quote:Op zondag 4 september 2011 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Donkey Kong Country reeks
Zelda: A Link to the Past
Super Mario All Stars
Super Metroid
Mijn woorden zijn gestolen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Donkey Kong Country reeks
Zelda: A Link to the Past
Super Mario All Stars
Super Metroid
Waarom niet , gewoon een HD fixje eroverheen en het ziet er prima uitquote:Op zondag 4 september 2011 13:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dude, stretch het nou niet helemaal uit over de volledige breedte
quote:Op zondag 4 september 2011 13:45 schreef Id_do_her het volgende:
TS, lees dit anders even door:
http://www.sydlexia.com/top100snes.htm
Reboots.quote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Dagonet het volgende:
Oude games van nu, bestaan die ook eigenlijk?
quote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat doet dit in hemelsnaam in GC?
Games & Consoles
Of is GC nu gewoon het forum om alles dubbel in te openen voor lamzakken die niet naar beneden kunnen scrollen (inclusief de mods)?
Of nieuwe games van vroeger?quote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Dagonet het volgende:
Oude games van nu, bestaan die ook eigenlijk?
Met die sehr geile "Wilderness" soundtrack in het eerste level. En een chick in stringbikini, dat had Nintendo toen nog niet.quote:
Speel ik nog steeds, RCT II is wel het beste vind ik.quote:Op zondag 4 september 2011 13:16 schreef Mckrd het volgende:
Een stukje later dan 1995: Rollercoaster Tycoon.
quote:Op zondag 4 september 2011 15:33 schreef geertbukken het volgende:
[..]
Speel ik nog steeds, RCT RA II is wel het beste vind ik.
Dat dus, wat een bazenspel! En verder nog:quote:Op zondag 4 september 2011 15:39 schreef Mattt het volgende:
Stunts broeders. Wat een game was dat. 1990.
[ afbeelding ]
De MSX.quote:Op zondag 4 september 2011 16:11 schreef Palomar het volgende:
Mijn eerste herinneren gaan terug naar die hele oude pc games als:
- California Games
- Street Rod
- Alley Cat (oid)
- Flight SImulator 4.0
En op de MSX:
- Eric and the Floaters
- Scramble
- Boulder Dash
En bij mijn neefje speelde ik altijd Super Mario 1 op de NES. Echt hele dagen van 's ochtends vroeg tot 's avonds
Het is verder dat ik de titels van die games nog weet en dat ik het toen heel leuk vond, maar heb niet echt meer de behoefte om ze te spelen. Vind die oude spelletjes nu echt enorm saai
Pokemon Snap.quote:Op zondag 4 september 2011 16:45 schreef Phantasi het volgende:
Op de Super Nintendo van mijn broer speelde ik altijd Zelda en zo'n Pokémon spel waarbij je foto's van Pikachu's enz moest maken. Op zich een saai spel, maar vroeger vond ik het echt leuk.
Ik vond het toen wel leuk. Nu weet ik niet meer of ik het leuk vind aangezien mijn buurmeisje de Super Nintendo gesloopt heeft.quote:Op zondag 4 september 2011 16:52 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Kutgame, maar het was pokemon, dus goed.
Ze leeft niet meer hoop ik?quote:Op zondag 4 september 2011 16:54 schreef Phantasi het volgende:
[..]
Ik vond het toen wel leuk. Nu weet ik niet meer of ik het leuk vind aangezien mijn buurmeisje de Super Nintendo gesloopt heeft.
Ditquote:
Dit ook, helemaal grijs gespeeld op de PSX. Jammer dat het nooit is doorgevoerd naar next gen consoles. En ja, ik ken Flatout, maar is het niet helemaalquote:
Dat wel, maar ik heb wel tegen haar geschreeuwd en nu zijn we geen vriendinnen meer en is ze een slet geworden.quote:
Volledig terecht.quote:Op zondag 4 september 2011 16:59 schreef Phantasi het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb wel tegen haar geschreeuwd en nu zijn we geen vriendinnen meer en is ze een slet geworden.
Zoiets wordt ook wel eens een jeugdtrauma genoemd.quote:Op zondag 4 september 2011 16:59 schreef Phantasi het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik heb wel tegen haar geschreeuwd en nu zijn we geen vriendinnen meer en is ze een slet geworden.
Met die onzinnige vragen aan het begin om te controleren of je wel echt achttien was.quote:
Dat was het echte leven.quote:Op zondag 4 september 2011 17:04 schreef Gummiebeer het volgende:
Oehhhh! Outrun was ook vet..vroegah. Knallen in een pixel Ferrari met een hete pixel chick naast je en dan vet de bocht uit spinnen
En maar beter dat je die game in een uur uitspeelde, anders was je fucked.quote:Op zondag 4 september 2011 17:10 schreef Gummiebeer het volgende:
Prince of Persia is ook zo'n klassieker. De remakes zijn trouwens ook mooi.
Maar vroeger was alles simpeler. Held, prinsesje, verhaaltje en voila, een game.
Idd. Die games van vroegah waren anders als nu. Als je dood ging kon je helemaal opnieuw beginnen. Met games van nu respawn je gewoon op je savepoint en ga je vrolijk verder (mss met enige frustratiequote:Op zondag 4 september 2011 17:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En maar beter dat je die game in een uur uitspeelde, anders was je fucked.
Prince of Persia 3D. Leek voor mij toen net echtquote:Op zondag 4 september 2011 17:10 schreef Gummiebeer het volgende:
Prince of Persia is ook zo'n klassieker. De remakes zijn trouwens ook mooi.
Maar vroeger was alles simpeler. Held, prinsesje, verhaaltje en voila, een game.
Daarom prefereer ik oude games ook steeds meer. Daar zit tenminste uitdaging in.quote:Op zondag 4 september 2011 17:15 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Idd. Die games van vroegah waren anders als nu. Als je dood ging kon je helemaal opnieuw beginnen. Met games van nu respawn je gewoon op je savepoint en ga je vrolijk verder (mss met enige frustratie)
quote:Op zondag 4 september 2011 17:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Met die onzinnige vragen aan het begin om te controleren of je wel echt achttien was.
quote:I have hair on my
a. head.
b. palms.
c. keyboard.
d. lottsa places.
Dat is hetzelfde als wanneer Nederlanders Nederlandse films leuk vinden. Het is alleen het herkenbare van eigen bodem wat het leuk maakt, voor de rest is het geen ene moer aanquote:
Ja die cheatcodes kende ik niet vroegah,, maar echt een nazi gamequote:Op zondag 4 september 2011 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Prince of Persia heb ik nooit kunnen uitspelen zonder de bekende cheatcodes. Voor extra tijd vooral
nopequote:Op zondag 4 september 2011 13:52 schreef Dagonet het volgende:
Wat doet dit in hemelsnaam in GC?
Games & Consoles
Of is GC nu gewoon het forum om alles dubbel in te openen voor lamzakken die niet naar beneden kunnen scrollen (inclusief de mods)?
RA2 is tijdloos.quote:Op zondag 4 september 2011 19:13 schreef AwesomeSauce het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En natuurlijk Super Mario Bros op de SNES
En die diskettes met 300 games erop _0_ Dat waren nog eens tijden!
Keen is een kleinzoon van hem:quote:Op zondag 4 september 2011 19:20 schreef Dientje12 het volgende:
Keen!
Doom
Duke nukem
Pacman
Toen ik klein was speelde ik vooraal Keen dat was echt baas en daarna kwamen doom en duke nukem enz
Sowieso One Must Fall laatst nog op mijn laptop geprobeerd, maar dat ging me net wat te snel.quote:
In het spel zelf zit ook een optie om de snelheid aan te passen (tijdens gevecht op esc drukken)quote:Op woensdag 14 september 2011 19:56 schreef Waffle het volgende:
[..]
Sowieso One Must Fall laatst nog op mijn laptop geprobeerd, maar dat ging me net wat te snel.
Binnenkort toch maar weer eens de 386 aan slingeren.
quote:
Choplifter.quote:Op donderdag 15 september 2011 11:43 schreef rubje het volgende:
Ik herinner mij een spel met een kleine heli waarbij je mensen moest oppikken en weer veilig terugbrengen naar de basis en onderweg werd je lastig gevallen dmv allerlei hindernissen.Iemand die weet welk spel ik bedoel?
ik had ooit een demo van quake en daarbij zat een .txt file waarin idd stond dat ze iets met elkaar te maken haddenquote:Op maandag 5 september 2011 08:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Keen is een kleinzoon van hem:
[ afbeelding ]
Pokemon op de Super Nintendo? Pokemon Snap was een N64 spelquote:Op zondag 4 september 2011 16:45 schreef Phantasi het volgende:
Op de Super Nintendo van mijn broer speelde ik altijd Zelda en zo'n Pokémon spel waarbij je foto's van Pikachu's enz moest maken. Op zich een saai spel, maar vroeger vond ik het echt leuk.
I know, kon er zo snel geen vinden van deel 1.quote:Op donderdag 22 september 2011 09:46 schreef Sejt het volgende:
[ afbeelding ]
M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration (1996)
Meesterlijke gameplay.
Orbeatle, de screenie die jij post is van M.A.X. 2
The Addams Family, vage game was dat.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Dat deze nog niet voorbij is gekomen
[ afbeelding ]
MGS 1![]()
[ afbeelding ]
Duurde heel erg lang voordat ik die uit kon spelen, maar man wat een spel(Addams family NES)
Ja, daarom kon ik hem nooit uitspelen, pas toen ik 16 was en mn NES weer vond heb ik hem een keer uitgespeeld.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
The Addams Family, vage game was dat.![]()
Op die manier ben ik ook veel games afgegaan die ik als kind niet kon uitspelen.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:20 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, daarom kon ik hem nooit uitspelen, pas toen ik 16 was en mn NES weer vond heb ik hem een keer uitgespeeld.
quote:Op donderdag 22 september 2011 13:48 schreef Orbeatle het volgende:
[ afbeelding ]
Rainbow Six: Rogue Spear
Naast Gods één van de betere games van de Bitmap Brothers.quote:Op donderdag 22 september 2011 13:34 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Xenon II, in die tijd grafisch top.
Zulk een bazengame.quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:18 schreef wacko1976 het volgende:
en later... Commando: Behind Enemy Lines
[ afbeelding ]
Je plaatje doet het niet!quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:21 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zulk een bazengame.
[ afbeelding ]
Bruce Leequote:Op vrijdag 23 september 2011 15:18 schreef wacko1976 het volgende:
op de commodore64:
[ afbeelding ]
Wie weet de naam van het spel zonder te kijken naar de eigenschappen van het plaatje?
Super Smash Bros.quote:Op vrijdag 23 september 2011 18:46 schreef kwaliteit. het volgende:
Hoe heet ook alweer dat spel dat je met pikachu tegen bijvoorbeeld zelda, donkey kong kon vechten? Op de Nintendo 64! Ga 'm zo weer aansluiten als dat kan.
Nee, hier ook. Ik snapte maar niet dat ik over mijnenvelden heen liep, ik herkende ze pas veel later...quote:Op vrijdag 23 september 2011 15:18 schreef wacko1976 het volgende:
Airborne Ranger, was ik de enige die hier hele dagen aan verloor?
[ afbeelding ]
Uuuuren speelplezier. Moet toch wel zo'n 22 jaar of meer geleden zijn.quote:
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 23 september 2011 20:59 schreef KNAK het volgende:
[..]
Uuuuren speelplezier. Moet toch wel zo'n 22 jaar of meer geleden zijn.
(Bom laten vallen door met joystick naar benee te gaan en dan knop drukken? if so: bazenmemory)
ik heb hem nog !quote:Op vrijdag 23 september 2011 22:33 schreef shiznuts het volgende:
Specifiek die niet nee, wel met speedbootjes en een andere met aliens.
De geluidjes dat dat ding maakte kan ik me nog altijd heugen!
D'r was toch een geheime ruimte waar commander keen opgehangen was?quote:Op maandag 5 september 2011 08:49 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Keen is een kleinzoon van hem:
[ afbeelding ]
mijn god, die heb ik ook kapot gespeeld. Dat geluid als de cavalerie aan kwam zetten kan ik zo naar boven halen hahaquote:Op zaterdag 24 september 2011 14:32 schreef jpjedi het volgende:
[ afbeelding ]
op de Amiga
Jammer dat er niets geport is naar de iphone.
quote:Op donderdag 15 september 2011 12:33 schreef Altron het volgende:
Download BlueMSX en probeer :
SD Snatcher
[ afbeelding ]
Metal gear 1 & 2
[ afbeelding ]
Usas :
[ afbeelding ]
Zo zijn er nog wel een shitload toffe games , maar deze zijn iig wel nice.
Verrek die had ik ook, moet wel ver graven in mijn herinneringenquote:Op maandag 26 september 2011 13:03 schreef Edwin1984 het volgende:
GunBoat:
Hier ook nog wel goed mee kunnen vermaken, maar niet echt een bekende titel naar mijn idee.
[ afbeelding ]
dat heb ik echt veel gespeeldquote:Op maandag 26 september 2011 13:03 schreef Edwin1984 het volgende:
GunBoat:
Hier ook nog wel goed mee kunnen vermaken, maar niet echt een bekende titel naar mijn idee.
[ afbeelding ]
Ben er geloof ik ook nog nooit achter gekomen wat nou het exacte doel wasquote:Op maandag 26 september 2011 15:53 schreef Jumparound het volgende:
[..]
dat heb ik echt veel gespeeld
Snapte er alleen geen drol van!
Is toch ook al een poos geledenquote:Op maandag 26 september 2011 13:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Verrek die had ik ook, moet wel ver graven in mijn herinneringen
operation.... storm?quote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ziet er bekend uit maar er gaat geen belletje rinkelen nog..
Mooi spul inderdaadquote:Op maandag 26 september 2011 17:08 schreef shiznuts het volgende:
Ik speelde altijd Unreal Tournament 99.
[ afbeelding ]
Speelde ik in latere jaren ook tegen m'n zusje zelfs, liet ik haar me af en toe neerschieten, zodat ze het nog wel leuk vond. Weet je hoe snel meisjes uitgespeeld zijn als ze ergens niet goed in zijn? Ik pakte in Morpheus altijd meteen de sniper met rounds, jumpte ik naar de pilaar met daarboven de armor en eentje met invisibility shield, jumpte ik verder naar de pilaar met de Redeemer (), van daaruit sniperen en de Redeemer gebruiken als 'ie weer beschikbaar was (natuurlijk met POV-guidedlaunchmode).
Op school hadden we zelfs een computerlokaal waar we games mochten spelen vrijdagmiddag. Speelden we met de Strike Force Mod.Mooie tijden.
Inderdaad, juist die simpelheid was heerlijk. Ik vind moderne games vaak erg complex dat me de lust ontgaat om me erin te verdiepen. Moet erbij zeggen dat ik nu in een maand evenveel game als per dag 20 jaar geleden.quote:Op maandag 26 september 2011 16:56 schreef Orbeatle het volgende:
Echt heerlijk jonge, al die oude games.
Wat een plezier hadden we vroeger toch met deze eenvoud.
Telt dit trouwens ook al als oude game van vroeger?.
[ afbeelding ]
met zn vieren op 1 keyboard en dan dat knersende pc speaker geluid "welcome green warrior" enzoquote:Op maandag 26 september 2011 13:09 schreef KNAK het volgende:
[ afbeelding ]
Gauntlet, massaal door de menigte hakken...
Heb al vanalles geprobeerd maar tevergeeefs... Virtual pc gaat wel wat ver vind ik :p. Zou het kunnen dat die game quad core cpu's niet kan handelen?quote:Op maandag 26 september 2011 21:37 schreef shiznuts het volgende:
Ook niet als je de compatibilitymode verandert en uitvoert als administrator?
En anders misschien de Windows Virtual PC XP-mode gebruiken?
beste MSX Q*bert blijft natuurlijk die van konami(ook omdat cartdridge cheats voor een tiental andere games bevatte als je deze in het tweede cartdridge slot stak)quote:
Operation Wolf.quote:Op maandag 26 september 2011 16:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ziet er bekend uit maar er gaat geen belletje rinkelen nog..
red alert is uit 1996 hoorquote:Op maandag 26 september 2011 22:08 schreef shiznuts het volgende:
StarCraft, Duke Nukem en Command en Conquer Red Alert heb ik ook wat afgespeeld inderdaad.
Oh kut Red Alert is alweer van 2000. Van 1998 is A2 Racer van Davilex.
[ afbeelding ]
Bad ass geak!
je zat denk ik met red alert 2 in je hoofd? die komt nml wel uit 2000 (geniaal en helemaal grijs gespeeldquote:Op dinsdag 27 september 2011 11:58 schreef shiznuts het volgende:
DaMn you wikipedia... ik dacht al... huh?
Op wikipedia staat ook geen 2000 hoor, je hebt zeker bij Red Alert 2 gekeken.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:58 schreef shiznuts het volgende:
DaMn you wikipedia... ik dacht al... huh?
Dat is het eerste spel wat ik ooit heb gespeeld wat ik me herinnerquote:
Ik denk dat je MERCS bedoelt, wat het officiele vervolg op Commando is inderdaad.quote:Op maandag 26 september 2011 22:56 schreef ezelbayraktar het volgende:
er was een game waarin je 1 of 2 player kon spelen. ik geloof dat het "Commando's" heette of iets dag begint met een C, maar met google kom ik helaas niet ver. dus het zal wel niet commando/commando's geheten hebben.
je was een soort van soldier, als ik het goed herinner hadden ze gescheurde mouwen. een van de levels dat ik herinner is dat je bij een waterval stenen hebt en jij(of julllie) moest dus van steen tot steen springen naar boven toe. het was een game waar je betere wapens kon oppakken enz.
ook bij eindbazen was het zo dat je voornamelijk naar boven moest schieten en het waren dan hele grote eindbazen ik herinner iets van een ijzeren spin/scorpioen achtig iets? je moest bepaalde critical spots hitten.
jammer dat ik de naam vergeten ben, was mijn favo game destijds.
Hoe heet die eerste game ook alweer? Want ik heb het wel gespeeld, maar volgens mij was ik er snel klaar mee omdat het te moeilijk was (of ik snapte het toen nog niet helemaal)quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:05 schreef mschol het volgende:
vroeger veel gespeeld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel echt vaagheid ten top.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:53 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Hoe heet die eerste game ook alweer? Want ik heb het wel gespeeld, maar volgens mij was ik er snel klaar mee omdat het te moeilijk was (of ik snapte het toen nog niet helemaal)
En magic carpet, screwattack heeft nog een leuk filmpje hierover gemaakt een paar dagen geleden:
http://www.gametrailers.com/video/video-game-screwattack/726935
Twee geweldige spellen inderdaadquote:Op maandag 27 februari 2012 16:17 schreef CesarMilan het volgende:
Wie kent deze klassieker nog?
Mijn all-time favorite! Little Big Adventure (1 en 2)
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En natuurlijk deel 2 hiervan.
Ze zijn nu bezig met een remake van het eerste deel!
pink panterquote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef dnbrainwash het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het eerste spel dat ik heb uitgespeeld volgens mij.
Wizard of Worquote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:03 schreef Gehenna het volgende:
vroeger vaak gespeeld op de C64
Moons:
Commando:
Boulderdash II:
en de meest verslavende ooit:
Wizard of wor
De olympische spelen (winter and summer games), waar je zo snel mogelijk heen en weer met je joystick moest bewegen, dozijnen van die dingen gingen hier erdoor thuis
Dit heb ik ook uren in de 2 player mode gespeeld, 1 aanvalt, de ander verdedigd zich, Beach Head II:![]()
het waren eigenlijk 4 games in 1
En Rollerball (of Rocketball):
was toen niets leuker dan veel snelheid maken en dan een andere player omvergooien met de bal
![]()
![]()
![]()
Ohja, dit was ook een van mijn eerste spellenquote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef dnbrainwash het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is het eerste spel dat ik heb uitgespeeld volgens mij.
ook al van die geluids effecten toen:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:12 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh ja , Beach head 2
* Enchanter start emulator op
in het eerste level standaard je invisibilty patienten wegsturen, anders gingen ze altijd doodquote:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:14 schreef Edwin1984 het volgende:
Vroeger ook veel gespeeld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb jij Parodius eigenlijk al genoemd?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
jammer dat deze titel overschaduwd werd door Monkey island 2.
neequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:11 schreef classpc het volgende:
[..]
Heb jij Parodius eigenlijk al genoemd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |