abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 september 2011 @ 10:12:12 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102171929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:07 schreef LovelyLady het volgende:
Ik wil ook een grote vriezer :D
ik heb maar 2 lades dus ik verdeel het een beetje met brood en vlees, en restjes die ik invries
Ik ben zo blij met mijn grote vriezer, heb er een met vijf lades en twee vakken. Die stond bij mijn schoonpa in de garage niks te doen :P Ik heb er standaard brood in liggen, ga eens in de week naar de bakker. En koop regelmatig de aanbiedingen bij de slager :) En nav dit topic gaan we zondag weer eens naar Aubel, groenten inslaan voor zelfgesneden soepgroente. Dochterlief hier is dol op verse groentesoep O+

Over dochter gesproken... Ze is net zeven en vind zichzelf dik :o Ze is met haar 125 cm en 24 kilo potverdorie precies goed als ik de lijsten zo bekijk. Ik heb geen idee waar het vandaan komt (ik ben niet zichtbaar bezig met afvallen) en wat ik eraan kan doen... -O-
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102172299
Lekker van zo'n grote vriezer, daar kan je nog eens wat in kwijt ^O^

Je dochter zit er prima op gewicht qua lengte hoor :Y
Die van mij is 7 en is iets langer maar weegt iets minder geloof 23 kilo nu.
Misschien heeft ze het van school? Of heeft een vriendinnetje misschien iets gezegt...
Ik vind het maar niks dat kinderen zo denken :@ maar dat zal wel aan mij liggen :@
Het kan op zulke leeftijd nog alle kanten op.
Ik was met mijn 7 jaar ook een mager scharminkel :D (zou je nu ook niet meer zeggen _O-)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 september 2011 @ 10:35:11 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102172549
Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt... als ik op school kijk, dan is ze echt een heel gemiddeld kind, qua lengte en gewicht. Ze vind dat ze een dikke buik heeft, ik zie dat echt niet. heb haar vanmorgen laten zien hoe groot de ruimte is waar zij in past als ik mijn armen om haar heen sla :P Geloof dat dat wel wat geholpen heeft.

Haar beste vriendinnetje is een kilo of twee lichter, misschien dat het daardoor komt? Zo lang ze lekker actief is en een voorliefde voor groente en fruit houdt, vind ik het wel prima eigenlijk :)
pi_102172592
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 10:35 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt... als ik op school kijk, dan is ze echt een heel gemiddeld kind, qua lengte en gewicht. Ze vind dat ze een dikke buik heeft, ik zie dat echt niet. heb haar vanmorgen laten zien hoe groot de ruimte is waar zij in past als ik mijn armen om haar heen sla :P Geloof dat dat wel wat geholpen heeft.

Haar beste vriendinnetje is een kilo of twee lichter, misschien dat het daardoor komt? Zo lang ze lekker actief is en een voorliefde voor groente en fruit houdt, vind ik het wel prima eigenlijk :)
Goede aanpak :Y Ik zelf zou er niet te zwaar aan tillen, maar vind het op de 1 of andere manier toch zorgwekkend dat ze op zulke leeftijd zoiets zeggen....
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:40:04 #213
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_102176004
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Waar is iedereen? :{
Hier *O*
-17,0 vanmorgen

En nu ga ik verder bijlezen!
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:44:17 #214
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_102176126
Ik ben wel zichtbaar bezig met afvallen. Zou dat kwaad kunnen? Ik heb 2 dochters (5, gewicht onbekend en 7 jaar, 20 kg). Ze weten wel waarom ik aan het afvallen ben. (te dik, te veel gesnoept, ongezond, enz). Wel eet ik gewoon aan tafel mee, maar laat de aardappelen staan bijv.
Of ik eet roerbakgroenten als zij pasta eten.
Ik wil ze niet een complex aan'praten', zeker niet omdat ze verre van dik zijn...
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 20 september 2011 @ 12:51:39 #215
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_102176348
Mijn oudste krijgt het half mee dat ik afval, ze is 1.04 en weegt nu 15.9 kilo. Ze is wat dunnetjes, was ik ook altijd tot mijn 16de. :D

Hier weer een kilo eraf, het gaat wel lekker op het moment. Vandaag te druk om te sporten, gisteren wel gedaan. Heb amper tijd om te eten.

O: 3 wasa crackers met cervelaat en koffie.
T: thee, thee, thee en nog wat thee.
L: Pistoletje met ham en kaas uit de panini maker en koffie
T: Druifjes en thee
D: 2 scheppen nasi en was babi ketjap (allemaal zelfgemaakt) met een stukje kroepoek
T: 2 rijstwafels, water en thee.
pi_102176406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:44 schreef mainedoll het volgende:
Ik ben wel zichtbaar bezig met afvallen. Zou dat kwaad kunnen? Ik heb 2 dochters (5, gewicht onbekend en 7 jaar, 20 kg). Ze weten wel waarom ik aan het afvallen ben. (te dik, te veel gesnoept, ongezond, enz). Wel eet ik gewoon aan tafel mee, maar laat de aardappelen staan bijv.
Of ik eet roerbakgroenten als zij pasta eten.
Ik wil ze niet een complex aan'praten', zeker niet omdat ze verre van dik zijn...
Hier weten ze het ook...
De oudste dacht dat als hij dan ook veel water ging drinken dat hij dan ook een beetje dunner zou worden :D
Ik heb het een beetje geprobeerd uit te leggen dat mama gewoon te zwaar is en dat dat niet gezond is. En dat groente en fruit gewoon heel belangrijk is
pi_102176583
Mainedoll ik zou wel heel erg oppassen met hele voedselgroepen te laten liggen
Kinderen pikken heel snel de verkeerde signalen op
pi_102178685
Mijn 12 jarige dochter heeft jaloersmakend perfecte maten met ellenlange benen, slank middeltje en keurig cupje B, en vindt zichzelf ook te dik. Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt. Die stomme hitkrant en tina tips. Hoe hard ik haar probeer te overtuigen dat ze prachtig is, en ook nog eens relatief gezond eet ( en in tegenstelling tot haar moeder ook maat weeet te houden en stopt als ze genoeg heeft gegeten en er geen troost in zoekt)
De meningen en tips van die stomme meidenblaadje zijn belangrijker |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102178793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:09 schreef seasushi het volgende:
Mijn 12 jarige dochter heeft jaloersmakend perfecte maten met ellenlange benen, slank middeltje en keurig cupje B, en vindt zichzelf ook te dik. Ik vraag me ook af waar dat vandaan komt. Die stomme hitkrant en tina tips. Hoe hard ik haar probeer te overtuigen dat ze prachtig is, en ook nog eens relatief gezond eet ( en in tegenstelling tot haar moeder ook maat weeet te houden en stopt als ze genoeg heeft gegeten en er geen troost in zoekt)
Ouch, wat naar eigenlijk dat onze maatschappij dit soort leuke en normaal gebouwde meiden dat gevoel geeft -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:32:22 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102179393
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ouch, wat naar eigenlijk dat onze maatschappij dit soort leuke en normaal gebouwde meiden dat gevoel geeft -O-
ik had vroegah helaas een moeder die vond dat ik dik was toen ik nog perfect in maatje 40 paste..
nu drooom ik van maat 40 :@ :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:39:21 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102179616
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ik had vroegah helaas een moeder die vond dat ik dik was toen ik nog perfect in maatje 40 paste..
nu drooom ik van maat 40 :@ :D
Mijn moeder heeft nooit gezegd "je bent te dik", maar ze is wel altijd eerlijk geweest dat het, ook toen ik maat 40 had, gezonder zou zijn als ik iets dunner was (woog toen +- 75 kilo gok ik).

Vind dat je ook eerlijk mag zijn tegen kinderen die wél echt te dik zijn... net als tegen je kind dat aan Idols mee wilt doen, terwijl het geen noot kan zingen.

Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:46:59 #222
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102179914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft nooit gezegd "je bent te dik", maar ze is wel altijd eerlijk geweest dat het, ook toen ik maat 40 had, gezonder zou zijn als ik iets dunner was (woog toen +- 75 kilo gok ik).

Vind dat je ook eerlijk mag zijn tegen kinderen die wél echt te dik zijn... net als tegen je kind dat aan Idols mee wilt doen, terwijl het geen noot kan zingen.

Xx
mja.. ik vind maat 40 niet te dik hoor :@
mt 38-40 viind ik gezond,
34-36 te dun
42-44 fors
en 46 --> te dik :P

* Barreltje is te dik :Y
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:57:34 #223
54772 Silmarwen
pi_102180326
Hehe ik ben het wel eens met Barreltje. Ik vind maat 40 gewoon gezond, maat 42 op de grens, maat 44/46 fors en alles boven 46 echt te zwaar. :+ Maar goed het ligt ook aan je postuur.

Mijn schoonzusje is 1.92m en heeft maat 42, vooral omdat ze wat breder is in haar shouders. Maar haar buik is plat en haar bmi is 23. Als je 1.50m bent en je hebt 42 ben je snel wat forser. Denk ik tenminste. :D

HAD ik maar maat 42. :D Bijnnnnnaaaaaaa. :+
pi_102180493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Xx
Maar tegen kinderen van hoe oud?
Tot 12jaar lijkt het mij sowieso een heel eind de schuld van de ouders als een kind te dik is.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:27:09 #225
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102181414
Maat 36 bij 1.60 is zeker niet te dun hoor. Net zo normaal als maat 38 bij 1.75 m.
Verder denkt mijn dochter (8) ook dat ze te dik is. Ze heeft ook sprietjes als vriendinnen, dus als ze zich onderling gaan vergelijken....
Ik vertel haar altijd maar dat als ze normaal gezond eet en voldoende sport, ze nooit dik zal worden en dat ze er nu prachtig uit ziet. Wat ze ook doet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:31:14 #226
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102181535
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 15:27 schreef Tinkepink het volgende:
Maat 36 bij 1.60 is zeker niet te dun hoor. Net zo normaal als maat 38 bij 1.75 m.
mja, ik betrek het wsl teveel op mezelf, ik ben 1.75 ;)
pi_102181974
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]

mja.. ik vind maat 40 niet te dik hoor :@
mt 38-40 viind ik gezond,
34-36 te dun
42-44 fors
en 46 --> te dik :P

* Barreltje is te dik :Y
hoi dikkie dik :* zusje dikkie dik meldt zich ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2011 15:42:31 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 15:54:00 #228
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_102182473
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:58 schreef Sarabi het volgende:
Mainedoll ik zou wel heel erg oppassen met hele voedselgroepen te laten liggen
Kinderen pikken heel snel de verkeerde signalen op
Ik wilde dat ze dan vooral overnamen dat ik bergen groenten eet ;). Overigens eten ze graag aardappelen en vooralsnog zie ik geen tekenen dat ze ook erg op hun eten letten.
Brood eet ik ook niet, maar ik je wel mijn eigen 'speciale' crackertjes.
Ze zien me in ieder geval wel gewoon eten, alleen het zijn net even andere dingen.

Maar ik ga het wel in de gaten houden dat ik het goed overbreng op ze. En dat ze geen issues krijgen met eten, omdat 'mama altijd zo krampachtig deed'
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  dinsdag 20 september 2011 @ 16:41:57 #229
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102184506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:09 schreef seasushi het volgende:
is het niet handig om dan het gesprek aan te gaan door haar mensen aan te laten wijzen waarvan zij denkt dat ze even dik/dun is,
en jij op jouw beurt mensen aanwijst die dichter bij haar in de buurt komt wat betreft maten.

Ik wou dat iemand dat iig ooit voor mij had gedaan..ik was ook wel mooi, terwijl ik dacht dat ik formaatje zeekoe was, nu 6 jaar en 25 kilo verder kijk ik met heimwee naar die foto's en snap ik niet dat ik mezelf toen dik vond..
pi_102185887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 16:41 schreef RandomMoron het volgende:

[..]

is het niet handig om dan het gesprek aan te gaan door haar mensen aan te laten wijzen waarvan zij denkt dat ze even dik/dun is,
en jij op jouw beurt mensen aanwijst die dichter bij haar in de buurt komt wat betreft maten.

Ik wou dat iemand dat iig ooit voor mij had gedaan..ik was ook wel mooi, terwijl ik dacht dat ik formaatje zeekoe was, nu 6 jaar en 25 kilo verder kijk ik met heimwee naar die foto's en snap ik niet dat ik mezelf toen dik vond..
Relmatig gedaan en ze wijst altijd dikkere aan. ik heb zelfs wel eens de" perfecte" (90-60-90) maten bij haar opgemeten. (nou ja bij haar 70 dan.) Dan wijs ik fotomodellen aan en dan vindt ze dat zij veel dikker is. Gelukkig eet ze wel met plezier
Maar ze vindt dat ik niet (nog meer) mag afvallen, want dan heb ik geen kont meer en mama's horen zacht aan te voelen :D

[ Bericht 7% gewijzigd door seasushi op 20-09-2011 17:23:13 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:20:51 #231
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102186001
lol

ik heb een klant in de winkel die elke week komt vertellen dat ik zoveel afgevallen ben, dat is echt zo'n egoboost :P

vandaag had ik een geen-lunch dag uit de Beck's...
en dat ging in principe prima, ik had een banaan als tussendoortje gehad en was tevreden..
totdat iemand met een patatje naast me ging zitten in de trein... :(
vind dat zo gemeen, t ruikt altijd zo lekker!
maar ik werd wel licht onpasselijk van haar gesmak, dus uiteindelijk kwam t allemaal wel weer goed :P
pi_102192485
Toch ook maar eens het boek van Becks gekocht
Kan wel wat hulp gebruiken
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 september 2011 @ 21:18:13 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102196763
Mijn planning lijstje voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie met koffiemelk
T - druiven, thee, water
L - 4 3 sneden bruin, cervelaat, thee
T - appel, 2 nijntjebiscuit, koffie met koffiemelk
D - zuurkoolstamppot, rookworst met mosterd
T - koffie verkeerd, 2 3 mariakoekjes
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:18:49 #234
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102196778
Zo, dag 2 van Sonja zit erop. Met hier en daar een kleine aanpassing omdat dat beter uitkomt. En nee, dat betekent niet dat ik een appelpunt neem als er staat '2 crackers met kipfilet'. ;)

O: 250 ml magere yoghurt, 3 eetlepels muesli, beker thee, beker water.
T: Niks, geen tijd.
L: 2 crackers. 1 met een plakje kipfilet, 1 met een 1/2 plak 30+ kaas, glaasje melk.
T: 1 volkorenbiscuit, warme chocolademelk uit de DE automaat.
D: 2 kommen kippensoep, 2 boterhammen met margarine. 1 fles water.
A: 2 volkoren kaakjes, beker thee, fles water.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 21 september 2011 @ 08:10:06 #235
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_102208239
goedemorgen! ik ging vandaag op el weegschaalo staan en hij gaf nog steeds dezelfde -9 aan. Niet slecht aangezien ik voor mezelf even een paar hectische dagen heb gehad waarin ik niet altijd de beste keuzes heb gemaakt wbt eten

mijn planning voor de dag :

o : boterham met kaas
t : sinaasappel met een glas optimel
l : koop een broodje bij de training met snoeptomaatjes
t : glas optimel, een paar nootjes en een banaan
d : soep. Ik heb echt trek in tomatensoep! Dus wschnlk met een bruin broodje erbij om te dippen :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 september 2011 @ 08:55:08 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102208851
Mijn planning voor vandaag:
O - 2 sneden bruin, pindakaas, koffie verkeerd
T - Druiven, water
L - 4 sneden bruin, sandwichspread, hagelslag, koffie met koffiemelk
T - appel, thee
D - halve zelfgemaakte pizza, tomaten- broodsalade
T - 2 mariakoekjes, koffie verkeerd
S - hardlopen

Verder een vrij drukke dag, fysiotherapeut, met Isa naar tandarts, muziekles en bieb, boodschappen en bakker... En tussendoor nog zelf saxofoon oefenen en proberen wat aan huishouden te doen :P
  woensdag 21 september 2011 @ 09:11:26 #237
251095 Purdey
Better off alone..
pi_102209131
Nou Sjeen, vervelen zal je je in elk geval niet ;)

Mijn planning van voedsel inname:

O: Schaaltje brinta, 2 glazen water.
T: Niks, werken van 10 tot 13, dus geen tijd.
L: 1 mueslibol, 250 ml magere yoghurt, 1 pruim, 1 kiwi.
T: Reepje ontbijtkoek minder suiker, chocolademelk light.
D: Bloemkool, aardappels en een vegaburger.

En vanavond mezelf weer op de fiets schoppen. Gisteravond dik 10 minuten gefietst, vanavond weer minstels 300 kcal vertrappen!

Fijne dag allemaal!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:03:48 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102210119
ik ga iedere dag maar het lijstje van gister posten aangezien ik geen idee heb wat ik dezelfde dag ga eten ;)

dus, gister:
O: Ontbijt granen + yoghurt
T: ontbijtkoek
L: Stokbroodje gerookte kip, met sinaasappel, tomaat en komkommer
T: 1 banaan
D: Couscous met andijvie en uien en 2 merquez worstjes

en gister avond weer lekker naar de sportschool geweest.
3 dagen achter elkaar! ik ben trots op mezelf :D *O*
  Licht Ontvlambaar woensdag 21 september 2011 @ 10:09:50 #239
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102210252
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:03 schreef Barreltje het volgende:
ik ga iedere dag maar het lijstje van gister posten aangezien ik geen idee heb wat ik dezelfde dag ga eten ;)

dus, gister:
O: Ontbijt granen + yoghurt
T: ontbijtkoek
L: Stokbroodje gerookte kip, met sinaasappel, tomaat en komkommer
T: 1 banaan
D: Couscous met andijvie en uien en 2 merquez worstjes

en gister avond weer lekker naar de sportschool geweest.
3 dagen achter elkaar! ik ben trots op mezelf :D *O*
Tip van Beck, plan elke avond wat je de dag erna gaat eten, dat maakt het makkelijker om spontaan eten te vermijden.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:12:25 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102210320
Goed bezig met sporten Barreltje! *O* Sjeen, hou jij uberhaupt nog tijd over om op de bank te zitten af en toe? En Purdey, als je dan toch op de fiets zit, is het dan geen idee om het wat langer door te zetten? Weet niet of je thuis fietst of buiten, maar rij anders eens een extra blokje om of fiets één televisieprogramma lang... :)

Wilt iemand me schoppen en me vertellen dat ik nooit ga afvallen als ik blijf volhouden dat één kop thee/glas sap/flesje water voor de hele dag genoeg is?

Nah, seriously, ik drink echt veel te weinig, maar vind het zo moeilijk! Heb ook eigenlijk nooit dorst en heb er ook echt een hekel aan om elk half uur te moeten plassen :X

In ieder geval even een lijstje (incl. drinken) posten:

O: 4 volkoren boterhammen. Met 30+ kaas, 20 + smeerkaas en pindakaas.
T: Niks, relatief late O en door de planning vroege L. Een kop thee *die ik nu ga maken*
L: 1 boterham met mager beleg, pindakaas mag alleen 's morgens. 1 glas sap.
T: Tussen paardrijden en school, wordt vliegen, dus breadsticks.
D: We eten zalm uit de oven, vriendjelief kookt, met aardappelpuree en een halve ijsbergsla met yoghurtdressing. Een groot glas water
T: Niks, late D. Wel nog een beker thee.

S: Paardrijden dus, half uur hele intensieve priveles en verder op en neer naar school en paardrijden fietsen, bij elkaar zeker 45 minuten hard doortrappen.

Succes vandaag!

[ Bericht 1% gewijzigd door Tink89 op 21-09-2011 11:54:26 (lijstje aangepast) ]
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 11:02:18 #241
54772 Silmarwen
pi_102211636
Nou vandaag is het hier ook weer rennen vliegen springen.

Ochtend zuigen en dweilen, kinders eten en entertainen, naar het CB, thuis kinders eten geven en jongste naar bed (zielig van prikje) half uur fietsen naar werk, werken, half uur terug, met man mee naar ziekenhuis, thuis, eten koken, kindjes eten geven en badderen en bed, dan sporten en dan kom ik thuis en pak ik een glas wijn en verzet ik geen VOET.

O: 3 wasa crackers met kaas + koffie
T: Druifjes + groene thee
L: 3 wasa crackers met beleg + groene thee
T: Niets, geen tijd
D: Schnitzel (halve), aardappeltjes (3 ofzo) en doperwtjes met worteltjes
T: Rijstwafel glas wijn en thee!
pi_102211746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:02 schreef Silmarwen het volgende:
Nou vandaag is het hier ook weer rennen vliegen springen.

Ochtend zuigen en dweilen, kinders eten en entertainen, naar het CB, thuis kinders eten geven en jongste naar bed (zielig van prikje) half uur fietsen naar werk, werken, half uur terug, met man mee naar ziekenhuis, thuis, eten koken, kindjes eten geven en badderen en bed, dan sporten en dan kom ik thuis en pak ik een glas wijn en verzet ik geen VOET.

O: 3 wasa crackers met kaas + koffie
T: Druifjes + groene thee
L: 3 wasa crackers met beleg + groene thee
T: Niets, geen tijd
D: Schnitzel (halve), aardappeltjes (3 ofzo) en doperwtjes met worteltjes
T: Rijstwafel glas wijn en thee!
Met zo'n druk schema heb je toch wel iets meer nodig dan 6 crackers overdag o|O
Wel goed voor jezelf zorgen he
  woensdag 21 september 2011 @ 11:14:37 #243
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102211963
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:09 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Tip van Beck, plan elke avond wat je de dag erna gaat eten, dat maakt het makkelijker om spontaan eten te vermijden.
hmmm jah,
dat snap ik ;)
de enige variabele is doorgaans wat ik als lunch eet en wat het middag tussendoortje is :D

de kantine hier heeft fantastische salades en die neem ik dan ook meestal, maar 's ochtends weet ik niet wat er in die salades zit ;)
en voor het middag tussendoortje zijn het altijd 1 of 2 fruitjes, die ik in de kantine meeneem.. dus welke het zijn hangt af van de mogelijkheden :)

en gister was het een broodje omdat ik naar de koningin ging zwaaien :@ :D
  woensdag 21 september 2011 @ 11:29:07 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102212399
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:14 schreef Barreltje het volgende:
de kantine hier heeft fantastische salades en die neem ik dan ook meestal, maar 's ochtends weet ik niet wat er in die salades zit ;)
en voor het middag tussendoortje zijn het altijd 1 of 2 fruitjes, die ik in de kantine meeneem.. dus welke het zijn hangt af van de mogelijkheden :)

en gister was het een broodje omdat ik naar de koningin ging zwaaien :@ :D
Nou, schrijf dan gewoon op dat je salade neemt, met ongeveer de hoeveelheid erbij ofzo (hier kun je zelf scheppen, weet niet hoe dat bij jullie zit). Dat is toch ook een plan maken :) En zet dan bij de tussendoortjes "stuk fruit uit de kantine". Lijkt me plan genoeg :D

En serieus, naar de koningin zwaaien? _O- Goh, was het leuk bij de koningin? O-)

Xx!
  woensdag 21 september 2011 @ 11:33:57 #245
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_102212555
Hoi!! Ik hoop dat het allemaal goed gaat hier *O* heb veel gemist en teveel om terug te lezen dus vanaf nu lurk ik weer mee. Aan de TT te zien gaat het goed en passen jullie je oude mooie kleding weer, congrats *O* superknap !!

[VERHAAL]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/VERHAAL]

Hier gaat het dus inmiddels wel goed, geen ideeee wat de weegschaal zegt en mijn ogen zien ook geen verschil. Mijn omgeving is anders WEL echt vol op aan het reageren. Vrienden, familie, kennissen, kennissen van kennissen. Vooral de afgelopen 5 dagen dat ik mensen tegen kom zegt iedereen " HUH :o :o hoe kom jij opeens zo afgevallen??" en dan zeg ik ja voornamelijk heel veel sporten, en dan vragen ze wat ik er "nog meer bij doe" :+ .

Het gekke is dat ik het zelf echt niet zie nu, aangezien ik nog lang niet slank te noemen ben, en ook niet "mollig" , het valt nog gewoon onder de categorie "dik" . Als mensen dat zeggen denk ik automatisch dat ze maar wat zeggen om aardig te doen :') maar omdat nu steeds meer mensen het zeggen en serieus geschokt vragen wat ik doe, zal ik maar geloven dat het te zien is. :7
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  woensdag 21 september 2011 @ 11:47:21 #246
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102213000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nou, schrijf dan gewoon op dat je salade neemt, met ongeveer de hoeveelheid erbij ofzo (hier kun je zelf scheppen, weet niet hoe dat bij jullie zit). Dat is toch ook een plan maken :) En zet dan bij de tussendoortjes "stuk fruit uit de kantine". Lijkt me plan genoeg :D

En serieus, naar de koningin zwaaien? _O- Goh, was het leuk bij de koningin? O-)

Xx!
hehehe.. ik woon in den haag, en had wat buitenlandse collega's op sleeptouw.. voor hun is het toch wel bijzonder dat een koningin zomaar in een koets voorbij komt rijden :P

goed,
vandaag dan ;)

O: niks, geen tijd :@
T: 2 liga's :o
L: salade
T: fruit
D: Thaise kip met rijst

en vanavond weer anderhalf uur yoga.. :d verbranden die calorien! :D

ik merk wel dat ik me steeds beter ga voelen ( afgezien van de spierpijn ;) )
het geeft gewoon een super gevoel dat sporten, niet alleen het trots zijn op mezelf ( ik kan dat nu ineens ;) ) maar ook dat ik meer energie lijk te hebben.. *O*
pi_102213105
Welke kcal Barreltje? :X
Geen tijd om te ontbijten maar wel tijd om anderhalf uur te sporten, iets klopt hier niet
  woensdag 21 september 2011 @ 11:51:23 #248
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102213175
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:49 schreef Sarabi het volgende:
Welke kcal Barreltje? :X
Geen tijd om te ontbijten maar wel tijd om anderhalf uur te sporten, iets klopt hier niet
sporten is 's avonds, ontbijten 's ochtends :D
en daar zit werk tussen, waar ik op tijd moet zijn, en ik te laat m'mn bed uit kwam vanochtend

dat gebeurt wel eens :P
pi_102213284
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

sporten is 's avonds, ontbijten 's ochtends :D
en daar zit werk tussen, waar ik op tijd moet zijn, en ik te laat m'mn bed uit kwam vanochtend

dat gebeurt wel eens :P
Dan zou ik maar een extra tussendoortje voor of na het sporten eten (ligt eraan hoelaat je sport)
Want nu is het echt een heel slecht lijstje om op te sporten
  woensdag 21 september 2011 @ 11:55:31 #250
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_102213343
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan zou ik maar een extra tussendoortje voor of na het sporten eten (ligt eraan hoelaat je sport)
wat is er dan precies slecht aan??
welke aanpassingen zou jij aanbevelen? :D
  woensdag 21 september 2011 @ 11:56:58 #251
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102213398
Als je spieren wilt kweken (spieren verbranden vet, dus aanrader), is het beter om wat meer te eten barrel. Als ik jou was zou ik in ieder geval na het sporten nog een bak kwark eten en overdag proberen er wat nootjes en groente tussen te frummelen. Als je te weinig eet zal je inderdaad wel afvallen, maar helaas ook spieren afbouwen in plaats van opbouwen.
Met genoeg en juist eten hou je die energie die je opbouwt ook vast.
pi_102213409
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:55 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat is er dan precies slecht aan??
welke aanpassingen zou jij aanbevelen? :D
Sowieso de liga's weg maar dat wist je zelf al
en altijd ontbijten, tijd maken & plannen is een belangrijk iets
Verder vooral gewoon meer eten als je wilt gaan sporten en dan wel meer van gezonde dingen natuurlijk :) dus meer groente & fruit bijvoorbeeld of een gekookt eitje erbij
  woensdag 21 september 2011 @ 11:57:23 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102213419
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:54 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vind je? Tussendoortje 's ochtends van veel kcal's, maar geen ontbijt, dus dat compenseert *is niet goed hoor, niet ontbijten* en dan een gezonde lunch, fruit als tussendoortje en kip, rijst en groente. Er mag 's avonds een tussendoortje bij, maar ik vind het niet een heel slecht lijstje. Bovendien is het sporten Yoga, dat is wel intensief voor je spieren, maar geen die-hard conditietraining...

Xx
pi_102213478
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Vind je? Tussendoortje 's ochtends van veel kcal's, maar geen ontbijt, dus dat compenseert *is niet goed hoor, niet ontbijten* en dan een gezonde lunch, fruit als tussendoortje en kip, rijst en groente. Er mag 's avonds een tussendoortje bij, maar ik vind het niet een heel slecht lijstje. Bovendien is het sporten Yoga, dat is wel intensief voor je spieren, maar geen die-hard conditietraining...

Xx
180 kcal vind ik niet heel veel kcal dat een ontbijt compenseert (en zoals je zegt is het ook niet een gezonde compensatie)
een normale vrouw heeft al 1400 kcal nodig om alleen al in bed te liggen en daar komt dit lijstje misschien net aan
dan mag yoga niet intensief zijn maar wel intensiever dan in bed liggen neem ik aan :)
  woensdag 21 september 2011 @ 12:03:14 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102213631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 11:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

180 kcal vind ik niet heel veel kcal dat een ontbijt compenseert (en zoals je zegt is het ook niet een gezonde compensatie)
een normale vrouw heeft al 1400 kcal nodig om alleen al in bed te liggen en daar komt dit lijstje misschien net aan
dan mag yoga niet intensief zijn maar wel intensiever dan in bed liggen neem ik aan :)
Mee eens dat er wat bij moet, maar ik zie een lijstje dat (met uitzondering van de Liga's als semi-ontbijt) bestaat uit verantwoorde keuzes zoals salade, kip en fruit. Dat dat te weinig is, ben ik met je eens, maar ik heb er moeite mee om iets als "heel slecht" te bestempelen als het vooral bestaat uit verantwoorde keuzes. Ik vind het "bijna goed, maar te weinig". Ik denk verder dat we het wel met elkaar eens zijn over wat er verbeterd kan worden hoor *;

Xx
pi_102213689
Aangezien crashen hier nogal populair lijkt te zijn vind ik zo'n lijstje wel iets om op te letten
Maar goed de dag is nog jong dus inderdaad genoeg tijd om het een goed lijstje te maken :Y
pi_102213721
Wat zijn nou goede tussendoor nootjes? En hoeveel eet je daar dan van? Als we die.standaardbakjes van de ah als voorbeeld nemen. Hoeveel tussendoortjes zou je daar uit moeten halen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 21 september 2011 @ 12:06:11 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_102213726
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:05 schreef Sarabi het volgende:
Aangezien crashen hier nogal populair lijkt te zijn vind ik zo'n lijstje wel iets om op te letten
Maar goed de dag is nog jong dus inderdaad genoeg tijd om het een goed lijstje te maken :Y
Mee eens :)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zijn nou goede tussendoor nootjes? En hoeveel eet je daar dan van? Als we die.standaardbakjes van de ah als voorbeeld nemen. Hoeveel tussendoortjes zou je daar uit moeten halen?
Uhmz, sowieso ongezouten nootjes nemen, anders ga je heel veel vocht vasthouden. Met zo'n standaardbakje, denk ik dat je zo'n doorzichtig plastic bakje bedoelt. Ik haal daar een tussendoortje of vijf uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
“een handje" zegt mij dus niets :)
Een handje is niet meer dan een kommetje van je hand maken en dat vullen (dus niet ook een kommetje maken van je vingers, alleen je handpalm). Dat probeer ik tenminste aan te houden :)

Nu ga ik snel een boterham smeren, anders eet ik tot 3 uur niks meer en da's een beetje erg lang, aangezien m'n ontbijt om 9 uur was ofzo...

Xx

[ Bericht 23% gewijzigd door Tink89 op 21-09-2011 12:15:23 (handje :)) ]
  woensdag 21 september 2011 @ 12:12:03 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102213926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ongezouten en volgens velen ook ongebrand. Denk aan amandelen, hazelnoot, walnoot ed. Ik koop meestal een paar zakken van verschillende soorten en wissel dan een beetje af. Het lastigste met noten is alleen dat je er snel teveel van eet. Ga voor het gemak uit van een portie = een handje.
pi_102213995
“een handje" zegt mij dus niets :)
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')