Ik heb ook zitten kijken, er is ook een speciaal kaartje naar Szczecin (Stettin), rondje Berlijn-Szczecin-Kamien Pomorski-Stargard Szczeciński-Szczecin-Berlijn is een 1 dag te doenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, iets van 6 euro in Berlijn voor een dagkaart zones AB, voor 6,50 heb je dan een ABC dagkaart, AB is eigenlijk al compleet Berlijn incl voorsteden. ABC is de rand daarom heen incl Potsdam en Schönefeld Flughafen... Je mag met elke vorm van OV incl trein (excl IC/EC/ICE).
Berlijn jahh, woow echt mijn stad :--)
in de ideale wereld wel, maar met zo'n faalproduct ben je een half jaar verder voordat het lijkt te werken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een andere dscussie. Volgens mij is het gewoon een dagje coden en een paar microseconden bitjes flippen en Voilá: een OVC met elk gewenst product.
Hee die heb ik ook gezienquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de zonnige 1 september 2011 was er blijkbaar een storing op het HSL-traject tussen Rotterdam en Breda. Gedurende enkele uren reden de Fyra-treinen van HSA (High-Speed-Alliance) over het conventionele spoor en passeerden zo dus Dordrecht Zuid. De 186 121 is met trein 950 onderweg van Amsterdam Centraal naar Breda en raast hier voorbij de bekende middagstek aan de Zuidendijk bij de Dordtse wijk Crabbehof.
Later meer.
`quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koop dan een papieren kaartje.. Die zullen ze niet helemaal gaan afschaffen lijkt me.. Hoe moeten de toeristen dan gaan reizen. Worden ze dan gedwongen om een dure chipkaart te kopen..
Oh? Ik begreep van NS dat het product Dagkaart echt volledig afgeschaft zou worden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch is er al een product voor de OV-C, de 'Dagkaart' (misschien anders genoemd), welke momenteel alleen tegen vol-tarief te krijgen is. Er word nog aan een kortingsproduct 'Dagkaart' gewerkt.
Precies. Toeristen zijn hier namelijk met maar 1 doel: geld uitgeven. En waarom zou je ze daarbij hinderen, niewaar?quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
`
Ze gaan de dagkaart helemaal afschaffen. Punt. En toeristen mogen dan gezellig een wegwerp OV- flipkaart kopen.
Hele mooie foto, mooie lucht ook!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de zonnige 1 september 2011 was er blijkbaar een storing op het HSL-traject tussen Rotterdam en Breda. Gedurende enkele uren reden de Fyra-treinen van HSA (High-Speed-Alliance) over het conventionele spoor en passeerden zo dus Dordrecht Zuid. De 186 121 is met trein 950 onderweg van Amsterdam Centraal naar Breda en raast hier voorbij de bekende middagstek aan de Zuidendijk bij de Dordtse wijk Crabbehof.
Later meer.
Volgens mij was daar nog niet 100% duidelijkheid over. Het is de bedoeling dat eind 2012 de papieren kaartjes helemaal worden afgeschaft (behalve voor internationale reizen en reizigers), maar welke producten er precies gaan komen is nog niet duidelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh? Ik begreep van NS dat het product Dagkaart echt volledig afgeschaft zou worden.
Vraagt iedereen zich dat niet af?quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij was daar nog niet 100% duidelijkheid over. Het is de bedoeling dat eind 2012 de papieren kaartjes helemaal worden afgeschaft (behalve voor internationale reizen en reizigers), ...
De e-tickets zullen ook blijven bestaan, net als de Kruidvat-acties. Het is alleen de vraag hoe dat moet i.c.m. gesloten poortjes...
Wat me in diemen altijd stoort is dat er van de 4 poortjes 3 dicht zijn. Als ik wil zwart rijden loop ik toch door dat open poortje. Doe ze gewoon allemaal open of allemaal dicht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraagt iedereen zich dat niet af?
Zelfs op een station als Diemen hebben ze op beide stations een poortjesinstallatie neergezet. Moeten daar dan 24/7 twee servicemedewerkers gestationneerd worden? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Komt er een infozuil en moet iemand in de auto springen om naar het station te komen om je erdoor te laten als je op de knop drukt? Dat is ook niet werkbaar. Een deal met de kiosk in het oude stationsgebouw? Die openingstijden zijn toch veel korter dan de treindienst duurt.
Kortom, ik ben ook erg benieuwd hoe NS zich dit voorstelt.
Kortom: "we werken er aan" en "dat is nog in ontwikkeling".quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Kortom, ik ben ook erg benieuwd hoe NS zich dit voorstelt.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Kort treintje trouwens
Treintje..
Toch wel? Ik had begrepen dat Hispeed dat om een of andere obscure reden juist niet wilde.quote:De rijtuigen zijn inmiddels van het ÖBB-logo ontdaan en hebben een NS-logo gekregen
Lees eens beter mee. > 3 weken geleden had ik al een foto gepost met de NS-logo's, en dat er ook bij vermeld dat het vervangen is, de ÖBB eraf dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toch wel? Ik had begrepen dat Hispeed dat om een of andere obscure reden juist niet wilde.
iets aantrekkelijk maken voor het uitgeven van geld zit er inderdaad niet in in nederlandquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Toeristen zijn hier namelijk met maar 1 doel: geld uitgeven. En waarom zou je ze daarbij hinderen, niewaar?
Daar zit ik dan in (ik vertrek om 14.21u vanaf Rotterdam Centraal)quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
Morgen effe 150 km ongeveer rijden met de scooter (ik denk zelfs meer...) voor een stoomtreintje
In de Rotterdamse Havens (met voorspan DBS 6400)
Vervloekte hellehoerenquote:
zolang het maar rijdt toch?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervloekte hellehoerenWaarom moet die loc ZO lelijk zijn?
![]()
Komt door de kleuren. In HSA-rood is hij mooier:quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervloekte hellehoerenWaarom moet die loc ZO lelijk zijn?
![]()
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt door de kleuren. In HSA-rood is hij mooier:
[ afbeelding ]
quote:
Tsja, Duits he. Saai maar functioneel. Maar toon eens plaatjes van een mooie loc?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.
Ja dus? Mooie locs waren we naar op zoek toch? Dit is een mooie loc. Silencequote:
Inderdaad...quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.
Of de 181'ersquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef Duvel het volgende:
Ik ben meer een fan van de Franse locs eigenlijk, Duitse locs zijn al sinds de jaren '50 saaie dozen, misschien met uitzondering van de BR 103.
Wat dat betreft snap ik je 1310 in je vorige post niet. Voor mij is dat ook gewoon een gele balk op wielen. Of is dat meer nostalgie?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef Duvel het volgende:
Ik ben meer een fan van de Franse locs eigenlijk, Duitse locs zijn al sinds de jaren '50 saaie dozen, misschien met uitzondering van de BR 103.
Ik snap je punt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:17 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik je 1310 in je vorige post niet. Voor mij is dat ook gewoon een gele balk op wielen. Of is dat meer nostalgie?
Nou nou, zo'n Baureihe 189 in een fatsoenlijk kleurenschema is toch honderd keer mooier dan een NS 1300, of een 1100 met zo'n lelijke botsneus? Aan die laatste twee locs is echt niks 'gracieus' hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Echter: die past in een mooie traditie van Franse locs die er op zich uitzien als een doos op wielen, maar toch een soort van gracieuze vorm hebben die de Duitsers onmogelijk kunnen benaderen.
Daarover verschillen wij dan van mening.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou nou, zo'n Baureihe 189 in een fatsoenlijk kleurenschema is toch honderd keer mooier dan een NS 1300, of een 1100 met zo'n lelijke botsneus? Aan die laatste twee locs is echt niks 'gracieus' hoor.
Ja. Al was de 1100 zonder botsneus best aardig ja. Maar de 1100 met botsneus of de 1300? Dan vind ik dit al veel mooier:quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daarover verschillen wij dan van mening.
Ontspoorde goederentrein tussen Oberhausen en Dinslaken. ICE via Venloquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er met de ICE aan de hand? Op NS.nl staan alleen maar werkzaamheden achter Karlsruhe, maar ondertussen vallen ze hier gewoon allemaal uit in beide richtingen![]()
Nou moet mijn pa Arnhem - Nijmegen - Venlo - Düsseldorf - K Hbf met zijn dikke sleepkoffer gaan klungelen
Zet ze op MP, vang je er nog geld voor! Ik heb de mijne bij m'n verhuizing allemaal weggegooid i.v.m. waterschade.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand nog zin in oude spoorboekjes? Gratis af te halen in Utrecht
Nog niet, maar ben wel aan het inpakken nuquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:10 schreef Duvel het volgende:
Ik denk dat greavy ze wel wil? Wanneer ga je verhuizen?
Ik welquote:Op zaterdag 3 september 2011 14:09 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga er geen moeite in stekenAls hier niet binnen een uur iemand belangstelling heeft tief ik ze weg
Heb je niet ergens een locatie waar ik ze kan afgeven met een kaartje "voor greavy" of zo?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik wel
Morgen zit ik in Utrecht voor de Railcatering. Alleen durf ik niet uit mijn hoofd te zeggen wanneer ik pauze heb..
Ik ben sowieso om 3 uur (volgens mij zelfs eerder) al in Utrecht terug. Ik heb alleen op dit moment geen smartphone, dus kan straks de berichten onderweg niet volgen / mail enzo.quote:Op zondag 4 september 2011 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je niet ergens een locatie waar ik ze kan afgeven met een kaartje "voor greavy" of zo?
ATB gezeikquote:Op zondag 4 september 2011 12:19 schreef Guppyfriend het volgende:
Stoomtrein gespot bij europoort![]()
Alleen, de loc zit achteraan, en de trein wordt getrokken door een gewone loc... Waarom?
Bijna goed fles: het is ERTMS-gezeikquote:
Maar er kwam al wel rook uit (wij nog kijken waar europoort in de fik stondquote:
Hij deed dan ook wel vrolijk mee, maar mocht alleen niet voorop rijdenquote:Op zondag 4 september 2011 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar er kwam al wel rook uit (wij nog kijken waar europoort in de fik stond)
Een stoomloc op stoom houden is makkelijker dan hem ter plaatse weer op stoom brengen..quote:Op zondag 4 september 2011 12:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar er kwam al wel rook uit (wij nog kijken waar europoort in de fik stond)
"Dames en heren. Deze trein kan helaas niet rijden wegens de verkeerde soort ATB"quote:Op zondag 4 september 2011 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bijna goed fles: het is ERTMS-gezeik
Is ook beter voor de ketel dacht ik. Vgs mij hebben ze behoorlijk wat schade aangericht toen in 1989 dat ze elke dag alles weer opnieuw onder stoom brachten en elke nacht weer alles lieten afkoelen. Heb ik ooit eens iets over gelezen.quote:Op zondag 4 september 2011 13:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Een stoomloc op stoom houden is makkelijker dan hem ter plaatse weer op stoom brengen..
Het steeds weer opstoken en laten afkoelen van de ketel veroorzaakt nogal wat uitzetten en krimpen van het metaal, waardoor er van alles kan knappen. Je kunt hem dus beter een hele tijd onder stoom laten (de VSM heeft volgens mij bijvoorbeeld ook in de vakantie een hele week met dezelfde loc gereden, omdat die dan toch al warm was). En het is ook nogeens goedkoper lijkt me.quote:Op zondag 4 september 2011 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is ook beter voor de ketel dacht ik. Vgs mij hebben ze behoorlijk wat schade aangericht toen in 1989 dat ze elke dag alles weer opnieuw onder stoom brachten en elke nacht weer alles lieten afkoelen. Heb ik ooit eens iets over gelezen.
Nice! Hoe sneller hoe beter. Gaat die dienst dan ook over de HSL? Want dan is het een goede concurrentie met vliegen, zeker als ze nog eens een oplossing vinden voor de bottleneck Antwerpen-Brussel. Dan kunnen ze er nog eens een kwartier afschaven.quote:Op zondag 4 september 2011 06:58 schreef greavy het volgende:
Planned highspeed service from London to Amsterdam and Frankfurt
Connecting Britain by high speed rail to new destinations in Europe from 2013
Deutsche Bahn plans to establish a direct services from London to Frankfurt via Brussels and Cologne as well as to Amsterdam via Rotterdam in 2013. Using the latest version of its highspeed flagship Intercity Express (ICE), the direct rail service will reduce the travel time from London to Cologne and Amsterdam to less than four hours and to Frankfurt in just over five. Deutsche Bahn will use the newly build ICE 3 (class 407), which will be delivered by Siemens until summer 2012.
On 12th July Deutsche Bahn submitted an application for fundamental approval of its ICE trains for the Channel Tunnel to the safety authority responsible for this, the Intergovernmental Commission (IGC). As a result of the extensive preparatory work that has now been completed, DB is optimistic that it will be given fundamental clearance for its ICE trains by the IGC before the end of summer 2011.
Lees meer]
Bedankt hequote:Op zondag 4 september 2011 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, weer een mud spoorboekjes afgevoerd
Zeker weten.quote:Op zondag 4 september 2011 14:14 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gaat die dienst dan ook over de HSL?
Ik zie voornamelijk de cabine van een Daf XF95quote:Op zondag 4 september 2011 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is een zoekplaatje, maar daar links zie je de stoomtrein in z'n achteruit zien
[ afbeelding ]
Jij kent Gupps uit het truckerscafé? Gaan jullie weleens samen naar Henk WIjngaard?quote:Op zondag 4 september 2011 23:20 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zie voornamelijk de cabine van een Daf XF95
Ik kom nooit in een Truckerscafé.quote:Op zondag 4 september 2011 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kent Gupps uit het truckerscafé? Gaan jullie weleens samen naar Henk WIjngaard?
Neuh, het distributiecentrum waar ik voor rijd heeft een goede kantine.quote:
quote:Op zondag 4 september 2011 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij kent Gupps uit het truckerscafé? Gaan jullie weleens samen naar Henk WIjngaard?
Hechtingen?? Was je stuk?quote:Op maandag 5 september 2011 07:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik moest lachen, en dan doen m'n hechtingen zeer
Klinkt als ICRmquote:Op maandag 5 september 2011 11:26 schreef Mathijz het volgende:
Bij castricum rijdt nu vreemd materieel naar Alkmaar, enkeldeks wagons getrokken door een loc. (ken niet alle afkortingen)
Het regent niet, het vriest niet, het waait niet en het sneeuwt niet. Tsja, waar moet je je DAN op voorbereiden?quote:Op maandag 5 september 2011 11:33 schreef Fixers het volgende:
Ze maken er weer een potje van rondom Utrecht. Ik had beter naar Hilversum gaan fietsen. Moet nu via Amsterdam CS. En de omroep hapert nogal. Er wordt weer totaal inadequaat reisadvies gegeven. Is dit een voorproefje voor de winter?
Die inderdaad, is eens wat anders dan VIRM.quote:Op maandag 5 september 2011 11:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klinkt als ICRm
[ afbeelding ]
In de VIRM zit toch ook al heel lang stof (ok er is ook zo'n serie met ?skai? maar de nieuwste versie sowieso weer stof), hoe doen ze dat dan? Of is de structuur van ICM-stoeltjes toch wel heel anders dat dit niet vergelijkbaar is? Waarom doen ze dan niet stoeltjes a la ICR als dat geen probleem is?quote:Op maandag 5 september 2011 10:49 schreef V2 het volgende:
Ik hoorde een gerucht dat de stoffen stoeltjes in ICM binnenkort misschien toch worden vervangen door skai. Het blijkt schoonmaaktechnisch toch niet zo heel handig te zijn namelijk. Wie had dat nou kunnen voorspellen
Inadequaat reisadvies. Ja. Laatst ook een paar keer meegemaakt. Het enige dat je dan denkt is "And not a single fuck was given that day".quote:Op maandag 5 september 2011 11:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het regent niet, het vriest niet, het waait niet en het sneeuwt niet. Tsja, waar moet je je DAN op voorbereiden?Paniek
Ja ik snap de logica ook niet helemaal. Maar: het is maar een viavia gerucht. We gaan het zienquote:Op maandag 5 september 2011 11:53 schreef Watertornado het volgende:
[..]
In de VIRM zit toch ook al heel lang stof (ok er is ook zo'n serie met ?skai? maar de nieuwste versie sowieso weer stof), hoe doen ze dat dan? Of is de structuur van ICM-stoeltjes toch wel heel anders dat dit niet vergelijkbaar is? Waarom doen ze dan niet stoeltjes a la ICR als dat geen probleem is?
Dat mag alleen als de oude ICM-banken weer terug komen.quote:Op maandag 5 september 2011 10:49 schreef V2 het volgende:
Ik hoorde een gerucht dat de stoffen stoeltjes in ICM binnenkort misschien toch worden vervangen door skai. Het blijkt schoonmaaktechnisch toch niet zo heel handig te zijn namelijk. Wie had dat nou kunnen voorspellen
Ja, ik ben op bezoek geweest bij de kaakchirurg. Dat ging een beetje mis en nu heb ik een open antrum. Da's een gat tussen kaak- en mondholte. Dat is nu wel dichtgehecht, maar nog heel kwestbaar. Niet zo lekker.quote:Op maandag 5 september 2011 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hechtingen?? Was je stuk?![]()
Leuke platen greavy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |