Ik heb ook zitten kijken, er is ook een speciaal kaartje naar Szczecin (Stettin), rondje Berlijn-Szczecin-Kamien Pomorski-Stargard Szczeciński-Szczecin-Berlijn is een 1 dag te doenquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Inderdaad, iets van 6 euro in Berlijn voor een dagkaart zones AB, voor 6,50 heb je dan een ABC dagkaart, AB is eigenlijk al compleet Berlijn incl voorsteden. ABC is de rand daarom heen incl Potsdam en Schönefeld Flughafen... Je mag met elke vorm van OV incl trein (excl IC/EC/ICE).
Berlijn jahh, woow echt mijn stad :--)
in de ideale wereld wel, maar met zo'n faalproduct ben je een half jaar verder voordat het lijkt te werken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een andere dscussie. Volgens mij is het gewoon een dagje coden en een paar microseconden bitjes flippen en Voilá: een OVC met elk gewenst product.
Hee die heb ik ook gezienquote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de zonnige 1 september 2011 was er blijkbaar een storing op het HSL-traject tussen Rotterdam en Breda. Gedurende enkele uren reden de Fyra-treinen van HSA (High-Speed-Alliance) over het conventionele spoor en passeerden zo dus Dordrecht Zuid. De 186 121 is met trein 950 onderweg van Amsterdam Centraal naar Breda en raast hier voorbij de bekende middagstek aan de Zuidendijk bij de Dordtse wijk Crabbehof.
Later meer.
`quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Koop dan een papieren kaartje.. Die zullen ze niet helemaal gaan afschaffen lijkt me.. Hoe moeten de toeristen dan gaan reizen. Worden ze dan gedwongen om een dure chipkaart te kopen..
Oh? Ik begreep van NS dat het product Dagkaart echt volledig afgeschaft zou worden.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:44 schreef greavy het volgende:
[..]
En toch is er al een product voor de OV-C, de 'Dagkaart' (misschien anders genoemd), welke momenteel alleen tegen vol-tarief te krijgen is. Er word nog aan een kortingsproduct 'Dagkaart' gewerkt.
Precies. Toeristen zijn hier namelijk met maar 1 doel: geld uitgeven. En waarom zou je ze daarbij hinderen, niewaar?quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:06 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
`
Ze gaan de dagkaart helemaal afschaffen. Punt. En toeristen mogen dan gezellig een wegwerp OV- flipkaart kopen.
Hele mooie foto, mooie lucht ook!quote:Op vrijdag 2 september 2011 17:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op de zonnige 1 september 2011 was er blijkbaar een storing op het HSL-traject tussen Rotterdam en Breda. Gedurende enkele uren reden de Fyra-treinen van HSA (High-Speed-Alliance) over het conventionele spoor en passeerden zo dus Dordrecht Zuid. De 186 121 is met trein 950 onderweg van Amsterdam Centraal naar Breda en raast hier voorbij de bekende middagstek aan de Zuidendijk bij de Dordtse wijk Crabbehof.
Later meer.
Volgens mij was daar nog niet 100% duidelijkheid over. Het is de bedoeling dat eind 2012 de papieren kaartjes helemaal worden afgeschaft (behalve voor internationale reizen en reizigers), maar welke producten er precies gaan komen is nog niet duidelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh? Ik begreep van NS dat het product Dagkaart echt volledig afgeschaft zou worden.
Vraagt iedereen zich dat niet af?quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij was daar nog niet 100% duidelijkheid over. Het is de bedoeling dat eind 2012 de papieren kaartjes helemaal worden afgeschaft (behalve voor internationale reizen en reizigers), ...
De e-tickets zullen ook blijven bestaan, net als de Kruidvat-acties. Het is alleen de vraag hoe dat moet i.c.m. gesloten poortjes...
Wat me in diemen altijd stoort is dat er van de 4 poortjes 3 dicht zijn. Als ik wil zwart rijden loop ik toch door dat open poortje. Doe ze gewoon allemaal open of allemaal dicht.quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraagt iedereen zich dat niet af?
Zelfs op een station als Diemen hebben ze op beide stations een poortjesinstallatie neergezet. Moeten daar dan 24/7 twee servicemedewerkers gestationneerd worden? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet. Komt er een infozuil en moet iemand in de auto springen om naar het station te komen om je erdoor te laten als je op de knop drukt? Dat is ook niet werkbaar. Een deal met de kiosk in het oude stationsgebouw? Die openingstijden zijn toch veel korter dan de treindienst duurt.
Kortom, ik ben ook erg benieuwd hoe NS zich dit voorstelt.
Kortom: "we werken er aan" en "dat is nog in ontwikkeling".quote:Op vrijdag 2 september 2011 18:23 schreef Igen het volgende:
Kortom, ik ben ook erg benieuwd hoe NS zich dit voorstelt.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
Kort treintje trouwens
Treintje..
Toch wel? Ik had begrepen dat Hispeed dat om een of andere obscure reden juist niet wilde.quote:De rijtuigen zijn inmiddels van het ÖBB-logo ontdaan en hebben een NS-logo gekregen
Lees eens beter mee. > 3 weken geleden had ik al een foto gepost met de NS-logo's, en dat er ook bij vermeld dat het vervangen is, de ÖBB eraf dus.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toch wel? Ik had begrepen dat Hispeed dat om een of andere obscure reden juist niet wilde.
iets aantrekkelijk maken voor het uitgeven van geld zit er inderdaad niet in in nederlandquote:Op vrijdag 2 september 2011 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Toeristen zijn hier namelijk met maar 1 doel: geld uitgeven. En waarom zou je ze daarbij hinderen, niewaar?
Daar zit ik dan in (ik vertrek om 14.21u vanaf Rotterdam Centraal)quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
Morgen effe 150 km ongeveer rijden met de scooter (ik denk zelfs meer...) voor een stoomtreintje
In de Rotterdamse Havens (met voorspan DBS 6400)
Vervloekte hellehoerenquote:
zolang het maar rijdt toch?quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervloekte hellehoerenWaarom moet die loc ZO lelijk zijn?
![]()
Komt door de kleuren. In HSA-rood is hij mooier:quote:Op vrijdag 2 september 2011 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vervloekte hellehoerenWaarom moet die loc ZO lelijk zijn?
![]()
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Komt door de kleuren. In HSA-rood is hij mooier:
[ afbeelding ]
quote:
Tsja, Duits he. Saai maar functioneel. Maar toon eens plaatjes van een mooie loc?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.
Ja dus? Mooie locs waren we naar op zoek toch? Dit is een mooie loc. Silencequote:
Inderdaad...quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die Duitse locs zijn oersaaie dozen op wielen.
Of de 181'ersquote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef Duvel het volgende:
Ik ben meer een fan van de Franse locs eigenlijk, Duitse locs zijn al sinds de jaren '50 saaie dozen, misschien met uitzondering van de BR 103.
Wat dat betreft snap ik je 1310 in je vorige post niet. Voor mij is dat ook gewoon een gele balk op wielen. Of is dat meer nostalgie?quote:Op vrijdag 2 september 2011 23:33 schreef Duvel het volgende:
Ik ben meer een fan van de Franse locs eigenlijk, Duitse locs zijn al sinds de jaren '50 saaie dozen, misschien met uitzondering van de BR 103.
Ik snap je punt.quote:Op zaterdag 3 september 2011 10:17 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik je 1310 in je vorige post niet. Voor mij is dat ook gewoon een gele balk op wielen. Of is dat meer nostalgie?
Nou nou, zo'n Baureihe 189 in een fatsoenlijk kleurenschema is toch honderd keer mooier dan een NS 1300, of een 1100 met zo'n lelijke botsneus? Aan die laatste twee locs is echt niks 'gracieus' hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Echter: die past in een mooie traditie van Franse locs die er op zich uitzien als een doos op wielen, maar toch een soort van gracieuze vorm hebben die de Duitsers onmogelijk kunnen benaderen.
Daarover verschillen wij dan van mening.quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou nou, zo'n Baureihe 189 in een fatsoenlijk kleurenschema is toch honderd keer mooier dan een NS 1300, of een 1100 met zo'n lelijke botsneus? Aan die laatste twee locs is echt niks 'gracieus' hoor.
Ja. Al was de 1100 zonder botsneus best aardig ja. Maar de 1100 met botsneus of de 1300? Dan vind ik dit al veel mooier:quote:Op zaterdag 3 september 2011 11:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daarover verschillen wij dan van mening.
Ontspoorde goederentrein tussen Oberhausen en Dinslaken. ICE via Venloquote:Op zaterdag 3 september 2011 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is er met de ICE aan de hand? Op NS.nl staan alleen maar werkzaamheden achter Karlsruhe, maar ondertussen vallen ze hier gewoon allemaal uit in beide richtingen![]()
Nou moet mijn pa Arnhem - Nijmegen - Venlo - Düsseldorf - K Hbf met zijn dikke sleepkoffer gaan klungelen
Zet ze op MP, vang je er nog geld voor! Ik heb de mijne bij m'n verhuizing allemaal weggegooid i.v.m. waterschade.quote:Op zaterdag 3 september 2011 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
iemand nog zin in oude spoorboekjes? Gratis af te halen in Utrecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |