smaakje hebben of iets er doorheen?quote:Op woensdag 21 september 2011 11:56 schreef Tinkepink het volgende:
Als je spieren wilt kweken (spieren verbranden vet, dus aanrader), is het beter om wat meer te eten barrel. Als ik jou was zou ik in ieder geval na het sporten nog een bak kwark eten en overdag proberen er wat nootjes en groente tussen te frummelen. Als je te weinig eet zal je inderdaad wel afvallen, maar helaas ook spieren afbouwen in plaats van opbouwen.
Met genoeg en juist eten hou je die energie die je opbouwt ook vast.
Ik fiets sowieso binnen, op de hometrainer. En 'normaal' fiets ik 30-45 minuten. Rond de 300/400 kcal is dat dan. Langer dan dat gaat 'm niet worden. Het fietsen opzich kan ik wel langer volhouden, maar m'n rug killt me dan gewoon.quote:Op woensdag 21 september 2011 10:12 schreef Tink89 het volgende:
Goed bezig met sporten Barreltje!Sjeen, hou jij uberhaupt nog tijd over om op de bank te zitten af en toe? En Purdey, als je dan toch op de fiets zit, is het dan geen idee om het wat langer door te zetten? Weet niet of je thuis fietst of buiten, maar rij anders eens een extra blokje om of fiets één televisieprogramma lang...
Niets moet. Ik neem meestal gewoon smakeloze witte kwark (van die hele stevige).quote:Op woensdag 21 september 2011 12:26 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Een gekke vraag misschien, maar die kwark he, moet dat dan smaakloze witte kwark zijn? of mag het een smaakje hebben of iets er doorheen?
Dat je er geen honger meer van krijgt betekent niet dat het geen crashdieet isquote:Op woensdag 21 september 2011 12:55 schreef Barreltje het volgende:
zo de lunch achter de kiezen
het werd:
een bruin pistoletje met een entrecote![]()
en een klein bakje salade erbij
als tussendoortje voor straks ligt er een sinaasappel en een kiwi op m'n buro
en sarabi.. voor mij is dit niet echt crashendit is voor mij gewoon "normaal"eten, zoals ik al 2 jaar doe
naja.. met de geregelde verjaardagstaart van collega's erbij
dus dit is voor mij niet echt een honger dieet..
's avonds een tussendoortje mis ik echt niet, ik heb er ook helemaal geen zin in..
en jah ik geloof dat ik wel aan de kwark moet
*hoopt ook dat de kwark niet die witte hoeft te zijn*
niksquote:Op woensdag 21 september 2011 14:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat je er geen honger meer van krijgt betekent niet dat het geen crashdieet is
Je maag is kleiner geworden door het (te) weinig eten
Maar je begrijpt toch wel dat je meer (gezonde) dingen moet eten om je lichaam te voeden?
Hoeveel ben je in die 2 jaar afgevallen?
quote:Op woensdag 21 september 2011 16:04 schreef seasushi het volgende:
5 spijkerbroeken van heel ver diep uit mijn kast geplukt en ze passen allemaal!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
5 spijkerbroeken van heel ver diep uit mijn kast geplukt en ze passen allemaal!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Fijn!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:04 schreef seasushi het volgende:
![]()
Hihi, mooi!quote:Op woensdag 21 september 2011 14:16 schreef Sjeen het volgende:
Ik hang nu heerlijk te hangen in de auto Tink, wachten tot muziekles gedaan is
WOOP!quote:Op woensdag 21 september 2011 16:04 schreef seasushi het volgende:
![]()
Goed gedaan Feebs!quote:Op woensdag 21 september 2011 19:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Whehehe!!Ik heb zojuist een stuk paprika gegeten!!
Zo hop! Ik was hem aant snijden voor een salade voor vrienden en ik dacht stiekem "daar eet ik wel omheen" maar ineens hop! In de mond! *kauwkauw*
"Oh. Best te hachelen!"![]()
![]()
Of een wafel in plaats van de 2 lotuskoekjes. Vind je het niet zonde om juist het gezonde tussendoortje te laten vallen ten gunste van een extra ongezond tussendoortje? (je had immers de koekjes al).quote:Op donderdag 22 september 2011 09:22 schreef Sjeen het volgende:
Heb je al lunch gemaakt Tink?
Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie verkeerd
T - appel, kiwi, water
L - 4 sneden bruin, corned beef, thee
T - snacktomaatjes, stukje komkommer, thee
D - spruitjes-rookworst-rijst-roerbak
T - 2 lotuskoekjes, thee
S - volleybaltraining
Tenminste dat dacht ik gisteren... Nu kwam ik net op kantoor en kreeg ik een zelfgebakken wafel mee voor bij de thee. Dus ik ga de appel laten liggen, denk ikDus niet de wafel extra, maar in de plaats van. Ben best trots op mezelf
Nopequote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of een wafel in plaats van de 2 lotuskoekjes. Vind je het niet zonde om juist het gezonde tussendoortje te laten vallen ten gunste van een extra ongezond tussendoortje? (je had immers de koekjes al).
Ik snap je wel hoor. Ik eet ook gewoon ijs (maar hoef dan ook alleen maar op gewicht te blijven).quote:Op donderdag 22 september 2011 11:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
NopeEn waarom, de koekjes komen bij de thee die ik na de volleybaltraining drink. Daar ligt ook altijd een chocolaatje naast, dat skip ik sowieso
En ik vind appel om elf uur 's avonds niet echt lekker... Maar goed, misschien ga ik wel spa drinken na de training of gewoon direct naar huis.
1 stukje hele pure chocolade i.c.m. een kopje sterkte espresso. daarna wandelen ter afleiding zodat je niet direct naar de kast loopt voor een tweede stukjequote:Op donderdag 22 september 2011 11:49 schreef Barreltje het volgende:
over choclade gesroken..
de hormonen vliegen door mijn lijf
wat is nou een lekker/goed chocolade alternatief??
en neuh.. groente of fruit heeft echt niet hetzelfde effect!
En ik begrijp je opmerkingquote:Op donderdag 22 september 2011 12:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor. Ik eet ook gewoon ijs (maar hoef dan ook alleen maar op gewicht te blijven).
Ik ken een aantal mensen die sonja hebben gedaan, de eerste week vielen ze allemaal rond de vier kilo af. Aangezien je nog drie dagen te gaan hebt zou je dat best kunnen halen, sommigen vielen drie kilo af in de eerste week. De mensen die 5 kilo of 6 afvielen die deden er nog sport bij.quote:Op donderdag 22 september 2011 11:26 schreef Purdey het volgende:
You go Sjeen!
Hier nog niks afgevallen, nog een minpunt van mij als diëter. Ik zit nu op m'n 4e dag Sonja, en ik verwacht dan dat ik minstens 2 kilo kwijt ben. Heel realistisch *Kuch Kuch*
Was wel sinds het weekend een pond kwijt, maar dat zal voornamelijk vocht geweest zijn. Ik blijf dit in elk geval tot m'n verjaardag begin november volhouden, en dan kijken wat het resultaat van Sonja is
ik hou niet van hele pure chocolade en esprresso lust ik ook nietquote:Op donderdag 22 september 2011 12:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
1 stukje hele pure chocolade i.c.m. een kopje sterkte espresso. daarna wandelen ter afleiding zodat je niet direct naar de kast loopt voor een tweede stukje
Haha, ja toch! Hallo, we doen nu echt ons best weegschaal, doe jij dat dan ook eensquote:Op donderdag 22 september 2011 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hahaha purdey, volgens mij lijnen wij echt hetzelfde. Verwachten dat we afvallen omdat we roepen dat we aan het lijnen zijn (ook al eten we chips en friet) en verwachten dat we in een week 4 kilo kwijt kunnen wanneer we ons er WEL eens aanhouden
Ik gebruik nu 'Gezond genieten met Sonja' en ik geniet me he-le-maal sufquote:Op donderdag 22 september 2011 12:22 schreef Moonwalk het volgende:
Ik ken een aantal mensen die sonja hebben gedaan, de eerste week vielen ze allemaal rond de vier kilo af. Aangezien je nog drie dagen te gaan hebt zou je dat best kunnen halen, sommigen vielen drie kilo af in de eerste week. De mensen die 5 kilo of 6 afvielen die deden er nog sport bij.
Sport je er bij? Dit was trouwens wel met dat eerste boek van haar ( dat oranje boek ). Met die nieuwe gaat het geloof ik sowieso ietsje langzamer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |